Rob v. d. Meeberg L i l Mary Tyler Moore na filmuitstapje terug op tv-benen 0 - 4 Mei Torme te gast in Carol Burnettshow I meer en meer tv en cabaret Show van VPRO met twee fictieve uren Hou het scherm in 't oog Terugblik TV vanavoif morgei Radio vanavo morgeife LEIDSE COURANT MAANDAG 8 NOVEMB] (Van onze showredactie) „We zitten nu in een nieuw huis. Vlak hiervoor zaten we achter een winkel, een houtwinkeltje. Ook in Den Haag. Dat ging fail liet en raakten we onmiddellijk die woonruimte kwijt. En toen zijn we op een camping terecht gekomen. Daar zaten we eigen lijk helemaal verkeerd. In een tent. Als het redelijk weer was viel het wel mee. Tegen oktober begon het 's nachts enorm koud te worden. Nee, voor de gezel ligheid zou ik er nooit gaan staan. Alles boven op elkaar ge propt". Mee- Aan het woord is Rob berg. een betrekkelijk nieuw ge zicht op de televisie. Hij heeft reeds diverse malen aan het Jaap van der Merwe-Rob Tou- ber programma ..Het oproer kraait" meegewerkt en geniet bekendheid door zijn aandeel in Van de Merwe's cabaret en van enkele toneelprodukties als Brecht' „Mann is Mann" (bij Centrum) en Aristophanes „De Ruiter" (bij de Nieuwe Kome die). „Mijn vader. Wim van de Meeberg, was beroepsmusicus, met een staat van dienst van meer dan vijftig jaar. En mijn broer was pianist, dus werd er bij ons thuis veel gezongen'en gemusiceerd. Het volgende wat ik deed was een gitaar kopen. Enfin, het bekende verhaaltje van die jongen met de gitaar die andere knaap (ook met gitaar), met wie hij als duo op schoolfeestjes optreedt. Je kent Tot eind vorig jaar werkte Rob het we". geregeld bij de Van de Merwe'; diverse cabarets. Daar werd hij ook „ontdekt" voor de televisie. Tussen de bedrijven door speel de hij toneel. Vorig jaar kwam toen dat aanbod om een liedje in te zingen bij beelden Tsjechisch danspaar vc zending in het tv-programma „Het oproer kraait". Na het muzieklyceum kwam Rob Maar Rob vindt het belachelijk, in Den Haag in contact met een dat er liedjes verboden worden bassist van het Residentie-or- (onlangs in „Cabaret '70"). die kest. Die leerde hem de ver keerde grepen af en nam hem op les. „Dat heb ik vijf jaar ge daan". vertelde hij „totdat ik in militaire dienst moest en onder tussen in het huwelijksbootje stapte. De dienst was een korte vreugde: vier maanden lang. Na mijn ontslag moest ik maar zien hoe ik weer aan de slag kwam. En dat ben ik gaan doen bij Lex van Spal. Bij Lex heb ik enorm veel geleerd. Met Willem Breuker en Jaap van de Merwe en mijn contrabasleraar kun je wel stellen, dat zij de zijn, die het meeste aar schaafd hebben. Ik was bassist in zijn orkest. Wij speelden veel in nachtclubs. Het was bepaald niet leuk, maar ik heb groot repertoire opgebouwd en enorm veel routine op „Frits Lambrechts heeft me toen eigenlijk in contact gebracht met Jaap van de Merwe. Frits en ik kenden elkaar al een tijd je. Hij vond dat ik wel aardig kon zingen en Jaap zat verlegen op nieuwe krachten. In die tijd, dat was geloof ik in 1962, was ik nog een heel timide type. Ik durfde geen barst te zeggen. Als we onze liedjes kregen toebe deeld, klopte de toonsoort vaak niet. Ik zong toen gewoon alles. Verkeerde octaven ten spijt". door andere omroepen al op miljoenen kijkers zijn losgela ten. „Ik vind zo'n liedje als „Als je mij eens schrijven wou" enorm actueel, omdat de burger oorlog in Spanje in feite nog niet afgelopen is. Toen ik dat mocht zingen, heb ik ja gezegd. Ik geloof niet in de kunst om de kunst. Het gaat er mij om de mensen zoveel mogelijk waar heidsgetrouwe gegevens te ver strekken. En laat ze daar dan over