Journaal van
acht uur op Ned. I later
V
V
TELEVISIE VANAVOND
TELEVISIE DINSDAG
RADIO MAANDAG
RADIO DINSDAG
TERUGBLIK
PAGINA 2 LEIDSE COURANT/ MAANDAG 29 SEPTEMBER 1975
NEDERLAND I
Teleac
18.15 Graven naar het verleden
NOS
18.45 Suriname deze week
18.55 Journaal
NCRV
19.05 Doris Day
19.30 De geheimen van de die
renwereld (slot
19.50 Brlggs, de schrik van de
geheime dienst serie
20.15 ZIJ aan zij (slot)
NOS
21.35 Journaal
NCRV
21.50 De Donau-Schwëbische
Blaskapelle
22.20 M'n hemd oké, maar m'n
broek krijgen ze niet
22.45 Symbiose
NOS
22.50 Journaal
NEDERLAND II
NOS
18.45 Brigadier Dog
18.55 Journaal
TROS
19.05 Doctor Who
19.30 NL Tippers
NOS
20.00 Journaal
TROS
20.25 Paul Newman-serle (1):
Hombre western uit 1967
22.15 Aktua TV
NOS
22.55 Journaal
DUITSLAND
18 07 Das isl doch mein gutes Recht,
inf. prog 18.20 Tussen kamerea en
beeldscherm, dok. 18.40 Akt. 19.20 Tus
sen kamera en beeldscherm, (vervolg),
20.00 Journ. en weerber. 2015 Akt.
2100 Muz prog. 2145 Und Solche
Macht gelegt in solche Hand, film uit
de serie Spuren. 22.45 Journ., kpmm
en weerber
18 20 Diana, tv-serie. 19 00 Journ. 19.30
Wie wurden Sie entscheiden? 20 15 Inf.
progr. 21.00 Journ. 21 15 Subterfuge
Engelse speelfilm. 22.45 Journ
18 00 Paulus da boskabouter. 18.05
Klein, klein kleutertje 18 20 De Fam
Partridge 18 45 Open School, inf serie
19.15 Sporttribune. 19.59 Med en weer
ber. 19.45 Journ. 20.15 De ondergang
van de adelaars. Amerik. oorlogsfilm.
22 40 Journ.
NEDERLAND I
HILVERSUM I
P.P.: 18.19 Uitzending van de PvdA.
TROS: 18 30 Nws. 18.41 (S) Bel Canto.
E.O.. 20.00 (S) Licht over het verre
oosten, doe. 20.30 (S) Finale voor U.
21.00 (S) EO-Metterdaad. 21.10 (S)
Grammofoonmuziek 21.15 Avondover
denking NOS: 21.30 Nederlands Israëli
tisch Kerkgenootschap. 21 45 (S) Euro-
light. 22.25 BOND ZONDER NAAM
22.30 Nws. NCRV: 22.40 Akt NOS:
22.50 (S) Hobbyscoop. 23.20 NOS-Jazz.
jazz in aktie. 23.55—24.00 Nws
HILVERSUM II
18 00 N WS 1811 Klankbord. 18.30 (S)
Jeugdtoer. 19.00 (S) Orgelbespeking
19.25 (S) Wij hebben een woord voor
de wereld. 19 40 Bijbelstudie. NCRV:
20 00 Nws. 20.05 (S) Overdenking. 20.15
(S) Orgelconcert 21 35 (S) Bariton en
piano 2215 (S) Literama. 22.45 (S) De
zon gaat achter iets of iemand onder,
hoorspel. 23.13 (S) Orgelconcert
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De vakatuebank. 18.10 (S)
Jxost mag niet eten AVRO: 19 02 (S)
Drie loopt achter VPRO: 20.00 VPRO-
maandag met 20.00 Tilt, aktiepro-
gramm met bonus top-elf 21.02 Han
Reiziger. 22 02 Rik Zaal. 23.02 Wim
Noordhoek. 24 02 Jan Donkers.Akt Ro
gier Proper, Bob Visser en Walter Slos-
se. 1.02 Jan Wagenmeester, Han Reizi
ger en eme kleine Nachtmusik KRO
2.02 KRO op drie NCRV: 4.02 Bent u
daar al. VARA 6.02-7.00 (S) Alfred
Lagarde.
EHSSQOB
KRO: 700 Nws. 7.02 Het levende woord.
