Op naar de volgende 25 jaar terugblik BEELD SPRAAK Eerste aflevering „Van beroep...." TELEVISIE VANAVOND Het gaat niet zo best met Joop Doderer HARRY ZOEKT WERK AAN DE HAND VAN AART STAARTJES TELEVISIE DINSDAG RADIO VANAVOND RADIO DINSDAG PAGINA 2 LEIDSE COURANT MAANDAG 4 OKTOBER 1976 Het gaat niet best met Joop Doderer, die naar Engeland uitweek om definitief te kun nen breken met Swiebertje, de hem op het lijf geschreven figuur, die zijn carrière in andere rollen ongunstig beïnvloedde. Vrien den uit de naaste omgeving van Joop maken zich zorgen om hem. Hij heeft dan wel een contract voor vijf jaar en hij zit er niet zonder werk, maar roze geur en maneschijn vormt dit alles niet wanneer men de feitelijk heden daaromtrent verneemt Dat contract van Joop bestaat slechts hierin, dat hij een afspraak heeft met een theatera gent, die werk voor hem zoekt, op toneel, film en tv. Het is in Engeland met zijn grote werkloosheid onder acteurs al een heel voor recht als een theateragent bereid is wat voor je te doen. Dat betekent niet, dat het zo'n man ook lukt om werkelijk iets te krijgen. En zolang zo'n man niets kan vinden, wordt er ook niets betaald. Joop heeft totnutoe een rol gekregen en was daar wel even druk mee in Londen en in Spanje, maar in de afgelopen zomer zat-ie weer zonder werk en zonder inkomsten. In arren moede kwam hij bij de NCRV binnen, die juist een geschikt iemand zocht voor de rol van „Prof. Vreemdeling", een kinderserie die binnenkort op het scherm komt. Joop kon die rol krijgen, maar direct dreigde daar weer het Swiebertje-effect. Prof. Vreemdeling is heel iemand anders dan Swie- bertje en die twee mogen elkaar op de buis niet in het vaarwater zitten, anders had Joop niet naar Engeland hoeven gaan. Om elke gedachte aar. Swiebertje uit te bannen uit de rol van prof. Vreemdeling heeft de NCRV-re- gie in overleg met Joop besloten om Joop „heel klein te laten acteren", vaktaal waarmee zoveel gezegd wil worden dat Joop zich als professor zeer ingetoomd gedraagt, een echte kamergeleerde wordt, zonder uitschieters in de richting van de levenslustige, impulsieve Swiebertje. Op die voorwaarde hebben Joop en de NCRV elkaar in die rol gevonden. Liever had Joop het helemaal niet gedaan, maar het zijn geen beste tijden voor acteurs die in Engeland hun brood willen verdienen. Alles wordt gedaan om Joop Doderer te vrijwaren voor het Swiebertje-effect. In deze zomer verlieten rond 100.000 jongens en meisjes middelbare scholen zonder veel uitzicht op werk. Even doodnuchter als ont nuchterend hebben leraren hun bij het af scheid toegevoegd: „Eenderde van jullie is bestemd voor de ww". Maar je loopt natuurlijk wel het gevaar de toestand te vertekenen als je zoals de zelfpro- ducerende Aart Staartjes in opdracht van VARA-tv een reeks documentaire films maakt onder de titel .JHarry zoekt werk". Die Harry is inderdaad een werkloze jongere, vaste be zoeker van het Amsterdamse buurthuis „De Bol", waar Aart Staartjes hem op aanwijzin gen van derden oppikte. In tien afleveringen van een half uur gaat Harry duidelijk maken hoe moeilijk het is om aan werk te komen. Maar als een jongeman gaat solliciteren met de bedoeling om met het oog op het welslagen van de film de sollicitatie te laten mislukken, dan vraag je je als kijker natuurlijk wel af in hoeverre hier een waar beeld van de werkelijkheid wordt geboden. Vanavond op Ned. II om 19.30 uur komt de eerste aflevering op de buis onder de titel: „Harry zoekt werk bij de boeren". Met een auto rijdt Harry de erven af, terwijl hij mijmert in de trant van: „Bij een boer, dat zie ik niet zitten. Dat is raar