Frans Halsema kreeg nog een keer het woord
I
b
Alchemie, de duistere kunst
HET OUDE PLOEGIE IS HELAAS VOLTOOID VERLEDEN TIJD
dagpuzzel
De Graaf:
Gemeenten
hoeven
verzwaarde
inkomenseis
BKR nog
niet toe te
passen
KUNST
QeidóeOowuint
VRIIDAG4IANUARI1985PAGINA l'ILN
Vijftigduizendste bezoeker
Willink-tentoonstelling
ARNHEM Het gemeentemuseum in Arnhem
heeft gisteren de vijftigduizendste bezoeker aan de
begin november geopende Willink-tentoonstelling
binnengehaald. Nooit eerder in de geschiedenis van
het museum trok een tentoonstelling in korte tijd zo
veel publiek, aldus een woordvoerster.
In verband met de stormloop op de ruim vijftig wer
ken van de vorig jaar op 83-jarige leeftijd overleden
Carel Willink is de expositie met drie weken ver
lengd tot en met 3 februari. De Willink-tentoonstel
ling in het gemeentemuseum is de eerste grote over
zichtstentoonstelling na zijn dood. Er zijn verscheide
ne werken van de magisch-realistische schilder te
zien, die zelden of zelfs nooit eerder werden geëxpo
seerd. Dankzij de Willink-tentoonstelling trok het
Arnhems gemeentemuseum vorig jaar een recor
d-aantal bezoekers van ruim 130.000. Normaal
schommelt dat jaarlijks rond de 100.000.
Yul Brynner stopt na
meer dan 4.000 maal
„the King and I"
NEW YORK Yul Brynner, de kaalhoofdi
ge film- en toneelacteur, neemt afscheid van
zijn rol als de heerser van Siam in de musical
„The King and I". Maandag begint op Broad
way in New York de laatste gastspelserie van
Brynner in dit successtuk.
In 1952 speelde Brynner deze rol voor de eer
ste keer, dat was eveneens op Broadway.
Maandag draagt hij het koninklijke gewaad
voor de 4.434ste maal. Collega's zeggen dat
Brynner al die jaren waarin hij met de musi
cal door het land trok geen enkele voorstel
ling heeft gemist. Vorig jaar, toen hij een ern
stige longziekte had, die hij inmiddels met ij
zeren wil heeft overwonnen, stond hij in Los
Angeles op de planken.
Franse schrijver
De Lacretelle overleden
PARIJS De Franse schrijver Jacques
de Lacretelle, die sinds 1936 lid was van
de Académie Frangaise, is woensdag op
97-jarige leeftijd in Parijs overleden. Dit
heeft de krant Le Figaro, waarvan De La
cretelle mede-eigenaar was, gisteren be
kendgemaakt. De Lacretelle is de auteur
van een aantal analyserende werken ge
schreven in een sobere, verzorgde stijl,
waarvan een deel semi-autobiografisch, in
de traditie van de Franse psychologische
roman. Zo hij heeft hij 15 romans en een
groot aantal essays en biografieën op zijn
naam staan - o.a. La vie inquiète de Jean
Hermelin (1920), Les hauts ponts
(1932-1935), Les maitres et les amis (1959),
Le tiroir secret (autobiografie, 1959) en
Les vivants et leurs ombres (1977).
Het in Groningen
geboren popidool
Herman Brood is
gisteren in Amster
dam in het huwelijk
getreden met zijn
Rotterdamse vrien
din Alexandra Jan
sen. De plechtig
heid vond plaats in
de trouwzaal van
het West-Indisch
Huis. Met zijn tong
uit z'n mond teken
de Herman Brood
zijn huwelijksacte.
De rouwadvertentie stond
op pagina acht in de och
tendkrant. Een sobere
tekst. Omstreeks 28 de
cember is overleden onze
vader Ben Rowold. Mede
namens zijn vele ons al
dan niet bekende vrien
den onze oprechte deelne
ming. Dan volgen de na
men van de achterblijvers.
En daaronder cursief een
paar door Ben Rowold
zelf geschreven regels: „Ik
zou best nog wel eens met
het oude ploegie één voor
stelling willen geven. Met
Jasperina en Frans Halse
ma. B.R."
Wanneer heeft Ben Rowold
dit kleine, ongerijmde liedje
van verlangen op papier gezet?
