BEELD SPRAAK TELEVISIE VANAVOI KRO-verkiezingen duiden op grote betrokkenheid met de eigen omroep ■ts- OPENBAAR KUNSTBEZIT WERKT ZICH IN DE NESTEN 3r „De Vikingschepen" film over strijd om een gouden klok TELEVISIE DINSDAG RADIO VANAVOND RADIO DINSDAG RADIO/TELEVISIE LEIDSE COURANT/ MAANDAG 10 APRIL 1978 PAGINfo Met veertig man is men bij de KKO vier volle dagen bezig geweest om de 119.714 stemmen geteld te krijgen van de tussen 10 en 20 maart gehouden verkiezingen voor veertien zetels in het KRO-bestuur en voor de twintig leden van de zeven Kontaktgroe- pen in elk bisdom. Bij de KRO noemt men dit een verheugend grote deelname, die ge tuigt van betrokkenheid met deze omroep. Neem eens het normale beeld in het oog. Op een vergadering van een vereniging van zeg 1000 leden verschijnen 100 mensen die zich betrokken voelen bij het lot van hun club. Dat is dus tien pet. van het aantal leden. Met de kleine 120.000 stemmen bereikte de KRO op een ledenbestand van een kleine 600.000 twintig pet. Maartje, die bij deze verkiezin gen als blikvanger fungeerde en er verder niets mee van doen had, heeft derhalve in hoge mate aan de verwachingen voldaan. Ga maar na: bij de eerste verkiezingen in 1973, helemaal toegespitst op de democratische inspraak in de KRO-programmering, werden slechts 40.000 stemmen uitgebracht. Nu dus drie keer zoveel. De grote betrokkenheid met de eigen omroep, die spreekt uit deze deelname, steekt schril af tegen de bevindingen enige jaren geleden van de NOS, die op verzoek van de toenmali ge minister Van Doorn onderzoek deed naar de veronderstelde uitslag van eventueel te houden omroepverkiezingen. De KRO zou er volgens die resultaten van toen niet best afgekomen zijn. Deze verkiezingen geven een volkomen tegengesteld beeld te zien. Een gro te groep kijkers staat niet alleen op het voortbestaan van een stabiele KRO, maar wenst ook invloed op de programmering in plaats van alles maar onkritisch over zich heen te laten komen wat door radio en tv dag aan dag gespuid wordt. De verzending van Studio en Mikro-gids vroe gen in de verkiezingsweek extra zorg. Elke abonnee moest nl. daarin de kaart aantreffen met de kandidaten van het bisdom waartoe hij (zij) behoort. Dat maakte het-nodig de grenzen van de bisdommen nauwkeurig in kaart te brengen en de gidsen volgens de juiste indeling te adresseren, zodat niet een inwoner van een bepaald dorp, vallend onder het bisdom Groningen, een verkiezingsbiljet in huis kreeg met de kandidaten van het bisdom Utrecht. In enkele gevallen is dit nochtans fout gegaan. Hierin was evenwel voorzien. De fout kon dan snel hersteld wor den. De telling was een ander moeilijk punt. Er waren ponskaarten ontworpen, die machinaal verwerkt konden worden. Het was echter niet mogelijk daarop de namen van alle kandida ten af te drukken. Deed men dit wel, dan moest zo'n kleine letter gebruikt worden dat die niet meer leesbaar was. Zodat er toch KRO-voorzitter J. Hendriks (rechts) kwam bij de tellingen van de KRO- verkiezingen af en toe een kijkje nemen. maar werd besloten tot verkiezingsbiljetten, maal naar notaris Soons toe, onder wiens met als nadeel dat die met de hand moesten toezicht de telling werd verricht. worden geteld. Die stembiljetten moesten alle- Daarmee was de