BRUNI HEINKE ALS DE IDEALE MIETE Freek en Bram over „De vrouw als medemens" TERUGBLIK hou het: lJ scherm in het oog TELEVISIE VANAVOS TELEVISIE DINSDAG RADIO VANAVOND RADIO DINSDAG RADIO/TELEVISIE MAANDAG 23 JANUARI 1978 PAGÏ „Ik ben natuurlijk ook wel eens kattig en dan kan ik behoorlijk op mijn stuk blijven staan", zegt Bruni Heinke (37), actrice te Amsterdam en in de KRO-tv-serie „Dagboek van een herdershond" de welige en welwillende brou wersdochter Miete. „Maar Willie van Hemert ving dat allemaal goed op. Je kan alles tegen hem zeggen, d.w.z. over je rol praten. Hij is niet ongevoelig voor jouw inbreng. En dat betekent heel wat. Het verhaal komt dan wel uit het boek van de priesterdichter Jacq. Schreurs, maar het is door Willie van Hemert voor de tv helemaal oorspronkelijk herschre ven. De meeste schrijvers zijn er erg gevoelig voor als er kritiek komt op hun tekst of als je wat veranderd wil hebben. Bij Willie niet. Die staat er voor open, zelfs als ik eens een keer niet gemakkelijk was. Ik had vóór de „Herdershond" nooit met hem gewerkt Ik kende hem dus riiet Hij mij ook niet Hij is aan mij gekomen door theaterproducent Joop v. d. Ende. Deze liet aan Willie een foto van mij zien. En toen heeft Willie gezegd, dat ik de vrouw was die de rol van Miete moest spelen. In die rol was het voor mij belangrijk om te weten welke acteur de rol van kapelaan Eric Odekerke zou krijgen. Want hij en Miete worden op elkaar verliefd, een liefde waar zij beiden niet over durven spreken. In de hele serie staan zij in die situatie tegenover elkaar. Het moet dan wel klikken met de acteur met wie je dat spel moet gaan maken. Hoogst benieuwd kwam ik naar de eerste repetitie toe. Daar hoorde ik, dat een Belgische acteur niet was komen opdagen, het af had laten weten. Uitgerekend de rol van kapelaan. Wil lie zat ook met zijn handen in het haar. Een andere Belgische acteur hielp hem toen uit de brand. Die liet een foto zien van Jo de Meyere uit Gent. Die koos Willie toen direct in de rol van kapelaan. Na de eerste aflever ing op de tv heb ik ergens in een krant gelezen, dat die Jo de Meyere maar „een bleekscheet van een kapelaan" is. Die recen sent kent Jo de Meyere dan niet goed. Natuur lijk moet hij aanvankelijk de bedeesde, schuchtere kapelaan spelen. Dat verlangt die rol. Verder op in de serie, wanneer de kape laan een beetje ingeburgerd raakt in het dorp, komt hij meer los en laat hij zich van een meer mannelijke zijde zien. Jo geldt in België als een van de betere acteurs en daar moet je toevallig geen halve zachte voor zijn. Ik vind hem een sympathieke en krachtige per soonlijkheid en zoals hij op zijn Vlaams soms uit de hoek kan komen, heb ik in de studio dubbel gelegen van het lachen. Met een man als hij vond ik het heerlijk om samen verlief den te spelen. Als ik mijn werk in die serie goed heb gedaan is dat zeker ook aan Jo te danken, omdat hij begrip toonde voor het karakter, dat ik aan Miete gaf, en waarop hij zijn spel afstemde. Dan werk je niet langs elkaar heen, maar speel je verrijkend op elkaar in. Daar kan zo'n tv-spel alleen maar mooier van worden. Hun liefde blijft onuitge sproken, maar in alles bejegenen zij elkaar m liefde, die als een stille kracht werkzaam is. Veel jongens in het dorp zijn verliefd op Miete. Maar dat gaat allemaal langs haar heen. Zij heeft andere dingen aan het hoofd. Zij heeft als novice in een klooster gezeten, maar stapte er uit toen haar moeder