Priesterkunstenaar
René Smeets haalt
met zijn beelden van
Jezus de NCRV-tv
Nieuwe avonturen met
Lord Peter Wimsey
3;
TERUGBLIK
TELEVISIE VANAVOI
BfflgHSillK
TELEVISIE VRIJDAG
RADIO VANAVOND
RADIO VRIJDAG
Frankie Lane en de
paradijselijke ogen
RADIO/TELEVISIE
LEIDSE COURANT,
DONDERDAG 10 NOVEMBER 1977 paq
„Toen zei ik tegen mezelf: Nu hou je maar eens
op met die kruisbeeldmakerij. Het wordt nog
een tik. Je ziet straks in je parochie niks dan
kruisbeelden en de mensen om je heen zie je
niet. Ik zwoer: Van nu af aan snij ik geen
kruisbeelden meer, alleen nog Jezus figuren in
dienst van de zielzorg. En daaraan heb ik me
gehouden. Zo kwamen op zekere dag „Jezus
de revolutionair" en „Jezus de leermeester van
de geweldloosheid" tegenover elkaar op het
priesterkoor te staan. Soms ontstond er een
figuur na de zondag waarop ik gemerkt had
dat een bepaald idee over Jezus de mensen
sterk aansprak. In feite werd de parochie zo
geestelijk rijp gemaakt voor de eerste tentoon
stelling
René Smeets organiseert intussen veel tentoon
stellingen. Hij trok met zijn „Jezuscircus" door
het land en verkondigde zijn betekenis in de
gestileerde aanpak van deze tijd. De NCRV
bracht en brengt zijn Jezusbeelden op de televi
sie. Een gelukkige bijeenkomst, want René
Smeets is van mening dat hij niets anders doet
dan Jezus Jezus laten zijn, omdat „we ten slotte
leven in de tijd van de beeldbuis".
Voor René Smeets geen predikbeurten meer.
Hij is pater Passionist af. Er zijn andere wegen
waaraan je met Jezus kunt timmeren. René is
kunstenaar nu. Hij vindt zijn passie in het
symboliseren van Jezus in beelden van deze
tijd. Jezus in alle dimensies. Bij deze kunste
naar thuis in Deventer is de beeldenstorm nooit
voorbijgetrokken. De figuur Jezus in alle soor
ten afgebeeld. Het Rijke Roomsche Leven ge
plakt tegen de wand boven de gashaard en de
gestileerde Jezussculptuur uit „Wonen 2000" er
tegenover. Tegenpolen die in René's leven el
kaar zijn blijven aantrekken.
René is 55 jaar en legt met lange halen het
Gregoriaans in zijn sappige tongval. Hij was
Passionist, aalmoezenier, godsdienstleraar,
theologieleraar en pastoor in een Duits berg
dorpje. Sinds twee jaar is René wereldburger
en kunstenaar. Hij schept Jezussymbolen, on
der het motto: „de moderne wereld wil Jezus
niet kwijt maar rijk zijn". De mens Smeets
maakte een lange tocht van pater tot kunste-
„Ik had altijd missionaris willen worden. Maar
hoe gaat dat hé, komt er op zekere dag een
ronselaar die jongens voor een seminarie warm
maakte en ik werd Passionist. De lijdensmedi
tatie stond bij ons Passionisten boven aan. Ik
vond het prima. Ik wilde toch pater worden,
een pastoor stond te dicht bij me. Daar had
je klappen om de oren van gehad. Hoefde dus
niet Maar mijn groepering wilde het lijden van
Jezus bevorderen. Die sadistische toestanden
kon ik kinderen niet verkopen. Het kruis is een
teken van leven en nooit een teken van lijden."
René zocht naar andere wegen. Hij werd aal
moezenier in Havelte, trok met groengebroekte
jongens naar de Lüneburgerheide en trok op
met de soldaten in La Courtine.
„Al die dingen die je meemaakt", zegt René,
./naken je rijper en wijzer. Als pater moesten
we missie geven. Negen dagen in een parochie
rondhangen om te preken. Als jongen van
dertig was ik echter nog zo onvolwassen. Toch
moest je op de preekstoel gaan vertellen over
het geloof. Als de mensen mij wat vroegen,
stuurde ik ze met een kluitje in het riet Ik
dacht, ik geloof niet dat Jezus dit zelf zo gezegd*
zou hebben".
