'Omzien in wrok' meer dan huwelijks drama Sterren luisteren „Starwars" op TELEVISIE VANAVONI TELEVISIE ZATERDAI RADIO VANAVOND RADIO ZATERDAG „Dakota" de film waaruit Monique wegliep RADIO/TELEVISIE LEIDSE COURANT VRIJDAG 14 OKTOBER 1977 PACl NEDERLAND I Teleac 18.15 Les Gammas, les 4 NOS 18.45 Fabeltjeskrant 18.55 Journaal AVRO 19.05 Tekenfilms 19.25 Vlammenzee, documentaire 19.50 Dakota, Nederlandse speel film (1974) NOS 21.35 Journaal AVRO 21.50 Voor de vuls weg, no. 154 IKON 23.00 Oost-West, afl. 3 NOS 23.25 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Informatie voor Spanjaar den 18.55 Journaal VARA 19.04 Vrouwenplaneet Medusa, TV-serle 19.30 De natuur en de mens, TV-serie VARA 20.25 Klaverweide 21.15 VARA-vlsle 22.05 Five Miles to Midnight, Ame rikaanse speelfilm (1962) 18.00 Nieuws uit Noordriji Westfalen ia05 Bijna alledaags, TV-fll 18.40 Plaatselijk nieuws 19.15 Hier und Heute 19.45 Daiiah Lavi zingt 20.00 Journaal 20.15 De dubbele Moritz, klucht 21.55 Het zevende zintuig 22.00 Actualiteiten uit Bonn 22.25 Journaal 22.40 Sport 23.15 Tatort, TV-serle 0.35 Journaal DUITSLAND II 18.20 Oude draakloos 18.40 mannen zonder zenu kluchtfilm 19.00 Journaal 19.30 Bultenlandjoumaal 20.15 Susanna Margai i Brandt TV-spel 21.40 Journaal 21.55 Culturele aspecten 22.30 The Magician, TV-serle 23.15 On s'est trompé d'hlt j d'amour, Franse speelfilm (11 0.45 Journaal BELGIE NEDERLANDS 18.00 Beertje Colargol 18.15 Open school 19.10 Traject 19.45 Journaal 20.15 Dierenparadljs 20.45.Slnful Davey, Engelse s film (1968) 22.20 R.K. uitzending 22.50 Journaal NEDERLAND I Teleac 10.30 Eenheid In eenheden, les 2 11.00 Werken met het thema NOS 15.30 Journaal NCRV 15.32 Bolke de Beer 15.40 Op zolder, kindermagazine 16.50 Zo vrij als een vogel, TV-se- rie, afl. 1 DUITSLAND I 10.00 Journaal 10.05 Draaischijf 10.25 Actualiteiten uit Bonn 10.50 Hitparade 11.35 Buitenlandjournaal 12.20 Rondblik 12.50 Persoverzicht 13.00 Journaal 13.30 Programma-overzicht 14.00 Journaal 14.05 Sesamstraat 14.35 The Cameraman, TV-kJucht 15.45 Sport (karate) 16.30 Technische adviezen 17.15 Gezichtsveld 17.45 Journaal 17.48 Sport DUITSLAND II 13.00 Programma-overzicht 13.30 Voor Griekse gastarbeid 14.15 Voor Italiaanse gastait ders 14.58 Journaal 15.00 Lassie, TV-serie 15.25 Knutseltips 15.35 Robi Robi Robin Hood, serie 16.00 Vakantie op maat 16.59 De grote Prijs 17.00 Journaal 17.05 Spiegel der deelstaten BELGIE NEDERLANDS 14.00 Doe mee! 14.30 Texas, Amerikaanse W tem (1941) 16.00 Open school HILVERSUM I 18.00 Toeristische uitzending. 18.19 P.P.- Uitz. van de PSP. 18.30 Nws. 18.41 Marktberichten. 18.44 (S) Filmklapper. 19.30 (S) Edwin Rutten, lichte muz. 20.00 (S) In antwoord op uw schrijven. 22.00 (S) Als het kijkglas maar vol is, amus. progr. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 (S) Goal. sportprogr. 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 Embargo: aktual. 18.45 God's Eigen Radioprogramma be treft Kunst e.d. NOS: 19.50 Den Haag volgende week. 20.00 Nws. 20.C Europees Concertpodium: Conc bouworkest met solist: klass. r de pauze: Ong. 21.05-21.30 Kunstw 22.30 (S) Musicultura. 23.00 (S) Mi oog op morgen; 23.20 Oen Haag daag; 23.52 Even op adem ka 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) I Maal. VOO: 19.00 (S) De Nederla Top-40. VPRO: 20.02 (S) VPRO-vri. op-drie. 23.02 (S) Amigos de Miis| AVRO: 1.02 (S) Radio Panora. 2.021 Blues, Ballads en Beat. 3.02-7.00 (3 Nachtje AVRO. HILVERSUM I VARA: 7.00 Nws. 7.02 Met Hans op. lichte muz. (7.30 Nws. 7.41 Dingen van de dag). 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Z.O. VARA's Zater dagochtendshow, gevar. progr. 