volk. Die komen met de hooivork achter, je aan of sturen de hond op je af'. Het is duidelijk, zo kom je er nooit. Aart Staartjes heeft dat zelf bij voorbaat bevroed. Hij laat Harry op zijn vragen zeggen, dat het inderdaad een beetje in elkaar gezette toe stand is, maar dat hij zich graag laat gebrui ken, omdat hij er geld (minimumjeugdloon) voor krijgt en later misschien wel cameraman bij Staartjes eigen BV zou kunnen worden. Dit laatste zou best eens kunnen. Momenteel is Harry in dienst, maar om het geheel zo echt mogelijk te maken, Harry's verhaal te laten zien door de ogen van Harry zelf, heeft Aart hem een 8 mm-camera in de handen gestopt, waarmee hij een half jaar lang in de weer is geweest. Er ontstond aldus een film in de film van Aart, want die volgde het geheel weer met zijn camera, waarna hij de zaak liet vergroten, opblazen, zodat de film geschikt werd voor de tv. Zo krijgen we Harry in de komende maanden te zien, terwijl hij werk zoekt in de bouw, in de haven, in het leger, in de zwakzinnigenzorg, in de buitenlandse hulpverlening, met name in Zuidamerikaanse ontwikkelingsgebieden (Columbia) en in Ca nada, welk land open heet te staan voor Harry Reith (19): „Er is werk genoeg, maar geen geld om de hoge lonen te betalen". mensen die van aanpakken weten, hetgeen rechter, kreeg een voorwaardelijke veroorde ling, maar vond in die tijd geen werk, omdat hij nog in dienst moest en dan zien werkge vers het niet zo zitten. Verder deelde hij het defaitisme van zijn leeftijdgenoten, dat je net zo goed rustig thuis kan gaan zitten wachten, omdat je de ww-uitkering thuis gestuurd krijgt, ook al geen prikkel om werk te zoeken. Harry gaat proberen het MTS-diploma te halen. Met zijn vrienden heeft hij gebroken. Die moesten hem niet meer. toen hij niet meer uit stelen ging, maar met schooltas op de fiets naar de MTS reed. Bij veel jongeren vandaag de dag ontbreekt de motivatie om iets aan hun eigen situatie te doen. Dat is een kwestie van mentaliteit, samenhangend met het mi lieu, maar het heeft ook iets te maken met de veranderingen in de maatschappij, die niet uitnodigt om ergens de schouders onder te zetten. Omdat de serie „Harry zoekt werk" een vertekend beeld zou kunnen geven, waar de bedoeling juist is dat hij geen werk vindt, laat ik in verschillende afleveringen zien, dat er voor Harry en de jongens van zijn oplei ding en leeftijd wel degelijk werk te vinden is, mits zij over bepaalde diploma's of vaar digheden beschikken. Harry krijgt hier en daar zelfs werk aangeboden, maar moet het laten schieten, omdat hij op dat moment met ons werkte en omdat hij in dienst moest. Maar in alle buurthuizen, waar de werkloze jeugd bijeenkomt, hoor je het honderdmaal her haald, dat ze het niet meer zien zitten. Dat is een hopeloze toestand voor elke jongen en elk meisje afzonderlijk. Zij komen er op die manier nog minder toe initiatief te nemen. Ze willen ook allemaal snel poen verdienen en weigeren het werk waarvoor gastarbeiders al veertig jaar zonder salaris lepralijders helpt. Dat is ook een soort ontwikkelingswerk, meer een soort pastoor, zoals je vroeger wel in Limburg zag". Niet elke werkloze jongere krijgt een kans zoals Harry. Niet elke werkloze jongere zal, zo hij deze kans kreeg, reageren als Harry en de toekomst in eigen hand nemen. Wie initiatief toont, zal zich ook onder de moeilijke omstandigheden van nu een weg weten te vinden. Maar het is geen goede maatschappij, die alleen kansen biedt aan de allersterksten. De maatschappij is er ook voor de minder sterken en dat wil Aart Staartjes maar beto gen met ziin tiendelige serie over Harry die werk