Film over het leven
van Babe Didrikson
SPRAAK
TERUGBLIK
AVRO EN BRT HEBBEN
DE TEIRLINCK GEWORPEN
hou fl
het lJ
scherm
in het
oog
TELEVISIE VANAVOND
TELEVISIE DINSDAG
RADIO DINSDAG
lADIO/TELEVISIE
LEIDSE COURANT'
MAANDAG 6 FEBRUARI 1978 PAGINA 2
i-7
Groot-Nederlands gedacht kon het
geen uitstel lijden om een van de
allergrootste Vlaamse schrijvers,
Herman Teirlinck, op de antenne te
brengen. Dit gaat nu dan ook bin
nen een jaar plaats hebben in sa
menwerking tussen AVRO en BRT,
die met de „Mens van goede wil"
uitstekende ervaringen met elkaar
hebben.
Het oog der Belgen viel op de roman „Maria
Speermalie" en omdat ook in de Noordelijke
Nederlanden dit boek wordt beschouwd als
een hoogtepunt in Teirlinck's schrijverschap
haastte men zich in Hilversum om zich achter
deze plannen te stellen. De kasteelvrouw Ma
ria Speermalie, even listig als hitsig, is behept
met de duistere driften van de oer-vrouw, die
om het landgoed veilig te stellen en ook omdat
haar natuur dat ingeeft, het mannelijke aan
zich onderwerpt. Zij haat haar vader, doodt
haar echtgenoot, vergooit zich aan een niet
snut en trouwt haar vijand.
Dit verhaal in het Pajottenland, de streek bij
Brussel tussen Ninove en Halle, waar de
meest zuivere geaardheid van de Vlaamse
volksziel heet te huizen, waar bodem en bloed
samenvloeiend de ontembare Vlaamse natuur
bepalen en waar het leven de bron biedt voor
de eigen taal.
In zijn romans gebruikt Teirlinck die taal, een
ongekunsteld grimmig realisme, dat duidt op
primaire driften, de gehechtheid aan het le
ven, de doodsidee, het schuldgevoel. Maar
Teirlinck bepaalt zich niet uitsluitend tot de
epiek. Hij tast dieper in de ziel van zijn
personages, wil hun beweegredenen kennen.
Terwijl hij hun karakters beschrijft en tege
lijk ontleedt, onstaat onder zijn handen een
psychologische roman, waarin eenvoudige na
turen over zichzelf dingen zeggen in bewoor
dingen die zij niet kunnen kennen. Dit is
Teirlinck regelmatig voor de voeten geworpen
door zijn critici, waartegen hij zich verweerde
door te stellen, dat zijn romanfiguren zijn
woorden gebruiken om zichzelf en hun motie
ven bloot te leggen, zoals ook de „Aardappele
ters" van Van Gogh geen penseel vast konden
houden, maar zich van Van Gogh's penseel
bedienden om zichzelf voor eens en voor altijd
te openbaren. Speurend in de oerdiepten van
de Vlaamse schiep schie Teirlinck een taal en
een stijl, die verwant zijn aan de mensen die
hij beschrijft en die daarin naar hun wezen
te herkennen zijn, inclusief de contrasten
tussen geweten en gewetenloosheid, tussen
sadisme en sentimentaliteit en tussen het ban
deloze en het bezonnene, waarbij de moraal
uitsluitend aan de lankmoedigen wordt toege
dacht door Maria Speermalie.
Maar met al die gebondenheid aan het Vlaam
se bloed en die Vlaamse bodem heeft de
bewerking voor de tv van deze roman nogal
wat voeten in de aarde gehad. John v.d. Rest,
die ook de „Mens van goede wil" deed, zou
dat op zich nemen. Maar hoe hij zijn script
ook injecteerde met Vlaams bloed en Vlaamse
leefdrift, het vond.meermalen geen genade in
de ogen der Belgen. Zij zeiden betere ervarin
gen te hebben met de Tsjech A. Moskalyk,
die al een jaar of wat als gastregisseur in
door Ton Oliemuller
Tessie Moerenhout als Maria Speermalie in gesprek met gastregisseur Antonin
Moskalyk.
