A
Gerard Cox en Trudy Labij
in musical in hogere sferen
Geheime liefde van Fernandel
z
Terugblik
Hou het
scherm
in 't oog
MP
Ajax-Feyenoord
meeste bekijks
Malcolm
Frager
LEIDSE COURANT
i de I
gefilmde
buitenopnamen duidelijk
mindere kwaliteit dan de in de
studio vastgelegde scènes. Dat Is
wellicht een geldkwestie. In bij
voorbeeld Amerikaanse routinc-
produkties zal dat niet voorko
men, omdat men daar over rui
mere middelen beschikt,
in zo'n Amerikaans produkt zal
men zelfs voor een scène van
enkel sekonden geen genoegen
nemen met een duidelijk papie
ren dekor. zoals óók in deze
laatste aflevering het geval
Kado-plaat!
die heel speciale LP
M/ORIETEN FESTIWL
kost maar 10,-
Zwarte tulp
van Dumas
bewerkt
voor t.v.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Te beginnen op
dinsdag 12 december brengt de
VARA-t.v. zes weken achtereen
de t.v.-bewerking van het be
roemde verhaal De zwarte tulp
van Alexandre Dumas op het
scherm.
Achtergrond voor deze nieuwe
spannende serie biedt het 17e
eeuwse Nederland, dat werd be
heerst door twee hartstochten,
n.l. het behoud van de onafhan
kelijkheid en de zorg voor de
kweek van tulpen. Dit laatste
leidt tot de kweek van een nieu
we fatale tulp, de zwarte tulp.
Daarmee ontstaan tevens poli
tieke verwikkelingen.
Maar eigenlijk zijn dat kleinighe
den die nauwelijks afbreuk doen
aan deze meesterlijke herschep
ping van een meesterwerk. Van
een Nederlands meesterwerk,
met karakters die ons veel dich
terbij staan dan de mensen die
we in zo'n technisch gladgestre
ken Amerikaanse produktie te
genkomen.
Wat ons betreft moet er een t.v.-1
mirakel gebeuren als Walter v.d.
Kamp voor dit werkstuk de Nip-1
kov-schijf niet zou krijgen. Hem
hoeven we verder niet te prij
zen, zomin als de top-acteurs
die van 'Karakter een t.v.-eve-
nement maakten.
Prijzen willen we wel de 'kleinere
mensen' die welgekozen tot top
prestaties kwamen. Lex van
Delden, die slechts in één scène
missloeg, doch het verder voor
beeldig deed. Rudi Falkenha-
gen, ongewoon-goed als Jan
Maan; zelfs Jan Blaaser die
een mager rolletje voortreffelijk
uitspeelde...
Ook buiten 'Karakter' was het
een prijzenswaardig t.v.-week
einde. Met 'Een van de acht' in
haast superieure vorm bijvoor
beeld. Zaterdag zagen we overi
gens ook 'Wilma's kerstdroom'
bij de TROS met een overvloed
aan plastic sneeuw en karton
nen kaarsen
Maar gisteren was Simon van
Collem's AVRO'scoop, gewijd
aan James Bond. erg plezierig.
We willen Van Collems verdien
sten niet overschatten. De pro
ducers van de Bondfilm geven
royale medewerking als het om
de promotie van een nieuwe film
gaat. Maar het werd wel een
programma om je vingers bij af
lel ikken
VARA's Achter het Nieuws zat
zaterdag nauwelijks achter het
nieuws aan. Het werd Nieuwer-
sluis en Wiegel. Achter het
Nieuws is duidelijk een magazi
ne aan het worden waar echt
nieuws nauwelijks Inzet is.
MAANDAG 20 DECEMBER lij
TELEVISIE
HEDEN
I» J V
NEDERLAND I
AVRO
19.05 u
Fernandel heeft maar een liefde: de operette
In de serie „Herinneringen aan Fernandel" zendt de KRO-televisie vanavond de film
„Mam'zelie Nitouche" uit, die in 1953 werd gemaakt en de eerste kleurenfilm was, waarin
Fernandel optrad. De film „Mam'zelie Nitouche" laat een nieuw facet zien van de veel
zijdige persoonlijkheid, die Fernandel was: hij treedt er n.l. niet alleen in op als acteur,
maar ook als zanger. De film is de verfilming van een operette van Hervé, een tijdgenoot
van Offenbach, die er enkele autobiografische gegevens in verwerkt heeft.