René Smeets nam de studieboeken weer ter
hand. Hij studeerde theologie bij prof. Schille-
beeckx in Nijmegen. Veertig kruisjes was hij
inmiddels gepasseerd.
René: „Ik wilde toen wel de zielzorg in. Me
bezighouden met de problemen van de mensen.
Maar in Nederland wordt een gestudeerde
priester van 45 jaar gewoon kapelaan. Daarom
ben ik naar Duitsland gegaan. Sinds mijn jeugd
had ik al kruisbeelden gemaakt. Gewoon als
hobby. Ik stopte mijn kruisbeelden in de kist
en vertrok naar Duitsland. Wel heb ik toen
tegen O.L. Heer gezegd: „Ik hou met die kruis
beelden op, anders zie ik meer beelden dan
mensen. Mijn pastorie was een vroegere zetel
van de Joden. Een synagoge. Ik vertel altijd
nog dat ik de mesjes van de besnijdenis boven
op zolder vond".
René hield zich een jaar koest. Anders gezegd:
hij moest zich een jaartje kalm houden en
aanpassen aan de Duitse katholieke gewoonten.
„Liep ik met Kerstmis met een kerstkindje op
m'n armen over het altaar, zodat mijn huis
houdster zei: „je lijkt net een ooievaar". Maar
dat deerde niet Ik heb gezorgd dat ik kontakt
met de bevolking kreeg. Ik organiseerde uit
stapjes naar Nederland en naar Rome, of ik
speelde in het café op een accordeon. Ik speel
de alles, van „Lustig ist das Zigeunerleben" tot
„In München steht ein Hochbrahaus". Na 2 tot
meer glazen wijn waren de Duitsers in stem
ming hè. Ze noemden me ook Rudi Carrell. Ik
kende meer café's dan kerken van binnen,
maar ik had wel contact'."
Pastoor Smeets bleef 11 jaar in het dorpje
Oberdorf. Hij zette er in voorbeeldig oecumeni
sche samenwerking een prefab-kerk neer. „De
opgave", zegt René, „was daarin een ziel te
brengen. Ik heb in de ramen de 22 symbolen
over de bergpreek gebracht". Ik kon het niet
laten, ik was toch weer met symbolen bezig.
Toen ik dan ook met die kerk klaar was, had
ik niets meer te doen. Ik heb op een goeie dag
tegen O.L. Heer gezegd: „neem me niet kwalijk,
het begint me weer te jeuken in mijn handen.
Sta me toe weer Jezusbeelden te maken, in
dienst van de verkondiging. Een fotograaf
maakte foto's van m'n beelden. Dat was net
een blitzkrieg, maar ik kwam er wel mee op
de televisie. Die parochianen wisten niet wat ze
zagen. Ik heb ze toen gezegd: dit is het meest
moderne huisbezoek dat ik ooit gedaan heb. Ik
René Smeets:
Abraham".
,Van de bijbel kennen de kinderen tegenwoordig alleen maar Vader
zette elke zondag een beeld van mij op het
altaar en predikte erover. Dat liep lekker totdat
ik mijn beeldjes opgepreekt had".
De pastoor ging tentoonstellingen organiseren.
De kunstenaar verdrong de priester, of, zoals
Smeets stelt: „Ik vroeg me steeds meer af hoe
ik het meest rendabel was als pastoor. Ik moest
16 uur godsdienstles geven. Ik voelde dat ik
door tentoonstellingen zeker zoveel mensen be
reikte als in de parochie. Ik maakte van ieder
thema beelden. Het moesten er zoveel zijn,
omdat iedereen zijn Jezus kan vinden".
De priester werd niet alleen maar kunstenaar
omdat hij zijn creaties toevallig mooi vond.
René legt uit: „Ik heb verdulleme dertig tot
veertig jaar over Jezus moeten preken. Zei me
verduveld niets. Wat is Jezus, wie is Jezus? Ik
leerde de mensen wel iets, maar ik leerde veel
meer van de mensen. Ik heb nooit over lijden
gepreekt, nooit over de zonde. Ik geloof niet
in de zonde. Zonde is een boemerang. Je treft
jezelf alleen maar".
