l
Harde klap'7 herenigt
Ben en Martha Seinen
Ongeoefende kijker
Gerrit beschreef
eigen droombeelden
J
SPRAAK
TERUGBLIK
TELEVISIE VANAVOI
NOS-musici naar Mexico
TELEVISIE DINSDAG
RADIO VANAVOND
RADIO DINSDAG
RADIO/TELEVISIE
LEIDSE COURAN"
MAANDAG 25 APRIL 1977 PAGI!
AI
door Ton Oliemuller
Barend Barendse: levert commentaar op
sport op spel en verder op alles waarvoor
hij wordt uitgenodigd. Ernstige luchtpijpont
steking. Draagt geruite pet met pompom.
Martine Bijl: zangeresje. Nooit heeft iemand
haar zien zingen. Verdient grijpstuiver door
in niet al te snugger raadselspel om de mopjes
van Albert Mol te gieren.
Joost den Draayer: Discjockey. Terwijl veel
aardige, verstandige mensen in het gekken
huis zitten, in een dwangbuis, loopt hij vrij
rond.
Kees Schilperoort: vooral gezellige presenta
tor, gespecialiseerd in het nadoen van de boer
die hij is.
Stuk voor stuk zijn dit namen en kwalifica
ties, opgenomen in het „Vergeetregister", dat
is toegevoegd aan het Arbeiderspersboek, ge
schreven door dichter Gerrit Komrij en in de
handel gebracht onder de titel: „Horen, zien
en zwijgen".
Dit laatste is duidelijk niet gebeurd. Gerrit
Komrij heeft niet kunnen zwijgen over wat
hij verleden jaar allemaal op de vaderlandse
treurbuis heeft gezien. Wat hij zag vond hij
slaapverwekkend. Zover gekomen moet hij
misleid zijn geworden door zijn eigen droom
beelden, waarop hij vervolgens de criteria der
tv-kritiek toepaste. Dan schiet je met scherp
op een fantoom. Of op windmolens, maar
ofschoon zijn machtige hand het wil, krijgt
Gerrit het Hilversumse raderwerk niet stil. Hij
heeft zijn kijkfauteuil laten uitrusten met een
driepuntsveiligheidsgordel om te voorkomen
dat hij van slaap voorover uit zijn stoel zal
vallen. In elk geval wenst hij niet op zijn
achterhoofd te vallen, want hij liep al enige
tijd met daarin het plan om de Ned. tv
voorgoed uit de wereld te schrijven. In zijn
voorwoord zegt hij, dat in dit boek voor eens
en voor altijd de misère staat beschreven en
dat het alle verdere geschrijf over de Ned.
tv overbodig maakt. Gezien zijn bekentenis
gemakkelijk te slapen valt evenwel te vrezen,
dat hij dromend heel andere dingen heeft
gezien dan de in 25 jaar bedreven geworden
gemiddelde tv-kijker.
De programma's van de VARA kunnen er bij
hem over het algemeen wel mee door en die
van de VPRO zijn onovertroffen, vooral de
Hachee-show „De ondergang van de Onan"
vond hij een werk vol triomfantelijke wanor
de, een zege van de geest over de materie,
voorzover zulks dus op de jaren achtergeraak-
te televisie mogelijk is. Er trok in deze show
een dekselse collectie volzinnen aan je voor
bij, vloeken, blasfemie, seksuele aberraties,
anale leukigheden en godsdienstwaanzin en
dit alles gebaseerd op een keur aan oplichte
rij, gegoochel, valkuilen en charlatannerie.
Het was zowel gênant als buitengewoon. Dit
lezend krijgt men inderdaad de indruk, dat
Gerrit een van zijn eigen bizarre dromen
beschrijft, er op het ontbrekende rijm en
ritme na bijna een gedicht aan wijdt. Volgens
Gerrit moet er zo snel mogelijk een nationale
omroep komen, een roep om grauwgrijze
middelmaat met staatsprogramma's, staats
kunst en staatspoëzie, voor welk laatste Gerrit
dan gaat zorgen.
De eerste de beste avond, dat Gerrit keek,
schreef hij: „Allereerst kwam op de NCRV,
de omroep van de tekst: „En God schiep de
mens naar Zijn beeld, naar het beels Gods
schiep Hij hen" (Gen. 1-27), Ted de Braak
binnenhuppelen die ons allerlei van die men
selijke evenbeelden toonde, zodat ik nu einde-
Hans van Willigenburg: zie ook Gerrit
Komrij.
lijk weet hoe God eruitziet: Hij is iemand die
een minuut aan een paraplu kan hangen, met
een valhelm op machtig veel kopjes en scho
teltjes op elkaar weet te stapelen en zichzelf
reuzenoren aannaait, zogenaamde „Wondero-
ren".