Brussel werkzaam is. Deze MOSKALYK, 47
jaar, kreeg zijn opleiding in Praag, schreef,
en/of regisseerde rond vijftig tv-spelen, be
diende daarnaast het theater met zijn talent
en had ook aandeel in menige Tsjechische
speelfilm. Men zou hem een soort Tsjechische
Bergmann kunnen noemen. Hij verwierf dan
ook tal van artistieke prijzen. „Maria Speer
malie" zal zijn zesde produktie voor de BRT
worden. Als Tsjech is hij ook vertrouwd met
de binding van een volk aan zijn eigen bodem,
gelijk de Vlaming. Bovendien kent hij het
Pajottenland goed. Met het Vlaams van Teir
linck blijkt hij echter onvoldoende vertrouwd,
zodat een vertaling in het Tsjechisch van deze
roman werd opgedragen aan de Belg Krijt,
die al sedert jaren in Tsjecho-Slowakije woont
en werkt. Van die vertaling maakte Moskalyk
De Vlaamse schrijver Herman Teirlinck
(1879-1967)
een script, dat vervolgens weer in het Vlaams
werd overgebracht door Johan Boonen, een
Belg, die als tekstverzorger in het Vlaamse
theater over een grote reputatie beschikt.
Intussen zijn in België, zowel op lokatie als
in de studio, de opnamen begonnen met elek
tronische camera's, welke blijkens de ervarin
gen fraaiere resultaten opleveren dan film,
hetgeen in de beelden het Vlaamse landschap
alleen maar ten goede kan komen.
Voor de rol van Maria Speermalie viel de
keus op Tessie Moerenhout, prima donna in
het toneelmatige van het Mechels Miniatuur
Theater. Zij zal gestalte moeten geven aan de
vrouwenfiguur in wie adellijke moraal en
wulpse erotiek samengaan, een ontembare
vrouw in alle opzichten. Of zij iets van deze
figuur in zichzelf herkende, zo werd haar
gevraagd. Welke toneelspeelster zal met de
waarheid voor de draad komen, aangenomen
al dat zij leeft vanuit dergelijke duistere
driften? Zij antwoordde hierop, dat zij zich
ervan bewust is de draagster van dit stuk te
zijn, dat zij heel diep in zichzelf moet tasten
om dit ongebreidelde karakter vorm te geven.
Moskalyk zei daarin veel vertrouwen te heb
ben, omdat hij Tessie kent als een actrice die
bereid is heel ver te gaan in het geven van
zichzelf aan een rol, zoals eerder was geble
ken in de opzienbarende Belgische voorstel
ling van „Ik zag Cecilia komen".
In dit tv-spel komen we verder tegen Senne
Rouffour, Ward de Ravet, Dora v.d. Groen en
Tine Balder, stuk voor stuk geen geringe
talenten.
In „Maria Speermalie" zal men niet alleen de
Vlaamse oervrouw ontmoeten, zoals later in
„Rolande met de Bles" de Vlaamse oerman.
Vooral leert men er de mens en schrijver
Teirlinck in kennen, zijn dromerig, dichterlijk
bezig zijn met al wat Vlaams is, de natuur
en de aan die natuur gebonden mens, zijn
taal, zijn ziel, zijn leefdrift, zijn aan de bodem
verankerd mens-zijn. Ten langen leste hebben
AVRO en BRT de Teirlinck geworpen.
WAT EEN ROTDAG
VOOR LISELORE
Voor gezamenlijke rekening van
Harlekijn en PePijn, Herman van
Veen en Paul van Vliet, heeft Lise-
lore Gerritsen een dichtbundel uit
gegeven met teksten, die zij zegt en
zingt in haar cyclus „Kleine concer
ten".
