„Na die Fred Hachéshow heb ik zitten janken als een kind" Harry Touw in tweede VPRO-show HUMORIST HARRY TOUW: Brandpunt gaat ook uitzenden vanuit België ZORGEN VOOR FRED HACHÉ Hou het scherm in 't oog Vrijdagavond eerste aflevering Terugblik PAGINA 2 LEIDSE COURANT DONDERDAG 27 JANUARI I97211 De V. P. R. O. heeft zich dit seizoen voor het eerst man moedig op de showbusiness geworpen en door de leden van het roemruchte Hoepla team een progamma laten ontwerpen, dat in totaal zes keer over de schermen zal gaan. In deze alternatieve show met dubbele bodem worden de hoofdrollen ge speeld door Fred Haché en zijn trouwe dienaar Barend Servet. Voor de rol van Fred Haché werd na eindeloos zoeken de Haagse humorist- bal-Ieider en gepeperde mop- penverteiler Harry Touw aangetrokken, Barend Servet wordt gespeeld door de drummer van Ted de Braak, IJf Blokker. De eerste show is inmiddels achter de rug en heeft een krater van zeer gemengde gevoelens gesla gen. De tweede aflevering, die vanavond op het scherm komt, wordt nu met angstig hart afgewacht door Harry Touw. die U in bijgaand in terview deelgenoot maakt van zijn zorgen. Den Haag Harry heeft achteraf het gevoel, dat hij er in gestonken is. ,,Kijk", legt hij met een geduldige glimlach uit, „ik ben een eenvoudige jongen uit de Schilders wijk. Mijn vader was een zalige bouwvakker, die nooit een vlieg heeft kwaad gedaan. Die man is tevreden met zijn si gaartje en zijn borreltje Een moordkerel. Ik heb alleen maar lagere school en van verder studeren is nooit wat ge komen. Dat heb ik tegen op de jongeren uit het vak. Die hebben alle maal mulo en snappen een hoop meer dan ik. Ik had machinist willen worden. Ha, machinist, dat leek me het einde. Maar ik was er te stom voor. Eerlijk is eerlijk. Ik ben broodbezorger geworden bij De Volhar ding. Ik had geen ande re keus. Er was trouwens geen geld thuis. We zaten om de haver klap met een kaarsje in de kamer, omdat er geen gul dal weet mijn publiek. Daarom belden ze ook op en riepen ze: „Waardeloze vent. Blijf met je poten van de televisie af." den meer was voor de licht meter. Als je die tijd hebt meegemaakt, is het heerlijk om later ruim te leven, om je rijk te voelen. Als ik nou trek heb in een rijsttafeltje, ga ik hem even halen. Dat is geen enkel punt. Een satee- tje erbij, een stukje kroepoek. Neen, dat wordt door Harry prima de luxe versierd. Als vader vroeger met een snel heid van dertig kilometer reed op zijn fiets, was ie een wegpiraat. Nou rijd ik op mijn sloffen 120 in mijn Mer cedes. Dat is het verschil. Ik heb een tmoordleven en dat laat dk me door de VPRO niet afnemen". In zijn Haags stamcafé heeft de eigenaar de hoektafel bij het biljart voor hem vastge houden. „Kunt u rustig on der ons praten", zegt hij va derlijk. „Wat zal het wezen meneer Touw? Het ouwe re cept zeker. Dat is dan één jong voor meneer Touw en meneer hier schat ik op een biertje. Dat is dan één jonge en één pils". Harry Touw wijst gebiedend naar de bar en roept: „Geef de jongelui ook wat van me Dries. En vraag gelijk, wat de heren aan de tafel hiernaast van Harry gebruiken". Hij kruist de handen over zijn opbollende coltrui en dampt nu van vreugde. Hij heeft zichzelf inmiddels geïntrodu ceerd als „de ouwe grijze" en „de dikke beer". Hij is 47 jaar. „Ha jongen", zegt hij, „het le ven kan zo mooi zijn. Als ik 's avonds mijn auto voor de deur zet, sla ik een kruisje en zeg tegen mezelf: „Ver duiveld Harry, waar heb je die jofele dag nou weer aan verdiend?". Ik ben geen Wim Kan, dat hoef je mij echt niet te