BrittaLindell als troubadour 'V Jan Publiek staat voorop bij film en tv Carletta Banting hoog. beschaafde barjuffrouw TELEVISIE VANAVOND l'l'lfcHfJII'll TELEVISIE DINSDAG RADIO DINSDAG PAGINA 2 LEIDSE COURANTI MAANDAG 7 APRIL 19)j Carletta Banting: „Je hoort niet elke dag een barjuffrouw hoogbeschaafd Nederlands praten". Actrice Carletta Banting, al tien jaar in het vak, raakt maar niet los van haar liefde om typetjes te maken. Zij heeft al zo'n beetje carrière achter de rug en wierp hot en her figuren de zaal in, die je steeds weer deden afvragen of dat nou werkelijk Carletta is, want Carletta wordt telkens wie ze speelt. Momenteel maakt zij regelmatig typetjes op de tv. Zij is ingeschakeld voor de Teleac-cur- sus „Nederlands voor buitenlanders". Tot voor kort was zij bijzonder druk bij het Amsterdamse Amsteltoneel met voorstellin gen voor scholieren. Carletta: „Daar ben ik eerlijk gezegd een beetje op afgeknapt. Drie voorstellingen per dag, om 9 uur, 12 uur en 2 uur. Het nadeel hiervan was, dat je overdag niet meer be schikbaar bent voor ander werk, met name voor de tv. Daarom ben ik er uitgestapt en ga ik als free-lancer verder. Ik stond gelijk in „Rooie Sien" met een klein prostituee-rolle tje en juist toen ik op vakantie was, vroegen de Mounties mij om wat sketches te maken. Helaas ging dat dus niet door. In die Teleac- cursus heb ik het nu voorlopig wel gevonden. Ik speel telkens lekkere typetjes, waarin ik me graag uitleef. Nu eens gaat het om een oud vrouwtje, dan weer om een barjuffrouw, het soort mensen waarmee gastarbeiders in hun dagelijks doen te maken krijgen. Dat is geen eenvoudige zaak, want als je zo'n type maakt, heb je de neiging er het bijbehorende taaltje bij te spreken. Niet? Waarom zou je een Amsterdamse barjuffrouw niet een lekker stukje plat Amsterdams laten praten? Dat ligt erg voor de hand. Maar in deze serie mag dat nou net niet Anders zouden die buitenlan ders het helemaal verkeerd leren. Er zit een Neerlandicus bij om op de uitspraak te letten. Je mag zelfs geen „goeiemorge" zeggen als je „goeden morgen" bedoelt Het is natuurlijk wel een potsierlijke vertoning om die Amster damse barjuffrouw hoogbeschaafd Neder lands te horen praten. Maar het kan niet anders. Piet Ekel en Wim Meyer, die ook in deze cursus zitten, hebben er dezelfde moeite mee, omdat de verleiding om een lekkerbek kend gemakkeljijk dialectje te bezigen zo voor de hand ligt. Er komt nog bij, dat er ook door kinderen veel naar deze serie wordt gekeken. En ook voor die kinderen is het goed, dat ze verzorgd Nederlands horen praten. Uit de belangstelling blijkt overigens wel, dat deze serie goed gemaakt is, vol speelse scènes. Je steekt er wat van op en je ziet er wat aan af'. Met John Wayne-series op TROS-tv en Danny Kaye-reeksen op KRO-tv, mitsgaders een Go- dard-cyclus op VPRO-tv en al die andere films uit de losse hand bij al die andere omroepen heerst er een ongunstig klimaat tussen tv-wereld en bioscoopwezen. Door al te gretig uit het filmblik te putten, houdt de tv het Door al te rgretig het filmpubliek te putten, houdt de tv het volk weg uit de bioscoop en onthoudt daardoor (financiële) stimulansen aan het filmbedrijf. De tv ver waarloost daarmee tevens zijn wezenlijk ei gen taak, nl. tv-produkties met eigen karak ter te maken. „Film", het orgaan van de Ned. Bioscoop bond, schrijft over deze materie een enigszins vaag artikel, waarin ongeveer staat hoe het niet moet en wat vluchtige gedachten worden gespendeerd aan wat men een oplossing zou kunnen noemen. Filmers zijn