Filmplannen stapelen zich op Count Basie, 's werelds meest economische pianist NEDERLANDSE FILMCULTUUR GROEIENDE NIEMAND HEEFT HET OOIT GEWAAGD HEM TE IMITEREN" >dagpuzzèl Hoge prijs voor manuscript van Einstein Bolkestein wil advies over vaste boekenprijs Financiële steun voor Amsterdamse kunstenaars ILM SaidMOowumt VRIJDAG 27 APRIL 1984 PAGINA 9 ans Weisz schrijft scenario lar roman van Louis Coupe- DEN HAAG - Al draait er dan straks in het hoofd programma van het film festival van Cannes géén Nederlandse speelfilm, niemand zal kunnen ont kennen dat er leven in de filmbrouwerij van eigen bodem zit. Het aanbod groeit in de breedte, in variëteit, terwijl er artis tiek steeds meer blijkt te kunnen. Met „De lift" als symbool voor de „in de lift" zittende Neder landse film is inmiddels zo vaak gewerkt, dat het ver keerdelijk op de film gaat te rugslaan. Eerst was het het een hoera-de-Lift-naar-Ame- rika-stemming, nu sijpelen be richten over flops in o.m. En geland en Scandinavië door. Dat krijg je ervan als je succes sen uit hun proprties gaat trekken. „De lift" is en blijft een „genre-film" en in dat genre, prima, pet-af. Maar een wereldwonder is het natuur lijk niet. Hetzelfde geldt voor „Schatjes" die binnenkort ook via Warner Bros internatio naal uitgebracht gaat worden. Diepte Zoals de papieren plannen nu liggen voor weer een hele se rie films van eigen bodem kan je zeggen dat er meer in de diepte gedurfd wordt. Even al les op een rijtje. Binnenkort «L Rudolf van komt „Bastille" uit van cineast Rudolf van den Berg, die faam verwierf met zijn documentai res „De plaats van de vreem deling" en „Sal Santen, rebel". „Bastille" - naar een verhaal van Leon de Winter - is een volwassen, tot in de kleinste rollen goed gespeelde film over een 40-jarige joodse Ne derlander die op zoek gaat naar zijn in de oorlog verdwe nen tweelingbroer en daarmee naar zichzelf. Dan volgt Dimi- tri Frenkel Franks „De ijssa- lon" over de mini-oorlog van twee ijs ver kopers tegen NSB- ers in de eerste jaren van we reldoorlog II, het wachten is op Ben Verbongs „De schorpi oen" die werd uitgesteld tot het najaar omdat die film en „Ciske de rat" elkaar anders in de bioscoop in de weg zou den zitten. De plannen groeien inmiddels tot een imposante stapel: Vivi an Piters gaat haar eerste den Berg aan het werk tij dens opnames in een synago ge voor zijn komende film „Bastille". speelfilm maken, „De prooi", naar de thriller „Henrietta who?" van Catherine Laird, Frans Weisz werkt aan het scenario voor zijn verfilming van Couperus' „Langs lijnen van geleidelijkheid", Lili Ra demakers diende bij het Pro- duktiefonds haar script in voor „Dagboek van een oude dwaas" van de Japanse auteur Junichiro Tanisake. Producent Henk („Moord in extase") Bos wil een gangsterfilm gaan ma ken naar het boek „Wild schut" van Felix Thijssen, Ate de Jong werkt voor producent Jan Vrijman aan een scenario over de figuur Frydryk Wein- reb, waaraan men mogelijk op basis van een internationale co-produktie in '85 hoopt te beginnen. Annette Apon blijft Rome trouw. Na haar „Gio vanni" - waarvoor de Romein se decors werden nagebouwd in Amsterdam - wil ze nu écht naar de Italiaanse hoofdstad voor een film waarvoor nie mand minder dan Vanessa