Het is zonneklaar, de ongeoefende kijker Ger
rit, die na 25 jaar tv moe van het dichten
eindelijk ook eens is gaan kijken, heeft zicht
baar moeite met de verwerking van het beeld
dat hem besprong, maar dat zelfs zeer jonge
kijkers van dit tv-tijdperk al lang moeiteloos
hebben weten in te passen in hun bestaan.
Zoals geweld op de buis een kind tot agressie
kan verleiden, zo brengt Ted de Braak hem
op theologische gedachten, een feit waarvan
deze humorist zal opzien. Dit proces grijpt bij
Gerrit evenwel diep in. Even later zegt hij ook
nog: „Ten overvloede bewees daarna een zan
geresje door het zingen van: „Hij had een
rumba in zijn ogen, hij had een tango in zijn
stem, hij had een samba in zijn armen", dat
bij God niets onmogelijk is". En daarmee
prikt Gerrit het mysterie van de schepping
vast op een enkel woord en of beeld met
dezelfde hardnekkigheid als destijds de hele
oude orthodoxen, die tegen telefoonpalen wa
ren, omdat Gods goedheid geen palen kent
Bij God en Gerrit is inderdaad niets onmoge
lijk. De in parodieën bedreven dichter Gerrit
die in aanmerking komt voor de definitie dat
dichten het liegen van de waarheid is, draaft
door als denker over een feilbaar stuk men
senwerk als de tv is. Hij stelt de allerhoogste
eisen en vervolgens vast, dat het vandaag
alweer niks was. Origineel woordgebruik en
het ongeremd, ongerijmd en verrassend lég
gen van niet-bestaande verbanden maken
hem nochtans de moeite van het lezen waar.
Zijn analyses werpen menigmaal een nieuw
licht op de zaak, maar zijn gestoei met woor
den spuit vaak een nevel vóór de gedachten
er achter, een rookgordijn, waarachter het
vuurwerk schuil gaat, omdat Gerrit er als
purgerende poëet niet in slaagt het kruit van
zijn denkkracht droog te houden.
Dit deed hij dan een jaar lang in het NRC/-
Handelsblad, waarna hij terwille van het na
geslacht het in een boek liet bundelen. Het
oordeel van collega's literatoren over deze
schrijfsels: „Hij schrijft niet'over tv, maar
uitsluitend over zichzelf, maar je kunt er wel
om lachen." En dat is zo.
Over de Wie-kent-kwis van Fred Oster: „Bij
een kandidatenpaar uit IJmuiden veronder
stelt 't Fredje als vanzelf dat er tijdens de
uitzending in die plaats wel niets gevangen
zal worden. Een meisje dat graag in een
schoonheidssalon wil werken mag van hem
even recht in de camera kijken, omdat er
misschien wel ergens „een directeur van een
schoonheidssalon" voor het toestel zit, enzo
voort. In alle opzichten kunnen we zo'n Oster
betitelen als een mediasouteneur. Zenuwach
tig, ratelend als op een kermis, stotterend en
vooral piepend, heel erg piepend van angst,
slaat hij maar om zich heen, zonder aanschijn
des persoons, een erbarmelijke ledenpop".
En over de gasten in de „Vuist" van Willem
Duis: „De ellende ligt op de grond. De vloer
is bezaaid met rampzaligheden en in de tegels
huist liefdesverdriet. Dat weet ik, omdat zan
gers van droevige liederen, telkens als ze
tussen twee regels tot hun schrik een adem
pauze tegenkomen, veelbetekenend naar bene
den staren. Het luidkeels kwelende schepsel
Conny Vandenbos, die steeds opkomt alsof ze
Greta Gar bo is, maar eerder lijkt op een met
een viltstift beschilderde augurk, vertrekt
haar gelaat zo smartelijk of ze ei* zo bij wil
gaan liggen. Het is een zingende zure bom".
„Slachtoffers van de tv zijn er in vele soor
ten", zo vaart Gerrit verder uit. „Voorop gaan
zij die zich vrijwillig als aas voor de guillotine
aandienen. Het zijn de mensen die op de tv
met lucht en lapwerk beroemd willen worden.