bang voor de tv. Men verwacht ingrijpende problemen voor het bioscoopwe zen in de jaren '80-'90, waarin kabelsystemen, veelkanaligheid en videorecorder zoveel beeldmateriaal tegen een lage prijs huiska mers huiskmaers binnenloodsen, dat de over tuiging „Uit goed voor u" wellicht voorgoed zal worden ondermijnd. Dit zou neerkomen op een nieuwe crisis in de filmindustrie. Toch heeft de bioscoopfilm nog nooit zoveel kijkers getrokken, tenminste wanneer men de thuiskijkers optelt bij de bioscoopbezoekers. Maar een filmproducent ontvangt per kijker minder dan een halve cent als zijn film door de tv wordt uitgezonden. Via de bioscopen vangt hij een paar honderd maal meer. Bijde tv bestaat een enorme vraag naar beeld materiaal. Zij doet daarvoor een beroep op andere publiektrekkers, zoals toneel, sport en andere manifestaties. De film ligt hierbij het meest voor de hand, omdat die het goed koopst te betrekken is, vooral waar het gaat om oudere films, die door in ons land geves tigde verhuurbedrijven van Amerikaanse maatschappijen tegen lage prijs worden aan geboden, nadat ze hun reis door de bioscopen hebben gemaakt In Frankrijk leidde dit tot een exces met het voornemen van de ORTF om dit jaar niet minder dan 500 films op het programma te nemen om te voorzien in het tekort aan eigen produkties, een gevolg van de reorganisatie en gefrustreerde regisseurs. Alles wat film was is daartegen in verzet gekomen. Acteurs weigerden verder optreden voor de tv. Zij bereikten ermee, dat het aantal van 500 films schielijk werd teruggebracht tot een redelijker aantal. In het blad van de Bioscoopbond wordt dit roofbouw genoemd. Peter Cuijpers, die de publiciteitszaken van de Bioscoopbond behartigt, wijst er op, dat er in ons land zoals in de meeste Europese landen een beperking bestaat van het aantal op de tv te vertonen films. In ons land ligt dat op 100 per jaar, gespreid over de verschil lende omroepen, waarbij bovendien geldt, dat op de uitgaansdagen bij uitstek (zon- en feest dagen) geen films op het scherm worden gebracht Uitzonderingen hierbij zijn niet te voorkomen en dan ziet men dat de TROS op Tweede Paasdag rustig „The birds" op de tv brengt. Dat is direct in de bioscoop merkbaar. Er bestaat een aantal manieren om de proble men tussen tv en film op te lossen. Ten eerste minder films op de tv, waarbij de verhuurders van Amerikaanse films en dit in geheel Euro pa mede in de afspraken worden betrokken. Ten tweede zouden de Ned. filmproducenten wat betreft hun produkten zich terughoudend kunnen betonen jegens de tv. Net als toneel en circus moet je niet teveel op het scherm komen, wil de de loop naar de bioscoop er in houden. In alle landen ook bij ons door middel van CRM wordt de nationale filmin dustrie gesubsidieerd. Het zou geld verspillen zijn om de vruchten van dit mede door de overheid bekostigde werk voor weinig geld onder een groot tv-publiek te brengen. Ten derde en als meer positieve oplossing geldt, dat de tv eigen produktie gaat opvoe ren. Hiervoor zullen filmers ingeschakeld moeten en kunnen worden, die mede daar door het vak in de vingers krijgen en artistiek bevrucht gaan fungeren als een reservoir van talent, waarop zowel film als tv kunnen terug vallen. Ten vierde bestaat de mogelijkheid, dat de tv als mede-financier gaat optreden van voor de bioscoop bestemde produkties. De VARA heeft dit nu bijvoorbeeld gedaan door mee te betalen aan de film „Zwaarmoedige verha len voor bij de centrale verwarming", die zojuist in de bioscopen is gaan draaien. De VARA verwerft