vertellen. Maar Kan presteert ook niet, wat Har ry Touw doet. Ik vertel drie uur aan een stuk ruige bak ken en de zaal ligt plat. Ik heb op sinaasappelkisten ge werkt, ik heb op alle biljarts gestaan en tussen duizenden schuifdeuren. Dat is mijn grote kracht. Tegen zo'n leerschool kan geen toneel academie op. Bakken aan de bar Ik heb misschien 6000 moppen, fijne café-verhalen, die je niet onder de kerstboom ver telt. Maar dat verwachten mijn mensen ook niet van me. Van Harry verwachten ze een ruige witz. Dat is mijn handelsmerk en daar verdien ik mijn brood mee. Ze staan zelfs op een lang speelplaat „Bakken aan de bar". Die plaat vliegt de deur uit. Ik ben de eerste humorist in Nederland, die een gouden plaat heeft ver diend. Er zijn in Nederland misschien nog tien echte beroepshumo risten. Maar het sterft nog steeds van de feestjes. Ieder een wil wat vieren in deze zenuwe-tijd en daar is Harry goed voor. Vroeger lieten ze voor een bruiloft de kleinkin deren een voordracht je instu deren, maar daar hebben ze nu geen tijd meer voor. Nou huren ze mij om zo'n avond aan elkaar te breien met een grol en een grap Als ik wil, kan ik elke avond werken. Dat is geen probleem. Ik heb de ongehoorde mazzel, dat ik een uitstervend beroep heb". Touw Iaat eerst de kelkjes nog eens vullen en acht dan de tijd gekomen om zijn gast deelgenoot te maken van zijn zorgen. „Ik heb een verdrie tige tijd achter de rug", zegt hij, „ik kom er rond voor uit. Ik ben een jongen, die moeilijk tegen zijn verlies kan. Ik heb na die eerste Fred Haché-show zitten jan ken als een klein' kind. Ik kreeg tientallen telefoontjes van anonieme mensen. Ze scholden me uit voor alles, wat mooi en lelijk is. „Vui le rotzak", riepen ze, „waar om moest je dat zangeresje De zo nodig verstjeren?". Ik had binnen het uur 34 reac ties en er was er niet één positief. zeiden: „Wat doe je nou Harry?" Ze hadden die hele show niet begrepen, ze snapten niet, dat die jon gens van de VPRO hun tijd ver vooruit zijn. Die zijn al bezig met de humor van 1980. Dat heeft mijn publiek niet door gehad. Mijn pu bliek is Jan met de pet en niet de twee procent van ons volk die lid is van de VPRO. Toch vind ik het eigenaar dig, dat er op die Fred Ha ché-show toch nog 50 be dankjes van VPRO-leden zijn gekomen. Vind je dat niet gek?" Hoepla-tekst Touw haalt de schouders op, wenkt Dries voor een nieuwe versnapering. Moedeloos ver volgt hij: „Ik ben 17 jaar hu morist en ik weet verdomd goed, wat ik kan. Ik kan een congresgebouw plat maken, ik kan een minister laten huilen van de lach. Maar ik ben geen Fred Haché, die een Hoepla-tekstje uit spreekt. Ik heb voor die eer ste show een dik draaiboek in tien dagen uit mijn kop moeten leren. Dat kan ik niet. Bij God, ik kan het niet. Ik heb nooit wat van buiten kunnen leren. Daar ben ik te stom voor. Ze moesten tij dens de opname steeds de ampex stilzetten, omdat ik mijn rol was vergeten. Ik stond te sterven van de ze nuwen. Achteraf vraag ik me af, of ik er wijs aan gedaan heb om die aanbieding van de VPRO aan te nemen. Ze hebben zich rot gezocht naar een ge schikte Fred Haché en uit eindelijk zijn ze via Rijk de Gooyer bij mij gekomen. Rijk zei: „Als je een schreeuwer nodig 'hebt, een grijze pief, die blèrt, dan moet je Harry Touw ne men". Rijk had me zien wer ken, die wist, wat ik kan. Het gekke is, dat iedereen zich bij de vóórvertoning van de Fred Haché-show te barsten heeft gelachen. De VPRO, had wat televisie-recensenten opgetrommeld en die hebben in de studio compleet plat gelegen. Die kwamen na af loop naar