Dat moet vele jaren geleden
zijn, toen hij alsnog spijt had
gekregen van zijn overhaaste
vlucht uit de betoverde kring
van de cabaretgroep Lurelei,
die hij met zijn vriend Eric
Herfst had opgericht. In het
begin van de zestiger jaren
presenteerden zij zich in een
pijpela van het Amsterdamse
Bellevuecomplex. De somber
ogende Eric Herfst, diens
vrouw Jasperina, Sylvia de
Leur en Ben Rowold vestigden
daar in één avond een reputa
tie die klonk als een bronzen
luidklok. De critici strooiden
in de dagen erna kwistig met
volzinnen, die stijf stonden
van bewondering en lof; het
zaaltje was avond aan avond
uitverkocht.
In de meeste kritieken werd
de naam van de begeleidende
pianist niet eens vermeld. Hij
stond ook geen moment op het
podium en leverde zijn bijdra
gen uitsluitend vanuit een ver
domhoek in de zaal, waar hij
zichzelf, voorzien van een con
stante glimlach, had ingegra
ven achter een hoge, zwarte
piano. Hij kreeg van Rowold
en Herfst in dat eerste pro
gramma wel een solo. Eén
liedje mocht hij zingen, omdat
hij zo'n aardige stem had. Min
zaam werd hij daartoe vanaf
het podium door Rowold uit
genodigd. „Ik vraag nu uw
aandacht voor onze pianist
Frans Halsema, die een ode zal
brengen aan Therèse, de bi
bliothecaresse".
Voor Halsema was dit een de
buut dat vrijwel onopgemerkt
bleef. Het succes van Lurelei
werd immers bepaald door de
mensen op het toneel, die met
ontstuitbaar enthousiasme de
teksten van Rowold en Guus
Vleugel over het geïmprovi
seerde voetlicht wierpen. De
pianist moest noodgedwongen
in de schaduw van hun talen
ten zijn verplichte
afdraaien.
Doorbraak
Voor Halsema kwam de door
braak pas, nadat Lurelei
vroegtijdig was ontbonden. De
eerste die opstapte was Ro
wold, die het niet langer kon
verdragen om overvleugeld te
worden door het cabareteske
oergeweld van Jasperina de
Jong. Als de rollen verdeeld
waren, bleek telkens dat hij
bitter weinig te doen kreeg in
het volgende programma.
Daarom hield hij de eer aan
zichzelf en koos hij als zelf
standig tekstschrijver voor een
veiliger ogende carrière.
Wat Halsema aan artistieke
bagage in huis had, bleek toen
hij een monsterverbond was
;t Gerard Cox.
Geassisteerd door de canailleu-
ze Adèle Bloemendaal brach
ten zij hun programma „Met
blijdschap geven wij kennis"
in hetzelfde zaaltje van Belle-
vue, waar de Gideonsbende
van Lurelei ooit kortstondige
triomfen had gevierd. En op
nieuw was het succes overdon
derend. Met dit verschil, dat
Halsema nu zelf de ster was,
die nationaal schitterde.
Ook dat succes had jaren ach
tereen geprolongeerd kunnen
worden. Maar Halsema zag er
op een gegeven moment geen
brood meer in en stapte in een
musical van Annie M.G.
Schmidt. Daarna kwam hij als
caberetier met zijn eigen Óne-
manshow toch weer terug op
dezelfde plaats in Bellevue,
waar hij als pianist per gratie
Gods het lied over Therèse de
bibliothecaresse had mogen
zingen. „Ik heb bewust wat
zilverlingen ingeleverd in de
hoop dat ik er artistiek op
vooruit zou gaan", legde hij
nog uit.
Er daar stond ie dan. Frans
Halsema, moederziel alleen op
het Madurodam-podium van
Theater Klein Bellevue. Een
troubadour, die de taal van
zijn lijfdichter Michel van der
Plas nauwgezet op de warmte
graad bracht, waarop woorden
vanzelf gaan zingen en zinnen
gaan dansen: „Zij verstaat de
kunst van bij mij horen. In
mijn lichaam heeft ze plaatsge
maakt voor twee. Zo alleen
wil ik verder leven. Schuilend
bij elkaar".
