Meeste Oscarnominaties voor
Amadeus en A Passage to India
I
fs
Nieuw repertoiie
Haagse C
Russisch keizerlijk paleis
in oude glorie hersteld
Onrust en eon tem pi a tie
in Gemeentemuseum
Kontrastrijk spel
Trio Kon trasten
dagpuzzel
KUNST
EeidoeSowiant
DONDERDAG 7EBRUARI1985 PAGINA lPjp
Frankie Goes To
Rotterdam
HAARLEM De uit Liver
pool afkomstige groep Frankie
Goes To Hollywood, die vorig
jaar met „Relax" en „Two Tri
bes" bij de popliefhebber een
onvergetelijke indruk maakte,
komt voor een eenmalig con
cert naar Nederland.
Het zestal dat momenteel bezig
is aan een concertreeks in
Amerika (er wordt onder
meer opgetreden in Holly
wood) staat als onderdeel van
de Europese tournee op 20
april in het Ahoy' Sportpaleis
in Rotterdam.
Aleida Schotprijs
voor Kees Mereks
AMSTERDAM De Aleida Schotprijs is toege
kend aan de vertaler Kees Mereks uit Amster
dam voor zijn vertalingen uit het Tsjechisch.
De onderscheiding wordt 26 april in het Neder
lands Theater Instituut in Amsterdam uitge
reikt. Hij werd toegekend op voordracht van
een jury die bestaat uit dr. Willem G. West-
steijn en dr. J. van der Eng-Liedmeier. De prijs,
waaraan een bedrag van vijfduizend gulden
verbonden is, wordt eens in de twee jaar toege
kend voor de beste vertalingen van proza en
poëzie uit een van de slavische talen. Kees
Mereks vertaalde onder andere Het Vragenfor
mulier of Gebed voor een stad en een vriend
van Jiri Grusa, Exercities van Jan Beran en
Guinese Biggetjes van Ludvik Vaculik.
Noh-dansen in
Circustheater
In het Scheveningse Circustheater
treedt zondag 17 februari op „The
Noh Dances of Kita Kai", een van
de belangrijkste artistieke groepen
uit Japan, die een toernee maakt
door Nederland. Het Noh-theater, j&L
een essentieel element van de tra
ditionele Japanse cultuur, is nog
steeds levend. Ontstaan als een
simpel volksvermaak in de 14e
eeuw werd het Noh-theater steeds
verder geperfectioneerd, tot een
grootse show met zang en dans.
Theater-producent Da Silva heeft f - v
een programma laten samenstellen :"A
die enerzijds specifiek Japans is,
maar anderzijds ook de westerse
toeschouwer aanspreekt.
James Hadley
Chase overleden
VEVEY De Britse auteur
van politieromans James Had
ley Chase is gisteren in zij:
Zwitserse huis in Corseau>
-sur-Vevey overleden. H
woonde sinds 1974 in Cc
seaux. Als René Raymcd
voor de burgerlijke staih
werd James Hadley Chase p
24 december 1906 in Lonrn
geboren. Zijn eerste politie
man verscheen in 1938 erer
zouden er nog 80 met opl.en
van 20 miljoen volgen. D(oe-
roemdste, „No Orchids for
Miss Blandish", werd bevrkt
voor toneel en film.
HOLLYWOOD „Ama
deus", de Mozartfilm naar het
toneelstuk van Peter Shaffer,
en „A Passage to India" naar
E.M. Forsters boek. delen sa
men 11 Oscarnominaties, aldus
de Amerikaanse filmacademie
gisteravond. „The Killing
Fields", het verhaal van het
Amerikaanse vertrek uit Cam
bodja en de vriendschap tussen
een verslaggever en zijn tolk,
en „Places in the Heart", een
verhaal van het platteland met
Sally Field, worden straks,
wind en weder dienende, be
hangen met elk zeven Oscars.
Alle vier films zijn voorgedra
gen voor de onderscheiding
„Beste Film", samen met „A
Soldier's Story", over een
zwart militair onderdeel.
