Patricia Paay: S)eÊcidócSoti^cwt Succes kwam me er door show, dan door vocale kracht „Je kunt van tevoren niet voorspellen wie er wint. Dat doen alleen de beginnelingen..." JOE TEX IN CONCERTGEBOUW ISRAËLI DE LEIDSE COURANT ZATERDAG 8 FEBRUARI 196ft Vragen over stakingsrecht 11TANNEER de meningsvorming in werkgroepen representatief is voor de opinie binnen de gehele partij, dan weten de KVP-Kamerfracties op dit mo ment globaal hoe hun achterban over het stakingsrecht denkt. Een zeer grote meerderheid is voor een wettelijke regeling van het stakings recht, mits het niet als politiek strijdmid del wordt misbruikt en de hantering van het stakingsrecht niet aan individuele burgers, maar aan vakbonden wordt toe vertrouwd. Bij tegenstanders van het stakingsrecht staat voorop de overtui ging, dat overleg elke machtsstrijd over bodig maken moet. Een minder grote meerderheid voelt ook voor een stakingsrecht voor het over heidspersoneel, mits dit niet geldt voor beleidsfunctionarissen en mits ontwrich ting van de maatschappij wordt voorko men. Tegenstanders van dit recht vin den dat iemand die wil kunnen staken, maar geen ambtenaar moet worden; dat ambtenaren toch al veel andere voorrech ten genieten; dat een staking van amb tenaren dezelfde gemeenschap dupeert door wie ze ook betaald worden. Erg sterke argumenten worden door deze tegenstanders niet te berde ge bracht; met enige aanpassing kunnen dezelfde bezwaren aangevoerd worden tegen stakingen in het particuliere be drijfsleven. Wie eenmaal een wettelijke erkenning van het stakingsrecht aan vaardt, zal op den duur in onze tegen woordige maatschappij ook aan een wet telijk geregeld stakingsrecht voor het overheidspersoneel moeten geloven. Zij het dan, dat de voorwaarden en sancties bij misbruik moeten worden aange past aan het speciale gevaL 1WIEER hout snijdt onzes inziens de kri- tiek van de werkgroepen dat in het voorontwerp van wet weinig of niets ge zegd wordt over de mogelijkheid orr als de spanning zeer hoog gestegen ii toch nog door maatregelen als ver plichte arbitrage of het opleggen vai een afkoelingsperiode de toepassing vai het uiterste middel af te remmen. Want wanneer straks het onderscheid tussen een georganiseerde staking een „wilde" staking groter wordt dan het nu is, ontbreekt de garantie dat de vakbeweging de toestand onder controle zal kunnen houden. Misschien wordt de druk op de vakbeweging om naar uiterste middel te grijpen dan alleen maar nog groter. Een door de overheid opgelegde afkoe lingsperiode lost het conflict niet op; ir Amerika wijst de ervaring uit, dat var uitstel lang niet altijd afstel komt. Niet temin valt er veel voor te zeggen, dat de overheid ook harerzijds de beschik king krijgt over een „uiterst middel" e proberen aan de onderhandelings tafel een akkoord tot stand te laten komen. 1 zou vooral in die gevallen moeten kunnen, wanneer een staking tot ont wrichting van de maatschappij dreigt te leiden. Zoiets is niet alleen een reëel ar in conflicten waarbij de overheid tegenover haar eigen personeel komt te staan, maar ook bijvoorbeeld bij stakin gen, die de economie van het land in ern stige mate kunnen benadelen. De mogelijkheid voor de overheid om •n afkoelingsperiode op te leggen, lijkt is een redelijk tegenwicht voor de be tere bescherming, die de werknemers krijgen bij een regeling van een wette lijk strakingsrecht. Politiek en juridisch, bij de volksver tegenwoordiging en de rechter, zullen er altijd garanties te scheppen