n
Treurnis troef bij Haagse Kunstkring
Ceidoe Qounmxt
t£21
Cesar Domela in Gemeentemuseum
/y
Mitterrand verdedigt kostbare projecten
Publiekstheater brengt lyriek
„Maskerade" goed naar buiten
Europees
Jaar van
de Muziek
geopend
NDT wil
op zijn
sponsors
zitten
bioscopen
dagpuzzel
KUNST
DINSDAG 15 JANUARI 1985PAGIN
Connery jr. in spoor van vader
Jason Connery, de 22-jarige zoon van zijn
beroemde vader Sean (als James Bond),
heeft de titelrol gekregen in de televisieserie
.Robin van Sherwood". De jonge Connery
werd gekozen uit ruim 50 kandidaten. Hij zal
in deze serie als Robin Hood in twintig lan
den op het scherm komen. De serie is ook
aan Rusland verkocht.
DEN HAAG Werken
van Cesar Domela worden
vanaf 24 januari in het
Haags Gemeentemuseum
gepresenteerd ter gele
genheid van de 85ste ver
jaardag van de beeldend
kunstenaar die sinds 1933
in Parijs woont. Daarbij
zijn ook de werken die de
Rijksdienst Beeldende
Kunst de laatste jaren
heeft aangekocht. Domela
en zijn echtgenote zijn op
uitnodiging van het minis
terie van WVC rond de
opening van de kleine
presentatie een paar da
gen in ons land.
Cesar Domela is 15 januari
1900 geboren als zoon van de
bekende socialist Ferdinand
Domela Nieuwenhuis. In 1909
gaat hij in Ascona wonen,
schildert aanvankelijk kubis
tisch en vervolgens nonfigura-
tief. Hij woont korte tijd in
Berlijn en vestigt zich in 1923
voor het eerst in Parijs, waar
hij Piet Mondriaan en Theo
van Doesburg ontmoet, met
wie hij zich artistiek verwant
voelt.
In 1925 trekt Domela naar
Amsterdam. Tentoonstellingen
volgen in New York en Parijs.
In 1927 gaan hij en zijn vrouw
naar Berlijn waar hij zich ook
bezig houdt met reclamewerk.
Daar ontstaan de eerste neo-
{dastische reliëfs van verschil-
ende materialen. Na de
machtsovername door Hitier
gaat Domela voor goed naar
Parijs, waar hij een belangrij
ke rol speelt. Hij richt er mede
het tijdschrift Plastique op en
organiseert met anderen expo
sities van abstracte kunst.
In de jaren vijftig en zestig zijn
er veel tentoonstellingen van
zijn werk in Europa, de Vere
nigde Staten, Zuid-Amerika
en India. In ons land worden
in 1955 in het Stedelijk Mu
seum in Amsterdam en in 1960
en 1980 in het Haags Gemeen
temuseum overzichtstentoon
stellingen van zijn werk ge
houden. In 1984 reist een col
lectie gouaches door ons land
die in Amsterdam, Dordrecht
en Apeldoorn was te zien.
Nationaal concours
amateurs kamermuziek
LAREN Het Singer in Laren houdt in juni voor
de vijfde keer een landelijk amateurconcours voor
kamermuziek. In verband met het Europees jaar
van de muziek en omdat het een eerste lustrum
geldt, is voor een bijzondere opzet gekoen. Behal
ve een werk naar eigen keuze moet ook een ver
plicht werk van Daan Manneke ten gehore wor
den gebracht. De ensembles dienen ten minste uit
drie en ten hoogste uit vijf personen te bestaan.
De voorronden worden op 1 en 2 juni gehouden.
Vijf orkestjes kunnen in de finale op 9 juni uitko
men. De jury bestaat uit musicoloog Sieuwert Ver
ster, pianiste Danièle Dechenne en cellist Stefan
Metz. Onder amateur wordt iedereen verstaan die
geen beroepsopleiding in de muziek heeft doorlo
pen. Studenten aan een conservatotium vallen er
ook niet onder, uitgezonderd de leerlingen die in
de vooropleiding zijn geplaatst.