Redgrave al haar principiële ja-woord zou hebben gegeven. En zo kunnen we met in het verschiet nog de van Meege ren-film van Roy Logger en Joost Taverne (met Willem Nijholt in de hoofdrol), Fons Rademakers' plannen voor „De aanslag", Paul Verhoeven die in Spanje bezig is aan „Flesh and blood" en Rudolf van den Berg die alweer aan de voorbereidingewn van zijn tweede speelfilm denkt - naar het leven van de in Palestina vermoorde Nederlandse homo- sexuele literator Jacob Israel de Haan - toch niet mopperen. Rijp en groen, werk voor mas sa en kassa en diepgravender projecten, het is er allemaal. Dat moet toch haast wel een teken zijn dat die eigen film cultuur er echt van komt. BERT JANSMA DEN HAAG Trompettist Joe Newman heeft uiteinde lijk geen gelijk gekregen. „Als Count Basie sterft, zal dat wel onderweg zijn", zei hij een paar jaar geleden. Count Basie (79) is overleden, gistermorgen. Niet voor zijn Big Band, niet achter zijn vleugel, met voor een over volle en enthousiaste zaal en zelfs niet eens op weg van het ene concert naar het an dere. Count Basie overleed in een kamertje van een zieken huis waar hij vier weken heeft gelegen. Zo'n eind past eigenlijk niet bij de man die zichzelf weliswaar altijd als een gewone sterveling heeft beschouwd, maar voor de jazz en het jazzpubliek toch meer was. Véél meer. Basie trouwde in 1942 met t Catherine Morgan. Zij kre gen één dochter. De bijnaam Count (graaf) werd destijds niet voor niets gekozen voor William Basie, die op 21 au gustus 1904 in Red Bank bij New Yersey werd geboren. Want zeker na de dood van zijn goede vriend Duke El lington, op een maand na tien jaar geleden, gold Basie als de enige orkestleider die tot de ware jazz-adel behoor de. Het geluid van zijn Big Band stond kaarsrecht over eind, altijd moeiteloos her kenbaar, en sloeg een brug tussen de echte jazz-liefheb- ber en de luisteraar die de jazz uit de keldertjes en de nieuwe, avant-gardistisch ge tinte jazz maar niets vond. Basie nam notie van elke nieuwe stroming, maar deed er bijna nooit iets mee. En als het eens gebeurde, werd die steeds aangepast aan de har de wetten van zijn piano. Een piano waarop hij de laat ste jaren steeds minder is gaan spelen. Niet alleen om dat zijn gezondheid hem in de steek begon te laten (har taanvallen, suikerziekte, maagzweer; op het laatst zat hij in een rolstoel achter de piano), maar omdat hij het muzikaal zo wilde. Alles wat overbodig was, wat vanzelf sprak, moest niet worden ge speeld. Count Basie creëerde daarmee veel muziek met weinig noten en kreeg er weer een andere bijnaam door: de notenvrek. Zelf noemde hij zich ,,'s werelds meest economische pianist". Bewondering Bijnamen had hij trouwens genoeg: The Kid from Red Bank, The Atomic mr. Basie, allemaal waren het vormen van bewondering voor een musicus, die de wereld niet met onvergetelijke composi ties verraste zoals de door hem bewonderde „hertog" Duke Ellington en ook niet probeerde met allerlei „trucs" a la Lionel Hampton zijn publiek in de juiste stem ming te krijgen. Maar Count Basie, de zuinigste van alle jazz-musici, werd toch al bij leven een legende door de Count Basie, zoals iedere jazz-liefhebber hem zich zal herinneren. Big Band die hij -vanaf 1935 met een kleine