zijn om te voorkomen dat de overheid op haar beurt van de mogelijkheid om een af koelingsperiode op te leggen, overbo dig gebruik en dus misbruik gaat maken. deze manier lijkt het ons ook mo egelijk om voor de ambtenaren en het overige overheidspersoneel een stakings recht te erkennen. De bijzondere positie van het over heidspersoneel brengt dan wél de kans met zich mee. dat de regering snel ge bruik zal maken van de mogelijkheid om een „afkoelingsperiode" op te leg gen. Dit is niet erg, wanneer dan tevens maar perspectief geschapen wordt voor een nieuw gesprek. Mogelijk zal de overheid met het recht om een afkoelingsperiode te gelasten te vens de plicht moeten krijgen om aan te geven hoe nieuwe pogingen worden ondernomen zullen worden om het ge strande schip weer vlot te krijgen. El ke poging komt vanzelfsprekend op nieuw beraad, waarbij nieuwe ge sprekspartners of bemiddelaars te hulp geroepen zullen moeten worden. Moet men die zoeken bij de top van het bedrijfsleven de Sociaal-Economi sche Raad); bij de al vaak ter sprake gebrachte ombudsman; voor wat flicten betreft waarbij de overheid zelf betrokken is, wellicht bij 'n afdeling de Raad van Staten? Wanneer het gelden de reglement van de raad niet in mogelijkheid voorziet, kan, zo nodig bij een grondwetswijziging, de nieuwe mo gelijkheid geschapen worden. In ieder geval lijkt het ons de moei te waard dat bij verdere discussies ovei het wettelijk geregelde stakingsrecht zo wel aan het punt van de afkoelingspe riode als aan dat van het overheidsper soneel ruime aandacht wordt besteed. Misschien ligt in een gecombineerde aandacht zelfs de oplossing voor beide vraagpunten. De pot en de ketel Begrijpelijkerwijze vindt men in de Politieke Partij Radikalen de tegenwoordige koers van D'66 alles be halve aantrekkelijk; de neiging om niet al te veel aan te pappen met andere partijen die voor het progessieve blok ijveren, kan de partij van Gruijters en Van Mierlo aan de stembus voorde lig uitkomen, maar tegelijkertijd maakt dit streven de opgang van de PPR naar een bloeiend bestaan moeilijker. PPR-hoofdbestuurslid dr. Van Huiten heeft in een artikel voor De Tijd aan D'66 de vraag gesteld wat er dan over blijft van het beeld dat D'66 bij zijn oor sprong heeft opgebouwd. Van Huiten vraagt zich ironisch een beetje af, of D'66 soms bezig is een gedeconfessiona- liseerde confessionele partij van het mid den te worden. Laat dr. Van Huiten wel oppassen voor de moraal van de pot die on\ zichtig de ketel iets verwijt. We dach ten dat er in het beeld van de partij waarvoor hij zijn beste krachten geeft, sedert .de breuk tussen drs< Bogaers het KVP-bestuur ook wel het een of j der is veranderd. Analyseert men het spel dat de PPR als oppositiepartij speelt, dan dringt zich de indruk op dat dr. Van Huiten c.s. een semi-socialistische partij, die eens sympathiseert met Nieuw Links dan weer met meer rechtse stromingen in de Partij van de Arbeid aan het den zijn. De PPR staat dan net als de door haar gekritiseerde christen-democrati sche groepen ergens in het midden. Wan neer dit geen opportunisme is, zullen vele kiezers het toch zo aanvoelen. (Van e verslaggevers) ROTTERDAM „Je leest nu al we ken lang in de krant, dat die zanger of die zangeres ervan overtuigd is, dat hij of zij gaat winnen. Ik heb zo'n goed nummer zeggen ze dan. Maar dat is natuurlijk kolder. Misschien ben ik te bescheiden, maar volgens mij kun je nooit van tevoren voor spellen wie er gaat winnen. Dat is