Hagenaar Hugas met musical „Ping Ping" naar Scheveningen Nog drie miljoen gulden nodig voor Concertgebouw „Robinson Crusoë" uniek schouwspel Verdienstelijk spel Schönberg kwartet JEAN DUBUFFET TOT AAN DOOD OMSTREDEN ^bioscopen :f( a* KUNST CcidóeSouAant VRIJDAG 17 MEI 1985 PAGINA Piratenuitgaven Reve mogen niet verkocht worden AMSTERDAM Piratenuitgaven van werk van Gerard Reve mogen niet verkocht worden. Dit heeft de president van de rechtbank in Amsterdam, mr. B.J. Asscher, woensdag beslist in het kort geding dat de schrijver had aangespannen tegen de antiquaar Huijer uit Amsterdam. Huijer heeft in het verleden enkele exemplaren van de roofdruk (uitgave waar voor de rechten niet zijn verkregen) „Een vieze oude kale man" verkocht. Daarin staan drie brieven van Reve, die hij in 1975 en 1976 schreef in het culturele tijdschrift „Hollands Diep". De auteursrechten van die brieven werden door de schrijver nooit aan iemand overgedragen. Eerder al werden de maker van de piratenuitgave en een van de verkopers door de rechtbank in Utrecht veroordeeld wegens overtre ding van de auteurswet. Omdat Huijer geen gehoor gaf aan de verzoeken van de schrijver de verkoop van „Een vieze oude man" te staken, werd het geding aangespannen. Popfestival Lochem trekt 8000 mensen LOCHEM Ruim 8.000 liefhebbers van popmuziek hebben gis teren in het Gelderse Lochem het festival „Lochem 7000" bijge woond. Volgens de organisatoren van het gebeuren, dat jaarlijks op Hemelvaartdag in Lochem plaatsvindt, heeft vooral het mooie weer ertoe bijgedragen, dat de publieke belangstelling voor het popfestival volledig aan de verwachtingen beantwoord de. Hoogtepunt in het programma was het ruim één uur duren de optreden van de Engelse band The Boomtown Rats. Verder traden onder anderen de Belgische zanger Raymond van het Groenewoud op en de groepen Waanzin en Los Lobos, terwijl op een speciaal podium elders op het festivalterrein een doorlopend programma van Afrikaanse muziek plaatsvond, verzorgd door een drietal groepen. De Lochemse politie sprak na afloop haar tevredenheid uit over het vlekkeloze verloop van het festival, dat gistermorgen vroeg al zorgde voor een enorme verkeers drukte in het kleine stadje. Overigens schat de politie het aantal bezoekers van het festival op hooguit 5000. Muzieksysteem voor geestelijk gehandicapten HOOGEVEEN In Hoogeveen is een nieuw muzieksysteem gepresenteerd dat landelijk en internationaal de aandacht trekt. Het is bestemd voor geestelijk gehandicapten. Het systeem werkt volgens het zogenoemde lubo-systeem, dat is ontwikkeld en getest door de speel-o-theek in Hoogeveen. Het eerste mu ziekboek en het bijbehorende geluidsbandje zijn door S. Glas- houwer, stafmedewerker van het Nederlandse Comité voor Kin derpostzegels, aangeboden aan burgemeester dr. S. Faber. Vol gens Faber wordt door dit systeem de muziek toegankelijk ge maakt voor een groep mensen voor wie dit op een normale ma nier niet mogelijk is. Dankzij een forse subsidie van het Neder landse Comité voor Kinderzegels kon dit systeem worden ont wikkeld en bruikbaar gemaakt voor landelijk gebruik. Na de presentatie speelden Lammie Lunenborg (23) en Egbert Helder (15) moeiteloos enkele melodiën. Zij kunnen niet schrijven en niet tellen, maar nu wel muziek maken waarbij zij de tonen kunnen herkennen aan gekleurde blokjes in hun boek. Haagse Comedie met Rinoceros van Ionesco DEN HAAG De Haagse Comedie geeft 2 juni in de Koninklijke Schouwburg of ficieel de eerste