10.30 Nws. 10.33 Z.L. 12.26 meded. voor land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 In de Rooie Haan, zaterdagmiddagcafé met actual. 14.30 (S) NAR, Nederlandse Ar tiesten Revue. 15.30 Nws. 15.33 Kinde ren een kwartje? progr. over school en thuis. 16.00 (S) Het zout in de pap, cultureel progr. 17.30 Nws. 17.32 Din gen van de dag. Uitz. voor de landbouw. TROS: Nws. 13.11 Aktua 112. 13.30 Bing C by Story. 14.30 Cabaretcetera. 1 Voorzichtig breekbaar: oude gra/i foonplaten. 15.40 Lichte orgelnj 16.00 Nws. 16.03 De Europarade. 17* Meded. HILVERSUM III NCRV: 7.02 (S) Pop Station. S. Happy Sound. 8.54 Eerlijk gezegd (S) In. 10.03 (S) Muziek bij de f 12.02 (S) Los Vast. met tussen en 13.00 de VIP-Show. 14.03 (S) Barend. 16.03 (S) Sportshow. HILVERSUM II HILVERSUM IV TROS: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Rustig bijkomen. 8.00 Nws. 8.11 Aktua. 9.00 Coulissen, knipoog naar het iheater. (9.35-9.40 Waterstanden.) 10.00 De tien om kindershow. 10.30 Aktua- Sportcafé. (11.00 Nws.) 11.30 Kom eens langs in Hemdorff. gesprekken en mu ziek. OVERHEIDSVOORLICHTING: 12.49 AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) Reveille. S Nws. 9.02 (S) La Fonteinne Amoura 1 (2). 9.45 AVRO-thema: Zo hoor je R eens wat. 10.00 (S) Kamermuziek Mozart. 11.30 (S) Pistache. 14.00 W 14.02 't Is historisch. 14.30 (S) Dwo jak-programma 16.15 (S) Oude lietö liederen. 16.45-17.00 Radiojournaal. Aan kleinigheden soms is te merken dat een-nieuw televisie seizoen is aangevangen. Zo heeft „Twee voor twaalf", één van onze intelligentste program ma's een lichtblauwe achter grond gekregen. Ook het melo dietje, waarmee het denken der kandidaten wordt gemarkeerd klinkt nu wat speelser en wat meer zoden aan de dijk zet, het startbedrag is tot 600 gulden verhoogd, zodat als men alles met of zonder opzoeken blijkt te weten men er 7000 gulden aan overhoudt. Zit daar BTW bij, heeft het iets te maken met de inflatie die ook het denken niet onaangetast laat, heeft de VA RA ondanks nijpend aanhan gersgetal toch meer armslag, of hoe zit dat? Ook „Koning klant" is weer pre sent. Nu vijfendertig minuten per aflevering, waaruit blijkt dat de malafide zaken, de mis kopen enzovoorts hand over hand toenemen. voor het eerst was er ook de nieuwe Ted show met meer uit gewerkte en zelfs iets verfijnder spelletjes dan tot dusver gebrui kelijk in dit programma. Het was bij de NCRV toch veel show wat de klok sloeg. André van Duin vervolgde zijn dik- 8 voor-mekaar grappen, die wa de poppen betreft toch wel steri lijkt op de Muffin show. He kon gisteren niet op met d gloednieuwe programma's. De NOS startte „formule 3plus een boeiende, soms vinnige tot persoonlijke uitschieters lei dende discussie tussen de voor zitter van de Industrie bon NW, Arie Groeneveld, dr. F. A Hoogendijk, hoofdredacteur var Elsevier's Magazine, en F Swarttouw, directeur van eö havenbedrijf te Rotterdam aar de ene kant en een niet op haa; mondje gevallen zaal vol vra gers aan de andere kant. Ha hoog moet, mag en kan het in komen zijn, daar ging het over Groeneveld ging uit van een ma ximering tot 60.000 gulden in d persoonlijke sector. Daar wer den tal van amendementen oj ingediend. Goedkeurende en al wijzende. Het nivelleren za'1 Hoogendijk hoog, maar Groene veld rekende voor, hij zat troi> wens voortdurend te noteret wat men de andere gesprekstè ders weinig of niet zag doen, da de belastingdruk bij 100.000 gui den niet groter is relatief gene men dan bij lagere inkomens Zoals altijd bij moeilijke discus sies kwam men niet tot eet afrondende