STRAATSBURG „Wij
zijn erfgenamen van een
gemeenschappelijke be
schaving die zich door de
eeuwen heen heeft uitge
drukt in kunstwerken en
wetenschappelijke ont
dekkingen die het erfgoed
van de hele mensheid
hebben verrijkt. Eén van
de meest autentieke en le
vendige voorbeelden van
dit erfgoed is zonder twij
fel de muziek".
Dit verklaarde gisteren in
Straatsburg de voorzitter van
het Europees Parlement, de
Franse christen-democraat
Pierre Pflimlin. Hij opende of
ficieel het Europees Jaar van
de Muziek, een gezamenlijk
initiatief van het Europees
Parlement en de Raad van Eu
ropa. In 1985 is het tevens
driehonderd j.iar geleden dat
drie van Europa's grootste
componisten werden geboren:
Bach, Handel en Scarlatti.
In 24 landen zullen ongeveer
duizend verschillende muzika
le activiteiten worden ont
plooid. De eerste daarvan
vindt morgen in Straatsburg
Elaats. Het Europees Jeugdor-
est en het Kamerorkest van
het Conservatorium van
Straatsburg concerteren in het
voormalig buitenverblijf van
Josephine de Beauharnais.
Congres over
jong en oud
AMSTERDAM Over het
onderwerp „hoe oud bent u?" -
de oorlog tussen jong en oud
en de leeftijdsdiscriminatie -
geven op 11 februari in het
Amsterdamse Paradiso diverse
deskundigen inleidingen. Prof.
R. Engelsdorp Gastelaars
spreekt over jong en oud, prof.
P. Thoenes over de maat
schappelijke waardering van
het ouder worden en dr. J.J.F.
Schroots over de psychologie
van de levensloop. Ter gele
genheid van het congres is een
opstel- referaatwedstrijd uitge
schreven. De winnaars daar
van zullen hun referaten tij
dens het congres uitspreken.
Het congres richt zich niet op
een speciale doelgroep; het on
derwerp gaat idereen aan, al
dus organisator Stichting Vrij
etijdscentra Amsterdam.
Moustaki in
Circustheater
DEN HAAG Georges Mous
taki is voor een korte toernee
in Nederland. Hij geeft op 31
januari om 20.15 uur een con
cert in het Scheveningse Cir
custheater.
Moustaki is uit Griekse ouders
in 1934 geboren in de Egypti
sche havenstad Alexandrië.
Op jonge leeftijd vertrok hij
naar Parijs, waar Georges
Brassens hem opmerkte toen
Moustaki in een bibliotheek
gitaar speelde. Zo begon een
glansrijke loopbaan, waaraan
zijn nummer „Milord" - ge
schreven met Marguerite
Monnot - flink toe bijdroeg.
(ADVERTENTIE)
M8*19m5
CIRCUSTHEATER
plaatsen vj heden ad kassa van 10-16 uur
"3" KASSA n„e «i 558800
Haagse Kunstkring, Denneweg 64,
„Nieuwe Leden", tot 24 januari,
dinsdag t/m zaterdag 11-17 uur en
zondag, maandag 13-17 uur.
Pulchri Studio, Lange Voorhout 15,
„Jan Naezer, prenten" tot 25 januari,
dinsdag t/m zaterdag 11-17 uur en
zondag 13-17 uur.
Grafiekwinkel Inkt, Prinsegracht 16,
„Adriaan Nette, etsen", tot 30 janua
ri, maandag t/m vrijdag 13-17 uur en
zaterdag, zondag 14-17 uur.
In beide zalen van de
plaatselijke kunstenaars
vereniging aan de Denne
weg staat en hangt werk
van nieuwe leden. Sinds
een jaar zijn er nieuwe ge
luiden te beluisteren; men
wil de afdeling beeldende
kunst aktualiseren door
vooral jonge kunstenaars
uit te nodigen.