voorstelling van „Rinoceros" van Eugène Ionesco, in de regie van Wim van Rooij. De eerste reeks voorstellingen is begin juni, de tweede van 6 tot 21 sep tember met verder opvoerin gen tot in december. In die periode wordt „Rinoceros" ook gespeeld in Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch, Utrecht, Haarlem en Ensche de. DEN HAAG Na vroe ger in PePijn naast Paul van Vliet jarenlang koren op de molen te hebben gestort van het cabaretlie- vende Haagse publiek, komt Ferd Hugas (47) na lange afwezigheid met de musical „Ping Ping" van Annie MG Schmidt naar Scheveningen. Hij zingt en springt vanaf zon- typetjes uit te benen. Daarmee week ik al af van de geëigende cabaretstijl, die om individuele stellingname vraagt en schoof ik op in de richting van het to neel, waarin je de eigen per soon ondergeschikt maakt aan het karakter dat je te kneden hebt". Zodoende kan hij nu mooi uit de voeten met de musical „Ping Ping". Hij vormt met Hans van der Woude een duo aardsengelen, die bij toerbeurt als twee-eenheid uit de dag 19 mei acht dagen in het hoogte neerdalen om een rijk- Circustheater temidden van mensen met een hoog thea- geworden echtpaar, dat met zijn geld en hebzucht geen Hans van der Woude. Dit loopt dend bij te staan. Doderer ver vangt Leen Jongewaard, die al in meer dan 160 voorstellin- ;en op rolletjes, want het corps wegens ziekte de rol moest op- Ie ballet zwiert zelfs op rol- geven. schaatsen over het podium Ferd: „Na de PePijnjaren deed ik van alles, radio, tv, toneel, musical. Wie mij wilde hebben Geen songs Gewassen in het stromende had mij. Ik leerde alle facetten water van cabaret en musical van het podiumwerk kennen, zwierf van podium naar stu dio. Ik papte aan met „Jap Rap en zijn maat" van Yvonne Keuls en monsterde aan in de musical „A funny thing hap- ontwikkelde Hugas een eigen kijk op de samenhang tussen die twee theatervormen. Ferd: „De Amerikaanse theatervorm en -vinding „musical" kreeg in ons land beoefenaren uit de pened on the way to the fo- cabaretsfeer. Mensen die van rum". Je mag wel zeggen, dat oorsprong voor het cabaret ik alle hoeken van het theater heb gezien. En in aanzienlijk meer rollen dan ik in voorstel lingen heb gestaan. Ik draaide op voor hoopjes dubbelrollen. Neem de musical „Een kanni- schreven, van Annie Schmidt tot Jos Brink en van Guus Vleugel tot Ivo de Wijs, stap ten later over op musical. Het gevolg is dat er geen echte songs uit ontstonden, liedjes baal als jij en ik" van toen nog die drijven op melodie en Freek de Jonge samen met Bram Vermeulen, inboorling liedje en koloniaal tegelijk. Dat sloot sical hebben allemaal iets trouwens naadloos aan op mijn geëngageerds, bevatten maat- PePijn-tijd. Daar had ik er schappiikritiek of andere res- mijn specialiteit van gemaakt pectabele gevoeligheden. De muziekmakers, die daar melo dieën doorheen vlechten, laten zich daarbij leiden door een kernachtige gedachte of een markante uitspraak. Zodoende leiden die melodieën moei zaam een eigen bestaan buiten de musical om. Op enkele heel gunstige uitzonderingen na ui teraard, zoals „Vluchten kan niet meer" uit „En nu naar bed" en eerder „Op een mooie pinksterdag". Zo zitten in „Ping Ping" tal van prachtige liedjes, zowel van tekst als van muziek, maar het lukt niet ze buiten de musical een eigen le ven in te blazen". Ongeveer op dezelfde manier ziet Hugas het in de Neder landse musical gebeuren, dat de acteurs ondergeschikt wor den gemaakt aan wat de schrijver kwijt