7 07 (S) Badinerie. (7 30 Nws. 7 41 Akt.)
8.24 Owrweging. 8.30 Nws. 8.36 Gymn.
v.d. huisvrouw. 8.45 De wonderlijke let
ter M. 9.40 Schoolradio 10.00 (S) Auba
de. (10 30-10 32 Nws.) 11 30 Bejaarden-
programma. 11.55 Scheepspraat 12 00
(S) Van twaalf tot twee. (12.22 Wij van
het land. 12.26 Mededelingen. 12.30
Nws 12.41 Akt.) 14.00 Huisbezoek.
14.15 Schoolradio. 14.25 Schoolradio.
14.45 (S) Interlokaal op dinsdag. (15.30
Nws.) OVERHEIDSVOORL.: 17 00
Nieuws uit de Nederlandse Antillen.
KRO: 17.10 (S) De hutsgeklutste kinder
spelen. 17.30 Nws. 17.32 Akt.
HILVERSUM II
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas
tiek. 7.20 (S) Dag met een gaatje. (8.00
Nws. 8.11 Akt.) 8.50 Morgenwijding.
NOS 9 00 Uitgebreide reportage.
AVRO: 9 35 Waterst 9 40 (S) Inleiding
tot muziekbegrip. 10.00 (S) Kleutertje
luister. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00
Nws 11.03 Akt.) 11.30 (S) Rondom
twaalf. (11.55 Beursberichten) 1230
OVERHEIDSVOORL.: uitz voor de land
bouw. 12.40 (S) Kortweg. 13.00 Nws
13.11 Akt. 13.25 (S) Componerende
vrouwen. 14.05 Hoe massief is het oost-
blok. doe. 14 35 (S) Uit de muziekpers.
lichte muziek. 15.25 (S) Essay. 16.00
Nws 16.03 Akt. 16.05 (S) Gebakken
vensterbanken en andere smoezen
17.00 (S) Mobiel 17.55 Med.
HILVERSUM III
VARA: Van 6.00-18.00 (S) Akt. via Din
gen van de dag. 7 02 (S) Drie op je
boterham. 9.02 (S) Pep op drie. 11.03
(S) Drie draait op verzoek. 12.03 (S)
Drie tussen de middag 14.03 (S) Geso-
demeurders. 16.03 (S) Mix.
Een nogal bittere teleurstelling
stond gisteravond de muzieklief
hebbers onder ons te wachten
de door de VARA geplande ver
toning van de film van Francois
Reichenbach over leven en wer
ken van de pianist Arthur Ru
bins te in ging onverhoeds niel
door. Als reden werd opgegeven
dat men niet gereed was geko
men met de ondertiteling. Een
vreemd excuus, gezien het feit
dat de documentaire toch al in
1968 werd vervaardigd. Maar de
technische wonderen schijnen
ook in het negatieve gezien de
wereld nog niet uit te zijn. Si
mon Carmiggelt werd evenzeer
onverwachts uit de ether ge
licht En daarvoor werd zelfs
geen reden opgegeven. In de
plaats van beide programma's
kwam onder meer een film over
de psychologie van de trekvogel,
als ik het zo mag noemen. Af
gaande op hetgeen ik er van
kon zien, leek het mij best een
bijzonder interessante documen
taire, daar niet van. Maar ik had
mij nu eenmaal ingesteld op de
(muzikale) psyche van Rubin
stein, en die gedwongen om
schakeling viel dus niet mee.