overleed. Zij zag, dat haar vader gekwetst de brouwerij het verlopen. Zij gaat orde op zaken stellen, neemt boekhoudles en ontdekt, dat haar va- der door hypotheken en woekerrente diep in de schulden zit. Daar gaat zij wat aan doen. Zij neemt het heft in handen, maar dat doet niets af aan ha air natuurlijke vriendelijkheid. Dat vind ik ook goed in dat boek en in het tv-spel. Het gaat over mensen die van elkaar houden, die het voor elkaar opnemen, maar er nooit over praten. Daar zijn ze stug in, misschien ook te trots. Dat heb ik in Miete willen leggen, vriendelijk maar erg gesloten, ook al omdat zij door haar geloof in conflict raakt met zichzelf in haar liefde voor de kapelaan. In haar karakter liggen dingen die mij aanspreken, omdat ik die ook in mezelf herken. Ik voelde waar ik het moest zoeken in mezelf. Het is hun geheim dat hun liefde wederzijds is. Daar staat verder iedereen bui ten. Willie heeft die sfeer goed aangevoeld. Soms neigen de scènes naar het gevoelige, op het sentimentele af, maar telkens op het juiste moment stapt hij over op een vlottere scène. Willie had het vooraf allemaal goed in zijn hoofd hoe hij het wilde hebben. Er zitten scènes in die mij heel duidelijk voor ogen stonden. Dan mat ik mij de bijbehorende houding aan. Dan gebeurde het wel, dat Willie het anders wilde. Dan zei hij: „Ik wil je handen in beeld hebben. Je moet het daarmee doen". Het zijn mooie scènes geworden, ook al stond ik er in het begin niet helemaal achter. Met zo'n situatie ben je als acteur bekend. Na de toneelschool kwam ik als Rotterdamse terecht bij de Ned. Comedie in de regies van Guus Oster. Dat heb ik vijf jaar gedaan tot in de tomatentijd. Na nog een paar jaar Amsterdams Toneel heb ik definitief gekozen voor het free lance-acteurschap, een hele ervaring, omdat je dan niet meer een rol wordt opgedragen, maar juist aangeboden krijgt met alle vrijheid om die te weigeren als die je niet ligt. Zo had Ut bijv. mee kunnen doen in „De verlegen versierders" van vader en zoon Kraaykamp, éen rol die nu door Kiki Mol wordt gedaan. Er volgden filmrollen in „Blue Movie",Alicia" en „Soldaat van Oran je", afgewisseld met diverse rollen in vrije produkties en dan nu ook in het AVRO-hoor- spel .Antigone". Er kwam ook telkens tv- werk los, zoals „De vuurproef' van Miller, „Centraal Station", „Waaldrecht" en in Fey- deau-stukken. Een groot voordeel van al dit vrije werk is ook, dat je niet meer avond aan avond in de bus hoeft om ergens een voorstel ling te geven, omdat je in die sector meesten tijds op eigen gelegenheid reist. Bovendien raak je ervaren in allerlei acteer-bedrijvighe- den, zodat je je overal direct thuis voelt. Toen ik voor het eerst van mijn leven in de regie van Willie van Hemert terecht kwam, gaf dat weinig aanpassingsproblemen. Onze kijk op Miete stemde snel overeen. Voor Willie en voor mij erg belangrijk, omdat het een dra gende rol is, medebepalend voor het spel van de kapelaan. Uit elke scène spreekt de liefde tussen die twee. Ik mag niet alles verklappen. Dan zou de aardigheid er af zijn, maar pas aan het slot van de serie komt het hoge woord er uit Miete heeft dan een mijningenieur (Manfred de Graaf) leren kennen, met wie zij het leven aandurft vanwege zijn sterke inte resse in haar. Miete bekent dan in een per soonlijk gesprek met de kapelaan haar liefde voor hem, een bekentenis tevens afscheid voor altijd. Het moest een keer gezegd wor den. De kapelaan loopt dan zwijgend