wil. Dansante scènes worden om het publiek te paaien gemengd met pikan te teksten, maar intussen blij ven de figuren te weinig uitge sponnen, teveel aan de buiten kant van typen hangen. Hij vindt musical nog steeds een uitdaging om te doen, maar met eigenlijk te weinig prikkel om een karakter uit de schil te halen. Ferd: „Speels heid genoeg, wat niet wil zeg gen, dat ik de Nederlandse musical door dik en dun zal verdedigen. We hebben hier geen klompencabaret en in die zin ook geen moeras-musical. Dat gaat me te ver. Wel zou de musical nog meer kwaliteit kunnen hebben met een beetje gedurfder doordenken en doordouwen. Ook al staan er in de Nederlandse musical meer typen dan karakters, re gisseurs zouden die meer uit kunnen diepen, de samenhang Ferd Hugas: „Als Hagenaar hob Ik het Haagse publiek toneel werk te bieden, waar je je tanden in kunt zetten". in de scènes meer op elkaar kunnen afstemmen, zodat de musical als geheel veel sterker over zou komen. Naar mijn wijze van zien zou het alle maal nog veel mooier kunnen. Ik ben best bereid dat ook op mezelf te betrekken. Je bent zo goed als het beste waartoe je in staat maar dan moet je daartot orden uitgedaagd. Een acteur tussen de schuif deuren bestaat niet. Ten be hoeve van zijn publiek moet hij zichzelf uitputtend onder handen durven nemen. Hij moet de pit van zijn talent op scherp zetten om daarmee het publiek aan te kunnen spre ken. Ik heb voldoende rollen gespeeld om te weten dat er karakters bij zitten, waarvan meer te maken zou zijn. Bij Globe' en met Gerard-Jan Rijnders heb ik dingen gedaan die dramatisch veel meer in houd hebben. Daar werk je zelf aan. De regisseur zet je wel in de goede richting, maar de lijn in het karakter breng je zelf aan. Ik heb mijn theater- talent al genoeg versnipperd. Mijn voorkeur gaat er nu naar uit, dat ik een hele avond lang kan werken op het omspitten van één karakter". Met Hans van der Woude naast zich voelt hij zich in „Ping Ping" thuis. Toch vindt Ferd, dat als Annie die twee karakters niet had voorzien van gelijkgestemde zielen, maar ze een tikje theatraal conflict meegegeven zou heb ben, die „dubbelrol" er nog flitsender uitgekomen zou zijn. Eerder plaatste Annie MG een Mary Dresselhuys en een Con- ny Stuart als goede en slechte fee tegenover elkaar. Voor het komende seizoen staat de agenda van freelancer Ferd nog open. Waarom deze Hagenaar niet vaker op de Haagse planken? De Haagse Comedie wil nogal eens met een gast werken die ook voor het publiek zoden aan de dijk zet, zoals Willem Nijholt. Ferd: „Een confrontatie met een veeleisende rol, daar ben ik aan toe. Toneelwerk waar je je tandén in moet zetten. Als Hagenaar denk ik dat de Ha genaars te kunnen bieden". TON OLIEMULLER LAATSTE FASE REDDINGSACTIE BEGINT VANDAAG AMSTERDAM Nog drie miljoen gulden zijn nodig voor de renovatie van het Concertgebouw in Amsterdam, maar als het aan Prins Claus ligt is dat bedrag vandaag nog be schikbaar. De prins over handigde woensdag zon der enige schroom 88,50 aan Mies Bouwman, om Prins Claus koopt van Mies Bouwman de nieuwe plaat van het Concertgebouworkest, waarvan de opbrengst be stemd is voor de reddingsactie van de muziektempel. nen korte tijd begonnen kan worden met de renovatie. De gala-avond woensdagavond in het Concertgebouw was de officiële afsluiting van de lan- daarmee in het bezit te delijke lotenactie, die volgens komen van een langspeel- Concertgebouw-directeur^ San- plaat van de Matthauspas- sion, gespeeld door het