Geeft Corrie
eigenlijk wel
genoeg geluid
iimitimm
De KRO bezoekt Hellevoetsluis
TELEVISIE VANAVOI
TELEVISIE DINSDAG
RADIO VANAVOND
RADIO DINSDAG
";ir.
VPRO in
grotere
impasse dan
ooit
Ir
RADIO/TELEVISIE
LEIDSE COURAN"
MAANDAG 18 MEI 1981 PA ö{AD/
NEDERLAND 1
NOS
18.25 Nieuws voor doven en
slechthorenden
18.30 Jeugdjournaal.
18.36 Sesamstraat
18.50 Staatsloterij
18.55 Straatje om
KRO
19.00 De KRO komt langs
19.55 Voor een briefkaart
op de eerste rang
20.45 Gunsmoke
P.P
21.55 Uitzending van DS'70
NOS
23.20 Journaal
23.25 Nieuws voor doven en
slechthorenden
NEDERLAND 2
TELEAC
18.27 Fotograferen en filmen
TROS
20.27 Veel liefs van Corrie
21.25 De groene keizerin
22.30 AktuaTV
23.05 Soap
S?f_ 6ENA/I
23.35 Journaal fietser
23.40 Nieuws voor dov» gisten
slechthorenden 1 -
DUITSLAND 1 h*"£P 1
20.00 Journaal. 20.15 Exll.|.nei
tend Loterij. 21.15 Reportflftin Oei
Muzlekprogr. 22.30
23.00 Die elne slngt, die
1.00 Journaal.
igeluk
man i
inweg c
;den
DUITSLAND 2
18.20 Der Fuch3 von
19.00 Journaal. 19.30 Po|
Reportage. 21.00 Aktualitelti'p,. 00]
Morltz. 22.50 Mlt Kalser urf fjgjgg
Ijken
DUITSLAND WDR 3
18.00 Kleuterprogr. 18.30
Duits. 19.00 Doe. 19.45 Jaren O
20.00 Journaal. 20.15 D|
22.00 Legen wlr zusammetfda3C
Journaal.
EN
BELGIE NEDERLANDS flagmoi
18.00 Kinderfilmserie. *8-051,ej(lei
fllmserle. 18.30 Open Scho4.{-
Informatief progr. 19.30 Ami "e zo.J
sprogr. 19.35 Toto-ultslageiïJt aut'
delingen en morgen. 19.45 D.
20.10 Weerbericht. 20.15 H
ment. 21.05 Sportshow. 21. ianpn
matlef progr. 22.30 Journaal^
e politi
BELGIE FRANS
18.15 Spelprogr. 18.30 Pro
voor oudere kijkers. 19.0( n zij il
19.24 Weerbericht. 19.30 igens i
,19.55 Je te tiens. tu me tier
barbichette, Franse speelfili
sluitend Discussie. 23.00 Jou
weerbericht.
BELGIE FRANS 2
Net 1. 18.30 Chéri-Blbl.
naar de roman van Gaston
Medespelers: Hervé Sand. Jekpw
lira Q o A #1 1fi ienn -.in Mm
IUW
I. Afl. 16. 19.00 zie h
Waals toneelstuk: DJe s'rc
Komedie van André Hancre
gar Squiflet, Aimè Calonger, i
Claude e.a. 21.35-22.05 A{ [gu va
kroniek. Gepresenteerd doo u heh'
Moulin (herh.). 11 UCI,<
NEDERLAND 1
NOS-NOT
10.00 Schooltelevisie
NOS
13.00 Nieuws voor doven en
slechthorenden
DUITSLAND 2
10.00 Journaal en aktualiteil
Fluchthelfer gesucht. 11.55
progr. 12.10 Informatief
Persoverz. 13.00 Journaal,
formatief progr. 17.00 JournaF
Dokumentalre serie. 17.40
magazine.
I profc,
NEDERLAND2
NOS
13.00 Nieuws voor doven en
slechthorenden
DUITSLAND 1
10.00 Journaal en aktuatitelten. 10.23
Fluchthelfer gesucht. 11.50 Regionaal
progr. 12.10 Informatief progr. 12.55
Persoverz. 13.00 Journaal. 16.10
Journaal. 16.15 Reportage. 17.00 Kln-
derprogr. 17.50 Journaal.