Het zijn de quizmasters, het zijn de panelle
den, het is het schuim dat in „Wie van de
drie" piept, het zijn de Albert Mollen en de
Martine Bijlen, die nationale bekendheden
werden, omdat zij nooit wat nieuws verzonnen
en al veertien jaren en een dag drijven op
het vet van hun gegiechel, hun drie routine-
moppen en de suggestieve wijze waarop zij
een aantal paar bewegingen uit het dierenrijk
imiteren. Een gepommadeerde Dracula als
Hans van Willigenburg vormt de onechte
vrucht van deze monsterlijke erotiek. Je kunt
ze nauwelijks slachtoffers noemen, het zijn
meer masochisten".
Heel gemakkelijk vloeit dit alles uit de pen
van dichter Gerrit, die in zijn voorwoord ook
nog zegt, dat je al schrijvend een moraal prijs
geeft en dat als je die niet hebt je er een
ad hoe uit je mouw moet schudden. Dat deed
hij dan ook bij deze, want ofschoon er voor
de STER niet mee mag worden geadverteerd.
Gerrit weet dat die als bouwdoos te koop zijn.
Nog even het „Vergeetregister: Theo Koomen:
Sportverslaggever met derde graads laryngi
tis. Door de nonnen groot gebracht, vandaar
sterk naar zweet riekend. Onbeschrijflijk.
Josine van Dalsum: Actricetje met de eroti
sche aantrekkelijkheid van een nijlpaard en
het acteertalent van een dodo. Zie ook Moni
que v.d. Ven.
Monique v.d. Ven: Filmsterretje met de eroti
sche aantrekkelijkheid van een dodo en het
acteertalent van een nijlpaard. Hans van Willi
genburg: Omroeper, presentator. Rochelende
ratelslang. Eeuwige gebedsmolen. Uitzinnige
menageklep. Euvele luiwannes. Funeste klets
meier. Klonterige kwijlebabbel. Kokette kef
fer. Zelfgenoegzame zwamneus. Reutelende
rammelzak. Zie ook Gerrit Komrij.
Hilversum Een ensemble van negen NOS-musici zal eind april
naar Mexico vertrekken om daar op te treden in tien festival-voor
stellingen van de Nederlandse Opera. Uitgevoerd wordt het
Amerikaanse theaterstuk „Transformations". Dirigent is Jochum
Slothouwer. Op 21 mei zal een voorstelling worden gegeven in
l Brussel.
NEDERLAND I
Teleac
18.15 Wij en het weer, les 9
NOS
18.45 De Bereboot
18.55 Journaal
AVRO
19.05 AVRO's 3x20
20.05 Superstars, afl. 4
21.05 MASH, TV-serie
NOS
21.35 Journaal
AVRO
21.50 Vandaag (mr. Hlltermann)
21.55 Sterven kun je niet alleen,
documentaire
22.45 Symbiose
NOS
22.49 Journaal
NOS
18.00 Wereldtitel ijshockey
18.45 Informatie voor Surinaamse
Nederlanders
18.55 Journaal
VARA
19.05 Charlie Brown, tekenfilmse
rie
19.30 Seniorenshow
NOS
20.00 Journaal
VARA
20.25 Tussen wal en schip, afl. 6
21.15 Verkiezingsprogramma
22.40 Terug naar de natuur, V-se
rie
23.10 Socutera (Astmafonds)
NOS
23.20 Journaal
IH.HUimM.gM
18.05 De M van Meikei
18.45 Een beroep (orthopedisch
instrumentenmaker)
18.55 Journaal
19.00 Nieuws uit Noorc
Westfalen
19.05 Weekoverzicht
19.40 The Jordaches, TV-d
20.15 Hier und Heute
20.25 Olga Tsjechowa 80 j|
21.00 Journaal
21.15 Panorama
22.00 Music on Top, show
22.45 Guernica 1937, doei
re
23.30 Journaal z
DUITSLAND II
D
18.00 Journaal ieI
18.10 De verloren eilande.f/
18.40 Draaischijf I"
19.20 Fahrt ins Blaue, shop 1
20.00 Journaal je
20.30 Hoe zou u besllsse
21.15 Gezondheidsmagazii^
22.00 Journaal re
22.15 Wereldtitel Ijshockey-
23.00 A propos film flij
23.45 Liedjes im te lachen (dj
0.15 Journaal
BELGIË
NEDERLAND
18.00 Bod, tekenfilmserie L
18.05 Klein, klein kleutertje
18.20 De jongen met de (f
broek, TV-serie, afl. 1 j
18.45 De mens en zijn o
19.15 Sporttribune
19.45 Journaal
20.15 Rad van fortuin, quiz
21.00 De boot is aan, TV-se1*3
21.50 De vijfde windstreek
van der Plas)
22.40 Journaal, Wetstraat
■JU.IJJlllJI.il
DUITSLAND I
11.00 Journaal
11.05 Draaischijf
11.25 Een volmaakt echtpaar, TV-
film
13.05 Panorama
13.50 Persoverzicht
14.00 Journaal
17.15 Journaal
17.20 Haifischbar
15.30 Schooltelevisie
17.00 Schooltelevisie
HILVERSUM I
18.00 (S) Daar waar de molens staan.