afhankelijk van een heleboel fac toren. Nee, alleen beginnelingen wa ren zich aan een dergelijke uitspraak". Patricia Paay twintig lentes jong; door Moeder Natuur uitzonderlijk be giftigd: twee grote reebruine ogen, lang raven zwart haar én een solide stemgeluid kan het weten. Zij ver tegenwoordigde Nederland al driemaal op een internationaal songfestival. „De eerste keer was in Knokke. Daar won nen we, maar dat was niet mijn ver dienste. Dat was te danken aan de hele ploeg. Een half jaar later deed ik mee aan het Oostenrijkse Gründe- festival, waar ik de eerste prijs een gouden plak kreeg. En vorig jaar behaalde ik de persprijs in het Pool se Sopot. Nederland werd daar vierde van achtentwintig landen". „En dan vragen ze je ook nog eens voor het Nationale Songfestival. Eigen lijk was het niet eens vragen, want ik stond al op de lijst voor ik zelf ook maar van iets wist. Wat moet je dan? Je kunt je platenmaatschappij moei lijk in de steek laten. Dus zei ik maar ja. Maar er zit een hoop werk »ian vast, dat kan ik je verzekeren. Eerst de trammelant met het uitzoe ken van geschikte nummers. Iedere zichzelf respecterende componist stormt vol verwachting op je af. Nou, ik heb ze er één voor één weer uit geknikkerd. En toen ben ik alles rus tig gaan doornemen. Is de tekst goed, ligt de melodie lekker in het gehoor, is het ritme afwisselend? Stuk voor stuk aspecten, die ik per soonlijk erg belangrijk vind. Na veel wikken en wegen bleven er tenslotte drie nummers over,maar daar zijn er toch nog twee afgevallen. Eén omdat Phonogram daar al een plaat van opgenomen heeft en de tweede omdat er drie Engelse woorden in voorkwamen, die onmogelijk in Ne derlands vervangen konden worden. Nu heb ik drie nummers van Por tengen. Zuiver toeval, maar zijn stijl ligt me nu eenmaal goed". GEWELDIG KOORTJE „Met dat uitzoeken alleen ben .ie er nog lang niet. Dan komt het uit je hoofd leren van je teksten en niet te vergeten het bepalen van je gardero be. De kleren heb ik zelf ontworpen ik wil nu eenmaal alles zélf doen en die worden nu gemaakt door In- grid Style, de ontwerpster van de Haagse boetiek „Pussycat". Ik heb een lange jurk, den broekpak en een min-jurk. Van alles vier exempla ren, want ik heb tijdens het Songfes tival een geweldig koortje om me vo caal te ondersteunen. Je kunt ze ver gelijken met de Harderwijkse „Hearts of Soul", maar ze bestaan alleen veel langer. Je leest wel eens. dat die „Hearts of Soul" uniek zijn, maar dan moet je maar eens luisteren naar platen van Peter Tetteroo. de Motions of Roek's Family. Daar zingen de Harbourlishrs op en het zijn stuk voor 6tuk hits geworden. Binnenkort gaan ze een eigen plaat maken. Re ken maar, dat uit nog een hit wordt SOORT „HEIKREKELTJE" „Ze noemen me wel eens een soort „Heikrekeltje", omdat ik altijd Ne derlandse liedjes zing. Maar de men sen gunnen zich gewoon geen tijd om er achter te komen, of ik meer kan. Ze zouden eens naar mijn optredens moeten komen. Dan zing ik bijna al tijd Engelstalige nummers. Goed als het publiek vraagt om een meestam- pertje, kunnen ze het krijgen. Per slot van rekening is de klant nog steeds koning. Ook in mijn vak. Je kunt nu wel stoer doen en zeggen, ik zing al leen wat ik fijn vind, maar daar kom je er niet mee. Dan verdien je geen cent. En je moet al artiest toch ook kunnen leven. Ik ben eigenlijk volko men toevallig in dat hokje gekomen. Ik begon mijn carrière met Engelse platen, maar Bovema wilde perse 'n Hollandse meezinger met me