DUITSLAND WDR 3
8.00 Gymnastiek. 8.10-11.55
televisie. 9.25 Kleuterprogr
Schooltelevisie. 17.30
e vrou
iperm;
it aan
papiei
ouw h
chappe
rd. Na
kte zij,
Twee
It^aarde
een
trd gul
(de v
p de t
ich in
BELGIE FRANS
14.00, 1430 en 15.00 School
17.30 ONEM- aankondiging!
Draa
HILVERSUM 1
18.11 (S) Aktua. 18.25 (S) De verhalen
Virgilius van Tuil. 18.30 (S) De kinderplaten-
bak. 18 38 (S) r
TROS Country. 20.02 (S) Peekei. 21.02 (S)
Zwart op wit getoetst. 22.02 (S) Aktua-s- gen tijd. 23.55 Nws.
portcafe. NOS 23.02 (S) Met het oog op
morgen. AVRO 0.02 (S) Pim Jacobs Pla-
tenscaia. 1.02 (S) In the still ot the nlght.
2.02 (S) Avro's Service Station. 6.02 (S)
^heiden
irermisi
van het GPV. NCRV 19 00 (S) SU
vijver. 20.00 (S) Muziek in NCRV
21.30 (S) Llterama maandag. 22
zonder naam. NOS 22.30 Nws. 28 i
Schooltijd. NCRV 23.25 (S) MuzUÉ t
tlIH Ol AA UlH
(S) Praatpaal 15. 20.02 (S) Het Sti
perk. 21.02 (S) Blues. Ballads en E
(S) AVRO'a Swingtime. 23.02 (I
bka
Spo
'5 ERDC
en
fister
ampit
BraTfra™ ,e<3of fl®e' uur hleuwa. 7.03 en
umran 8 03 per Sa,d0 6 30i 7 30 8.30
AVRO's Radiojournaal. 9.03
f L Steunpunt. 9 03 (S) Arbeldsvlta-
Wlrht mlnen. 10.02 Zandbakahow.
XJ"11- 11.02 Biels en Co. 11.30 (S) UIT
Is IN. 11.45 (S) Rondom twaalf. 13.03
AVRO'a Radiojournaal. 13.20 (S) De AVRO
Diligence. 13.57 Per Saldo. 14.02 (S) De ver
gulde middenweg. 16.02 13-speciaa). 16.30
(S) Kom 'ns langs op slot Zeist. 17.57 Per
jaar v
15.30 Geen verboden toegang, i
Jen. In
Ion. 17.24 Mededelingen. 17.30 N n
Echo. van
Vinkei
nieuws. vJSchou
plaat;
gon van oe aag. r.uu|sr
Meurders - Louis Ver Fpoul'
Erik Post. 9.30 (S) w Ten ei
Beusekom - Roel Koenr
Frlts Spits - Roel Koeners. 12.31
-spel. 13.30 (S) Peter Holland - eriee i
A**,1 fchoUl
dubbt
igddul
tros. 7.00 Nws. 7.02 (s Vinke
do. 9.02 (S) Er staat e
Haarlem. 9.30 (S) Ven
verre. 10.00 (S) Opu
kiVttllK twaalf. 12.00 Nws. 12.0
termezzo. 13.00 (S) D
klassieke tien. 13.30 (S) Koren
14.00 Nws. 14.02 <S) De hoge C.
Guitariteften. 15.00 (S) Belcantor
LEAC. 17 00 Sociale verzekerln
Nws. 17.36 Fotograferen
15.30 S<) Leonl
Ad le Comte - Rolf Kroes -
Langebent. En verder in de
gaten gehouden door een elec-
tronische tijdwaarnemer, die
al spoedig in het ongerede
raakte. Maar gelukkig was er
nog een schaduw-tijdwaarne-
mer en enige personen met
chronometers achter de hand,
zodat de notaris achteraf toch
nog kon vaststellen dag Joop
den Uyl 35 minuten en 29 se
conden spreektijd had ver
bruikt en Dries van Agt 35 mi
nuten en 12 seconden. Men
wilde het debat binnen de per
ken houden, zei Langebent al
meteen bij het binnenkomen.
Nou, daar slaagde men dan
wel in. Iets te zeer zelfs naar
mijn smaak. Het was allemaal
nogal saai en vervelend. En
zozeer binnen de perken, dat
men er daarbuiten geen touw
meer aan kon vastknopen. En
„gewonnen" werd er door nie
mand, eenvoudig omdat er
door niemand ook maar iets op
het spel wérd gezet. Een te
genvallend politiek treffen
dus.
