Frits van der Poel had toestemming van de NTS De hotelier doet niet meer mee S)a£etcbcSoU^<mt Vanavond t.v.-spel van John Arden Kassier en echtgenote bed vastgebonden in 0090068 Akkoord staat zwart op wit Voor elke ambtenaar 116 gulden Nieuwe roman van Vestdijk DE I.EIDSE COURANT DONDERDAG 17 OKTOBER 1968 Kan s voor doorstroming MINISTER SCHUT heeft bij het ver- dedigen van zijn zwaar omstreden huurbelastingwet met klem verzekerd, dat niet het krijgen van geld voor de schatkist maar het brengen van meer tempo in de doorstroming voor hem hoofdzaak is. Dan heeft de bewindsman dus ook de plicht om tc bevorderen dat er voor de gezinnen die hij wil laten „doorstromen", geschikte woningen komen. Want pas dan krijgt het hoofddoel van de nieuwe wet deze doorstroming een reële Lukt deze doorstroming niet, dan kan men de huurbelastingwet aan het einde van de termijn waarvoor de Tweede Kamer hem geaccepteerd heeft, gevoe gelijk weer intrekken. Ondanks de ver beteringen die door toedoen van een ruime Kamermeerderheid in de wet zijn aangebracht. Het socialistische amendementsvoorstel om ook niet-gesubsidieerde hulzen onder de wet te brefigen, raakt kant noch wal. Eén van de argumenten van de huur belastingwet is immers, dat de bewoners ervan ten onrechte mede op rekening van belastinggeld te goedkoop wonen. Zou de Partij van de Arbeid zó ge- j stemd hebben als ze woensdag deed, wanneer daar een wet-Bogaers en niet een wet van het kabinet-De Jong aan de orde zou zijn geweest? Ook het argu- i ment dat er maar een klein deel van de bewoners van gesubsidieerde wonin- i gen onder de wet zal vallen, klinkt in j socialistische mond niet erg overtuigend. Bij andere zaken die op het politieke 1 terrein aan de orde zijn ook zaken I van fiscale aard heeft de Partij van de Arbeid wel eens om principiële rede nen een maatregel aanbevolen, waarvan vast stond dat het rendement beschei- J den en de groep burgers die uiteindelijk j door de maatregel geraakt konden wor den, klein zou zijn. /"WERIGENS geloven we niet dat minis- V* ter Schut het met de huurbelasting- wet zelfs niet in geamendeerde vorm gemakkelijk krijgen zal. Hij zal er goed aan doen om, ter overtuiging sceptische senatoren, nog eens goed te gaan wat van de hand van heid en door stimulerende invloed van de overheid op de bouwwereld en de 'verhuurders verder gedaan kan worden om de doorstroming werkelijk op gang te brengen. Dit geldt dan met name voor de stede lijke conglomeraties, waar maar al te vaak voor burgers die echt willen ver huizen. het redelijk alternatief ontbreekt. John Arden is een jongé Engelse schrij ver, die zijn publiek het liefst proble men voorschotelt. Hij steekt daar bij geen vermanende vinger op, hij ob serveert, waardoor het portret, dat hij schildert alleen nog maar harder wordt. In „Leven en laten leven" laat hij ons kennis maken met een groep mensen, die een zwerversbestaan leiden. Dan 1 weer hier, dan weer daar strijken zij neer. Het toewijzen van een woning- I wetwoning in een kleine middenstands wijk maakt tenslotte een eind aan het J zwerversbestaan. Aanvankelijk zijn ze dolgelukkig met het plekje, dat hele maal van hen is, maar al spoedig j wordt het te bekrompen voor de men- sen, die gewend zijn aan de vrije na tuur. Bovendien kunnen zij zich niet aanpassen. Hun manier van leven wijkt té sterk af van de burgerlijke inslag van de overige bevolking. Arden heeft naast het dramatische effect voor een komische noot gezorgd. In de hoofdrol len plaatste regisseur John van de Rest o.a. Hans Tiemeyer, Shireen Stic ker, Nell Koppen en Jules Hamel. (Nederland I 21.05 Kijken naar ellende kijkers confronteren met mense lijke ellende? Met vechtpartijen na een voetbalwedstrijd, een door de inspanning bewusteloos geraakte sportman, met de slachtoffers van rampen, oorlogen en re volutie? Er wordt vanuit de gemeenschap nog al eens geprotesteerd tegen het