Vlei zopas nog een Maagd van het Dak, een
smadelijke smak die vooral werd beweend
door meestentijds montere musical-makers,
een lustige liefhebber staat alweer
gereed het hogerop te zoeken. Deze durfal
is Gerard Cox in de rol van de amoureuze
jongeman, die als bezitter van een vrijge-
zellenflat een sleutelpositie inneemt in de
musical Promises Promises, - een Ameri
kaans kasstuk, door Alexander Pola even
als de tekst kiankwaardig verhollandst tot
Promotie-Promotie.
Guus Oster, door tomaten en theaterpolitiek
verbunnen uit zijn toneelpaleis, waarbij hij
met grandeur de eer aan zichzelf hield, re
sideert als regisseur van deze musical mo
menteel in Carré.
Samen met Fred Hebert, de man van de oor
spronkelijke uitvoering in de States,
schrijft hij woord voor woord van de tekst
op het lijf der uitverkoren acteurs, onder
wie Trudy Labij, Tonny Huurderman, Joan
Rcmmelts en Tom van Beek. Als meester
In de magische suggestie van de toneelver
beelding wikt hij de waarde van elk
woord, bestudeert hij de uitwerking van de
bewegingen en gaat als een hogepriester
voor in de handeling.
Guus Oster:. „Ik regisseerde eerder Sweet
Charity met Jasperina de Jong in de
hoofdrol. Ik weet dus wat ik doe en wat
Fred Hebert betreft bestaut er nauwelijks
verschil van opvatting over de aanpak. Het
is onze volksaard ons le bewegen op zijn
elf-en-dertigst. Dat halen we er hier uit.
De Hollandse toneelspeler heeft wat de
Fransen ook hebben, het zware tillen aan
het woord, de gedragen behandeling van
de tekst. Dat moeten we niet hebben. Het
spel moet er gedreven uit. Dat kan als je
eerst de spanning erin brengt. In deze mu
sical worden geen woordjes gezegd, maar
een fragment leven gespeeld".
Dit fragment van leven is rechtstreeks uit
New York naar Amsterdam overgeplaatst,
getrokken in de sfeer van Ajax-Feijenoord
en van de dancipgs in de Leidsedwars-
straat. Kenners van onze zindelijke volks
wil beweren, dal dit tien jaar geleden nog
niet had gekund. Ergens ver weg accepte
ren wij, dot een jongeman zijn vrijgezel-
lenflat beschikbar stelt aan zijn bazen die
in ruil voor promotie daar aangenaam ver
pozen met hun dames. Dichtbij huls kan
dit intussen ook door de beugel, temeer
waar men hier door de film The Apart
ment me-t dit gegeven vertrouwd is ge
raakt. Acceptabel wordt deze gesohiedenis
voorts door de benadering van de stof. De
nadruk valt niet op de scènes, maar op de
mensen die zich daarin bewegen, hun reac
ties, de grote ontnuchtering en deze dan
weer overstraald door de diepe liefde tus
sen de jongeman en het meisje (Trudy La
bij). zolang voorbestemd om langs elkaar
heen te draaien en blijkens de afloop voor
het leven verbonden te blijven.
Reputaties
Er staan nogal wat reputaties borg voor
deze gelukkige verbintenis van het theater
met het volle leven. Nell Simon putte zich
uit op de dialogen, Burt Bacharach zette
het in een wolk van muziek en Hal David
prikte de liedjes als vluchtige vlinders tus
sen de scènes, die in rijdende décors wer
velend van vulling worden voorzien doot
danseressen, die doorkneèd zijn in dit vak
onder de handen van Lynn Slmonson. Ro
gier van Otterloo en Jan-Willem ten Broe-
ke zullen op uitnodiging van producer
René Sleeswijk de melodische touwtjes in
handen houden.
Het filmverhaal The Apartment is in grote
lijnen aangehouden, maar aangezien de to
neelenscenering heel andere eisen stelt dan
de film zijn er aanzienlijke verschuivingen
opgetreden. Niet minder geldt dit voor de
twee hoofdrollen van Gerard Cox en Trudy
Labij. Zij kunnen niet als bij de film van
shot tot shot in de hand gehouden worden
door de regisseur. Zij moeten als een
twee-eenheid op eigen kracht door de scè
nes zwemmen.