nadenken. Je moet ze geen pasklare toestand voor hun neus schotelen, want dan gaan ze nóg gerustgesteld naar huis." Oproer kraait „Ik heb geen zangles gehad. Ik ben van mening, dat iemand, die een zangstem heeft door les sen wordt verziekt. Misschien niet qua ademsteun en al dat soort begrippen, maar wel in opzicht van gekunsteldheid. Ze nemen helemaal een pose in van een opera-, operette-zanger. Dat hoor je. Hetzelfde euvel Dat vind je bij mensen, die van de toneelschool komen. Allemaal duidelijke articulatie, maar voor mij ligt het er te dik boven op. Akelig. Nee, ik zet met niet af tegen techniek, maar tegen het systeem, waarop de tech niek wordt bijgebracht. Ze ha len je identiteit weg. Men moet bekijken, wat heeft die jongen of dat meisje van nature en wat kunnen we ermee doen". vorig jaar juni/juli. „In middels heb ik roer-uitzendingen meegewerkt plus dit jaar in „Cabaret '70' en nog een „Oproer", dat in mei uitgezonden wordt". Verder bestaan er plannen voor drie uitzendingen voor de VPRO. Zo lang Rob achter de teksten kan staan, wil hij aan alles meedoen wat hem wordt gevraagd. Voor zover het „Oproer" betreft kon dat. (Van onze showredactie) Gelooft Hilversum De vpro deinst niemand u niet terug voor een luchthartig amusementsprogramma, al zal men niet zover gaan, dat er con currentiestrijd met de tros te verwachten is. Fred Haché en Barend Servet zijn ook onder hun eigen naam onbekenden bij het grote pu bliek. De VPRO heeft het twee tal over gehouden uit de reflec tanten op een advertentie die enige weken terug in sommige kranten werd gplaatst. De VPRO riep daarin onder het motto „Ge looft niemand U?" mensen op oin „een ongelooflijke ervaring voor de tv te komen vertellen". De advertentie richtte zich tot allen naar wie niemand luisteren wil, voor wie men de schouders op haalt of die worden uitgela chen". „Schroom niet schrijf ons", aldus de oproep. Hoeveel mensen ge reageerd hebben wilde men bij de VPRO niet zeggen. Twee van de schrijvers werden in ieder geval belast met de presentatie van de „Fred Haché-show". Over het lot van de naar voor zichtige schatting onzerzijds, vele duizenden wier problemen overeenkomen met de in de ad vertentie geschetste situatie, kon geen opheldering worden gegeven. Ruud van Hemert zich uit- De show wordt als een experi- laten. „Het is nog te vroeg", al- ment gezien. Er staat nog niet dus de laatste, dit ondanks het vast of er meer dan twee en zo feit dat de show al op ampex- ja hoeveel meer dan twee ge- band vastligt. maakt zullen worden.^ Dezer dagen is namelijk de eerste aflevering gereed gekomen van de „Fred Haché Show" die vrij laat in het seizoen naar alle waarschijnlijkheid 30 de cember wordt uitgezonden. Het de tweede aflevering is men inmiddels bezig. De teksten van deze show zijn van de ex-Hoe- pla-makers Wim T. Schippers, Gied Jaspers en Wim van der Linden. De show, die een uur zal duren, wordt gepresenteerd door de fictieve tv-personality Fred Haché, bijgestaan door een figuur die als „zijn mak ker" wordt aangeduid en luistert naar de eveneens fictieve naam Barend Servet. Uit de achternaam van de hoofd presentator valt af te leiden dat het „een gemengd programma" wordt, maar over de inhoud wil de noch de VPRO, noch regis- De come-back van een comedienne uit musical en variété is niet het type dat bij de pakken neer blijft zitten. De Hollanders heb ben dat van dichtbij kunnen meemaken tijdens haar korte bezoek destijds aan ons land. Temidden van een overladen programma hield ze het hoofd koel en liet ze haar brede Ame rikaanse mond vriendelijk la chen. DEN HAAG Sterren? De bolle