weg. Geen woord komt over zijn lippen. Maar hij is wel in zijn hart voor het leven getekend." De vader en zijn dochter, die zich verstopt heeft in een koffer om haar vriend te volgen naar het front in „Halfon Heuvel zwijgt". De tweede show van Neerlands Hoop van Freek de Jonge en Bram Vermeulen, met Jan de Hont als gitarist, handelt over „De vrouw als medemens". In deze aflevering worden we ver plaatst naar het gezin van de werkloze pindarotsverkoper S. te Appelscha, waar het alle maal veel minder opgewekt verloopt dan de heer S. zich wel zou wensen en dan hij gehoopt had, toen hij aan zijn gezinnetje begon te bouwen. Freek als woordvoerder neemt opnieuw geen blad voor de mond en brengt schokkende zaken on verbloemd onder woorden. Ned. 1 22.50 uur Halfon Heuvel Zaterdag schreven we al over de twee Israëlische films, die de VARA-tv op het program heeft genomen. Vanavond dan de tweede, getiteld „Halfon Leuvel zwijgt", een kluchtige film over een vader, die zijn dochter volgt, wanneer zij achter een jongen aanzit die naar het front moet. De vader komt ongelukki gerwijs bij de Egyptische vijand terecht, maar alles loopt goed af. Ned. I 19.04 uur Soldaat Schweijk De Tsjechische schrijver Jaros- lav Hasek (1883—1923) maakte de beroemde verhalen over de brave soldaat Josef Schweijk. De VARA zendt de complete 13-delige serie „De brave sol daat Schweijk" uit, waarvan we vanavond het eerste deel zien. Fritz Muliar vertolkt de figuur van Schweijk. In Praag, de hoofdstad van Bohemen, woont de hondenhandelaar Josef Sch weijk Hij is de stamgast van café „De Kelk", waar hij van zich af weet te praten. Dit wordt hem noodlottig als er een vreemde binnenstapt Hij wordt wegens opruiing en oorlogsop hitsing gevangen genomen en vervolgens in een krankzinni gengesticht gestopt om daar op zijn toerekeningsvatbaarheid te worden onderzocht. Ned. I, 21.50 uur Kris Pusaka Mark en Wati hebben in Djakar ta met de Kris rondgelopen, maar aarzelen of het wel goed is om hen naar Sudjono te bren gen. Ze besluiten naar het hotel terug te gaan. In het hotel tref fen ze Hanindyo, Ben, inspek- teur Maramis en de geheimzin nige man, die hen op hun tocht naar Sudjono achtervolgde. Ha nindyo neemt het besluit om tegen alle voorschriften van de Adat in met zijn broer Sudjono te gaan praten. Ned. II. 19.25 uur. Dagboek De meningen over de nieuwe kapelaan Odekerke zijn al gauw verdeeld. Er wordt schande ge sproken over de nachtelijke tocht op een damesfiets, waar mee de kapelaan naar de ster vende moeder van de werkloze steenbakker was gegaan, nadat het dochtertje hem was komen halen. Tijdens zijn eerste preek maken zijn woorden over vriendschap, respekt, en wederzijds vertrou wen indruk. Die dag begint de grote voorjaarskermis, waar hij wat schuchter naar toe gaat, maar al gauw een taaipop ca deau krijgt en gratis op de kop van Jut mag slaan. Hij maakt die dag voor het eerst kennis met Miete, de dochter van de bierbrouwer, die hem uitnodigt voor het avondeten. Ned. II. 20.25 uur. Vier uur televisie en allemaal van eigen bodem, juichte zater dag de omroepster van de AVRO. Daar zat dan wel van alles bij wat tot de grauwe rou tine behoort, de "Wiekent kwiss" met de bekende ginne gappende panel, het Sportpano- rama, een aflevering van „Hol lands glorie" met steeds weer die dobberende schuiten, Televi- zier Magazine en tenslotte Mies, die de kijker later op de avond, dan pleeg je het mooiste volk te krijgen, in een