maken. Eerst stribbelde ik tegen, maar ze hebben doorgezet. En toen werd dat nummer het was „Je bent niet hip" nog een hit ook. Sindsdien heb ik dat „Heikrekels"-labeltje. De betweters en dat zijn er veel lachen me er dikwijls om uit. Maar dat zal me een zorg zijn, daar moet ie als artiest tegen kunnen." GEEN LUISTERLIEDJES „Je hoort wel eens. dat je als je afgaat op het Eurovisie Songfestival je net zo goed kan ophouden met je carrière. Als voorbeeld noemt men dan Trea Dobbs of Anneke Grönloh. Maar ik zie het niet zo zwart. Je kunt je op dat Songfestival nóg zo uitslo ven. maar als je een zwak nummer hebt, ben je toch nergens. En dan doel ik niet eens op de tekst. We zitten hier in Nederland nu eenmaal met een taal, die zich moeilijk leent voor goe de teksten. Natuurlijk zijn er uitzon deringen, zoals bijvoorbeeld liedjes van Connie van den Bos of Liesbeth List. Maar ik geloof dat ik nog te jong, nee te hip ben voor dat soort repertoire. Gelukkig is de tekst in Ma drid volslagen onbelangrijk. Er is daar geen hond, die Nederlands ver staat en de mensen onder de jureren de landen, die 't wel doen, zijn op één hand te tellen. Wat dat betreft hebben landen als Frankrijk en Engeland het veel makkelijker. Die hebben een vrij universele taal. Vandaar ook, dat je die landen altijd bij de eerste vijf zal vinden". ÉIGEN TEEVEESHOW „Je leest nu al weken in de krant, dat die zanger of die zangeres gaat winnen. Dat is kolder, dat kun je nooit van te voren zeggen". de voorbereidingen van mijn eigen VARA-televise-show. Ik krijg een 40 minuten durende uitzending on der regie van John van de Rest. Het wordt echt geen tweede Willeke Al- bertishow, want van variétéwerk en gast-artiesten moet ik niets hebben. Nee, ik doe in die show louter din gen, die ik zelf fijn vind. We gaan on der andere met veel gefilmde onder delen werken. Tussen de bedrijven door heb ik nog wat radio-optredens en een groot concert in Oost-Berlijn. En dan natuurlijk Engeland. De manager van de Young Rascals, Al Shaper, wil daar een plaat met me maken. Ik heb dat in verband met het Songfestival wat op de lange baan ge schoven, want je kunt geen twee din gen tegelijk doen. Daar moet er al tijd één onder lijden. Natuurlijk heb ik wel even met de gedachte gespeeld om Engeland voorrang te geven. Maar de kans, dat je er inderdaad carrière maakt, is uiterst gering. Ze hebben er zelf artiesten genoeg. Ze zitten daar echt niet te wachten op een onbekend zangeresje uit Nederland". WEINIG „LIVE"OPTREDENS „De laatste tijd treed ik niet meer zo veel op in zalen en zo. Daar heb ik onderhand genoeg van. Iedere avond laat op de weg met je wagen. Je raakt oververmoeid en moet overdag mensen wat een. mensen uitslapen. En daar heb je meestal geen tijd voor. Natuurlijk verenig ik het nuttige met het aangename als ik moet optreden. Ik neem altijd een mand vol lekkernijen mee. Een koud kippetje, belegde broodjes, heerlijke slaatjes. Ze zeggen wel eens. dat je met een lege maag op de Bühne de tonen langer kan aanhouden. Maar dat is. dacht ik. in zalen onbelangrijk. Daar moet je je nummers verkopen. Technische perfectie komt pas op de tweede plaats. Nu ik niet zoveel 's avonds optreed, doe ik veel in de reclamebranche. Zo heb ik o.a. die ..Skoll-international"-bierreclame ge daan en die „Era"-toestand. Gewel dig leuk werk. Verder doe ik veel achtergrondjes bij popgroepen. Daar verdien ik evenveel mee als met een optreden. Het is pretentieloos, maar je kunt er enorm veel gein aan