Peter Hollestelle: stap voor stap op weg naar erkenning AUTOBIOGRAFISCH VERHAAL VOOR „BLIJF BIJ ME" Samenvoeging van Den Haag vandaag en NOS-journaal rH.H:iim,iiM aan TERUGBLIK hou f het lJ scherm in het oog Jan Akkerman en andere platen TELEVISIE VANAVOND TELEVISIE VRIJDAG RADIO VANAVOND RADIO VRIJDAG RADIO/TELEVISIE LEIDSE COURAN DONDERDAG 3 NOVEMBER 1977 PAGINA 2 Hij is boomlang. Is met een sonore basstem, of barststem, uitgerust en de eerste reakties op Peter Hollestelle's nieuwe elpee, vooral binnen vrienden- en kennissenkring, zijn be moedigend. „Als je succes hebt, is dat gewoon te gek", bekent Peter Hollestelle. Toch staat hij wat huiverig ten op zichte van alles wat met suc ces te maken heeft. Party's, fotosessies, interviews, het hoeft niet zo erg van hem. Hij ziet het betrekkelijke in van die popwereld vol glitter en glamour. Hij wil gewoon zich zelf zijn, platen maken zoals hij wil en verder niet. En gelukkig kreeg hij die kans. „Step by step" is de titel van die pas uitgebrachte tweede solo-elpee, waarvoor hij zelf, met behulp van vriend Hessel de Vries, de nummers schreef. Stap voor stap zou ook best kunnen slaan op de carrière van Peter Hollestelle, die in de loop der jaren al vele ups en misschien zelfs nog wat meer downs heeft gekend. En van die downs heeft hij trachten te leren, zijn muziek stukje bij beetje verbeterd, kortom is aan zichzelf gaan schaven. „Step by step" is dan ook het beste wat Peter Hollestelle op dit moment in huis heeft, maar dat zegt niets over de toekomst Al vanaf z'n achttiende zit Pe ter Hollestelle in de muziek. Daarvoor eigenlijk ook al via schoolbandjes, maar dat mag geen naam hebben. Het meer professionelere werk kwam ten tijde van „Peter and the Blizzards", een van die vele Nederlandse bandjes die we kenden in de periode dat de popmuziek nog de luiers om had. Hij maakte met die groep een single op het Muziek Ex pres-label (jawel). Het werd een bescheiden hitje. Even be scheiden als het succes dat hij had met de groep The Flags. „Joe Cocker was in die tijd van The Blizzards mijn grote voorbeeld. Zijn stem vertoont veel overeenkomst met die van mij, vandaar dat het logisch was dat ik veel van zijn werk, plus dat van Ray Charles, het grote voorbeeld van Cocker, zong. Je weet nog wat je eigen mogelijkheden zijn. Dat moet je door evaluatie ontdekken. Dus op een bepaald moment zag ik het werk vein Cocker niet meer zitten. Die jongen is trouwens helemaal verkeerd aangepakt. Hij kreeg het ver keerde materiaal en heeft z'n stem gigantisch misbruikt. Zonde gewoon. Toen ben ik zelf gaan schrijven", zegt Hol lestelle. Tussen de „Cocker-periode" en dat zelf schrijven zit dan wel een periode van een paar jaar. „Het is natuurlijk wel de vraag of dat wat je schrijft het aanhoren waard is. Ook daar moet je zelf achterkomen. Je hoort het natuurlijk wel snel genoeg uit je directe omgeving of je eigen nummers levens vatbaarheid hebben. Datzelfde gebeurt ook met de muziek die je schrijft. Ik merk het aan mezelf. Ik verander steeds, sta open voor allerlei muziekvor men. Ook daarin moet je groeien. Alles bij elkaar is dat een erg lange weg, en niet altijd de gemakkelijkste", zo heeft Peter aan den lijve on dervonden. Hij is daarom ook een tijdje uit het vak gestapt, al bleef hij als werknemer bij een theaterbureau indirect be trokken bij de muziek- en theaterwereld. Daarnaast pro duceerde hij een beetje. Totdat hij op een gegeven mo ment werd opgebeld door To ny Berk van Basart. „Heb je zin om een elpee te maken. Je mag zelf uitkiezen