René Smeets heeft nu een tentoonstelling in een
kerk aan de Oude Velperweg in Arnhem. Een
zaal vindt hij idealer dan een kerk, maar het
is nog niet anders. Zijn beelden verkoopt hij
bij uitzondering. De tentoonstelling is een evan
gelie waaruit geen bladzijde kan ontbreken. Hij
leeft, eet en drinkt nog volgens ingestampte
gewoonten: van collecten en de opbrengst van
een door hem geschreven boekje. „Ach", zegt
René, „als ik maar vrij ben, kan leven en iets
kan uitdragen. Ik heb geen krant. Ik heb geen
telefoon. Jezus had ook geen telefoon en had
toch een goede verbinding met boven".
Leon Vankan
NEDERLAND I
TELEAC
18.15 Eenheid In aanbaden (6)
NOS
18.45 De Fabeltjeskrant
18.55 Journaal
VARA
19.04 Meneer Polntu - tv-film
19.20 2 voor 12 kwis
20.00 Koning Klant
20.35 Lord Pater Wlmeey
NOS
21.35 Journaal
21.50 Den Haag Vandaag
22.05 Panoramlak Spadal olie
22.55 Journaal
NEDERLAND
NOS
18.45 Paspoort
18.55 Journaal
NCRV
19.04 Paddlngton kinderserie
19.10 Tom en de samenzweer
ders - serie
19.30 Dik Voormekaar Show
NOS
20.00 Journaal
NCRV
20.25 Ted Show
21.35 De familie Bellamy serie
22.25 Hier en Nu
23.05 Ander nieuws vandaag
NOS
23.20 Journaal
20.00 Journaal
20.15 Plusminus
21.00 Superstar - misdaad^
21.45 Contrasten
22.30 Journaal
22.50 En leidt ze niet in F
king - documentair;
misdaad en gevolg
i Journaal [DfcN
idse
23.35 Journaal
18.20 Uit het logboek van de val
Petersen - serie n met
19.00 Journaal rde
19.30 Sterrenparade x het
21.00 Journaal «nome
21.15 Onbehagen over Fraq70 wi
politieke reportage <eravoi
22.00 Liefde In het dorp -B een
23.30 Journaal indust
18.30 Van horen en zien P'?
brommers
19.05 Première - fllmprograu
10 A's VarltaanminaTlna
19.35 VerkeersmagazJne
19.45 Journaal
20.15 De Muppet Show
20.40 Panorama
21.30 Lachertjes
21.35 Standpunten
21.55 Première II
22.25 Journaal
DUITSLAND I
specti
I ZOU I
noodz
de on
distri
t vraf
(NI
JV) i
|knenr
17.55 Journaal
18.00 Regionaal nieuws
18.05 Liever tennis dan kanonnen
- serie
19.15 Regionaal magazine
19.45 Wat u aanstond
NEDERLAND I DUITSLAND II
20.15 De ondergaande wei maa
documentaire rd de
21.05 De komst van Joachlirgani
Ier - tv-spel l tocl
J(d d
1, nie
ndelij
ii de
Ntsen
nwezi
kr da
NOS
10.30 Schooltelevisie
10.55 Open School/Teleac
11.30 Schooltelevisie
DUITSLAND I
11.00 Kll-kla-klawitter -
programma
16.15 Homo musicus
16.45 Journaal
16.55 PfWf - sport voor c
17.40 Draaischijf
BELGIE
NEDERLANDS
15.50 Journaal
15.55 Kou, kabeljauw, concerns - 15.30 Sneeuwwitje
over de zeevisserij Jeugdfilm
16.40 Het programma met de 16.45 11.11.11.-actie
mula 18.00 Beertje Colargol
17.10 Teamwork '77 18.15 Open School
HILVERSUM I
18.00 De kerk vandaag. PP: 18.19 Uitz.
van het Geref. Politiek Verbond NCRV:
18.30 Nws. 18.41 (S) De wereld zingt
Gods lof. 19.35 Leger des Heilskwartier.
19.50 NCRV-Leerhuis 20.00 (S) Draai
schijf 21.20 Een. twee. uit de maat.
progr over onderwijs en opvoeding.
21.40 Soms voel ik ook au van binnen.
22.00 Rondom het Woord. 22.25 Zojuist
verschenen, boekbespreking. 22.30
Nws. 22.40 (S) Politiek weekoverz. 22.50
(S) Van onze correspondenten. 23.00
(S) Klanksnoer. klass. muziek. 23.55
Nws.
HILVERSUM II
HILVERSUM III
NOX: 18.03 De vacaturebank. 18.11
NOS-maal. TROS: 19.02 (SI Poster 2
(S) Ferry Maat's Soul Show 22.02
Sesjun 23.02 (S) Close-up 00.02 (S
Hugo van Gelderen Show. 1.02 (Sj
nachtwacht.
