Rijksmuseum komt voor portret
Rembrandt vier miljoen tekort
ACHTTIEN ARTIESTEN KRIJGEN
bioscopen
La Grande Parade lokte velen voor
het eerst naar Stedelijk Museum
Verkeerd stuk v~x
Metsers en To
VRIENDELIJKE TV-FILM VAN JAN VRIJMAN
L
KUNST
CeidoeSoivumt
VRIJDAG 12 APRIL 1985 PAGIN "1
J
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis we
kelijkse bijlage van deze
krant.
ALPHEN AAN DEN RIJN EU
ROCINEMA I (Van Boetzelaer-
straat 6. lel. 01720-20800);
Amadeus (al); 13.30. 20.30.
EUROCINEMA II; De vertier
der» van Saint Tropez (16);
18.30. ma. dl. ook 14.00. EU
ROCINEMA III; Hot bubblegum,
dikke liefde (12); 13.45, 18.45,
21.00. EUROCINEMA IV; The
killing fields (12); 18.30, 21.15.
NACHTVOORSTELLING
EUROCINEMA I; Heter dan
lava (18); za. 24.00. EUROCI
NEMA II: De veraierdert van
Saint Tropez (16); za. 24.00.
EUROCINEMA III; Hot bubble
gum, dikke liefde (16); za.
24.00. EUROCINEMA IV; On
deugende meiajet (18); za.
24.00.
KINDERVOORSTELLING
EUROCINEMA I: Alice in
Wonderland (al); do. t/m zo. en
wo 14.00.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
19. tel. 071-121239): City heat
(12); 14.30, 19.00, 21.15. zo.
14.15, 16.30, 19.00, 21.15.
LIDO en STUDIO (Steenstraat
39, tel. 124130); The killing
fieldt (12); 14.15, 18.45, 21.15.
Falling in love (al); Beverly Hilla
Cop (12); A soldiers story (al);
14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.1S,
16.30, 19.00, 21.15. Amadeua
(al); 20.00. zo. ook 14.30. TRI
ANON (Breestraat 31, tel.
123875): The Key (12); 14.30.
19.00, 21.15. zo. 14.15, 16.30,
19.00, 21.15. REX (Haarlem
merstraat 52. tel. 071-125414):
Jong en op drift (16); 14.30,
19.00, 21.15.
NACHTVOORSTELLING
REX: Hot babya (16); vr. za.
23.30.
NOORDWIJK LIDO THEATER
(Pr. Bernhardslraat 56. tel.
01719-12800): Gremlins (al); do.
16.00. za. 22.30. ma. di. 21.30.
Purple rain (12); za. 16.00,
20.15. zo. 20.15. ma. dl. 19.00.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel. 01718-74075):
Ghostbusters; 14.45. 19.00,
21.15. CITY THEATER II:
Wildschut (12); tijden zie City I.
CITY THEATER III: The termi
nator (16); tijden zie City I.
CITY THEATER IV: Vlucht uit
New York (16); 19.00, 21.15. zo.
ook 14.45.
KINDERVOORSTELLING
CITY THEATER: Vrolijke pira
ten van het schateiland; 14.45.
LIDO THEATER: De Gouden
zeehond (al); do. za. 14.00. zo.
15.00. wo. 14.30.
VOORSCHOTEN GREENWAY:
Gremlins (al); do. vr. za. ma. di.
wo. 19.00. Under fire (16); do.
t/m za. 21.15, zo. 19.00. di. en
wo. 21.15. Un dimanche a la
campagne (16); zo. ma. 21.15.
KINDERVOORSTELLING
Billy Turl; do. t/m wo. 14.00.
Annie; do. t/m wo. 15.45 uur.
WASSENAAR ASTRA: Top
secret (al); do. t/m zo. 20.00.
Benvenuta (16); ma. t/m wo.
20.00.
KINDERVOORSTELLING
Star Trek II; za. zo. 14.00.
DEN HAAG* ASTA 1 (Spul 27.
tel. 463500):Duin (12); 13.45,
18.45, 21.30. ASTA 2 (Spui 27,
tel. 463500): The killing fields
(12); 14.00. 18.45. 21.30.