welke num mers je neemt". Een beetje overdonderd ging hij aan de slag. „Ik zocht het toen alle maal in de stijl van „To love somebody", weet je. Ik vind dat een verschrikkelijk fijn nummer. Maar ja, een elpee helemaal met dat genre lied jes, dat gaat snel vervelen. Ja, en dan ga je op een gegeven moment twijfelen. Je blijft zoeken naar nummers. Je kimt ze niet vinden, en op het laatst zie je het helemaal niet meer zitten. Toch ben ik er dankzij Hans Vermeulen, die op mijn verzoek de plaat ook zou pro duceren, uit gekomen. Het werd best een goed album." Een kleine twee jaar later werd hem wederom de kans geboden een soloalbum te ma ken. Hij koos ditmaal niet weer zijn vriend Hans Ver meulen als producer. „Ja, je bleef op die elpee natuurlijk duidelijk de Hans Vermeulen- sound horen. Hij had zelfs wat nummers geschreven, maar ik wilde graag m'n eigen muziek spelen. Hoe goed ik Hans' z'n muziek ook vind". En de twee de, zelf geproduceerde elpee kwam er, met wederom die allesoverheersende stem van Peter, die verschrikkelijk veel doet denken aan die van Doc tor John. „Heb ik meer ge hoord. Typisch Nederlands: mensen in een bepaald hokje stoppen", is zijn reaktie daar op. Muzikaal ligt hij in een heel andere lijn. „Ik ben erg beïnvloed door de Duitse rock. Toch zou ik graag een wat andere „swing" willen. Zoiets als Little Feat of zo, of Robert Palmer in vroeger dagen". We zullen het wel merken, zodra Peter de volgende stap heeft gezét op weg naar erkenning. Lex Niggebrugge P.S. Inderdaad, Peter Holle stelle is de broer van Conny van den Bosch en neef van studiomusikant Hans Holle stelle. Peter Hollestelle: „Step by step" is momenteel het beste wat ik in huis heb". Sir Richard en Lady Marjorie proberen van alles om een society schandaal te voorkomen. „Blijf bij me" is een film, die gebasseerd werd op het autobio grafische verhaal „A child in the forest" van Winifred Foley. Mevrouw Hollins woont in een groot landhuis. Ze is negentig jaar oud en heeft dus de hulp van andere mensen nodig, maar ze is te trots om dit toe te geven. Personeel hebben in 1928 is de gewoonste zaak van de wereld als je welgesteld bent, maar dat het personeel ook een menselij ke relatie kan betekenen is niet volgens de regels. De veertien jaar oude Winnie komt bij de oude vrouw werken. Het is voor een periode van zes maanden, maar Winnie maakt zich echter onmisbaar en mevrouw Hollins raakt zo op haar gesteld dat ze haar na die zes maanden niet wil laten gaan. Ned. II, 21.35 uur. Samenzweerders Toms vader is bevrijd door Tom en Betsy waarbij ze de hulp hebben gekregen van Ralph Pa ge. Hun argwaan tegen Page is ondanks deze hulp niet afgeno- men. Tom ziet kans Page een belangrijke brief te ontfutselen. Dit epistel zal in het verhaal een uiterst belangrijke rol spelen. Ned. n, 19.10 uur. Bellamy Elizabeth en Rose komen uit Greenwich om de kerstdagen in het enorme huis op Eaton Place 165 door te brengen. Elizabeth heeft echter zoveel bagage bij zich dat het er naar uitziet dat ze nooit meer zal vertrekken. Haar echtgenoot Lawrence is niet meegekomen omdat deze naar een tante zou zijn gegaan. Elizabeth ziet er niet gelukkig uit en tijdens het kerstdiner ver telt ze dat ze Lawrence heeft verlaten en dat ze wil scheiden. Sir Richard en Lady Marjorie voorzien grote moeilijkheden en een society-schandaal is het laatste wat ze willen. Rose huilt uit bij Thomas omdat Elizabeth onaardig is geweest onderweg. Hij voelt zich zo gegriefd dat hij Ann Francis als Winnie Mason en Cathleen Nesbitt als mevrouw