„Panoramiek", zo bleek, gaat
zich ook in de hete actualiteit
storten. Eens per maand, zal de
rubriek een interview hebben
met de minister van buitenland
se zaken, in casu de heer Van
der Stoel. De gesprekken zullen
worden gevoerd door Pieter de
Vink. En hij bleek bij deze eer
ste gelegenheid uitstekend voor
die taak berekend. Hij had een,
tot op het laatste nieuws bijge
houden vraaggesprek met de
bewindsman. En helder gefor
muleerde vragen ontlokten hem
over het algemeen even helder
geformuleerde antwoorden over
terzake doende kwesties. Waar
onder deze keer natuurlijk de
gebeurtenissen in Spanje. Heel
ter snede leek het mij, dat de
kwestie van „de selectieve ver
ontwaardiging" aan de orde
werd gesteld. In dat verband
gesproken wees de minister
erop, dat hij destijds bij zijn
sovjet-russische ambtgenoot
Gromyko ook de kwestie-Amal-
rik aan de orde had gesteld
Hoe dat zij, men kan, dunkt mij,
in de toekomst deze „praatjes
bij de haard" met meer dan
normale belangstelling tegemoet
De NOS (waaronder ook „Pano
ramiek" ressorteert) bood in een
wat lichtzinnig leutig aandoend
programmatje van een kwartier
ook anderszins een uitzicht op
de toekomst van het op stapel
staande seizoen. Carel Enkelaar
paradeerde zelfs met „een tas
vol nieuwe ideeën" op het
scherm. Erg veel nieuws bleek
er echter niet in te zitten. Afge
zien van een „sprekershoek" en
van „frontaal" zullen wij het dit
jaar toch weer moeten hebben
van onder meer Jack van Belle,
die wij zich voor onze ogen naar
een vergadering zagen spoeden.
Om er zijn „zienswijze" te ver
dedigen waarschijnlijk.
Alistair Cooke was met zijn ge
schiedenis van Amerika gena
derd tot het heden of althans tot
het zeer recente verleden. En nu
het dus om zeer controleerbare
dingen gaat valt het toch wel
erg op dat zijn volksuniversi-
teitsachtige colleges al te opper
vlakkig van aard zijn om echt
hout te kunnen snijden. En Alis
tair ontpopte zich in deze (ik
meen laatste) aflevering als een
cultuur-filosoof van de bijzon
der koude, door sterren en stre
pen bepaalde, grond.
Brandpunt zaterdagavond be
steedde uiteraard veel aandacht
aan de terechtstellingen in
Spanje en de reacties. Maar veel
begrip voor de situatie in Span
je leverde dat niet op; de ge
dachten om een oud-strijder in
de studio te vragen leidde uite
raard tot niet meer dan een
brok emotie en het vraagge
sprek met kaïdinaal Alfrink
was alleen onthullend over de
gemoedstoestand van de kardi
naal zelf. Zelfs Neuman bracht
weinig klaarheid, alleen over
het feit dat de Franco's lang
plegen te leven. Ook het onder
werp Zuid-Afrika leverde wei
nig informatie op over het land
zelf. Het ARP-congres kwam
wel redelijk uit de doeken maar
dat is dan ook dichter bij huis
en de kerngegevens zijn al be
kend. Ook het geschipper in
België werd aardig behandeld al
was ook hier de duidelijkheid
ver te zoeken, maar dat lag
nauwelijks aan Brandpunt
Herman Hofhuizen
HOU HET
SCHERM
IN HET OOG
MARLOUS ALS
VLOTTE MEID VAN
NEGENTIEN
GEZAMENLIJKE
COMEDY-SERIE
VAN CHIEM EN
ALEXANDER
De VARA is het verst en met vrucht gevor
derd in het koppelen van schrijvers aan
elkaar. Voor de series „Waaldrecht" en „Kla
verweide" schiep hoofd drame VARA-tv Her
man Fortuin een team van zo'n half dozijn
schrijvers, die eikaars invallen dramatiseren.
Joop Koopman, hoofd amusement VARA-tv,
wil zij het wat bescheidener niet achterblij
ven. Hij vond dat de VARA behoefte had aan
een comedy-serie en in de wetenschap, dat
ze daar in Amerika altijd twee of meer
auteurs achter zetten besloot hij hiervoor een
koppel te zoeken, c.q. te vormen.
Dit leidde tot het duo Chiem van Houweninge-
Alexander Pola. Zij kenden elkaar al opper
vlakkig, maar zijn intussen grote vrienden
geworden. Samen ontwierpen en schreven zij
de oorspronkelijke Nederlandse comedy „Ie
der zijn deel", waarvoor voorlopig acht afle
veringen op stapel staan en waarvan er te
beginnen in januari om de veertien dagen een
zal worden uitgezonden.
Chiem van Houweningen: „Ik kwam in con
tact met Joop Koopman, omdat de VARA een
tv-reportage maakt van „De Hollandse Ronse
laar", een toneelstuk dat vorig seizoen door
het Publiekstheater op de planken werd gezet
Dit gebeurde in een vertaling en bewerking
van mij van „The recruting officer" van
George Fanquhar. Het is een gekruid stuk
met ingenieus wisselende decors en spectacu
laire costuums. Voor de tv moet dat heel
anders benaderd worden dan op het toneel.