visueel over brengen van wat men „de zelfkant van het nieuws" zou kunnen noemen. Van de andere kant stellen zij die in de front linie van de voorlichting staan, dat ze niet alleen het recht maar zelfs de plicht hebben om camera's en lenzen te richten op misère en ontwrichting. Waarom? Om dat de burger zien en weten wil, zelfs wanneer hij soms vanuit een geschokt gemoed protesteert. In vroegere eeuwen hebben schilders, tekenaars en beeldhouwers met hun werk, dat ellende en verdriet vastlegde, nok vaak hun medemensen geschokt. Maar hoe beangstigend en realistisch hun impressie ook mocht zijn, er was de lou terende zeef van „afstand"; bijna altijd kreeg de moraal de overhand op de sen- Onzc generatie wil de ontwrichting en elleqde zien. Om te weten wat er gebeurt, maar ook om te kunnen veroordelen en verhinderen. Twijfel zou hen sieren die op zo'n vraag snel in bevestigende zin plegen te antwoorden. We leven in de tijd van atoomkracht en het supersonische tempo, niet in die van pluche, fluweel en de diligence. Vtij willen de harde werkelijkheid en ook wanneer we ze niet willen, laten we ons haar opdringen. Rest de vraag of dat I ons tot medeleven brengt of tot een hardheid van het gemoed, die ons leed en wandaden als het gewone dagelijks menu doet aanvaarden. Het blijft moeilijk dit te waarderen als een symptoom van de openheid waarom we onze samenleving moeten prefereren boven de schijnwereld waarin 't verleden ons vasthield Een platenbon is altijd raak! „Zwarten"' is niet discriminerend HILVERSUM In Nederlandse oren klinkt het zacht gezegd toch wel vreemd als de Belgische com mentatoren in de gezamenlijke radio-equipe te Mexico City steeds spreken over de verrichtingen van de „zwarten en de blanken" tij dens de Olympische Spelen. In hol olympisch journaal" heeft de BRT-reporter Piet Theijs van ochtend de luisteraars verteld, dat de Belgen daarmee beslist niemand willen discrimineren. Waf is het geval? Van kinds af aan heeft men in België op school stéëds geleerd te spreken over de zwarten, als men negers bedoeld. Deze terminologie staat ook in de schoolboeken. „Zwarten" is beslist niet bedoeld als een discrimineren de uitdrukking, maar behoort tot het vaste spraakgebruik van de "elgi BANKOVERVAL IN VESSEM (Van verslaggevers VESSEM Twee met revolvers gewapende mannen hebben gisterenochtend omstreeks half vier een gewapende roofoverval gepleegd op het kantoor van de Boerenleenbank in Vessem. Het tweetal kwam binnen door een raam van de bovenwoning van de bank te forceren waar de kassier, de heer Neggers, woont. Onder bedreiging werd het echtpaar Neggers, dat in bed lag, vastgebonden. De mannen vertelden hen, dat zij de telefoon hadden doorgesneden. Toen echter bleek, dat zij de kluis, die beneden in het bankgebouw stond, niet alleen open konden krijgen, maakten zij de heer Neggers weer los en verzochten hem, onder bedreiging van een revolver, de kluis open te maken. De heer Neggers wist de mannen echter te overtuigen, dat de kluis op het nachtslot zat en dat hij deze niet eerder dan om negen uur open kon krijgen. Daarop werd hij door de overvallers weer naar boven gebracht en opnieuw in bed naast z(jn vrouw vastgebonden. De overvallers zorgden er zelfs voor, dat het echtpaar het niet te koud zou krijgen en dekten hen netjes toe. Er wordt alleen een portemonnee met twintig gulden Het kon gisteren niet op voor sport liefhebbers. Behalve vele uren Mexico waren er de gladiatoren in Manchester die elkaar, onder meer voetballend, te ÜJf gingen. AVRO's aardige jeugd- programma „Geen woorden maar da- den" verliep óók helemaal in wedstrijd- I sfeer en zelfs voor de oude Charlie Chan was voor deze gelegenheid een aflevering in olympische sfeer gekozen, leuk. al was het alleen maar om liet j verschil In sportieve uitmonstering tc laten zien tussen BerlUn '36 en Mexico '68. Op „II' was overigens een der aardig ste komedies