zoekt, al biedt het juist de minder sterken een weinig bemoedigend beeld om hem tien keer te zien falen. tegenvalt, want dit land stelt eisen aan immi- naar hier komen. Dat heeft ook iets te maken granten. Harry's ogen zijn bij dit solliciteren in binnen- en buitenland wel opengegaan. Bovendien werd hij op de voet gevolgd door Aart Staartjes en ene Jaap v.d. Broek, die als sociaal werker dit filmwerk menselijk en sociaal gesproken in het gareel hield. Er is veel gepraat met Harry, ook over zijn houding jegens (toekomstige) werkgevers en over zijn kansen bij een gerichte vakopleiding. Zij heb ben hem vaak moed ingesproken, maar hem ook ongezouten de waarheid gezegd. met de wijze waarop onze maatschappij is ingericht. Op havo's en mavo's worden jonge ren klaar gemaakt voor een administratieve functie, terwijl zij met een vakopleiding waar schijnlijk veel beter af zouden zijn. Harry is dit inzicht gaan delen en naar de mts gegaan". Harry zelf trouwens leert bij het solliciteren intussen ook waar de problemen liggen. Hij zegt: „Er is wel werk, maar er is te weinig geld om de hoge lonen te betalen. Bij de boeren kun je werk doen voor vier gulden Aart Staartjes: „Er ontstaat natuurlijk een per dag, dat ook door scholieren wordt ge- relatie als je een half jaar lang zo nauw met elkaar optrekt. Toen Harry van de mavo kwam en geen werk kon vinden, raakte hij betrokken in een groep jongens, die van diefstal en roof leefde. Hij kwam voor de daan en dat door sommige jeugdige ww-ers „zwart" erbij wordt genomen. De ontwikke lingswerkers, die hebben het goed geschoten, goed salaris en hun auto vrij. Heel wat anders dan pater Jan Elsakker in Columbia, die daar Aart Staartjes: „Ik laat in deze serie ook zien, dat er toch nog wel werk te vinden is". NEDERLAND I 18.15 De eerste levensjaren van het kind, les 3 NOS 18.45 De Bereboot 18.55 Journaal TROS 19.05 Deacon, de hond uit het Wilde Westen 19.55 Conny Vandenbos 20.25 A man called Sledge, speel film (1970) NOS 21.35 Journaal TROS 21.50 A man called Sledge (ver- volg) 22.10 Van beroep: toneelspeler 22.50 Symbiose 22.54 Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 Informatie voor Surinaamse Nederlanders 18.55 Journaal VARA 19.05 Addams Family, TV-serie, afl. 1 19.30 Harry zoekt werk.TV-serie. afl. 1 NOS 20.00 Journaal VARA 20.25 Beryls lot, TV-serie, afl.6 21.15 Koning Klant 21.40 De volgende patiënt, TV-se rie, afl. 1 22.05 Achter het Nieuws AVRO 22.55 De vrije gedachte NOS 23.10 Journaal DUITSLAND I 17.55 Journaal 18.00 Nieuws uit Noordrijnland- Westfalen 18.05 Intermezzo 19.15 Hier und Heute 19.45 Berliner Stachelschweine 20.00 Journaal 20.15 Monitor 21.00 De Maandagsschilders 21.45 Kunststof PVC, documentai re 22.30 Journaal DUITSLAND II 18.20 Firbecks nieuwe land 19.00 Journaal 19.30 Hoe zou u beslissen? 20.15 Vakantie op maat 21.00 Journaal 21.12 Analyse Bondsdagverkiezin- BELGIE NEDERLANDS 18.00 De Onlksen 18.05 Klein, klein kleutertje 18.20 Hond op de vlucht, TV-serie 18.45 Open school 19.15 Sporttribune 19.30 Politieke tribune 19.45 Journaal 20.20 Micro-macro, quiz 20.50 Wikken en wegen 21.25 Kiezen of delen 22.40 Journaal 22.50 Open school NEDERLAND I NOS/NOT 11.10 Schooltelevisie 14.00 Schooltelevisie DUITSLAND I 10.00 Journaal 10.05 Draaischijf 10.25 Boeren bonzen en bom men, afl. 5 12.05 Monitor 12.50 Persoverzicht 13.00 Journaal 16.15 Journaal 16.20 Reisroutes naar de kunst (Polen) 17.05 Lapislazuli 17.30 Vrijheidsliederen 17.55 Journaal DUITSLAND II 16.30 Mozaïek 17.00 Journaal 17.10 Zeven vragen en een para plu 17.40 Draaischijf BELGIE NEDERLANDS 14.00 Schooltelevisie HILVERSUM I ding van de «.K.P.N. EO: 18.30 N WS 18.41 (S) De Grote Opdracht. 