Bij de VPRO gisteravonds nog
meer politiek in „Nederland
Nu". In deze laatste uitzending
van „een serie programma's
over belangwekkende maat
schappelijke thema's" werd
vooral een aantal Kamerleden
in spe geïnterviewd, die hun
sporen dus nog moeten gaan
verdienen, maar ook een paar
die ze al lang hadden ver
diend. Onder laatstgenoemde
juk.
ook Marcus Bakker, di
nenkort zelfs gaat jub
ofschoon hij daar pei
niets van wil weten,
ons liet blijken. Hij k<
overigens ook alleen
doen, omdat het bij
vraaggesprekjes niet
ging om de politicu JEN
maar om de mens ach
politicus. Van oudsher e lis ee
zonder moeilijk thema s lam
zaterdagavond uit dat dan
aan debat tussen Den I
Van Agt ook al overt
was gebleken. Maar go
één
Dit
Voll
selhei
die diepteinterviewtjes il mee|
derland Nu" kwam in e sul
geval vast te staan, dal iten,
niet gearriveerde Nederlagen
politici ook maar vrij
mensen zijn.
Wat nog meer dit week
De paus sprak van zijn
bed af. Daar viel niets
zien, maar zelfs als rad
de televisie kennelijk J
te onderschatten functi
ben. En zondagmiddag
KRO een reportage ovei »rang<
schot in de Kempen", ee
dat vorig jaar het niet l
kennen jubileum van zij f- Bat
tienhonderdjarig bestaar
de. Een aardige rep ebrek
waarin naar aanleiding kt gaa
legerplaats-Oirschot dleen
overbodig de vraag we^enter
steld: „Als het nou 1
wordt, wat moeten diel
hier dan doen?". Maar de
rest: men hield er een ^geval
wee aan over, niet allee iniet ai
het verleden, maar vooi en to<
naar de toekomst. 'eerst
HERMAN HOFH1
Zaterdagavond zagen en hoor
den we dan toch maar bij de
KRO de lijsttrekkers van lijst
1 en lijst 2 met elkaar debatte
ren. Onder het toeziend oog
van een notaris en van Ad
AMSTERDAM - De VPRO
bevindt zich momenteel in
een grotere impasse dan
ooit, toen zaterdag uit pro
test een aantal leden voortij
dig boos de vergadering ver
liet in het Amsterdamse
Krasnapolsky.
Dit gebeurde, nadat de Heem-
steedse wethouder Michel Ja
ger op reglementaire wijze tot
voorzitter was gekozen. De
moeilijkheden ontstonden,
doordat een deel van de verga
dering eiste, dat een groep van
acht kandidaten zonder per
soonlijke stemming en bloc in
het bestuur gekozen zou wor
den. Hieraan werd door de
vergadering niet toegegeven.
Na het weglopen bleven er
evenwel te weinig leden over
om normale verkiezingen te
kunnen houden. Er werd in
aller ijl een noodbestuur gefor
meerd, dat zal aftreden bij de
volgende ledenraadsvergade
ring.
Corrie van Gorp: „Het Is allemaal heel anders
gelopen, maar Ik voelde me als ex-ballètdan-
seres op die auditie bij Wlm Sonneveld com
pleet de mist Ingaan. En dat nog wel op mijn
verjaardag
Star Club
Popprogramma met sterren,
hits en trends uit de popmu
ziek van vandaag.
Ned. II 18.59 uur.
Nog hoort Corrie van Gorp de vraag die
Wim Sonneveld eens aan haar stelde:
„Geef jij wel genoeg geluid?" Lichtelijk
verbijsterd bleef zij het antwoord een
weinig schuldig. Zij stond toen te timide
tegenover deze theatergrootheid. Het ge
beurde op een auditie en zij gaf zichzelf
weinig kans aangenomen te worden te
midden van 300 meisjes, die naar een rol
in de musical „De kleine parade" don
gen. Nu hoeft Corrie het antwoord niet
meer te geven. De verste uithoeken van
dit land hebben haar intussen horen da
veren als Ali van de Wegenwacht, als
tamboer, als mevrouw de Bok en als de
boerenmeid waar je rauw in bijt.