me toe en grepen allebei mijn handen. „Groots", riepen ze, „Harry, wat jij doet is uniek". De dag er na kwam Joost de Draayer nog spontaan zeg gen, dat hij zo genoten had. Maar mijn eigen mensen. Het publiek, waar Harry Touw het van moet hebben, heeft er niks van gesnapt. Die za ten met bloknoot en bandre corder klaar om de nieuwste ruige bakken van Harry te noteren en die za gen alleen een bralleri ge Tom Poes-figuur stomme dingen doen. Mijn publiek wilde hartelijk lachen, maar niet om de fratsen van de VPRO. Houd me ten goede: wat die Hoeplajongens doen is de toekomst. Daar ben ik van overtuigd. Maar ik ben alleen niet de geschikte jon gen om hun boodschap over te brengen. Ik ben de man van de ruige bak en dat weet mijn publiek. Daarom belden ze ook op en riepen ze „Waardeloze vent". Blijf met je poten van de televisie af". Eén zei: „Stom rund, zag je niet eens, dat er een lampekap voor je snufferd hing?" Maar dat was juist een grap, die lampekap. Dat was de bedoeling". Welletjes Harry zucht. Dikke zweetdrup pels liggen nu op zijn boven lip. Hij zegt: „De VPRO heeft me in een wereldje gesleurd, waar ik niet thuis hoor. Als we een bespreking hebben, hoor ik ze lachen om dingen, die ik niet be grijp. Daar kan ik toch niks aan doen. Ik kan het niet, ik ben Harry Touw, geen Fred Haché. Ik wil moppen vertel len, maar ze duwen me een draaiboek in mijn vingers, waar ik geen barst van be grijp- Daarom moet ik ophouden. Als die zes shows gemaakt zijn, zeg ik: „Heren van de VPRO. Hartelijk dank voor de geboden kans, maar het is welletjes zo". Ik ga in elk geval op deze manier niet verder. En als vanavond die tweede show ook zo rot bij het publiek aankomt, wacht ik niet eens de zesde show af. Dan is Fred Haché op dat moment al dood voor me. Begrijp me goed. Ik vind het geweldig, dat ik de kans ge kregen heb om op de televi sie te komen. Dit volk is nou eenmaal gek op televisie-fi guren. Een man als Lou Geels wordt ook gehuurd, omdat ie toevallig Bromsnor speelt. Ze hebben niks aan die man, maar hij is bekend van de televisie en daarom nemen ze hem. Als straks die Haché in zijn graf ligt, kan ik ook zeggen: „Harry Touw van de televisie" en mijn prijs aanpassen. Voor de rest houd ik het maar bij mijn moppen. Die begrijp ik tenminste. Je moet het in je leven nooit zover laten ko men, dat je van jezelf walgt. Want dan ben je een dweil. Wat is er trouwens tegen een goeie mop? Twee heren ko men een bar binnen. Zegt de barkeeper: „Wat komen de heren doen?" Zeggen ze: „We zijn van de politie". Zegt de barkeeper: „Je ei gen stomme schuld. Had je maar een vak moeten le ren". Harry Touw wist zich de tra nen uit de ogen. Fred Haché is nergens meer te bekennen. Harry houdt het liever bij peen en uien. LEO THURING (Van onze radio- en tv-redac- Üe) HILVERSUM Gezien dc po pulariteit van de KRO- nieuwsrubriek Brandpunt in België heeft de KRO beslo ten regelmatig uitzendingen vanuit België te verzorgen. De eerste komt vrijdagavond op het scherm, Ned. II 20.21 uur. De BRT verleent voor deze aflevering wel de tech nische faciliteiten, maar neemt de uitzending niet over. De Belgen, die willen kijken, zullen derhalve op Nederland moeten afstem- i deze eerste Belgische Brandpuht-uitzending komt aan de orde het eerste optre den van het nieuwe Belgi sche kabinet, dat zojuist met een regeringsverklaring is gekomen. Minister Leo Tide- mans heeft een gesprek met Ad Langebent. Voorts behandelt men de ver oordeling van een boekhan delaar in Brugge, die moei lijkheden kreeg met de justi tie vanwege de verkoop