ders meer dan vierenhalf mil- en gulden heeft opgebracht. - «iet alle steun van bedrijven, Concertgebouworkest on- overheid en particulieren is nu der leiding van Nicolaus in totaal ruim 32 miljoen gul den beschikbaar voor de reno vatie. De drie miljoen gulden extra die nodig zijn zullen er met de laatste fase van de u steunacties zeker komen, zo leggen voor een muziekuitvoe- vertelde Sanders woensdag tij- ring, daar toverde Prins Claus, dens de rechtstreeks op televi- voorziter van het comité van sie uitgezonden gala-avond, aanbeveling van de stichting De AVRO en de TROS, de „Steun het Concertgebouw", twee organiserende omroepen, Harnoncourt. Waar anderen zich meestal nog enkele keren bedenken voordat ze zo'n bedrag op tafel het geld subiet tevoorschijn. De prins gaf daarmee het startsein voor de nieuwe fase in de reddingsactie van Neder lands muziektempel, die lang zamerhand al een succes ge noemd mag worden. Naast de verkoop van de langspeelpla ten is ook de verkoop van Concertgebouw-wijn en een boek over het gebouw aan de Van Baerlestraat inmiddels begonnen, en iedereen is dan ook voi vertrouwen dat bin- hadden een groot aantal arties ten naar het Concertgebouw gehaald om de bekendmaking van de winnende loten te om lijsten. Onder hen waren na men als Pia Zadora, Danny de Munck, Lee Towers, Berdien Stenberg en Jaap van Zweden. In een meer dan twee uur du rend programma bezongen ze zonder uitzondering de kwali teiten van het gebouw, dat de reputatie heeft een van de bes te concertzalen van de wereld te zijn. Theater a/d Haven Den Haag. Theatergroep De Jongste Cijfere apeelt „Ro binson Crusoë" van JerAme Savary. Muziek: Peter Kann en Stan Taal. Re gie: Bart Scheepens. Donderdag 16 mei. Herhaling 17 t/m 19 mei. Robinson Crusoë, een in Ne derland niet eerder uitge voerde komedie, wordt deze week in het Theater aan de Haven gespeeld door de the atergroep De Jongste Cijfers, die voor deze produktie heel wat arbeid vooraf heeft ver richt. Zoals de vertaling, ge baseerd op een uitgave van het Franse theatertijdschrift L'Avant'Scene, die Steven van Dissel voor zijn rekening nam. Gekozen is voor een zo letterlijk mogelijke vertaling, waardoor de Franse oor sprong in de meeste namen en details herkenbaar is ge bleven. Daarnaast heeft Pe ter Kann de muziek voor deze productie speciaal ge componeerd, samen met Stan Taal, die ook een tweetal stukken op papier zette. Niet alleen daardoor is deze pro duktie uniek te noemen, want het spel is een spekta- culair geheel geworden met unieke regievondsten. Robinson Crusoë is een ab surd verhaal, met ontzettend veel verschillende karakter figuren die op speelse wijze uitdrukking geven aan ge voelens van liefde, haat, een zaamheid en andere levens facetten. Het thema een zaamheid geeft de rode draad aan het verhaal. Met hulp van simpele kostuum- delen veranderen de spelers constant in andere figuren met creaties die precies aan duiden wat men bedoelt. Het opvallend disciplinaire spel gedrag van Ellen van Ros- sum, vooral in de rol van Ri- nalda Rinaldi, zorgt voor een extra fascinerend spel tijdens de scenes waarin zij speelt. Trampolino, door Alfred Schmits, is de drager van het gehele verhaal en dat doet hij op een zeer subtiele en toch krachtige wijze. De per siflages op het illusionistisch gebeuren zitten vol humor. Vooral het haremgedeelte, een bewegingsact met tekst en muziek is heerlijk om te aanschouwen. Verder komen de liedjes duidelijk over en de muzikale begeleiding