Beide sterren van „Amadeus"
zijn voorgedragen voor onder
scheiding als „Beste Acteur" -
F. Murray Abraham voor zijn
rol als de verbitterde Antonio
Salieri en Tom Hulce als Wolf
gang Amadeus Mozart. Ook
voorgedragen voor deze on
derscheiding zijn Jeff Bridges
voor „Starman", Albert Fin
ney voor „Under the Volcano"
en Sam Waterston voor „The
Killing Fields".
Voorgedragen voor de onder-
Judy Davis (A Passage to India) en Vanessa Redgrave (The Bos-
tonians): goede kans op een Oscar als „beste actrice".
F. Murray Abraham en Tom Hulce, resp. als Salierie en Mozart in
„Amadeus" zijn kanshebbers op de Oscar voor „beste acteur".
scheiding „Beste Actrice" wer
den Judy Davis voor „A Pas
sage to India" Vanessa Red
grave voor „The Bostonians",
Field voor „Places in the He-
art", Jessica Lange voor
„Country" en Sissy Spacek
voor „The River".
Verrassende kandidaat voor
„Beste regisseur" is Woody Al
len voor „Broadway Danny
Rose", naast Milos Forman
voor „Amadeus", Roland Joffe
voor „The Killing Fields", Da
vid Lean voor „A Passage to
India" en Robert Benton voor
„Places in the Heart",
Kandidaten voor „Beste Ac
teur in Bijrol" zijn Adolph
Caesar, de harde sergeant in
„A Soldier's Story", John Mal-
kovich voor „Places in the He-
art", Noriyuki „Pat" Morita
voor „The Karate Kid", Haing
S. Ngor voor „The Killing
Fields" en wijlen Sir Ralph Ri
chardson voor „Greystoke:
The Legend of Tarzan, Lord
of the Apes".
Voor „Beste actrice in Bijrol"
komen in aanmerking Dame
Peggy Ashcroft voor „A Pas
sage to India", Glenn Close
voor „The Natural", Lindsay
Crouse voor „Places in the He-
art", Christine Lahti voor
„Swing Shift" en Geraldine
Page voor „The Pope of
Greenwich Village".
DEN HAAG De Haagse Comedie heeft ze nieuwe
stukken op het repertoire gezet, die in he seizoen
1985'1986 in de Koninklijke Schouwburg w/den ge
speeld. Het eerste „nieuwe" stuk is het beknde spel
van Eugène Ionesco, „Rinoceros", dat begin jni in pre
mière gaat. De (hoofd)rol van Bérenger wore gespeeld
door Jules Royaards.
Begin oktober gaat in première een eveneens bekid stuk van
Edward Albee, „In wankel evenwicht". De hoofdrlen, die van
het echtpaar Tobias en Agnes, worden vertolkt >or Wim de
Haas en Lies Franken. Midden oktober gaat in pmière en in
de regie van Rierre Laroche „De bruiloft varFigaro". De
hoofdrollen van dit, ook al niet stuk te spelen stv van Pierre-
Augustin Caron de Beaumarchais, worden bezet x>r René van
Asten als Figaro en Carline Brouwer als Suzann
In de regie van Willem Nijholt wordt „Het eindean de wereld"
van Arthur Kopit gespeeld; de première is eimdecember van
dit jaar. Jules Royaards is belast met de hoofrol: de toneel
schrijver Michael Trent die van een miljonair dopdracht krijgt
een toneelstuk te schrijven waarvan de titel al «tstaat: het ein
de van de wereld.
Begin maart volgend jaar gaat in première ,,/dromaque" van
Jean Racine, de eerste van de zeven grote tra'die's die Racine
schreef. In dit stuk over hartstochten speelt'rins Snijders de
hoofdrol van Andromaque; Kees Coolen spdt Pyrrhus, Rick
Nicolet Hermione en Lucas Dietens Orestes.
De Haagse Comedie besluit het seizoen met &kespeare's „Mid-
zomernachtsdroom" in de regie van Guidole Moor, dat half
maar volgend jaar in première gaat. Zoals alJnieuwe stukken is
de plaats van handeling de Koninklijke Scluwburg.