Deze teksten laten zich inderdaad als gedich
ten lezen en omdat zij die ook gebruikt in
haar zaaloptreden, raken zij gemakkelijk ten
prooi aan een zekere tweeslachtigheid. Moet
men ze als lezer overdenken -er bij mijmeren
over de wonderlijke trivialiteit van het leven-
of moet men als luisteraar het geheel verwer
ken in eeen sfeer, een uit woorden opgebouw
de mozaïek met een grote rijkdom aan kleu
ren en tinten. Zeker, men kan allebei doen
en dan behoort men tot het ras van de niet
uit het veld te slane minnaars van pure-
ego-poëzie, persoonlijke uitingen van zeer per
soonlijke emoties op een zeer persoonlijke
wijze.
Als zodanig biedt Liselore in zaal en bundel
veel te beleven, al is het niet allemaal pure
lafenis, omdat Liselore zelfs zonnestralen ziet
samengesteld uit regendruppels of anders
om maar minder ontvankelijke geesten,
d.w.z. geesten die eigen gevoelsleven koeste-
n en daar minder gemakkelijk anderen
binnenlaten, zullen nochtans menigmaal moei
te hebben met Liselore's duidingen van de
dingen, die ook heel anders kunnen worden
ervaren.
Neem nou „Een rotdag": Vandaag niet aange
reden, niet gekaapt, geen trein gemist, geen
enge ziekte gekregen, geen honger gehad, niet
gegijzeld, niet uitgescholden, niet belazerd,
niet beledigd, niet geslagen, niet verlaten, niet
gestompt, niet gestorven, ik ben dus een van
de weinigen die zijn geluk echt niet op kan,
aldus Liselore. En met haar zou menigeen
over zo weinig tegenslag-per-dag de handen
dichtknijpen. Zo niet Liselore blijkens de-
laatste regel van deze tekst: Wat een rotdag.
Liselore wèrpt een dag zonder tegenslag ver van zich af.
Vanavond zendt de TROS de
tv-film uit over de legendari
sche Babe Didrikson. De film
begint met de reis, die Babe en
baar echtgenoot, de worstelaar
George Zaharias, naar het zie
kenhuis ondernemen, waar Ba
be een aantal onderzoeken en
misschien een operatie moet
ondergaan. Tussen de zieken
huisscènes door trekt in een
groot aantal flash-backs het le
ven van Babe aan haar zelf en
de kijkers voorbij. Zo zien we
hoe ze er van droomt een we
reldcarrière te maken in de
sport. Hoe ze op de Olympische
Spelen van 1932 een aantal me
dailles wint en hoe ze voor het
eerst kennis maakt met de golf-
sport waarin ze een van de
beste vrouwelijke golfspelers
ter wereld zou worden. De rol
van Babe wordt gespeeld door
de actrice Susan Clark, die voor
deze rol in 1977 werd onder
scheiden met een Emmy en
werd uitgeroepen tot de beste
jonge actrice.
Ned.1,19.57 uur.
Paul
Zoals wij al eerder schreven
zien we vanavond een optreden
van Paul Anka. Het idool van
de jaren vijftig voor wie vele
meisjes in zwijm vielen, zingt
een aantal van zijn bekendste
nummers. Ook naar Nederland
kwam de jonge zangeres Odia
Coates, die met Paul Anka en
kele nummers zingt.
Ned.I, 21-50 uur.
Superman
„Superman en de bruid" is een
komische Britse documentaire,
die de massamedia onder de
loep neemt, met name de radio
en televisie. Er wordt eerst een
beeld gegeven van de stereotie
pe, stoere geldverdienende man
en de sexy hulpeloze vrouw. De
vraag of de media daarmee niet
wat achterlopen bij de maat
schappelijke veranderingen van
een groot aantal jaren is niet
moeilijk te beantwoorden. In ui
tingen van drama, amusement,
reclame en andere facetten van
film en televisie lijken die ver
anderingen echter nog niet erg
doorgedrongen te zijn.
Ned.I, 22.30 uur.