slotsom. Herman Hofhuizer- en België Filmweek m Arnhem 1977 ARNHEM Voor de elfde maal sedert de Nederlandse Bioscoopbond in 1955 de Arnhemse filmweek in het leven riep, is de Gelderse hoofdstad weer het middelpunt van het filmgebeuren in ons land. Ook al gaan er voortdurend stemmen op dit tweejaarlijkse evene ment op een meer centraal gelegen plaats te organiseren, de Arnhemse filmweek bleef en behield, dat bleek gisteren ook weer, zijn eigen karakter. Het is in eerste instantie een vrij gezapi ge happening voor het bioscoopbedrijf zelf, waar de nieuwste produkten van diverse verhuurmaatschappijen al dan niet met enig feestelijk vertoon worden gepresenteerd, met daar om heen de mogelijkheid om in andere zalen dan het grote Rembrand-theater minder commerciële nieuwkomers te zien dan wel nog eens een paar oude films om in te halen. In tegenstelling tot de Utrechtse cine- manifestatie, die meer een gezellig on deronsje is, waarin een steeds weer terugkerende maar zelden variërende groep vinefielen zich verlustigt aan films, die misschien net een landelijk rouclement halen, of de Rotterdamse Film International, waar filmgekken in soms chaotische toestanden alles, maar dan ook letterlijk alles rijp en groen gaan zien, is Arnhem een wat conser vatieve filmpresentatie gebleven, wel landelijk maar eerlijk gezegd ook wel een beetje provinciaal. Zo is er voor de drie manifestaties op filmgebied in ons land voor elk een zeer aparte plaats gebleven, met een eigen publiek en een eigen organisatie, die elkaar nauwelijks bijten. Een aangeklede persconferentie met borrel, zoals gistermiddag voor de ope ningsfilm „Starwars" werd gehouden, is bijvoorbeeld in Utrecht nauwelijks mo gelijk en voor Rotterdam ondenkbaar. „Starwars", science fiction op de recht op-en-neer manier van de oude Flash Gordon-verhalën, die sedert de wereld première op 25 mei al ruim 167 miljoen dollar aan recettes binnensleepte, en in dit tempo nog vóór Kerstmis, wanneer de Nederlandse première is. het wereld record van „Jaws" zal hebben gebro ken, was paradepaardje genoeg om er de producent, Gary Kurtz in gezelschap van enkele hoofdrolspelers voor naar Nederland te halen. Onde de medespe lenden waren ook de boomlange Peter Mayhew en de weinig in lengte voor hem onderdoende David B. Prose. Zij spelen respectievelijk een aapachtige figuur en een robot in de film, terwijl ze beiden een minimum aan tekst heb ben. De 33-jange Mayhew is eigenlijk helemaal geen acteur, maar een electro- technicus, verbonden aan het King Col lege Hospital in Londen. Zijn filmerva ring beperkt zich tot één rol, namelijk die in Charles Schneer's Simbad en het oog van de tijger waarin hij, ook al zonder dialoog een gigantische mino- tauris speelde. Mayhew zou best als acteur verder wil len gaan, maar ziet ook wel in dat zijn lengte van twee meter vijftien de keuze van de rollen wel erg beperkt maakt. Overigens zit Mayhew met zo erg in over zijn lengte. „Ik ben eraan gewend. Als zesjarige was ik al ongeveer zo groot als een volwassen vent. Het is alleen zo, dat de samenleving niet bere kend is op mensen van mijn lengte, zodat ik altijd problemen heb met deu ropeningen, kleding, en auto's waarin ik pas". De vrolijke hoofdrol in „Starwars" wordt vervuld door de bijna 21-jarige Carrie Fjsher, dochter van Debbie Rey nolds uit haar huwelijk met Eddy Fis her. „Van mijn dertiende tot mijn zes tiende heb ik 's zomers altijd op de planken gestaan, het laatst samen met mijn moeder in haar show in het Lon- dense Paladium". Daarna is Carrie zich serieus op acteerlessen gaan toeleggen, en na een klein rolletje