bolle gijs van de tele visie verwerkt er jaarlijks honderden. De ene dag mikken ze nog driftig op de schietschijf van hun privé Bonanza, de andere dag zie je ze niet meer. De over blijvers zijn de ambitieuze enkelingen die de show-bu siness hoog hebben zitten Toen bij haar aankomst en van de veilige schoot van de ene serie in de an dere overstappen. En je kijkt dan ook verbaasd op als een ster na een paar jaar vergeetboek plotseling weer in het hart van de beeldbuis opduikt. Zo'n ster is Mary Tyler Moore, opnieuw te zien in een ei gen serie op het Neder landse scherm. op In Amerika beleefde Mary Tyler Moore haar zes vette jaren met de driftig rondstruikelende Dick van Dyke in de naar hem ge noemde show. Beide sterren en hun team van tekstschrijvers besloten unaniem op het hoogte punt van hun succes de boel op te breken en hun heil elders te zoeken. Maar van Mary hoorde we niet zo erg veel meer. Ze was dan wel enkele jaren gele den in Nederland ter gelegen heid van haar eerste filmrol in „Modern Millie", maar de pers wierp zich met Willem Duys aan het hoofd voornamelijk op haar omdat ze Laura Petrie, de TV-vrouw van Dick van Dyke was. Die film was maar een aardige bijkomstigheid. Filmrollen Haar rol naast Julie Andrews stelde dan ook inderdaad niet veel voor. Mary Tyler Moore hoefde de sterren beslist niet uit de hemel te spelen, maar alleen met grote verschrikte ogen het mooie ,,roaring-twenties"-meisje te zijn dat door een aantal kwaadwillende Chinezen voor blanke slavinnenhandel wordt bestemd. Maar Mary wilde meer. Haar man, Grant Tinker, zat ergens hoog in de gelederen van de filmmaatschappij die haar een veeljarig contract had gegeven. Dus Mary mocht rus tig doorgaan. Naast Robert Wagner (De dief van Washing ton) speelde ze een hoofdrol in het niemendalletje „Don't just stand there". In de komedie „What's so bad about feeling good?" mocht ze met George Peppard een duo drop-outs spe len dat door middel van een vi rus in een stel vrolijke Fransen verandert, maar het hielp niet. De films waren best aardig, maar misten net dat waarvan het grote publiek „wat zien ik!" roept. Maar Mary wilde beslist de open plekken naast de twee Emmy's (Amerikaanse televi sie-Oscars) op haar schoorsteen met filmtrofeeën vullen. Met veel poeha werd daarom een nieuw project aangekondigd. Mary Tyler Moore zou naast El- vis Presley spelen in een heel ander soort film. Mary nu eens niet als comédienne maar als non, Elvis Presley niet als hip- shakende rockzanger maar als dokter (met gitaar, dat wel). De film ging zeer symbolisch „Change of Habit" heten, draaide de Amerikaanse biosco pen in en al gauw weer uit en werd door de filmmaatschappij zelfs te slecht geacht om bij voorbeeld in Holland vertoond te worden. Einde van Mary's filmcarrière. Doek. zaam aan terug te denken aan de dagen dat ze met zwoel stemgeluid de telefoonjuffrouw in de „Richard Diamond" TV- Mary Tyler Moore begon al lang- serie mocht spelen, terwijl de camera niet veel meer van haar in beeld haalde dan haar slanke benen. Maar het ex-baijetmeisje Schiphol daar toevallig panse modeshow gaande was, had ze er geen enkel bezwaar tegen in een geïmproviseerde kleedkamer haar gelaarsde be nen in een kimono te steken. De op de buis goed ogende Mary Tyler Moore bleek daar overi gens verre van een schoonheid. Met haar kortgeknipte donkere haar rond een pittig gezicht vol sproeten en blonde donshaartjes leek ze een kruising tussen een Amerikaanse en een Parisienne. Een typische comédienne. En comédiennes zijn er zelfs in Amerika niet zo geweldig veel. De Lucy Balls, Carol Burnetts en Phyllis