Herdershond
In het vierde deel van „Dagboek
van een herdershond" wordt ge
roddeld over de kapelaan en
Miete, die rond middernacht sa
men gezien zijn. Kapelaan Ode-
kerke probeert ondertussen het
kerkkoor in goede muzikale ba
nen te leiden, maar dit blijkt
niet gemakkelijk te zijn. In de
stampvolle herberg „De Keizer"
ontstaat deining wanneer 'het
gesprek komt op de landmeters.
Dit wordt echter onderbroken
wanneer dorpsgek Bertus komt
binnen rennen met de medede
ling: „De notaris vrijt met de
zuster van de baron en de baron
hakt hem met een bijl in stuk
ken". De herberg stroomt leeg,
op naar het huis van de notaris.
De dorpsrel is kompleet.
Ned.II, 20.25 uur.
Geloven
De tweede aflevering van „Gelo
ven tussen 12 en 17 jaar" gaat
over de aandacht die besteed
wordt aan het beleven van de
kerk bij jonge mensen: hun me
ningen en gevoelens rond de
kerkdiensten, de preken, het
naar de kerk móeten en het
bidden.
Ned. 22.25 uur.
In „Netwerk" waren wij er za
terdagavond al op attent ge
maakt dat wij zondagavond
voor een moeilijke keus zouden
komen te staan: Kijken naar
„Tocht naar het duister" van
Eugene O' Neill of naar de laat
ste aflevering van „Days of ho
pe" De toneelcriticus Hans van
den Bergh trachtte ons tot het
eerste over te halen en prof.
Karei van het Reve tot het laat
ste, onder meer met het ietwat
negatief gerichte argument dat
je het acteren in Nederlandse
series slechts „met diepe
schaamte" kunt ondergaan.
Mijn keus viel op O' Neill. Ook
om Laurence Olivier te kunnen
zien natuurlijk, die wel de groot
ste acteur van deze tijd wordt
genoemd. Maar. zo bleek, de
anderen acteerden in dit stuk
even magistraal als hij. Dat ga
de te kunnen slaan was werke
lijk een vrij exceptionele ge
beurtenis. En door al dat adem
benemend geëtaleerde acteur-ta
lent ging men bijna vergeten dat
die „tocht naar het duister" wel
een ellende-stuk is, een draak
op hoog tot zeer hoog niveau
zogezegd. Maar goed, wij begre
pen in ieder geval hoe van Het
Reve het zo ongeveer bedoeld
moest hebben
Om nog even op „Netwerk" te
rug te komen: Deze aflevering
was er, afgezien nog van het
frontale toneeldebat een van de
levendige soort. Zo werd er te
recht en doeltreffend de draak
gestoken met de dwaze „toleran
tietest", zoals wij die vorige
week te zien kregen in de docu
mentaire van de twee homofiele
jongelui, er viel niks te „tole
reren" en ook Otto Jongerius
in de gelegenheid gesteld er zijn
verdriet over uit te spreken dat
de Vara op grond van de te lage
waarderingscijfers geen nieuwe
serie „Momenten" meer wil. Ik
deel het verdriet van de regis
seur zowel om het gebaar zelf
als om het inferieure motief.
Simon Carmiggelt zelf was er
ook. Hij las een verfilmde
- „Kronkel" voor en daarna zagen
wij „De Ketting" nog eens. Ik
weet niet hoe het u verging,
maar ik zag inderdaad wat Si
mon had gelezen. Er werd deze
keer overigens dus zowel terug
als vooruit geblikt. Berend Bou-
dewijn bijvoorbeeld kwam ver
tellen dat hij zaterdagavond
aanstaande bij de KRO gaat
beginnen met een nieuwe quiz.
Onder meer om ons deelgenoot
te maken van haar mening dat
zij „geen vervelender volk dan
de Nederlanders kent", waar
mee zij waarschijnlijk niet luis
tervinkjes hartedief zal zijn ge
worden en om ons te vertellen
dat zij „een wrak van zenuwen
was". Ik vraag mij nog steeds
af of Sylvia nou astronomie
niet dat met die horoscopen dus
economie of politieke weten
schappen gaat studeren. Wel
weet ik dat Mies haar op een
gegeven moment en terugziend
op haar levensloop tot nu toe
vroeg of er nooit „een kinkel m
haar programma was geko
men". Een meer dan freudiaan
se verspreking naar het mij wil
voorkomen.