Ook vanavond weer kan men Corrie in de
weer zien en horen in de herhaling van
haar tv-show „Veel liefs van Corrie", waar
in zij in luimige luchtigheid haar eigen le
ven speelt, van kind, tot verliefd meisje, tot
rijpe vrouw. Om in dans en darteling, in
schets en schittering haar vitaliteit te etale
ren, krijgt zij tegenspel van André van
Duin, Jaap Stobbe, Manfred de Graaf en
Brilni Heinke, alsmede ter verfraaiing van
dit feestelijk gebeuren het Grote Showbal
let. Op al die terreinen waarop zij thuis is,
zal zij opnieuw laten horen stevig bij stem
en statuur te zijn. Ook in dat hele mooie
liedje, vindt zij zelf, waarin zij lief en leed
van haar vrouw-zijn bezingt. Hopelijk heb
ben ze er dat bij de TROS niet uitgeknipt.
Corrie: „Dat kom Wim toen natuurlijk nog
niet weten. Ik wist het trouwens ook van
mezelf nog niet. Ik had toen mondjesmaat
gesproken theaterwerk achter de rug. Van
roeping ben ik balletdanseres. Ik stond al
jong op de Spitzen. Ik danste in het Natio
naal Ballet o.l.v. Sonia Gaskell. Achter Ma
rianne Hilarides werd ik daar tweede solis
te. Negen van mijn jonge jaren heb ik. daar
in het klassieke werk gestaan, ook in het
corps de ballet. Ik zie mezelf nog dansen in
het „Zwanenmeer" en in car^ctère-rollen.
Op de duur werd het me allemaal teveel. De
hele dag oefenen en 's avonds weer een
voorstelling en dat voortdurend allemaal
fris als een hoentje. Dat brak me op. Dat
vergde meer dan ik op kon brengen. En dan
kun je het ballet wel vergeten, want dat
steunt dag in dag uit op de puntschoentjes
met versterkte teen. Daar wilde ik vanaf,
maar ik koos ervoor theaterwerk te blijven
doen en zocht dus naar wat anders. Het
werd Nico Knapper met zijn „Frivoliteiten-
theater van prof. Schrumpf" en bij de mo
derne dansgroep van Helen Leclerc, maar
die, had niet altijd werk. Toch leuk, maar
geen blitse blijvertjes om je artistieke leven
voor te geven. Tot ik hoorde van de auditie
van Sonneveld. Ik daar heen. Er waren 300
wachtenden voor me. Ik zag het niet zitten.
Nu liep daar een man rond, die ik van vroe
ger kende van het ballet. Hij was toen zake
lijk leider van Wim Sonneveld en kreeg bij
Wim gedaan, dat ik eerder mijn kunsten
mocht vertonen. Dat werd een beetje een
puinhoop. Ik had een dans op xylofoonmu-
ziek op mijn repertoire, maar de xylofoon
ontbrak op die auditie. Dat werd niet veel.
Ik mocht een stukje tekst voorlezen. Daar
moest Wim een beetje om lachen. Deed dit
toch waarschijnlijk te timide, of te mooi. Ik
had op het toneel eigenliik nog nooit mijn
mond open gedaan, een tekst hoeven te zeg
gen en zag het toen in elk geval niet zitten.
Ik had ook angst, als ik perse iets moet, dan
kan ik het niet. Het was bovendien op mijn
verjaardag. Ik wilde wel naar huis om een
feestje te bouwen. Ik woonde toen vlak bij
het Leidseplein waar ook de auditie was.
„Je hoort nog wel van me", had-ie nog ge
zegd. Ik vergat het liever. Ik kom thuis en
toen had Wim Sonneveld mij al opgebeld,
dat ik mee mocht doen in „De "kleine para
de". Aardig verjaardagscadeautje. Heb met
hem honderden voorstellingen gegeven.
Wim heeft zich er later op beroepen, dat-ie
mij voor het theaterwerrk ontdekt heeft.
Toch heb ik me nooit een leerling van hem
gevoeld. Hij had blijkbaar veel vertrouwen
in mij en liet me tamelijk vrij in de opvat
ting van mijn spel. Hij corrigeerde me al
leen als ik het te bont maakte, de dingen te
veel uitmelkte. Toch heb ik veel van hem
geleerd, door naar hem te kijken, naar de
manier waarop hij zijn werk deed, hoe hij
onder zelfs de moeilijkste omstandigheden
zijn werk deed, voor zijn publiek opkwam.
Nu ken ik deze theatereis al uit de tijd dat
ik danste, maar hoe hij ook als hij moest
worstelen met een onwillige zaal zichzelf en
tegelijk zijn rol overeind hield, daar heb ik
veel van geleerd. Daar drijf ik nu nog op.
