Rob v. d. Meeberg
L
i
l
Mary Tyler
Moore na
filmuitstapje
terug op
tv-benen
0 -
4
Mei Torme te gast
in Carol Burnettshow
I
meer en meer tv en cabaret
Show van VPRO
met twee
fictieve
uren
Hou het scherm in 't oog
Terugblik
TV
vanavoif
morgei
Radio
vanavo
morgeife
LEIDSE COURANT
MAANDAG 8 NOVEMB]
(Van onze showredactie)
„We zitten nu in een nieuw huis.
Vlak hiervoor zaten we achter
een winkel, een houtwinkeltje.
Ook in Den Haag. Dat ging fail
liet en raakten we onmiddellijk
die woonruimte kwijt. En toen
zijn we op een camping terecht
gekomen. Daar zaten we eigen
lijk helemaal verkeerd. In een
tent. Als het redelijk weer was
viel het wel mee. Tegen oktober
begon het 's nachts enorm koud
te worden. Nee, voor de gezel
ligheid zou ik er nooit gaan
staan. Alles boven op elkaar ge
propt".
Mee-
Aan het woord is Rob
berg. een betrekkelijk nieuw ge
zicht op de televisie. Hij heeft
reeds diverse malen aan het
Jaap van der Merwe-Rob Tou-
ber programma ..Het oproer
kraait" meegewerkt en geniet
bekendheid door zijn aandeel in
Van de Merwe's cabaret en van
enkele toneelprodukties
als Brecht' „Mann is Mann" (bij
Centrum) en Aristophanes „De
Ruiter" (bij de Nieuwe Kome
die). „Mijn vader. Wim van de
Meeberg, was beroepsmusicus,
met een staat van dienst van
meer dan vijftig jaar. En mijn
broer was pianist, dus werd er
bij ons thuis veel gezongen'en
gemusiceerd. Het volgende wat
ik deed was een gitaar kopen.
Enfin, het bekende verhaaltje
van die jongen met de gitaar
die andere knaap (ook met
gitaar), met wie hij als duo op
schoolfeestjes optreedt. Je kent Tot eind vorig jaar werkte Rob
het we". geregeld bij de Van de Merwe';
diverse cabarets. Daar werd hij
ook „ontdekt" voor de televisie.
Tussen de bedrijven door speel
de hij toneel. Vorig jaar kwam
toen dat aanbod om een liedje
in te zingen bij beelden
Tsjechisch danspaar vc
zending in het tv-programma
„Het oproer kraait".
Na het muzieklyceum kwam Rob Maar Rob vindt het belachelijk,
in Den Haag in contact met een dat er liedjes verboden worden
bassist van het Residentie-or- (onlangs in „Cabaret '70"). die
kest. Die leerde hem de ver
keerde grepen af en nam hem op
les. „Dat heb ik vijf jaar ge
daan". vertelde hij „totdat ik in
militaire dienst moest en onder
tussen in het huwelijksbootje
stapte. De dienst was een korte
vreugde: vier maanden lang.
Na mijn ontslag moest ik maar
zien hoe ik weer aan de slag
kwam. En dat ben ik gaan doen
bij Lex van Spal. Bij Lex heb ik
enorm veel geleerd. Met Willem
Breuker en Jaap van de Merwe
en mijn contrabasleraar kun je
wel stellen, dat zij de
zijn, die het meeste aar
schaafd hebben. Ik was bassist
in zijn orkest. Wij speelden veel
in nachtclubs. Het was bepaald
niet leuk, maar ik heb
groot repertoire opgebouwd en
enorm veel routine op
„Frits Lambrechts heeft me toen
eigenlijk in contact gebracht
met Jaap van de Merwe. Frits
en ik kenden elkaar al een tijd
je. Hij vond dat ik wel aardig
kon zingen en Jaap zat verlegen
op nieuwe krachten. In die tijd,
dat was geloof ik in 1962, was ik
nog een heel timide type. Ik
durfde geen barst te zeggen. Als
we onze liedjes kregen toebe
deeld, klopte de toonsoort vaak
niet. Ik zong toen gewoon alles.