ASTA 3: Trading places (al);
AMSTERDAM Van de Ne
derlanders die de tentoonstel
ling La Grande Parade in het
Amsterdamse Stedelijk Mu
seum bezichtigden, kwam on
geveer de helft voor het eerst
naar dit museum. Dat is vast
gesteld bij een onderzoek door
medewerkers van de Rijksuni
versiteit Utrecht onder Neder
landse bezoekers in opdracht
van het Stedelijk.
Ruim 62 procent van de on
dervraagde Dersnnen bleek te
zijn afgekomen op de grote pu
bliciteit rond de expositie en
78 procent liet weten te zijn
gekomen omdat het hier om
een uniek overzicht van de
schilderkunst na 1940 ging.
Zeventien procent had de ten
toonstelling tenminste twee
keer bezocht en 23 procent gaf
te verstaan nog een keer te
zullen komen. Dertig procent
kwam La Grande Parade be
kijken in het kader van een
opleiding of een cursus. De
meeste ondervraagden bleken
de met drie gulden verhoogde
toegangsprijs goedkoop of re
delijk te vinden. Opmerkelijk
was ook het hoge percentage
(45) dat meer dan twee uur no
dig had om de tentoonstelling
te kunnen bekijken.
Tot donderdag hadden in to
taal 322.000 mensen de exposi
tie bezocht. Op zondag 14 april
is La Grande Parade voor het
laatst te zien. De museum
woordvoerder verwacht dat
het aantal bezoekers dan wel
zal zijn gestegen tot ongeveer
340.000.
Popfestival
bij Stonehenge verboden
AMESBURY De Britse autoriteiten hebben be
sloten het jaarlijkse popfestival bij het beroemde
4.000 jaar oude Stonehenge-monument te verbie
den. Het festival wordt al twaalf jaar gehouden,
maar de nog steeds mysterieuze kring menhirs
heeft te zwaar te lijden van destructieve en geweld
dadige elementen. De poging om het festival, dat
geen duidelijke organisatoren heeft en eigenlijk il
legaal is. de kop in te drukken heeft ook conse
quenties voor het Britse genootschap van druïden,
dat sinds 1905 een midzomer-ceremonie bij het mo
nument organiseert. Ook de druiden zullen op 21
juni, de langste dag van het jaar, niet bij het monu
ment worden toegelaten. Als het festival definitief
van de baan is, mogen de evenals hun Keltische
voorgangers in het wit geklede druïden, die de zon
aanbidden, terugkeren.
Guido de Moor.
Cuido de
Moor weg als
artistiek leider
Haagse
Comedie
DEN HAAG Guido de Moor, regisseur
en acteur bij de Haagse Comedie, neemt
op 12 mei afscheid als artistiek leider van
het Haagse toneelgezelschap. De Moor
doet dat na afloop van de voorstelling van
„De Troonsafstand", een stuk dat hij zelf
regisseert en waarin hij naast Anne-Wil
Blankers de hoofdrol speelt. Guido de
Moor blijft overigens wel op los-vaste ba
sis verbonden aan de Haagse Comedie.
Pleuni Touw en Hugo Metsers in „Te
Laat Geboren" van A.R.Gurney jr.
Regie: John van de Rest. Koninklijke
Schouwburg, donderdag 11 april,
vanavond een herhaling.
Het meest treurige voor
Hugo Metsers en Pleuni
Touw moet wel zijn dat
alle energie en al het geld
dat gestopt is in „Te Laat
Geboren" toch niet het
gewenste effect heeft ge
had. Het is geen stuk ge
worden waar mensen diep
in meegenomen worden
en ook geen avondvullen
de komedie. Dat komt
door het gebrek aan kwa
liteit in A.R. Gurneys the
aterspel, aangedikt door
de magere regie van John
van de Rest. De weinige
aanwezigen in de Konink
lijke Schouwburg voelden
dat goed aan.
„Te Laat Geboren" gaat ener
zijds over de langdurige liefde
tussen Barney en Eleanor, ge
speeld door Metsers en Touw.
Zij trouwt helaas met zijn
broer, die iets meer volwassen
is dan hij. De andere kant van
het stuk dat zich over een pe
riode van 39 jaar afspeelt, is de
hang naar romantiek die ken
nelijk leeft onder eenieder. De
eerder genoemde liefde open
baart zich als „running gag".