van de laatste tientallen jaren te zien: Christopher Frys „Als een Phoenix". Geslaagde opvoering in de regie van Adelheid -van der Most, waarbij men hoogstens bezwaar kon hebben tegen de wijze waarop Annet Nieuwenhuyzen de inzet van haar rol speelde. Daar had meer noblesse in moeten zitten om de totale omslag in het karakter meer nadruk te geven. Die noblesse, die de koddigheid van het spel extra benadrukt, had Maxim Hemel wèl. Ingeborg Elzevier, die van begin tot eind een komisch karakter te verbeelden kreeg, deed dat met een in nemende guitigheid, zonder tot te zwaar aanzetten te komen. ..Actie pokkenstad" was een aanspre kende documentaire over een zaak die toch niet helemaal duidelijk werd. Als de opzet ervan is om bijvoorbeeld in Amsterdam de grachtengevels te be- I houden als decorwand die voor mo-1 derne gebouwen „gehangen" wordt, lijkt dat iets onwaarachtigs. Als men I koste wat kost uit onze binnensteden moderne architectuur wil weren komt ons dit als een kwestie van ongeloof in I eigen tijd voor. Dat lijkt Immers op de Haagse toestand waarbij de Nervi-toren om zeep werd j gebracht omdat die het silhouet van het Binnenhofcomplex zou verstoren. Dat Binnenhofcomplex is naturljjk Iets prachtigs, vrijwel uniek in West- Europa zelfs, maar het is helemaal niet ongepast om te denken dat een genie als Nervl Iets zou kunnen scheppen dat nóg mooier zou zijn. Maar als „Actie pokkenstad" niet ge dragen wordt door dat ongeloof, als ze zich bepaalt tot het wezenlijk markan te van vroeger te behouden, zonder angst voor eigen tijd en eigen schep pingsvermogen, dan heeft die actie ook onze sympathie. Van die instelling zijn we overigens na de documentaire van gisteravond nog niet overtuigd. Vg. TELEVISIE Nederland 1 22.30 Roeien (halve finales). 22.45 Zwemmen: Series 4 x 100 m wisselslag estafettes dames. Series 4 x 100 m vrije slak" j estafette heren. 23.00 Atletiek o.a.: Finale hoogspringen dames. Hal'/e finals 200 m dames. §eries "0 m horden dames. Finale 5000 m neren. 0.40 Finale 1000 m tijdrit wielrennen Nederland 2 18.15 Olympisch journaal. 19.35 Atletiek o.a Series 200 r Jules Hamel, Hugo Metzers Liesbeth Struppert NTS-groepsraad weet t ook niet meer... (Van o e omroepcorcespondent) HILVERSUM De affaire Van der Poel blijkt niet alleen na te rommelen in KRO-kringen. maar ook bij de VARA cn de NTS. De VARA-grocps raad heeft geprotesteerd tegen het feit dat een NTS-medewerkcr tijdens voorbereidingen in Studio Bellevui Amsterdam het hoofd van de afdeling faciliteiten, de heer A. van den Dool opbelde om hem van het a.s optreden van Phil Bloom op de hoogte te stellen. De heer Van den Dool gaf dit zoals bekend door aan het NTS hoofd, de heer Schiittcnhelm. die weei met de heer Van Doorn belde, die op zijn beurt Frits van der Poel ontslag aanzegde. Dc VARA-groepsraad van mening dat de verantwoording voor een bepaald programma berust bij de betreffende redacteur die alleen te maken heeft met zijn eigen supe rieuren. Een platenbon is altijd raak! v.a. 4.25 Indonesiërs in Singapore terechtgesteld SINGAPORE (Reuter) In Singapore zijn vandaag twee jong Indonesiërs op gehangen wegens het plegen van een bomaanslag in 1965, waarbij drie perso nen omkwamen. President Soeharto en de Indonesische regering hebben ver geefs gedaan proberen te krijgen dat de vonnissen werden veranderd in le venslang. Tot verbazing van de leden van de VARA-groepsraad arriveerde deze week bij de VARA ongevraagd 'n „me mo" van de heer G.'N. de Waal, hoofd van de financieel-economische dienst bij de NTS. Daarin deelt de heer De Waal mede, dat hij persoonlijk aan de studiochef van Bellevue had meege deeld, geen bezwaren te koesteren te- J gen de opnamen van het veel omstre- I den onderdeel in het KRO-programma. I De heer De Waal zou deze toestem- I ming, die hij én zijn collega de heer Van den Dool zonodig kunnen verlenen, hebben gegeven op grond van