bele- VERKEERD SYSTEEM „Maar om nog even terug te komen op het Songfestival daar gaat het .enslotte om het systeem, dat ze hanteren is een beetje vreemd. In En geland zoeken ze van tevoren een ar tiest uit en die krijgt een aantal zeer sterke nummers tot zijn beschikking. Hier gaat een deskundige jury ten minste dat hopen we uitmaken welke van de tien artiesten goed ge noeg wordt bevonden om Nederland in Madrid te vertegenwoordigen. Geef mij dan maar het Engelse systeem, dan heb je trouwens ook veel meer tijd om je voor te bereiden. Het is toch mgelofelijk belangrijk om je num mers door en door te kennen. Maar wat gebeurt hier? Hier krijg je op het laatste ogenblik te horen, dat je mee doet en dan moet je maar zien, dat je de zaak op tijd rond krijgt. Ik moet nu nog de juist tekst van mijn lied jes toegestuurd krijgen. Dat is toch belachelijk? Nee, het Engelse sys teem biedt veel meer voordelen. Maar ja, daar staat natuurlijk wel tegen over, dat ze daar meer topartiesten hebben. Daar kunnen ze een Cliff Ri chard sturen of een Sandy Shaw. Al lebei toch artiesten met internationa le allure. Wie moeten wij daar tegen over stellen? Corrie Brokken? Ik maak me sterk, dat die a la de mi nute „nee" zegt. En bovendien, zij is al te oud!" „Overigens vroegen ze me van de week weer voor het Songfestival van Malta. Maar ik heb gezegd, dat ik daar nog een paar nachtjes over moet slapen. Dat zou het vijfde fes tival worden. Ik begin zo langzamer hand uitgekeken te raken op dat soort zaken. Je kunt toch ook niet iedere dag Griekse spaghetti eten „Brandpunt" naar Suriname (Van c e omroepcorrespondent) HILVERSUM Dezer dagen ver trekt een Brandpuntteam, bestaande uit Ed van Westerloo en Pim Korver voor het maken van een reportage naar Suriname. De eerste reportage zal naar alle waarschijnlijkheid vrijdag 14 februari worden uitgezonden. Aanleiding van deze reis zijn de maatschappelijke problemen, waarmee Suriname mo menteel te kampen heeft. AMSTERDAM De rhythm- blues zanger Joe Tex mag dan in Amerika een aantal hits op zijn naam hebben staan wij noemen o.a. Do right man. do right woman. Skinny legs and all en Hold on what you've got hier in Nederland kennen we hem eigenlijk al leen maar van zijn vele uitstekende el pees. maar hii heeft een grote faam. Vandaar, dat het eigenlijk geen verba zing wekte dat het Amsterdamse Con certgebouw vannacht totaal was uitver kocht, toen het Haagse Organisatiebu reau Paul Acket de kleine, dynamische zanger in de gelegenheid stelde zijn faam persoonlijk waar te maken. Joe deed echter meer. Hij toonde aan, dat wervelende show eigenlijk meer tot de verbeelding van het publeik spreekt dan vocale kracht. Joe Tex heeft nu eenmaal een ietwat gepolijst stemgeluid, wat het moeilijk maaJct om nummers van de grote O tie Redding (met zijn rauwe stemi en Joe heeft er veel op zijn repertoire staan te brengen. Maar dat gemis maakt hij goed door een grandioze show; hij speelt met zijn microfoon; hij laat meisjes op de Bühne met hem dansen; hij deelt onder het zingen handtekeningen uit; hij smijt aan het slot zelfs zijn kleren naar de menigte, die dit dure goed als hongerige leeuwen in honderd stukjes verscheurd Maar Joe is de eerste om te erkennen, dat hij zijn optreden niet kan opbouwen zonder een enthousiast publiek. Alleen met die ruggesteun groeit hij naar een grote hoogte, daarbij top-artiesten als Sam Dave en Arthur Conley achter zich latend. Overigens moedigde hij het publiek vannacht in Amsterdam wat