onderbre king in de jaren vijftig aan de gang wist te houden. Aanvankelijk als virtuoos pianist bij het orkest van Benny Moten, na een „carriè re" bij varieté-orkesten, in nachtclubs, bij vaudeville- •sho.ws en als begeleider van stomme films. Na de dood van Moten in 1935 begon Ba sie, door zijn moeder altijd Bill genoemd, een eigen or kest waarin voornamelijk ex- Moten muzikanten zaten. Alle musici uit Basie's band waren belangrijke solisten: de trompettisten Buck Clay ton en Harry Edison, trombo nist Dickie Weels en tenorist Herschel Evans. De muziek werd gekenmerkt door riff- jes, kleine repeterende mo tiefjes die vaak spontaan door het orkest werden ont wikkeld op blues-thema's. De invloedrijke producent John Hammond hoorde Basie een keer 's nachts op de autora dio en hij was dermate en thousiast, dat hij de band naar New York bracht. Raspaardjes Sindsdien was die niet meer weg te denken uit de jazz- wereld. Na de jaren vijftig formeerde Basie een nieuwe Big Band, maar de musisci uit die tijd zaten de laatste ja ren niet meer in het orkest. In plaats daarvan kwam Ba sie met een stel nieuwe ras paardjes: de saxofonisten Frank Foster en Frank Wess en de trompettisten Joe New man en Thad Jones. Deze Big Band, altijd Basie's „tweede orkest" genoemd, onder scheidde zich van het eerste orkest door het accent te leg gen op massieve ensemble partijen, waarmee Basie op de piano nog sterker dan voorheen kon contrasteren. Over zijn specifieke eigen ge luid zei de uiterst zwijgzame Basie zelf eens: „Stamp maar mee met je voet, dan weet je het. Zonder aanstekelijk rit me is jazz onmogelijk. Wan neer je de swing uit de jazz haalt, houdt de jazz op jazz te zijn". Niet voor niets gold zijn ritmesectie als de meest swingende aller tijden. Count Basie moest dat tot zijn schande nog eens zelf ont dekken toen hij, waarschijn lijk door geldnood gedreven, platen maakte met daarop ar rangementen van thema s uit James Bond-films en Beatles successen. Dergelijke missers bleven echter uitzonderin gen. Platen met solisten als Ella Fitzgerald en zeker ook Sarah Vaughan („No count Sarah") waren aanzienlijk beter geslaagd. Maar Basie bleef in zijn diepste wezen toch de pianist en de bandlei der. Zo neeft het jazz-publiek hem ook gekend en zal het hem blijven kennen, waar ook ter wereld en zeker in Nederland, waar het North- sea Jazzfestivel in het Haagse Congresgebouw niet écht ge slaagd was als Count Basie er niet bij was. Imiteren „Niemand heeft zich ooit ge waagd Count Basie te imite ren en daaruit blijkt hoe groot hij is geweest", zegt Paul Acket, de organisator die hem drie keer naar Ne Het KRO-radioprogramma „Nine o'clock jazz" zendt vanavond tus sen 21.00 en 22.00 uur op Hilver sum 1 een programma uit, dat ge heel gewijd is aan Count Basie. derland haalde; het laatst in 1980. „En hoewel hij nooit heeft gezegd dat het orkest na zijn dood niet mag blijven bestaan onder een andere lei ding, hoop ik dat het daar niet van komt. Het orkest van Duke Ellington bestaat nog, onder leiding van diens zoon, maar het doet afbreuk aan de grootheid van Duke. Stan Kenton heeft niet voor niets verboden dat zijn Big Band onder zijn naam door ging". Paul Acket herinnert zich Count Basie als een aardige, gemoedelijke