procedure echter nog niet voltooid. Alle gekozenen ontvingen een kaart met de vraag of zij inderdaad in aanmerking wensten te komen voor de toegedachte func tie. Er zijn nu eenmaal altijd mensen, die als ze niet gekozen worden voor het hoogste orgaan, met het mindere geen genoegen wen sen te nemen. Zodoende duurt het nog wel tot half mei voor de zeven Kontaktgroepen definitief samengesteld zullen zijn, twintig man (vrouw) uit elk bisdom, waarbij de als 21e gekozene in de plaats komt van een hoger geëindigde kandidaat, die het eventueel mocht laten afweten. De met de meeste stemmen geëindigde kandidaat in elk bisdom komt in het algemeen bestuur. Elke Kontaktgroep kiest ook nog een tweede bestuurslid uit hun midden. Maar dit gaat pas in de loop van augustus gebeuren, zodat per 1 oktober het nieuwe bestuur en de Kontaktgroepen in func tie treden. Bij geen enkele omroep gaat het er bij de samenstelling van het bestuur en van de praatgroepen zo democratisch aan toe als bij de KRO. Dit mag aanleiding geven tot gepaste trots. Maar zelfs de democratie is geen vol maakt systeem. Deze vrije verkiezingen heb ben er bijv. toe geleid, dat mensen aan wie de KRO in het jongste verleden veel plezier heeft beleefd te weinig stemmen kregen voor een functie. Die staan dus nu helemaal buiten spel. En dat is eigenlijk een beetje betreurens waardige zaak, niet alleen omdat het jammer is voor die betreffende mensen, maar vooral ook omdat zij bekend staan als positieve meedenkers met de KRO. In het bisdom Rotterdam werden de volgende kandidaten gekozen voor een plaats in de Kontaktgroep. De eerste (J. van Winden) komt bovendien automatisch in het algemene be stuur van de KRO. Uit hun midden kiest de Kontaktgroep nog dit jaar een tweede lid voor het algemeen bestuur. J. v. Winden te Delft. R. Kurvers te Den Haag. J. de Roos te Den Haag E. van Klaveren te Rotterdam H. van Akkeren te Leiden. K. van der Velden te Vlaardingen. Th. van der Wiel te De Zilk-Hillegom. M. Bekedam te Rotterdam. H. van Hooft te Gouda. J. Smeele te Warmond. F. van Iersel-Pel te Den Haag. J. Saers te Capelle a/d IJs&l. H. Entingh-la Housse te Rotterdam. F. Pieterse te Delft. J. van der Zalm te Sassenheim. F. Deiman te Nootdorp. J. v.d. Ham-Berkhout te Rotterdam. E. v.d. Knaap te Wateringen. D. Segboer te Rijswijk. H. Klooster te Woerden. Openbaar Kunstbezit heeft zich bij NOS-tv aardig in de nesten gewerkt door teveel een eigen koers te willen varen. Aan dit laatste is het te wijten, dat de NOS er niets meer voor voelt om zendtijd te verlenen aan dit overigens nuttige instituut. De bezwaren van de NOS komen er op neer, dat Openbaar Kunstbezit zelf de inhoud van de program ma's vaststelde, waarna de NOS mocht op draaien voor mankracht, produktiekosten en zendtijd. De NOS werd hiermee in een situa tie gemanoeuvreerd, dat zij een programma mocht uitzenden, waarover zij zelf geen enke le zeggenschap had, maar wel verantwoorde lijk voor was. Dit kon zo echt niet langer, heeft Jan de Troye laten weten als tv-com- missaris van de programmaraad van de NOS. Toch had Openbaar Kunstbezit zijn zaakjes blijkbaar goed voor elkaar. Men liet de aam vankelijke opzet los waarmee jaren achtereen is gewerkt het middels afbeeldingen en besprekingen (beschrijvingen) brengen