19.00 (S) Ronduit, muzikaal en informatief pro gramma voor jongeren. 19.40 (S) De Bijbel open. 20.00 (S) Te mogen leven. 20.40 Snaar en spei. 21.05 (S) Reporta ge over de Bondsdag v.d. Hervormde Geref. Vrouwenbond. NOS. 21.30 IS) Openbaar Kunstbezit. 21.40 Voor blin den en slechtzienden. 21.55 (S) Voor de Antillianen in Nederland. 22.25 Bond zonder naam. 22.30 Nws. NCRV 22.40 (S) Hier en nu. VERONICA 22.25 (S) 3600 seconden muziek en informatie. 23.55 Nws HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 (S) Hier en nu. Aan sluitend Makro. 18.40 (S) Muziek In vriie tijd. 19.45 (S) Met uw instemming. 20.00 Nws. 2.05 (S) Omroeporkest. 21.20 (S) Radio Blazers-ensemble. 21.35 (S) Lite- rama. 22.25 (S) Poerama. 22.41 (S) Denkend aan de dood kan ik niet slapen. NOS. 23.00 (S) Met het oog op morgen. (23.05 Aktualiteltenoverzicht Radio TV. 23.20 Den Haag vandaag 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan) HILVERSUM III NOS 18.03 De Vakaturebank. 18.10 (S) NOS-maal met Joost den Draayer. AVRO 19.02 Lets twist again. 26.02 1.02 Willem van Beusekom. 2 (S) Help voor werkers in de verzorgen de en verplegende beroepen. 4.02 (S) De rode dageraad. 5.02-7.00 (S) Truck. Een programma voor vrachtwagen chauffeurs. „Een dure grap" heet een serie van vier show-documentaires van Jef Rademakers en Berend Boudewijn, waarvan de NOS gisteravond de eerste aflevering uitzoncl ter gelegenheid van het zilveren tv-jubileum. De eerste aflevering ging met name over de mercantiele ach tergronden van het medium Een op het eerste gezicht wat dut onderwerp, maar gezien de speelse manier waarop werd uitgewerkt educatief en toch vrolijk, je raadde de makers wel degelijk werd het een bijzon der plezierig programma. Je kon er wat van meenemen en nog lachen ook, want het stak vol visuele en auditieve grapjes. Teveel om op te noemen eigen lijk. En ik zie de nog komende afleveringen dan ook met opge wekt vertrouwen tegemoet. Met dat al had het iets troos- tends, dat een van de laatste uitzendingen van de afgelopen kwart eeuw zeker een van de beste was. Wij konden die troost gisteravond best gebruiken. Zaterdagavond hadden overi gens Bram en Freek al jubile rende geluiden doen horen in „Neerlands Hoop met de 25 jaar Nederlandse TV-Trofee". TV-ju- bilerende als wrange overigens. En het is ongelofelijk wat de jongens in het tijdsverloop van een uur aan cynismen en zwarte humor bij elkaar weten te bren gen. Het vakmanschap waarmee ze dat doen het moet gezegd worden komt trouwens ook maar zelden voor. Voor mij was het dus: toezien in kille bewon dering. Ongeveer het andere ui terste overviel mij weer toen ik overschakelde naar het andere net, waar Willeke en de haren ook al min of meer terugziende bezig waren. Ook met vakman schap. hoor. Maar dan weer uit- gedrukt in een oubolligheid, die soms tot een toegeeflijke glim lach noopte, maar meestal tot een geeuw. Nee, het is ook nooit goed, ik weet het wel. Wat had „de dure grap" in het verleden aan het kijkende volk zoal opgeleverd? Dat trachtte de NOS ons twee dagen lang van 's morgens achten tot 's avonds 'zes uur duidelijk te maken in een (dus) twintig uur durend programma onder de overkoe pelende titel: „Reprise". Er was geen sprake van dat het hier om In de optocht van décors „hoogtepunten" ging. Dat kon en tv-figuren, waarmee hel bij deze opa* ook niet. Wint het stond natuurlijk bij voorbaat feestprogramma gisteravond vast, dal alle 'omIKt*n zoveel besloot, kon men veel werk mogelijk in deze gigantische te- zien van de* inmiddels gepen rugblik °P basis van gelijkbe- e