oudere heer, die altijd glimlachte en niet veel zei. „En dat was ook aan de muziek te horen. Wel dis cipline, maar veel minder dan bij Buddy Rich. Dat is een keiharde man en dat merk je meteen aan de mu ziek". Veel woorden heeft Acket niet met Count Basie gewisseld. Wel herinnert hij zich een gebeurtenis kort voor een concert in het Rot terdamse sportpaleis AhoyV „Tien a vijftien jaar geleden gaven de Rolling Stones daar drie concerten voordat Count Basie er zou optreden. Basie wilde een kijkje nemen in het gebouw. Het gegil, het la waai, de limousines en de enorme soupers die klaar stonden; hij vond het vrese lijk. Hij zei niets, maar hij was verbijsterd. Dat deed hij trouwens nooit; muziek noch musici heeft hij ooit afge kraakt". Count Basie zal de geschiede nis ingaan als de man die de oude, onvervangbare essentie van de blues en de laatste uit het zuidwesten van de Vere nigde Staten afkomstige ver nieuwingen in de jazz heeft samengesmolten tot wat de eerste authentieke moderne jazz genoemd mag worden. Met zijn band heeft hij de jazzwereld in vuur en vlam gezet. Naar geldende begrip pen in het slopende bestaan van topmusici heeft hij dat zelfs erg lang kunnen doen, tot zijn 79e levensjaar. Basie nam driemaal deel aan het North Sea Jazz Festival in Den Haag, maar zou daar dit jaar niet optreden. Hij nam deel aan het eerste festi val in 1976 en trad er voor het laatst op in 1981. „Als hij dood gaat, is het gebeurd met het orkest", voorspelde Paul Acket vier jaar geleden. Mis schien krijgt hij gelijk. Count Basie zelf heeft in elk geval nooit de pretentie gehad te leven of muziek te maken voor de eeuwigheid. Maar niemand moet vreemd opkij ken als hij daar ondanks zichzelf waarschijnlijk toch in is geslaagd. DICK HOFLAND Mijnenjager „Scheveningen" krijgt Schevenings embleem DEN HAAG De nieuwe mijnenjager „Scheveningen" zal het familiewapen van het geslacht De Huybert als em bleem voeren. Minister De Ruiter van Defensie heeft hiertoe besloten nadat onder de bevolking van het vissers dorp onvrede was ontstaan over het aanvankelijk vastge stelde embleem, dat afweek van het wapen dat in Scheve ningen algemeen in gebruik is. De zaak leidde zelfs tot schrif telijke vragen van het VVD-Tweede Kamerlid Van Heemskerck Pillis-Duvekot. De minister kon destijds niet zonder meer beloven dat het familiewapen De Huybert mocht worden gebruikt. Hij moest zich daarvoor eerst wenden tot de Hoge Raad van Adel. Deze heeft instemmend gereageerd op het gebruik van dit wapen. Eén en ander betekent echter niet dat hiermee een officieel wapen voor het dorp Scheve ningen is vastgesteld. Formele vaststelling als zodanig door de Kroon is niet mogelijk, omdat de wet niet voorziet in de vast stelling van wapens voor niet- aan de Tweede Kamer. INFORMATIE OVER FILMS. MUZIEK THEATER. RECREATIE. EXPOSITIES EN EEN COMPLETE AGENDA In elk vakje dient een letter te worden ingevuld, waardoor zowel horizontaal als verticaal woorden van navolgende betekenis verkregen kunnen worden: 1 fluweelzwarte granaatsoort; 2 bijbelverklaarder; 3 openbaar register; 4 kortstondige rijzing v.h. zeewater tijdens eb; 5 draaikolk; 6 Europeaan; 7 etage (alk.). OPLOSSING NEW YORK Een manu script voor Albert Einsteins la tere boek „Unified