Wiskunde
problemen uit
1765 gevonden
GRONINGEN In het Rijks
archief in Groningen is een
manuscript gevonden van de
maker van het planetarium in
Franeker, Eise Eisinga, die
leefde van 1744 tot 1818. Het
uit twee delen bestaande ma
nuscript werd door oud-con
servator van het Rijksarchief,
dr. W.J. Formsma, twee we
ken geleden aangetroffen in
Het eerste deel
script omvat 85 pagina's en be
handelt wiskundige proble
men in het algemeen. Het
tweede deel beslaat 32 pagina's
en is toegespitst op stereome-
trische vraagstukken. Het lijkt
geschreven te zijn voor onder
wijskundige doeleinden, maar
volgens dr. Formsma is het
sterk de vraag of het daar ook
voor gebruikt is. Hij vermoedt
dat Eisinga het manuscript wel
eens geschreven kon hebben
om allerlei vraagstukken voor
zichzelf op een rijtje te zetten.
Het manuscript werd geschre
ven in de geboorteplaats van
Eisinga, Dronrijp. De laatste
pagina is ondertekend op 9
juli, 1765. Er is voorlopig nog
geen sprake van een verhui
zing van het manuscript uit
het Rijksarchief.
Peter Hansen was er snel bij
toen in mei 1984 het Haagse
Trio Kontrasten in Amster
dam bij een concours tot een
van de beste vier jongere Ne
derlandse ensembles werd uit
geroepen, om hen voor zijn
Zingende Zolder te engageren.
Pianist Jan Sprij en zijn echt
genote, Claire Huydts zijn hier
welbekend onder meer uit de
kamermuziekavonden van het
Residentie Orkest. Ook klari
nettist Pierre Woudenberg is
bepaald geen onbekende om
dat hij zich als solist bij het
Radio Philharmonisch Orkest
en als lid van het Schönberg
Ensemble vaak laat horen.
Sinds een jaar of zes treden zij
gezamelijk op en hebben na
enige tijd aan hun ensemble de
naam Trio Kontrasten gege
ven. Naar de klank zit dat
kontrast voornamelijk in de
ronde toon van de piano en de
scherpe-sonore klarinettoon.
Claire Huydts zit daar met
haar alt of gewone viool wat
tussenin. In het deel voor de
pauze bespeelde zij de alt in
een trio van Reinecke uit het
einde van de vorige eeuw en
een trio dat de in een Pools
concentratiekamp overleden
Nederlander Leo Smit in 1938
componeerde. Het kamerbreed
tapijt dat Reinecke in vijf
Trio Kontrasten speelt werken van
Reinecke, Smit, Katsjatoerian en
Strawinsky in de Zingende Zolder.
Woensdagavond.
deeltjes, gedompeld in een pe-
daalrijke pianoklank door Jan
Sprij, over het publiek uitrolde
duurde een half uur. Een deel
tje, bijvoorbeeld het intermez
zo was als genrestukje nog wel
aardig geweest, maar de hele
lap was een lange zit. Daar
kwam bij dat de altviool niet
alleen wat weggedrukt raakte,
maar bovendien qua toon niet
steeds helemaal kosher was.
Het trio van Smit, die hoor
baar enerzijds door Pijper en
anderzijds door Fransen als
Ravel was geïnspireerd, gaf
gelukkig een veel gunstiger
beeld van het ensemble en was
bovendien in zijn eerst wat
donkere en daarna spirituele
toon alleszins de moeite
waard. De trio's na de pauze
waren beide wat lichter en
toonden met name in de door
Strawinsky zelf gemaakte be
werking voor deze combinatie
van zijn „l'Histoire du Soldat"
dat het ensemble in dit veelei
sende genre goed werk weet te
leveren.
BESIER
POESJKIN Miljoenen roe
bels en bijna dertig jaar werk
waren ervoor nodig om het
paleis van Catharina in zijn
oude glorie te herstellen, het-
f;een thans is gebeurd. Het pa-
eis is een van de zeldzame
herinneringen aan de levens
stijl van de Russische adel
vóór de Oktoberrevolutie van
1917, die een einde maakte aan
het regime van de tsaar.
Het paleis werd tijdens de
Tweede Wereldoorlog geplun
derd en in brand gestoken
door de Nazi's, maar het is nu
„een monument van onze
kunstgeschiedenis, cultuur en
architectuur", zo legt een gids
uit aan bezoekers van het uit
gestrekte landgoed.