rechtiging aan bod moesten ko- Sloneerde Fokke Duetz, een men Maar hel mag dan waar der ontwerpers van het eerste zijn dat „het bestel", zoals wij uur. het kennen, een mooi ding is, zo mooi is het nou ook weer met, dat het inhoudt dat alle zendge machtigden inderdaad ook evenzeer en evenveel bij hebben gedragen tot de glorie van het medium. Ik bedoel, wij zagen de afgelopen dagen op het gebied van het entertainment nogal wat knoeiwerk. Dat kon niet anders. Wellicht had men aan deze (ver plichte) wisselvalligheid kunnen ontkomen als men bij dit over zicht van 25 jaar er meer van was uitgegaan dat de televisie bij uitstek een weerspiegeling is van de tijd. „Studio", het pro grammablad van de KRO, schrijft het deze week zo te recht: „Waar televisie in de eer ste plaats het wereldgebeuren regisseert en meedeelt, zou je verwachten dat een jubileum programma dit ook doet". „Re prise" deed het wel een beetje, maar veel te weinig. Ieder pro- ADVERTENTIE m Omdat wii in or s /and/e met zovéél mensen op 1 vierkante kilometer lopen, zouden wij alle honde- bezitlers met klem villen verzoeken de honden hun behoefte op de meest geschikte plaatsen te laten doen. Nederland telt maar Helst 400.000 honder<. En dat is alles bij elkaar toch 'n hele hoop. De politie M HILVERSUM I AVRO 7.00 Nws. 7.02 (S) AVRO-Klok 7.30 Nws. 7.41 Radiojournaal. 7.55 (S) AVRO-Klok (vervolg) 8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw. 8.45 De Groenteman. 8.50 Morgenwijding. NOS 9.00 Spiegel van België. 9.30 (S) De Platenkeuze van Willem Strietman. 10.00 Radio Lawaaipapegaai. 10.10 Ar beidsvitaminen (10.30 Nws. 10.33 Ra diojournaal). 11.30 (S) Kritiek op kritiek. 12.26 Mededelingen voor land- en tuin bouw. 12.30 Nws 12 41 Radiojournaal 13.00 Knipperlicht. 13.25 'n Middagje AVRO. (15.30 Nws. 15.33 Radiojour naal). 17.00 Voor ons gemaakt, kinder programma. OVERHEIDSVOORLICH TING. 17.20 Ontwikkelingshulp aan de Nederlandse Antillen. AVRO 17 30 Nws. 17.32 Radiojournaal. 17.50 Toppers van HILVERSUM II KRO 7.00 Nws 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 Het levende woord. 7,25 Badi- nerle. 7.54 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Echo. 8 30 Aubade. 9 00 De Letter M (9.30 Scheepspraat. 9 35 Waterstanden) 9 40 De Letter M 10 30 Schoolradio (11.00 Nws 11.30 Ouder worden we allemaal: beiaardenprogramma. 12.00 Vijf tellen van nu OVERHEIDSVOOR LICHTING. 12 49 Uitzending voor de landbouw. KRO 13.00 Nws. 13.11 Echo magazine. 13.40 Een mens als jij. 14.00 Schoolradio. 15.00 In de wachtkamer. 16.00 Nws. 16.03 Fons Disch ontvangt. NOS 17.00 Het zal mijn tijd wel uitdu- ren. 17.20 (S) Eurolight. 17.55 Medede lingen HILVERSUM 111 leder heel uur nws. VARA 7.02 (S) Gesodemeurders een mieters program ma (Van 7.00 Aktualiteiten via Dingen van de dag). 9.03 (S) Pep op drie. 11 03 (S) Drie draait op verzoek van mensen uit de sportwereld. (Van 12.00-14.00 Aktualiteiten via Dingen van de dag). 12.03 (S) VARA Zoekplaatje. 14.03 (S) Spitsbeeld. 16.03 (S) LP-top-20 en de Tip-LP. (Van 17.00-18.00 Aktualiteiten via Dingen van de dag). 17.03 (S) Alfred Lagarde HILVERSUM IV TROS'7.00 Nws. 7.02 (S) Capriccio. 9.00 Nws. 9.02 Aktua klankbeeld. 9.30 Van heinde en verre. 10.00 (S) Opus tien tot twaalf. 12.00 (S) Intermezzo. 13.00 (S) De meest verkochte klassieke tien 13.30 (S) Koren- en Korpsen 14.00 Nws 14.02 (S) Om de kunst. 14.30 (S) Guita- riteiten. 