is indrukwekkend met onver wachte weergaven. De mas sascènes zijn tot in de puntjes verzorgd en elk karakter heeft iets eigens meegekre gen. LEN VAN DER MAATEN Het programma dat het Schön berg kwartet in het Konink lijk Conservatorium presen teerde was verre van gemak kelijk voor de vier musici, Janneke van der Meer, Wim de Jong, Henk Guittard en Hans Woudenberg. Kritiek op hun spel is dan ook best moge lijk, maar gaat voorbij aan het feit dat twee van de drie ge speelde werken, het eerste kwartet van Janacek en het tweede van Schönberg verre van gemakkelijke muziek zijn. Terwijl op details dus zeker viel af te dingen, was de alge mene indruk echter bepaald overtuigend, ook al was de in terpretatie van Janacek mij persoonlijk al te mild. Terwijl de zo typerende tegen bewegingen wel de nodige in tensiteit meekregen, bleef de melodievoering te weinig in tens, ontbrak daar de slavische pathos te zeer aan. Het kwar tet heeft de neiging soms wat scherp en krasserig te spelen, met name in snelle forte pas sages. In het derde en vierde deel van het tweede kwartet dat Schönberg in de jaren 1907/08 schreef en waarin hij de wegen naar de atonaliteit verkent, voegt zich een so- praanstem in om twee teksten van Stefan George te zingen. Wendela Bronsgeest, die Ro berta Alexander verving, deed dat uitstekend en wist de ba lans met de strijkers uitste kend te bewaren. Dat deze muziek veel gevoelens los maakt is echter veel gezegd, daarvoor is zij toch wel wat te weinig toegankelijk. Dan maakte Strawinsky het de toe hoorders gemakkelijker met drie stukken waarmee het en semble aanving. Hij stelt in zijn Concertino, Double Canon in memoriam Raoul Dufy en Trois Pièces gescandeerde marsritmes tegenover lang zaam vloeiende treurmelo- dieen, waarbij vooral de laat ste van die Trois Pièces sterk aansprak. BESIER FIGUURPUZZEL MAGISCH FIGUUR Ir» elk vakje dient'een letter te worden ingevuld, waardoor zowel horizontaal als verticaal woorden van navolgende betekenis verkregen kunnen worden: 1 beschermvrouw; 2 omgevende glans (tig.); 3 traanachtig; 4 appelsoort; 5 te eniger tijd; 6 bij voortduring; 7 oude lengtemaat. OPLOSSING DEN HAAG Het werk van de deze week op 83- jarige leeftijd overleden Franse schilder, beeld houwer en architect Jean Dubuffet, is tot aan zijn dood toe uitermate kri tisch beoordeeld. Zijn „art-brut" (harde kunst), gebaseerd op de creatieve uitingen van kinderen en geesteszieken en gemaakt van uiteenlopende materi alen als metaal, vlinder vleugels, as en zand, was interessant maar omstre den. Met name de sculpturen die hij maakte, riepen uiteenlopende Boulogne-Billancourt, een voorstad van Parijs, richtte hij een uit beton en kunsthars vervaardigde constructie op, waaraan hij de naam „zomer- salon" gaf. Maar een nieuwe directeur van het staatsbedrijf noemde de schepping een „maanlandschap" en liet die met een lading aarde afdek ken. Dezer dagen strijden Franse politici over de vraag waar een 24 meter hoge constructie van de man moet komen te staan. Minister Jack Lang van cultuur is voor een plek aan de rand van de hoofdstad, maar het gemeentebestuur heeft dit tegen weten te houden. Het zou de eerste constructie van Dubuffet zijn, die in zijn va derland permanent te zien is. Dubuffet is internationaal be kend om zijn „bomen", waar van er te zien zijn in het hart van New York, in Houston en op het terrein van het Kröller- -Müller-museum in Otterlo. Dubuffet, die in 1901 in Le zin van een wijnkoper, stu deerde in 1918 