Dat is in principe alleen maar
toe te juichen, want het ge
zicht van deze afdeling is hard
aan een face-lift toe. Dat het
niet lukt is te wijten aan ge
brek aan inzicht in de moder
ne kunst en de misvatting dat
aktualiteit en kwaliteit het
zelfde zijn. Het resultaat is een
aaneenschakeling van treurig
makende tentoonstellingen,
waarvan het meeste werk met
grote nijver gemaakt is, maar
weinig of niets met kunst te
maken heeft.
Het wordt pas echt pijnlijk als
de leden op een schaamteloze
wijze erkende kunstenaars uit
de eigen stad copiëren en het
slappe aftreksel aan de wan
den van de vereniging als
kunstwerk presenteren. Ik
neem aan dat dit niet de be
doeling van de afdeling ge
weest kan zijn in hun streven
„om een zo ruim mogelijk
beeld te geven van wat er mo
menteel geboden wordt op het
gebied van de beeldende
kunst" (Kringkrant). Want
aangezien Gerard Verdijk mo
menteel exposeert bij Maud
Boreel-Print Art, hoeven we
niet met de slechte copieën
Nieuwe leden bij de Haagse Kunstkring; op de voorgrond werk van W. Marijs.
Adriaan Nette, voor een ruimte", ets, 1984
van M. C. Reimerink in de
geconfron-
niet en
nooit niet.
Haagse Kunstkring gec
teerd te worden. Nu
Kunstkring haar eigen „nieuw
wilde" schilder in huis, maar
helaas heeft zij zich alweer la
ten verleiden door één van de
epigonen. De ene misser volgt
na de andere misser als men
glas voor een diamant houdt
en als een face-lift slechts een
masker van slechte makelij
blijkt te zijn.
Pulchri Studio
Jan Naezer (1951) toont regel
matig zijn etsen in Den Haag
en tot 25 januari exposeert hij
in de tuingalerie van Pulchri.
Een aantal van deze werken
waren eerder bij Grafiekwin
kel Inkt te zien, maar als etser
weet Naezer zich ruimschoots
te handhaven. Niet alle wer
ken zijn even sterk, want als
het vel papier grotendeels be
dekt wordt met rasters, lijnen,
vlakken, cijfers of noppen, ge
maakt in verschillende tech
nieken als lijnets, aquatint,
vernis-mou, droge naald,
neemt de kracht af.
Zijn heldere composities,
waarin de leegte van het witte
vel nadrukkelijk aanwezig is,
zijn de mooiste werken. Groot
formaat wordt afgewisseld met
klein formaat en zo hangt er
een reeks van twaalf kleine
etsjes in zowel bruin als zwart.
Mooi is ets „2065"; een lang
werpig raster is midden in het
lege vlak geplaatst, wordt
doorbroken door een verticale
lijh en doorkruist met een zig
zaglijn, waarvan één poot in
de hoogte springt.
Ook hangen in de tuingalerie
die twee merkwaardige etsen
Inkt
Adriaan Nette is niet alleen et
ser, maar is ook actief op
ruimtelijk gebied. Tot 30 janu
ari heeft hij een tentoonstel
ling met uitsluitend etsen bij
Grafiekwinkel Inkt. Titels van
zijn etsen zijn allemaal dezelf
de, nl. voor een ruimte".
Zij hebben de begrenzing van
ruimte als onderwerp, evenals
hij dit eerder uitwerkte in zijn
grote kunstprojekt „container
City", dat uit een stapeling
van veertig containers be
stond. Dit keer onderzoekt hij
de mogelijkheden van het
platte vlak. Hij komt tot een
vierkante vorm. die hij in tal
loze variaties op de tentoon
stelling toont.
Het vierkant dient als plaats
bepaling en Nette vult dit op
verschillende manieren in.
INGRID VAN SANTEN
PARIJS Ondanks de
bezuinigingswoede van de
Franse regering staat pre
sident Francois Mitter
rand pal voor achtkostba-
re projecten, die Parijs te
gen het einde van deze
eeüw met eenaantal impo
sante bouwerken moeten
verfraaien.