15.00 (S) Belcantorium: opera. HOU HET SCHERM IN HET OOG Scène uit „De toverspiegel" van Willy van Hemert, het eerste tv-spel, dat door de tv werd uitgezonden. gramma werd ingeleid met wat journaalbeelden uit het jaar van ontstaan. En dat waren verre weg de interessantste ogenblik ken van 20 uur televisie. Zij deden voortdurend snakken naar meer. Maar dat meer kwam dan niet. Uitgezonderd zondagmorgen toen er wat (obli gaat) historische mijlpalen wer den geslagen. Dit was alweer zoals „Studio" het zei: „De keuze van de onder werpen was niet gebaseerd op enige filosofie". Tenzij wellicht op de alles verdoezelende filoso fie van „Van en voor elck wat wils". Nou ja, wij zagen dus een flauw extract van optredens van allerlei amuseurs. cüen ten rech te of ten onrechte door de televi sie grote faam hebben gekregen. Wij zagen een televisiespel van Walter van der Kamp, naar aan leiding van „Kaas", het boek van Willem Elsschot, waarin Paul Steenbergen een meester lijke creatie afleverde, maar waarin hij ook telkens bij het bestijgen van de trap een stuk decor deed wankelen. Toch nog een „tijdsbeeld". Wij zagen Willem Duys nog eens een Shetland-pony aaien, wij za gen Godfried Bomans door Ro me wandelen (een van de meest attractieve uurtjes), wij zagen Wim Sonneveld „es wat doen" en in een opname, die ons net als bij oeroude films confron teerde met de charme van de slechte beeldkwaliteit. Wij zagen Dorus (helaas posthuum) nog eens aan de gang in die voor treffelijke scène van „de archi varis" en wij konden constate ren hoe de Sweet Sixteen" be zig waren in een van de aan- doenlijkste, maar ongetwijfeld ook een van de meeste infantie le amusementsprogramma's die ooit op ons scherm zijn versche nen. Het zal omstreeks tien uur gis termorgen in „Hoofdstuk 3" zijn geweest, dat een man op ons scherm, een fikse boer latend, de knop van zijn toestel om draaide. Zo erg was het nou ook weer niet. Maar menigeen, die alles (of het meeste) heeft ge zien, zal gisteravond al met een flinke kater naar bed zijn ge gaan. Om over het ontwaken vanmorgen nog maar te zwij gen. Enfin, op naar de volgende vijf en twintig jaar. Herman Hofhuizen ADVERTENTIE voor méér zekerheid Kiest u uit het grote Fleurop-Bloemboek! Haal bij uw Fleurop-bloemist de Fleurop- folder meteen keuze uit dit Bloemboek. De TROS zendt vanavond de eerste aflevering uit van een serie over kunst en kunste naars. Het accent van dit pro gramma „Van beroep...." valt voornamelijk op het ambachte lijke in de kunst. Vanavond komt de acteur aan bod. Hoe een toneelstuk tot stand komt wordt getoond met behulp van het spel „Van de brug af ge zien" van Arthur Miller. Het artiestenpaar André van den Heuvel en Kitty Janssen werd wekelijks met de camera ge volgd. Ook Joan Remmelts komt in het stuk voor. Ned. I. 22.10 uur. Western „A man called Sledge" is de titel van de western die vanavond op de buis wordt gebracht. Hierin is Sledge de belangrijkste revol verheid, belust op goud. Maar er zijn meer lieden die dat goud willen hebben. Sledge wint aan vankelijk, onder meer door zich in de cel te laten opsluiten, dicht bij het goud. Later wordt alles eerlijk verdeeld, waarna Sledge de partij terugwint. Maar dan wordt zijn vriendin gegijzeld... Ned. I, 20.25 uur. Addams family Van de VARA-serie Addams fa mily wordt uitgezonden „De kinderen naar school", maar die titel bedriegt. De kinderen wil len helemaal niet naar school en spijbelen dan ook regelmatig. Tot de schoolinspectie in actie komt. Ned. II. 19.05 uur Volgende patiënt „De volgende patiënt" brengt de aflevering „Houd je gedeisd", waarin het werken in een zie kenhuis niet meevalt. Duncan Waring moet zich rustig houden en Dick Stuart-Clark komt tot de ontdekking dat zijn chef een verblindend mooie vrouw is. Ned. 11.21.40 uur.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1976 | | pagina 2