Barney komt steeds op een on
gelegen moment in het leven
van Eleanor en verklaart haar
zijn liefde. Het tweede geeft
Gurney de gelegenheid zijn
verborgen wensen in de perso
nages te leggen, een schrikba
rend gegeven. Want Gurney
blijkt anno 1984 de blanke su-
premacie te propageren, be
schikt over een ongezonde
hoeveelheid angst voor maat
schappelijke ontwikkelingen
en laat vrouwen in zijn stuk
oliedom en onontwikkeld zijn.
Nu zou zo'n gegeven als aardi
ge kapstok kunnen dienen
voor een uit zijn proporties ge
trokken klucht, waarin de
draak wordt gestoken met dat
valse sentiment. Regisseur
Van de Rest denkt daar ken
nelijk anders over. „Te Laat
Geboren" wordt realistisch ge
speeld, al verschijnen de per
sonages als typetjes. Pieter
Lutz komt als vader
ney
van de
Myra ronduit
haar
een gevoel van
gende schaamte
van je meester als je
zij in het stuk Lutz
leiden door haar Dorsteni
te ontbloten. 'F
De act voor twee, die h«(
treden van Metsers en I
zo vaak is, komt ditmaalr
van de grond. Van de
heeft er te weinig op toejj
dat het duo ook speelt ent
overduidelijk staat te acl|<
En als Touw en Metsersjr
gen weg te kruipen in deO
duw, dan wordt het liclf
eens feller, al zou je hC
toeschouwer anders niet 1
Nee, dat alles zich dan ook
afspeelt in een afgrijselijk
cor, dat „de trofeeën-Hr
van een exclusieve here)
in een Amerikaanse It
moet voorstellen, is miss*
nog het minst erge. Het zji
grappen met een meter$l
baard die door weinig gej
reerde professionals wil
gedebiteerd, die je het scl
rood naar de kaken
gen. PETER
FIGUURPUZZEL
MAGISCH FIGUUR
In elk vakje dlenl een letter te
ingevuld, waardoor zowel hi
als verticaal woorden van nt
betekenis verkregen kunnen
1 regelmatig snelle atwissellll
twee op elkaar volgende
ziek);
2 licht tweewielig rijtuigje; j
3 land In Europa;
4 flater.
5 ernstig.
OPLOSSING: Sneued
-uniq t leiueqiv 6 -Ajoqh» z 3
Musicus beticht
muziekuitgever
van plagiaat
AMSTERDAM/APEL-
DOORN De 70-jarige
musicus Eduard de Haan
uit Amstelveen heeft bij
het auteursrechtenbureau
STEMRA/BUMA te Am
sterdam een klacht inge
diend tegen directeur
P.A.van Zuylen van mu
ziekuitgeverij XYZ te
Apeldoorn. De Haan be
ticht Van Zuylen van pla
giaat. Onder het pseudo
niem Piano-Peter-August
zou de Apeldoornse mu
ziekuitgever een negental
door De Haan gearran
geerde muziekstukken
onder eigen naam op de
markt hebben gebracht.
Daarbij gaat het om wer
ken van componisten als
Giordini, Handel, Schu
bert en Brahms.
Van Zuylen publiceerde de se
rie „Romantic Gold", waartoe
ook twee door Paul Selig gear
rangeerde werken van Mozart
behoren. Volgens de bejaarde
Amstelveense musicus, die
niet alleen arrangeert maar
ook componeert, heeft Van
Zuylen met witte correctielak
zijn naam en die van Selig
weggehaald en daarvoor in de
plaats zijn pseudoniem Piano-
Peter-August neergezet. Van
Zuylen zegt desgevraagd niet
te begrijpen waarom De Haan
geen contact met hem heeft
opgenomen. Hij zegt slechts
verzuimd te hebben op de om
slag „Edited by...", „onder re
dactie van" te zetten. „In theo
rie heeft De Haan gewoon ge
lijk. Maar als hij even met me
had gebeld had ik hem op
mijn verzuim kunnen wijzen".
Arrangeur/componist De
Haan zegt al eerder slechte er
varingen met Van Zuylen te
hebben gehad. „Destijds arran
geerde ik voor de muziekuit
geverij in Apeldoorn de ban
den een en twee van het Muzi
kale Alfabet. Ik heb daar veel
tijd aan moeten besteden,
maar tot op de dag van van
daag heeft Van Zuylen niet
met mij afgerekend. Het is zo
gezegd linke soep om met hem
zaken te doen".