Maar ik heb ook als leading lady naast Wil
lem Nijholt gestaan en van die man kun je
ook heel wat leren".
Vrijmoedigheid in optreden deed Corrie ook
op in de jaren voor zij bij Wim Sonneveld
kwam. Er moesten centjes verdiend worden,
want zonder het ballet zat zij enigszins krap
bij kas. Zij kreeg contact met Corstina de
Vries, een vrouw die van vele artistieke
markten thuis is. Corstina schilderde land
schapjes voor de koningin, maar liep ook
rond met een tic voor het cabaret. Zij en
Corrie hebben toen een duo gevormd en
zich verhuurd aan de Holland-Amerikalijn.
Aan boord produceerden zij dagelijks een
programmaatje van twintig minuten met
successongs als „Moon river" en Doris Day-
liedjes, zoals „Once I had a secret love". In
die liedjes kon zij zich uitleven, want zij
adoreerde Doris met posters boven haar bed
en het volgen van al haar films. Bij die lied
jes op de woelige baren van de Atlantische
Oceaan danste zij ook, waarbij zij dan dacht
aan de toendertijd alom befaamde Ameri
kaanse Ann Miller, die nu nog met Mickey
Rooney in de Broadway-show „Sugar ba-
bies" staat.' Kreeg zij in Holland weer voet
op vaste bodem, dan mocht zij wel iets doen
in een tv-show van Willeke Alberti of Ron
nie Tober.
Bij Sonneveld tot nationale roem gekomen,
gingen voor haar als vanzelf de deuren open
bij André van Duin, toen die aan zijn
theatershows begon. Voor zij het wist was zij
mevrouw de Bok, maar zeker ook de trouwe
gade van Flip Fluitketel. Laten we André
van Dusschoten niet vergeten. Honderden
avonden zijn zij samen met elkaar opgetrok
ken. Door het hele land. En dan het radio
werk. Het pluggen van de plaatjes in „Top-
pop" en „Op losse groeven". Dag en nacht is
zij er druk mee. In haar theatertas draagt zij
De KRO is vanavond te gast
in de gemeentelijke sporthal
„De eendracht" in Helle
voetsluis, waar presentator
Hans van Willigenburg mu
zikale sterren zal ontvan
gen, maar ook bijzondere
mensen uit de buurt van dit
Zuidhollandse stadje. De
sterren die deze keer aan dit
programma meewerken, zijn
o.m.: Annemarie Hensel-
mans, de winnares van „VA-
RA's voorstelHng", de pia
nisten Louis van Dijk en
Soap
Het opstappen van butler Ben
son heeft rampzalige gevolgen
voor de maaltijden die de Ta-
tes nu voorgeschoteld krijgen.
Als zij ontdekken, dat ex-
bajesklant Dutch in staat is
een smakelijk menu te berei
den, maken zij kenbaar van
zijn kookkunst gebruik te wil
len maken.
Ned. II 23.05 uur.
De rechtbank
In deze derde aflevering
wordt uitgebreid aandacht be
steed aan de civiele recht
spraak. Hieronder vallen han
delszaken, faillissementen,
adopties, het onder curatele
stellen en echtscheidingsza
ken.
Ned. 1.22.05 uur.
Scène uit de film „Llll Marleen" van Fassbinder waarvan
vanavond een fragment In „Voor een briefkaart op de
eerste rang" wordt uitgezonden.
De maandelijkse goocheltruc In „De KRO komt langs
In..." wordt ditmaal door Willeke van Ammelrooy en
Marco Bakker uitgevoerd.
De Groene Keizerin
Chris Farris die zich bij min
stens vijf heren geliefd heeft
gemaakt, raakt in verwach
ting. De vader van haar baby
is Russ Currier die ook een
verhouding heeft met Kay
Haddon. Kay is echter niet be
reid om haar geliefde Russ
met derden te delen.
Ned. II 21.25 uur.
ruiken en schmink mee, die zij zelf aan-
rengt. In tien minuten tijd. Daar wil zij
geen hulp in hebben. Het duurt te lang om
haar eigen haar ten behoeve van een rol te
modelleren. Voor elke rol heeft zij een
pruik als vaste prik. Haar eigen ha&r steekt
zij op en aldus wordt zij langs de weg maar
spaarzaam door anderen herkend. Dat
maakt het leven een stuk rustiger. Helemaal
in die opzet slaagde zij niet, want toen zij
met haar echtgenoot in Abcoude een huis in
een hof betrok, was haar naam daar al spoe
dig gevallen en van mond tot mond gegaan.