al te geestdriftig aan. Met als gevolg, dat hij de zaal werd ingetrokken - waarbij hij zijn voet verstuikte en hier en daar schermutselingen ontstonden tussen heethoofdigen. Gelukkig kon alles in de kiem worden gesmoord, zodat de schade aan de stoelen beperkt bleef tot de eer ste rijen. to het voorprogramma trad Car la Thomas op. In Amerika wordt zij veelal de „schaduw van Aretha Franklin" ge noemd. En terecht, want met haar op treden bewees ze. dat zij nog lang niet de hoogte van de „Queen of Soul" be reikt heeft. Evenals Aretha improviseert zij erg veel. maar zij verliest zulks in tegenstelling tot. Aretha daarbij dikwijls de melodielijn geheel uit het oog. Zij is dan ook uitermate moeilijk Eigen Nederlandse t.v.-produkties. vin den we, moeten by een t.v.-criticus als regel vóórgaan boven buitenlandse uit zendingen. Het is een van de nare con sequenties van het vak; je moet niet alleen kijken naar tal van programma's die, laten we zeggen, minder interes sant zijn, maar je mist ook maar al te vaak „favorieten". Gisteren misten we er twee zelfs: Bureau Bristol en On aantastbaar. Toch kunnen we over gis teren niet klagen, want het eigen-werk was goed-werk. Dat gold met name voor „De G van Genis", een soort mixture van show en documentaire over schuld en boete. Het documentaire gedeelte werd verzorgd door mr. Erica (t.v.-rechtbank) van Dijk en maakte indruk, met name door het interview met een ex-gevangene. 1 De show zag er wat macaber uit, maai er zat een aantal goede liedjes (waar- onder reeds bekende) in, de medewer- i kenden waren van klasse en regisseur Rob Touber hield het geval goed in de i hand. Zijn „aftiteling" was een vondst! Over naar de NCRV zagen we „29 graden in de schaduw" van Eugène Labiche, een van de „klassieken" van het Franse boulevardtoneel. Henk Rigters zorgde voor een voortreffelijke tekstregie en gaf ook verder de voor stelling bet schuimige karakter waar mee zo'n nlemandalletje staat of valt. Pim Dikkers was heel mooi als de bange beledigde echtgenoot en Sylvia de Leur verraste door met ingetoomde koddigheid de niet zo beledigde echt genote te spelen. Chris Baai. Eli Blom en Pieter Lutz droegen hun aandeel het kluchtwerk bekwaam bij. „Hier en Nu", het mag wel eens gezegd worden, is goed ingespeeld als het er om gaat buitenlandse actualiteiten van commentaar te voorzien. Dat gaat dan vaak zonder duur „expeditiewerk", de manier waarop het commentaar wordt geleverd is niet overspectaculair, maar Hier en Nu is wél bij. Gisteravond bij voorbeeld in een snel commentaar uit Washington over Liao Ho-Sjoe. De af levering werd fraai afgerond met com mentaren uit Spanje en over Suriname. Vg. RADIO PROGRAMMA HILVERSUM I (TUL n gelmuziek (opn) I dagen. 23.15 Stereo: Lui luister licht platenprogramma. '23.55-24.00 Niéu HILVERSUM II (298 m) KRO: 1 Uitzending van de Politieke Partij Radica kestbegeleiding. 19.30 Sjook: jongi ma. 20.00 In antwoord op uw schrijven..: verzoekplatenprogramma. 