44 41 iBEELDl ISPRAAK Wielrenner Jan Jansen in „De tijd stond even stil" TERUGBLIK TELEVISIE VANAVOI GERARD COX DENKT WEL EENS: „HAD IK DAT MAAR NIET GEZEGD" hou f het l scherm in het oog TELEVISIE DINSDAG RADIO VANAVOND RADIO DINSDAG RADIO/TELEVISIE LEIDSE COURANT MAANDAG 22 MEI 1978 Gerard Cox, bekend van radio, tv en van de planken, heeft er geen moeite mee te erkennen, dat enkele liedjes op zijn jongste elpee „Zo zijn we niet getrouwd" niet geheel en al vrij zijn van een zekere rancune. In een beoordeling van deze schijf in deze rubriek schreven wij nog geen maand gele den: „Het zal wel een voorbijgaande levens fase zijn, maar zelden hebben we Gerard Cox zo somber over de liefde, de vrouw en het huwelijk horen zingen als op zijn jong ste Ariola-elpee." In het titellied van deze plaat liet hij weten: .Jij bent als een zware last niet van mijn rug af te krijgen en maar mijn vrijheid bedreigen in een zucht naar behoud". Zelfs de liefde heeft zijn harde kantjes, schreven wij toen, maar Cox bezingt heel andere bejegeningen clan uit liefde gehuw den elkaar toedragen. Daarop antwoordt Cox in een interview: „In dit lied kom ik er eerlijk voor uit, dat in een scheiding de mannen er het slechtste afkomen. De kinderen gaan volgens de uit spraak van de rechter meestal naar de moe der toe, waarna de mannen door middel van alimentatie worden uitgebeend, soms tiental len jaren lang. Ik sta achter dit lied, omdat ik achter de mannen sta, die veroordeeld zijn om eenzaam op een kamertje hun levensda gen te slijten. Dat heeft zeker met rancune te maken. Maar in dat lied besluit de zanger een rueuw leven te beginnen en hij laat de weg open voor zijn ex-partner om dat ook te doen. Ik ben niet anti-vrouw. Mijn vrouw (Joke Bruys) is zeer geëmancipeerd en ik had er niet de minste moeite mee om me in de regie te plaatsen van Nouchka van Brakel in de film „Het debuut". Ik had wel kunnen zeggen: „Ik speel die rol niet" in de regie van een vrouw, maar dat is voor mij geen punt geweest. Als zij haar vak verstaat, ga ik met haar in zee. In dat liedje over dat zo-niet-getrouwd-zijn zet ik me inderdaad af tegen gescheiden vrouwen die blijven pluk ken van de man, maar dat hoeft voor vrou wen geen reden te zijn om die plaat niet te kopen. Ik maak ook negatieve grappen over het CDA en Wiegel, maar daarom hoeven de aanhangers van het huidige kabinet toch niet te besluiten om mijn liedjes niet meer te willen horen. Een cabaretier moet een zekere vrijheid hebben om zich te uiten. Nu nog, maar vooral ook vroeger, nam ik het in mijn liedjes op voor de maatschappelijk zwakke groepen. Dat is mij met altijd in dank afgenomen door de meer rechtse bevol kingslagen Daar leg ik me bij neer. Tot die zwakke groepen reken ik momenteel de gescheiden mannen uit wie financieel ge haald wordt wat er in zit. Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat ik als een „sterke" wordt beschouwd, dat ik iemand ben die succes heeft en bij wie derhalve wat te halen is. Buitenstaanders hebben daar een gemakke lijk oordeel over. Op dit punt moet ik ze echter tegenspreken. Ik word als een succes volle jongen bekeken. Alleen ik weet dat dat soms wel even anders is". Wij schreven ook dat Gerard Cox in verschil lende liedjes weinig mededogen toont met de mensen direct om hem heen. Hij aarzelt niet dit „geklets" te noemen. Neem nou een liedje als „Doodgewoon geluk". Wij schreven daar over in onze recensie, dat je dit geluk in je naaste omgeving nogal eens tegenkomt, alt hans wie er oog voor heeft. Cox zingt echter:- „Kijk maar om je heen, dan zal je blijken, dat