P.P. 18.19 Uitzending van de CHU.
NOS: 18.30 Nws. EO: 18.41 (S) De grote
opdracht. 19.00 (S) Ronduit. 19.40 (S)
De Bijbel open. 20.00 (S) Klassieke
muziek voor cello en piano. 20.25 (S)
Een werkelijk groot Nederlander. 20.45
(S) Ga uit uw land. 21.15 (S) Avondover
denking. NOS: 21.30 (S) Openbaar
kunstbezit. 21.40 Voor blinden en
slechtzienden. 21.55 (S) Tambu. 22.25
BOND ZONDER NAAM. 22.30 Nws.
NCRV: 22.40 (S) Hier en nu. Veronica:
22.55 (S) Muziek en informatie. 23.55
Nws.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18.11 Hier en nu. 18.40 (S)
Muziek in vrije tijd. (P.P. 19.00
ke Volks Partij). 19.45 (S) Mei
stemming: het lied van de wee
Nws. 20.05 (S) Sopraan en pia'
(S) Klassieke kamermuziek. I
Literama. 22.45 (S) Poeramijp
23.00 (S) Met het oog op n
Nws.
NOS:18.03 De vacaturebank. 1$j
NOS-maal met Joost den
AVRO: 19.02 (S) Het stenen I
20.02 Radiojournaal. 20.05 (S)i
clean Dreammachine. 21.02 (S)B
gen-uur-jazz-show. 22.02 F
22.05 (S) Blues, ballads ei
(S) Candlelightshow. (0.02 I
naai). EO: 1.02 (S) True light
Er is een „harde klap" voor
nodig om Eten en Martha Sei
nen, het schippersechtpaar in
„Tussen wal en schip" van de
VARA, te herenigen. Zoals men
heeft kunnen zien, ging Ben op
eigen houtje verder, toen Mart
ha het vertikte nog langer op
de spits „De Actief" mee te
varen. Ben dacht er goed aan
te doen zijn schoonzusje Emma
met haar zoontje Peter mee te
nemen - ze heeft toch niets an
ders te doen - maar dit loopt
uit op een ramp. Als Emma een
nieuwe gasfles wil aansluiten,
doet zich een ontploffing voor
en Emma wordt naar het zie
kenhuis vervoerd. Martha komt
er al aan, om zich met Ben, die
zich verantwoordelijk voelt, te
herenigen.
Ned. H, 20.25 uur
Superstars
HILVERSUM I
AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) AVRO-klok.
(7.30 Nws. 7.41-7.55 Radiojoum. (S)
8 30 Nws. 8.36 Gym. voor de huisvrouw.
8 45 De Groenteman. 8.50 Morgenwij
ding. NOS: 9.00 Spiegel van België.
AVRO: 9.30 (S) Gevarieerd Kamermuz.
10.00 Radio Lawaaipapegaai. 10.10 Ar
beidsvitaminen. (10.30 Nws. 10.33-10.35
Radio journ.) 11.30 (S) Rondom twaalf.
12.26 Meded. voor land- en tuinb. 12.30
Nws. 12.41 Radiojourn. 13.00 Knipper
licht. 13.25 Beursplein 5. 13.30 'n Mid
dagje AVRO: muz., inform, en service.
(15.30 Nws.. 15.33 Radiojourn.). 17.00
Voor ons gemaakt (door ons gekraakt;.
OVERHEIDSVOORL.17.20 Nws. uit de
Nederlandse Antillen. NOS: 17.30 Nws.
AVRO: 17.32 Radiojourn. 17.50 (S) Mu-
zikaaal gemotiveerd.