HILVERSUM I
HILVERSUM III
HILVERSUM II
HILVERSUM IV
„If ever a pair of eyes promi
sed Paradise, it was you, Jeze
bel", zingt Frankie Lane op
nieuw, nu, ter gelegenheid
van honderd jaar Edison, in
een reeks jubileumuitgaven
van de Ned. Fonografische In
dustrie, ook een elpee „Good
old America" van de pers is
gekomen met zangwerk van
zo'n dertig jaar geleden, toen
Wereldoorlog II net was ge
streden en de amusementsin
dustrie weer op gang kwam.
Een topper daarin was zeker
Frankie Lane met zijn verruk
kingen en verdriet rond Jeze
bel, een duivelse meid, die
met haar ogen het Paradijs
beloofde. Die vreugde ging
niet door, want „jij paste in
het duivelse plan om te kwel
len deze man", of woorden
van soortgelijke strekking.
Frankie Lane kreeg de woor
den zijn getourmenteerde keel
bijna niet uit en als toehoor
der had je diep met deze man
te doen.
Niet minder gold dat voor The
Inks pots, de inktvlekken met
hun „Into each life some rain
must fall". Inderdaad, om tra
nen bij te plengen, want in
ieders leven regent het wel
eens, maar „als ik aan jou
denk, komt er weer een bui
naar beneden". Ook Doris Day
staat er op met de wijze raad
van haar moeder: Wat zal zijn
zal zijn, evenals Guy Mitchell
met zijn „Truly Fair" en Nat
King Cole met zijn „Mona Li
sa", die volgens hem achter
haar eeuwige glimlach altijd
durend liefdesverdriet ver
bergt. En bij al deze vocale
ellende, hoogtepunten in het
toenmalige amuserende zang
wezen, missen we toch Louis
Armstrong. Hij staat er wel op
met zijn „Hello Dolly", maar
zijn poëtische „I found my
prill on Blueberry Hill" uit
zijn schraperige keel was voor
ons gevoel het mooiste wat er
in die dagen op amoureus ge
bied bestond.
Nog meer jubileumuitgaven.
„Haal het doek maar op", bijv.
met daarop onvergetelijke her
inneringen uit Hollandse show
en cabaret. Om te beginnen de
oudej aarsconférence van Wim
Kan, Toon Hermans' „Audi
tie", Paul van Vliet's „Heilige
Cup", Herman van Veen's „In
het midden" en voorts mensen
als Wim Sonneveld, Conny
Stuart, Neerlands Hoop eri Ro
bert Long. En dan zouden we
Jas penna de Jong en Seth
Gaaikema nog bijna vergeten.
De elpee „Instrumentale indi
vidualisten" laat allerhand
soort mensen, dat zich met
overgave wijdt aan het bijna
improviserend benaderen van
melodieën als „Summer of
'42", „Moment suprème", „The
nearness of you", „Autumn
musing" en „Dedication".
En omdat Elvis niet meer bij
ons is tevens in deze serie nog
een elpee met Presley-topics,
weinig mijmerwerk als „Love
me tender" en royaal ferme
rock in „Guitar Man" en „Jail-
house rock" en het immer om
streden „Hartbreak hotel", een
soort ode aan een eroscen-
trum.
En ten slotte ook nog een el
pee met het vlotte werk, de
„Maanserenade" op de jui
chende trompet van Marty,
„In een groen, groen knollen
land" van Jaap Dekker, de
aansporing „Kijk me eens
aan" van de Three Jacksons
en uiteraard „Ole Guapa" van
Malando. Verder op deze plaat
de gesmeerd lopende muzie-
ken van John Woodhouse, Cor
Steijn, de Kermisklanten en
Stef Meeder op zijn Hammon
dorgel.
muzikaal mijmerwerk horen
van grootheden als Thijs van
Leer, Harry Sacksioni, Wim
Overgaauw, Laurens van
Rooyen, Louis van Dijk, Pim
Jacobs, Rudi Brink en dat
Bram Biesterveld, huisknecht Pommetje Horlepiep in de
gelijknamige NCRV-tv-serie, moet momenteel het bed
houden wegens een rugaandoening. Daar kwam Teddy
Schaank hem bezoeken, zijn tegenspeelster in deze kin
derserie. Bij haar bezoek verrichtte Teddy enige medische
handelingen teneinde Pommetjes herstel te bespoedigen.