Hij is er uitermate boos over
dat Van Zuylen, zelfs met^n-
begrip van schoonheidsfoutjes
in het oorspronkelijke druk
werk, de populairste nummers
onder eigen naam in de han
del heeft gebracht. „Had hij
bijvoorbeeld meer of voor mijn
part minder kwaliteit aan het
werk toegevoegd, dan had ik
kunnen zeggen: hij heeft iets
creatiefs gedaan. Nu is het
eenvoudig pronken met an
dermans veren".
Een van Van Zuylens vroege
re medewerkers, de Apeldoor-
ner Dees de Bakker, waar
schuwde zijn werkgever in
dertijd voor het plegen van
plagiaat. Het kostte De Bakker
zijn baan. Hij werd per 1 janu
ari van dit jaar ontslagen.
AMSTERDAM Met een
feestelijke avond die ko
mende woensdag recht
streeks op televisie wordt
verslagen, hoopt het 100-
jarige Rijksmuseum de
vier miljoen gulden bijeen
te brengen, die het Jubi
leumfonds tekort komt
om het portret van Rem
brandt aan te kunnen ko
pen, voorstellende Haesje
van Cleyburg.
Met de aankoop is een totaal
bedrag gemoeid van tien mil
joen gulden. Overigens is de
aanschaf al een feit, omdat
vóór 1 april het hele bedrag
moest zijn betaald. Het Jubi
leumfonds sloot echter een le
ning, waar men echter zo snel
mogelijk van af wil.
Aan de feestelijke avond die
wordt gepresenteerd door Be
rend Boudewijn en zich af
speelt in de eregalerij en
Nachtwachtzaal van het Rijks
museum, gaat een film vooraf
over dit museum, geprodu
ceerd door Jan Vrijman en ge
maakt door regisseur George
Schouten, die ook het scenario
voor zijn rekening nam. De
film duurt bijna een half uur.
De film en de vrolijke avond
vormen samen het onderwerp
van het NOS-programma Ne
derland C, dat begint om 20.00
uur en eindigt om 22.20 uur.
De uitzending is op Nederland
II.
Om de kijker vast in de juiste
stemming te brengen wordt
begonnen met de vertoning
van de film, die de titel mee
kreeg „Beelden en gezichten,
ontmoetingen in het Rijksmu
seum Amsterdam". Vrijman
kreeg de opdracht om een film
te vervaardigen voor een
breed en vooral iong publiek
en uiteraard stond de promotie
van het grootste museum van
ons land voorop.
Opgave
De opgave om in nog geen
half uur een redelijk beeld
van het Rijksmuseum te ge
ven, is aan de al te zware kant
geweest. Vrijman en Schouten
hebben vele weken door het
museum gezworven en wer
den aanvankelijk overrompeld
door de veelheid en de gava-
rieerdheid van het tentoonge
stelde. Zij hebben daarom ge
kozen voor een aanpak die
voornamelijk als aardig en
vriendelijk kan worden be
stempeld, meer gericht op de
bezoeker dan op het museum
zelf. Misschien was elke ande
re aanpak óók goed geweest,
wat nu wordt vertoond kan in
elk geval geen kwaad en zal
Het Rijksmuseum, honderd jaar.
drempelverlagend
Schouten, ervaren op het ge
bied van de gedramatiseerde
documentaire, onthield zich
van elke vorm van dialoog,
waardoor de verkoop naar an
dere landen kansrijk kan wor
den genoemd. Wel bediende
hij zich van komische situaties
cn bepaald aantrekkelijke jon
ge vrouwen en hij ziet en pas
sant ook nog kans Amsterdam
toeristisch plezierig te promo
ten, ook al moet het tijdens de
opname lelijk hebben gere
gend.