nieuw "net pro beerde te strikken. Misschien is het een bijzondere attractie dat dit programma zich tot op de zondag uitstrekt. Ten Ten gerie ve van de opblijvers gaf Mies een staatje van wat zoal op een avond bij de buis wordt gecon sumeerd. Dót blijkt tegen twaal ven praktisch niets meer te zijn De vraag is ook of het zoveel beter was dan de vorige aflever ingen, waarover nogal gemop perd werd, omdat het niet de uit de sleur brekende verrassing bracht waarop velen zitten te wachten. De titel leek een en ander te beloven: politiek als tv-show, dat kon wel eens een spitse doorlichting worden van de Haagsche kringen zoals die af gelopen week te zien waren. Dat viel alles bij elkaar niet mee. De goedlachse serveerster in het restaurant van de Tweede Ka mer, op het oog niet minder dame dan de vrouwen van de nieuwe bewindslieden die in „Televizier" bij mevrouw Van Agt op bezoek waren, klapte nogal onschuldig uit haar keu ken. Praktisch geen vuile was hing zij buiten. Dat Kruisinga ook van een lachertje houdt wis ten we al, en dat politici graag vermageren is ook al geen schokkend feit. Soms leken we een wat dieper persoonschets te gaan krijgen, maar dan heette het gauw: „laat ik daar maar over zwijgen". Vermakelijk moest het wel zijn, want samen met Mies werd er verdeeld om gegierd. En daar blijf je dan zo laat voor op. Peter van Straaten had betere typeringen. De groepsfoto van het nieuwe kabinet: een grijs behang met vlekken. De enige die er voor hem uitspringt is Van der Klaauw, die hij ziet lijken op Goucho Marx. Maar ook Peter kon de politieke show niet maken, wel tekenen natuur lijk. En wat Vondeling bij Mies te vertellen had, kon met veran derde namen een reprise zijn van wat hij bij zijn vroegere kabinetten kwijt wilde. Tenslot te Wjegel en zijn vrouw. Hij was al vier dagen aan het bewind en het viel hem nog altijd niet te gen. Hij weet hoe hij kijken moet in de regeringsbank, daar heeft hij allang studie van ge maakt. Alles bij elkaar niet overschuimend van spirituali teit. dit „netwerk". Maar je moet er de mensen maar voor heb ben. Boeiender waren de opmerkin gen van de dames van kersvers geslaagde politici op de thee bij mevrouw Van Agt in „Televi zier". Mevrouw van Agt zelf in het geheel niet de Eugérue die men in haar veronderstelt, ge woon een nuchter en verstandig pratende echtgenote. De andere dames navenant. Mevrouw Gin jaar vond haar man een uiter mate kundig minister van wie we nog zullen horen. Toch wel een rustiger slag dames dan van de vorige ploeg. In elk geval hoorden we hier wel iets meer dan in het politieke cabaret van Mies. „VARA Visie" bewoog zich dit keer vooral in het rond rond het Rotterdamse Eroscentrum. En dan was dit weekeinde nog op merkelijk door iets dat wel ge heel ongewild toeval zal zijn ge weest Terwijl Sadat op het an dere net in het journaal bezig was nare dingen te zeggen over Israël, begon op het andere, bij de VARA, een gloednieuwe film over Israëlische parachutisten te lopen. HAN JONKERS NEDERLAND 1 Teleac 18.30 Geologie NOS 18.45 Fabeltjeskrant 18.55 Journaal VARA 19.04 Halfon heuvel zwijgt..., Is raëlische speelfilm (1976) 20.35 VARA-Visie NOS 21.35 Journaal VARA 21.50 De brave soldaat Schwejk, TV-serie, afl. 1 22.50 De vrouw als medemens (Neérlands Hoop) Symbiose 23.40 Vacaturebank Aktiegroep Blinden en Slechtzienden NOS 23.44 Journaal NEDERLAND 2 den 18.55 Journaal KRO 19.05 Tom Jerry, tekenfilm 19.10 Peppi Kokki, TV-serie 19.25 De Kris Pusaka, TV-serie, afl. 12 NOS 20.00 Journaal KRO 20.25 Dagboek van een herders hond, TV-serie, afl. 2 21.20 Sanford Zoon, TV-serie 21.45 Brandpunt KRO/RKK 22.25 Geloven op maandag NOS 22.55 Journaal DUITSLAND 1 WDR: 18 Halbzeit „Hallo Austra- Herin!" 