21.50 Vrljbuitelln- idere herinneringen. in^mars^ 1 led j esprog ra m- reportages en gekruide 22.00 Liedjes ^li BRUSSEL NED (324 m) 18.00 Nieuws. jttdMnata 18.10 Poëziepro- 18.03 Economisch het platteland. B oPMH varieerd programma. (9.00 Sportmeded gen). Humanistisch Verbond: 9.45 dr. C. Rljslnge. Beschouwingen van een hum mrwetenschap en de samenleving. dood. IKOR: 0.30 Doopsgezinde kerkdienst 11.40 De Open deur (ADVERTENTIE) te begeleiden door een orkest. Vandaar, dat wij ook een pluimpje willen geven aan het Clyde Williams Orchestra de trompettensectde vormt hier de zwakke schakel; drums en bas zijn zeer goed be zet dat de artiesten grandioos instru mentaal steunde. Terugkijkend op deze eerste rhythm- Sc bluesshow van het Jaar 1969 kunnen we stellen, dat wij intens genoten hebben van wat Joe en Carla ons bijna drie uur lang voorschotelden. Met de vernoemde restricties in aan merking genomen natuurlijk- AVÓT maak ook zo'n ^DROOMREIS t naar het Heilig Land !3 vanaf 589,- Vliegreis inclusief hotel met vol pension, Cr* Verder keuze uit p. HONDEROEN andere mo- gelijkheden, o.a.: SPANJE - ITALIË - t OOSTENRIJK - JOEGOSLAVIË - ZWEDEN - Vraap oratts mdw mm REIARtinFAII ST. christofm gr meent na - i tw. eio-m» Muzikaal Onthaal: bont„ zikale show. 13.00 Nieuws. 13.07 De toest in de wereld, lezing. 13.16 Radiojourn. Hallo meneer Snoek!: 35 Jaar Radiojourr —historisch overzicht. 14.05 Stereo: Dans- semble. NRU: 14.15 Stereo: Concertgeboi orkest met solist: klassieke en moderne ziek (opn.). (15.15—15.35 Tot beter begrip, 'n NRU: 18.05 Mededelingen. 18.10 Langs lijn: sportreportages en -beschouwingen. VARA: 18.30 Vrij Entree: cabaretprogrj ma. NRU: 18.50 Bij nader Inzien: Jour llstenforum. VPRO: 19.30 Nieuws. 19.35 Vi en plano: klassieke muziek. 20.00 Kan er Rome iets goeds komen?, gesprekken. AVRO: 20.30 Stereo: Superclean Dreammachii licht gevarieerd platenprogramma. 21.30 Ste reo: Radio Kamerorkest en solist: klas HILVERSUM II (298 m) Nieuws. 8.15 Stereo: badini :iek (gr). 9.00 Niei 11.47 Buitenlands commentaar 11.57 Me delingen. NCRV: 12.00 Tot ziens in Jen lem. bijbelse quiz. 12.40 NCRV-Vocaal arpagina). VPRO: 7.5 Gevarieerd programma. 12.26 Me- ïzikale aanwinsten. 12.52 Opspraak, in). 14.25 School- lezmg.^ 13.00 Nier dio. NRU: 14.45 Stereo: Promenade-orke nusementsmuziek. AVRO: 15.15 Voor de vuw.' 15.45 Dixletlme (gr): jazzmuziek in oude stijl. 16.00 Nieuws. 16.02 Stereo: Scala: doI on piano: klassieke en moderne mu- de lijn. AVRO: 1.55 Mededelingen. NCRV: dei-; 12.26 Mededelingen t.b.v. land- 14.05 Schoolradio. 14.30 Viool en plano: c muziek (opn). 15.00 Hervormde mid st. NRU 15.30 Zoeklicht op Nederl.: itie over Groningen, afgewisseld met (16.00-16.02 Nieuws) Overheidsvoor- •untrymuziek. 1 □pmagazine. 17. 17.07-18.00 Dra; BRUSSEL NED (324 m) 12.00 Nieuws. 2.03 Gevarieerde muziek. (12.08-12.15 Land- louwkronlek. 12.40-12.48 Weerbericht, medede- ingen. programma-overzicht en SOS-ber. •oor de schippers). 12.55 Buitenlands pers- iverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht en beurs ierichten. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws h? Sch°olradio. 15.00 Nieuws. 15.03 School NEDERLAND (STER- rcclanieuitzendingen om 18.55, 19.03, 19.56 en 20.16) NTS: 18.50 uur: De fabeltjeskrant J.00 uur: Nieuws in het kort KRO: 19.06 uur: De Sovjets, reportage 19.31 uur: Mijn broer en ik, tv-seric 20.00 uur: Journaal (NTS) 20.20 uur: Zaterdagavond akkoorden '69, cabaretprogramma 21.15 uur: Brandpunt, actualiteitenrubriek 21.40 upr: Hij en zij, tv-serie 22.05 uur: Cabaretaria, kleinkunst- kalender >2.50 uur: Evangelie NTS: 22.55 uur: Tweede journaal 23.05 uur: Europese Kampioen schappen Kunstrijden NEDERLAND II (STER- reciameuitzendingen óm 18.55, 19.56 en 20.16) NTS: 18.50 uur: De fabeltjeskrant 19.00 uur: Nieuws in het kort 19.03 uur: Scala, magazine VARA: 19.30 uur: Sporttribune 20.00 uur: Journaal (NTS) 20.20 uur: Sporttribune 20.40 uur: Cabaret nu, overzicht programma 21.15 uur Muziek om naar te kijken 21.40 uur: Achter het nieuws actualiteitenrubriek 22.05 uur: Wojeck, tv-serie 22.55 uur: Tweede journaal NTS Nieuws. 