HILVERSUM II
KRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20
Het levende woord. 7.25 Badinerie. 7.54
Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8.30
Aubade. 9.00 De letter M. 9.30 Scheep
spraat. 9.35 Waterstanden. 9.40 De let
ter M (2). 10.30 Schoolradio (11.00
Nws.). 11.30 Bejaardenprogr. 12.00 Vijf
tellen na nu. OVERHEIDSVOORL: 12.49
Uitzending v
r de landb. KRC
deling
14.00 Schoolradio. 15.00 In de.w
mer. 16.00 Nws. 16.03 Spreekuu
17.00 Het zal mijn tijd wel durei
(S) Eurolight. 17.40 Inform, uit
17.55 Meded.
HILVERSUM III
I L
VARA: (7.00-8.00 Actualiteiten i
gen van de dag). 7.02 (S) Gesoc
ders. 9.03 (S) Pep op drie. 11.1
draait op verzoek van mensen
sportwereld. 12.03 (S) VARA';
plaatje. 14.03 (S) Spitsbeeld.
Willem van Beusekom met de
en de Tip-LP. 17.03 (S) Alfred
HILVERSUM IV
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ca|
9.00 Nws. 9.02 Aktua-klankbeef
(S) Van heinde en verre. 10.00 (91
tien tot twaalf. 12.00 (S) Inter^
113.00 (S) De meest verkochte „kik,,
tien". 13.30 (S) Koren en korpser!
Nws. 14.02 (S) Om het boek. U h
Guitariteiten. 15.00-17.00 (S) Bë>r
rium: II Trovatore. van Guiseppëie
Linda en Jurgen (Emmy Leemans en Manfred de üraaT)
in „Tussen wal en schip"
3x20
In de rubriek „Auto en verkeer"
van het AVRÓ-programma „3 x
20" licht Fred van der Vlugt de
Princess 1800 HL kritisch door.
Bovendien kan de kijker zijn
kennis ophalen op het gebied
van verkeersregels en -borden.
Ook wordt aandacht besteed
aan de bevestiging van brand
blussers in de auto. In „Wonen
en ons huis" komen tegels en
tuinmeubelen ter sprake en in
„Reizen en vakantie" wordt in
formatie verstrekt over water
sport, een bungalow-arrange
ment in Lochem en een reis
naar Sardinië.
Ned. 1,19.04 uur
Coen Flink: „Dat ik dit nog mag meemaken", op Ned.
II om 19.30 uur.
De AVRO zendt vanavond de
vierde aflevering uit van „Su
perstars", de competitie waarin
internationale topsporters uit
maken wie zich Europees Su
perstar 1977 mag noemen. Twee
wielrenners behoren tot de deel
nemers: voor Nederland Hennie
Kuiper en voor Frankrijk Ray
mond Poulidor. In beeld komt
ook de Belgische atleet Ivo van
Damme, die 29 december vorig
jaar om het leven kwam. Het
programma was daarvoor al op
genomen.
Ned. I, 20.05 uur.
Sterven
Onder de titel „Sterven kun je
niet alleen" brengt de AVRO
vanavond een door Ria Bremer
samengesteld programma. Rita:
„In plaats van stervensbegelei
ding gebruik ik liever de term
voorbereiding op de dood. Uit
gangspunt was: hoe moet je je
nu op de dood voorbereiden?
Sterven kun je niet leren, maar
je hoeft het ook niet passief te
ondergaan, als je bereid bent er
over te praten, na te denken en
de confrontatie met andermans
dood niet uit de weg te gaan".
Over dit onderwerp voert Ria
gesprekken, onder anderen met
een 38-jarige vrouw die aan
kanker lijdt.
Ned. 1, 21.55 uur.
Verzamelaars
historische
electronica
verenigd
Hilversum Ongeveer
dertig verzamelaars van
radioapparatuur uit de eer
ste jaren van de radio-ge
schiedenis hebben onlangs
de Nederlandse vereniging
voor Historische Radioap
paratuur opgericht
Volgens een communiqué
stelt de vereniging zich ten
doel haar leden te helpen
bij het verzamelen en in
oorspronkelijke staat bren
gen van apparatuur uit
vroeger dagen, alsmede het
vergaren van documentatie
en literatuur over de ge
schiedenis van de radio.
Ook verwante gebieden als
die van grammofoon, tele
foon en telegraaf hebben
de belangstelling van de
vereniging. Zij stelt zich
voor tevens internationale
contacten aan te knopen,
heeft de vereniging meege
deeld. Het secretariaat van
de vereniging is gevestigd
in de Maatsteeg 15, Rhenen.