in de film „Shampoo" en een televisie-optreden in William Inge's „Come back little Sheba" naast Laurence Olivier en Joanne Woodward, kreeg zij een grote kans als prinses Leia in „Starwars". Hoe ze aan die vette rol kwam? Ze weet het zelf niet, en ze is toch heus niet op haar mondje gevallen. „Regisseur George Lucas beweert dat het was omdat hij geen schone prinses uit een sprookje nodig had, maar een sterke persoonlijk heid". Dat moet je natuurlijk wel zijn als prinses van een planeet die zo juist is vernietigd. „Het zou een verschrikke lijke opgave geweest zijn, als Lucas niet zo begrijpend was geweest. De opna men moesten namelijk in een record tempo worden gemaakt. Als het nog eens een keer over gedaan moest wor den dan kostte het vaak uren om het decor, dat net helemaal was opgeblazen, weer op te bouwen. Met al die explosies hoef je overigens niet echt te acteren. Je voelt je vanzelf al wezenloos", weet ze zich lachend te herinneren. OTTO MILO (Van onze radio- en tv-redactie) BRUSSEL De Nederlandse en Belgische radio hebben in Brussel een eerste gesprek ge had over een gezamenlijk ra dioprogramma. De Belgische minister voor Ne derlandse kuituur, mevrouw Ri ka de Backer, die als voorzitster optrad bij de installatie van de gemengde commissie, waar schuwde dat nationale belangen van de twee landen voor proble men zouden zorgen. „Het 19e eeuws nationalisme is wel afgezworen, maar de prak tijk van het dagelijks leven wordt nog overwegend gevoed door nationale motieven," zo verklaarde mevrouw De Bac ker. De gemengde commissie zal ad viezen uitbrengen over de kos ten, functies, programma's en technische mogelijkheden. Bo vendien zal zij zich bezig hou den met de juridische status en de financiële middelen van het nieuwe omroepstation. Als het projekt van de grond mocht komen, dan zal het sta tion waarschijnlijk gaan uitzen den op de lange golf op een folflengte die in 1975 tijdens een internationale conferentie aan Nederland werd toegewezen nog steeds openstaat. Hugo Metsers als Jimmy Porter en Josine van Dalsum als Alison vinden tenslotte toch begrip bij elkaar. Regisseur John v.d. Rest heeft het niet zo begrepen op het gestileerde toneel, het spelen van stemmingen in plaats van het doorleven daarvan. Bij hem moeten acteurs en actrices er hun hele hebben en houden tegen aan gooien, waarbij de tekst niet uit het boekje, maar uit het hart moet komen. Te dien einde dook hij met een aantal spelers zes weken de studio in om voor KRO-tv John Osborne's drama „Omzien in wrok" om te zetten in beeld-theater. Het draaide uit op gedreven drama met een duidelijke emotionele lading en handelende over mensen die niet in staat zijn normaal met elkaar te verkeren. Zondag op tv op Ned. I om 19.55 uur, een lange zit tot half elf. Was puur menselijk drama de bedoeling van John Osborne? Deze auteur was er een van het groepje roman- en toneelschrijvers, die samen de „angry young men" (boze jonge mensen) vormden en hun onvrede met de toenmalige maatschappij weg schreven in een taalgebruik dat wemelde van de verwensingen aan het adres van de gevestigde maatschappelijke klas se, die voor zichzelf de carrières uitstippelde en afgestudeerden uit de lagere bevolkingsgroe pen angstvallig buiten sloten. In wezen ging het om een sociaal protest, dat in de literatuur en op het toneel zijn weerslag vond, maar in het volksbewustzijn van de jaren '50 slechts moei zaam is doorgedrongen. Dit verschijnsel hoort als zodanig alweer tot het verleden, al heeft het boeken en toneelstukken opgeleverd, die tot werelddrama worden gerekend. Een van die stukken is