van de in musea vertoevende kunst naar de man in de straat die er niet zo gemakkelijk toe komt om zelf het museum binnen te stappen. Blijk baar raakten de mensen een beetje uitgeke ken op de veelheid aan reprodukties die men in huis en op de buis kreeg. Het aantal leden zakte van 125.000 naar 45.000. Om de loop naar Openbaar Kunstbezit er opnieuw in te krijgen ging men werken met themaprogram ma's. Begin 1977 kwam Openbaar Kunstbezit met de serie „Kunst en tijd", waarin de aandacht werd gericht op de rol die het element „tijd" speelt in de kunst. Daar kwa men diepzinnige beschouwingen aan te pas, zo in de trant van: „Van de 16e eeuwse schilderijtjes via romantici, futuristen, tot en met conceptuele kunst is de kunstgeschiedenis thematisch opnieuw geordend, met de bedoe ling verbanden of contrasten te ontdekken tussen oude en moderne kunst". Interessanter bleek het thema voor de tweede helft van 1977 en dat mocht ook wel, want er waren nieuwe mensen aan het redactieteam toegevoegd, die geacht mochten worden be kend te zijn met de wijze waarop de smaak van het grote publiek kan worden aangespro ken, zoals bijv. Hans Keller, die ook in de tv-wereld een potje weet te breken en Saskia Bos die heel vlot kan praten over ware en geromantiseerde roem van de kunstenaar, om dat zij als kunsthistorica over dit onderwerp een scriptie heeft gemaakt. Het onderwerp „De roem van de kunstenaar" sloot bovendien aan bij aan ditzelfde onderwerp gewijde ten toonstellingen in diverse musea in den lande. Waarom is Rembrandt beroemd? Waarom loopt men met Van Gogh weg vanaf de dag dat hij overleed? Wat heeft men voor een beeld van Mondriaan? Maar hoe Openbaar Kunstbezit dit thema ook uitwerkte, geen aanpak volgens deze opzet haalde het op 14 februari bij de eigen NOS-produktie „Een van Gogh aan de muur", waarin filmmaakster Digna Sinke de bezitters van een reproduktie van deze schilder liet vertellen waarom zij aan Van Gogh gehecht zijn. Daar kwamen zeer frappante antwoorden op: „Aan dat geel van die gevel in de donkere nachtlucht kun je zien dat die man een moeilijk leven heeft geleid. Dat spreekt mij aan". Daar heb je geen kunsthistorici voor nodig om dat uit te leggen, maar een gewone man uit de straat die voelt dat kunst iets met leven te maken heeft en dan ook makkelijke woorden vindt om over dat geenszins eenvoudige verschijnsel Je pra ten. De NOS heeft de relatie met Openbaar Kunst bezit niet verbroken, maar wil de samenwerk ing op een heel andere leest schoeien. Want in „Beeldspraak" en „Markant" heeft de NOS- tv twee rubrieken, waarin op meer journalis- Jan de Troye: „Dit kan zo echt niet langer met Openbaar kunstbezit". tieke wijze kunst naar de kijker wordt ge bracht zonder er diepzinnige thema's bij te leveren. En in „Van gewest tot gewest" krijgt men nogal eens werk te zien, dat men in het echt kan bekijken in de musea in de streken waaraan zulk een uitzending is gewijd. Bij dit alles speelt ook een rol, dat het Belgi sche openbaar kunstbezit niet meer mee doet, hetgeen kostenverhogend werkt. Maar vooral moet Openbaar Kunstbezit zich erop bezinnen de kunst minder kunsthistorisch gekunsteld aan te pakken. De cameraman en sinds 1959 regisseur Jack Cardiff verfilm de in 1963 „De Vikingschpen", die vanavond