De handvol langspeelplaten,
die hij ondertussen omzichtig
vulde, waren stuk voor stuk
juwelendozen vol poëzie,
waaraan zijn stem briljante fa
cetten had geslepen. „Als ik
lach, kent zij alleen de tranen,
die daar achter liggen in de
tijd", zong hij. Als geen ander
wist hij zo de Nederlandse taal
te boetseren tot kleinkunst.
Uitgekust
In die reeks van louter hoogte
punten vormt „Frans Halsema
1939-1945" het definitieve
sluitstuk. Zijn overlijden in het
begin van 1984 doorkruiste
alle fantastische plannen die
hij nog had voor het vervolg
van zijn carrière, waarin zijn
unieke talenten zich steeds
weldadiger ontplooiden. Op de
simpele hoes staat één regel
ten afscheid: „Zee, neem me
heel ver met je mee. Daar
waar geen horizon meer is.
Want ik ben uitgekust".
Voor zijn bewonderaars is het
een troost dat platenproducer
Job Maarse alsnog besloten
heeft om Halsema nog één
keer het woord te gunnen en
te laten zingen over de kleine
dingen, die hem in zijn leven
hebben beziggehouden. Daar
voor werd deels het repertoire
gebruikt dat Halsema vanaf
1982 reeds bijeen had gezocht
voor een eventuele nieuwe el
pee. De oogst was op het einde
van 1983 nog gering: vijf titels,
die volledig georkestreerd wa
ren en een bandje met alleen
pianobegeleiding van Erik van
der Wurff. Daar zouden ze la
ter aan beginnen. Maar later
zou nooit meer komen.
Poëzie
Die zes liedjes vullen nu de
ene kant van de plaat. De tek
sten heeft Halsema zelf ge
schreven. Daarmee heeft hij
ten overvloede bewezen dat
hij voor de trefzekere poëzie
van zijn gezongen mijmerin
gen niet noodzakelijkerwijs
was aangewezen op andere
schrijvers. „Als er iemand op
de wereld is" en „De vroeg-
grijze generatie" zullen hun
onvervangbare waarden blij
ven behouden.
Op de andere kant van de
plaat staan de opnamen, waar
mee Frans Halsema zijn faam
als een van de beste chanso
niers van Nederland telkens
opnieuw heeft bevestigd:
„Voor haar", „Vluchten kan
niet meer", dat hij zong met
Jenny Arean, het ontroerende
„Ik mis", „Zondagmiddag Bui-
tenveldert", „Zij was goed
voor mij" en tenslotte „Kees",
dat wellicht de beste tekst ge
noemd mag worden, die Mi
chel van der Plas voor Halse
ma heeft geschreven.
Het liedje van verlangen, dat
in het overlijdensbericht van
Ben Rowold werd aangehaald,
zal nooit meer gezongen wor
den. Het oude ploegie is voor
goed voltooid verleden tijd ge
worden.
LEO THURING
Nieuw werk van
Naeho Duato bij
Nederlands Dans
Theater
DEN HAAG Het Neder
lands Dans Theater heeft een
nieuw werk van zijn danser
Nacho Duato op het program
ma genomen. Het heet Con
verge en is gemaakt op muziek
uit Dido en Aeneas van Pur-
cell en op klanken van deze
tijd. Het maakt met drie ande
re balletten deel uit van het
vierde programma van het ge
zelschap in dit seizoen. De we
reldpremière is 10 januari in
het Circustheater in Scheve-
ningen.
De andere balletten op het
programma zijn Soldatenmis
van Jiri Kylian op muziek van
Martinu, 5 Schetsen van Van
Manen op muziek van Hinde-
mith en De Anatomische les
van Glen Tetley op muziek
van Landowsky.
FIGUURPUZZEL
Horlzontaah 1 krombaangeschut; 4
muziekinstrument; 6 toespraak voor
de radio; 7 clrkol aan de hemel, die
do zon In een Jaar achljnt te doorlo-
m; 11 Insekt; 12 versiering.
id| 01
•od 6 ^ot 8 :»po s :p«d t :eiiies0jdej
e :oyepi z ipuejeojuoit t :|bbohj®A
eijejooop
Zi '-tOAen ti :eo|id|pe i :epeJO|pBJ
9 !ouo|d f MesHMnog
Geen krant ontvangen? Bel
tussen 18.00 en 19.00 uur, za
terdags tussen 14.00 en 15.00
uur, telefoonnr.071-122248 en
uw krant wordt nog dezelfde
avond nabezorgd.
