Vrouwen van Orez Nog even "spelen in de P. W.A. -zaal CcidoeSomatil koningen bouwen met emeenteli jke subsidie ruck van Heel (80) Iverleden Baal wordt exploitant en bespeler van Fraseati 1NA1ÜNST VRIJDAG 21 DECEMBER 1984 PAGINA 13. jerastichting wil leiding in dalkden van componist Van lopmaL ek te fimen rf zoJTERDAM Het bestuur van de Ne- n als jpndse Operastichting in Amsterdam wil i'ereerfornPon'st ^an van Slijmen in de functie het «[intendant met ingang van 1 september jen jmde a^Semene leiding van de stichting in het relen neemt- Met *n6ang van dezelfde da rt vertrekt de huidige intendant Jan de llmmai ^et bestuur heeft minister Brinkman it Ut Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur n na |aagd de benoeming van Van Vlijmen, rstandh°ë directeur van het Koninklijk Con- fC/C)Ptorium 'n ^en Haag, 'n overweging te van /jfn nemen. Dit heeft de Operastichting rer]eehpdeeld. Het bestuur heeft de bewinds- CannA voorts te verstaan gegeven bij het e biosPeë met ^an Vlijmen betrokken te wil- orden. Vermist portret van Constable opgedoken LONDEN Een tot nu toe als vermist gere gistreerd portretschilderij van de Engelse kunstenaar John Constable (1776-1837) is op gedoken en wordt op 13 maart 1985 in Lon den geveild. Het vermoedelijk in 1825 ge maakte werk laat de drie kleinkinderen zien van Constables vriend William Lambert sr. met op de achtergrond een kerkgebouw. Aanvankelijk wilde Constable ook de groot vader portretteren, maar hij zag van dit voor nemen af. Een van de kinderen zit op een ezel. Dat het doek bestond was op te maken uit een briefwisseling tussen Constable en zijn vrouw Mary. Het portret wordt verkocht in opdracht van Lamberts nazaten. Het vei linghuis Sotheby's schat de waarde op hon derdduizend pond sterling. Nederlandse kunst naar musea DEN HAAG De rijksoverheid heeft dit jaar anderhalf miljoen gulden bijgedragen voor het aankopen van Nederlandse kunst door de musea. Negentien musea maakten van de regeling gebruik waaronder het Haagse Gemeentemuseum. Het grootste bedrag per instelling is de ruim 203.000 gulden die het Groninger Museum besteedde voor werk van onder anderen A. Mosselman, Carel Visser, Ger van Elk en Peter Struycken. Het Haags Gemeentemuseum ontving 143.000 gulden en is daardoor werken rijker van: Jan Schoonhoven, Marius Boezem, Stanley Brouwn, Maarten Ploeg, Marijke de Goey, Karei Appel, Michel Szulc Kryzanowski en Harmen Abma. Cees Brinkhuizen (KRO) weg uit „Kruispunt-tv" HILVERSUM - Op eigen verzoek is aan KRO-man Cees Brinkhuizen het eindre dacteurschap ontnomen over de gods dienstige tv-rubrieken „Kruispunt-tv" en ..Er is meer tussen hemel en aarde". Tussen hem en de programmaleiding was een conflict gerezen n.a.v. het inter view met mgr. Gijsen zeer onlangs. Ad Langebent had daaruit tegen de zin van Brinkhuizen de beelden weggeknipt van het woedend weglopen uit de scène van mgr. Gijsen, toen deze een hem onwelge vallige vraag kreeg voorgelegd over de priesteropleiding in zijn bisdom. Cees Brinkhuizen is teruggeplaatst in zijn oude functie van verslaggever van „Brandpunt". Limburgse kunstmanifestatie Trajecta 83 krijgt vervolg MAASTRICHT De manifestatie van Lim burgse kunst Trajecta '83 krijgt een vervolg Ko mend jaar wordt Trajecta '85 gehouden en daar na om de twee jaar, steeds in de Eurohal in Maastricht. Dit is gisteren op een persconferentie in Maastricht door de voorzitter van de organise rende