Onder deze projecten vallen
renovatie van het Louvre,
verbouwing van het oude Ora-
sy-station tot museum, en de
bouw van een nieuwe Opera,
een museum voor wetenschap
en technologie, een centrum
voor communicatietechnieken
en een Instituut voor de Ara
bische wereld. Deze projecten
vormen tezamen de meest am-
bitieuzearchitectonische on
derneming die een Frans
staatshoofd deze eeuw heeft
ondernomen. De kosten: plus
minus 15 miljard franc, onge
veer 7 miljard gulden.
„Zoals velen ben ik verliefd op
Parijs", aldus Mitterrand in
een recent interview met Le
Nouvel Observateur. Er be
staan hier echter te weinig
voorbeelden van hedendaagse
architectuur, net als trouwens
in de rest van Frankrijk. Mit
terrand verdedigde de kosten
door te stellen dat de voorge
nomen projecten op den duur
geld in het laatje zullen bren
gen. Het communicatiecen
trum zal particuliere inves
teerdersaantrekken en het we
tenschapsmuseum wordt een
grote trekpleister, zo voorspel
de de president. En wat het
Louvre betreft, dat wordt het
§rootste museum ter wereld,
tijging van de populariteit en
het prestige van het Louvre
zal ook de inkomsten uit gif
ten en entreebewijzen doen
toenemen. Daarmee kunnen
dan weer nieuwe aankopen
worden gefinancierd.
Cour Carrée, de binnenplaats van het Louvre, dat moet groeien tot het grootste museum ter we
reld. Zo wil de Franse president Francois Mitterrand. De kerkers van een fort uit 1190 (voorgrond)
worden blootgelegd.
Kunstenbond
bespreekt
kunst en media
DEN HAAG Tijdens het 3-
jarig congres van de Kunsten
bond FNV op 2 februari in het
Amsterdamse Theater De Ba
lie wordt gesproken over het
themagedeelte „de relatie
kunst en media". Over dit on
derwerp wordt een aantal in
leidingen gegeven. Onder de
sprekers bevindt zich Erik
Jurgens, de scheidende voor
zitter van de NOS en Ben van
Kaam, mediasocioloog.
Gezien de betrokkenheid van
de kunstensector bij wat zich
afspeelt op het gebied van de
media, is het hoofdbestuur van
de Kunstenbond FNV van me
ning dat de beleidsontwikke
lingen binnen de media kri
tisch en actief gevolgd moeten
worden. Dit geldt zeker, nu de
electronica explosief tot ont
wikkeling is gekomen, aldus
de Kunstenbond.
Publiekstheater spoelt „Maskerade"
van Mikhail Lermontov. Vertaling:
Eric de Haard. Regie: Karst Woud
stra. Decor: Peter de Kimpe. Met
Rudolf Lucieer als Arbenin en Terra
Korterink als zijn vrouw. Koninklijke
Schouwburg, maandag 14 januari,
herhalingen vanavond en op 6 en 7
februari.
Het opvallende aan Mikhail
Lermontovs „Maskerade" in
de regie van Karst Woudstra
schuilt in de onthulling die
gaandeweg plaatsvindt en
waarvan het macabere einde
een logisch gevolg is. De ge
dachte dat de mens zich kan
identificeren met het spel en
dat het masker nooit werkelijk
afgezet hoeft te worden, is dan
verworpen. Te laat heeft de
hoofdpersoon Arbenin inge
zien dat zijn goede genius hem
nu niet meer te hulp kan ko
men. Arbenin is onherstelbaar
verknipt.
Eerst lijkt „Maskerade" een
somber Russisch kamerstuk.
Er wordt hartstochtelijk ge
kaart, men gaat naar een ge
maskerd bal. er ontstaan door
een misverstand twee onbe
antwoorde liefdes en een ten
onrechte jaloerse echtgenoot.