Een hoogst merkwaardig item
in „Televizier-Magazine" was
dat over „Melisana", een kalme
rend middel dat voor de „brood
nodige rust" uit 75 procent alco
hol bleek te bestaan en waaraan
dan ook enige afnemers onbe
wust verslaafd bleken te zijn
geraakt. Je vroeg je even af, hoe
het mogelijk was dat een en
ander nou pas aan het licht
kwam. Een reportage over een
dreigende (desastreuze) sprink
hanenplaag in het Midden-Oos
ten bleek voor een overwegend
deel te bestaan uit fragmenten
uit een zeer oude (zij het zeer
voortreffelijke) Shell-film van
Bert Haanstra, die hij destijds
in Afrika maakte.
Een tenslotte
had het magazine laten vaststel
len dat 48 procent van ons
straks wel in Argentinië wil
voetballen en 29 procent niet:
NEDERLAND 1
Teleac
18.15 Toneelspelen, les 2
NOS
18.45 Fabeltjeskrant
18.55 Journaal
TROS
19.04 Ontdekkingsreizen onder
water, afl. 4
19.57 Babe, TV-film
NOS
21.35 Journaal
TROS
21.50 Paul Anka zingt
22.30 Superman and the Bride,
satirische documentaire
Symbiose
23.10 Omroep Symbiose
NOS
23.14 Journaal
NEDERLAND 2
den
i Journaal
KRO
i Tom Jerry, tekenfilm
l Peppi Kokki, TV-serie,
afl. 5
I Muppet Show, afl. 9
NOS
I Journaal
KRO
i Dagboek van een herders
hond, TV-serie, afl. 4
I Sanford en Zoon, TV-serie
i Brandpunt
KRO/RKK
i Geloven tussen 12 en 17
jaar
NOS
i Journaal
DUITSLAND 1
WDR: DR: 18 Protokoll einer
Trennung. 19.15 Hier und Heute.
19.45 Die Black Föos (Rita Sch-
nell).
20.00 Journaal
20.15 MS Franziska, TV-serie, afl.
6
21.15 Woher die Showmaster
kommen
Blik achter de schermen
van de Nederlandse TV-
studio's en het Nederland
se omroepbestel.
21.45 Manegen der Welt (Circus
Price)
23.00 Blondinen bevorzugt
„Gentlemen prefer Blon
des", Amerikaanse musi
cal (1953) van Howard
Hawks naar Anita Loos'
boek met Jane Russell en
Marilyn Monroe.
00.30 Journaal
DUITSLAND 2
len.
21.00 Journaal
21.20 Begrabt die Wölfe in der
Schlucht
„Billy Two Hats", Ameri
kaanse, in Israël opgeno
men Western (1973) van
Ted Kotcheff met Gregory
Peck en Desi Arnaz jr.
22.55 Journaal
DUITSLAND 3
18.00 Sesamstrasse. 18.30 Cursus
Physica, les 32. 19.00 Journaal.
19.15 Schauplatz (Keulens brand
weer).
20.00 Journaal
20.15 Eingriffe in die Erbsub
stanz
Documentaire van Alfrei
Breitkopf over nieuwe onl
wikkelingen in de heden
daagse genetica.
21.00 Momente
21.15 Die Frau im Fenster
„The Woman in the Win
dow", Amerikaanse thriliej
(1944) van Fritz Lang mei
Edward G. Robinson alt
„gedroomde" moordenaar
en Joan Bennett.
22.50 Journaal
ENGELAND
BBC 1: 18.05 John Craven)
Newsround. 18.10 Blue Peter
voor de jeugd. 18.40 Journaal
18.55 Spotlight, Points Wesi
South Today. 19.20 Nationwide
regionieuws. 19.50 Ask the Farm
ly. familiequiz.