19.15 Hier und Heute. 19.45 Trlck urn 4tel vor 8 (Wil helm Busch). 20.00 Journaal 20.15 MS Franzlska, TV-serie, afl. 4 21.15 Die Herren der Times Documentaire van Edmund Gruber over Engelands tra- dttioneelste dagblad, de Londense Times. 21.45 Bltte umblëttern, cabaret 22.30 Tagesthemen 23.00 Küse der Gesetzlosen „Barbary Coast", Ameri kaanse speelfilm (1935) van Howard Hawks met Edward G. Robinson, Mi riam Hopkins en Joel Mc- Crea In de dagen van de goldrush. 0.30 Journaal DUITSLAND 2 18.20 SOKO 5113, detectiveserie. 19 Journaal. 19.30 Disco '78. 20.15 Kinder Kinder, pedago gisch magazine 21.00 Journaal 21.20 Von Angeslcht zu Ange- slcht, afl. 2 Ingmar Bergmans „Face tot Face", de laatste twee delen: „Land van de schemring" en „De terug keer". 22.50 Journaal DUITSLAND 3 WDR: 18 Sesamstrasse. Physlk, les 30. 19 Journaal. Schauplatz: Borufsfsue Köln. 20.00 Journaal 20.15 Aus den Augen Slnn Spel met schijn en lijkheld van Hen» CS Bruëa en Jean Püti optisch bedrog en oorzaken. 21.00 Momente 21.15 Menschenjagd „Man Hunt", Amerlki speelfilm (1941) van Lang met Walter Pld Joan Bennett en G Sanders over aansli Hitler. 22.55 Journaal. ENGELAND BBC 1: 18.05 John Cr» Newsround. 18.10 Blue 18.35 Fred Basset. 13.40 naai. 18.55 South Today G wide goos North. Family, quiz. 20.15 Blake's Seven. TV-tiS afl. 4 21.10 Panorama, actualltelttfj 22.00 Journaal 22.25 Washington: Behind sed Doors, TV-serle, t 23.55 Tonight, actualiteiten 0.35 Journaal BBC 2: 20.00 Journaal 20.05 Ancestral Voices. TV- afl. 3 20.30 Nowaday, actualflerter 21.10 International Cabaret Lennie Bennett en Stevens ontvangen o.i gasten Swingle II, Ch »e at Dumont, Jan Mad 1(3 Diane Solomon. 22.00 Americans, TV-serle, (The Schoolteacher) 22.50 Madame Curie, TV-égc afl. 2 23.45 Just a Nlmmo 0.15 Journaal 0.25 Télé-Journal BELGIË NEDERLANDS 1 erk< 18 Pappl Kokki, TV-serie. De kinderen van apparti 47A, TV-serle. 18.40 Open s 19.10 Doe meel 19.45 Journal, 20.15 Micro-Macro,speiprogf L ma Re 20.50 Grote lui .kleine lieden, serie *e: 21.40 Inspraak '78 22.30 Journaal, Wetstraat 22.50 Open school BELGIË FRANS 1 18.15 Senlorama, bejaardi gazlne. 18.45 De Waalsi meenschap. 19.15 Sport. Journaal. 19.50 Vagllomo I nelel (Wij willen de kolo Italiaanse speelfilm van Monlcelll met Francois Ugo Tognazzl en Claude NEDERLAND 1 DUITSLAND 1 10 Journaal. 10.25 Szenen aus dem bürgerllchen Heldenleben, TV-serle (Eln Kaufmann von Ve- nedlg). 11.10 Klimblm, cabaret 11.55 Llebe fOr eln ganzes Le- ben, TV-serle, afl. 4. 12.25 Urn- schau. 12.55 Presseschau. 13 Journaal. 15.55 Journaal. 16 Rei- sewege zur Kunst (kunst op Slch llë). 16.45 Der Wolf und die Frau, TV-serle (Hllferuf aus Afrika). 17.35 Wereldtitel skiën (slalom dames). 17.50 Journaal. DUITSLAND 2 16.30 Mosalk. 17 Journaal. 17.10 Die grosse blaue Murmel, jeugd- weekjdurnaal. 17.40 Die Dreh- schelbe. DUITSLAND 3 WDR: 8.05 Schooltelevlse. Sesamstrasse. 10.15 Schoo visie. ENGELAND BBC 1: 10.10 Schooltel» 13.45 Journaal. 14 Pebble lunchprogramma. 14.45 Rag 15 You and me. 15.14 Schoo visie. 16.20 Pobol y Cwm, serie. 16.55 Play School, kleuters. 17.20 Wally Gator. Jackanory. 