Dillers worden steeds ouder en de jonge generatie le vert lijkt het alleen maar sterren voor de Hollywood-indu- strie. Mary, de actrice die zo graag filmster wilde worden was weer op beide televisie-be nen terug. De periode van stilte is voorbij. Met in het achterhoofd de Dick van Dyke-show creëerden de pro ducers van haar nieuwe bazen (waar, vast niet toevallig, ook haar echtgenoot naar toe is ver huisd) een kersverse Mary Ty ler Moore-show. Ze moet het nu alleen doen, er is geen Dick van Dyke, de ideale komiek om te gen aan te spelen. Maar de hu mor is hetzelfde gebleven. Ze is de ongetrouwde secretaresse die afwisselend thuis en op haar werk de komische noten uit het leven mag plukken. Het is pret tige pret, zonder te schoppen of te provoceren. Haar nieuwe show is inmiddels al enkele ma len op de vaderlandse beeldbuis geweest. En wie weet. Mis schien lukt via de TV wat op de film mislukte. Misschien heeft het succes voor de zindelijke, vrindelijke humor van Mary weer zes vette jaren in petto. BERT JANSMA Golden Earring: Consolidatie van Top-Pops eerste plaats? Stormvloed kering dicht tegen zout DEN HAAG (ANP) Rijkswa terstaat heeft zaterdag in het begin van de middag de storm vloedkering in Krimpen aan de IJssel gesloten om een halt toe te roepen aan opdringend water vanuit zee- Het is de be doeling verdere verzilting de Hollandse IJssel te voorko- Aanleiding tot deze ingreep is een extra-verhoging van het tij met tien centimeter. Bij de geringe wateraanvoer vanuit de Rijn, zou de extra golf zout water ver de Hollandse IJssel opstromen. Claude Helfter subliem in Schumann Programmavernieuwing: eer moeilijk oplosbaar probleem... dat bewees het concert van het Residentie-Orkest zaterdag avond in het Congresgebouw ge geven, o.l.v. Iwaki. Want wie zat in feit te wachten op Milhauds Actualités (1928) en Honeggers Horace Victorieux (1920-21), twee functionele zieken, waarbij men ook nog iets wenst te zien? Bovendien kon men Dvoraks Scherzo Ca priccio (1883) nauwelijks eei pertoire-verfrissing noemen. Restten Frangaix' L'horloge de Flore (1961), stukje goedkoop amusement, bestaande bij de gratie van een goede vertolking door de kundige hoboïst Mindeg raa ongetwijefd geboden Schumanns onverwoestbaar Pia noconcert (1841). at was het beste van de avond dank zij de scherpe karakteris tiek door Claude Helfter 's Meesters wezen gegeven, dank zij ook de voorbeeldige medewerking van orkest ei rigent. Maar was dit niet var het goede te weinig? B. R Carol Burnett ontvangt vanavond Martha Ray en Mel Torme in haar show. Er zullen weer een aantal luchtige sketches te zien zijn. Mei Torme laat zich van zijn muzikale zijde zien. Hij zingt o.a. „Ridin' high" en „What's new pussycat". Verder zingt Carol Burnett een medley waarin een groot aantal zeer bekende liedjes uit de veertiger jaren zijn verwerkt. Ned. I 21.10 georganiseerd over kinderrecht en kinderbescherming. Aan de discussie nemen vooraanstaande specialisten op dit gebied deel, o.m. mevr. J. de Winter-Frijns (maatschappelijk werkster), prof. dr. G. P. Hoefnagels (hoogleraar in het kinderrecht en de kinderbescherming te Rotterdam) en de heer W. van Halm (directeur van het Bur gerweeshuis te Amsterdam). Ned. II 20.21 uur. Toppop Een programma Herinneringen de tieners aan Fernandel de wekelijkse hitparade £en kruideniersdochter verwacht wordt gepresenteerd. Ned. I 19.05 Peyton Place Rachel is haar hondje kwijtge raakt. Betty heeft een bood schap van Martin Peyton voor Leslie Harrington. En Lee Web ber wacht Jack Chandler op. Ned. I 20.21 uur. Boekje open Vanavond een ontmoeting met de