Verkeerde octaven ten spijt".
door andere omroepen al op
miljoenen kijkers zijn losgela
ten. „Ik vind zo'n liedje als
„Als je mij eens schrijven wou"
enorm actueel, omdat de burger
oorlog in Spanje in feite nog
niet afgelopen is. Toen ik dat
mocht zingen, heb ik ja gezegd.
Ik geloof niet in de kunst om de
kunst. Het gaat er mij om de
mensen zoveel mogelijk waar
heidsgetrouwe gegevens te ver
strekken. En laat ze daar dan
over nadenken. Je moet ze geen
pasklare toestand voor hun neus
schotelen, want dan gaan ze
nóg gerustgesteld naar huis."
Oproer kraait
„Ik heb geen zangles gehad. Ik
ben van mening, dat iemand,
die een zangstem heeft door les
sen wordt verziekt. Misschien
niet qua ademsteun en al dat
soort begrippen, maar wel in
opzicht van gekunsteldheid. Ze
nemen helemaal een pose in
van een opera-, operette-zanger.
Dat hoor je. Hetzelfde euvel Dat
vind je bij mensen, die van de
toneelschool komen. Allemaal
duidelijke articulatie, maar
voor mij ligt het er te dik boven
op. Akelig. Nee, ik zet met niet
af tegen techniek, maar tegen
het systeem, waarop de tech
niek wordt bijgebracht. Ze ha
len je identiteit weg. Men moet
bekijken, wat heeft die jongen
of dat meisje van nature en wat
kunnen we ermee doen".
vorig jaar juni/juli. „In
middels heb ik
roer-uitzendingen meegewerkt
plus dit jaar in „Cabaret '70'
en nog een „Oproer", dat in
mei uitgezonden wordt". Verder
bestaan er plannen voor drie
uitzendingen voor de VPRO. Zo
lang Rob achter de teksten kan
staan, wil hij aan alles meedoen
wat hem wordt gevraagd. Voor
zover het „Oproer" betreft kon
dat.
(Van onze showredactie) Gelooft
Hilversum De vpro deinst niemand u
niet terug voor een luchthartig
amusementsprogramma, al zal
men niet zover gaan, dat er con
currentiestrijd met de tros te
verwachten is.
Fred Haché en Barend Servet zijn
ook onder hun eigen naam
onbekenden bij het grote pu
bliek. De VPRO heeft het twee
tal over gehouden uit de reflec
tanten op een advertentie die
enige weken terug in sommige
kranten werd gplaatst. De VPRO
riep daarin onder het motto „Ge
looft niemand U?" mensen op oin
„een ongelooflijke ervaring voor
de tv te komen vertellen". De
advertentie richtte zich tot allen
naar wie niemand luisteren wil,
voor wie men de schouders op
haalt of die worden uitgela
chen".
„Schroom niet schrijf ons", aldus
de oproep. Hoeveel mensen ge
reageerd hebben wilde men bij
de VPRO niet zeggen. Twee van
de schrijvers werden in ieder
geval belast met de presentatie
van de „Fred Haché-show".
Over het lot van de naar voor
zichtige schatting onzerzijds,
vele duizenden wier problemen
overeenkomen met de in de ad
vertentie geschetste situatie,
kon geen opheldering worden
gegeven.
Ruud van Hemert zich uit- De show wordt als een experi-
laten. „Het is nog te vroeg", al- ment gezien. Er staat nog niet
dus de laatste, dit ondanks het vast of er meer dan twee en zo
feit dat de show al op ampex- ja hoeveel meer dan twee ge-
band vastligt. maakt zullen worden.^
Dezer dagen is namelijk de eerste
aflevering gereed gekomen van
de „Fred Haché Show" die
vrij laat in het seizoen naar
alle waarschijnlijkheid 30 de
cember wordt uitgezonden.