door de AVRO wordt uitgezonden. Het ver haal gaat over de Viking Rolfe (Richard Widmark), die tegen de wil van de koning op zoek gaat naar een verborgen schat, een gouden klok. Hij kaapt een schip, ontvoert de prinses en gaat op weg, maar lijdt schip breuk en komt in handen van de Moren. Dezen hebben ook belangstelling voor de verbor gen schat. De Vikingen wor den dan gedwongen de gouden klok voor de Moorse prins rhond van de haat" waarin Barbara Perkins de (Sidney Poitier) te gaan zoe ken. Dat zien de Vikingen niet zo zitten en dat leidt tot hevi ge gevechten. Ned. 1, 20.35 uur. Songfestival De AVRO brengt een speciaal programma rond de componis- t/porducer Eddy Ouwens. In dit programma, dat gepresen teerd word door Ad Visser, zingen groepen en artiesten nummers die door Ouwehs ge schreven werden. Speciale gast is Jürgen Marcus. Ned. 1, 19.00 uur. Kan ik wat ik wil „Kan ik wat ik wil" is een programma over drie gehandi capte kinderen. Zij vragen zich af of ze met hun handicap toch kunnen slagen in de maat schappij. Drie volwassen ge handicapten praten met deze kinderen en vertellen hun erva ringen en of het inderdaad mo gelijk is om te kunnen wat zij willen. Ned. 1, 19.45 uur. Muppet-Show Harvey Korman treedt als spe ciale gast op in de door de KRO uitgezonden „Muppet- show". Harvey beeldt een aan tal typetjes uit waaronder een wat bange dompteur tijdens de gevaarlijkeste act ter wereld. Ned. n, 19.24 uur. Het verbond van de haat In „Het verbond van de haat" zijn de problemen voor dokter Jonathan Ferrier nog niet op gelost. Hij heeft weinig vrien den gemaakt tijdens zijn idea listische kruistocht tegen de ouderwetse medische metho den. Hij voelt zich steeds meer aangetrokken tot Jenny, maar deze is wat afstandelijk, omdat ze niet zeker weet of Jon haar moeder liet sterven met voor bedachte rade. De politicus Kenton Campion en de indus- triel Jonas Witherby denken er intussen over om Jonahan nog maals terecht te laten staan als Briefkaart Bob Bouma presenteert de filmkwis „Voor een briefkaart op de eerste rang". Hij ont vangt als speciale gast Coen Flink naar aanleiding van zijn rol in „Pastorale 1943" een ver filming van een roman van Vestdijk in de regie van Wim Verstappen. Ned. 11,21.17 uur Nederland 1 NOS 18.20 Toneel, les 11, TELEAC 18.50 De Fabeltjeskrant 18.55 Journaal AVRO 19.00 Songfestival, programma rond Eddy Ouwens 19.45 Kan Ik wat Ik wil? 20.35 De Vikingschepen, speel film NOS 21.37 Journaal AVRO 21.55 De Vikingschepen, vervolg 23.15 Stichting Symbiose NOS 23.24 Journaal Nederland 2 NOS 18.50 Paspoort, voor Spanjaar den 18.55 Journaal KRO I 19.00 Tom Jerry I 19.09 Peppl en Kokkl 19.24 De Muppet Show, als gast Harvey Korman NOS 20.00 Journaal KRO 20.27 Het verbond van de haat 21.17 Voor een briefkaart op de eerste rang 22.07 Brandpunt 22.47 In gesprek met de bis schop NOS 23.17 Journaal Duitsland 1 19.00 Intermezzo, aansl. Ein I neuer Star (1); 19.40 Ein neuer J Star (2); 20.15 Hier und Heute; 20.45 Trick um 4tel vor 8; I 21.00 Tagesschau 21.15 Roots, Amerikaanse sla- venserie, deel 7 22.15 Transatlantische Tausch- geschafte, Europese wa pens kansloos in de USA? 23.00 Es geht unaufhaltsam vo- ransmaadliederen en verzen van Hans Scheib- ner 23.30 Tagesthemen 24.00 Ereignisse beim