Overigens heeft de NCRV-tv een ruime voorraad aan
afleveringen, zodat niet hoeft te worden gevreesd voor
onderbreking van deze serie.
Lord Peter Wimsey is aan va
kantie toe. Hij gaat samen met
zijn butler Bunter per trein
naar Kirkcudbright waar hij
hoopt wat rust te vinden. De
onmisbare Bentley zal later na
gestuurd worden. Lord Peter
wil vissen op de meest rustige
plekjes die Schotland kent
Bunter is van plan te gaan
schilderen. Hij verheugt zich
erop de prachtige Schotse zons
ondergang op linnen te zetten.
Hij is een verdienstelijk ama
teurschilder, maar de prestaties
van de artiesten die Kirkcud
bright bevolken benadert hij
natuurlijk niet De anders zo
rustige omgeving wordt helaas
verstoord door enige opschud
ding. De oorzaak is Sandy
Campbell, een schilder en tot
voor kort lid van de plaatselij
ke golfclub. De man heeft ech
ter altijd een slecht humeur,
dat nog slechter wordt als hij
een brief ontvangt van de golf
club, waarin staat dat hij niet
meer welkom is. Campbell be
geeft zich woedend naar de
club en wordt daar door secre
taris Henry Strachan, Jock Gra
ham en Matthew Go wan opge
vangen. Ook zij zijn erkende
kunstenaars. Tijdens de ruzie
die ontstaat komt er heel wat
oud zeer boven. Het lijkt er
bijna op dat Lord Peter Wim
sey, zijn rust niet verdiend
heeft.
Ned. I, 20.35 uur.
Koning Klant
In Koning Klant ditmaal een
onderzoek van o.a. donzen dek
bedden en ondeugdelijk speel
goed, dit laatste vooral met het
oog op Sinterklaas.
Ned. 1,20.00 uur.
Samenzweerders
George Cosserat, de vader van
Betsy, is extra op zijn hoede als
hij hoort dat de Fransen een
aanslag willen plegen op het
leven van Admiraal Nelson.
Ook Scott weet iets van deze
plannen. Tom doet intussen po
gingen om de code van de brief,
die hij Page afhandig heeft ge
maakt, te ontcijferen. Pas als
George thuis komt en vertelt
wanneer de generaal zal ver
trekken is Tom de inhoud van
de brief duidelijk.
Ned. II, 19.10 uur.
De Ted Show
Ted de Braak presenteert van
uit „De Lievenkamp" in Oss de
„Ted-show". In deze superkop-
pelkwis zonder huwelijksvoor
waarden kiezen drie dames uit
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende
Woord. 7.08 (S) Lichte muziek. (7.30
Nws.) 8.30 Nws. 8.36 Gym voor de
huisvrouw. 8.45 (S) Gevar. progr. 10.30
Nws.) 11.00 Conducteurs, gisteren en
vandaag: gesprek. 12.00 (S) Gevar. pro
gr. (12.26 Med. 12.30 Nws. 12.41 Echo).
14.00 (S) Gevar. progra (15.30 Nws.)
Spreekuur. 17.00 (S) Souvenirs. 17.30
Nws. 17.32 Echo magazine.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Te
Deum Laudamus. 7.54 Op de man af,
evang. kommentaar. 8.00 Nws. 8.11 Hier
en nu. 8.25 Vandaag vri|dag gevar
progr. 9.00 Politiek en samenleving.
NOS: 9.10 Spiegel van Belgié. 9.35
Waterst. 9.40 Schoolradio. 10.00 Met 26
letters, progr. over lezen en schrijven.
10 30 NOS Jazzportret. 11 00 Nws. 11.03
Meer over minder. 12.30 Rechtóprecht.
12 49 Overh. Voorl.. Uitz. voor de land
bouw. 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier en
nu. NOS: 13 30 Vonken onder de as,
13.45 Onder de groene Linde. 14.00
Repertorium van de NOS-koren en -or-
Toch heb ik mij maar weer eens
gezet aan „Hoe Yoe Kong de
bergen verzette", de befaamde
serie China-documentaires van
Joris Ivens en Marceline Lori-
dan, waar de NOS gisteravond
in eerste instantie maar liefst
ruim twee uur voor had uitge
trokken. Maar bij nader inzien
bleek de aflevering nog tien mi
nuten uitgelopen te zijn. Welnu,
het film-echtpaar had deze keer
de camera's neergezet in een
generatorenfabriek in een voor
stad van Sjanghai. Waar zij
trouwens, kon men lezen, drie
maanden waren blijven staan.