Het de tweede aflevering is men
inmiddels bezig. De teksten van
deze show zijn van de ex-Hoe-
pla-makers Wim T. Schippers,
Gied Jaspers en Wim van der
Linden. De show, die een uur
zal duren, wordt gepresenteerd
door de fictieve tv-personality
Fred Haché, bijgestaan door
een figuur die als „zijn mak
ker" wordt aangeduid en luistert
naar de eveneens fictieve naam
Barend Servet.
Uit de achternaam van de hoofd
presentator valt af te leiden dat
het „een gemengd programma"
wordt, maar over de inhoud wil
de noch de VPRO, noch regis-
De come-back van een comedienne
uit musical en variété is niet
het type dat bij de pakken neer
blijft zitten. De Hollanders heb
ben dat van dichtbij kunnen
meemaken tijdens haar korte
bezoek destijds aan ons land.
Temidden van een overladen
programma hield ze het hoofd
koel en liet ze haar brede Ame
rikaanse mond vriendelijk la
chen.
DEN HAAG Sterren? De
bolle bolle gijs van de tele
visie verwerkt er jaarlijks
honderden. De ene dag
mikken ze nog driftig op de
schietschijf van hun privé
Bonanza, de andere dag zie
je ze niet meer. De over
blijvers zijn de ambitieuze
enkelingen die de show-bu
siness hoog hebben zitten Toen bij haar aankomst
en van de veilige schoot
van de ene serie in de an
dere overstappen. En je
kijkt dan ook verbaasd op
als een ster na een paar
jaar vergeetboek plotseling
weer in het hart van de
beeldbuis opduikt. Zo'n
ster is Mary Tyler Moore,
opnieuw te zien in een ei
gen serie op het Neder
landse scherm.
op
In Amerika beleefde Mary Tyler
Moore haar zes vette jaren met
de driftig rondstruikelende Dick
van Dyke in de naar hem ge
noemde show. Beide sterren en
hun team van tekstschrijvers
besloten unaniem op het hoogte
punt van hun succes de boel op
te breken en hun heil elders te
zoeken. Maar van Mary hoorde
we niet zo erg veel meer. Ze
was dan wel enkele jaren gele
den in Nederland ter gelegen
heid van haar eerste filmrol in
„Modern Millie", maar de pers
wierp zich met Willem Duys
aan het hoofd voornamelijk op
haar omdat ze Laura Petrie, de
TV-vrouw van Dick van Dyke
was. Die film was maar een
aardige bijkomstigheid.
Filmrollen
Haar rol naast Julie Andrews
stelde dan ook inderdaad niet
veel voor. Mary Tyler Moore
hoefde de sterren beslist niet uit
de hemel te spelen, maar alleen
met grote verschrikte ogen het
mooie ,,roaring-twenties"-meisje
te zijn dat door een aantal
kwaadwillende Chinezen voor
blanke slavinnenhandel wordt
bestemd. Maar Mary wilde
meer. Haar man, Grant Tinker,
zat ergens hoog in de gelederen
van de filmmaatschappij die
haar een veeljarig contract had
gegeven. Dus Mary mocht rus
tig doorgaan. Naast Robert
Wagner (De dief van Washing
ton) speelde ze een hoofdrol in
het niemendalletje „Don't just
stand there". In de komedie
„What's so bad about feeling
good?" mocht ze met George
Peppard een duo drop-outs spe
len dat door middel van een vi
rus in een stel vrolijke Fransen
verandert, maar het hielp niet.
De films waren best aardig,
maar misten net dat waarvan
het grote publiek „wat zien ik!"
roept. Maar Mary wilde beslist
de open plekken naast de twee
Emmy's (Amerikaanse televi
sie-Oscars) op haar schoorsteen
met filmtrofeeën vullen. Met
veel poeha werd daarom een
nieuw project aangekondigd.
Mary Tyler Moore zou naast El-
vis Presley spelen in een heel
ander soort film. Mary nu eens
niet als comédienne maar als
non, Elvis Presley niet als hip-
shakende rockzanger maar als
dokter (met gitaar, dat wel).