van het NVSH-blad Sextant. Over deze zaak zal Aad v. d. Heu vel een interview hebben met de criminoloog prof. dr. F. S. de Batselier, hoogle raar te Leuven. Aan dit programma, dat wordt gemaakt in de Marmeren- zaal van de Kon. Mij voor Dierkunde te Antwerpen in aanwezigheid van \Haams publiek, werken voorts mee de Belgische protestzanger John Lundström en Miel Cools. Bovendien wordt er werk getoond van de Vlaam se Underground-cineasten, die o.l.v. Robbe de Hert naar aanleiding van de dood van de Belgische wereldkam pioen Jempi Monseré een film hebben vervaardigd over de beroepswielrennerij. Volgens officiële kijkcijfers wordt Brandpunt in België uitzonderlijk dicht bekeken. In 1971 stond Brandpunt tweemaal genoteerd bij de top-tien van de best door Belgen geziene tv-program- ma's. Brandpunt stond een maal op de tweede en een maal op de tiende plaats en klopte met hoge cijfers Voor de vuist weg en Een van de acht. Gemiddeld worden per uitzending tussen de 250.000 en 500.000 Belgische kijkers genoteerd voor Brandpunt. Fred Haché en zijn assistent Ba rend Servet presenteren van avond hun tweede show. Specia le medewerking verlenen: Jan Teulings, Wies Andersen, Allard van der Scheer, Simon Vinken oog, Henri Salvador, Kees Schilperoort, Sjakie Schram Willy Alberti, Milly Scott, Ton- ny Eyk, Wllma Driessen, Ted de Braak, Tere de Orogroep, drs. G. Dekzeil, en het dames koor o.l.v. Gijsbert Nieuwland. Ned. I 21.40 uur. Het tweede en laatste deel van een dramatische geschiedenis uit het jongste verleden van de Chinese Volksrepubliek, toen het volksbevrijdingsleger onder lei ding van Mao Tse Tung en Lin Piao optrok tegen de troepen van de Kwo Min Tang. De ope ra wordt uitgevoerd door het Pe- kingse operagezelschap van Shanghai. Ned. I 19.11 uur. Laurel en Hardy „Wrong again" handelt over een zeer menselijke vergissing. In het geval van Laurel en Hardy leidt zoiets natuurlijk tot een katastrofe, want wie zet er nu een paard op een piano Ned. I 20.35 uur. Rekruut in Amerika Rekruut in Amerika is het meest recente werk van regisseur, ex- professor en advocaat Frederic Wiseman, van wie de K.R.O. vorig jaar al documentaires uit zond over een ziekenhuis, een middelbare school en de ge meentelijke politie. De kracht van de documentaires van Wise man is dat hij geen excessen laat zien. .Basic Training' re kruut in Amerika over de oplei ding van Amerikaanse soldaten in Fort Knox, is dan ook ver toond met toestemming van de legerleiding van Fort Knox. De getoonde feiten mogen dan voor de buitenwacht schokkend zijn; voor de legerleiding is het de normale dagelijkse gang van zaken. Ned. II 20.55 uur. Leerhuis Vanavond een gesprek tussen de leerlingen van het Leerhuis en prof. dr. H. Berkhof kerkelijk hoogleraar in de dogmatiek te Leiden over de betekenis van het offer van Jezus. Ned. I 22.35 uur. Calimero Het kleine kuikentje gaat op inkt- vissenvangst. Hij beleeft hierbij een spannend avontuur. Ned. II 19.05 uur. Zorro Kapitein Monastario zet een val voor Zorro. Deze laat zich ech ter niet misleiden. Sergeant Garcia heeft zich in zijn slaap vertrek terug getrokken. Ned. II 19.10 uur. Mission impossible Men is op zoek naar een buit van 10 miljoen dollar. De Impossible Missions Force zet een val voor een gevangene die weet waar de buit zich bevindt. Ned. II 20.21 uur. Wereld op wielen Op veler verzoek wordt vanavond herhaald. de test van de BMW Touring Ned. II 21.15 uur. Arthur Wijsmuller In verband met het overlijden van de reder Arthur Wijsmuller wordt vanavond een documentaire ver toond over de