de meeste mensen het nooit bereiken". In een nadere, persoonlijke toelichting op deze tekst zegt Cox, dat hij in zijn onmiddel lijke omgeving, ook in niet artistieke kringen weinig geluk ziet. Die tekst is niet van hem, maar van Boerstoel, maar door deze te zingen staat hij er echter wel achter. En wat hij ermee wil zeggen is dat hij los van zijn eigen ervaringen op dit punt het als een algemeen verschijnsel ziet dat men moeite heeft met doodgewoon geluk. Hij zegt heel door Ton Oliemuller Gerard Cox: „Ik wil niet ontkennen, dat er in enkele liedjes een zekere rancune zit." wat „ongeluk" om zich heen te zien en daarover te zingen kan een troost betekenen voor wie het daar moeilijk mee hebben. Als je het geluk bereikt moet je er veel voor doen om het vast te houden, want geluk is niet iets doodgewoons. Je mag je handen dichtknijpen als het je ten deel valt. „En dat" zegt'hij. „heb ik met dat lied willen zeggen". Geen goed woord heeft Gerard Cox over voor de opmerking van sommige beluiste- raar van zijn laatse elpee, dat hij geen liefdesliedjes zingt, maar liefdeloze liedjes. Hij vindt dat dat nergens op slaat en hij acht die karakteristiek ook ongepast, omdat men hem kent als iemand die harde noten kraakt als dat te pas komt. „Wie goed luistert", zegt hij, „hoort duidelijk mijn begaanheid met de mensen die het wat minder gelukkig getrof fen hebben". Hij wijst daarbij bijv. op het liedje „Ik weet niet wat je doet", dat handelt over te jong gehuwde mensen, die niet in staat zijn zich volledig aan elkaar te geven, hetgeen aanleiding vormt tot veel verdriet. Gerard Cox voelt met die jonge mensen mee en noemt dat wezenlijk engagement, betrok kenheid. „Eendjes voeren" over een jochie dat zijn moeder verliest aan een nieuwe oom en „Later" (tekst Simon Carmiggelt) over twee door het leven gekerfde mensen die elkaar als een laatste houvast aan het leven de kleine genoegens bereiden, noemt hij twee liedjes op zijn jongste elpee die als.andere bewijzen kunnen gelden voor zijn welme nendheid met het mensdom. En over „Chris je" gesproken, het liedje dat je nogal eens op de radio hoort en waarvan wij de inhoud als weinig troostrijk voor de verlaten Chrisje beschreven, zegt Cox, dat het een algemeen menselijke ervaring is dat je op jonge leef tijd gevoelens voor iemand ontwikkelt die je op dat moment niet op de juiste waarde weet te schatten. Dat ontdek je soms veel later pas. Dan is het te laat. Het enige wat dan blijft is veel aan zo iemand denken. Daarmee doe je Chrisje tekort, maar je kunt de klok niet terugzetten. Als algeneem minder gelukkig werd ervaren de uitspraak van Gerard Cox, toen hij zijn huidige zaalshow „Niemand weet dat ik Re pelsteeltje heet" startte, dat hij daarvoor „vier mooie meiden" nodig had en dat hij liever geen theater maakte met zijn vrouw naast zich op de planken. Gerard Cox: „Ook daar begrijp ik niets van, van die reactie dan. Joke doet heel ander werk dan ik. Als zij zingt in de Mounties- show, zit ik in de zaal als het even kan. Mijn soort theater is het niet, maar dat geeft niets als het in zijn soort maar goed is. Zo kijkt Joke ook tegen mijn werk aan en als het even kan, komt zij naar mij kijken. We waarderen eikaars werk en toen ik audities hield voor die „vier mooie meiden" kwamen Joke rustig binnenhuppelen. Dat bijt elkaar niet. De relatie die je in een show met de mensen om je heen hebt. is een heel andere dan een persoonlijke relatie zoals met mijn vrouw. Iemand die daar wat achter zoekt kent de eisen niet die het theater stelt. Waar komen al die misverstanden over mij toch vandaan? Misschien wel omdat ik een Rot terdammer ben en het recht voor zijn raap zeg. Vroeger zong ik veel over maatschappe lijk verdrukten, mensen aan wie door de samenleving tekort werd gedaan. Annie Sch midt heeft ons geleerd, dat lachen mag van God. Daarom zorg ik in een show voor wat komisch werk.