Hollins in „Blijf bij me". terugrijdt naar Greenwich, waar hij Lawrence alleen thuis vindt. Ned. D, 21.35 uur. Simonskoop De Engelse comedy-serie „Are you being served" wordt al een aantal jaren uitgezonden. Door TV-privé het succes van de serie hebben de schrijvers David Croft en Jeremy Lloyd voor hun geestes kinderen, de personeelsleden van het warenhuis Grace Bro thers iets anders bedacht en een filmscenario geschreven. De film is net als de serie een en al komedie. Voor deze gelegen heid spelen zich de avonturen niet in het warenhuis zelf af, maar tijdens een gezamenlijke vakantie aan de Spaanse kust. Simon van Collem reisde naar Engeland en nam daar gesprek ken op met de belangrijkste fi guren uit de film en serie. Ned. 1,19.53 uur. Henk van der Meyden praat met Johnny Kraaykamp in TV-pri vé. Het gesprek dat in Johnny's Noordhollandse woning werd opgenomen gaat over diverse aspecten uit Kraaykamp's car rière, die vele ups en downs heeft gekend. Ned. 1,20.40 uur. (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM De program maleiding van de NOS-televisie onderzoekt of het wellicht ver standiger is de rubriek „Den Haag vandaag" en bet NOS- journaal in de top te coördine ren. Dat zou er toe kunnen lei den, dat „Den Haag vandaag" in de toekomst onder de verant woordelijkheid zal komen te vallen van Ed van Westerloo, hoofdredacteur van het jour naal. „We proberen een betere vorm van samenwerking te vinden, waarbij echter volledig het ei gen karakter van beide rubrie ken gewaarborgd blijft", aldus Car el Enkelaar, hoofd van de dienst televisieprogramma van de NOS, na het gesprek dat de programmaleiding heeft ge voerd met Ton Planken van „Den Haag vandaag". Enkelaar zei voorts dat er inmiddels al een gesprek is geweest met Van Westerloo, waarbij deze zich be reid heeft verklaard om even tueel de parlementaire rubriek ook onder zijn hoede te nemen. Bij het gesprek was ook aanwe zig Joop van Os, onder wiens bevoegdheid thans „Den Haag vandaag" ressorteert. laar: „We zijn nog aan het bekij ken of we op de nieuwe manier mogelijk efficiënter kunnen gaan werken. Het staat ook nog niet vast, dat er inderdaad een wijziging in de top komt. Maar hoe dan ook, de kijker zal er uiteindelijk niets van merken." Jan Akkerman Drie jaar na de vorige (Tabernakel) komt Jan Akkerman met zijn nieu we solo-elpee „Jan Akker man" op de markt. Zonder overdreven op de voorgrond te treden - „Kijk-eens-hoe-goed- ik-ben" - speelt hij de meest fantastische solo-partijen, te gen een achtergrond van kunstig gearrangeerde strij kers. Dromerige nummers en snelle funk-stukken wisselen elkaar af, waarbij vooral het pianospel van Joachim Kïihn en bassist Cees van der Laarse (die ook in het „Eli"-projekt met Jan Akkerman meespeel de) opvallen door hoge kwali teit. Jan speelt naast jazzy ak koordenreeksen snel en pluk- kerig in het openingsnummer „Crackers", tovert ruimtelijk klinkende en als een waterval door ruisende akkoordenreek sen in „Pavane" en eindigt de langspeler met een rustig akoestisch werkje, wat klas siek aandoend. Luister vooral naar „Streetwalker": Prachti ge strijkers, swingend bas- werk en virtuoos gitaarspel. (WEA). Jess Roden Een van de betere elpees, die onlangs werd uitgebracht is ongetwij feld „The player not the ga me" van de Engelsman Jess Roden. In 1974 en 1976 had hij al twee uitstekende elpees ge maakt „Jess Roden" en „You can keep your hat on", die een wat jazzachtige sfeer uitstra- len. Zijn nieuwe elpee bevat voornamelijk rustig werk zoals het openingswerk „Misty