Wie het paleis bezoekt wordt
erop gewezen dat de restaura
tie van dit monument van kei
zerlijke praal de goedkeuring
zou hebben weggedragen van
de stichter van de Sovjetrussi-
sche staat: boven een deur in
de grote entreehal is een sil
houet aangebracht van Vladi
mir Lenin met daarnaast diens
uitspraak dat schoonheid be
houden moet blijven.
De opzichtige weelde van de
gouden uivormige koepels en
de onbetaalbare kunstwerken
in het gebouw herinneren aan
een tijd, dat de leidende elite
verpozing zocht op dit land
goed, dat destijds Tsarskoie
Selo heette, het dorp van de
tsaar.
Ambachtslieden hebben de
fraaie houten parketvloeren,
wandtapijten en handgeschil
derde haardtegels uit die tijd
nagemaakt. In een aantal ka
mers hangen weer de kunst
werken die destijds ook de
wanden sierden. In 1941, toen
de Duitse troepen naderden,
werden meer dan 100 kunst
werken van 17-de en 18-de
eeuwse Nederlandse, Franse,
Vlaamse en Italiaanse mees
ters verwijderd uit het paleis
en verborgen.
De barnsteenkamer, door toe
ristengidsen en in literatuur
over het dorp steeds in super
latieven beschreven, is een
van de weinige vertrekken,
waarvan de restauratie nog
niet voltooid is. Het paleis
werd genoemd naar Catharina
I, de echtgenote van Peter de
Grote.
De Russen zijn nog steeds ver
bitterd over de Nazi-bezetting
en de schade die tijdens de
oorlog werd aangericht aan de
cultuurschatten van Poesjkin,
dat 24 kilometer van de hel-
denstad Leningrad ligt, waar
vele duizenden stierven van
honger en ziekte tijdens de 900
dagen durende Duitse belege
ring.
Het paleis werd in 1724 vol
tooid. Het werd gebouwd op
de landbouwgrond die Peter
de Grote geschonken had aan
zijn vrouw, de latere keizerin
Catharina I. Het werd her
haaldelijk uitgebreid en ver
bouwd tot 1752, toen Cathari
na de Grote de Italiaanse ar
chitect Bartolomeo Rastrelli
opdracht gaf het landgoed ge
heel te renoveren.
CAROL WILLIAMS
In de nieuwe vleugel van het
Gemeentemuseum kunt u bo
ven aan de trap bepalen of u
eerst linksaf gaat naar John
van 't Slot of rechtsaf naar
Günter Tuzina. Beide kunste
naars vullen een zaal met hun
werk. De eên is een hartstoch
telijk schilder en zijn romanti
sche onrust is zichtbaar en
voelbaar in zijn expositie, de
ander hanteert het penseel ui
terst overwogen en in zijn ex
positiezaal hangt een gewijde
sfeer zoals in een tempel of
kathedraal. De tentoonstellin
gen zijn het tweede en tevens
laatste gedeelte van „De keuze
van de kunstenaar" en duren
tot 7 maart.
Alle schilderijen en tekenin
gen van John van 't Slot (1949)
hebben paarden als onder
werp, geschilderd in diverse
stijlen. Dat heeft tot gevolg dat
elk werk op de expositie los
van zijn buren bekeken moet
worden; een stilistische of the
matische ontwikkeling wordt
door de kunstenaar genegeerd.
Het kleurige olieverfschilderij
„Moeder en kind" (1984),
waarop een merrie met veulen
dramatisch is neergezet, vi
breert van angst, maar is ge
zien de titel ook licht spottend
bedoeld. Het paard is in de
schilderkunst zo vaak afge
beeld, dat geen kunstenaar het
onbevangen kan gebruiken.
John van 't Slot noemt het een
archetype of oerbeeld. Sinds
1982 houdt hij zich ermee be
zig en hoewel het hem niet om
de symbolische waarde van
het dier gaat, bevat het voor
hem genoeg interessante as-
Cekten om er jarenlang mee
ezig te zijn. Hij ziet het paard
meer als een teken met een
boeiende vorm en dit biedt
hem vele mogelijkheden om
emoties zichtbaar te maken.