- Daaruit put men nu weer het verwijt, dat ik me niet meer bekommer om het vergeten volk. Vroeger hield ik me daar misschien te uitsluitend mee bezig. Je bent jong en je reageert gevoelig op de samenle ving. Maar als artiest ontwikkel je jezelf natuurlijk wel. En daarmee ook je repertoi re, maar laat men dan tenminste blij zijn, dat er vroeger tenminste iemand was die het voor de achterblijvers opnam. Er wordt me nu kwalijk genomen wat ik destijds blijk baar goed deed. Dat wordt een beetje al te gek. Ik betrek momenteel veel teksten van jongens als Boerstoel en Dorrestijn. Die heb ben het goed voor met de maatschappelijk zwakkeren en dat zal in de toekomst ook in mijn werk doorklinken. Maar als cabare tier zul je altijd anders worden beoordeeld dan een acteur. Een acteur kruipt in de huid van een ander, beeldt een schmiecht uit en krijgt dan complimenten voor die rol van een verfoeilijk mens. Als een cabaretier -en dat is en blijft een zeer aan de persoon gebonden kunst- een lied zingt, dat tegen de haren instrijkt, legt men hem gelijk bij het vuile goed. Ik vind dat we zo inderdaad niet getrouwd zijn. In mijn show „Repelsteeltje" zitten op vertoon geschreven nummérs tot vermaak van het publiek, maar even goed zing ik over de verschopte gastarbeiders en over de achteruit geboerde buurten in de grote steden. Dat is van mezelf, daar sta ik achter, maar daar zien anderen gemakshalve aan voorbij. Ik weet wel, ik ben een lastige jongen, die een boel dingen ronduit durft te zeggen. Dat word je meestal niet in dank afgenomen. Ik word omringd door mensen die bang zijn om hun mond open te doen. Ik heb dat niet, maar soms denk ik wel eens: had ik dat of dat nou maar niet gezegd." De titel van alweer deel 28 Van „De tijd stond even stil" luidt „Het circus van de Tour de France". In de Groenoord- hal in Leiden werden vorige week de opnamen gemaakt voor deze uitzending. Op 29 juni zal daar de Tour de Fran ce starten. Jan van Hillo, pre sentator van het programma praat o.a. met Jan Jansen, die in 1968 als tweede Nederlan der, de eerste keer was in 1903, de tour won. Ned. I, 21.55 uur. Het gebochelde paardje In de Russische tekenfilm „Het gebochelde paardje" vindt het jongetje Iwan met hulp van een paardje na veel avonturen de prinses, die zijn bruidegom wordt Ned. 119.00 uur. Zo vader, zo zoon Nieuwe aflevering van „Zo va der, zo zoon" waarin weer ge speeld wordt voor een goed doel. Dit keer is het een projekt in Indonesië. Ned. 1,20.10 uur. Mini-voetbal De NCRV zendt vanavond de finale uit van het seizoen 1977- 1978. Rotterdam Ahoy en Oost Nederland zullen uitmaken wie zich kampioen mag noemen, ned. I, 20.20 uur. Muppet Show Kaye Ballard is de speciale gast in „the Muppet Show". Zij zorgt dat er heel wat te lachen valt Zij zingt, danst en praat. Tevens is er een wedstrijd tus sen haar en Miss Piggv.. Ned. H, 19.24 uur. De illusionist Anthony Blake gaat met zijn goocheltrucs piraterij te lijf, door een brand aan boord van het schip te illusioneren. Lau rie, de assistente van Tony, krijgt twee keer een ongeluk. Bij een onderzoek wordt echt genoot Gary al snel een van de verdachten. Ned. II, 20.27 uur. Hij en zij Mies, Joop, Robert en Helen gaan naar de film. Na afloop blijkt dat de meningen nogal verschillen over