De film ging zeer symbolisch
„Change of Habit" heten,
draaide de Amerikaanse biosco
pen in en al gauw weer uit en
werd door de filmmaatschappij
zelfs te slecht geacht om bij
voorbeeld in Holland vertoond
te worden. Einde van Mary's
filmcarrière. Doek.
zaam aan terug te denken aan
de dagen dat ze met zwoel
stemgeluid de telefoonjuffrouw
in de „Richard Diamond" TV-
Mary Tyler Moore begon al lang-
serie mocht spelen, terwijl de
camera niet veel meer van haar
in beeld haalde dan haar slanke
benen. Maar het ex-baijetmeisje
Schiphol daar toevallig
panse modeshow gaande was,
had ze er geen enkel bezwaar
tegen in een geïmproviseerde
kleedkamer haar gelaarsde be
nen in een kimono te steken. De
op de buis goed ogende Mary
Tyler Moore bleek daar overi
gens verre van een schoonheid.
Met haar kortgeknipte donkere
haar rond een pittig gezicht vol
sproeten en blonde donshaartjes
leek ze een kruising tussen een
Amerikaanse en een Parisienne.
Een typische comédienne. En
comédiennes zijn er zelfs in
Amerika niet zo geweldig veel.
De Lucy Balls, Carol Burnetts
en Phyllis Dillers worden steeds
ouder en de jonge generatie le
vert lijkt het alleen maar
sterren voor de Hollywood-indu-
strie. Mary, de actrice die zo
graag filmster wilde worden
was weer op beide televisie-be
nen terug.
De periode van stilte is voorbij.
Met in het achterhoofd de Dick
van Dyke-show creëerden de pro
ducers van haar nieuwe bazen
(waar, vast niet toevallig, ook
haar echtgenoot naar toe is ver
huisd) een kersverse Mary Ty
ler Moore-show. Ze moet het nu
alleen doen, er is geen Dick van
Dyke, de ideale komiek om te
gen aan te spelen. Maar de hu
mor is hetzelfde gebleven. Ze is
de ongetrouwde secretaresse die
afwisselend thuis en op haar
werk de komische noten uit het
leven mag plukken. Het is pret
tige pret, zonder te schoppen of
te provoceren. Haar nieuwe
show is inmiddels al enkele ma
len op de vaderlandse beeldbuis
geweest. En wie weet. Mis
schien lukt via de TV wat op de
film mislukte. Misschien heeft
het succes voor de zindelijke,
vrindelijke humor van Mary
weer zes vette jaren in petto.
BERT JANSMA
Golden Earring: Consolidatie van Top-Pops eerste plaats?
Stormvloed
kering dicht
tegen zout
DEN HAAG (ANP) Rijkswa
terstaat heeft zaterdag in het
begin van de middag de storm
vloedkering in Krimpen aan de
IJssel gesloten om een halt toe
te roepen aan opdringend
water vanuit zee- Het is de be
doeling verdere verzilting
de Hollandse IJssel te voorko-
Aanleiding tot deze ingreep is een
extra-verhoging van het tij met
tien centimeter. Bij de geringe
wateraanvoer vanuit de Rijn,
zou de extra golf zout water ver
de Hollandse IJssel opstromen.
Claude Helfter
subliem in
Schumann
Programmavernieuwing: eer
moeilijk oplosbaar probleem...
dat bewees het concert van het
Residentie-Orkest zaterdag
avond in het Congresgebouw ge
geven, o.l.v. Iwaki.
Want wie zat in feit te wachten
op Milhauds Actualités (1928)
en Honeggers Horace Victorieux
(1920-21), twee functionele
zieken, waarbij men ook nog
iets wenst te zien? Bovendien
kon men Dvoraks Scherzo Ca
priccio (1883) nauwelijks eei
pertoire-verfrissing noemen.