Daaruit vloeide voort, dat naast de tv-regie
van Nico Knapper de spelregie wordt gedaan
door Hans Croiset en mij. Maar goed, toen
kwam Joop met het idee voor een comedy-se
rie en met het voorstel om een andere auteur
naast mij neer te zetten. Hij zei contact te
zullen opnemen met Alexander Pola. Ik was
daar bepaald niet tegen, maar zoiets moet
klikken en om dat uit te proberen zijn Alexan
der en ik eens uitvoerig met elkaar gaan
praten".
Het zal nooit helemaal uit de doeken gedaan
kunnen worden bij wie van deze twee het idee
is ontstaan om een alternatieve vader in
conflict te laten komen met zijn conservatieve
zoon. Het beeld van de behoudzuchtige vader
is bekend en de opstandige zoon is evenzeer
vaste prik in de huiselijke samenleving. In
„Ieder zijn deel" krijgen we precies het omge
keerde te zien. De vader ziet het in deze
welvaartsmaatschappij mentaal niet meer zit
ten in zijn loopbaan als fabrikant Hij breekt
er radicaal mee en kiest een vrije, artistieke
leefwijze. De zoon, door vader grootgebracht
in de sfeer van de managing, volhardt in zijn
leefwijze en stelt pogingen in het werk om
zijn vader te bekeren. Dit leidt tot tal van
komische verwikkelingen, die nochthans
nochtans de werkelijkheid geënt zijn. Een heel
bijzonder aspect in deze serie is, dat vader
en zoon met respectieve vrouwen dezelfde
boerderij bewonen met dien verstande, dat zij
elk een deel (zie titel) hebben gekozen met
een duidelijke scheidsmuur tussen hen in en
elk een eigen voordeur. Het oudere echtpaar
wordt gespeeld door André v.d. Heuvel en
Kitty Jansen en zoon plus vrouw door Man
fred de Graaf en Canci Geraerdts.
Chiem: „De serie is opgezet als een satire. Het
wordt allemaal een beetje zwaar aangezet,
maar vader en zoon moeten levende mensen
blijven, herkenbare karakters, die reageren
op de complicaties van alledag. Dit kan wel
eens potsierlijk uitpakken, maar daar mikken
we niet op. Het is meer de bedoeling om de
kijkers een lachspiegel voor te houden, terwijl
tegelijkertijd wordt afgetast in hoeverre het
mogelijk is om in deze maatschappij alterna
tief te leven. Nu heb ik meer drama geschre
ven en Alexander staat bekend als de man
van Farce Majeur, de man van de grappen
en de pointes. Dan zou je kunnen denken, dat
ik voor deze comedyserie de basistekst
schreef en Alexander de geestigheden be
dacht. Dat is dan niet juist. De dialogen zijn
helemaal gezamenlijk ontstaan. De een be
denkt dit, de ander dat en dat schuif je dan
in elkaar. Wat ik erg prettig vind werken is
de klankbordfunctie die je voor elkaar hebt
Je bent gedwongen om kritisch te werken,
De bezetting van de drie dochter-rollen in
de nieuwe KRO-tv-serie „Pleisterkade 17"
van Annie M. G. Schmidt schijnt nogal pro
blemen opgeleverd te hebben. In de afgelo
pen maanden doken telkens andere namen
op. Van de drie dochters van het echtpaar
(Nell Koppen en Jan Blaaser) zijn er twee
getrouwd (Trudy Labij en Marcelle Meule-
man). Die kunnen zich volwassen gedragen,
overeenkomstig hun werkelijke leeftijd. Dat
gaf dus weinig moeilijkheden. Maar welke
volwassen actrice kan een jonge, vlotte, vro
lijke meid van 19 neerzetten? Dat was de
kwestie.
Bij de KRO meent men nu uitstekend ge
slaagd te zijn met Marlous Fluitsma, de vrouw
van Herman van Veen, die zelf ook vindt in
een rol geplaatst te zijn welke zij voor haar
geknipt acht.