Osborne's „Look back in anger", waarin de maatschappelijke proble matiek als boven omschreven wordt toegespitst op het huwelijk van een miskende intellectueel met een lijdzaam meisje uit de betere kringen, dat niet tegen de vernederingen van haar man is opgewassen. Het loopt dan ook fout, maar het leven leert hen uiteindelijk toch bij elkaar te blijven, ook al heeft hij zijn vrouw uit wraak getrouwd. Er ziten twee prachtige rollen in, Hugo Metsers als de man en Josine van Dalsum als de vrouw. Hij heeft heel wat gram te spuien en zij zit aanvankelijk zonder veel verweer, al vindt ze troost bij een huisvriend, een genuanceerde vertolking van Hans Dagelet. Vanuit de opvatting van John v.d. Rest is er een voortreffelijk stuk tv-theater gemaakt, hele maal gedacht vanuit die twee gehuwden, die verstrikt in onwil en onvermogen zitten opge sloten binnen de vier muren van hun kleine woning. De camera gunt ons geen blik naar buiten en roept daarmee de suggestie op, dat die twee in elkaar gevangen zitten. Pas op het eind komt er enige opening bij de binnenkomst van de vader van de vrouw, Guus Oster. Dan wordt er ook ruimte geschapen in de levens van beiden: de vrouw vertrekt en de man leeft (tijdelijk) verder met een vriendin, een wat vlakke rol van Pleuni Touw John v.d. Rest: „Dit stuk pas in de opzet van de KRO om toneel van wereldformaat thuis te brengen bij mensen die zelden of nooit in een theater komen. Hierin passen ook „Saint Joan" van Shaw met Josine van Dalsum in de rol van Jeanne d'Arc, „Rinkelrooien" van Eric Schneider en „Het land waar de koning een kind is", van Henry de Montherlant. Al deze spelen zijn gereed of er wordt aan gewerkt. Allemaal veel kosten vergende produkties, maai- de KRO heeft er vertrouwen in, dat een groot kijkpubliek erdoor in de situatie wordt gebracht eigen levenservaring te herkennen, al zijn wij ons ervan bewust, dat het om zoge naamd „zwaar" repertoire gaat. De KRO vindt dat iedereen in de gelegenheid moet zijn die stukken te kunnen zien en daarom durft de KRO die te brengen. In al deze spelen staat de mens centraal, met zijn vermogen of onver mogen om met zijn omgeving te communiceren. Vertaler Aty Westerling koos voor een heden daags woordgebruik en de acteurs hebben in lange repetities gezocht naar de bedoelingen van dit spel en gepoogd een treffende interpre tatie te bereiken. Zij hebben daarvoor heel diep in zichzelf getast. Dieper dan wanneer het in de zaal uitgebracht zou worden, want dan zoek je naar een gemiddelde dat elke avond haal baar moet zijn. Op de tv moet het echter in één keer raak wezen. Dat ligt voor altijd vast, is onherhaalbaar. Als het goed is, moet het zo zijn, dat wat er op het scherm zichtbaar wordt, in de huiskamer bij de kijkers wezenlijk aan de orde komt". Dit laatste zal wel lukken.Omdat dit toneelstuk al zo'n twintig jaar oud is, heeft het zijn schokwerking verloren, Het nieuwe is er af, maar er is wel iets moois van overgebleven, met alleen inhoudelijk, maar ook door de regie, die een stuk verhevigde menselijkheid inbracht, zowel in de krachtige taal van Metsers als in de gekweldheid van Josine van Dalsum, ge plaatst in dialogen met veel close ups, met beperkt uiterlijk vertoon maar veel innerlijk drama, dat in intens spel naar buiten komt. Maar de jonge boze mensen vormden een so ciaal-literaire beweging, kritiek op het toenma lige maatschappijbeeld. Wat dit betreft heeft dit stuk zijn geldigheid ook nu nog met verloren, maar „Omzien in wrok" is minder alleen maar huwelijksdrama dan deze regie wl doen voorko men. TON OLIEMULLER motel aan de rijksweg zou Ras- terhuis