Daarbij beperkt hij zich niet
tot één stijl. Zo hangt er op de
tentoonstelling een groot schil
derij „Ruiter" uit 1984. Het
paard lijkt op een hobbel
paard, de ruiter is een levenlo
ze pop en het geheel is ver-
stijfd in zijn beweging. Dat
geldt bijvoorbeeld ook voor
„Ba-Congo Amazone", hoewel
het landschap broeierig is. Er
hangen surrealistische doeken;
koppen zweven boven een
paard, dat soms meer wegheeft
van een fabeldier. Of het
paard lijkt uit een stripverhaal
gestapt te zijn door zijn car-
toon-achtige element. Het as
sociatieve aspekt van zijn
werk treedt, mede dankzij de
techniek, het sterkste naar vo
ren in zijn tekeningen en zijn
daarom heel direkt.
In de andere zaal hangt het
werk van de jonge Duitser
Günter Tuzina (1951). Vorig
jaar waren zijn op de geome
trische abstractie gebaseerde
frigidee zijn. Zijn kunst bezit
een innsiteit, die de beschou
wer te dan ook tot contem
platie »anspoort. Feilloos ge-
trokk» potloodlijnen op ge-
schilcrde kleurvelden, vor
men ïn geometrisch patroon
en bodrukken de abstractie
van ;t platte vlak. De kleur-
veldt, meestal uit twee delen
'opgeJuwd, bestaan uit helder
geel.tralend blauw of geslui
erd jroen en scheppen een
ruire. Zoals de titels soms
aan.-ven, houdt Tuzina zich
bez met architectonische
ruiien. Zijn „Santo Spirito"
(191-85) verwijst naar het Re-
naiance gebouw van Brunel-
lesii in Florence. Het grote
ok'bruine doek, waarvan de
stiktuur van het jute mee-
sp:lt, heeft als centrum git-
zvrte lijnen in rechthoekige
V<m' Maar het is een centrum
z»der houvast. Alles binnen
h doek lijkt te zweven en er
otstaat een gewaarwording
vi ruimte. Tuzina verwijst
iar de spirituele ruimte van
„Santo Spirito" en creëerde
m soortgelijke ruimte op het
jatte vlak. In zijn muurschil-
ïring of aluminium frames in
:oen, blauw of zwart, maakt
ij gebruik van de bestaande
rchitectuur. Günter Tuzina
ïaakt werk, waaraan je je
noeilijk kunt onttrekken.
Pulchri Studio
De zes tekeningen van Hannie
Hazenbroek (1953) zijn uitzon
derlijk groot van formaat. Op
de Nieuwe Haagse Salon kreeg
zij terecht als één van de vijf
kunstenaars een materiaal-
prijs, want haar werk is in het
oogspringend. Haar landschap
pen zijn uit grote driftige lij
nen opgebouwd en zij trekken
sporen over het smetteloze
witte papier. Soms bundelen
die lijnen zich op een specifie
ke plaats en zo ontstaat een
markering, een accent in de
ruimte. Ook het dier functio
neert een enkele keer als mar
kering, maar meestal gaat het
op in zijn omgeving. Paard,
hond of haas worden als het
Ware opgezogen door het land
schap en zijn onderdeel van
het landschappelijke ritme.
INGRID VAN SANTEN
houderslaan 41. „De keuze
kunstenaar", John van 'tSlot en
Günter Tuzina, tot 7 maart, dins
dag t/m zaterdag 10-17 uur, zondag
13-17 uur. Op zondag 17 februari
om 15 uur vindt in dc aula van het
Gemeentemuseum een manifesta-
inhn wan *>e mct de kunstenaars plaats.
e.n. Pulchri Studio. Lange Voorhout
t olOt, „Moe- |5. Hannie Hazenbroek „Recente
der en kind' tekeningen", tot 15 februari, dins-
1984, olieverf dag t/m zaterdag 11-17 uur, zondag
op linnen. 13-17 uur-
wandschilderijen, reliëfs, teke
ningen en doeken nog bij gale
rij Orez Mobiel te zien en in
middels is het Gemeentemu
seum in het bezit van enkele
werken.