20.15 Blake's Seven, TV-serie
afl. 6
21.10 Panorama, actualiteiten
22.00 Journaal
22.25 The Groundstar Conspira
cy
Amerikaanse spionagetb
riller (1972) van Lamoni
Johnson met George Pep
pard en Michael Sarrazin
23.55 Tonight, actualiteiten
BBC 2:
20.00 Journaal
20.05 Ancestral Voices, muziek
serie, slot
20.30 Newsday, actualiteiten
21.10 International Cabaret (Chi
na in Hongkong)
22.00 Americans, TV-serie, afl. i
(The First Lady)
22.50 Marie Curie, TV-serie, afl
4
23.45 China entertains (Tientsir
Acrobatie Troupe)
00.15 Dartskampioenschap, afl. 1
00.40 Journaal
00.50 Télé-Journal
BELGIÉ
NEDERLANDS 1 en 2
18.00 Peppi Kokki, TV-serie
18.15 De kinderen van apparte
ment 47A, jeugdserie. 18.40 Klart
taal. 19.10 Doe mee! 19.45 Jour
naai.
20.15 Micro-Macro, spelprogram-
ma
20.55 Grote lui, kleine lieden, TV
serie
21.45 Wikken en wegen, consiF
mentenrubriek
22.20 Journaal, Wetstraat
22.40 Open school
BELGIË FRANS 1
18.15 Séniorama, voor bejaarden
18.45 Christenen in de maat
schappij. 19.15 Sport. 19.30 Jour
naal. 19.55 Les poings serrés, TV-
spel door de Compagnie des Ga-|
leries met o.a. Claude Vignot en
Suzanne Colin.
22.05 Journaal
22.20 Moderne kunst (Claes Ol
denburg)
23.12 Journaal
BELGIË FRANS 2
18.45 Cursus yoga. 19.55 Habie
on tue Ie cochon (Waalse v*
kensvleesgerechten). 20.15 Li d
Ie e cwer (Le diable au corp
TV-spel in dialect door Mireili
Fafra en de Troupe Union Barcht
naise.
DUITSLAND 1
10.00 Journaal. 10.25 Zum blauen
Bock. show. 12.25 Umschau.
12.55 Presseschau. 13.00 Jour
naal. 16.10 Journaal. 16.55 Kaputt-
geschrieben, ein Arbeiterjubilaum.
documentaire. 17.00 Der Wolf und
die Frau. 17.50 Journaal.
DUITSLAND 2
16.30 Mosaik, carnaval. 17.00
Journaal. 17.10 Der Karren. Spiel
und Kunst auf Radern. 17.40 Die
Drehscheibe.
DUITSLAND 3
WDR: 8.05 Schooltelevisie. 9.30
HILVERSUM I
EO: 18.10 (S) EO-Metterdaad. 18.19
PP Uitz. van de PPR. 18.30 Nws. EO
18.41 (S) Daar waar de molens staan,
muz.-progr 19.00 Ronduit, jongerenpro-
gr. 20.40 (S) Brazilië vandaag, kerkelijk
nws. 20.55 (S) Ten slotte. NOS. 21 05
(S) Hobbyscoop. 21 30 Voor blinden en
slechtzienden. 21.40 Open School
22.25 BOND ZONDER NAAM 22 30
Nws. 22.40 Boerenbont, progr over boe
ren en tuinders VOO: 22.55 Inform, met
actual, en muz. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
Sesamstrasse. 10.15 Schooltelevi!
sie. 17.00 Schooltelevisie.
ENGELAND
BBC 1: 10.10 Schooltelevisie
12.00 Schooltelevisie. 13.45 Jour
naal. 14.00 Pebble Mill, lunchpro-
gramma. 14.45 Ragtime. 150C
You and me, voor kleuters. 15.14
Schooltelevisie. 16.20 Pobol y
Cwm, Welsh programma. 16.55
Play School, voor kleuters. 17.20
Wally Gator. 17.25 Jackanory
voor de jeugd. 17.40 Animal Ma
gic.