zeesleperij, waarin Arthur Wijsmuller ook wordt ge noemd. Deze documentaire is 'n BBC-produktie. Fred Haché en Barend Servet pre senteren ook vanavond de Fred Haché-show. Intelsat-4 gereed voor Sapporo CAPE KENNEDY (Reuter) De communicatiesatelliet intelsat-4, die het Amerikaanse bureau voor lucht- en ruimtevaart (NASA) van Cape Kennedy heeft gelanceerd, is in een sta tionaire positie boven de Stille Oceaan gebracht. Deze kunstmaan zal van 3 februa ri af beelden overbrengen van de Olympische winterspelen in het Japanse Sapporo. Daarna wordt de satelliet gebruikt voor het verslaan van het bezoek van president Nixon aan China, dat op 21 februari begint. Traditioneel stemmen de meeste kijkers op woensdagavond af op Nederland I, daar is een speel film te zien en die kijkers weten dat ze zo'n anderhalf uur on onderbroken (en goedkoop!) bio- scoopvermaak kunnen ondergaan in de eigen huiskamer. Voor de bezetter van het tweede net een probleem, maar ook een uitdaging: het brengen van een kontrastprogramma dat een minderheid van de kijkers opti maal kijkgenoegen bereidt. De AVRO zondigde gisteren, zo wel tegen probleem als uitda ging. Zij stelde tegenover de historische film (herschepping van de 1ste eeuw) het begin van een andere historische film (herschepping van de 16de eeuw). Een domme programmering. Om dat heel veel kijkers voor een kwalijke keuze werden gezet, maar ook omdat de kijkers die voor „I" kozen de volgende af leveringen van 'Elizabeth R.' met minder genoegen zullen kunnen volgen. Die BBC-reeks over koningin Eli zabeth I van Engeland heeft ruime aandacht-vooraf gehad in pers en omroepbladen. We gelo ven dat de AVRO die vonr-nu- bliciteit niet had mogen inkalku- leren door de serie precies te brengen als de BBC dat deed. In Engeland kent men de ge schiedenis, voor de Nederlandse kijker was deze eerste afleve ring, geloven wij, nogal chao tisch. Dit is geen kritiek op de film van gisteren. Die was voortreffeliik geënsceneerd en de rollen wa ren even voortreffeliik bezet. Maar ze vooronderstelde dom weg kennis van bepaalde histo rische feiten die de Engelsman wèl en de Nederlander niet heeft. Als bijvoorbeeld een Nederlandse serie over Willem van Oranie zo goed zo uitvallen dat ze naar Engeland verkocht zou kunnen worden, zou men be- erinnen als 'Alva' of 'tiende pennin"' we! even voor het Brit se nuhüek moeten verklaren. In de gekke geschiedenis van de Britse koningshuizen is zoveel buitennissigs gebeurd dat men niet mag aannemen dat veel Nederlandse kijkers daar weet van hebben. Voor die kijkers was een inleiding, niet in pers of omroepbladen, maar via t.v. zonder meer nodig. Jammer dat de AVRO dat niet begreep. TELEVISIE HEDEN NEDERLAND I NOS 18.45 uur 18.55 uur VPRO 19.05 uur 19.11 uur 20.00 uur 20.21 uur 20.35 uur 20.55 uur 21.40 uur IKOR 22.35 uur 23.05 uur Popeye De verovering van t Tijgerberg Journaal Berichten uit de samenleving Laurel en Hardy Rekruut in Amerika! De Fred Haché-sho» NEDERLAND II NOS 18.45 uur Fabeltjeskrant 18.55 uur Journaal TROS 19.05 uur Calimero 19.10 uur Zorro 19.35 uur Kleine mensen hebbel grote wensen 20.00 uur Journaal 20.21 uur Mission impossible 21.15 uur Wereld op wielen 22.00 uur: Doc. Arthur Wijs muller. NOS 22.40 uur Ter visie 23.05 uur Journaal MORGEN NEDERLAND I NOS 10.45 uur: Schooltelevisie 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal AVRO 19.05 uur: Het wonder der natuur 19.30 uur: Mary Tyler Moore show 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Bijpraten met Bies heuvel 20.30 uur: Elizabeth R. 1 22.00 uur: Voor de vuist weg 23.10 uur: Hoogoven-schaak toernooi 1 23.15 uur: Journaal NEDERLAND II NOS 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal KRO 19.05 uur: Voor een briefkaart.. 