hetgeen ze ge zien hebben. Helen probeert de gemoederen tot bedaren te brengen, maar daarvoor schijnt het te laat te zijn. Ned. II, 21.17 uur. Sanford en zoon Fred Sanfortf krijgt van zijn zoon Lamont een ring. Deze denkt dat hij er niet op een eerlijke manier is aangekomen omdat hij meent dat deze van Frank Sinatra is. Ned. II, 21.42 uur. Geloven op maandag Louis ter Steeg praat met de Franse ex-hoogleraar Marcel Légaut. Deze gaf jaren geleden zijn baan op om op het land te gaan wonen. Hij schrijft nu boeken over christen-zijn in de ze tijd. Ned. II, 22.47 uur. Jan van Hillo (links) praat met v.l.n.r. Jan Jansen, diens vrouw Cora, Wim van Est, Hennie Kuiper, Jan Raas en Gerrie Knetemann. De VPRO vertoonde gister avond nog eens de show van Bette Midler, die men eind vo rig jaar al eens uitzond. In zeker opzicht valt die snelle herhaling wel te begrijpen en zelfs te billijken. In zoverre namelijk dat de dame onget wijfeld een geraffineerde en zeer talentvolle vakvrouwe is. De soort humor die zij zo uit bundig etaleert is echter, zoals ik bij de vorige gelegenheid al opmerkte, geenszins de mijne, zodat ik niet zozeer naar een weerzien uitzag. En onder die „dringende verzoeken van menig Nederlander" waar de VPRO-stem het over had, was niet het mijne. „Hollands Spoor" liet zien hoe de leiders van de grote partijen zich toch ook in de gemeentelij ke verkiezingsstrijd hebben ge stort. Maar het ging toch voor al om een vrij uitgebreid inter view met Wim Aantjes, die zich niet door zijn ondervragers in welke door hen gewenste rich ting dan ook liet schuiven en die ondermeer opmerkte dat, als het om verdraagzaamheid gaat, je met de VVD verder komt. Op het andere net bracht AVRO's Televizier Magazine in een extra uitzending een actue le reportage over de tragische gebeurtenissen in Zaire. Ook werd daar de 150 jaar geleden gestorven Franz Schubert her dacht. Dat gebeurde met name door Elly Ameling, die natuur lijk bijzonder mooi een drietal van zijn liederen zong, en daar moesten natuurlijk „Ave Ma ria" en „Gretchen am Spinnra- de" bij zijn. Een kalm, conven tioneel programmaatje over de „liederenkoning", zoals hij door een verder niet al te exact op de hoogte zijnde onder vraagster werd genoemd. Wat te zeggen van „Een kind van vijf miljoen", een gedra matiseerde documentaire van Henk Mochel, die in ieder geval wel het gezicht van de zater dagavond bepaalde? Geregelde lezers van dit ru briekje weten dat ik een bijna instinctieve weerzin voel tegen het steeds frequenter optreden de fenomeen. Die werd ook bij deze gelegenheid niet weggeno men, al twijfel ik werkelijk geen moment aan de goede of zelfs edele bedoelingen van Mochel. Het probleem dat aan de orde werd gesteld was, om het nou maar in een term sa men te vatten, dat van „priori teiten in de medische gezond heidszorg". Dat werd dan opge hangen aan een nogal simpel verhaaltje over *een ongenees lijk ziek kind, dat misschien slechts van de dood gered kon worden met een nieuw Ameri kaans geneesmiddel, voor de aanschaf waarvan een bedrag van vijf miljoen nodig was. De onderwijzer van het meisje ont ketende een actie om die som bij elkaar te brengen en niet culmineerde dat in een feeste lijke tv-avond, toen de kleine zieke stierf. Voila. Het hoofd probleem en nog wat bijproble men waren uiteraard wel door het verhaal heen geweven. Maar wat is nou toch eigenlijk de bedoeling van een dergelij ke „ludieke" aanpak? Wilde men het zich verdiepen in de aan de orde gestelde vraag stukken wat attractiever ma ken voor een bredere groep van kijkers? Welnu, dat was, dunkt