BBC 2: 12.00 Play School. 15.15
Other People's Children, afl. 5
16.00 Film as Evidence, slot. 16.3d'
The living City, afl. 5.
Onderwijzen kunst of kunde9 19S
(S) Psalm van de week 20.00 Nvw
20 05 (S) Klassiek in NCRV-Studio 2
21.10 (S) De liederen van Debussi
21.35 (S) Literama. 22.36 (S) De gelaari
de kat, hoorspel. NOS 23.00 (S) Mr
het oog op morgen. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De Vacaturebank. 18 10 (3
NOS-maat. AVRO: 19.02 (S) Hel Steene-
Tijdperk. 20.02 Radioiourn. 2005
Superclean Dreammachine. 21.02 |S
De negen-uur-|azz-show. 22.02 Rad*
journ 22 05 (S) Pim Jacob s platens#
la. 23.02 (S) Candlelightshow. (0 02 Ri
diojourn.). NCRV 1.02-7.00 (S) Nacht-#
press.
HILVERSUM I
AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) AVRO-klok
(7.30 Nws 7.41 Radiojourn,) 8 30 Nws
8.36 Gym. v.d. huisvrouw. 8 45 De
groenteman. 8.50 Morgenwijding. 900
(S) Dansmuz 9.15 Open School. 10 00
Radio Lawaaipapagaai rTkinderprogr.
10 10 Arbeidsvitaminen, ^verzoekplaten
(10 30 Nws. 10 33 Radio journ.) 11.30
(S) Rondom Twaalf, gevar progr. 12.26
Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30
Nws. 12 41 Radiojourn. 12.55 Europa
van morgen, feiten en commentaren.
13 10 (S) Pianomuz 13.25 Beursplein 5,
13.30 'n Middagje AVRO. muz., intorm
en service (15.30 Nws. 15.33 Radio
journ. 17 00 Voor ons gemaakt (door
ons gekraakt...), jeugdprogr. 17.20
OVERHEIDSVOORL.: Boekbespreking.
17.30 Nws. 17.32 Radiojourn. 17.50 Top
pers van toen.
HILVERSUM II
KRO'7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7 20
Het levend woord. 7.25 Badinerie. 7 54
Overweging 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30
Aubade. 9 00 De letter m. (9.30 Scheep
spraat 9.35-9 40 Waterst 10 30 Een
moeilijk uurije. carnavalsprogr. (1100
Nws.). 11 30 Ouder worden we allemaal.
12.00 In de Boerderij" OVERHEIOS;
VOORL.: 12 49 Uitz voor de landbouw
KRO 13.00 Nws. 13.11 Echo magaii
13.40 Waar is de meester. 14.00 Geor$
Frenkel-Frank 80 jaar, radioportret;
15.00 De avonturen van Anatol. feuiW
ton 15.20 In de wachtkamer. 16.00 Nwi
16.03 Spreekuur. NOS: 1700 Het
mijn tijd wel duren 17.20 (S) Euroligkt
17.40 Tambu. 17.55 Meded.
HILVERSUM III
VARA: (7 00-8.00 Aktual. via Dingen var
de dag) 7.02 (S) Gesodemeurders. 9.G
(S) Pep op drie. 11 03 (S) Drie draa
op verzoek van mensen uit de sportwf;
reld. 12.03 (S) VARA's zoekplaat
14 03 (S) Spitsbeeld. 16 03 (S) Elpee Tfr,
Dertig. 17.03 (S) Alfred Lagarde. 1
HILVERSUM IV
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Capricciej
9 00 Nws. 9 02 (S) Als reizigers ondri
weg 9.30 (S) Van heinde en verre lOfl
(S) Opus tien tot twaalt. 12.00 (S) Inteh
mezzo. 13.00 (S) De meest verkocNJ
klassieke tien 13 30 (S) Koren en kor?
sen 14 00 Nws. 14.02 (S) Om de kun*
14 30 (S) Guitariteiten. 15.00-17.00 Br
cantorium.