Bewachen der Bofors-Kanone, („The Bofors Gun"), Engelse speelfilm uit 1968 van Jack Gold. 01.45 Tagesschau Duitsland 2 18.00 Heute: 18.10 Heiter bis wol kig (1), familieserie; 18.40 Die Drehscheibe; 19.20 SO- KO 5113, televisieserie: 20.00 Heute 20.30 Fahrt ins Blaue, muzikaal programma 21.15 Gesundheitsmagazin Pra xis, medisch programma 22.00 Heute-journal 22.20 Die beiden Freundinnen, film over een misdaad in Berlijn anno 1923 00.10 Heute Duitsland 3 18.00 Schooltelevisie; samstrasse; 19.30 TV-kursus{.» ka; 20.00 Journaal 3; 20.15 j P desspiegel; 21.00 Journaal 21.15 Natur und Technik im 0 ten, documentaire serie overt levisie 22.00 Die Liebe der Jeanne Duitse speelfilm uit 1927 v W. Pabst. 23.40 Journaal België Nederlands 18.00 Peppi en Kokki; 18.15 kinderen van appartement 18.40 Open School: op uw zondheid; 19.10 Doe mee; 1| Morgen; 19.45 Journaal; 2| Weerbericht; 20.20 Rad der Fortuin, spe^ 'M gramma waarbij drie didaten woorden zoekei 21.05 Grote lui, kleine lieden Familie Bellamy), afl. „Recht op arbeid" 21.55 Stromingen, gespreldftw over de evolutie van denken in de Verenij Staten 22.45 Journaal België Frans 18.05 Seniorama. voor de ren; 18.45 La pensée social Het Instituut Emile Vanderv 19.15 Lundi Sports; 19.29 We< richt; 19.30 Journaal; 19.55 La Cabine, tragi-koi gemaakt door de Spaai televisie 20.30 Ce que parler veut dire 21.50 Journaal 22.05 Le salut international! Jacques Prevert, film tret van deze dichter 23.05 Journaal. Engeland BBC 1 18.05 John Craven's Newsroul 18.10 Blue Peter; 18.35 Mi.» Roundabout; 18.40 Journaal 181 {E Weerbericht; 18.55 Nationvy» fj. regionaal programma; 19.55 4 S the family, spelprogramma; I E 20.20 Angels Jfr 21.10 Panorama, actualiteiten 22.00 Journaal en weerbericht: 22.25 Kansas City Bomty speelfilm met Raquel Welch 24.00 Tonight, actualiteiten 00.41 Weerbericht. BBC 2 i 20.00 Journaal 20.05 Children's Wardrobe 20.30 Newsday 21.10 1990, tv-serie 22.00 Variety I 22.50 Americans, serie overt cetten van Amerika, vandaag:! football-coach I I 23.40 Journaal 23.50 Open Door, informs^ programma 00.20 Europese kampioenschtfj pen badminton LE 4jaa ormat, Nederland 1 Duitsland 1 09.05 Actualitès; 09.25 Experi ment; 09.45 Unser Dorf; 10.05 News of the week; 10.30 Sesam- strasse; 11.15 Experiment; 11.50 Woher weisst du das?; 12.15 Raumschiff Terra 12; 12.35 Inlei ding op de machinetechniek; 12.55 Kriseherd Nahost. Auge um Auge? Duitsland 2 17.30 Mosaik Duitsland 3 BBC 1 07.38 Open University; 13.45 Jou naai; 13.58 Weerbericht; 14$ Pebble Mill, muziek en informal 14.45 Ragtime; 15.45 Welsh I gramme; 16.15 The Budget; 16J Play School, kleuterprogré 17.20 Tarzan, tv-serie; 17.40 Tal» Hart, tv-serie over schilderen dty Tony Hart. BBC 2 07.38 Open University; 12.00 F School, kleuterprogramma; 15.fr Other Peoples Children (herh ling), informatieve serie; 15.30 H ving a baby, informatieve sen 16.55 Kinderprogramma. België Nederlands België Frans De VARA had gisteravond de „Love Boat" laten vallen - om niet te zeggen zinken - teneinde een „VARA Visie-Special" te kunnen uitzenden naar aanlei ding van het feit dat tien jaar geleden in het Amerikaanse Memphis dominee Martin Lu ther King werd neergeschoten. Het programma werd aange kondigd als een co-produktie van BBC en