hiervoor het recht deze film op het scherm te mogen brengen na de reis door de bioscopen. In Duitsland werkte men al eerder volgens dit systeem met als nadeel, dat het publiek wegblijft uit de bioscoop en rustig de vertoning op de tv afwacht. Op het terrein van het toneel stapte de KRO in deze methodiek door nl. de vrije toneelproduktie „Cyrano de Bergerac" mede te financieren onder de voorwaarde, dat zij dit stuk binnen een bepaalde tijd op het scherm magbrengen. Bij toneek kan dit gemakkelijker en met minder risico dan bij de film, omdat toneel minder kostbare produkties behelst. Film vergt veel grotere investeringen aan mate- Deze hele zaak, die vele kanten heeft alsmede onderhevig is aan onzekere, toekomstige ont wikkelingen, heeft in hoge mate de belangstel ling zowel van de tv-mensen als van de film betrokkenen. Het kan nooit de bedoeling zijn, dat die twee elkaar de das omdoen. Dit zou ten koste gaan van beide, omdat als de een ophoudt te bestaan, de ander niet meer zou weten hoe aan voldoende schermvulling te komen. Daarom steekt men al jarenlang de koppen bij elkaar, niet alleen op nationaal, maar zeker ook Europees en mogelijk zelfs internationaal niveau,waarbij Amerika als naast Japan de belangrijkste producent van film een invloedrijke rol kan spelen. Men is er zich van bewust, dat er nog veel water door de Rijn moet stromen voor de ideale situatie zal zijn bereikt, maar het is een duidelijke zaak, dat men er op de duur uit zal moeten komen met een oplossing, die naar drie zijden plezier zal berokkenen, t.w. film, tv en last but lo least de kijker, meergenoemd Jan Publiek. Britta Lindell, jarenlang een se rieuze altvioliste, is een totaal andere weg ingeslagen. De Zweedse musicienne, werkzaam, in Nederland, is een soort hof nar van een andere muze ge worden en wat dat inhoudt, laat zij zien in „De droom van een vrouwelijke troubadour", een Zweedse produktie, in 1974 .bekroond met de Prix Italia voor originaliteit en veelzijdig vakmanschap. Carletta Banting en Wim de Meyer in „Nederlands voor buitenlandse werknemers". Vanavond om 18.15 wordt op Ned. II de herhaling van les 10 uitgezonden. Leeds-Barcelona via Belgische t.v. Den Haag - De voetbalwedstrijd tussen Leeds en FC Barcelona, die woensdagavond voor de hal ve finale van' de strijd om de Europa Cup voor Landskam pioenen in Leeds wordt ge speeld, zal door de Belgische televisie rechtstreeks worden uitgezonden. Het duel begint om 20.00 uur. Britta duikt in een aantal ver mommingen op, vormt in haar eentje een vijfstemmig koor, bespeelt acht begeleidende in strumenten en schreef alle tek sten en muziek. Alleen de regie is van Peter Berggren. Ned. n, 21.35 uur. Nacht De TROS zendt vanavond het programma „Nacht van het hart", uit, een manifestatie die in de afgelopen nacht van zater dag op zondag plaatsvond in de Rotterdamse Ahoy'. Onder an deren traden belangeloos op Marco Bakker, Jack Jersey, Rob de Nijs, Liesbeth List, Ramses Shaffy, Ria Valk, Nico Haak en Vader Abraham. Ned. 1, 20.21 uur. Pepper Pepper gaat zich vanavond ge dragen als een verveelde ge trouwde vrouw met Boze Plan nen, om Dermis Graham te strikken. Dennis' telefoonnum mer werd gevonden in de eigen dommen van Kathy Brooks, de vermoorde echtgenote van een disc jockey, die gechanteerd wordt. Ned. I, 21.35 uur. Hammond De betrokkenen bij het familie bedrijf Hammond hebben niet alleen hun eigen problemen, zoals de trouwplannen van Ed ward en Jennifer, de alleen ge laten Brian, er zijn ook kapers op de kust. De Hammonds wil len een stuk grond kopen