het feit, I dat de bedoelingen van de programma- I maker niet in strijd /aren met de me ning. die de raad van beheer van de j NTS over dit soort zaken heeft. I Uiteraard heeft deze gang van zaken bij de NTS nieuwe vragen opgeroepen. Wat is er nu precies in Bellevue ge- Was de studiochef of een van zijn on dergeschikten het soms niet eens met de beslissing van zijn superieur, de heer De Waal? en heeft hij zich daar om tot een andere functionaris met de zelfde bevoegdheden, namelijk de heer A. van den Dool gewend. Affaire onnodig De kans lijkt groot, dat indien de ..rapporterende" NTS-man zich gehou den had aan het fiat van de heer De Waal. er nu geen „affaire-Van dei- Poel" zou zijn. Te meer niet omdat de heer Van der Poel voornemens was, j het schertsinterview met Phil Bloom I op beeldband vast te leggen en bij twijfel over dit onderdeel het aan zijn superieuren te tonen. Inmiddels heeft de groepsraad van het NTS-personeel zich schriftelijk gewend tot de raad van beheer van de NTS. In dit schrijven vraagt zij dringende aandacht voor de aspecten van deze zaak. Men vraagt zich af of de instruc tie van de NTS-leiding over naaktscè nes etc. tot stand is gekomen buiten het overleg met de NTS-medewerkers. Men acht het ongewenst, dat NTS-per soneel in dit soort affaires een „ver- klikkersrol" zou moeten gaan spelen. Indien er echter een plicht tot rappor tage van dit soort voorvallen in de t.v.- studio's blijft bestaan, dan dient de in houd van deze instructies ook aan de programmamakers van dc zendge machtigden te worden bekend se- maalct. (ADVERTENTIE Cadeau per post: Een platenbon is altijd raak! Duitsland 1 16.45 Reportages, inform., meningen 20.15 Reportages, inform., meningen. 21.00 Roeien (halve finales). 21.40 Zwemmen. RADIO Hilversum 2 7.30 Olympisch journaal. 17.00 Atletiek: Series 200 m dames. Series 800 m dames. Wielrennen o.a.: Finale 1000 m tijdrit. Zwemmen Series 4 x 100 m wisselslag estafette dames en 4 x 100 m vije slag restafette heren. 18.50 Samenvatting 1. 22.00 Atletiek o.a.: Halve finale 200 m dames. Hockey: NederlandKenia. Zeilen (vierde race). Roeien (halve finales). 24.00 Samenvatting. VRIJDAG TELEVISIE Nederland 1 7.30 Samenvatting. RADIO Hilversum 2 7.30 Olympisch journaal. 17.00 Atletiek: Series 200 m dames. Series 800 m dames. Wielrennen. Hockey: BelgiëIndia. (Va NEDERLAND I STER (Rcclameuitzendingen om 18.55, 19.03, 19.56 en 20.16) NTS 18.50 uur: De fabeltjeskrant 19.00 uur: Nieuws in het koxL VARA 19.06 uur: De jonge onderzoekers,. weten schappel ij k programma 19.16 uur: Nomaden der zee, documentaire 19.30 uur: Dagje ouder worden. bejaardenprogramma NTS 20.00 uur: 1 Journaal VARA 20.20 uur: Achter het nieuws, j actualiteitenrubriek I 20.45 uur: Bij Dorus op school,, cabaret DEN HAAG De ambtenaren ontvan gen dit jaar allen een bedrag van 116 gulden bruto, als gevolg van dc nacal culatie van de salarissen. Met meerder heid van stemmen is gisteren in het ge organiseerd overleg overeenstemming be reikt over een uitkering-ineens in centen, inplaats van in procenten. Het is echter een beslissing voor één keer. Volgend jaar wordt de nacalculatie weci centen uitbetaald. In het georganiseerd overleg hebben de j HII VFR<*IIM I katholieke, de christelijke en de algemene ambtenarenbonden zich voor de uitkering centen verklaard en daarmee het voor- :1 van het kabinet overgenomen. Tegen deze uitkering waren de voorstanders van de berekening in procenten nl. de ambte- narencentrale en de centrale van hogere ambtenaren. De beslissing om dit jaar <je „eenmalige uitkering in centen" uit te betalen is ge- ;n. omdat dit jaar nog geen vloer in de vakantietoeslag gelegd is. De uitbeta ling van de 116 gulden bruto vindt waarschijnlijk plaats tegelijk met de larisbetaling voor november Tweede journaal NEDERLAND II STER (Reclameuitxendingne oj 18.55 en 20.16) NTS 18.15 uur: Olympische Spelen 1968 18.50 uur: De fabeltjeskrant •19.00 uur: Nieuws in het kort 19.03 uur: Scala .magazine 20.00 uur: Journaal KRO 20.20 uur: keportage van het Evoluon in Eindhove 20.55 uur: De reporter, t.v.