stichting, L. Alberigs, meegedeeld. Trajecta '85 zal niet als de Trajecta '83 gefinan cierd worden door de provincie Limburg maar met behulp van sponsors. Wel staat de provincie garant voor bepaalde kosten tot aan een bedrag van 85.000 gulden. Voor andere kosten moet de Eurohal opdraaien. Daar wordt Trajecta '85 ge houden van 1 juli tot 18 augustus volgend jaar. Voor de manifestatie zijn 215 vooraf geselecteer de kunstenaars uitgenodigd. Het accent valt dit keer vooral op jonge kunstenaars van de genera tie van na 1960. 3RDWIJKERHOUTSE RAAD ÏNGT AAN OP ONDERZOEK: PRDWIJKERHOUT college van B. en W. van 'wijkerhout gaat onder- :en of het mogelijk is om gemeentelijke subsidie is w^'nEen te bouwen in de naaf sector met een huur on- MartP6 zof>enaamde huursubsi- en Jrens. De huur moet name- olniet te hoog worden, om- dan eventuele huursubsi dies zullen vervallen voor de bewoners. De meerderheid van de ge meenteraad was het er gister avond over eens dat bouwen zonder overheidssubsidie met lage huren niet mogelijk is. Een week geleden bracht de PvdA naar voren in de com missie Ruimtelijke Ordening, dat de gemente dan zelf maar moest gaan subsidiëren in de Leo Verboon van galerie Orez Mobiel brengt tekenin gen, schilderijen, plastieken en foto's van elf kunstenares sen en gaf er de titel „Vrou wen van Orez" aan. Hoewel creativiteit, gevoeligheid of intelligentie tussen mannen en vrouwen in wezen niet hoeven te verschillen, is het in de praktijk nog altijd zo dat er minder kunstenares sen van niveau exposeren dan kunstenaars. De titel van de tentoonstelling prikkelt de nieuwsgierigheid, omdat Verboon bij uitstek kunst van hoge kwaliteit presen teert. En daarin stelt de ex positie niet teleur, want op enkele uitzonderingen na weten de kunstenaressen met bescheiden beeldmiddelen een maximum aan beeldende zeggingskracht op te roepen. Enkele stukjes over elkaar liggend papier gespeld op de wand, gebieden de kijker fy sieke afstand te nemen om dat slechts dan de monumen tale werking intreedt. Desi- rée Henkes is eveneens de schepper van de twee mobi les. Aan enkele dunne staaf jes zijn flinterdunne reepjes papier bevestigd en samen met het prachtige licht dat door het dakraam schijnt en de zachte luchtstroming spe len zij het spel van reflectie en beweging. Dit kwetsbare, maar sensitieve werk beto vert. huizenbouw zodat de huren laag konden blijven. Het colle ge voelde daar heel weinig voor en ze gaf al snel een nota uit waarin stond dat woning bouwverenigingen zonder een flinke reserve om een onren dabele top op te vangen, der gelijke woningen met lage hu ren nooit rendabel konden maken. Maar, aldus de PvdA, de gemeente heeft die reserves wel. Ook het CDA wilde toen wel iets meer weten over deze zaak voor de partij tot een be slissing wilde komen. Daarom besliste gisteren de gemeente raad. dat er een aanvulling op de bouwnota moet komen waarin de financiële kanten van gemeentelijke subsidie na der worden belicht en waarin op mogelijkheden en gevolgen wordt ingegaan. Iemand die al jarenlang een interessante ontwikkeling laat zien is Yvonne Kracht. De strënge, heldere construc ties uit de hoogtijdagen van Minimal-art en Conceptual Art liet zij achter zich en een vrijere, intuïtievere manier van werken deed zijn intre de. Systematiek blijft belang rijk, maar daarbinnen eist het dynamische, expressieve gebaar een belangrijke plaats op. De nieuw veroverde vrij heid wordt met