Dit keer maakte Tuzina een
wandschildering in het mu
seum; een zwart geschilderde
muur met daarop aangebracht
twee rechthoeken van fragiele
witte lijnen, die allemaal een
beetje wijken, waardoor de kij
ker zijn evenwicht kwijt raakt.
Evenals de muurschilderingen
van Sol LeWitt, heeft de wand
van Tuzina iets onaantast
baars, iets afstandelijks, zonder
ook maar één moment kil of
Voor een uitgebreidefseiM
agenda, ook voor de ko-^g gj
mende dagen, raadplegei
men „UIT", de gratis we-)RDW
kelijkse bijlage van deze fier ij
krant. i kan
jtelijk
Kijï
pat h(
bioscopen
,k k
'•'k
1
LEIDEN LUXOR (Stationsweg111 ka
19. tel. 071-121239): The karatetenzoi
kid (al); 14.30. 19.00, 21.15. zo ent v
14.15. 16.30, 19.00, 21.15.notsch
LIDO I (Steenstraat 39. tel. it OD
124130): De prooi (12); 14.30,f «n nr
19.00, 21.15. zo. ook 16.45. ÖU,UI
LIDO II: Amadeus (al): 20.00. lende
zo. ook 14.30. LIDO III: De ijs-> var
salon (12); 14.30. 19.00, 21.15.» ruir
zo. ook 16.45. LIDO IV: Under
the vulcano (16): 14.30. 19.00,U11U
21.15. zo. ook 16.45. STUDIO^
(071-133210): Gremlins (16);
14.30, 19.00, 21.15. zo. ook j
16.45. TRIANON (BreestraalJ
31. tel. 123875): Onze eeratsN
wip (16); 14.30, 19.00. 21.15. zo.'l
14.15. 16.30. 19.00. 21.15.
REX (Haarlemmerstraat 52,m
tel. 071-125414). Over sex ge
sproken (16); 14.30, 19.00,
21.15.
NACHTVOORSTELLING
REX: Studentensex (16); 1
za. 23.30.
NOORDWIJK LIDO THEATER:
(Pr. Bernhardstraat 56. tel.
01719-12800): The Natural (al);
zo. 15.00. dl. 19.00. wo. 14.30.
Piranha (al); zo. 20.15. ma. di.
21.15. Rabbi Jacob (al); ma.
19.00.
KATWIJK CITY THEATER I:
(Badstraat 30, tel. 01718-74075): j
Greystoke (12); do. vr. za. zo.l
wo. 14.45. 19.00. 21.15. ma. di.JSTl
19.00. 21.15. CITY THEATER
II: Ten to Midnight (16); tijden*1
zie City I. CITY THEATER III: dert
Superstar; tijden zie City I. artei
CITY THEATER IV: De vier vuis-"
ten hebben tropenkolder (al); ten
tijden zie City I beh. za. wo. *n i
14.45. L_0.
KINDERVOORSTELLING erai
CITY THEATER IV: Dick Trom h0U<
het circus; do. vr. za. wo. weL
m-di
VOORSCHOTEN GREENWAY:jn
Police academy (al); do. 20.00.
vr. za. 19.00. za. zo. wo. 15.45.
Conan, de vernietiger (16); vr.fjiee
za. 21.15. zo. 19.00. I never pro-,
mised you a rose garden (16);
zo. 21.15. ma. dl. wo. 20.00. inde
KINDERVOORSTELLING ,Jen
Aladin en de wonderlamp; za.
zo. wo. 14.00. dl
WASSENAAR ASTRA: Terug
naar de hel (12); do. t/m zo.
20.00. Storia di Piera (16); ma. ■-» *-
2000- av_
14.45.
KINDERVOORSTELLING
Billy Turf, haantje de voorste;
za. zo. 14.00.