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Brandpunt 1 21.10 uur: Wie zonder zonden is 22.00 uur: Pianoconcert van Mozart NOS 22.25 uur: Uit de kunst 22.55 uur: Journaal 23.00 uur: Den Haag vandaag kleur RADIO HEDEN Wereldpanur. des Heilskwarticr. 19.05 (S) Kerkor gelconcert: klassieke en modern* muziek. 19.35 (S> Tijd vrij voor mu ziek in vrije tijd: Koorzang en Ve delensemble. 20.05 De Kleine we reld. vervolghoorspel. 20.30 (S) Ra dio Actief: gevarieerd programma, 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Hel Koninkrijk in de waagschaal, lezing. 23.10 (S) Metropole-orkest. meisjes koor en solisten: amusementsmuziek 19.30 Kleur: vragen rondom schrlfl en samenleving. AVRO: 20.00 Nieuws. 20.05 Viool cn plano: klas sieke en moderne muziek 21.33 Hon ger van NasJa. hoorspel. 22.30 (SI Dichter bij de muziek: nieuwe lied jes. chansons of songs. 22.55 Mede- delingen. 23.00 Nieuws. 23.10 Radio-, journaal. 23.30 Ik hoor. ik hoor wa(l u niet hoort, een causerie met gram mofoonplaten; 23.55-24.00 Nieuws. MORGEN HILVERSUM I KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende woord. 7-07 (S) Badincrle: klassieke (gr.) 7,30 teiten 824 8.41 Voor de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 (S) De beste plaat voor uw stereo- kop (10.30-10.32 Nieuws) 11.00 Voor 12.26 Mededelingen t.b.v land tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41-12.50, Actualiteiten; 13.00-13.05 Raden, 1.05 Schoolradio 14.30 (S)i Interlokaal op... vrijdag: kaal middagmagazine (15.30-15.3Ï 17.00 Zonder grenzen: ru- r missie en zending. 17.10 ■monts- izlek. 17.25 Voor de kinderen. 1 17.30 Nieuws. 17.32 (S) Actualiteiten. j HILVERSUM II AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgym- i nasliek. 7.20 Dag mot een gaatje; j lichte grammofoonmuzlek met re- portages cn interviews cn om 8.00 i Nieuws, om 8.11 Radiojournaal en om 8.30 De groenteman. 9.00 (S) Concerten voor tokkellnstrumenten (gr.); 9.35 Waterstanden; 9.40 (S) Kluit en plano; moderne muziek. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen: populair verzoekpla- tenprogramma. (Om 11.99 Nieuws). 11.30 (S) Festival van Vlaanderen 1971: moderne gewijde muziek. 11.55 I Beursberichten NOS: 12.00 Blik op dc wereld: programma over ontwik kelingswerk. 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor do landbouw, j 12.40 (S) Lichte grammofoonmuzlek. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nieuws. 13.25 Toerlsmo: een pro gramma met toeristische Informatie uit binnen- en buitenland. 13.30 (S) Orkest van dc O.R.T.F. 14.25 Spie gel van Duitsland. EO: 14.55 Ruim te: radiomagazine met gewijde mu ziek. lezing en een korte overden- king. VPRO: 16.00 VPRO-Vrljdag: lichte muziek, reportages. Interviews en commentaren en berichten, met telefonische reacties (om 16.00 Nieuws) 17.65 Mededelingen. HILVERSUM lil NCRV: 7 00 Nieuws: 7.02 Zing. zing. (8.00 zing!: lichte vokale Niet Popparlement 10.00 Nieuws. 10.03 De Eddy Becker Show. 11.00 Enge- 1 14.00 Nieuws. 14.03 De Herman Stok Show met o.a. Top Tien LPS's. 15 00 Nieuws. 15.03 De 1 irrnmma 12.15 Klclnkunstkronlek. 1 °.r>o Buitenlands persoverzicht. 13.no Nieuws, mededelingen en to- neelagendn 13.20 Licht muzlekpro- 14.03 Schoolra mededelingen. 17.10 Lich te muziek uit de Jaren '60 17.5( Weegschaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1972 | | pagina 2