Roses" van Tim Hardin, dat gezongen wordt met een wat hese stem. Van de acht num mers schreef Jess Roden er drie „In me tonight", „Woman across the water" en „Sensa tion" deze laatste met Steve Webb, die eens deel uit heeft gemaakt van de eerste Jess Roden Band. Een van de hoog tepunten van de elpee is ,Lon- ley avenue" waar op de juiste wijze gebruik is gemaakt van het achtergrondkoortje en dat qua stijl heel gemakkelijk op genomen zou kunnen zijn door Robert Palmer. (Island) Randy Newman Het heeft een goede drie jaar geduurd voordat de middelgrote Randy Newman weer een studio van binnen zag en er zijn nieuwe langspeler „Little Criminals" opnam. Deze wat eentonige zanger riep om zijn studio angst te overwinnen, de hulp in van onder andere Ry Coo- der, Klaus Voorman, Don Henley, Glenn Frey en t Joe Walsh. Met elkaar maakten ze er een ware happening van, en werd een elpee.afgeleverd die op sommige momenten nog beter is dan „Good Old Boys". De eigen composities liggen in dezelfde muzikale lijn als de vorige lp, en ook de teksten hebben weer dat kenmerkende cynische ondertoontje. Beter echter zijn de arrangementen van Newman, die voor het eerst ook de synthesizer een grote rol liet spelen in het geheel. Beste nummers: het Eagles-getinte „Rider in the Rain", „Germany before the War" en „Kathleen". (Warner Bros). David Bowie David Bowie's nieuwste lp „Heroes" was zon der meer een absoluut mees terwerk geweest, ware het niet dat de onberekenbare Bowie zich net als op „Low" had gestort op de experimentele synthesisermuziek, die bijna de hele tweede kant van de plaat vult Deze vage electroni- sche geluidsflarden zijn mis schien erg geschikt als achter grond bij een science fiction- film, maar niet om thuis te beluisteren. De rest van de lp Jan Akkerman schitterende nieuwe elpee. is daarentegen Bowie op zijn het verdwijnen van Roxy Mu- best met uiterst opwindende sic zeldzaam is geworden, rockmuziek, die vooral sinds Sterk geavanceerde rockcom- posities, met zeer strakke maar juist daarom zo eroti sche ritmes, gierend gitaarspel en met Bowie zelf als de koele afstandelijke maar tegelijk zeer bezielde zanger. Meester lijke rockmuziek kortom, die de plaat ondanks de electroni- sche experimenten het aan schaffen ten volle waard maakt. (RCA). Joan Arma trading Dat een vrouw binnen de popbusines best in staat kan zijn meer te willen en te kunnen dan het zoete gekweel van bijvoor beeld Linda Ronstadt en de „haren", toont de Engelse zan geres Joan Arma trading op haar 4e lp „Show some Emo tion". Het eigen stemgeluid van Joan (met een wat ijle stem, die in de vele hoge uitha len wat weerbarstig klinkt); de uitstekende composities, die zich bewegen in een ruim mu zikaal scala (jazz, rqck, blues, folk); de vaak fantastisch, een voudige en passende begelei ding; het zijn al deze elemen ten die een lp als deze tot een voltreffer maken. Ze begeleidt zichzelf af en toe op akoesti sche gitaar; schrijft haar veel zeggende teksten zelf en weet telkens zo'n uniek breekbaar sfeertje te creëren, dat dit al bum tot één van de betere van dit jaar gerekend mag worden. Beste nummers: „Woncha co- me on Home": „Mama Mercy" en „Willow". (AenM). Hans Piët NEDERLAND I Teleac 18.15 Eenheid In eenheden, les 5 NOS 18.45 Fabeltjeskrant 18.55 Journasi TROS 19.04 De man van zes miljoen, TV-serie 19.53 Simonskoop 20.15 O moeder, wat ia het heet, TV-serle 20.40 TV-Prlvé (Johnny Kraay kamp) NOS 21.35 Journaal 21.50 Den Haag Vandaag 22.05 Formule 3 Plus 22.50 Journaal NOS 18.45 Paspoort 18.55 Journaal NCRV 