Trudy Labij: ,.lk heb het gevoel, bijna de
zekerheid, dat dit heel goed zal lukken. In
het begin was ik er alleen maar bezorgd
voor hoe ik mijn rol van het verliefd-wor
dende meisje zou spelen. Allengs komt er
meer tekening in en dan moet je eigen rol
glans krijgen door de respons van je te
genstander. Dat gaat uitstekend met Ge
rard Cox. Van huis-uit is hij geen toneel
speler. maar het is voor het eerst dat ik
iemand op de planken ontmoet met wie ik
zo diep contact heb. Hij heeft op mij voor,
dat hij als cabaretier zangervaring heeft.
Maar ook bij de liedjes vangt hij mij hele
maal op.
Hij is een uitgesproken persoonlijkheid,
maar loopt daar niet mee te koop. Hij
maakt ruimte voor je, zodat ook mijn spel
meer vorm krijgt. Hij heeft weinig aange
leerds en veel naturel. Hij werkt met een
persoonlijke interpretatie van de rol van
onhandige jongeman en speelt mij daar
mee precies in de kaart. Als ik op hem de
zelfde uitwerking heb vormen we een ge
slaagd musical-duo".
Verliefd
Gerard Cox: „Je zal mij geen kwaad woord
horen zeggen over Trudy. Een schat van
een meid om mee te werken. In mijn rol
wordt van mij verlangd, dat Ik verliefd op
haar word. Nou, Ik kan je zo zeggen, dat
ik daar niet de minste moeite mee heb. Zij
is dan wel geen zangeres, maar zij zoekt
in de melodie de steun van mijn aanzet en
dat klinkt dan zo echt en persoonlijk, dat
zij mij compleet ontroert. Ook al is zij dan
geen Dlonne Warwick of zo. Zij zingt met
heel haar hart en dat is altijd prettig om
naa rte luisteren. Uiteindelijk moeten wij
samen dit stuk maken.
Als Trudy en ik elkaar niet op gelukkige wij
ze zouden aanvullen konden wij wel met
de Maagd op het Dak gaan zitten. Ook in
de momenten dat Trudy niet in de scène
staat is zij in dc geest aanwezig, want bij
alles wat de jongeman in dit spel doet
speelt in zijn achterhoofd zijn geliefde
mee. Zonder haar zou de droom, van
waaruit hij leeft, als een kaartenhuis in
eenzakken. In de samenwerking met Trudy
staat onze musical-taak er zo en niet an
ders voor".
Mist Gerard Cox zijn cabaret-genoot Frans
Halsema niet met wie hij twee seizoenen
lang Met blijdschap hoogst humoristische
kennisgevingen deed, temeer waar die
twee elkaar blijkbaar moeilijk kunnen ont
lopen? Overdag staat Gerard in Carré op
de musical te oefenen, terwijl 's avonds in
hetzelfde Carré Frans Halsema de lichte
lijk ontredderde jongeijtan staat uit te han
gen in de musieul En nu naar bed van An
nie M. G. Sahmidt. Voor de een binnen
komt is de ander al naar huis. Naar ver
luidt laten zij opgeprikte briefjes voor el
kaar achter in de kleedkamer.
Gerard Cox: „Waarom zou ik Frans briefjes
schrijven. Ik heb nu Trudy toch".
TON OLIEMULLER
Gerard Cox en Trudy Labij komen vanavond in Muriefe is troef met enige liedjes uit hun nieuwste musical Promotie-Promotie. Deze week
gaat deze musical in première. Pas volgend jaar komt zij naar Den Haag/Scheveningen toe. (Zie ook elders op deze pagina).
Het verhaal gaat over een muziek
leraar, die overdag meisjes op
een kostschool muziekles geeft
en als organist optreedt, maar
's avonds en 's nachts zijn ge
heime liefde koestert: het ma
ken van een operette. Tussen de
leerlingen van muziekleraar Cé-
lestin bevindt zich een meisje
dat haar leraar graag wil hel
pen en daar zelfs haar aan
staande huwelijk met een luite
nant voor in de waagschaal
stelt. Hoewel Célestin in eerste
instantie haar hulp niet waar
deert, eindigt het verhaal van
zelfsprekend in een happy-end.
De rol van Célestin wordt ge
speeld door Fernandel. Zijn te
genspeelster is Pier Angeli, die
enkele maanden geleden op 39-
jarige leeftijd overleed.
„Mam'zelie Nitouche" werd ge
registreerd door Yves Allegret.
Ned. II 21.10 uur.