om uit te breiden, maar een ander met een soortgelijk bedrijf wil dat ook en die man biedt een hoger bedrag. Ned. II, 20.45 uur. Rood Europa „Het socialisme is sinds ander halve eeuw het enige antwoord op de industriële maatschappij, maar dat antwoord heeft ver schillende varianten. Er bestaat niet één vastomlijnd model; er 'bestaan wél verschillende expe rimenten". Dit zegt Francois Mitterand, een van de geïnter viewden in het programma van mr. G. B. J. Hilterman, dat on der de titel „Hoe rood is Euro pa" vanavond wordt uitgezon den. Afgaande op de verkie zingsuitslagen is half Europa „rood", want bijna de helft van de kiezers stemde „links". Ech ter in vele varianten. Ned. II, 22.10 uur. Sonja Barend ontving gisteren op haar avondje Mary Michon (schrijfster) René van Nie (film er) en Alexander Pola (Alexan der Pola). Het werd een nogal moeilijke conversatie, wat men wellicht een tikje had kunnen zien aankomen gezien het feit dat beide eerstgenoemden resp. en een boekje over de verhou ding tot haar moeder en een film als „Kind van de Zon" op hun naam hadden staan. Ale xander Pola vertegenwoordigde dan een min of meer luchtharti ge sector van kunstzinnige be drijvigheid, maar hij bleek die toch (en terecht) zeer ernstig te nemen. In ieder geval liep het uit op een vrij openhartige, zelfs ietwat op gewonden, gedachtenwisseling, die Sonja Barend niet helemaal in de hand hield. Dat laatste is zeker niet als verwijt bedoeld, want het gevolg ervan was wel dat men gesteld werd voor een boeiende confrontatie op het zeer menselijke vlak. Soms kan een tikje chaos geen kwaad. En mensen, die van hun hart geen moordkuil maken, zijn dikwijls niet de meest on-interessante., Vandaar. In „I op zondag" een item over een Kung Fu-rage, die in ons lage land schijnt te woeden en die vooral hierin schijnt te be staan, dat vooral de dames on der ons spoedcursussen in oos terse zelfverdediging gaan vol gen. Men zag enige meisjes druk in de weer met hun oefeningen, maar meteen daarna kwamen twee experts, de heer Schutte (zevende dan) en John Bluming (zesde dan) onbewimpeld ver klaren dat het allemaal „lach wekkend", „volledig onzin" en zelfs „immoreel" was. Daar was geen woord Frans bij. Geen woord Chinees trouwens ook. En dan heb ik mijzelf maar weer eens tegoed gedaan aan een aflevering van „Columbo". Toevallig een zeer spannende en verbluffend logisch in elkaar stekend plot, dat door de even onaanzienlijke als gisse speur der hoogstbekwaam werd ont ward. Vakwerk van de eerste orde. En een mooi uurtje voor de (ongetwijfeld vele) liefheb bers van het genre. „Brandpunt" was zaterdag hele maal gewijd aan de ontwikke lingen in Vietnam. Het werd een uitstekend samengestelde, om niet te zeggen, uitgekiende uit zending. Met o.a. een van de NEDERLAND I NOS 18.45 Pautus de Boskabouter 18.55 Journaal TROS 19.05 Arpad de zigeuner 19.25 NL Tlppera (7) NOS 20.00 Journaal TROS 20.21 Nacht van het Hart be langeloos optreden van een keur van artiesten 21.35 Pepper Mevrouw ver veelt zich 22.25 Aktua TV NOS 23.05 Journaal NEDERLAND II Teleac 18.15 Nederlands voor buiten landse werknemers NOS 18.45 Paulus de Boskabouter 18.55 Journaal AVRO 19.05 M.A.S.H. Lente 19.30 Reiswijs Gardameer NOS 20.00 Journaal AVRO 20.21 Wie van de drie? spel 20.45 De Gebroeders Hammond Rad van fortuin 21.35 De dromen van een vr#. welljke troubadour 22.10 Hoe rood Is Europa? 22.55 Ontdek je plekje NOS 23.00 Journaal DUITSLAND I 16.05 (K) Ein Haus tu-r i 18.40 (K) Aktualiteiten. 19.20 (K) Haus für uns. vervolg. 19.48 (K) Inii mezzo. 