Restten Frangaix' L'horloge de
Flore (1961), stukje goedkoop
amusement, bestaande bij de
gratie van een goede vertolking
door de kundige hoboïst Mindeg
raa ongetwijefd geboden
Schumanns onverwoestbaar Pia
noconcert (1841).
at was het beste van de avond
dank zij de scherpe karakteris
tiek door Claude Helfter
's Meesters wezen gegeven,
dank zij ook de voorbeeldige
medewerking van orkest ei
rigent. Maar was dit niet var
het goede te weinig?
B. R
Carol Burnett ontvangt vanavond
Martha Ray en Mel Torme in
haar show. Er zullen weer een
aantal luchtige sketches te zien
zijn. Mei Torme laat zich van
zijn muzikale zijde zien. Hij
zingt o.a. „Ridin' high" en
„What's new pussycat". Verder
zingt Carol Burnett een medley
waarin een groot aantal zeer
bekende liedjes uit de veertiger
jaren zijn verwerkt. Ned. I 21.10
georganiseerd over kinderrecht
en kinderbescherming. Aan de
discussie nemen vooraanstaande
specialisten op dit gebied deel,
o.m. mevr. J. de Winter-Frijns
(maatschappelijk werkster),
prof. dr. G. P. Hoefnagels
(hoogleraar in het kinderrecht
en de kinderbescherming te
Rotterdam) en de heer W. van
Halm (directeur van het Bur
gerweeshuis te Amsterdam).
Ned. II 20.21 uur.
Toppop
Een programma
Herinneringen
de tieners aan Fernandel
de wekelijkse hitparade £en kruideniersdochter verwacht
wordt gepresenteerd. Ned. I 19.05
Peyton Place
Rachel is haar hondje kwijtge
raakt. Betty heeft een bood
schap van Martin Peyton voor
Leslie Harrington. En Lee Web
ber wacht Jack Chandler op.
Ned. I 20.21 uur.
Boekje open
Vanavond een ontmoeting met de
Vlaamse auteur Ward Ruys-
linck. Ward Ruyslinck, het
pseudoniem van de in 1929 ge
boren Raymond de Belser,
kreeg grote populariteit door
zijn oorlogsroman „Wierook
tranen". Hij schreef verder „De
karakoliërs" en „De paarden-
vleeseters". Ned. I 19.30 uur.
Gamma
De wetenschappelijke rubriek van
de KRO heeft een discussie
kind, en Justin de zoon
de bakker van het dorp wordt
door de moeder van het meisje
aangewezen als de vader. Justin
bevindt zich echter op dat
ment in Algiers. Het dorp raakt
verdeeld in twee partijen, die
elkaar fel bestrijden. Naast
Fernandel staat Jean Gaven
de hoofdrol. De film dateert uit
1953.
Ned. II 21.10 uur.
Uitmuntendei
Ferd Hugas
in 'n Maagd
op je dak
Tot
met morgenavond zit
het Schevenirigse Circustheater
'n Maagd op je dak te kijk,
militante musical van Shevelove
en Gelbart, door Sondheim
noten voorzien. Met mensen als
Lex Goudsmit, Thérèse Stein-
metz, Herbert Joeks, Arnold
Gelderman, Rene Frank, Elsa
Lioni e.v. a. uitstekend bezet
biedt dit zangspel het niet gerin
ge plezier dat men kan vinden
in speels gedaan vakwerk.
Het verhaaltje over de m
die als slavinnetje aan
krijgsman wordt verkocht,
maar door allerlei spelingen
toch in de armen raakt van
haar jonge geliefde, is mager.
De wijze waarop de verwikke
lingen in elkaar zijn gestoken
maken het geheel nochtans tot
een pakkende persiflage
menselijke
Opvallende verschijning is hierbij
ex-PePijner Ferd Hugas, w
mimische, plastische en vocale
kwaliteiten ten onzent bekend
i het r
zetten van een gewiekste, aal
gladde koppelaar en dit zonder
dieptepunten in de typering. We
vonden hem in zijn optreden
trouwens zelfverzekerder dan
we hem ooit in ander werk heb
ben gezien. Bepaald schuilen in
hem ook mogelijkheden voor
het toneel.