Toppop
De vaste kijkers van dit program
ma krijgen weer de hitlijst
voorgeschoteld, die zij zelf heb
ben samengesteld. Ned. I 19.05
uur.
Boekje open
Ditmaal komen de werken van
Cees Buddingh' en Adriaan
Morriën aan de beurt voor kri
tiek door een jeugdig publiek.
Ned. I 19.25 uur.
Peyton Place
De netelige gesprekken duren
voort. Nu samen met mensen
als 'Betty, Rodney. Norman,
Rita, Harrington, Webber e.v.a.
Ned. I 20.21 uur.
Muziek is troef
In dit programma maken o.m.
hun opwachting Los Antillianos,
Harry Mooten, Frans van Ber
gen, Schellebellen, Paula van
Alphen. Ronnie Tober, Mieke
Telkamp. Voorts zingen Trudy
Labij en Gerard Cox enige lied
jes uit hun nieuwe musical Pro
motie-Promotie. Ned. I 21.10
In dit bijbels programma komt nu
aan de orde de vraag van de
betekenis van het kerstfeest.
Ned. 1 22.50 uur.
Papoea's
Onder de titel „Papoea's van de
Baliem" zendt de KRO-televisie
vanavond een documentaire uit
van de Japanse televisie over
het Centrale Bergland van
West-Irian. Deze documentaire,
die van maart tot juli van het
vorig jaar werd gemaakt, laat
die stammen van Papoea's zien
die nog in het stenen tijdperk
leven. In het programma zijn
boeiende beelden verwerkt van
de gewoonten en tradities van
dit volk, dat bijzonder krijgshaf
tig is, maar zij trekken alleen
ten strijde als het gaat om het
stelen van vrouwen en vee; zij
zijn er zeker niet op uit, land te
veroveren of anderen aan zich
te onderwerpen. Ned. I 20.21
uur.
Voor de kinderen
Voor de kinderen is er morgen
middag een speciaal vakantie
program:
Om 15.30 uur Het geknakte gras
klokje. een korte film uit Tsje-
cho-Slowakije over twee jonge
tjes. die in hun vriendschap al
lerlei gevaren wetei
Om 15.35 uur Ongetemde rivieren,
een film over een familie die
met zes rubberboten en twee
kajaks de snelstromende Zalm
rivier in Noord-Amerika afva
ren, daarbij tientallen stroom
versnellingen passerend en le
vend van wat de natuur hun te
bieden heeft.
Om 16.25 uur Julian Bream speelt
gitaar, een programma rond de
Engelse gitarist en luitspeler
Julian Bream.
Om 17.15 uur De Grote Giller, een
lachfilm met de beroemde ko
mieken Andy Clyde en Billy Be-
van in de hoofdrollen.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Reportages van voetbalwedstrijden be
hoorden in het seizoen 1970-1971 wederom tot de meest be
keken televisieprogramma's. De grootste kijkdichtheid
haalde in de periode van 1 oktober 1970 tot 31 mei 1971 de
wedstrijd Ajx—Feyenoord, die door de TROS werd uit
gezonden. De kijkdichtheid bedroeg 79 procent.
20.00 u
20.21 u
21.10 i
Toppop
Boekje open
Journaal
Peyton Place
Muziek is troef I
22.00 uur: Televizier
22.30 uur: Wie ben ik?, Lj
godsd. progr.
23.00 uur: Journaal
NEDERLAND II
18.45 uur: Fabeltjeskrant
18.55 uur: Journaal
19.05 uur: Lippy de leeuw j
19.10 uur: Pebbles en
Bamm-Bamm
19.30 uur: Op blote voeten
park, t.v.-serie
20.00 uur: Journaal
20.21 uur: Papoea's, doe.
21.10 uur: Fernandel, film
22.40 uur: Journaal
22.45 uur: EHBO
kleur
TELEVISIE
MORGEN
NEDERLAND I
15.35 uur:
i 16.25 uur:
16.50 uur:
17.15 uur:
VARA
19.05 uur:
19.30 uur:
20.00 uur:
20.21 uur:
20.50 uur:
21.30 uur:
22.20 uur:
22.45 uur:
22.50 uur:
Het geknakte
klokje
Ongetemde riviejj
Charlie Brown
Julian Bream,
De grote giller, T
lachfilm
Fabeltjeskrant
Journaal
Volgende patiën
De zwarte tulp
Journaal
Klatergoud
Sociale woningl
Jason King
De ombudsman
Journaal
Esperanto
NEDERLAND II
De wedstrijd Ajax—Atletico Ma
drid haalde een kijkdichtheid
van 70 procent en Celtic-Ajax
kwam tot een kijkdichtheid van
69 procent.