VARA, maar wat het Nederlandse aandeel erin was werd niet duidelijk. De documentaire was overigens hoofdzakelijk gericht op het heden, want in de States neemt het aantal stemmen steeds toe, dat de man die destijds na een bekentenis tot 99 jaar gevange nisstraf werd veroordeeld, Ja mes Earl Ray, de moordenaar niet zou zijn of althans het alleen zou zijn. De BBC-ver- slaggever had zich met grote grondigheid van zijn taak ge kweten, en hij was iedereen gaan opzoeken die destijds bij het drama betrokken was. Hij bracht zodoende ten naaste bij een speurdersroman tot stand. En hij was er zelfs in geslaagd Ray, die momenteel de moord weer ontkent, in zijn gevange nis te interviewen. Bijzonder interessant was ook een gesprek dat Cherry Duyns en Roelof Kiers in huize „Den Treek" voerden met prof. dr. J. Kistemaker, directeur van de FOM, een stichting die zich bezighoudt met „Fundamenteel Onderzoek der Materie" en ook de promotor van hrt ultrncen- trifugeproject. En op grond daarvan - maar niet alleen daarom - een nogal controver- sieëel man. Dat kwam ook uit de conversatie naar voren. Duyns en Kiers zijn er trou wens ook de mensen niet naar om eventuele „tere kwesties" te vermijden. Maar zij zijn ook intelligent genoeg om ze in hun juiste proporties te stellen en op basis daarvan te komen tot een gedachtenwisseling - tus sen de ondervraagde en de meelevende kijker - luisteraar bedoel ik nu - die hout snijdt. Dat was nu ook in verheugen de mate hét geval. „Hollands Spoor" bevond zich deze keer op Deens spoor: die jongens waren nl. naar Kopen hagen gereisd om de EEG-top- conferentie aldaar te versieren. Gerard Paeques trachtte er ter plekke vooral minister Van der Klaauw, maar ook premier Van Agt een minderwaadig- heidscomplex aan te praten. Beide heren bewaarden er op bewonderenswaardige wijze hun geduld en zelfs een zekere blijmoedigheid bij. Jaap van Meekren beloofde ons ook „opzienbarende resul taten", dat een onderzoek naar de lijkwade van Christus, die in Turijn als relikwie wordt vereerd, zou hebben opgele verd. Maar bij nader inzien ontging ons het opzienbarende toch enigszins. Wel was er sprake van enkele interessante ontdekkingen. Fons van Wes- terloo had in Washington enige tronenbom-besluit van presi dent Carter. Er bleek nogal wat kritiek te zijn losgekomen. Tenslotte werd Jaap van der Scheur, tweede voorzitter van de Alge mene Bond van Ambtenaren aan het woord gelaten, die sprak van „communistische in filtratie" in dat instituut, en hij gaf daar ook enige voorbeelden van. Niettemin kwam Henk Hoekstra, voorzitter van de CPN, hem meteen daarna na tuurlijk weer driftig tegenspre ken. De KRO had een speciaal pro gramma gewijd aan kardinaal Alfrink, die afscheid heeft ge nomen als voorzitter van de „Pax Christi"-beweging: „een man van vrede". Het bestond hoofdzakelijk uit getuigenissen van gezaghebbende mensen als Don Helder Camara, mgr. La- mond, de Franciscaner pater Miloney - die de Kardinaal des tijds naar aanleiding van de ontvoering van Heerema had leren kennen - en van zijn op volger mgr. Luigi Bettazzi. Zij allen prezen mgr. Alfrink voor al om zijn warme menselijk heid. Zij zullen ongetwijfeld ge lijk hebben, maar men had zich toch een programma kun nen voorstellen waarin het werk en de ideeën van de kar dinaal wat meer waren toe- en doorgelicht, al zou het maar door hemzelf zijn gedaan. HERMAN HOFHUIZEN HILVERSUM I EO- 18.00 Vervolg Klankbord. 