DEN HAAG Staatssecreta
ris De Graaf van Sociale Za
ken heeft de gemeentebestu
ren in een brief de mogelijk
heid gegeven om in de maan
den januari en februari de
door hem aanvankelijk per 1
januari beoogde verzwaarde
inkomenseis in de Beeldende
Kunstenaars Regeling (BKR)
niet toe te passen. Dit is gister
avond bevestigd door een
woordvoerder van het minis
terie van Sociale Zaken. De
Graaf heeft in de brief een
formeel besluit daaromtrent
bekendgemaakt.
De Graaf heeft in zijn circulai
re aan de gemeentebesturen
voorgesteld van kunstenaars
die voor BKR in aanmerking
komen, in deze periode geen
werk aan te kopen. Kunste
naars zouden wel hun werk
moeten laten zien, maar krij
gen dan geen materiaalvergoe
ding, aldus de woordvoerder.
De kunstenaars ontvangen in
januari en februari wel hun
normale weekuitkering, aldus
de circulaire.
De Graaf heeft deze verstuurd
nadat eind vorige jaar met de
Tweede Kamer was afgespro
ken dat in februari opnieuw
over de BKR zal worden ge
sproken De Kamer had zeer
terughoudend gereageerd op
de verdere aanscherping van
de oude bezuinigingsplannen
van de staatssecretaris.
De Graaf zegde vervolgens toe
dat in afwachting van het
nieuwe gesprek de aanscher
pingsmaatregelen die aanvan
kelijk op 1 januari zouden in
gaan, tot 1 maart zouden wor
den uitgesteld. De verzwaarde
inkomenseis blijft tot 1 maart
buiten toepassing. Dat is de
strekking van de circulaire, al
dus de woordvoerder
BRUSSELSE EXPOSITIE:
Galerie Passage 44 in Brussel. Ex-
alchemie. Dagelijks,
Geopend
BRUSSEL Eeuwenlang
is de duistere kunst van de
alchemie door de mensheid
beoefend in een poging zich
te verrijken. Van oorsprong
had ze echter een ander
doel: de zuivere praktijk
van de materiële omzettin
gen, waar de Egyptenaren,
de Chaldeeërs en andere
volken zich mee bezighiel
den. Ze werd door priesters
bestudeerd en tot een heili
ge en geheime kunst ge
vormd, verweven met reli
gieuze voorstellingen. On
der invloed van voorname
lijk de Griekse filosoof
Aristoteles heeft zij zich ge
vormd tot een denkbeeld.
waarbij de onedele metalen
onvolmaakt werden geacht
en de mogelijkheid tot om
zetting in goud en zilver in
zich hadden. Het kon niet
anders of het leidde tot
hebzucht, waarbij men
dacht door het zogenaamde
magisterum goud te kun
nen maken. Vorsten trok
ken alchemisten aan in een
poging de schatkist te vul
len en de alchemisten zelf
probeerden door onderzoek
de steen der wijzen te vin
den, die gewoon metaal kon
veredelen. Tegelijkertijd
trachtten de alchemisten
drinkbaar goud, een levens
elixer, te vinden, die hen
het eeuwige leven zou
schenken. Het is dus niet
verwonderlijk dat de alche
mie een staalkaart van be
oefenaars opleverde in de
vorm van volksverlakkers,
duivelskunstenaars, goud-
Transmutatiepenning van C.W. von Krohneman (1678).
De zegevierende steen der wijzen. Amsterdam. 1710.
zoekers, maar ook filosofen
geleerden, ambachtslieden
en kunstenaars. Van die
laatste categorie is Jan van
Eyck (ongeveer 1390 tot
1441) een voorbeeld. Door
zijn alchemetische kennis
ontdekte hij een verfproce-
dé dat door de eeuwen heen
schilders in staat stelde
door heldere en doorzichti
ge kleuren meesterwerken
te scheppen. Jeroen Bosch
liet zich door de alchemie
inspireren en ontwikkelde
haar zo sterk, dat velen de
Bossche kunstenaar be
schouwen als de grootste al
chemistische kunstenaar
van zijn tijd.