discipline en beheersing in haar recente tekeningen geuit. Kracht gaat op een intelligente wijze met spontane expressie om. In enkele grote bewegingen trekt zij delen van cirkels of lijnen met een brede penseel streek op papier. Zij laat met haar monumentale vormen en lijnen de beschouwer ruimte ervaren. Els de Groot en Fransje Krol gaan beiden in hun plastiek een relatie aan tussen het platte vlak op de wand en een vorm op de vloer. Daar mee houdt de overeenkomst tussen de kunstenaressen op, want het lukt Krol wel om die ruimtelijke relatie aan te gaan, De Groot lukt dat min der. Materiaal, afmeting en plaatsing zijn bij Fransje Krol uitgebalanceerd en zij spant in haar op geometrische prin cipes gebaseerde plastiek een letterlijke spanningslijn tus sen de rechthoek op dè wand en het metalen vierkant op de vloer. Introvert is het schilderij van Hendri van der Putten in de zelfde zaal. Expressie is te ruggedrongen tot de boven kant van het doek, waarbij het grote egaal grijze vlak al leen aan de randen wijkt. Ook kleur is op bescheiden wijze gebruikt en de aarze lende zwarte lijn aan de lin kerzijde lijkt ingehouden te zijn neergezet. Beheerste ex pressie geldt ook zeker voor de subtiele tekeningen van Josephine Sloet en Heske de Vries. Jammer dat Verboon besloot om het schilderij van Els Timmerman bij deze teke ningen te hangen, want het weke werk met zijn grote vormen in zachte kleuren leunt meer op uiterlijk ver- Galerij Orez Mobiel, Paviljoens- gracht 68/70, „Vrouwen van Orez" tot 25 januari, de galerij is uitslui tend open op telefonische afspraak 070-465416 Josephine Sloet tast met haar potlood over het papier om de wisselingen van luchten, regendruppels in een plas of rimpeling van het water in een beeld te vangen. Met haar gevoelige lijnvoering en teruggedrongen kleurgebruik tekent zij als het ware poëzie. Heske de Vries baseert zich eveneens op de natuur. Haar tekeningen van bladeren zijn in beweging, mede door de gekreukelde struktuur van het vel papier. Christien Rijnsdorp Enkele van de boeiendste beelden die ik in de afgelo pen maanden van jonge Ne derlandse kunstenaars zag, staan tot 8 januari bij het Haags Centrum voor Aktuele Kunst (dit zaaltje valt buiten de tentoonstelling „Het be schrijven van kwaliteit") en zijn van Christien Rijnsdorp. Precies een jaar geleden ex poseerde zij haar zes zwarte beelden van kippegaas, ijzer- draad, papier-maché en verf op dezelfde plaats en het wankele evenwicht en de spanning die zij in haar sculptuur bracht waren fasci nerend. Afgelopen zomer stonden er twee beelden van Rijnsdorp in het Prinsenhof te Delft. Er was kleur in haar werk ge komen en de beelden waren platter. De poëzie in haar werk werd nu expliciet ge steld. Achteraf vindt Rijns dorp dat het teveel coulissen wer den door hun platte vormen. Die periode lijkt voorbij te zijn, want de drie nieuwe beelden bij het HCAK zijn net zo ruimtelijk als een jaar geleden. De kleur is geble ven; geel en zwart treden naast elkaar op. De titels ver tellen over de aanleiding om Rijnsdorp, de beelden te maken, maar doen eigenlijk niet terzake. Het is aardig om te weten dat er een „Balkonscène" wordt afgebeeld, maar de inwendi ge organisatie van het beeld is al spannend genoeg. De twee gebogen „metalen" strips dragen het open bal kon (geel) en bieden bescher ming aan de twee grote ste nen/hoofden (geel en grijs) op de vloer. Zowel het „me taal" als de massa van de