Field The ory" heeft op een veiling in New York van zeldzame we tenschappelijke boeken en ma nuscripten 38.500 dollar opge bracht. Het gesigneerde manu script van zes bladzijden uit 1929 - een van vijf belangrijke verhandelingen over de theo rie - is gekocht door een han delaar in Massachusetts die per telefoon deelnam aan de belangrijkste veiling van haar soort in minstens zeven jaar. De verkoop bracht 407.660 dol lar op. Het met de hand geschreven werk van Einstein was een van de 450 te koop aangebo den zeldzame werken uit het privébezit van John Stanitz, een raadgevend ingenieur in Cleveland, Ohio. Een eerste editie van Sir Isaac Newtons „The mathematical Principles of Natural Philo sophy", werd door een onbe kende particulier gekocht voor 22.000 dollar. Er zijn, voorzo ver bekend, maar 10 exempla ren van de eerste editie. Stanitz had het werk uit de ze ventiende eeuw in 1964 ge kocht in Londen. Er staat een waardevolle drukfout in die maar in twee andere exempla ren gevonden wordt. Een derde hoogtepunt van de verkoop was een eerste editie van Euclides' „Elementa Geo- metria", naar alle waarschijn lijkheid het oudste wiskundige leerboek ter wereld, in 1482 gedrukt in Venetië. Een ano nieme bieder had er 11.000 dollar voor over. Gevraagd waarom hij zijn ver zameling wegdeed, antwoord de Stanitz: „De collectie had een punt van verzadiging be reikt. Zij is niet volledig. Zij zou dat nooit kunnen zijn. Maar ik was bevredigd en wanneer men dat is, is de op winding van de jacht verdwe nen". DEN HAAG Staatssecretaris Bolkestein van Economische Za ken heeft de Commissie Economische Mededinging om een ad vies gevraagd inzake de wenselijkheid en mogelijkheid van een wettelijke regeling over een vaste boekenprijs. Ook de Raad voor de Kunst is hierover om advies gevraagd en wel wat be treft het verband tussen zo'n vaste prijs en de culturele functie van het boek. De vaste boekenprijs is in ons land al jaren geregeld in een (pri vaatrechtelijke) overeenkomst tussen uitgevers, importeurs, grossiers en verkopers. Die overeenkomst regelt de collectieve verplichting van deze zogenoemde verticale prijsbinding. Hoe wel volgens de wet verboden, is in 1967 ontheffing verleend voor de uitvoering van de overeenkomst. Er hebben zich de laatste tijd echter veel ontwikkelingen voor gedaan. Zo verbood het Hof van Justitie van de EG in januari zo'n overeenkomst waar het de verkoop betreft van Nederlands talige Belgische boeken in ons land en Nederlandse boeken in België. Dit was voor „het boekenvak" aanleiding aan te dringen op een wettelijke regeling, aldus het ministerie. De zaak bevat behalve op het gebied van de economische mede dinging (bij wet geregeld) en juridische aspecten ook cultuurpo litieke factoren. De adviesaanvragen zijn dan ook doorgespro ken met het ministerie van WVC. AMSTERDAM B en W van Amsterdam hebben besloten voor dit jaar 340.000 gulden beschik baar te stellen voor kuns tenaars die niet meer voor de Beeldende Kunste naars Regeling (BKR) in aanmerking komen omdat ze minder dan driedui zend gulden per jaar aan inkomsten hebben uit verkoop van hun werk. B en W geven hiermee uitvoe ring aan een besluit dat de ge meenteraad tijdens de begro tingsbehandeling heeft geno men. De