20.00 (K) Journaal en wi richt. 20.15 (K) Feiten-beelden-a gronden. 21.00 (Kf Die Montagsmahia spelprogramma. 21.45 (K) Dokumen" tilm. 22.30—22.50 (K) Journaal. we« richt e 1 18.20 (K) Popeye. tekenfilm. 18.35 |J Tekenfilmserie. 19.00 (K) Journaal 19.30 (K) Informatief programma. 20,ij| (K) Gezondhéidsmagazine. 21.00 (|j| Journaal. 21.15 (K) Der Uhrmacher v< St. Paul, Franse speelfilm. 22.55 (I Sport. 23.40 (K) Journaal. BELGIE NEDERLANDS 18.00 (K) Paulus. de boskabouter. 18.0( (K) Voor de kleuters 18.20 (K) de fan-;1 lie Partridge, jeugdfeuilleton. 18.45 (n Sportkwis. 19.15 (K) Sporttribune. 19.31. (K) Mededelingen en weerbericht. 194 (K) Journaal. 20.15 (K) Adelsnest. s tilm. 22.00 (K) Ten huize van I Ruyslinck. 22.50—23.00 (K) Journaal. HILVERSUM I P.P. 18.19 Uitzending van het Gerefor meerd Politiek Verbond. TROS: 18.30 Nieuws. 18.41 (S) A la carte: klassieke muziek (gr.) EO. 20.00 Reformatie en reveil. 20.15 (S) Laat 's Heeren lof...: psalmen. 20.30 (S) Interregio. 21.00 (S) EO-Metterdaad. een programma over christelijke hulpverlening. 21.07 Weg wijs een programma over levensvra gen. ZEVENDE DAGS ADVENTISTEN: 21.30 Vragen over de toestand na de dood. NOS: 21.45 (S) Eurolight. 22.25 Uitzending van de Bond zonder Naam. 22.30 Nieuws. NCRV. 22.40 (S) Hier en nu. NOS: 22.50 (S) Hobbyscoop. 23.20 (S) Jazz in Aktie. 23.55—24.00 Nieuws. HILVERSUM II n Peri. 22.00 (J ve: kroniek over boeken, schrijvers e toneel. 23.00 (S) Klassieke koormuzie 23.30 (S) Muziek en dienst: informal over kerklied en -muziek. 23.55—24.0 m'Mam'A'Mi NOS: 18.03 De vakaturebank. Joost mag niet eten. AVRO: 19.03 C loopt achter, met Rock Roll gebe ren. VPRO: 20.00 (S) VPRO-maand met nieuwe platen op het terrein v_ pop. jazz en blues. (20.20 (S) Tilt - een aktieprogramma met bonus top! tien. 21.02 (S) Han Reiziger. 22.02 Rik Zaal. 23.02 (S) Wim Noordhoeb 24.02 (S) Diep in de nacht) EO: 3.0ï Nederlands fabricaat: Nederlandse om kesten en solisten.4.02 De Familitj Strauss. 5.02 Melodieuze Muzikale rrJ niaturen.VARA: 6.02—7.00Alfred Laga NEDERLAND 10.45 Schooltv Teleac 12.15 Flexibele School 14.00 Schooltv EO 15.00 Van hart tot hart NOS 18.00 Wereldkampioenschappen IJshockey 18.45 Paulus de Boskabouter 18.55 Journaal NCRV 19.05 Boy Domlnlc nieuwe En gelse serie 19.30 Tweekamp quiz NOS 20.00 Journaal NCRV 20.21 Muziek en mensen In uw straatje 21.10 Sam Een onvergetelijke dag 22.00 Hier en Nu 22.40 Geestelijke liederen NOS 22.55 Den Haag Vandaag 23.10 Journaal 23.15 Wereldkampioenschappen ijshockey NEDERLAND II Teleac 18.15 Het menselijk lichaam NOS 18.45 Paulus de Boskabouter 18.55 Journaal VPRO 19.05 Beertje Colargol 19.15 Culemborg Bij Voorbeeld NOS 20.00 Journaal VPRO 20.21 Berichten uit de samenle ving 20.35 All In the family Mlke'i examen 21.00 De PvdA op zoek naar de 21.50 Van Oekel Special EO 22.00 Looft den Heere 22.30 Kerk en theologie: de bijbel en de apocrlefen 23.00 Nader Bekeken NOS 23.15 Journaal DUITSLAND DUITSLAND II 18.20 (K) Mannerwirtschaf. tv-serie. J 18.55 (K) Barbapapa. 19.00 (K) Journaal. 19.30 (K) Lehmanns Erzahlungen, tv- 1 spel. 21.00 (K) Journaal. 21.15 (K) Duits uit Oost en West 22.00 (K) Ein Wochen- de auf Schlachtfeldern. kameralilm. j 22.55 (K) Journaal. BELGIE NEDERLANDS '18.00 (K) Paulus, de Boskabouter. 18 05 I (K) Toomai en de olifant, jeugdfeuille- ton. 18.30 (K) De geboorte van een tunnel, dokumentaire. 19.00 (Z/W) Tie- l perklanken. 19.42 (K) Mededelingen. 19.45 (K) Journaal. 20.15 (K) De miljoe- nen van Capone, thrillerserie. 21.00 (K) Wetenschappelijk programma. 