ste nen blijkt illusie te zijn. want beiden bestaan uit beschil derd papier-maché. In twee collages zoekt zij naar een spanningsveld door de stenen anders te plaatsen. De zwarte zachte steen in het beeld „Emergo", dat zoiets bete- vJ;** sv .Emergo", 1984. kent als „kom naar de bui tenkant", zit gevangen in een open geometrische struktuur, die uit z'n evenwicht getrok ken is. Toch is het beeld in perfekte balans, want het staat zonder bevestiging op de vloer. De open gele struk tuur met haar plastische ma teriaalbehandeling steekt af bij de gladde grafische lijnen waaraan de steen hangt en met dergelijke contrasten werkt Rijnsdorp. Het derde beeld „Twee torens" speelt met de spanning tussen de zwarte open constructie van kubussen en de massieve gele pijl die elkaar door middel van een touwtje in balans houden INGRID VAN SANTEN pTERDAM Oud-voet- mternational Puck van |1 is overleden. Van Heel, «ren op 21 januari 1904, is t een totaal van 64 inter- Bwedstrijden jarenlang re- tS|houder van Oranje ge- f.tft. Inmiddels zijn Ruud i» (83) en Wim Jansen (65) gepasseerd. grMeine Van Heel, een ra- "Jte Feyenoorder, maakte oktober 1925 als rechts- el zijn debuut voor het Ne- rjands elftal in een wed- rtfd tegen Denemarken. Ook //fjn laatste interland, op 23 n»ber 1938, was Denemar- jjl tegenstander van Oranje. J legendarische Van Heel fclde later in het centrum j het middenveld en ook als fshalf. Op 29 maart 1931, de wedstrijd Nederland - België in Amsterdam, kwam voor het eerst de beroemde middenlinie Bas Paauwe - Wim Anderiesen - Puck van Heel in het veld. Van Heel maakte ook de roemruchte „We gaan naar •Rome" periode mee, die wreed werd verstoord omdat het Ne derlands elftal op 27 mei 1934 in de voorronde om de we reldtitel in Milaan verloor van Zwitserland (2-3). Van Heel was in zijn interna tionale loopbaan 29 keer aan voerder van Oranje. De kleine man op het middenveld stond bekend om zijn kalmte, gave passes en passeertechniek. Ook nadat hij zijn laatste interland wedstrijd had gespeeld bleef de naam van Puck van Heel tot in lengte van jaren bekend in voetbalkringen. Hij werd in één adem genoemd met ande re grootheden als Harry Denis, Bertus Caldenhove, Kick Smit, maar ook Faas Wilkes en Abe Lenstra. Puck van Heel is dinsdag in een verzorgingstehuis in Rot terdam ingeslapen. Concert in de serie van het Resi dentie Orkest door het Rotterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Edo de Waart. Solisten Vera Berths en Wim Steinman. Herhaling hedenavond. PW A-zaal, Ned. Congresgebouw, Den Haag. fiUURPUZZEL 1GISCH FIGUUR vakje dient een letter te worden lid, waardoor zowel horizontaal srticaal woorden van navolgende tenis verkregen kunnen worden: imwerk van evenwijdig lopende ibeholpen persoon; "it v.e. tank versperring; irtevenement; t met gaatjes. TLOSSING Overgangsregeling aow duurt drie jaar DEN HAAG De inkomens afhankelijke aow-uitkering die staatssecretaris De Graaf (So ciale Zaken) in gedachten had voor mensen die op 1 april 57 jaar of ouder zijn gaat voorlo pig niet door. De Graaf is met de Kamer een overgangsrege ling van drie jaar overeenge komen. De volledige aow-uit kering wordt uitbetaald zodra de man of de vrouw 65 is. De aow-uitkering wordt gekop peld aan het inkomen van de jongere partner. Nu krijgen getrouwde mannen de volledi ge aow als zij 65 jaar worden, ongeacht de leeftijd van de vrouw. In het plan van de staatssecretaris zou dat