18.10 EO-Metterdaad. P.P.: 18.19 Uitz. van de CPN. EO: 18.30 Nws. 18 41 (S) Wij hebben een woord voor de wereld: gewijde muz. 19.00 (S) Ronduit, in form. jongerenprogr. 19.40 (S) de Bij bel open. 20.00 (S) Ga er eens voor zitten, gevar. progr. 20.55 (S) Ten slotte. NOS- 21.05 (S) Hobbyscoop. 21.30 Voor blinden en slechtzienden. 21.40 Op School. 22.25 Bond zonder naam. 22.30 Nws. 22 40 Boerenbont, inform, progr. VOO: 22.55 (S) Informa tieshow met actual, en muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM II NCRV: 18 00 Nws. 18.11 (S) Hier nu. 18.40 Muziek in vrije tijd. 19.451 Psalm van de week. 20.00 Nws. 20.f (S) Klassiek in NCRV-Studio 2. 21* (S) Literama. 22.40 Poerama, jj progr. NOS: 23.00 Met het oog ij morgen. 23.55 Nws. HILVERSUM III NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (I NOS-maal. AVRO: 19.02 (S) Het Stee en Tijdperk. 20.02 Radiojoum. 20® (S) Superclean Dreammachine 21.1 (S) De negen-uur-jazz-show. 22 02 R diojourn. 22.05 (S) Platenscala. 231 (S) Candlelight. (0.02-0.05 Radiojounf NCRV: 1.02-7.00 (S) Nachtexpress. HILVERSUM I NOS: 7.00 Nws. AVRO: 7.02 (S) AVRO- klok (7.30 Nws. 7.41-7.55 Radio|Ourn.). 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de vrouw 8 45 De groenteman. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 (S) Dansmuz. 9.15 Open School 10.00 Radio Lawaaipapegaai. 1010 Arbeidsvitaminen. (10.30 Nws. 10.33 Radiojourn.). 11.30 (S) Rondom Twaalf. 12.26 Meded. 12.30 Nws. 12.41 Radiojourn. 12.44 Europa van morgen. 13.10 (S) Orgelconcert. 13.25 Beurs plein 5. 13.30 'n Middagje AVRO, ge- var. progr. (15.30 Nws. 15.33 Radio journ.). 17.00 Voor ons gemaakt (door' ons gekraakt), Kinderprogr OVER- HEIDSVOORL 17.20 Nws uit de Ne derlandse Antillen. 17.30 Nws. 17.32 Radiojourn. 17.50 (S) De AVRO dili gence. progr. voor ouderen. HILVERSUM II NOS: 7.00 Nws KRO: 7.11 Ochtend- gym. 7.20 Het Levende Woord. 7.25 Badinerie. 7.54 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30 Aubade. 9 00 De letter M. (9.30 Scheepspraat. 9.35 Waterstan den) 10.30 Schoolradio. (11.00 Nws.). 11.30 Ouder worden we allemaal. 12 00 In „de Boerderij" OVERHEIDS VOORL.: 12.49 Uitz. voor de landU1 KRO: 13.00 Nws. 13.11 Echo i 13.40 Waar is de Meester? 14.0C Schoolradio. 15.00 De avonturen v!(;; Anatol, feuilleton. 15.20 In de wachlktj mer. 16 00 Nws. 16.03 Spreekuw' NOS: 17.00 Het zal mijn tijd wel duren 17.20 (S) Eurolight. 17.40 TamtK, 17.55 Meded HILVERSUM III VARA: (Van 7.00-8.00 Actual.). 7.02 (I Gesodemeurders. 9.03 (S) Pep op drrf 11.03 (S) Drie draait op verzoek v~ 12.03 (S) VARA's Zoekplaatje. 14.03 Spitsbeeld. 16.03 (S) Elpee top- 17.03 (S) Alfred Lagarde. HILVERSUM IV TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Caprice klassieke kamer- en orkestmuz. 9-0| Nws. 9 02 (S) Als reizigers onderv 9.30 (S) Van heinde en verre (10.4 (S) Opus tien tot twaalf 12.00 Intermezzo: Musicalmuz. 13.00 (S) 0 meest verkochte klassieke tien. 133 Koren-Korpsen. 14.00 Nws. 1401 (S) Om het boek. 14.30 (S) Guitarilejn ten. 15.00-17.00 (S) Belcantorium.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1978 | | pagina 2