Woordspelige Jaap van de Merwe,
nogal eens sterk in het venijn,
blijkt ook een vrolijke visie te
kunnen ontwikkelen, althans in
deze Nederlandse bewerking
van dit oorspronkelijk Ameri
kaanse stuk. Nadeel vóór de
pauze is wel, dat er zoveel
woordgrappen uit moeten, dat
de handeling er door vertraagd
wordt. Na de pauze komt er
meer vaart in.
In het orkest hadden we graag
wat minder koper gehoord.
Waarom ontbreken violen in dit
stuk vol strijkages0 Zeker mist
men ze in het liefdesduet in II,
dat met sentimenteel snarenspel
zeker dieper zal aangrijpen; en
anders maar gitaren.
t.O.
Dit weekeinde waren er twee
amusementsprogramma's
eigenlijk teruggaan naar
„oertijd" van de Nederlandse
t.v., t.w. de shows van Tom
(Dorus) Manders en die van
Johnny en Rijk. We prefereer
den Dorus. Niet omdat hij een
grotere t.v.-komiek zou zijn dan
Johnny Kraaykamp, maar
dat hij een veel grotere eigen
inbreng lijkt te hebben.
Het is daardoor minder afhanke
lijk van tekstschrijvers, maar
hoeft ook minder te steunen op
zijn eigen typetje. Dat lijkt wat
boud gesproken bij een uitge
sproken populair type als „1
rus" is, maar die lijkt ons v<
Manders toch een beetje
kapstok te zijn waar hij zijn
gen humor met veel sukses t
ophangt.
Neem dat lied „De drank". Daar
zat op zich komisch geweld in,
maar Manders maakt dat extra
komisch door Mies Bouwman
erin te betrekken, geeft het
daardoor iets echt-absurds,
maakt het tot een oprechte dijen
kletser. Iets ongelooflijks maak
te Manders overigens van zijn
panopticum-optreden. Gran
dioos!
Overigens wilde de VARA Dorus'
aanvangsuur graag laten sa
menvallen met het slot van Zes
kamp op het andere net. Het
scherm ging zelfs een tijdje op
„zwart" en pas toen bleek dat
het NCRV-programma al te
lang uitliep werd node met Do
rus gestart.
Poging om de kijkers te dienen?
Weineen, domweg een erken
ning van het feit dat Zeskamp
zó sterk aanslaat dat verwacht
moet worden dat men ondanks
Dorus er toch naar blijft kijken.
Ons advies aan de VARA: her
haal die Dorus-show, zij is het
waard om een heel hoog kijkcij
fer te halen.
„Johnny en Rijk" waren gisteren
best aardig, maar toch weer
zonder de teksten die het stel
tot optimale prestaties konden
brengen. Daar hielp zelfs een
gul reagerend zaalplubliek niet
tegen.