Het gekke is dat het aan passie
ontbreekt. Er worden spelle
tjes gespeeld en het maskeren
van emoties is volgens Arbe
nin eigenlijk een heel hoog
goed. Te laat komt hij erachter
dat hij daarmee zijn onschuld
en zijn hoop verliest. Als hij
zijn vrouw ervan verdenkt
een prins te hebben verleid,
kan hij niet anders dan haar
uit jaloezie vergiftigen. Dan
pas vallen de schellen van zijn
ogen. Hij heeft geen moment
medelijden gehad met ande
ren, zelfs niet met zijn on
schuldige vrouw. Nu jammert
en klaagt hij en ontlokt aan
zijn goede genius de opmer
king dat weer een trotse geest
is bezweken: de schurk komt
tot waanzin; een vorm van in
keer?
Woudstra heeft de lyriek van
het stuk buitengewoon goed
naar buiten laten komen, want
„Maskerade" zou bij een regis
seur met minder talent ver
worden tot een stuk waarin ja
loezie een botte passie is. In
deze Maskerade komt de over
dreven emotie echter als het
gevolg van cynisme en ver
meende afstandelijkheid. De
lang binnengehouden, be
heerste passie vlamt op en
maakt de omgeving, Arbenins
vrouw Nina, kapot.
„Maskerade" zou niet zo goed
tot zijn recht zijn gekomen als
Rudolf Lucieer niet zo'n per
fecte Arbenin met al zijn nu
ances neerzet. Hij overklast
goede prestaties van zijn te
genspelers Petra Laseur en
Terra (voorheen Thea) Korte
rink met haar prachtige ver
tolking van de verliefde Nina.
Een bijzondere vermelding
verdient Pierre Bokma als de
prins, verliefd op Nina. Zijn
droge, ingehouden spel draagt
het stempel van klassieken als
Chaplin, maar is ook in deze
laatste creatie onverminderd
Bokma, heel goed.
PETER SNEL
DEN HAAG Het Ne
derlands Dans Theater,
dat voorbereidingen treft
voor de bouw van een
ballettheater aan het Spui,
is begonnen met de eerste
van een groot aantal spon
sor-acties voor verbete
ring en verfraaiing van de
in beginsel zeer sobere
bouw van het complex.
De eerste actie betreft de zit
plaatsen: er is geld voor een
voudige theaterstoelen die 350
gulden per stuk kosten. Een
móóie stoel, waar de balletlief
hebber ook lekker in zit kost
het dubbele. Voor de ontbre
kende 350 gulden kan ieder
een - particulieren, bedrijven
en instellingen - eën of meer
stoelen in het nieuwe gebouw
sponsoren. De aldus gespon
sorde stoel wordt van de naam
van de sponsor voorzien. Het
gaat om totaal 880 zitplaatsen.
De nieuwe behuizing van het
NDT, waarvoor minister
Brinkman 20 december vorig
jaar het startsein heeft gege
ven, is in opzet misschien wel
sober, maar ook doeltreffend.
Aan de theaterzaal wordt alle
aandacht besteed. De grootte
van het toneel wordt ideaal, de
zichtlijnen worden perfect
voor ballet. Op de technische
inrichting wordt niet beknib
beld, omdat die in één keer
goed moet zijn.
Zigeunerfestijn
naar Den Haag
DEN HAAG Zaterdag 2 fe-
bruari om 22.00 uur begint in
het Scheveningse Circusthea
ter een „weergaloos zigeuner
festijn", zo heeft het Circus
theater laten weten. Pim Ja
cobs presenteert jazz- en klas
sieke zigeunermuzikanten als
Raphael Fays, Fapy Lafert in
Zigeunerorkest Tucsi, Miskolci
Balogh Janos, Ensemble Ra-
dostan en Gitanos de Granada
Speciale gast is Ramses Shaffy.