Vlaamse auteur Ward Ruys- linck. Ward Ruyslinck, het pseudoniem van de in 1929 ge boren Raymond de Belser, kreeg grote populariteit door zijn oorlogsroman „Wierook tranen". Hij schreef verder „De karakoliërs" en „De paarden- vleeseters". Ned. I 19.30 uur. Gamma De wetenschappelijke rubriek van de KRO heeft een discussie kind, en Justin de zoon de bakker van het dorp wordt door de moeder van het meisje aangewezen als de vader. Justin bevindt zich echter op dat ment in Algiers. Het dorp raakt verdeeld in twee partijen, die elkaar fel bestrijden. Naast Fernandel staat Jean Gaven de hoofdrol. De film dateert uit 1953. Ned. II 21.10 uur. Uitmuntendei Ferd Hugas in 'n Maagd op je dak Tot met morgenavond zit het Schevenirigse Circustheater 'n Maagd op je dak te kijk, militante musical van Shevelove en Gelbart, door Sondheim noten voorzien. Met mensen als Lex Goudsmit, Thérèse Stein- metz, Herbert Joeks, Arnold Gelderman, Rene Frank, Elsa Lioni e.v. a. uitstekend bezet biedt dit zangspel het niet gerin ge plezier dat men kan vinden in speels gedaan vakwerk. Het verhaaltje over de m die als slavinnetje aan krijgsman wordt verkocht, maar door allerlei spelingen toch in de armen raakt van haar jonge geliefde, is mager. De wijze waarop de verwikke lingen in elkaar zijn gestoken maken het geheel nochtans tot een pakkende persiflage menselijke Opvallende verschijning is hierbij ex-PePijner Ferd Hugas, w mimische, plastische en vocale kwaliteiten ten onzent bekend i het r zetten van een gewiekste, aal gladde koppelaar en dit zonder dieptepunten in de typering. We vonden hem in zijn optreden trouwens zelfverzekerder dan we hem ooit in ander werk heb ben gezien. Bepaald schuilen in hem ook mogelijkheden voor het toneel. Woordspelige Jaap van de Merwe, nogal eens sterk in het venijn, blijkt ook een vrolijke visie te kunnen ontwikkelen, althans in deze Nederlandse bewerking van dit oorspronkelijk Ameri kaanse stuk. Nadeel vóór de pauze is wel, dat er zoveel woordgrappen uit moeten, dat de handeling er door vertraagd wordt. Na de pauze komt er meer vaart in. In het orkest hadden we graag wat minder koper gehoord. Waarom ontbreken violen in dit stuk vol strijkages0 Zeker mist men ze in het liefdesduet in II, dat met sentimenteel snarenspel zeker dieper zal aangrijpen; en anders maar gitaren. t.O. Dit weekeinde waren er twee amusementsprogramma's eigenlijk teruggaan naar „oertijd" van de Nederlandse t.v., t.w. de shows van Tom (Dorus) Manders en die van Johnny en Rijk. We prefereer den Dorus. Niet omdat hij een grotere t.v.-komiek zou zijn dan Johnny Kraaykamp, maar dat hij een veel grotere eigen inbreng lijkt te hebben. Het is daardoor minder afhanke lijk van tekstschrijvers, maar hoeft ook minder te steunen op zijn eigen typetje. Dat lijkt wat boud gesproken bij een uitge sproken populair type als „1 rus" is, maar die lijkt ons v< Manders toch een beetje kapstok te zijn waar hij zijn gen humor met veel sukses t ophangt. Neem dat lied „De drank". Daar zat op zich komisch geweld in, maar Manders maakt dat extra komisch door Mies Bouwman erin te betrekken, geeft het daardoor iets echt-absurds, maakt het tot een oprechte dijen kletser. Iets ongelooflijks maak te Manders overigens van zijn panopticum-optreden. Gran dioos! Overigens wilde de VARA Dorus' aanvangsuur graag laten sa menvallen met het slot van Zes kamp op het andere net. Het scherm ging zelfs een tijdje op „zwart" en pas toen bleek dat het NCRV-programma al te lang uitliep werd node met Do rus gestart. Poging om de kijkers te dienen? Weineen, domweg een erken ning van het feit dat Zeskamp