Marlous: „Dat meisje heet EUy, een figuur die
heel dicht bij me staat Zij is de jongste van
de drie en beweegt zich veel vrijer door het
leven dan haar twee oudere zusters, die door
hun huwelijk alweer verstrengeld raken in
verplichtingen. EUy verzeilt wel eens in een
conflict maar er zit geen kwaaiigheid bij en
zij is gauw weer goed. In deze rol ben ik
helemaal gewoon me zelf. Ik hoef niet bewust
leuk of jeugdig te doen. Het is dan ook een
hele gezellige familie, die daar aan de Pleister
kade woont".
De eerste aflevering van deze serie krijgen
we op 7 december te zien en daarna nog vijf
met mogelijk een verlengstuk, die Annie zal
schrijven als de familiale wederwaardigheden
in goede aarde vaUen. Dat betekent dat we
Marlous de komende winter vaak op de tv
te zien krijgen, want op 16 oktober speelt ze
in „Klaverweide" de onderwijzeres Karin, die
met ene Paul gaat en ruzie krijgt met wethou
der Kuipers. Op 14 december vervult Marlous
de rol van Cecily in de NCRV-produktie „The
importance of being earnest" van Oscar Wil
de. In het verleden zagen we haar minder
regelmatig op tv. Een enkele maal in produk-
ties van het Groot Limburgs Toneel, waar zij
twee seizoenen werkte, en later ook nog in
ander werk. Zij speelde ook de moederrol in
de onderwijs-tv-serie van Herman van Veen
„21 van een kwartje" Van '71 tot '73 was zij
verbonden aan de Haagse Comedie, nogal
eens in kostuumstukken, maar vanaf '73 is
zij op de free lance-toer, beschikbaar voor
vrije produkties en tv-werk, dat haar ligt.
Marlous: „Het heerlijke,"ontspannende wer
ken in de serie „Pleisterkade" wordt ook
bepaald door de omstandigheid, dat ik zo
naturel voor de camera kan komen, geen
moeilijke toestanden met jurken en pruiken,
maar gewoon in de kleren waar ik thuis ook
in rond loop. Dit maakt het mogelijk je
helemaal jezelf te voelen en niet een karika
tuur van iets of iemand. Als EUy heb ik nog
geen vrijer en hoor ik nog helemaal bij pa
en moe. Dat heeft Annie zo bedoeld en zo
moet ik het ook maken. Dit is niet aUeen maar
leuk, soms zelfs ook heel wijs. Het speelt in
een gezin uit de middengroep met soms heel
moderne opvattingen, moe op een praatgroep
en in het bezit van de lust tot emanciperen
o.a; door een eigen bankrekening te openen.
Ik heb me nog nooit op toneel of voor de
tv zo vrij gevoeld als nu in deze serie. Van
mij mogen er nog zes afleveringen bij".
Marlous Fluitsma: "Van mij mogen er nog zes afleveringen bij".
Alexander Pola: "Er is helemaal geen
revolutie nodig als we allemaal onze
mentaliteit iets zouden versoepelen".
Chiem van Houweninge: "De een be
denkt dit, de ander dat en dat schuif
je dan in elkaar".
omdat de ander met opmerkingen komt als
„dat kan niet" of „dat vind ik niet leuk". Zo
kom je samen op dingen en dat is zeer
plezierig werken, omdat je er op je eentje
nooit opgekomen zou zijn. We zijn intussen
dan ook grote vrienden van elkaar geworden.
In tegenstelling tot de vader en de zoon mag
ik wel zeggen, die beiden volharden in hun
eigen houding. We hebben zes afleveringen
klaar, maken er acht en zoeken niet naar een
bepaald slot Als de serie in goede aarde valt
en de VARA wil er meer, dan gaan we rustig
door met schrijven".
Alexander Pola: „Het samenwerken met
Chiem bevalt me uitstekend. We vullen elkaar
ook op een gelukkige manier aan. Hij heeft
meer gevoel voor toneel, voor drama, voor
beweging in de ruimte, voor markering van
de karakters. Ik heb meer tv-ervaring, weet
hoe de dingen op het scherm visueel uitwer
ken. Ik mag wel zeggen, dat hier sprake is
van een zeer vruchtbare samenwerking.
Chiem is de helft jonger dan ik en als je hoort
van hedendaagse generatieverschiUen en de
kloof tussen oud en jong, dan moet ik zeggen,
dat ik daarvan nog nooit iets heb gemerkt
Ik geloof daar niet in. Er bestaat misschien
wel een soepelheidskloof en die is te overko
men door zich aan elkaar aan te passen. Of
het geforceerd aandoet in dit spel om een
vader hip te zien doen en een zoon conserva
tief? Het lijkt mij van niet. Je ziet werkende
jongeren voor de WD kiezen, terwijl de
ouderen nog alternatief links lopen te doen.