B.V., voortvarend geleid door Elly, uit de moeilijkheden komen. Gerrit, de zoon van Kui pers, zou moeten proberen de opdracht te krijgen maar hij weet, dat hij het werk niet aan kan. Kuipers denkt daar echter anders over. Hij weet Elly te overtuigen van de noodzaak dat er een meuw motel gebouwd moet worden en dat er een be perkte inschrijving moet komen tussen Mol B.V., geleid door Gerrit. Kuipers zal zijn zoon wel een handje helpen om de begro ting zo krap mogelijk te houden en zodoende een goede kans te hebben op de opdracht. Maar Gerrit wil eigenlijk liever het kleine werk doen, zoals een fo to-atelier voor een vrouw die het met Gerrit goed kan vinden. Ned. II. 20.25 uur. Middernacht Het huwelijk van de Italiaanse Lisa Macklin en haar Ameri kaanse echtgenoot Bob is met best. Lisa dringt op een schei ding aan, maar Bob smeekt haar te wachten tot hij terug is van een zakenreis uit Casablan ca. Het vliegtuig waarin Bob zit stort neer en volgens de berich ten zijn er geen overlevenden. Dat zou betekenen dat Lisa een Anthony Perkins als de Amerikaan Bob Macklin en Sophia Loren als zijn Italiaanse echtgenote Lisa in „Vijf mijl voor middernacht." grote som geld van de verzeke ringsmaatschappij krijgt. Als door een wonder echter is Bob de emge die aan de dood ont snapt is. Hij zet Lisa onder druk om alsnog de verzekeringspen- mngen te innen, waarmee hij „schadeloos gesteld" uit haar le ven zal verdwijnen. Ned. II, 22.05 uur. Gezamenlijke radio programma's van Nederland met een gedeeltelijk voltooide, maar reeds dure film. De opna men nog eens overdoen met een andere actrice was gezien de kosten geen haalbare zaak meer en het enige wat er voor de makers nog opzat was Monique plotseling uit het verhaal te la ten verdwijnen en zich verder te concentreren op de piloot, met aan het slot omdat de oude Dakota de rol van de vrouwelij ke tegenspeler moest overne men nog een optreden van de altijd wél voor Pim en Wim bereidwillige Willeke van Am- melrooy. De film „Dakota" kreeg daar door in het midden een nogal merkwaardige wending en het zou interessant geweest zijn om te weten hoe deze Nederlandse productie er uit gezien zou heb ben als Monique van de Ven gebleven was. Kees Brusse redt de zaak met een knap solo-op treden en men kan alleen maar bewondering hebben voor de makers, dat zij met alle tegen slag van de nood een deugd hebben weten te maken door het accent naar Brusse te ver leggen. Ned. I -19.50 uur. Klaverweide Door de bouw van een nieuw Ondanks alle strubbelingen bij de productie Monique van de Ven liet het tijdens de opnamen afweten en moest „uit het sce nario" geschreven worden is de voor een groot deel in de West opgenomen film „Dakota" van Pim de la Parra en Wim Verstappen, die vanavond op het scherm komt, toch wel een interessante ervaring. Kees Brusse speelt er een nogal aan lager wal geraakte piloot in. die met zijn oude Dakota char tervluchtjes uitvoert zonder zich erg te bekommeren over de la ding die hij moet afleveren. Het gaat hem meer om het feit dat hij weer eens de lucht in kan, dan om het geld. Een interes sante vrijbuiter-figuur, die op een gegeven moment in contact komt met een rijk meisje, dat van zijn diensten gebruik wil maken. Wat zij precies wil komt er in de film tenslotte niet uit, omdat Monique van de Ven het beter kon vinden met cameraman Jan de Bont dan met haar regisseur en haar biezen pakte, het pro ductieteam in de steek latend Kees Brusse en de later weggelopen Monique van de Ven, twee van de hoofdrolspelers in de film Dakota.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1977 | | pagina 2