mij dan maar in zeer beperkte mate tot uitdrukking gebracht. En wie zit er nou te wachten op- dat toch maar zeer matig acteren of op het gefingeerde optreden van bijvoorbeeld Hannie van Leeuwen in een even gefin geerd Tweede-Kamerdebat. Wilde men de gestelde proble matiek wat toegankelijker of doorzichtiger maken? Dan moet ik tot mjn leedwezen con stateren dat er met al dat rare in elkaar schuiven van volko men fake en „net echt" op het laatst helemaal geen touw meer aan vast viel te knopen. Zodat alle doelen voorbij wer den geschoten. Na het stuk moest ds. J. Bosman, geestelijk verzorger van de „Van den Bergstichting" in Noord wijk in een epiloog dan ook althans een poging doen om enige orde te scheppen in de voorafgaan de chaos. HERMAN HOFHUIZEN NEDERLAND 1 NOS/NOT 10.0 Schooltelevisie NOS 18.50 Fabeltjeskrant 18.55 Journaal NCRV 18.59 Het gebochelde paardje, tekenfilm 20.10 Zo vader, zo zoon, quiz 20.20 Minivoetbalshow NOS 21.37 Journaal NCRV 21.55 De tijd stond even stil, afl. 28 (Tour de France) 23.00 Tot besluit 23.05 Symbiose NOS 23.14 Journaal NEDERLAND 2 NOS 18.50 Informatie voor Spanjaar den 18.55 Journaal KRO 18.59 Tom Jerry, tekenfilm 19.09 Peppi Kokki, jeugdserie, afl. 18 19.24 Muppet Show (met Kaye Ballard) NOS 20.0 Journaal KRO 20.27 De illusionist, tv-serie 21.17 Hij en zij, tv-serie 21.42 Sanford en Zoon, tv-serie 22.07 Brandpunt 22.47 Geloven op maandag Socutera 23.12 Rode Kruis NOS 23.27 Journaal DUITSLAND 1 18 Emm wie Meikei, voor de jeugd. 18.50 Journaal. 19 Ein neuer Start (Herbert Jenkner). 20.15 Hier und Heute 20.45 Nick Knatterton (Freitags immer: Der künstliche Hin- terkopf) 21.00 Journaal 21.15 Anna Karenina, tv-serie, afl. 1 22.15 Kontraste 23.00 Es Ziehen zwei Musikanten (Monika Hauff/Klaus-Die- ter Henkler) 23.30 Tagesthemen 24.00 Das unbekannte Gesicht „Dark Passage", Ameri kaanse speelfilm (1947) van Delmer Daves met Humphrey Bogart, Lauren Bacall en Agnes Moore- haed 0.15 Journaal DUITSLAND 2 18 Journaal. 18.10 Heiter bis wol kig, tv-serie, afl. 5 18.40 Die Drehscheibe. 19.20 SOKO 5113. 20.00 Journaal 20.30 Spass mit Musik, quiz 21.15 Staatsiebezoek koningin 22.00 Journaal 22.02 Colette, tv-serie, 4 I 23.45 Staatsiebezoek L koningin 0.15 Journaal DUITSLAND 3 WDR: 18 Schooltelevisi| samstrasse. 19.30 CunL. les 46. L 20.00 Journaal 20.15 Schauplatz (Kurl; de Bad Meinberg) 21.00 Journaal 21.15 Natur und Techn dersbeurs) 22.00 Momente 22.15 Die Mumie, speelfilm (1968) 23.55 Journaal ENGELAND BBC 1: 18.05 Blue Pel Roobarb. 18.40 Journa Nationwide, regionieuv Sport (Harlem Globetrot ketbal). 20.20 Angels, tv-serie 21.10 Panorama, actual 22.00 Journaal 24.00 Tonight, actuaiitei BBC 2: 20.00 Journaal 20.05 Taking Shape 20.30 Newsday 21.10 Curriculee Curricu 22.00 Magic Show Comj 22.50 Tales of India 23.30 Sea Tales (Bucket 24.00 Journaal 0.10 Open Door BELGIË NEDERLANDS 1 18 Peppi Kokki, ji 18.15 De kinderen van ment 47A tv-serie. 18.1 klucht. 18.45 Op zoek i de reuzen van Easter 19.10 Doe mee! 19.40 11 19.45 Journaal. i 20.20 Rad der fortuin, I gramma 21.05 Grote lui, kleine lif serie 21.55 Stromingen, docutj serie, slot i 22.45 Journaal, Wetstraa BELGIË FRANS 18.05 Séniorama. 18.45 sée socialite. 19.15 Sp<fi Journaal. 19.55 La md>i marbre, tv-spel met Danf» 21.25 1940, historisch n (Het einde van de illusie# BELGIE FRANS i 18.45 Yoga. 19.15 Spojj Journaal. 19.55 l'Efant (l'Enfant sur Ie toit), to^ in dialect van Jean Rathu NEDERLAND 1 NOS/NOT 10.00 Schooltelevisie 11.00 Schooltelevisie 14.00 Schooltelevisie DUITSLAND 1 11 Journaal, Tagesthemen. 11.25 Der graue Rauber, Russische speelfilm (1956). 