alleen zo zijn als de jongere partner geen of een klein inkomen heeft. Als de jongere partner nu een inkomen heeft dat ho ger is, krijgt de partner die 65 wordt maar de helft van de volledige aow. GRATIS ELKE WOENSDAG DE BIJLAGE BIJ UW KRANT MET INFORMATIE OVER FILMS,MUZIEK THEATER, RECREATIE. EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA Nederlands wegvervoer door Oostenrijk beperkt DEN HAAG Hét Neder- landse internationale wegver voer, verenigd in de COG, is teleurgesteld over de invoe ring van een contingentering per 1 januari 1986 voor Neder landse wegvervoerders door Oostenrijk. Nederland kan vanaf die datum rekenen op 56.000 vergunningen. In tegen stelling tot andere landen van de Europese gemeenschap had Nederland vrije doorgang door Oostenrijk. De COG stelt dat het aantal vergunningen is ge baseerd op de situatie in 1984. Maar gezien de aantrekkende economie zal dat aantal in 1986 al te krap zijn. Transavia koopt twee Boeing's 737-300 SCHIPHOL De charter- luchtvaartmaatschappij Trans avia Holland, een honderd procent dochteronderneming van Nedlloyd, heeft bij de Amerikaanse Boeingfabrieken een order geplaatst voor de le vering van twee Boeing 737-300 vliegtuigen. Met deze aanschaf is een bedrag van 150 miljoen gulden gemoeid. De vliegtuigen zullen in maart 1986 worden afgeleverd. De aanschaf wordt uit eigen mid delen gefinancierd. Wie praat nog over de akoe stiek van de PWA-zaal, nu sinds gistermiddag op het Spui het bord met „Hier bouwen Residentie Orkest en Dansthe ater het Haagse muziekthea ter" staat te pronken? RO-di- recteur Van der Meer nadat minister Brinkman de eerste daad in de regen had verricht: „Ik streef ernaar om in juni 1987 in die zaal proef te spelen en dan dagen achtereen open huis te houden". Nog „even" dus. En omdat ie dereen voorlopig nog met de zaal van het Congresgebouw te maken heeft, is praten over de akoestiek onvermijdelijk om dat gisteravond nu eens niet het Residentie Orkest aantrad (dat begeleidt de opera Wer- ther) maar het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Hoe nu spelen musici met verwen de Doelen-oren? Dirigent Edo de Waart, die een aantal gast- directies in Rotterdam wegens ziekte moest afzeggen, presen teerde vorige week in De Doe len Beethovens zesde symfo nie, de Pastorale. Hij bracht dit opus 68 mee naar Den Haag en 't moet gezegd, dat zijn verfrissende kijk op de symfonie ook in de PWA-zaal doorklonk. Het R.O. zit al ja ren met die zaal en de violen weten zo langzamerhand niet meer hoe de celli klinken en dat is ook andersom het geval. In Rotterdam repeteert en concerteert men steeds in De Doelen en de onderlinge groe pen zijn voortreffelijk op el kaar ingesteld. Met die prak tijk is het niet zo'n probleem om eens naar Den Haag te moeten, die samenklank is niet één, twee, drie weg. Wel mag men vrezen dat het Resi dentie Orkest nog lang na de opening van de Muziekzaal zal moeten werken aan zo'n stra lende klank van de strijkers en zo'n welluidende klank van de blazers als bij de Rotter dammers het geval is. Twee solisten op deze avond. Wim Steinman speelde vol maakt het piccoloconcert van Vivaldi en Vera Beths. the charming beauty van het Ne derlandse podium, gaf een wonderschone, intense en ver fijnde weergave van het viool concert KV216 van Mozart. ADR. HAGER ir- ,JW hi" vy i «fft - "''J- LH®* "I?!