-ser 21.45 uur: Brandpunt, actualiteitenrubriek CVK/IKOR 22.10 uur: Kenmerk-laat NTS Tweede journaal TELEAC Televisie morgen NEDERLAND I NTS •07.30 uur: Olympische Spelen 1968 NTS/NOT 11.00 uur: Studielessen 11.25 uur: Walter and Connie De met aangegeven programma's zijn kleurentelevisieprogramma's. NCRV 20.00—20.20 uur: Circus Mikkenie, luisterspel 22.45—23.55 uur: Onvoorzien, actueel magazine HILVERSUM II AVRO 20.05—21.30 uur: Het trio Stradivarius, concert NRU 22.00—01.30 uur: Olympische Spelen 1968 HILVERSUM I: 7.00, 7.30, 8.00, 8.30, 12.30, 18.30, 22.30, 23.55 HILVERSUM II: 7.00, 8.00, 11.00, 13.00. 16.00, 18.00, 19.30, 22.30, 23.55 HILVERSUM III: Elk heel uur vanaf 9.00 ln een gesprek dat Simon Vestdijk, die vandaag zeventig werd, met Theun de Vries had meende deze dat Vestdijk zich minder geïnspireerd voelde door Frankrijk en de Franse letteren. Vest dijk in een goedmoedige bui had dit al bijna toegegeven, toen hij er aan her innerd werd dat zo juist twee boeken van hem waren uitgekomen, die juist het tegendeel bevestigen. In Gallische Facetten, een essaybundel verschenen bij Bakkcr-Daamen te Den Haag. be handelt Vestdijk Benjamin Constant. Marcel Proust, Jean Giono, Raymond Radiguet, Georges Simenon, Guy Duprc, hij voegt er nog een bespreking aan toe over Ernst Junger, die hij een voor beeld van onhelderheid vindt en een le zing over de historische roman, een on derwerp dat hem uiteraard zeer ter har te gaat. Het zijn zonder uitzondering briljante essays, die van ieder der behandelde auteurs onvermoede aspecten tonen en die de Franse geest in zijn verschil lende manifestaties alle recht doen we dervaren. Vestdijk is een uniek essayist, wat trouwens niet meer bewezen hoefde te worden. Hij is ook ongetwijfeld een groot romancier, niet alleen, maar ook wat de historische roman betreft. Een herdruk als De Verminkte Apollo, het tweede van een trilogie over de Griekse oudheid, onlangs als een grote ABC bij de Arbeiderspers te Amsterdam ver schenen, toont dit alleen reeds aan. Hij geeft daar de sfeer van een vergaan tijd perk met een verbluffende intuïtie weer en men herleest De Verminkte Apollo met bewondering en genoegen. „Wat is 'n historische roman?" vraagt Vestdijk zich in zijn lezing uit de Gal lische Facetten af. Hij geeft er twee grensbegrippen aan tot beter begrip van het probleem. Een historische ro man heeft zowel met historie als met roman te maken, hij behoort daar. zou men kunnen zeggen tussenin te zweven, hij is in feite noch geheel het ene. noch geheel hel andere. Ideaal Ideaal zou zijn dat hij hoewel natuur noodzakelijk aan het verleden gebonden toch als een contemporaine roman ge lezen kon worden, dus als historisch actueel verbeeld. Op de gemiddelde historische roman kan men gewoonlijk aanmerken dat zijn historische gegrondheid te wensen over laat Vestdijk noemt Salammb0 als voor beeld en dat hij tegelijkertijd te veel van 't heden, van contemporaine opvat tingen uit geschreven wordt. Bovendien wordt in de gemiddelde historische ro man doorgaans met een te oppervlak kige psychologie gewerkt, de mensen blijven er typen, vaak te eenzijdig boos aardig of nobel. Hiervan zou men dade lijk verschillende voorbeelden kunnen In zijn nieuwste historische roman De Hotelier doet niet meer mee, die onlangs bij Nijgh en Van Ditmar te Den Haag verscheen, weet Vestdijk als gewoonlijk deze gevaren te vermijden. Hoewel typisch genoeg, zijn de personen in het boek toch meer dan typen, er zijn er onder hen wel die boosaardig zijn, maar dit wordt niet eenzijdig overdre ven en de nobelheid van de zakenman, die zichzelf hotelier noemt is dat even min. Historisch is De Hotelier doet niet meer mee bijzonder goed gegrond, al komt er