Op Nederland I trokken vooral de
VARA-programma's in de serie
„Een van de acht" veel kijkers
(gemiddeld 68 tot 69 procent) en
hoge waarderingscijfers. Tot de
meest bekeken programma's op
Nederland I behoorden voorts
ertkele afleveringen van „De
kleine waarheid" (NCRV), en
kele Mounties-shows (AVRO),
een Johnny en Rijk-show (KRO)
en de voetbalwedstrijd Vorwarts
Berlin—PSV.
Naar Ned. II wordt minder geke
ken dan naar Ned. I. Op Ned.
II kregen vooral afleveringen
van de serie „Dubbeldekkers",
de wedstrijd Real Madrid-PSV,
de Tweede Kamerverkiezingen,
een paar uitzendingen van
„Voor de vuist weg", Studio
Sport en Peyton Place hoge
kijkcijfers.
De meest populaire serie bleek
opnieuw Peyton Place. De ge
middelde kijkdichtheid bedroeg
50 procent. Daarna volgen „Fa
bian van Fallada" met 39 pet.,
„Dubbeldekkers" en de „Goud-
dieven" met beide 38 procent en
Memorandum van een dokter
met 33 procent. „Peyton Place"
heeft het meest trouwe publiek.
Van de televisie-kijkers zag 18
procent alle afleveringen.
Koffieconcert
van saxofoon
kwartet
Hoe zou de vaste kern van de
Vereniging voor Kamermuziek
gereageerd hebben op het zeld
zame kwartet dat zondagmorgen-
In Diligentia concerteerde? Het
zo'u voor de kenners van strijk
kwartet en houtblazers beslist
de moeite waard zijn geweest
kennis te nemen van wat vier
bekwame saxofonisten qua sa
menspel en artisticiteit preste-
Het optreden was aan Leo van
Oostrom (sopraan). Ed Bogaard
(alt). Adri van Velsen (tenor)
en Jacques Landa (bariton), ge
vieren het Nederlands Saxofoon
kwartet vormend. Hun samen
spel is virtuoos en in de weke
klank van hun instrumenten we
ten ze een bont patroon van
schakeringen te scheppen.
Hun program bracht het kwartet
van Glazounov met een kostelij
ke Chopin-imitatie en een wer
velend presto, variaties op een
volksmelodie van Pierné. een
saxofoonkwartet van de 25-jari-
ge Tristan Keuris (dat qua har
monie soms aan Hindemith doet
denken) en een kwartet van
Jean Franfaix, die met zijn be
kende humor uitstekend voor
deze combinatie het Nederlands
Saxofoonkwartet uitstekend ma
teriaal verschaft.
Voor intermezzi zorgde accordeo
nist Harry Mooten met bewer
kingen van Bach en Scarlatti en
stukjes welke Mozart en Haydn
voor bijzondere instrumenten
als glasharmonica. Flötenuhr
en speeldoos hebben geschreven.
Mooten doet meer dan Bnch en
Scarlatti imiteren; hij schept
hun sfeer op een ander instru
ment. Bach klinkt op zijn accor
deon beter dan op menig elek
tronisch orgeltje.
G.v.L.
Kado-plaat!
dis heel speciale LP
MkORIETEN FESTIWL
kost maar 10,"
NOS
18.45 uur:
Fabeltjeskrant
18.55 uur:
Journaal
NCRV
19.05 uur:
Zo vader, zo do
19.30 uur:
Per ongeluk
20.00 uur:
Journaal
20.21 uur:
Met liedjes het
21.35 uur:
Hier en nu
22.10 uur:
Beethoven, bio;
22.35 uur:
Klassieke disco
22.45 uur:
Journaal
22.50 uur:
Den Haag vand
22.55 uur:
Economie
kleur
„In de Dansen van de Davidsge-
zellen zijn veel motleven huwe
lijksgedachten, geboren uit de
mooiste ogenblikken van geest
drift, waaraan ik de herinnering
draag. Zo ik ooit gelukkig was
aan de piano, dan was het. toen
ik die stukjes op 6,1837-
Aldus Robert Schumanns com
mentaar: de pianist Malcolm
Frager had dit gistermiddag in
een tot in de uiterste hoeken ge
vuld Diligentia waar te mama
ken: hij deed dit met een artis
tieke en daardoor volledig ont
wapenende eerlijkheid.