® Een van de 33 pas ontdekte orgelkoralen van J.S. Bach, die op eerste kerstdag In Duitsland en op 11 en 12 janu ari in Utrecht worden uitgevoerd. Volledige uitvoering van pas ontdekt Bach-werk in Utrecht UTRECHT In de Jacobikerk in Utrecht wordt op 11 en 12 januari een volledige uitvoering gegeven van de onlangs ont dekte orgelcomposities van J.S. Bach De 32 orgelkoralen zullen ten gehore worden gebracht door de Westduitse organist en mu sicoloog Wilhelm Krumbach Al eerder op eerste kerstdag voert Krumbach een deel van de orgelkoralen uit op het orgel van de Stiftskerk in zijn woon plaats Landau De TROS-radio maakt hiervan opnamen, die de zelfde dag in het programma „Finale" (op Hilversum 2 om 22 35 uur) worden uitgezonden De Nederlandse concerten worden georganiseerd door de Ne derlandse Bachvereniging in samenwerking met het Utrechts conservatorium Krumbach zal tijdens beide dagen ook lezingen geven m het gebouw van het Utrechts conservatorium Daarin zal hij op de oorspronkelijkheid en het belang van de vondst in gaan. AMSTERDAM De exploita tie van theater Fraseati in de Nes in Amsterdam zal met in gang van het seizoen 1985/1986 worden overgedra gen van de Theaterunie aan toneelgroep Baal. Burgemees ter en Wethouders van Am sterdam zullen dit voorstellen aan de gemeenteraad. Het besluit van B en .W is overeenkomstig het advies op dit punt van de Amsterdamse Kunstraad. De Kunstraad had laten weten geen vertrouwen in de plannen van de Theater- unie voor de exploitatie van Fraseati te hebben. De Kunst raad is van mening dat Baal voor het uitvoeren van zijn plannen een eigen theater no dig heeft. Wel zal de exploita tie door Baal onder strikte voorwaarden moeten geschie den. Met dit besluit wil het college de knoop doorhakken in het al geruime tijd bestaande conflict tussen Baal en Theaterunie over de exploitatie van Frasea ti. Baal, die al hoofdbespeler van genoemd theater is, liet eind vorig jaar weten ook de exploitatie van Fraseati te wil len overnemen uit onvrede over de wijze waarop de Thea terunie dat doet, De Theateru nie heeft in een reactie op het besluit van B en W van Am sterdam laten weten daar zeer teleurgesteld over te zijn Het besluit is gestoeld op een ad vies van de kunstraad dat niet gefundeerd en ongenuanceerd is en bovendien bol staat van gedraai ten opzichte van eer der ingenomen standpunten, aldus de Theaterunie Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. NACHTVOORSTELLING EUROCINEMA I: Bachelor party (16); za. 24 00 EUROCt- NEMA II Gremlins (16); za. 24.00 EUROCINEMA III Het snelle slippertje (18); za. 24.00. EUROCINEMA IV Erotisch spiegelbeeld (18); za. 24.00. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Ghoetbu»- ters (al); 14.30, 19.00, 21.15. zo. di. wo. en 1 jan. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. LIDO l (Steen straat 39. tel. 124130): Gremtms (al); 14.30, 19 00. 21.15 zo wo. LIDO II Amadeus (al); 20.00. Startrek III (al); 14.30 zo wo. 16.45. LIDO III Red Dawn (16); 14.30, 19.00. 21.15. zo wo ook 16.45. LIDO IV Purple rain (al); 14 30. 19 00 21.15. zo. wo ook 16.45 STUDIO (071- 133210): Broadway Danny Roee (al); 14.30. 19.00. 21 15. zo wo. 14.30, 1645. 19.00, 21.15. TRIANON (Breestraat 31. tel. 123875): The never ending sto ry (al); 14.30. 19.00. 21.15. zo. di. wo. 14 15. 16.30. 19.00. 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52. tel 071-125414): Meiajes met vurige verlangens (16); 14.30, 19.00. 