Had zij elke dag kinderen aan de deur voor
een foto, een sticker en een handtekening.
Dat is nu een beetje geluwd, zodat zij nu wat
tijd overhoudt voor een behangetje en een
verfje, want zij rommelt graag om van haar
huis haar home te maken.
Corrie: „Die „Boerenmeid" is van Tol Hans-
se en Clous van Mechelen, speciaal geschre
ven voor een tv-show. En het carnavals
nummer „De Sousafoon" schreef Elles de
Liefde mij op het lijf, maar al die andere
carvalsschlagers zijn gemaakt door André
van Duin. Als die man een tekst schrijft,
kan ik die zo zingen. Nooit moeite mee.
Maar je zal mij niet op een carnavalsfeest
zien. Tientallen uitnodigingen krijg ik van
uit het hele land. Maar op mijn eentje hos
sen ligt mij niet. Wat ik in pre heb gooi ik in
zo'n carnavalsliedje er helemaal uit, ook
zonder dat ik er persoonlijk achter sta. Maar
dan moet het ophouden. Verbeeld je, dat je
de hele dag moest leven, zoals je je in het
theater voordoet, zo opgewonden, dan zou je
binnen de kortste keren knettergek zijn.
Daarom houd ik er een eigen rustig leven
op na buiten mijn theaterwerk. Met André
Ook hierom zal Corrie telkens als dat nodig
is genoeg geluid blijven geven. Voor ieder
die maar horen en meeleven wil. Wim hoeft
daar posthuum geen zorgen over te hebben.
Daniël Wayenberg en Marco
Bakker die samen met Wil
leke van Ammelrooy de
maandelijkse goocheltruc
brengt. Tot de bijzondere
buurtbewoners behoren o.m.
mevrouw Peetoom die ge-,
schilderde copieën van oude
meesters op bestelling le
vert, en mevrouw Wester-
veld die op haar boerderij
slangen en kangeroes houdt.
Ned. I 19.00 uur.
Film
In deze editie van „Voor een
briefkaart op de eerste rang"
aandacht voor o.a. „Lili Mar
leen" van Rainer-Werner
Fassbinder, „The Pilot" van
Cliff Robertson en „The dicta
tor" van Charles Chaplin. Bij
deze uitzending is geen gast af
wezig.
Ned. 119.55 uur.
Gunsmoke
Ditmaal dreigt Matt Dillon zelf
op bijzonder onaangename
wijze te worden geconfron
teerd met de letter van de wet,
omdat hij een voortvluchtige
in het stadje Bedrock van het
leven berooft.
Ned. I 20.45 uur.
van Duin is dat net zo. Hele rustige man in
zijn huiselijk leven. Hij wordt pas de clown
op het podium. Toch als ik zie hoe hij zich
op het podium helemaal geeft, dan ben ik
blij, dat ik een vrouw ben, en me niet op
zo'n manier hoef uit te leven. Ja, ze hebben
wel kritiek op de simpelheid van zijn lied
jes. En bijv. in „Willempie" is hem hier en
daar kwalijk genomen, dat hij geestelijk
minder begaafden op de hak neemt. Daar
kan ik je een mooi verhaal van vertellen.
Speelden we in Amsterdam geheel belange
loos voor een zaal vol mensen die het ver
standelijk niet zo bijster goed hebben getrof
fen. We waren met de André van Duinshow
bezig met sketches en zo. Maar die mensen
konden die crosstalks niet eens goed volgen.
Toen ze André zagen, begonnen ze te roe
pen om „Willempie". Die matinee hebben
we de show de show gelaten en allemaal
Willempie-liedjes gezongen. We hebben nog
nooit zo daverend plezier gehad in ons
werk. Wat een meelevende zaal. Die men
sen leven pas echt. Laten horen wat ze voe
len zonder kritiek. In de avond van dezelf
de dag maakten we de van Duinshow voor
kaartjes kopend publiek. We hebben de hele
avond niet meer in ons werk kunnen ko
men. Wat reageerde die zaal vol geestelijk
volwaardige mensen lauw, althans dat von
den wij, na in de middaguren met zoveel
bijval verwend te zijn. Wat zijn mensen har
telijk als ze wat minder in hun mars heb
ben".