19.04 Paddlngton, TV-serle, atl. 4 19.10 Tom en de samenzweer ders, TV-serle, all. 5 19.35 Dik Voormekaar Show NOS 20.00 Journaal NCRV 20.25 Abide with me (Bll)f bij me), TV-flIm 21.35 De familie Bellamy, TV-terle 22.25 Hier en Nu 23.05 Standpunt NOS 23.15 Journaal DUITSLAND I 18.05 I Spy (Dubbelspion), TV-o»- rle 19.15 Wat u beviel 20.00 Journaal 20.15 Beelden uit de wetenschap 21.00 De Tljgerbrlgade, TV-serle 21.55 Titel, Thesen, Temperamerv ta 22.40 Journaal DUITSLAND II 18.20 Uit het logboek van de Pe ter Petersen, TV-serle 19.00 Journaal 19.30 Cyprlenne, muzikale kome die 21.00 Journaal 21.15 Politieke discussie 22.00 Eln sllbernes Paar, TV-flIm 22.55 Journaal BELGIE NEDERLANDS 18.00 Pierrot, TV-serle 18.05 Rondomons 18.30 De vergeten eilanden, TV- serle 18.55 3x11-actie 19.00 La llnea, tekenfilm 19.05 Israëlitische uitzending 19.35 Kijk uit, verkeerstlps 19.45 Journaal 20.15 Nationale loterij 20.20 Muppet Show 20.45 Panorama 21.35 Fllmklucht 21.40 Standpunten 22.00 Filmpremières 22.40 Journaal NEDERLAND I NOS/NOT 10.30 Schooltelevisie 10.55 Werken met het thema 11.30 Schooltelevisie DUITSLAND I 10.00 Journaal 10.05 Draaischijf 10.25 Nairobi, documentaire 11.10 Araöne Lupln, TV-serle 12.05 Titel, Thesen, Temperamen- te 12.50 Persoverzicht 13.00 Journaal 15.50 Journaal 15.55 Das fiel uns auf, vrouwen van drie landen 16.40 Programma met de mufs 17.10 Teamwork '77 17.55 Journaal DUITSLAND II 11.00 Kll-Kla-Klawltter 16.15 Stressverschijnselen, afl. 6 16.45 Journaal 16.55 Schollerenexpress 17.40 Draaischijf HILVERSUM I 18.00 De kerk vandaag: inform, over kerk en samenleving. P.P.: 18.19 Uitzen ding van D'66 NCRV: 18.30 Nws. 18.41 (S) 'De wereld zingt Gods lof: veel gevraagde gewijde muziek. 19.35 (S) Leger des Heils kwartier 19.50 NCRV- Leerhuis. Bijbellezing. 20.00 (S) Draai schijf. 21.10 (S) Licht orgelspel. 21.20 Een. twee uit de maat: progr. over onderwijs en opvoeding. 21.40 Bij de tijd inform, progr. serie. 22.00 Rondom het Woord. 22.25 Zojuist verschenen: boekbespreking. 22.30 Nws. 22.40 Poli tiek weekoverz. 22.50 (S) Van onze correspondenten. 23.00 (S) Klanksnoer: klass. muz. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. IKON: 18.30 Kleur, inform, over kerk en sa menleving. AVRO: 19 00 Aspecten, kun strubriek. 20.00 Nws. 20.05 (S) Klassieke liederen voor bariton en piano. 21.30 Er is een tijd van spreken, hoorspel. Met het oog op morgen, met c Actualiteitenoverz. Radio-TV. 23.10 De krant van morgen. 23.20 Den Haag Vandaag 23.52 Even op adem komen, yoga. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 20 02 (S) Soul Show. 22.02 (S) Sesjun. .23.02 (S) Close-up. 0.02 (S) De Hugo van Gelderen show met L.P.-werk. 1.02- 7.00 (S) De nachtwacht HILVERSUM I KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Lichte muz.. met om 7.30 Nws. en aansluitend: Echo. 8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw 8.45 (S) Anne van Egmond met gevarieerd pro gramma en om 10.30 Nws. 11.00 Kermi sexploitanten. gisteren en vandaag. 12.00 (S) Hans van Willigenburg: geva rieerd programma met om 12.30 Nws. en om 12.41 Echo 14.00 (S) Anne van Egmond: gevarieerd programma met om 15.30 Nws. 16.00 (S) Spreekuur. 17.00 (S) Souvemirs. 17.30 Nws. 17.32 Echo magazin. HILVERSUM II 7 00 Nws. 7.11 Ochtendgymnastiek. 7.20 Te Deum Laudamus. 7.54 Op de man af. evangelisch commentaar 8.00 Nws. 8.11 Hier en nu. 8.25 Vandaag... vrijdag, gevarieerd progr. 9.00 Politiek en sa menleving. gesprek. NOS 9.10 Spiegel van België. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Met 26 letters, pro gramma overlezen en schrijven. 10.30 NOS-Jazzportret. 11.00 Nws 11.03 Meer over minder: De stem van de sprekende minderheid. 12.30 Rechtoprecht. 12.49 OVERHEIDSVOORLICHTING: Uitzen ding voor de landbouw. 13.00 Nws. 13.11 NCRV: Hier en nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as. Nederlands volks verhalen en volksgebruiken. 13.45 On der de groene Linde, oude liedjes en balladen. 14.00 Repertonum van NOS- koren en -orkesten. 15.00 Fragmenten uit Dubbel Spel. 15.30 Ingesloten., uit gesloten, programma over gedetineer den. 15.45 Zoeklicht op Nederland, re gionale zaken. (16.00 Nws) VPRO: 17.00 Welingelichte kringen. 1 SE. 17.55 Mededelingen. HILVERSUM III leder heel uur Nws EO: 7.02 (S) Tijd sein (7.55 (S) EO-Metterdaad-met om. 8.45 (S) EO-Regio). 9.03 (S) De muzikale fruitmand. 10.03 (S) te elfder ure. TROS 11.03 (S) Verzoekplaten. 12.30 (S) De Nederlandstallige top-tien en kwiswijs. NCRV 13.30 (S) Pop-contact met de Nationale Tip-30 15.03 (S) Elpee-pop NOS 16.03 (S) Nationale Hitparade. ITTVi NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek. 9.00 Nws (S) Stof van eeuwen. 10.00 (S) Vrijdagmorgenconcert. 12.00 (S) Van het Nederlands concertpodium. Ë0: 13.00 (S) klankspiegel, concertgebeuren uit heden en verleden. 14.00 Nws 14.02 (S) Klankbord. 14.20 (S) Nederlandse orgelkomponisten en hun orgels. 14.45 (S) Woord der waarheid. VPRO: 15.00 (S) Muziek-op-vier. Een minimaal caril lon en een vleugel met schroeven. In Kenmerk liet Jan Pronk, in afwachting van zijn spijtig af scheid als minister, maar je kunt nooit weten hoe een zetel in deze dagen rolt, alvast zijn politiek testament achter. Drie zorgen liet hij zijn opvolger in de toekomst kwellen. De hulp aan de ontwikkelingslanden dreigt alweer voor het commer ciële karretje te worden gespan nen, minderheidsgroepen die ook te maken hebben met ge noemde hulp, worden al weer iets onheuser bejegend, en ook zijn er groeiende neigingen tot protectie. Allemaal symptomen, aldus Pronk, die de geloofwaar digheid van het politiek beleid dat hij heeft gevoerd, dat het dat is geweest, onderschreef hij zonder schroom, kunnen onder mijnen. Ook stak hij niet onder stoelen of banken, dat op zijn departement hard was gewerkt, dat er veel is gesjouwd voor de goede zaak en dat ook meer mensen in zijn beleid zijn gaan geloven. IKON zette de nieuwe serie „Ie mand zoals jij", waarin kinde ren van omtrent tien tot twaalf hun prille gevoelens opbiechten, lichtjes in met ontboezemingen over de liefde. Een knul zei: „Verliefd zijn is een kriebel in je maag, en een schat van een meisje legde uit hoe jongens het aanleggen en dat meisjes dan meestal een mooie jurk aantrek ken of met haar kont wiebelen. Een onbedorven uitzending te midden van alle hedendaagse narigheid. Zoals bij de NCRV in de film „Schrikbeeld" het socio logisch trauma dat als er ergens een misdaad wordt gepleegd in dit geval de moord op een vrouw getuigen van nabij geen mond open doen tegenover de politie, maar zodra ze ermee op de tv kunnen komen, hun reserve laten varen en zich ineens van alles herinneren. Het feit dat ze even het middelpunt mogen zijn geeft de stoot aan ongedachte mededeelzaamheid. Maar het slachtoffer vergaten ze te hulp te komen. John Hopkins maakte van dit staaltje onver schilligheid, dat overal voor kan komen, een film, waarbij je even stil kon blijven zitten, ver bouwereerd weer eens over de nare aspecten van het mens zijn. HAN JONKERS

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1977 | | pagina 2