De ene flevering aflevering
„Frontaal" valt wat beter uit
dan de andere. Die van gisteren
avond had een vrij chaotisch
karakter. De twee partijen, res
pectievelijk staande onder lei
ding van mr. D. Postma, direc
teur van de Amsterdamse „Jel-
linck-kliniek", en van de heer H.
Jacobse, voorzitter van de
V.V.D.-fractie in de Amsterdam
se gemeenteraad, gingen tegen
elkaar in het strijdperk naar
aanleiding van deze stelling:
„Aan verslaafden mag ook on
der medisch toezicht géén heroï
ne worden verstrekt". Een
enigszins aan de aktualiteit ont
leend discssiepunt dus. De ver
warring kwam vooral hierin tot
uiting, dat beide partijen elkaar
nogal eens verweten dat zij bui
ten de stelling omgaande zaken
ter sprake zouden brengen.
Waaruit men zou kunnen aflei
den dat de formulering ervan
misschien niet klemmend ge
noeg is geweest. In ieder geval
kon men aandeze zijde van het
scherm vaststellen, dat men
geen erg helder inzicht kreeg in
de aard en de omvang van het
ter discussie gestelde vraagstuk.
Dat gold echter kennelijk niet
voor de jury, die ook nu weer
was ingeschakeld, en bij wie
zich een ongewoon duidelijke
„oordeelsverschuiving" voor
deed. Voor het debat was de
stemverhouding 25 voor, 20 te
gen bij 5 onthoudingen. En erna
36 voor, 13 tegen en 1 onthou
ding. Wat mij betreft kan ik mij
niet onttrekken aan de indruk
dat de debatten waarschijnlijk
wat soepeler zouden zijn verlo
pen als het opgegeven thema
eenvoudig had geluid: „Aan ver
slaafden mag onder medisch
toezicht heroïne worden ver
strekt". Maar zekerheid daar
omtrent heb ik natuurlijk niet.
Het is weer de tijd van het jaar
dat en de bollen bloeien én het
scherm met enige regelmaat „de
laatste aflevering van dit sei
zoen" verschijnt. Zaterdag
avond was dat het geval met de
„Ted SSTT-Show". Met de beste
wil van de wereld kan ik het
niet over mijn lippen (uit mijn
pen) krijgen, dat er mijnerzijds
sprake was van een pijnlijk af
scheid. Daarvoor werden in dit
programma, naar mijn snaak,
geregeld te veel argeloze men
sen al te zeer in te pijnlijk-pot
sierlijke situaties gebracht. Dat
zij er zelf om moesten lachen
kan mijn bezwaar tegen een
dergelijke ietwat genante gang
van zaken nauwelijks wegne
men. Ted de Braak had er eer
gisteren tot besluit iets feeste
lijks van gemaakt in zoverre hij
enige dames had uitgenodigd,
die al eens meer mee hadden
gedaan"? „Nee?", vroeg tj
een gegeven moment. Ej
besefte, vrees ik, op dat m<^
niet hoezeer dat verzoek tfo
point genoemd kon worden^
Sinds is komen vast te staa 0
het zaterdagse „Hier en^
naar de kijkcijfers gemeterj
erg in goede aarde is ge^e
en althans toch niet zo'n „|g,
lig idee" werd gevonden al$
bij de N.C.R.V. kennelijk
derstelde, is de rubriek er %h
ongewisser en rommeliger er
uitzien. Waarbij overiger>0:
zegd moet worden dat de pr
de het seizoen toegevoegde^
lementaire) Cees Labeur.S|
paald een aanwinst is. Hij,
deze keer een goed intejr
met de voortreffelijke Wimut
tjes, die hij niet „spaa.si
maar die hij ook alle gel^.
heid bood om vrij en
veerd het zijnete zeggen. Cn
eenkomstig zijn uitstekend*
woonte maakte de polL,
daar natuurlijk ook gei
van. Het vraaggesprek lei
overigens gearrangeerd ür
aanleiding van het feit da.ee
langs in het Haagse „N|e
spoort" een boek van „Tijc c
dacteur Rob Vermaas over o
tjes op de markt werd gebiv t
En mij dunkt dat het dus s
aardig zou zijn geweest ali e
de auteur op welke wijzddi
ook in het gesprek zou zijbi
trokken geworden Maai>a.
schitterde door een totale Mi
zigheid. tg-
Hof®
Ru