GRATIS ELKE WOENSDAG DE
BIJLAGE BIJ UW KRANT MH
INFORMATIE OVER FILMS.MUZIEK
THEATER, RECREATIE.EXPOSITIES
EN EEN COMPLETE AGENDA
-jnis
Voor een uitgebreidé
agenda, ook voor de ko^^N
mende dagen, raadplegtL een
men „UIT", de gratis wef, deed
kelijkse bijlage van dez&-egels
krant. iminist
ie bij i
jponsc
r de
ALPHEN AAN DEN RIJN EU? BBC
ROCINEMA I (Van BoetzelaerC-kan;
straat 6, tel. 01720-20800): Ba^ciële
chelor party (12); 18.30, 21.00.nDhre
EUROCINEMA II: Ghostbus nr
ters (al); 18.45, 21.15. wo. oo1 ie °j
13.45. EUROCINEMA II gaand
Gremlin» (al); 18.45, 21.15. wdft zich
ook 13.30. EUROCINEMA IV moge
Purple rain (al); 18.30, 21.00n7irh»
««i» 11 on p
□VU
al»
M
wo. ook 13.30.
KINDERVOORSTELLING *s
EUROCINEMA I: Sneeuwwitjt-
en de zeven dwergen (al);
14.00.
LEIDEN LUXOR (Stationswed
19, tel. 071-121239): Ghostbus-
ter» (al); 14.30, 19.00, 21.15
LIDO I (Steenstraat 39. telj
124130): Gremlins (al); 14.30
19.00, 21.15. LIDO II: Amafi
deus (al); 20.00. LIDO III!,
Broadway Danny Rose (al)
14.30, 19.00, 21.15. LIDO IV:
Purple rain (al); 14.30, 19.00!_
21.15. STUDIO (071-133210)1
1984 (12); 14.30. 19.00, 21.15.1
TRIANON (Breestraat 31. tel*
123875): The never ending sto
ry (al); 14.30, 19.00, 21.15.
REX (Haarlemmerstraat 52- ,rr,
tel. 071-125414): Gouden scha-LVL
tjes (16); 14.30. 19.00, 21.15. pruit
NOORDWIJK LIDO THEATER mOf
(Pr. Bernhardstraat 56, 'elhpeoi
01719-12800): Blade Runner.5
(12); ma. 19.00. Deadzone; dfirige.
20,15. Pruimenbloesem (16)/RO
ma 21 15 >rhas
KINDERVOORSTELLING iTOaS
LIDO THEATER: Heidi (al); woC.Wi
14.30. ar g
KATWIJK CITY THEATER |pr b
(Badstraat 30, tel. 01718-74075): ,r„.
Police Academy (12); wo. 14.45] vai
19.00, 21.15. ma. di. 19.00jur,
21.15. CITY THEATER II: Tor.
Secret (al); tijden zie City
CITY THEATER III: Terug naar,
de hel (16); tijden zie City I. j, v;r
CITY THEATER IV: EmanuelleP
IV (16); tijden zie City I. beh. wo.ect,
14.45. /RO
ojur, i
>gk'
sr, ik z
ziet ze vliegen (al); wo. 14.45. rs OJ
VOORSCHOTEN GREENWAYF *e
Na de repetitie (16); 20.00. SSlTlf
KINDERVOORSTELLING aar -
Tom en Jerry tekenfilms; wo.,
14.30. -'lem-
WASSENAAR ASTRA: The* 0\
natural (al); ma. di. 20.00. ïmm
DEN HAAG. ASTA 2 (Spul 27;ls t(
tel. 463500): Ghostbusters (al);Tlkt
14.00, 19.00, 21.30. ASTA 3:p pr
Gremlins (al); 14.00. 16.00, f1
19.00, 21.30. BABYLON Heft 3
(naast Centraal Station, tel.0ots'
471656): Amadeus (al); 14.00,
20.00. BABYLON 2: (12);
Chostbusters (al); 14.00, 19.00,'er 0
21.30. BABYLON 3: Moscowar 7!
on the Hudson (al); 18.45, 21.15|h gt
wh,e'
(Buitenhof 20, tel. 630637): The'
naked face (12); 14,00, 18.45,n,
21.30. wo. 18.45, 21.30. CINE-Ch
AC 2: Midnight Express (16)iper
14.00, 18.45, 21.30. CINEAC de t
3: The woman in red (al); 14.00,
18.45, 21.30. EURO CINEMA.