10.02 Jui 15.00 Nieuws. 15.02 Rabat-Athene-Belgi programma voor gastarbeiders. AVRO: Nieuws. 16.02 Muzlekkantlcs, licht Achter het nieuws" en Indonesië W aardering gelijk aan andere uitzendingen (Van onze omroepcorrespondent HILVERSUM Van bepaalde zijde is de indruk gewekt, alsof grote delen van het Nederlandse publiek afwijzend heb ben gereageerd op de uitzendingen via de VARA-televisie over de politiële acties in Indonesië. De zojuist bekend geworden kijkdichtheidcijfers die wjj van de VAKA-persdienst ontvingen, geven echter een ander beeld. ZU wijken nauwelijks af van de normale cijfers voor „Achter het nieuws"-uitzendingen. NEDERLAND I TELE AC: 14.00 uur: Universiteit en Hogeschool NTS: 15.00 uur: Nieuws in het kort 15.02 uur: Weekjournaal voor gehoorgestoorden 15.25 uur: W egeninformatie 15.30 uur: Openbaar Kunstbezit 15.45 uur: Matinee 17.00 uur: Internationale Badminton- k ampioenschappen 19.00 uur: Woord voor woord, bij bel vertelling (CVK/IKOR) '9.05 uur: Kruisverhoor (CVK/IKOR) 19.30 uur: Sport in beeld 20.30 uur: Journaal NCRV: 20.35 uur: Ritmeester Buat. tv-serie 21.20 uur: Gevraagd, sollicitantenprogr. 22.20 uur: Afrika bidt, reportage 22.25 uur: Tweede journaal (NTS) NEDERLAND II NTS: 18.55 uur: De fabeltjeskrant 19.00 uur: Nieuws in het kort AVRO: 19.05 uur: Onze vrienden de dieren, reportage 19.30 uur: Autostrada kort tv-spel 20.10 uur: Jonge mensen op weg naar het concertpodium 21.15 uur: Peyton Place, tv-serie 22.00 uur: Geen blac^ voor de mond, jeugddiscussie 22.25 uur: Tweede journaal NTS De met aangegeven programma's zijn kleurentelevtsieprogramma'e. 17.02 Radiojour- oto-uitslagen. 17.05—18.00 Poppar- BRUSSEL NED (32 ziekprogramma. 13. mededelingen, progi icht en SOS- rhten voor de schippers. 13.20 Opera en zers voor automobilisten. 15.00 De 4 van het varken. 15.30 Sport en muziek. (17.00 en 18.00 Nieuws). 18.30 Katholiek-godsdiensti ge uitzending. 19.00 Nieuws en weerbericht. 10.» WIJ worden Europeeën 23.oo Nieuws Het eerste programma over Indonesië (het interview met dr. Hueting) had een iets hogere kijkdichtheid, namelijk 36.8 terwijl de waardering het gebruike lijke cijfer van 71 haalde. Het tweede programma, waarin oud militairen hun ervaringen vertelden, gaf een iets afwijkender beeld te zien, hoewel ook hier de waardering het ge middelde van 71 bereikte. De kijk dichtheid bedroeg 28.7 tegen normaal 26.3» Vrij van helm. luisterspel >3.15-23.55 uur: Lui luisteren, relaxprogramma HILVERSUM I AVRO: 12.00-13.00 uur: Muzikaal onthaal NRU: 14.15-16.30 uur: Concerten op de zondagmiddag AVRO: 21.30-22.30 uur: Radio Kamerorkest 22.55-23.55 uur: 't Mag geen naam hebben, «abarafc HILVERSUM II KRO: 20.00-21.50 uur: In antwoord op uw schrijven, verzoek platen 22.45-23.55 uur: Goal, muzikaal sportprogramma HILVERSUM II KRO: 10.00-11.00 uur: Eucharistieviering NRU: 14.30-17.00 uur: Langs de lijn. sportreportages KRO: 20.30-22.00 uur: Stereo-club, technische tips 22.45-23.55 uur: Radionieuwsdienst HILVERSUM I: 7.00. 8.00, 11.00, 13.00, 16.00. 18.00. 19.30. 22.30. 23.55 HILVERSUM II: 7.00. 7.30. 8.00. 8.30. 11.00. 12.30. 16.00. 18.30, 22.30, 23.55 Radionieuw sdienst HILVERSUM I: 8.00. 13.00, 17.50. 19.30, 22.30, 23.55 HILVERSUM II: 8.00. 9.00, 11.00, 13.00. 19.00. 22.30. 23.55 HILVERSUM III: Elk heel uur vanaf 9.00

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1969 | | pagina 2