Die situaties zie je meer en meer om je heen
groeien. Daar gaat deze comedy-serie over.
Dit hoeft niet tot kloven en verschillen te
leiden. Er is helemaal geen revolutie nodig als
we allemaal onze gepolariseerde mentaliteit
iets zouden versoepelen".
Catherine Keyl, die de do
cumentaire maakte „M'n
hemd oké, maar m'n broek
krijgen ze niet"
Met ingang van vandaag wordt
het (lange) Journaal dat tot
dusver gelijktijdig op Ned. I en
II om acht uur werd uitgezon
den, op verschillende tijdstip
pen op de buis gebracht. Het
korte journaal van vijf voor
zeven blijft op beide netten op
die tijd gehandhaafd. Later op
de avond wordt op Ned. I om
21.35 uur het lange Journaal
uitgezonden van twintig minu
ten. Het laatste journaal sluit
het avondprogramma af op wis
selende tijden; dit is vanavond
op Ned I om 22.50 uur. Op
Ned. II wordt het lange jour
naal steeds om 20.00 uur uitge
zonden; het laatste evenals op
Ned. I op wisselende tijden;
vanavond wordt dat om 22.55
uur.
Briggs
De NCRV begint vanavond de
serie „Briggs, de schrik van de
geheime dienst". Een komische
serie, waarin de misdaad, zoals
die op de kijker de afgelopen
jaren afkwam, op de hak wordt
genomen. Briggs heeft alles wat
een echte geheime agent niet
heeft en 1 omgekeerd. Hij is
onooglijk, arrogant en jaloers.
Hij barst van zelfvertrouwen,
zaait onrust waar hij komt;
maar in elke aflevering lost hij
een misdaad op. Er is geen touw
aan hem vast te knopen, want
zijn humor is snel - en niet altijd
goed te volgen. Briggs wordt
gespeeld door David Jason.
Ned. 1,19.50 uur.
M'n hemd oké
In het NCRV-programma „M'n
hemd oké, maar m'n broek krij
gen ze niet", maakte Catherine
Keyl een film over Elias Cha-
cour, die Grieks-Katholiek is,
dus Christen, Palestijn, dus
Arabier en bewoner van Ibbe-
lin, dus Israëli. Hij probeert
minderheden in dialoog te bren
gen met de Joden in Israël,
maar dat lukt niet Daarom be
gon hij maar op eigen houtje,
heel bedrijvig, want zijn norma
le bezigheden moeten ook door
gaan.
Ned. I, 22.20 uur
Hombre
De serie speelfilms met de Ame
rikaanse acteur Paul Newman
in de hoofdrol, die de TROS op
een aantal vaste maandagavon
den uitzendt, wordt vanavond
geopend met een bekende wes
tern uit 1966, „Hombre". New
man heeft hier de rol van John
Russell die, na als kind ont
voerd te zijn door de Apachen
en later geadopteerd door een
blanke, er de voorkeur aan
geeft te leven als een indiaan.
Roel Rengers is 48 jaar gewor
den. Hij trad in 1946 in dienst
bij de VARA, afdeling Gespro
ken Woord, en werd vier jaar
Als zijn pleegvader sterft en
hem een pension nalaat in de
stad, krijgt hij de raad terug te
keren naar „de beschaafde we
reld". Russell verkoopt het pen
sion echter en reist terug als een
passagier in een postkoets, ge
huurd door een hooghartig echt-,
paar. De reis loopt anders af
dan de inzittenden hadden ver
wacht.
Ned. II, 20.25 uur.
later producer van
sportprogramma. In 1966 ging
hij naar de toenmalige NRU als
samensteller van het program
ma „Langs de lijn", dat op 1
januari 1967 begon. Als chef-
sport van de NOS-radio was hij
producer van vele grote interna
tionale sportevenementen, on
der meer de olympische zomer
en winterspelen.
Roel Rengers
overleden
BUSSUM In Buss urn is zon
dagmorgen na een langdurige
ziekte overleden Roel Rengers,
chef sport van de NOS-radio en
eindredacteur van het NOS
sportprogramma „Langs de
lijn"