schilderkunst aan de Académie Julian in Pa rijs, maar koos voor de handel. Na een reis naar Zuid-Ameri- ka wendde hij zich, in 1934, weer tot de schilderkunst. Hij maakt maskers en marionet ten maar als succes uitblijft, keert hij weer terug naar het koopmanschap. Als hij de 40 al gepasseerd is, gaat hij zich in 1942 alsnog op het schilderen toeleggen. Zijn eerste expositie in Parijs (1944) trekt de aandacht. Zijn wil naïef te schilderen met ge bruikmaking van levendige kleuren roept kritiek op. Zelf noemt hij zijn doeken „onbe noembaar", terwijl Picasso De deze week overleden Jean hem complimenteert met de Dubuffet. uitspraak: „Hij schildert met van alles en nog wat, maar het Dubuffets populariteit in de leidt verbazend genoeg tot Verenigde Staten. Het mu- echte kunst". seum voor decoratieve kunst Een expositie in New York in Parijs wijdt in 1960 een eer- Havre werd geboren in het ge- (1947) vormt het begin van ste overzichtstentoonstelling aan zijn werk, terwijl het Mu seum of Modern Arts in New York in 1962 hetzelfde doet. Al in 1945 had Dubuffet de „Compagnie de l'art brut" op gericht, die opkomt voor een spontane manier van schilde ren en spot met de gangbare opvattingen. In 1966, toen hij op het hoogtepunt van zijn ar tistieke leven was, waren er overzichtstentoonstellingen van zijn oeuvre in Londen, New York en Amsterdam. In 1972 schonk Dubuffet zijn col lectie „art brut" aan Lausanne. In het Chateau de Beaulieu in deze Zwitserse stad bevinden zich meer dan 5.000 schilderij en en beeldhouwwerken die tot deze kunststroming gere kend worden. Kort geleden heeft de Ecole des beaux arts in Parijs een belangrijke tentoonstelling ge organiseerd van werk dat Du- buffet in de afgelopen tien jaar heeft gemaakt. Voor een uitgebi agenda, ook voor de mende dagen, raadp men „UIT", de gratis kelijkse bijlage van d< krant. ALPHEN AAN OEN RIJN ROCINEMA I (Van Boetze straat 6, tel. 01720-20800): it EUROCINEMA II: Beverly l cop (al); ma. dl. 18.30, 21 aar wo. do. vr. za. zo. ook 131. D EUROCINEMA III: City H qe (12); ma. di. 18.45, 21.15. \7P. do. vr. za. zo. ook 13.45. ROCINEMA IV: Misting I tion (16); ma. di. 18.30. 2lfe t' wo. do. vr. za. zo. ook 13.30 (or NACHTVOORSTELLING EUROCINEMA I: Prille p«L U jet die verleiden (18); za 24 IUK EUROCINEMA II: Bevti Hillt Cop; za. 24.00. EURO NEMA III: Je bent helemtil gek (16); za. 24.00. EUROITJ NEMA IV: Misting in ection( za. 24.00. >ga KINDERVOORSTELLING LEIDEN LUXOR (Stations#^ 19. tel. 071-121239): Vrijdag e darlitnde (16); 14.30, 10 n 21.15. zo. 14.15, 16.30, 19 21.15. LIDO en STU# 11 (Steenstraat 39. tel. 124130): )el< 20.00. zo. ook 14.30. Amai.. (al); 20.150. zo ook 14.30. 1 )n ANON (Breeslraat 31. 123875): The postman alw sti ringt twice (12); 14.30. 19 pRi 21.15. zo. 14.15, 16.30, 19 - 21.15. REX (Haarlemmers!!'e 52. tel. 071-125414): I «H droomreis door sexlekkarl :ht< (16); 14.30, 19.00, 21.15. NACHTVOORSTELLING REX: Hollywood SOI (18); za. 23.30. NOORDWiJK LIDO THEATje v (Pr. Bernhardstraat 56, 01719-12800): An officer an gentleman (12); do. 21.15. 22.30. zo. 15.00. ma. dl. 21 uKI Wildschut (16); do. 19.00, za. 20.15. ma. di. 19.00. ei KATWIJK CITY THEATEI (Badstraat 30. lel. 01718-74C Lady Hawke (al); wo. do. vr. zo. wo. 14.45, 19.00, 21.15,1 rev di. 19.00. 