DEN HAAG* ASTA 2 (Spui 27,
tel. 463500): Gremlins (al); I
14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.30,'
16.00, 19.00. 21.30. ASTA 3:
Ghostbusters (al); 14.00, 19.00, |RSC
21.30. zo. 13.30, 16.00, 19.00. hp
21.30. BABYLON 1 (naast'
Centraal Station, tel. 471656): en
Amadeus (al); 14.00. 20.00. ientt
BA8YLON 2: (12); Chostbus- tota
ters (al); 14.00, 19.00. 21.30. zo.0jj d
13.30, 16.00, 19.00, 21.30. lrJ_p
BABYLON 3: De ijssalon (12);,'^„
14.00. 19.00, 21.15. zo. 13.45,
16.15, 19.00. 21.15. CINEAC 1 D
(Buitenhof 20, tel. 630637): Body wer
double (16); 14.00. 18.45, 21.30. erga
zo. 13.15. 16.00. 18.45, 21.30. jniss;
CINEAC 2: The naked face pn
(12); 18.45, 21.30. do. vr. ma. dl. f,K>
ook 14.00. CINEAC 3: Losin' itle11 1
(16); 14.00. 18.45. 21.30. zo. be
13.15, 16.00. 18.45, 21.30.ee i
EURO CINEMA (Leyweg 910, nen
tel. 667066): The never ending
story (al); 14.00, 19.00, 21.30. Pmt
zo. 14.00, 16.15, 19.00, 21.30.
(Cocktail) Film marathon; vr.
15 febr. 24.00 t/m za. 16 febr.LQ
12.00. METROPOLE 1 (Carne-
gielaan. tel. 456756): De prooi
(12); 14.00, 18.45, 21.30. zo.
13.15, 16.00, 18.45. 21.30. £2
METROPOLE 2: Gremlins (al);
14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30. METRO-I
POLE 3: Paris, Texas (16);>SE.
14.00. 20.30. METROPOLE 4: ,kzil
't Begint met liefde (al); 14.00.»
18.45. 21.30. zo. 13.15. 16.00.,
18.45. 21.30. METROPOLE 5:,al
Los santos Innocentes (16); A.
14.00. 18.45. 21.30. zo. 13.15. de
16.00, 18.45. 21.30. ODEON 1>sve
(Herengracht 13, tel. 462400):
Commandol (12); 13.45, 18.45,
21.30. zo. 13.15, 16.00. 18.45,êaa
21.30. ODEON 2: The Ninjaien
mission (16); 13.45. 18.45,gerr
21.30. zo. 13.15. 16.00. 18.45.,em
21.30. ODEON 3: Bachelor5
party (12); 13.45, 18.45. 21.30*—
zo. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30.*—
I EU Tj
Boetze-|»
■20800):LJ
ALPHEN AAN DEN RIJN
ROCINEMA I en II: (Van Boetze-I
laerstraat 6. tel. 01720-20800):[.
De prooi (12); 18.45. 21.00.
zo. wo. in EURO II ook 13.45.
EUROCINEMA III: Top secretQQT
(al); 18.30, 21.00. za. zo. wo. ook001
13.30. EUROCINEMA IV:me:
Ghostbusters (al); 18.30, 21.00.
za. zo. wo. ook 13.30. 11
NACHTVOORSTELLING tl 1
EUROCINEMA I: Het Weense3,
hoertje op hoogste punt (16);*
za. 24.00. EUROCINEMA ll:{atr
De prooi (18); za. 24.00. EU- sj0
ROCINEMA III: Top secret (16);
za. 24.00. EUROCINEMA IV: OK
Night life (18); za. 24.00. lair
KINDERVOORSTELLING
EUROCINEMA I: Sneeuwwitje- Ul
en de zeven dwergen; za. zo.Or
wo. 13.45. n z
1 O
1
leri
1 g<
j te wordtjj
horizont! -
navolgen' 0
FIGUURPUZZEL
MAGISCH FIGUUR
In elk vakje dient een letter t<
Ingevuld, waardoor zowel horizontf
als verticaal woorden van navolgen!
betekenis verkregen kunnen wordevai
1 opperotticier. trm
2 evennachtslijn; o
3 godendrank; ao
4 veulen van één winter;
5 zonderling;
6 bloelwijze; f
7 paardeslee.
•JB i uee 9 :JBBJ S Jaai
-ue t Uepeu e ueeuaAa z i|ee.iaueto i
ONISSOIci-