Ivens zelf kwam voor de verto
ning van de documentaire mee
delen dat er geen sprake was
van „een voorbeeld-fabriek" en
dat hij er zelfs vijftien andere
fabrieken voor had afgelopen
om die te vinden. Het ging dus
om een bedrijf, dat zich „niet
bijzonder onderscheiden had".
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik
gaande het kijken mij betrapte
op de gedachte dat slechts een
ding nog erger kon zijn dan
ideze niet voorbeeldige Chinese
generatorenfabriek, namelijk,
een wel voorbeeldige Chinese
generatorenfabriek. Want ook
op dit niet volkomen bedrijf ble
ken de arbeiders de opvallende
vrije tijd tussen het werken
door vrijwel uitsluitend op te
vullen met discussies over de
gedachten van de gewezen voor-
kesten. 15.00 Slaap, verhaal van K«
Orhan. 15.30 Ingesloten uitg»
ten. progr. over gedetineerden. 1;
Zoeklicht op Nederland. (16.00 N
regionale zaken. VPRO (S) Welinget
te kringen. 17.45 SYMBIOSE. 17.55 H
EO: 7.02 (S) Tijdsein. 9.03 (S) De m
kale fruitmand 10.03 (S) Te elfder i
TROS: 11.03 (S) Gerard de Vries dij t
op verzoek. 12.03 (S) Nederlandstal I
top-tien en kwiswljs. NCRV: 13.301
Pop-Contakt. 15.03 (S) Elpee-pop. M s
16.03 (S) Nationale Hitparade. t
I
7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg Klassiek.
Nws. 9.02 Stof van eeuwen. 10.00
Vrijdagmorgenconcert. 12.00 (S) Net
concertpodium OE: 13.00 (S) Concf
gebeuren uit heden en verleden. 1<"
Nws. 1402 (S) Klankbord. 14.20
Seder t'Hillim, progr. rondom de p
men. 14.45 (S) Woord der waarhi
VPRO: 15.00 (S) Muziek-op-vier:
zitter Mao of van Lenin of o\l
het „politieke bewustzijn" en
arbeidsproduktiviteit die nog
wensen over zouden laten, otj
revisionisten die in de gatl
moesten worden gehouden l
over de belangrijkheid van j
ideologie en het werk. En l
kon ondergetekende bij dit a
nauwelijks meer opbeuren i
een van de werkers aan
begin van de film meedeelde dl
sinds de culturele revolutie
prikklok in zijn fabriek was sj
geschaft. Maar ook als er i
gediscussieerd werd ging
door een groepje vrijwilligel
opgevoerd toneelstukje altlf
nog over de bouw van een gene
rator of over een inspirerena
ontmoeting met voorzitter Maji
- die overigens - als ik alles godll
heb begrepen - door de huidig
machthebbers in de volksrepi
bliek niet eens zo hoog worlj
De IKON had aan het prilj,
begin van de avond een aflevei
ing van het alleraardigste pro
grammaatje „Iemand zoals jij
waarin vier twaalfjarige kindf
ren deze keer over „angsf
praatten. Vooral dat jochie sti
mijn hart, dat op de vraag ff
hij wel eens aan de dood dacH
antwoordde: „Ja, vroeger, toö
ik nog klein was, maar nu aller
weer als jij me erom vraagt".
Herman Hofhu
Frankie Lane die het zo moeilijk had met Jezebel.
tien heren hun ideale kwis part
ner. Via de bekende „veiling"
kiezen ze er ieder twee, waarvan
er een zal moeten afvallen. Het
winnende paar kan in het bezit
komen van een aantal aantrek
kelijke prijzen.
Ned. II, 20.25 uur.
Bellamy
Koning George VII verschaft de
familie Bellamy de eer bij hen
te dineren. Butler Hudson en
zijn personeelsleden beleven
hierdoor de dag van hun leven.
Alles verloopt volgens plan, tot
dat het gezelschap na afloop
van het diner een drankje
drinkt. Dan verschijnt in het
souterrain een onverwachte be-
Nrf.eu, 21.35 uur.
„The Dockxbrothers" is een van de groepen die zal
optreden in de „Dik Voormekaar Show" op Ned. II om
19.30 uur.