Amsterdamse kunste naars krijgen dit jaar bijstand zonder de plicht van inschrij ving bij het arbeidsbureau, zonder sollicitatieplicht en zonder verrekening van de be- roepsonkosten met de uitke ring. Zij komen daarentegen in aanmerking voor een uitke ring ten behoeve van de kos- tei» van materiaal en. atelier. Amsterdam zal zich niet gaan richten op aankoop van werk van ex-BKR-kunstenaars, om dat daarvoor de komende ja ren niet genoeg geld is, zo stel len B en W. De eis van drie duizend gulden inkomsten uit eigen werk gaat omhoog tot achtduizend in 1986. Wel wil len B en W vóór de zomer nog voor twee ton kunst aankopen. Hoewel de verdeling nog niet bekend is wordt daarvoor het geld gebruikt dat Amsterdam krijgt van de twintig miljoen gulden die de minister van welzijn, volksgezondheid en cultuur dit jaar ter beschik king heeft voor zijn kunstbe leid. De gemeenteraad had ook nog een ton beschikbaar gesteld voor bijzondere projecten van beeldende kunst. Het college wil daarvan tenminste 40.000 gulden gebruiken om werk aan te kopen van kunstenaars die jonger zijn dan 27 jaar, om dat vooral de jongeren grote „startproblemen" hebben. Voor een uitgebreide agenda, ook voor de ko mende dagen, raadplege men „UIT", de gratis we kelijkse bijlage van deze krant. ALPHEN AAN DEN RIJN EU ROCINEMA I en EUROCINEMA II (Van Boetzelaerstraat 6. tel. 01720-20800): Ciske de Rat (al); 18.30, 21.00. za. wo. ook 13.30. ZO. ma. 13.30, 16.00. 18.30, 21.00. EUROCINEMA III: Thunder (al); 18.45, 21.15. za. wo. ook 13.45. zo. ma. 13.45. 16.15, 18 45. 21.15. EUROCI NEMA IV: Sophie's Choice (16); (beh. dl.) 20.15. NACHTVOORSTELLING EUROCINEMA I: Nikomos, eiland der zonde (18); za. 24.00. EUROCINEMA II: Ciske de rat (16); za. 24.00. EUROCINEMA III: Thunder (16); za. 24.00. ÊUROCINEMA IV: Tracy, ouw van uw dromen (16); za. 24.00. KINDERVOORSTELLING EUROCINEMA IV: Heldi (al); za. wo. 14.00. zo. ma. 14.00, 16.30. LEIDEN LUXOR (Stationsweg 19. tel. 071-121239): Risky Busi ness (12); 14.30. 19.00, 21.15. 14.15, 16.30, 19.00, 21.15. LIDO I (Steenstraat 39, tel. 124130): Terms of endearment (al); 14.30, 19.00. 21.15. zo. ook 16.45. LIDO II: Ciske de Rat 4.30, 19.00, 21.15. zo. ook 16.45. LIDO III: Carmen (16); 14.30. 19.00, 21.15. zo. ook 16.45. LIDO IV: Schatjes (12); 19.00, 21.15. ma. di. ook 14.30. •STUDIO (071-133210): Ciske de Rat (al); 14.30, 19.00. 21.15. zo. ook 16.45. TRIANON (Breestraat 31, tel. 123875): De wraak van de ninja (12); 14.30. 19.00, 21.15. zo. ma. 14.15, 16.30. 19.00. 21.15. REX (Haarlemmerstraat 52, tel. 071- 125414): Hey, baby. hey (16); 14.30, 19.00, 21.15. zo. ma. 14.15, 19.00, 21.15. KINDERVOORSTELLING LIDO IV Robin Hood (al); do. l/m zo wo. 14.30. zo ook 16.45. NACHTVOORSTELLING REX: Opwindende dromen (18): vr. za. 23.30. VOORSCHOTEN GREENWAY THEATER (Schoolstraat 69. tel. 01717-4354): Starwars en The impire strikes back (12); do. t/m zo. 14.00. 19.30. The day af ter (12); ma. di. wo. 20 00. dl. ook 14.0. KINDERVOORSTELLING: Dik Trom en het circus; 30 april en 2 mei. 14.30. WASSENAAR. ASTRA (Lang straat 32, tel. 01751-13269): Trading places (al); do. t/m zo. 20.00. Vertigo (Hichcock) (12); ma. t/m wo. 20.00. KINDERVOORSTELLING: Heidi; za. zo. 14.00. DEN HAAG. ASTA (Spui 27. tel. 463500): Scarface (16); 14.00, 20.00. BYOU (Spui 27. tel. 46.11 77): Cheech Chong still smokin (16); 14.00, 19.00, 21.30. zo. 13.45, 16.15, 19.15, 21.45. CALYPSO (Spui 27, tel. 463502): Ciske de rat (al); 14.00, 19.00. 