21.15. De Leidse bioscopen zijn op Oud jaarsa vond aesloten. NACHTVOORSTELLING REX Chins love (16); vr za. 23.30. NOORDWIJK LIDO THEATER (Pr Bernhardstraat 56, tel 01719-12800): Lassiter (al); zo 15 00. ma. wo 21.15. Hot Bub- blegum op herhaling (12); vr ma. wo 19.00 zo 20 15. KINDERVOORSTELLING LIDO THEATER: Ciske de Ral (al); vr ma. dl. do. 15.00. KATWIJK CITY THEATER I (Badstraat 30, tel 01716-74075): Police Academy (16); do. t/m di. 14.45. 19.00. 21.15. CfTY THEATER II Romancing the stone (12) tijden zie City L CITY THEATER III Conan de vernietiger (16) ti|den zie City L CITY THEATER IV 20000 mijlen onder zee (al); ma. t/m za. 19.00 Against all odds, ma t/m za. 21 15 KINDERVOORSTELLING CITY THEATER IV: Ciske de Rat (al); 14.45. wo 14.30, 16.45. VOORSCHOTEN GREENWAY; Sound of music (al); vr 18.45. za 14.00. 18 45, zo t/m dL 14.00. wo do 14.00. 1845. Streets of fire (12); vr za 21.30 zo. 19.00 wo. do. 21.30 De wU- te waan (16); zo. 21.15 WASSENAAR ASTRA. Ro mancing the stone (12t dL 25/12 geen voorstelling KINDERVOORSTELLING Welt Disney's Robin Hood; za zo. di. wo. 14.00. DEN HAAG* ASTA 2 (Spui 27. tel. 463500): Ghostbuater* (alt do. t/m za 14.00, 19.00, 21.30. va zo. 1330. 16.00, 1900. 21.30. ASTA 3 Gremlins (alt do. t/m za 13.45. 18 45, 21 15. v a zo. 13 15, 15.45. 18 45. 21 15 BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel 4716S6t Amadsus (al); 14 00, 20.00. BABYLON 2 (12). Chostbu»- ters (al); do t/m za 14.00. 19 00, 21.30 va zo 13.30. 16 00, 19 00. 21 30 BABYLON 3: The Muppets taks Manhattan (al); do t/m za. 14.00, 18.45 v.a. zo 13.15. 15 45, 18 45 Rhmee- tone (al); 21 15. CINEAC 1 (Buitenhof 20. tel 630637t Sneeuwwit)* en de zeven dwer gen (alt do vr za. 14 00. 18.45. zo. t/m do. 13.15, 16.00. 18.45. Under fire (16); 21.30 CINE AC 2: Te jong om te sterven (16 do vr za 14 00. 18 45, 21.30. zo t/m do 13 15. 1600. 18 45. 21 30 CINEAC 3 The woman in red (alt do vr za 14 00, 18 45. 21 30 zo t/m do 13 15, 16 00, 18 45, 21 30 EURO CINEMA (Leyweg 910. tel. 667066): The never ending story (al); do vr za 14 00. 19 00. 21 30. v a zo 14 00, 16 15. 19 00. 21 30 Annie (alt v a. za. 11 00 METROPOLE 1 (Carnegielaan teL 456756) Gremlins (alt do. vr. za 14.00. 18.45. 21.30 zo l/m da 13 15, 16 00, 18 45, 21.30. METROPOLE 2 The neverew- ding story (alt do. vr. za 14.00. 18.45. 21.30 zo. t/m do. 13.15, 16 00. 18 45, 21 30 METRO- POLE 3 Broadway Denny Roee (al) do. vr za 14 00. 18 45. 21 30 zo l/m do 13.15. 16 00. 18 45, 21 30 METROPOLE 4 Ths Muppets take Manhattan (al); do vr za 14.00 zo t/m do 13.15, 16 00 Once upon a time in America (12t 19 30 ME TROPOLE 5 Parts, Texas (I6t 14 00 20 30 ODEON 1 (He rengracht 13. tet 4 624001 Sneeuwwitte en de zeven dwer gen (al); do t/m za. 13 45. va ZO 13 00. 15.00. 17.00 „T9M- (12t 18.45. 21.30 OOEON 2: Police academy (alt do t/m za. 13 45, 18 45. 21 30 VA ZO. 13.15, 1600, 1845, 2130 OOEON 3 Choatbustars (alt do. t/m za. 13 45, 18 45. 21.30. v.a ro 13 15. 18 45, 2130 OOEON 4 Betrayal (16t 18.45, 21 30 a Lc PARIS 1 (Ket tingstraat 12b. lei 656402) Su per boezem (18). 12 00 lol 22 30 zo di wo va 13 30 LE PARIS 2 Prikkeling der zinnen (18); 12 15 lot 22 45 za dL wo. v i. 13.45. vr. za 22.45. LE PARIS 3 Kathanna de naakte Taenna (18). 12 30 tot 23 00 PASSAGE (Passage 63. tel 460977) Bachelor party (12) do. vr za 14 00. 18 45, 21 30 ZO t/m do 13.15, 16.00. 18 45, 21 30 HAAGS FILM HUIS Voor onbepaalde üjd go- stolon

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1984 | | pagina 13