Het Rijksmuseum als tehuis
van hoogwaardige kunstvoor
werpen komt er nogal bekaaid
vanaf, maar Vrijman en
Schouten hebben nu eenmaal
gekozen voor een aanpak
waarbij de bezoeker de hoofd
rol speelt en in dit verband
kunnen zij tevreden zijn. Zo
kan de tv-kijker woendsdaga-
vond een jonge Afrikaanse ne
ger rommelig bezig zien met
een fototoestel in een druk en
lawaaiig Amsterdam, tot hij tot
rust komt in het museum,
waar hij niet alleen historisch
Nederland ontmoet, maar ook
de aandacht trekt van een
mooie bezoekster. Het publiek
blijkt niet alleen de kunst
schatten te bekijken, maar ook
elkaar. Hoe het met die twee
afloopt, vermeldt de film niet,
vermoedelijk niet te best, want
de jonge vrouw die toch alle
moeite voor de neger heeft ge
daan, verdwijnt in de massa
buiten het museum.
Een van de vrolijke scènes uit „Beelden en gezichten, ontmoetingen in het Rijksmu
seum Amsterdam".
Een hoofdrol is ook
voor een suppoost met een
ooglapje, die alle bezoekers
met één oog scherp in de gaten
houdt en met name een don-
kergetinte schoonheid die hij
op een instant-foto vastlegt.
Kennelijk doet die suppoost
dat vaker, want aan het slot
van de film blijkt hij een ate
lier te hebben, waarin hij op
één schilderij tal van andere
kreeg Wim de Bie een Edison
voor zijn plaat „De Bie zingt".
Kinderen voor kinderen deel
vijf in de soort kinderrepertoi
re en Niko Langenhuijsen
voor de LP „Hypo" in de cate
gorie jazz.
In de categorieën Filmsound
tracks en Nederlandse muziek
van het volkse genre werden
geen prijzen toegekend. Voor
de produkties van buitenland
se herkomst werden tien Edi-
sons uitgereikt. In de categorie
vocaal algemeen ging de prijs
naar Linda Ronstadt voor haar
plaat „Lush life". In de catego
rie pop algemeen werd U2's
LP „The unforgettable fire"
bekroond. De Edison voor pop
gezongen en geschreven door
de groep of zanger (singer-
/songwriter) ging naar Lloyd
Cole and the Commotions voor
hun plaat „Rattlesnakes", en
voor popmuziek disco-dans
kregen Ashford Simpson de
prijs voor de LP „Solia".
In de categorie jazz kreeg Mi-
les Davis de Edison. Jazz-mu-
zikant Duke Ellington kreeg
een Edison in de categorie bij
zondere historische uitgaven
voor de plaat „Duke 56/62 vol.
1. 2 en 3" Jean-Michel Jarre
werd onderscheiden voor zijn
Het Ameri
kaanse duo
Ashford
(rechts) en
Simpson gis
teren tijdens
de ontvangst
van de Edison
voor hun LP
„Solid".
produktie „Zoolook" bij de in
strumentale muziek.
In de categorie musical/film
ging de Edison naar de musi
cal „Chess" waarvoor Tim
Rice de tekst schreef. Hij was
tevens de schrijver van de tek
sten voor de musicals Jesus
Christ Superstar en Evita. De
muziek van „Chess" werd ge
schreven door Björn Ulveaus
en Benny Andersen, bekend
van ABBA. De Edison voor
country and western muziek
ging naar Hank Williams jr.
voor zijn plaat „Major moves".
Een extra Edison was er voor
Van Dijke Parks voor de plaat
„Jump'
De jury bestond uit Willem
van Reusekom. directeur radio
van de VARA, popjournalist
Jip Golsteyn, disc-jockey Frits
Spits, Dick Versteeg, redacteur
van de Gooi en Eemlander, en
Jan Maarten de Winter,
hoofdredacteur van muziek-
krant Oor. De voorzitter van
de jury was Olaf Klijn, tevens
producer van het Edison-gala.
bezoekers in olieverf vast pro
beert te leggen. Hoe zijn laat
ste schoonheid plotseling in
het atelier kan opduiken, blijft
een merkwaardige verrassing.
Zo is de hele film een beetje
merkwaardig en zou men de
indruk kunnen krijgen meer
op een huwelijksmarkt te
staan dan in een museum,
maar dat geeft allemaal niets,
omdat het gewoon een aardig
filmpje moest worden voor
een breed publiek. En aardig
is ook de inbreng van een
meisje met een been in het
gips, dat in een rolstoel door
het museum ragt.
Het is duidelijk geen film voor
kunstkenners geworden, en
dat was ook de bedoeling niet,
maar een speelse blik op men
sen in een museum waar het
aangenaam toeven is.