(Leyweg 910, tel. 667066): The"""1,
never ending story (al); 14.00,»n bJ
19.00, 21.30. METROPOLE i
(Carnegielaan, tel. 456756)ÉHB
Gremlins (al); 14.00, 18.45L
21.30. METROPOLE 2: Th*»
neverending story (al); 14.00,
18.45, 21.30. METROPOLE 3: fl
Broadway Danny Rose (al)J^O
14.00, 18.45, 21.30. METROfllli
POLE 4: Once upon a time irr®^
America (12); 13.30, 19.30. wo
alleen 19.30. METROPOLE 5ef>
Paris, Texas (16); 14.00. 20.30EU
ODEON 1 (Herengracht 13m
tel. 462400): C.H.U.D. (16k
13.45, 18.45, 21.30. ODEON 2: KRI
Police academy (al); 13.45J.15
18.45, 21.30. ODEON 3: |ajr
Chostbusters (al); 13.45, 18.45, j
21.30. ODEON 4: „1984" (12);
13.45, 18.45, 21.30. LE PARIS a'*
1 (Kettingstraat 12b, tel min
656402): Schoolmeisjes met in- jn
tieme wensen (16); 12.00 tol m6i
22.30. LE PARIS 2: Wilde sex .n
parties (18); 12.15 tot 22.45.'-™
LE PARIS 3: Katharina, de val
naakte Tsarina (18); 12.30 tot Pu|
23.00. PASSAGE (Passage 63. pj||
tel. 460977): Bachelor party
(12); 14.00. 18.45. 21.30. zo""
13.15, 16.00, 21.30. HAAGSAai
FILMHUIS: Voor onbepaalde tijd var
gesloten. het
KINDERVOORSTELLINGEN Nn
BABYLON 3: The Muppets «n
take Manhattan; wo. 14.00.,'Y."
CINEAC 1: Sneeuwwitje enh"
de zeven dwergen; wo. 14.00..44
EUROCINEMA: The NeverEn- ver
ding Story 14.00, 19.00, 21.30. .K(
METROPOLE 4: Sneeuwwitje VI
en de zeven dwergen; wo. 14.00>f
bijl
J1C
sti
KRUISWOORDRAADSEL pr
Horizontaal: 1 brede sloot rondiza
een polder; 8 voertuig; 9 hulsbedtOC
king; 11 armoedig; 14 oude lengte
maat; 16 plaaggeest; 17 muziekno^,
18 klein vertrek; 20 door. met (Latil
21 het schoonmaken; 22 boom;
gesteente; 24 etage (alk.); 25 smf-4»-
weg; 27 voorzetsel; 28 zuurdeeg;'$l
raamscherm; 31 hemellichaam; 33
gedragen. g.
Verticaal: 2 persoonlijk vnw.; 3 htl
ten drinkkom; 4 twaalf dozijn;||
bloedvat; 6 bloeiwijze; 7 godsdie
(afk.); 10 verordening; 12 tabalE'
soort; 13 bak met gaatjes; 15 talO(
17 appelsoort; 19 mondrand; 20 fki
neesmiddel; 25 soort tapijt; 26 ais.
wijzend vnw.; 28 saai (fig.); 29 ins»
30 symbool van helium; 32 symb»°l
van neon. 0'
OPLOSSING
•6n zz :®h oe c!
62 Uop 93 :ezep 93 tsjod 53 :|jdr
:d|| 61 Ueuej zi Useei gi :»e|6joA|V<
:seu|JBA 31 ijee-ioep oi "M-'d L E
Uep8 s :soj6 :deu e 3 teeoiPF
S(
VO -l°l GG GG tG
I|eo 81 Zt :Jes 9i !|a yi UeAod U
:>iep 6 Ubx 8 Iwbba6u|j t :iee|uozpr