De alchemie met haar oude
geschiedenis en haar door
loper tot in de hedendaagse
chemie is nu vervat in een
unieke tentoonstelling in de
Brusselse galerie Passage
44, de hobby van het Bel
gisch Gemeentekrediet. De
expositie, die tot en met 10
maart dagelijks - kosteloos -
geopend is van 11.30 uur tot
18.30 uur, toont de uiterst
verfijnde en kleurrijke mi
niaturen, illustraties en
handschriften, bijeenge
bracht uit veel bibliotheken
en musea. Een prachtig
voorbeeld is de zeven meter
lange, met de hand beschre
ven rol uit het museum van
Cambridge. Maar de ten
toonstelling bevat ook tal
rijke alchemistische ge
drukte tractaten van het
begin van de boekdruk
kunst tot in de achttiende
eeuw en de systematische
opstelling van „het grote
werk" van de alchemisten
door middel van de opstel
ling van een reeks experi
menten met historische la
boratoriumtoestellen en al
chemistisch goud.
Pronkstuk is echter de ca
talogus, een werkelijk schit
terend boekwerk over de
geschiedenis van de alche
mie met tal van tekenin
gen, manuscripten en af
beeldingen van schilderijen.
Zolang de tentoonstelling
loopt kost het boekwerk
slechts 750 frank; daarna
moet het 1500 frank opleve
ren.
AAD JONGBLOED
Bach en Handel
in ontsierende
tempi
Zelden een dirigent gezien met
vreemdere gebaren dan de
Engelsman Andrew Parrott
die gisteravond in de Nieuwe
Kerk, koor en barokorkest
van de Ned. Bachvereniging
dirigeerde. Zelden ook Bach,
Schiitz en Handel nadrukkelij
ker, accentrijker en effectvol
ler horen klinken dan bij dit
concert dat het „openingscon
cert Muziekjaar 1985" heette te
zijn en dat met voorbijgaan
van het Bachconcert op
nieuwjaarsdag in de Klooster
kerk. Noemde ik bij dat con
cert snelle tempi van Akker
huis, Parrott jakkerde door de
vierde cantate uit het Weih-
nachtsoratorium en met name
in de tenoraria leken alle rem
men losgegooid. Muzikale
emotie leek opgeofferd aan
wat authentiek heet te zijn
waarbij alle musici zichtbaar
hun best deden om toch vooral
de nadruk te leggen op de eer
ste tel van de maat. Een ver
moeiende aangelegenheid voor
de toehoorder. Jammer, jam
mer, jammer, want het koor
dat nog maar een jaar jong is
en getraind wordt door Jos
van Veldhoven zong prachtig
en gedisciplineerd.
Voor het solistisch aandeel
van dit concert tekende het
Hilliard ensemble uitgebreid
met de sopraan Gillian Fisher.
Hun specialisatie is Engelse
muziek en met liederen van
Thomas Tallis bewezen zij
meer deskundigheid dan een
puur solistische inbreng. Was
de opstelling in psalm 136 van
Schütz niet meer dan effect al
leen? Waarschijnlijk niet, in de
akoestiek van de Nieuwe
Kerk lijkt zo'n opstelling van 5
maal 4 vocalisten zinvoller
voor het oog dan voor het oor.
Ricardo Kanji speelde de tra
verso-partij in Bachs suite in b,
zeer snel in de snelle delen,
zeer langzaam in de langzame
delen. Soli, koor en orkest wa
ren ook vereend in het
Utrecht Te Deum van Handel
en alle bovengenoemde plus
maar vooral ook minpunten
waren in deze weergave van
toepassing.
ADR HAGER
Voor een uitgebreide
agenda, ook voor de ko
mende dagen, raadplege
men „UIT", de gratis
kelijkse bijlage van deze
krant.
DEN HAAG* ASTA 2 (Spul 27,
tel 463500): Ghostbuster» (al):
do t/m zo 13 30. 16 00. 19 00.
21.30. ma. t/m wo 14 00. 19.00.
1 30. ASTA 3 Gremlins (al);
3: Under fire (16); 18.45. 21.15.
CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel.
630637): The naked face (12);
18.45. 21.30. CINEAC 2: The
naked face (12); do. t/m zo.
13.15, 16.00. ma. t/m wo. 14.00.
Te jong om te sterven (16);
18.45, 21.30. ma. t/m wo. 14.00,
18.45, 21.30. CINEAC 3: The
woman in red (al); do. t/m zo.