Gisteren bij de KRO twee inter
views. Ad Langebent sprak met
mr. Wagner van „De Koninklij
ke". Voornamelijk over ethische
problemen en voornamelijk op
pervlakkig. Zo'n man kan uiter
aard vooraf zijn voorwaarden
bedingen, maar op zo'n manier
heeft zo'n gesprek eigenlijk
geen zin meer. Kardinaal Al-
frink kan ook niet alles zeggen
wat hem op het hart ligt, maar
in de Brandpunt-Extra van gis
teren wist Willebrord Nieuwen-
huizen hem toch enkele wezen
lijk belangrijke uitspraken te
kunnen we dat niet zeggen,
te ontlokken. Van Mr. Wagner
te
NEDERLAND I
NOS
li
10.45 uur: Dieren in delf
tuin E
18.45 uur: Fabeltjeskrant
18.55 uur: Journaal fri
AVRO k
19.05 uur: Toppop jn
19.30 uur: Boekje openP
•20.00 uur: Journaal P
•20.21 uur: Peyton Plact
•21.10 uur: De Carol Bur
22.00 uur: Televizier-nu
•22.50 uur: Journaal
22.55 uur: Teleac, huiss
NEDERLAND II
KRO
18.45 uur: Fabeltjeskra
18.55 uur: Journaal
19.05 uur: Felix de kat
19.12 uur: Wij, heren v,
20.00 uur: Journaal
20.21 uur: Gamma
21.10 uur: Dorpsschand
Film Fernai
•22.40 uur: Journaal
22.45 uur: EHBO
kleur
NEDERLAND I
NOS
14.00 uur: Schooltelevit
•18.45 uur: Fabeltjeskrai
•18.55 uur: Journaal
VARA
•19.05 uur: Volgende j
•19.30 uur: Koning Klant
•20.00 uur: Journaal
•20.21 uur: Klatergoud
•20.45 uur: Jason King
•21.35 uur: The Carpentt
•22.00 uur: De ombudsni
•22.25 uur: Journaal
22.30 uur: Schooltelevis
NEDERLAND II
18.45 uur: Fabeltjeskran
•18.55 uur: Journaal
•19.05 uur: Zo moeder, i
•19.30 uur: De koerier
keizerin
•20.00 uur: Journaal
20.21 uur: De familie
20.45 uur: Hier en ni
21.20 uur: Eenmaal
•22.20 uur: Ander nieuwip
•22.30 uur: Journaal
HILVERSUM I
18.00 (S) Jazzorkest. Pol. 1,
d. ARP. NORV. l\
16.41 Toelichting bil 1
(S) Bandstand:
19.00 Wij hebben
NCRV: 20.00 (S) The
opera van Purcell (le
akte», uitgevoerd door
Philharmonisch Orkest.
-c.'uc.r.c. ,j
!.40 Li ter a ma: radlokr u
boeken, schrijvers
(S) NCRV-Voca&l ensemfcel
koormuziek. 33.30
18.00 Nws. 18.11 Radlojoun
Ik verbind u door. pn
(S) Operetteconcert door Iffl
nade Orkest radiokoor e
te. 19.20 RVU: Natuurbebi
ïieubeheer een verton
Adrian! 19.10-19:
arP hètS wereldwijs
bek:
alpha
lands repertoire. 2(
pop. progr.
I
ord «i
de wetenschap. 21.40 Ond«
ne linde: oude liedjes 23.1
tro's Music: Metropole
st rumen taal trio en snü
Mededelingen. 23.00 Nw
23.10 Radiojournaal. NOS: in
dioprograrrunnDe E^
musicus. klankbeeld.
KRO: 7.00 Nws. 7.02 K7 on
<8.00. 9.00. 10.00 en V
Nws. 12.03 Van twaa
nationale tip-vljftien.
7.41-7.50 Actualiteiten8.1
giftig. 8.30 Nws. 8.41 V.
vrouw. 10.00 (S) Aubade:
Festspdelc 1971: Planored
muziek. (10.30-10 32 Nwr
Nws. 12.41-12.50 Aetua
13.05 Raden maar.
radio. 14.30 (Si Interl.
.17.32 Actualiteiten. 1
(vervolg) 8.50 Mörgenwi
Oude koorliederen. 9.35
den. 9.40 (S) Modern sö
10.00 V. d. kleuters. lO.lfl
1.55 Beursberichten.)
.eldsvooriichtlng: Uitz.
landbouw. 12.40 Kndpperii
lij les radioverkeer*
(opn.) 14.35 Alert! i
muziek en maatscharr...
Zoeklicht op Nederland:
AVRO: 17.00 Mobiel
met „m 17.55 Meded
hilv. ra
VARA: 7.00 Nws 7'
8.00 Nws S.02 Ond«
9.03 Plaatjes voor
Nws.) 13.00 Nws.
Becker Show. (l.._.
Nws. 15 03 Drie-draai.
16.03-18.00 Mix. (17.00 N«