weinig directe historie aan te pas en al zijn vrijwel alle wezenlijk op tredende figuren verzonnen. Goethe maakt daarop een uitzondering. Een vriend van de verteller, van dc Duitser Wolfgang Lindenhagen, vertelt in een brief hoe hij Goethe ontmoette Die brief is bepaald een vondst, want daar door is Vestdijk in de gelegenheid de merkwaardige houding van sommige Duitsers onder wie Goethe, tegenover Napoleon te laten zien en dat is belang rijk. Al treedt Napoleon er zelf nauwe lijks in op. De Hotelier doet niet meer mee is een Napoleontisch boek. Goethe Goethe bewonderde Napoleon zoals men weet en min of meer doet Wolfgang Lindenhagen dat ook, al vindt hij het wat onbegrijpelijk, dat de man die zo veel miljoenen jonge Fransen de dood in joeg, nog altijd zo door die Fransen wordt vereerd, als een soort verlosser. Wolfgang Lindenhagen wordt door toe doen van zijn oom Johann van Greno ble gestuurd. Hij zal daar als huisleraar de kinderen van de zakenman Octava Trublet les geven. Hij komt in de Rue .Montorge en merkt dat hij daar praktisch alleen het jongste kind. René, les geven kan, de j dochters Marie, Elise en Hortense zijn 1 daarvoor reeds te oud. Hij vindt de fa milie Trublet een eigenaardige familie, I maar hij mag Octave Trublet met zijn babygezicht wel. In het huis zijn ver schillende gasten, die Lindenhagen aan vankelijk niet goed kan plaatsen. Ze worden hem als handelsreizigers voor gesteld. maar ze reizen niel en met dc handel lijken ze zich ook zo min moge lijk te bemoeien. Een van hen, Lamig- non, de brutaalste, schijnt een verhou ding te hebben met een van TrubleL dochters. Na enige tijd worden de han delsreizigers het huis uitgezet een grot in de bergen rond Grenoble verwezen. Lindenhagen is dan al lang min of meer op de hoogte van het ka rakter en de situatie van de „handels reizigers". Hot zijn veteranen van Napo leon en evenals Octave Trublet willen ze de keizer, die op Sint-Helena is. weer terugbrengen in Frankrijk. Iets werkelijks doen daarvoor gebeurt echter niet, ook niet als de „contreban- dier" Johnston uit Ameika komt. Deze heeft plannen van 'n duikboot om Napo leon te laten ontsnappen, maar geeft blijk nauwelijks iets van duikboten te weten. Met Napoleon, die in Sint-Helena sterft, eindigt het avontuur. Mager Zoals men ziet is het gegeven be trekkelijk mager, het geschiedt meer- terzijde van de historie dan in de histo ric, het is bovendien het verhaal van een onzinnig plan, dat uitsluitend in de geest van enkele mensen leeft. Vestdijk wist dit magere gegeven ech ter zo mysterieus mogelijk te maken en hij slaagde erin zo, terzijde der historie zou men kunnen zeggen, de geest en de sfeer van een tijdperk in de anekdote te realiseren. Hij wist bovendien de Duitser, die het verhaal vertelt goed tegenover de Fran sen te plaatsen en deze Fransen en de Amerikaan Johnston een eigen gezicht te geven. Als in iedere roman van Si mon Vestdijk is ook in deze een sterk spelelement en een uitdaging. Met zijn grote intuïtie heeft Vestdijk de uitda ging aanvaard en het spel weer trefze ker gespeeld. JOS PANHUIJSEN HILVERSUM I (402 m) - KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.1S Bac noderne muziek (gr.). (7.30 iallteiten;7.50 Overw mastiek voor de huis- Waterstanden, Aubade: klassieke en moderne 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de dio. 14 .10 Ster« Weerbericht, mede delingen. programmaoverzicht en SOS-be- rlchten voor schippers. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 18.00 Nieuws, weerbericht, dagklapper en beursberichten. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws en beursbe richten. 16.09 Lichte muziek. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen. (Tussen 17.00 en 19.00 reportages Olympische Spelen.) 17.U Etnische muziek. 17.46 Spirituals en gospel-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidse Courant | 1968 | | pagina 2