13.15, 16.00. 18.45. 21.30. ma.
t/m wo. 14.00, 18.45, 21.30.
i EURO CINEMA (Leyweg 910.
tel. 456756): Gremlins (al);
14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15,
16.00, 18.45. 21.30. METRO-
POLE 2: The neverending story
(al); 14.00, 18.45, 21.30.
istera
lilo, fi
rant,
e ziek
ïeest i
ele jai
ad on
en. Ei
oveel
leurri
e rev
c niet
en ho
ier ki
ODEON 1 (Herengracht 13,
462400): 1984 (12); 18.45,
13.15, 16.00, 18.45, 21.3
alles is sex show (18); 12.00 t
13.45.
22.45. LE PARIS 3: Katharlna,
de naakte Tsarina (18); 12.30
460977): Bachelor party
(12); 14.00, 18.45, 21.30.
take Manhattan; do.
13.15, 15.45. ma. t/m wo. 14.00.
CINEAC 1: Sneeuwwitje en
de zeven dwergen; do. t/m za.
13.15. 16.00. ma. t/m wo. 14.00.
EUROCINEMA: Annie; do. vr.
11.00. ODEON 1: Sneeuwwit
je en de zeven dwergen; do.
t/m zo. 13.00, 15.00, 17.00. ma.
t/m wo. 13.45. ODEON 4: De
gouden zeehond; do. t/m zo.
leef
aatste
Avor
.Shall 1
f miss
ïilms
i/erd, s
rieten
je elej
chap
echte v
ter het
hij het
rij mc
had g(
jeweld
terugg;
drijf, h
Niet d£
werd,
maar 1
de pra
relde
mots",
leven 1
Een
iracht
evenm
Qtto b
kenaai
lang,
op de
den. E
dat ge
herkei
slapsti
'n La
al
gen (al);
14.00, 16.00. wo. 14.00. The ka
rate kid (al); do. t/m zo. 18.30.
ma. t/m wo. 18.30. 21.15. EU
ROCINEMA II: Bachelor party
(16); do. t/m zo 1100, 16.00.
18.45, 21.15. ma. t/m wo. 18.30,
21.00. EUROCINEMA III:
Ghostbusters (al); do. t/m zo.
11.00, 13.30, 16.00, 19.15, 21.15.
ma. t/m wo. 19.15, 21.45. EU
ROCINEMA IV; Gremlin» (al);
do. t/m zo. 11.15, 13.45, 16.15,
NACHTVOORSTELLING
EUROCINEMA I: Hete ser
veersters (18); za. 24.00. EU
ROCINEMA II; Aai me in de
ochtend (18); za. 24.00. EU-
IV; Gremlins (16); za. 24.00.
LEIDEN LUXOR (Stationsweg
124130): Gremlins (al); 14.30,
LIDO III: Red Dawn (16);
14.30. 19.00, 21.15. zo. ook
16.45. LIDO IV: Purple rain
(al); 14.30. 19.00, 21.15. zo. ook
16.45. STUDIO (071-133210):
Broadway Danny Rose (al);
14.30, 19.00, 21.15. zo. 14.30,
16.45, 19.00, 21.15. TRIANON
(Breestraat 31. tel. 123875): The
ending story (al); 14.30,
52, tel. 071-125414):
Lady dust (16); 14.30, 19.00,
20.15. ma. 19.00. Streets c
KINDERVOORSTELLING
LIDO THEATER: Sneeuwwitje
en de zeven dwergen; za.
KATWIJK CITY THEATER I
(Badstraat 30. tel. 01718-74075):
Police Academy (12); do. vr. za.
zo. wo. 14.45, 19.00, 21.15. ma.
di. 19.00. 21 15. CITY THEA
TER II: Top Secret (al); tijden zie
City I. CITY THEATER III: Ge-
CINE
nake
ger K
Rod
Forbi
Alle I
idon
zijn I
Ihe C
op dt
vallet
ste bc
het li
toe k
inder
don
overc
Dead Zone (16);
14.45.
VOORSCHOTEN* GREENWAY:
Indiana Jones and the temple
of doom; do. vr. 15.45, 19.00.
za. 15.45. zo. 15.45, 19.00. ma.
di. 20.00. wo. 15.45, 20.00. Dan-
ton; do. vr. 21 15. za. 21.00. zo.
21.15. di. 14 00
KINDERVOORSTELLING
Heidi (Ned. gespr.); do. t/m zo.
20.00 Taxi driver (16); i