17.40 Animal M BBC 2: 12 Play School. Other People's Children, afl. Film as Evidence, afl. 3. The living City, afl. 3. BELGIË NEDERLANDS 1 en 14 Schooltelevisie. 17 School vlsle. BELGIË FRANS 1 HILVERSUM I EO: 18.09 EO-Metterdaad. P.P.: Uitz. van de PPR 18.30 Nws. EO 18.41 (S) Daar waar de molens staan, muzikale rondreis door Nederland. 19.00 (S) Ron duit, serie over sekten en stromingen. 19.40 (S) De Bijbel open. bijbelstudie. 18.40 (S) Muziek in vrije tijd. 19.00 Orgelmuz. 19.30 Onderwijzen kuns kunde? 19.50 (S) Psalm van 20.00 Nws. 20.05 (S) Klassiek Studio 2. 21.05 (S) Radio Filharmoi* Orkest o.l.v. Francesco Mander 2 (S) Literama. 22.42 (S) De naam. lui spel. NOS. 23.00 (S) Met het oog morgen. 23.55 Nws inform. 20.55 (S) Tenslotte. NOS: 21 05 (SI Hobbyscoop 21 30 Voor blin- HILVERSUM III den en slechtzienden. 21.40 Open school. 22.25 BOND ZONDER NAAM 22.30 Nws. 22.40 Boerenbont, progr. over boeren en tuinders. VOO: 22.55 Inform, show met actual en muz. 23.55 II Nws. HILVERSUM II NCRV 18.00 Nws. 18.11 Hier i NOS 18.03 De vacaturebank. 1810 e NOS-maal. AVRO: 19.02 (S) Het Stee -ï Tijdperk. 20.02 Radiojoum. 20.05 Superclean Dreammachine 210ir De Negen-Uur-Jazz-Show. 22.02 fW. journ 22.05 (S) Pim Jacob's Platen el la. 23.02 (S) Candlelightshow (0021 d Radiojourn) 1.02-7 00 (S) AVRO. tti HILVERSUM I AVRO: 7.00 Nws 7 02 (S) AVRO-klok (7.30 Nws. 7.41—7.55 Radiojoum.), 8.30 Nws. 8.36 Gym. v.d. huisvrouw. 8.45 De Groenteman. 8.50 Morgenwijding. 9.00 (S) Dansmuz. 9.15 Open school. 10.00 Radio-Lawaaipapegaai. 10.10 Arbeidsvi taminen, verzoekplatenprogr. (10.30 Nws. 10.33 Radiojournaal) 11.30 (S) Rondom twaalf. 12.26 Meded. voor land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Radio joum. 12.55 Europa van morgen, feiten en commentaren 13.10 (S) Pianomuz. 13.25 Beursplein 5. 13.30 'n Middagje AVRO. muz. inform, en service. 17.00 Voor ons gemaakt (door ons ge kraakt kinderprogramma 17.20 Over- heidsvoorl Kinderboeken over de Ne derlandse Antillen 17.30 Nws 17.32 Radiojoum 17.50 Toppers van toen. HILVERSUM II KRO 7.00 Nws. 7 11 Ochtendgym. 7.20 Het levende woord. 7.25 Badinerie. 7.54 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30 Aubade. 9.00 De letter M. (9.30 Scheep spraat. 9.35 Waterst.) 10.30 Ik sta hier niet voor de banken te praten. (11.00 Nws 11.30 Ouder worden we allemaal. 12.00 In „de Boerderij" OVERHEIDS- VOORL 12.49 Uitz. voor de land 13 00 Nws KRO 13.11 Echo f 13.40 Waar is de Meester? KaledCj in het voortgezel onderwijs. 14.001 ge vingers. 15.00 De avonturen Anatol, feuilleton. 15.20 In de wadi mer 16.00 Nws. 16.03 Spreekuur, f J 17.00 Het zal mijn tijd wel duren. 1' I (S) Eurolight. 17.40 Tambu, inform, i. verzoekplaten voor de Antillianen Nederland. 17.55 Meded. HILVERSUM III (7 00-800 Aktual. via Dingen van Dag). 7.02 (S) Gesodemeurders. 9® w Pep-op-dne 11.03 (S) Drie draait verzoek van mensen uit de sportv*» 12.03 (S) VARA s zoekplaatje. 14.0J tl Spilsbeeid. 16 03 (S) LP Top 30. U tl (S) Alfred Lagarde HILVERSUM IV TROS 7 00 Nws 7 02 (S) Cap* P 9 00 Nws. 9 02 (S) Als reizigers <r~' weg. 9.30 (S) Van heinde en verre. J (S) Opus tien tot twaalf. 12.00 (S) mezzo. 13.00 (S) De meest verttj klassieke tien. 13.30 (S) Koren-koifl 14.00 Nws. 14.02 (S) Om de kunst 'H (S) Guitariteiten. 15.00—17.00 (S) <1 Toen theaterproducent Joop v. d. Ende deze foto van Bruni Heinke aan Willie van Hemert liet zien, zei deze: „Dit is de vrouw die voor mij de rol van Miete

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1978 | | pagina 2