21.30. zo. 13.30. 16.00, 19.00, 21.30 BABYLON 1 (naast Centraal Station, tel. 471656): Terms of endearment (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. BABYLON 2: Silkwood (al); 14.00, 18.45, 21.30. zo. 13 15, 16.00, 18.45, 21.30. BABYLON 3 The dresser (al); 19 00, 21.30. ma. di. 14.00. CINEAC 1 (Bui tenhof 20. tel. 630637): National Lampoon's vacation (al); 14.00, 18.45. 21 30. zo ma. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. CINEAC 2 Christine (12); 14 00, 18 45. 21.30. zo ma. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. CINEAC 3 Sa hara (12); 18.45, 21 30 EURO CINEMA (Leyweg 910, tel 667066): The raiders of the lost ark (12); 14.00. 20.00. za 20.00. METROPOLE 1 (Carne- gielaan, tel. 456756): Class (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. ma. 13.15, 16.00. 18.45, 21.30. METROPOLE 2: Yentl (al); 14.00, 18.45. 21.30. zo ma. 13.15. 16.00. 18.45. 21.30. METROPOLE 3: „E la nave va" (16); 14.00, 18.45, 21.30. zo. ma. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. METROPOLE 4: Fanny Alexander (16); 20 15. ME TROPOLE 5: Sophie's choice (16); 14.00, 20.30. ODEON 1 (Herengracht 13. tel. 462400): Ciske de rat (al); do. t/m ma. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. di. wo. 13.45, 18 45, 21.30. ODE ON 2: Schatjes! (12); do. t/m ma. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. di. wo. 13.45, 18.45, 21.30. ODEON 3: Terms of endear ment (al); do. t/m ma. 13.15, 16.00, 18.45. 21.30. di wo. 13.45, 18.45, 21 30. ODEON 4: Hotel New Hampshire (al); do. t/m ma. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. di. wo. 13.45, 18.45, 21,30. LE PARIS 1 (Ketting straat 12b, tel. 656402): Verre reisjes met wilde meisjes (18); 12.00, 13.30, 15.00, 16.30. 18.00, 19.30, 21.00. vr. za. 22.30. zo. v.a. 13.30. LE PARIS 2: Two sisters (18); 12.15, 14.00, 15.45, 17.30. 19.15, 21.00. vr. za. 22.45. zo. v.a. 14 00. LE PA RIS 3: Bad girls (18); 12.30, 14.00, 15.30, 1700. 18.30, 20.00, 21.30 vr za 23.00. zo v.a. 14.00. PASSAGE (Passa ge 63. tel. 460977): De wraak van de Ninja (16); 14.00, 18.45. 21.30. zo. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. HAAGS FILMHUIS (Denneweg 56. tel. 459900): Oom Wanja (16); do. zo. 20 00 ma. 22.00 vr. 24.00. De eerste leraar (16); do zo. 22.00. i 20.00. za. 24 00 Siberiade (16); vr. za. wo. 20 00 Danton (16); di. 20.00. Nostalghia (16); vr. 24.00. NACHTVOORSTELLINGEN CINEAC 1: National Lam poon's vacation (16); za. 00 15. CINEAC 2: A clockwork Orange (16); za. 00.15. CINE AC 3 Diner (16); za. 00.15. EUROCINEMA Touch me in the morning (18); vr za. 00.02. LE PARIS: Zie hoofdprogram ma. KINDERVOORSTELLINGEN BABYLON 3: Robin Hood; do. vr. za. wo 4 00 zo. 13.30. 16.00. CINEAC 3: Alice in wonder land; 14.00. zo. ma. 13.15, 16.00. EUROCINEMA: Heidi, za. 14.00. do. vr. ma. 11.00. ME TROPOLE 4: De schele koning en de kraai; 14.00. zo. ma. 13.15, 16.00. .HAAGSFILM- HUIS: The kid (v.a. 8 j.) 14.30. Nostalghia (16); zo. 14 30.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1984 | | pagina 9