12.40 Kontraste. 13.25 Umschau. 13.55 Presse- schau. 14 Journaal. 16.55 Jour naal. 17 oder alles ohne Sahne? (verstandige voeding). 17.45 Die Grashüpfer-lnsel, jeugdserie. DUITSLAND 2 17 Journaal. 17.05 Mosaik. 17.35 Staatsiebezoek Engelse konin gin. DUITSLAND 3 WDR: 9.05 Schooltelevisie. 10.30 Sesamstrasse. 11.15 Schooltele visie. ENGELAND BBC 1: 7.38 tv-cursusse Schooltelevisie. 13.45 Jt 14 Pebble Mill, lunchprot 14.45 Ragtime. 15 You I voor kleuters. 15.32 Sch<fi sie. 16.20 Welsh prof 16.55 Play School, voor i 17.20 Champion the Wot se. 17.40 Goober and thil Chasers, kinderserie. d BBC 2: 7.38 tv-cursusse! On Union Business. School. 15.30 Having «i 17.55 tv-cursussen. I: BELGIË g NEDERLANDS 1 BELGIË FRANS f 2 HILVERSUM I 18.10 EO-Metterdaad. P P 18.19 Uitz. CPN. EO: 18.30 Nws. 18.41 (S) Wij hebben een woord voor de wereld, gewijde muz. 19.00 (S) Ronduit jonge- renprogr. 19.40 (S) De Bijbel open. 20.00 (S) Ga er eens voor zitten, interviews en muz. 20.55 (S) Tenslotte NOS: 21.05 (S) Hobbyscoop. 21.30 Voor blinden en slechtzienden. 21 40 Open School. 22.25 Bond zonder Naam. 22.30 Nws. 22.40 Boerenbont, inform, progr. VOO: 22.55 Informaties how met actualiteiten en 24 00 Nws. HILVERSUM II (S) Muziek in vrije tijd. 19 45 van de week. 20.00 Nws. Klass muz. 21.35 (S) Literal (S) Audiëntie, luisterspel N( (S) Met het oog op morge 24.00 Nws. HILVERSUM III NOS: 18 03 De vacaturebank. NOS-maal. AVRO: 19 02 (S) HL en Tijdperk. 20.02 Radiojourni (S) Superclean Dreammachirf (S) De Negen-uur-jazz-show. i diojournaal. 22.05 (S) Plati 23.02 (S) Candlelight. (0 02-O.d journaal. NOS: 1.02-7.00 (S) Q dagnachten van mei. f HILVERSUM I AVRO 7.00 Nws. 7.02 (S) AVRO-Klok (7 30 Nws. 7 41 Radiojournaal). 8.30 Nws 8.36 Gymn. voor de huisvrouw 8.45 De Groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9 00 (S) Dansmuziek NOS: 9.15 Open School. AVRO: 10.00 Radio-La- waaipapegaai. 10.10 Arbeidsvitaminen (10.30 Nws. 10.33 Radiojournaal). 11 30 (S) Rondom Twaalf, gevar. pro gr 12.26 Meded voor land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.41 radiojournaal. 12.55 Europa van morgen. 13.10 (S) Orgelmuziek. 13.25 Beursplein 5. 13.30 'n Middagje AVRO. gevar. progr. (15.00' Nws. 15.33 Radiojournaal). 17.00 Voor ons gemaakt (door ons gekraakt. jeugdprogr OVERHEIDSVOORLICH TING 17 20 De Nederlandse Antillen. AVRO: 17.30 Nws. 17.32 Radiojour naal. 17.50 (S) De AVRO diligence, HILVERSUM II KRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn 7.20 Het Levende Woord. 7.25 Badine- rie 7.54 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30 Aubade. 9.00 De letter M (9 30 Scheepspraat. 9.35 Waterstan den). 10.30 Ik sta hier niet voor de banken te praten (11.00 Nws.) 11.30 Ouder worden we allemaal t „De Boerderij". OVERHEItt LICHTING. 12.49 Uitz. voor bouw KRO 13.00 Nws. 13.f 13.40 Waar is de Meester (Kf 14.00 Lange vingers, self 15.00 De avonturen van Anatcf ton. 15.20 In de wachtkamj Nws. 16.03 Spreekuur. NOS: j zal mijn tijd wel duren. I Eurolight 17 40 (S) Tambu, v4 lianen in Nederland. 17.55 Meé HILVERSUM III VARA: (Van 700-8.00 (S) Ai 11.03 (S) Drie draait opverzoa 12.03 (S) VARA's Zoekplaatje. J Spitsbeeld 16.03 (S) Elpee tof 17.03 (S) Alfred Lagarde HILVERSUM IV TROS: 7 00 Nws. 702 (S( 9.00 Nws. 9.02 (S) Als reizigel weg. 9.30 (S) Van heinde f 10.00 (S) Opus tien tot tw< (S) Intermezzo. 13.00 (S) verkocht „klassieke tien" Koren-korpsen. 14.00 Nws. Om het boek. 14.30 (S) Guit! 15.00-17 00 (S) Bal canton udi van Massenet.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1978 | | pagina 2