zó sterk aanslaat dat verwacht moet worden dat men ondanks Dorus er toch naar blijft kijken. Ons advies aan de VARA: her haal die Dorus-show, zij is het waard om een heel hoog kijkcij fer te halen. „Johnny en Rijk" waren gisteren best aardig, maar toch weer zonder de teksten die het stel tot optimale prestaties konden brengen. Daar hielp zelfs een gul reagerend zaalplubliek niet tegen. Gisteren bij de KRO twee inter views. Ad Langebent sprak met mr. Wagner van „De Koninklij ke". Voornamelijk over ethische problemen en voornamelijk op pervlakkig. Zo'n man kan uiter aard vooraf zijn voorwaarden bedingen, maar op zo'n manier heeft zo'n gesprek eigenlijk geen zin meer. Kardinaal Al- frink kan ook niet alles zeggen wat hem op het hart ligt, maar in de Brandpunt-Extra van gis teren wist Willebrord Nieuwen- huizen hem toch enkele wezen lijk belangrijke uitspraken te kunnen we dat niet zeggen, te ontlokken. Van Mr. Wagner te NEDERLAND I NOS li 10.45 uur: Dieren in delf tuin E 18.45 uur: Fabeltjeskrant 18.55 uur: Journaal fri AVRO k 19.05 uur: Toppop jn 19.30 uur: Boekje openP •20.00 uur: Journaal P •20.21 uur: Peyton Plact •21.10 uur: De Carol Bur 22.00 uur: Televizier-nu •22.50 uur: Journaal 22.55 uur: Teleac, huiss NEDERLAND II KRO 18.45 uur: Fabeltjeskra 18.55 uur: Journaal 19.05 uur: Felix de kat 19.12 uur: Wij, heren v, 20.00 uur: Journaal 20.21 uur: Gamma 21.10 uur: Dorpsschand Film Fernai •22.40 uur: Journaal 22.45 uur: EHBO kleur NEDERLAND I NOS 14.00 uur: Schooltelevit •18.45 uur: Fabeltjeskrai •18.55 uur: Journaal VARA •19.05 uur: Volgende j •19.30 uur: Koning Klant •20.00 uur: Journaal •20.21 uur: Klatergoud •20.45 uur: Jason King •21.35 uur: The Carpentt •22.00 uur: De ombudsni •22.25 uur: Journaal 22.30 uur: Schooltelevis NEDERLAND II 18.45 uur: Fabeltjeskran •18.55 uur: Journaal •19.05 uur: Zo moeder, i •19.30 uur: De koerier keizerin •20.00 uur: Journaal 20.21 uur: De familie 20.45 uur: Hier en ni 21.20 uur: Eenmaal •22.20 uur: Ander nieuwip •22.30 uur: Journaal HILVERSUM I 18.00 (S) Jazzorkest. Pol. 1, d. ARP. NORV. l\ 16.41 Toelichting bil 1 (S) Bandstand: 19.00 Wij hebben NCRV: 20.00 (S) The opera van Purcell (le akte», uitgevoerd door Philharmonisch Orkest. -c.'uc.r.c. ,j !.40 Li ter a ma: radlokr u boeken, schrijvers (S) NCRV-Voca&l ensemfcel koormuziek. 33.30 18.00 Nws. 18.11 Radlojoun Ik verbind u door. pn (S) Operetteconcert door Iffl nade Orkest radiokoor e te. 19.20 RVU: Natuurbebi ïieubeheer een verton Adrian! 19.10-19: arP hètS wereldwijs bek: alpha lands repertoire. 2( pop. progr. I ord «i de wetenschap. 21.40 Ond« ne linde: oude liedjes 23.1 tro's Music: Metropole st rumen taal trio en snü Mededelingen. 23.00 Nw 23.10 Radiojournaal. NOS: in dioprograrrunnDe E^ musicus. klankbeeld. KRO: 7.00 Nws. 7.02 K7 on <8.00. 9.00. 10.00 en V Nws. 12.03 Van twaa nationale tip-vljftien. 7.41-7.50 Actualiteiten8.1 giftig. 8.30 Nws. 8.41 V. vrouw. 10.00 (S) Aubade: Festspdelc 1971: Planored muziek. (10.30-10 32 Nwr Nws. 12.41-12.50 Aetua 13.05 Raden maar. radio. 14.30 (Si Interl. .17.32 Actualiteiten. 1 (vervolg) 8.50 Mörgenwi Oude koorliederen. 9.35 den. 9.40 (S) Modern sö 10.00 V. d. kleuters. lO.lfl 1.55 Beursberichten.) .eldsvooriichtlng: Uitz. landbouw. 12.40 Kndpperii lij les radioverkeer* (opn.) 14.35 Alert! i muziek en maatscharr... Zoeklicht op Nederland: AVRO: 17.00 Mobiel met „m 17.55 Meded hilv. ra VARA: 7.00 Nws 7' 8.00 Nws S.02 Ond« 9.03 Plaatjes voor Nws.) 13.00 Nws. Becker Show. (l.._. Nws. 15 03 Drie-draai. 16.03-18.00 Mix. (17.00 N«

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1971 | | pagina 2