21.50 (K) De meiden, ballet. 22.10 (K) Gastpro- gramma. 22.40—22.50 (K) Journaal. HILVERSUM KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende woord, 7.07 (S) Badinerie: klassieke muziek, met om 7.30 Nieuws en om 7.41—7.50 Echo. 8.24 Overweging. 8.30 Nieuws. 8.36 Gymnastiek voor de huis vrouw 8.45 De wonderlijke letter M een programma voor het Hollandsche Huishouden. 9,40 Schoolradio. 10.00 (S) Aubade: klassieke muziek met om 10.30 Nieuws. 11.30 Bejaardenprogramma. 11.55 Scheepspraat: informatie voor schippers. 12.00 (S) Van twaalf tot twee. pauzeprogramma met om 12.30 Nieuws en om 12.41 Echo. 14.00 Huisbezoek. 14.15 Schoolradio. 14.45 (SM( Interlo- caal op dinsdag, met om 15.30 Nieuws. O.V.: 17.00 Toerisme uit de Verenigde Staten naar de Nederlandse Antillen. KRO: 17.10 De hutsgeklutste kinderspe len. 17.30 Nieuws. 17.32 Echo magazi- HILVERSUM II AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 (S) Dag met een gaatje. (8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal.) 8.50 Morgenwijding. NOS( 9.00 Reportage. 9.35 Waterstanden. AVRO: 9.40 (S) Ou de Tdavecimbelmuziek. 10.00 (S) Voor de kleuters. 10.10 (S Mono) Arbeids vitaminen: populair verzoekplatenpro- oramma. (11.00 Nieuws 11.03 Radio- >urnaal.) 11.30 (S) Rondom Twaalf, /arieerd programma met om 11.55 Beurst eursberichten." OVERHEIDSVOOR LICHTING: 12.30 Uitzending landbouw. AVRO: 12.40 (S) Kinderen maken muziek. 13.00 Nieuws. 13.11 Ra diojournaal. 13.21 (S) Kerkorgelconcert. 14.00 (S) De mensheid bestaat uit men sen, science fiction hoorspel (2). 14.36 (S) Met het oog op luisteren, muziek programma. 15.25 (S) Met muziek op stap. 16.00 Nieuws. 16.03 Radiojour naal. 16.05 (S) Gebakken vensterbanke- n: kindermagazine. 17.00 (S) Mobiel, een beweeglijk programma voor be weeglijke mensen. 17.55 Mededelingen. HILVERSUM III "-"'o up je ooiernam. a.ua (S) Pep op drie. 11.03 (S) Drie draait op verzoek van mensen uit de sportwe reld. 12.03 (S) Drie tussen de middag: VARA's visite vanuit Personeelsflat de Fakkel in Venlo. 14.03 Gesodemc^rders, een mietersprogramma. 16.03 (S) Mix. met o.a. de LP-top 20. ORTF overgenomen, een paar dagen geleden gemaakte repor tage over de situatie ter plaatse en vooral dus Da Nang. Charl Schwietert had er een interview met mevrouw Binh, minister van buitenlandse zaken van de Voorlopige Revolutionaire rege ring, die tussentijds van com mentaar werd voorzien door H. J. Neuman, directeur van het Instituut voor Vredesvraagstuk ken, die bovendien (overeen komstig zijn uitstekende ge woonte) zorgde voor een heldere analyse van de toestand in het algemeen. Voor wat betreft de „Nederland se betrokkenheid" bij het gebeu ren was een discussie georgani seerd tussen de heren De Koster van de WD en Terbeek van de PvdA. Het ging natuurlijk ook om het al of niet erkennen van de VRR, maar toch vooral om de manier van hulpverlening aan de door het oorlogsgeweld getroffen gebieden. Het debat leek mij typisch „op punten" in een gelijkspel geëindigd, maar dat lag dan, dunkt mij, vooral aan het feit dat de heren de zaken van totaal verschillende gezichtspunten uit benaderden.' Het enige wat helemaal duide lijk werd was dat de gebruikelij ke vragen uit het publiek dit maal wel zeer uit de toon vielen, nadermaal zij door hun overbo-" digheid een geregelde gang van zaken alleen maar verstoorden. Maar een uitstekende, informa tieve uitzending, met een juiste docering van de passende com mentaren was het zeker. HERMAN HOFHUIZEN

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1975 | | pagina 2