Na de pauze: een eerbetoon aan
Weber (1786-1826). Hij presen
teerde diens Sonate in d (1816):
we hebben de overtuiging, dat
deze voor 90 procent in de zaal
aanwezigen een première bete
kende Première die insloeg!
Weber bleef aan bod met „klein
goed" waarbij natuurlijk de
Aufforderung zum Tanz, ver
tolkt met een brille, die de luis
teraars diep en intens gelukkig
maakte. Een weldadig pianore
cital. B. R.
Verdienstelijke
Pinter van
Caroussel
Dat Pinter een toneelschrijver is
die voor een niet zo groot pu
bliek bestemd is, neemt niet
weg dzt de toneelzaal van het
Congresgebouw in Den Haag af
gelopen vrijdag behoorlijk ge
vuld was. De speelgroep „Ca
roussel" zette er onder leiding
van regisseur Reinier Heideman
een verdienstelijke Pinter op
het toneel.
Mevrouw Dory Lancée en Binnen
hof-redacteur en striptekenaar
Otto Milo hadden de taak het
echtpaar uit Pinters „minnar"
te spelen. Een taak. die zij ove
rigens met succes volbrachten.
Voor een deel van het publiek
ging echter wel verloren dat de
heer Milo tevens de minnaar
speelde: hij wed vrij onherken
baar door zijn bril af te zetten.
A V D
(ADVERTENTIE)
RADIO
HEDEN
i.lll UlUuml e
de Anti Revolutionaire
NCRV: 18.41 Toelichting
nieuws. 18.47 (S) Bandstand:
nuk' Brass Bund. K.O.
hebben een woord voor
muziek. Informatie en
i 19.05 Retor
19.-0 Klankbord: 19.41
NCRV: 20.0"
In torn
vljv.
moderne onderwijsvormen. 2(
progr:
Jsvorme
r Orkest: klj
jnkbei'kl
22.20 V
Nieuws. 22.40
boeken.
£=f
18.25 Ik verbind
Ui" i'-U'.frasmcnte:
koor en het Promenade Ork i
solisten. NVSH: 19.10 Sextanl
Nieuws. 20.05 (S) Weei
dors: minder bekend bi
pertoire. 20.60 (Si llobbysco
populair programma over e
23.00 (S) Metro's Music.
delingen. 23.00 Nieuws. AVR
Radiojournaal. NOS: 23.20
mn: Operation Match. 1
RADIO
MORGEN
HILVERSUM I
KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Hetl
woord 7.07 <S> Bndlnrrlr:
muziek (gr). (7.30 Nieuws:
Actualiteiten)
st van Luik en solist:
itzlck. (10.30-10.32 Nleu
K.r de zieken. 11 30 Be.
amma. 11.65 Mo<1edeHn|
Van twaalf t«.t tv
ogramma. .12.22
-ui: 12.26 Medcdelln
tuinbouw: 12.30 Nieuw
■V) Actualiteiten. I3.0n-18.<
aar...14.05 Schnnli
lerlokaal op dinsdag:
middag
Nieuws) m... M M
Antilliaanse volksmuziek
kor: dr. G.D. van Wens
17.10 (S) Metropole Orke
Voor de kind'
(S) nctualltcl'
HILVERSUM TI
Nieuws. 7.1
°0 (Sl DO t
17.30 NIS
AVRO: 7.00 Nln
nustiek. 7 20 <i
Je (gr.) 8.00 Nieuw:
naai. R 90 (S) Har
(vervolg) (S(ils2( De
irnn.i 8.50 Morgenwlt
PlTioreelt.ilH.t V r
.40 <S> Ra'
k" on nuk
r ,1e kluit
kwartet:
Ditishet recept:
Kaasfonduevan
Nederlandse kaas.
Oanuelon inwrijven met wat
knoflook. Dan 4 dl halfdrogs
witte wijn in dc pan verwarmen
tot de wlin gaat bruisen.
Nu 600 gr fijngesneden Jon*
belegen Goudse toevoegen, goed
roeren en weer aan de kook
brengen. Binden met maïzena
en op smaak
afmaken met
scheutje kirsch.
1.30 Rondom 12'
1.0.1 Een opvallend
ilemvs 13.03t De
5.03 Drie-draal.
6.03-18.00 Mix. (17.00 f