Spannend
Tenminste even vrolijk moet
het in dit NOS-programma na
afloop van de film toegaan, als
Berend Boudewijn de leiding
krijgt over een programma dat
spannend moet worden, maar
ook in- en ontspannend. Vier
kandidaten van kunstopleidin
gen worden getest op hun
kennis van kunst en van het
Rijksmuseum. Voorts treden
op het Nederlands Blazers En
semble, zanger Jan Derksen
en de Italiaanse clowns I Co-
lombaïoni. Gasten zijn onder
anderen Rijksmuseumdirec
teur Simon Levie en de minis
ter van WVC Eelco Brinkman.
Tijdens dit programma wordt
een rechtstreekse satellietver
binding tot stand gebracht met
het Los Angeles County Mu
seum of Art, waar het even
eens door Rembrandt geschil
derde portret van de Rotter
damse bierbrouwer Dirk Janz.
Pesser hangt, de echtgenoot
van de aangekochte Haesje
van Cleyburg. Op deze moder
ne wijze worden de twee ech
telieden nog even bijeen ge
bracht.
In dit museum van Los Ange
les is Bram Vermeulen pre
sent, die vanuit de VS het pro
gramma presenteert. Op de
dag van deze Rijksmuseum
avond verschijnt ook het boek
dat 100 jaar museum-leven il
lustreert met zeer veel beelden
en beknopte teksten. Holkema
en Warendorf geeft het uit on
der de titel „100 jaar Rijksmu
seum" en vraagt er fl. 34,50
voor.
FRITS BROMBERG
Tentoonstelling
over Victor Hugo
DEN HAAG In de Konink
lijke Bibliotheek in Den Haag
is van 19 april tot en met 23
mei de tentoonstelling „Victor
Hugo 1802-1885" te zien. De
Alliance Francaise des Pays
Bas heeft de expositie inge
richt ter gelegenheid van het
feit dat het op 22 mei honderd
jaar geleden is dat deze auteur
stierf. Getoond worden diverse
van zijn romans, gedichten, fi
losofische werken en toneel
stukken, en ook een aantal te
keningen van zijn hand. Te
vens zijn er affiches te zien die
op zijn werk betrekking heb
ben.
DEN BOSCH In het casino
van Den Bosch zijn gister
avond tijdens het vijfentwin
tigste Edison-gala populair
achttien Edisons uitgereikt. In
totaal werden 314 platen, ge
maakt in 1984, ter beoordeling
ingestuurd. Hiervan werden
40 platen genomineerd. Het
programma werd gepresen
teerd door Willem Nijholt.
In de produkties van Neder
landse herkomst werd in de
categorie Nederlandse zang al
gemeen de LP „Dag kleine
jongen" van Robert Long met
een Edison bekroond. Anita
Meijer kreeg hem voor de LP
„Face to face" voor buiten
landse zang. De afwezige Van
Kooten en De Bie werden
geëerd voor hun LP „Draai
konten" in de categorie caba
ret/theater/musical. In de ca
tegorie pop kreeg Golden Ear
ring de Edison voor hun LP
N.E.W.S. Frans Halsema werd
postuum onderscheiden in de
zevende categorie voor bijzon
dere historische uitgaven voor
de plaat „Frans Halsema 1939
- 1984".
Voor de produkties van Ne
derlandse herkomst waren nog
een paar extra onderscheidin
gen. In de categorie liederen
14.00, 18.45. zo. 13.30, 16.0<w;
18.45. Filmfrieken festival: Du
kanonnen van Navarone (12)
do. Poltergeist (16); vr. Outlany
(12); za. The meaning of IHuS
(16); zo. An unmarried womai
(16); ma. Merry Christmas mi
Lawrence (16); dl. Apocalypavg
now (16); wo. dag. 9.15. BA
BYLON 1 (naast Centraal Sta
tion, tel. 471656): Amadeus (al]
14.00, 20.00. BABYLON 2
Stop making sense (al); do. t/r
zo. 13.30, 16.00, 19.00. 21.1*E
ma. t/m wo. 14.00 19.00, 21.15
BABYLON 3: Micki Maud.