21.15. CITY THI,a TER II: You only live twice ,n tijden zie City I. CITY TH! TER III: Maek Je boret(en) m w nat (12); tijden zie City I. THEATER IV: First Blood wo. t/m wo. 21.15. KINDERVOORSTELLING iat CITY THEATER: Wolven If31, len niet (al); wo. do. wo. 14.45, 19.00. ma. dl. 19lan LIDO THEATER: Circus Stelten (al); wo. do. vr. za. i 14.30. VOORSCHOTEN GREENWfer NeverEnding story (al); wo. zo. 15.45. vr. za. 19.00. wo. 15.45. The bachetorpartij wo. do. 20.00. vr. za. 21.15.1 19.00. Under the Vulcano nar zo. 21.15. ma. di. wo. 20.00. ~u' KINDERVOORSTELLING SJors en Sjimmie en fcen zwaard van Krijn; wo. t/m 14.00. wo. 22.5. 14.00. WASSENAAR ASTRA: heat (12) WO. r/m zo. 20.de Yentl (al): ma. t/m wo. 20.00.*. KINDERVOORSTELLING I Popey's grote lachparade; f za. zo. 14.00. L DEN HAAG* ASTA 1 (Spui if tel. 4635Ó0):The cotton (12); 14.00, 18.45, 21.30. do.H 13.15, 16.00, 18.45, 2lfl ASTA 2 (Spui 27. tel. 4635* Into the night (12); 14.00. 19 21.30. do. zo. 13.30, 16 19.00. 21.30. ASTA 3: The ling fiels (12); 13.45, 18 21.30. BABYLON 1 (na Centraal Station, tel. 4716$N Amadeus (al); 14.00. 20.I .3C BABYLON 2: Moving in (1 14.00. 19.00, 21.30. BABYK 3: Lea uns at las autree 13.45, 19.45. CINEAC 1 (E tenhol 20, tel. 630637): Bev< Hills cop (al); 14.00, 18. 21.30. do. zo. 13.15, 16.0 k 18.45, 21.30. CINEAC „2010" (al); 18.45. 21.30. ma. ook 14.00. CINEAC 3: Re 0 man (16); 14.00, 18.45, 21/ do. zo. 13.15, 16.00, 18.' 21.30. EURO CINEMA (Lt weg 910, tel. 667066): Duin (1 zo. 16.00, 20.00. ma., dl. 14.< 20.00. overige dagen alle c 20.00. METROPOLE 1 (Carn Cf gielaan, tel. 456756): A pases d to India (al); 14.00, 20.15. TROPOLE 2: The pirates Penzance (16); 14.00, 18.4 21.30. do. zo. 13.15, 16.( f 18.45, 21.30. METROPOLE .3! Hans - het leven voor de do n (16); 14.00, 20.30. METROPi 4l LE 4: Falling in love (al); 14.0 18.45, 21.30. do. zo. 13.1 s 16.00, 18.45, 21.30. METRUT POLE 5: Het bittere kruid (l .3i 18.45, 21.30. ma. di. ook 14.$ ODEON 1 (Herengracht tel. 462400): Beverly Hills (al); 13.45. 18.45, 21.30. do. 4 13.15, 16.00. 18.45, 21.3 ODEON 2: De nurds slaan t rug (12); 13,45, 18,45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.3 ODEON 3: Grace Quigley (a 13.45, 18.45, 21.30. do. i 13.15, 16.00, 18.45, 21.3 ODEON 4: The falcon A 1 snowman (16); 13.45, 18.4 21.30. do. zo. 13.15, 16.Q 18.45, 21.30. LE PARIS 1 (K< »*2 tingstraat 12b, tel. 656402): I" spelletjes (18); 12.00 tot 22.3 do. zo. v.a. 13.30. LE PARIS Rasputin (18); 12.15 tot 22.4 do. zo. v.a. 13.45. vr. za. 22.4 LE PARIS 3: Liefde schaamte (18); 12.30 tot 23.0 do. zo. v.a. 14.00. vr. za. 23.01 PASSAGE (Passage 63. U 460977): Young warriors (11 c 14.00, 18.45, 21.30. do. 13.15, 16.00, 18.45, 21.3UJ HAAGS FILMHUIS (Dennewe C 56, tel. 459900): Zaal 1: Je v aalue Marie (16); 19.45, 21.4 ran C Dl lune (16); 20.30. Zaal 2: Mode» to canlabiele; wo. 19.30. Le n§ c vire night; wo. 21.30. Hat na te eiland; do. 19.30. The I sleep well; do. 21.30. Eenherfibv f tnamiddag; vr. 19.30>6he snit,J he; vr. 21.30. An actor's rav ge; za. 19.30. Vrouw in I zand; za. 21.30. Onibaba; 19.30. Kwaidan; zo. 21.30. I geur van wierook; ma. 19.3 Roodbaard; di. 19.30. Bride c the Andes; wo. 19.30. The fee of another; wo. 21.30. KINDERVOORSTELLINGEN CINEAC 3: Assopoester; 1 vr. za. wo. 14.00. do. zo. 13.1,81,.! 16.00. EUROCINEMA: wo. do. vr. za. zo. 14.00. wo. 5 mei geen matinee. METROPi LE 5: Assepoester; wo. 14.00. do. zo. 13.15, 16.00. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: Witnees (16); 3 00.15. CINEAC 2: „2010" (16) za. 00.15. CINEAC 3: The wi (16); za. 00.15. EUROCINEM Satisfactions (18); za. 00.02.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1985 | | pagina 20