(al); 14.00, 19.00, 21.15. zc!p
13.45, 16.15, 19.00. 21.30. CPf
NEAC 1 (Buitenhof 20. t<*at
630637): Beverly Hills cop (al; U
do. t/m zo. 11.30, 14.00, l6.3Cde
16.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.0QK-
18.45, 21.30. CINEAC 2: WildT
•chut (16); 18.45, 21.30. Cf01
NEAC 3: De uitroeier (16); dd l
t/m zo. 11.30, 14.00, 16.3Qns
18.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.04r£
18.45, 21.30. EURO CINEMTU
(Leyweg 910, tel. 667066): Yof",
only live twice (12); zo. 14.0?1
16.30, 19.00, 21.30. za. w*lt:
19.00, 21.30. overige dagei
14.00, 19.00. 21.30. METRO""
POLE 1 (Carnegielaan, tefE
456756): A passage to India (afen
do. t/m zo. 12.00, 16.00, 20.1L,
ma. t/m wo. 14.00, 20.15. Mt.
TROPOLE 2: Mr. Mom (al); difle
t/m zo. 11.30, 14.00, 16.3ÓL
18.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.0lfee
18.45. 21.30. METROPOLE fa,
Falling in love (al); do. t/m zd.
11.30, 14.00. 16.30, 18.4(
21.30. ma. t/m wo. 14.00, 18.4(0'
21.30. METROPOLE 4: Micfcd
Maude (al). 18.45. 21.3C
METROPOLE 5: Oe lokvogt
(12); do. t/m zo. 12.00, 15.0T
18.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.0f
18.45, 21.30. ODEON 1 (H«kl
rengracht 13, tel. 462400): Biv<
verly Hills cop (al); do. t/m z<h(
11.30, 14.00, 16.30, 18.4Lc
21.30. ma. t/m wo. 13.45, 18.4?,
21.30. OOEON 2: BacheM"
party (12); do. t/m zo. 11.3f i
14.00, 16.30, 18.45, 21.30. mft
t/m wo. 13.45, 18.45. 21.31*
ODEON 3: Ladyhawke (all
do. t/m zo. 12.00, 15.00. I8.4f"
21.30. ma. t/m wo. 13.45, 18.4PP
21.30. ODEON 4: Blood siner
ple(16); do. t/m zo. 11.30, 14.01,
16.30, 18.45, 21.30. ma. t/m wi,
13.45, 16.45, 21.30. LE PARI*
1 (Kettingstraat 12b, t#r
656402): 'n Paradijselijk
droom (18); 12.00 tot 22.30. ziai
v.a. 13.30. LE PARIS 2: Bss,
geerte (18); 12.15 tot 22.45. zt_.
v.a. 13.45. vr. za. 22.45. if
PARIS 3: Ik ben 'n heel stofei
meisje (18); 12.30 tot 23.00. zf«
v.a. 14.00. vr. za. 23.00. PAJri
SAGE (Passage 63. tel. 46097J.
City heat (12); do. t/m zo. 11.311
14.00, 16.30, 18.45, 21.30. mf.1
t/m wo. 14.00, 18.45, 21.3111
HAAGS FILMHUIS (Dennewdr
56. tel. 459900): Zaal 1: Stra*>L
ger than paradise (16); 19.4L,
21.45. Zaal 2: Zenowia (16); d(
19.30, 21.30. 'n Dagje naar hi
strand (16); vr. t/m zo. 19.31 1
21.30. From here to eterniln
(16); ma. 19.30. Guys and doiyj
(16); ma. 21.45. The joker u.
wild (16); di. 19.30. Pal Jo«
(16); di. 21 45. Can Can (16); wi"'
19.30. Robin and the sevs
hoods (16); wo. 21.45.
KINDERVOORSTELLINGEN d
CINEAC 2: Assepoester; dgt
t/m zo. 12.00, 14.30, 16.30. ma|
t/m wo. 14.00. EUROCINEMi q
Pinkeltje; do. t/m zo. 11.0 *-
Pietje Bell, za. wo. 14.00. Mlt
TROPOLE 4: Assepoester, del
t/m zo. 11.30, 14.00. 16.00. rr^i
t/m wo. 14.00.
NACHTVOORSTELLINGEN r
CINEAC 1 Beverly Hills co
(16); za 00.15. CINEAC 2:d«
uitroeier (16); za. 00.15. CIKE
AC 3: An officer and a gentM
man (16); za. 00.15. EUROCl
NEMA: Young like it hot (1(P
za. 00.02. Li