BEE GEES
IN ROTTERDAMSE DOELEN
Ray Charles bracht
enerverende show
Kort
hevig
„ALLES VOOR DE TUIN
Ned. Comedie speelt nieuw
stuk van Albee over huichelarij
TV orgels
piano's
hi-fi installaties
mossel*
versteege
Met weergaloos knappe
show in Houtrusthallen
.POLITIE NEW YORK'
De film van
vanavond
DE SHAG VOOR FIJNPROEVERS
DE LEIDSE COURANT
MAANDAG 7 OKTOBER 1968
Muzikale variatie en vlot vakman
schap kenmerkten d» „Ray Charlcs-
show '68", welk programma wij zater
dagavond in de vrij goed bezette Doelen
zaal te Rotterdam mochten aanschou
wen. Naast de langzame popsongs wer-
Ecn van de voordelen van de VARA-
quiz „Per seconde wUzer" is zeker óók
dat de doorzettende deelnemers vUf
maal hun medewerking geven. Hel wor
den goede bekenden wier wel en wee
Je gaat Interesseren. Zaterdag kregen
we een paniekerig gevoel toen finalistc
mej. Quant bU de eerste vragenserie a!
het helemaal liet afweten.
Dood jammer dat zij struikelde op een
betrekkelijk eenvoudige opgave. Het
moet nervositeit geweest zijn, die haar
parten speelde. Zij herinnerde zich n.b.
een tweetal Nederlandse toneelstukken
niet die óók door de t.v. zijn uitgezon
den (Spinoza en Jeugdproces) en die zij
dus wellicht zelf gezien heeft.
Het spannende karakter van de quiz
wordt door zo'n struikelen in het zicht
van de finish extra onderstreept. Dat
struikelen legde overigens voor briljan
te finalist Janzen een schaduw over zUn
glanzende zege; 5.460,schoon. HU
vestigde het moeilUk te evenaren record
van slechts één verwisseling in vUf
speelronden. En die verwisseling was
zelfs niet nodig geweest, want de heer
Janzen moet Canova's beeld van parve
nuprinses Paola in het Borghse-
Een avondprogramma met zo'n quiz
al „gemaakt". De VARA had voor deze
eerste zaterdag in het winterseizoen
nóg een kostelijke peil op zijn boog; Bij
Dorus op visite. Het was een betrekke
lijk eenvoudig programma wat het „bij
werk" betreft maar Tom Manders zelf
was, o.m. in weer zo'n verrukkelijke
dubbelrol enorm op dreef. En de finale,
warin de hit „O Delila" tot „O.die Lijn
baan", werd een nummer dat ook niet-
Rotterdammers tot enthousiasme kon]
drijven.
De eerste Detectlevebureau 0. Franse
t.v.-serie naar verhalen van Slmcnon,
was nog geen topper: verschrikkelijk In
gewikkeld gedoe rond onduidelijke za
ken- Er was wel een behoorlUke portie
humor Ingebouwd. Dat geeft hoop
de volgende afleveringen wannee
hoofdpersonen ons wat vertrouwder zUn
geworden.
Qistermiddag bracht Monitor Kee?
Brusse op dè Afrikaanse fóer. ES?r» ty
pisch NTS-programmageldverslinden
de toestanden met een resultaat dat be
neden de proporties van een goedkoop
studioprogramma bief. Bij zo'n uitzen
ding zou je wensen lid van de NTS te
kunnen zijn. Nu kan je zelfs je abonne
ment niet opzeggen
De AVRO zorgde gisteren voor een ver
bijsterend programma: Nationaal aller
lei. VerbUsterend omdat het ons niel
duidelijk kon worden wat de makers
met deze oervervelende kost voor had
den. We houden het er maar op dat het
bedoeld was als persiflage op slechte
amusementsprogramma's. Alleen als zo
danig was „Nationaal allerlei" geslaagd.
Erg geslaagd vonden we „Kijkuit" op
„II" gepresenteerd door de NCRV: Snap
shots van Jan en alleman, uit het leven
gegrepen. Er zaten een paar kolossale
dinger in met als hoofdpunt de Pur-
merendse kroeg waar amateurs hun
steentje bijzongen aan het operareper
toire en daarzij zó onbarmhartig be
roerd zongen dat het een evenement
van grote orde werd.
Terug op „I" zagen we Pierre Janssen
voor de eerste maal In dit seizoen in de
Kunstgrepen. HU deed het met losse
hand te hooi en te gras eigenlijk stom
vervelend. Lange Pierre miest zich voor
zo'n uitzending schamen. HU heeft ten
slotte image en eigen goodwill. En die
mag bU niet misbruiken voor een als
los zand aan elkaar hangende plaatjes-
kUkerU waarbU het commentaar boven
dien, zachtjes gezegd. wetenschappelUk
niet helemaal gefundeerd leek.
I den in enerverende ritmen„rhythm-
and blues"-nummers vertolkt, die op
het auditorium een aanstekelijke invloed
hadden. Zuiver muzikaal bezien is Ray
Charles nog steeds een ster van hoge
klasse, die elk nummer in welk tempo
dan ook. met stijlbegrip en uiterste
I concentratie over het voetlicht brengt.
I En hierin ligt naar onze mening de
i basis van zijn succes. Op een concert
als het onderhavige vindt bijna elke be
zoeker iets naar zijn gading. In de lang
zame tempi werden onder andere Geor-
gi, Crying Time en vooral Yesterday
(Beatlesrepertoire) gebracht, vertolkin
gen. die zowel vocaal als instrumentaal
volkomen eigen idioom gestalte
voerende ritmuziek werden uitgevoerd.
Zijn sterk negroïde stem maakt het suc
ces compleet.
Zijn groot orkest vormt een uitsteken
de „background". Hoewel het „warming
up"-gedeelte voor de pauze niet erg over
tuigend klonk, werd het tweede deel
in zeer fraaie klankkleur gemusiceerd,
waarvoor leader Charley Davenport
alle lof toekomt. Zelfs werd een stuk
je „Free Music" niet geschuwd.
Evenals bij voorgaande Ray Charles-
concerten was ook ditmaal zijn vocal-
group The Rayletts present. Deze vier
meisjes bezitten fraaie stemmen en pro
duceerden een gave close-harmony. Te-
samen met „The Genius" vormen zij
haast een unieke combinatie.
De jonge pianist, organist en vicalist
Billy Preston, die tevens een verdien
stelijk danser bleek, gaf voor de pauze
acte de prisance. Zijn optreden bood
aardige entertainment, waarvoor het pu
bliek veel waardering had. Bij het op
treden van Ray Charles was hem een
begeleidende taak toebedeeld achter
het orgel. De meester anonceerde hem
tevergeefshij bleek onvindbaar!
„that's Life" zei Ray.
Sterke rollen in
zwak geregisseerde
voorstelling
v«
(ADVERTENTIE;
elle goede merken In 44n zeek
ADVERTENTIE
DEN HAAG Na de Beatles zijn de
uit Australië afkomstige BeeGees eigen
lijk dc enige echte fenomenen, die dc
nu op zijn laatste benen lopende inter
nationale popwereld gedurende de laat
ste jaren heeft opgeleverd. Meer nog
dan het wereldberoemde kwartet ooit
vermocht, wisten zij in verbijsterend
korte tijd het vrouwelijk deel van hel
ticnerpubliek aan hun voeten te krijgen.
Beginnend met het eenvoudige „Splcks
and Specks", produceerden zij onder de
hoede van Robert Stigwood maar liefst
négen hitsingles, waarvan o.m. „Words"
..Massachusetts". „To love somebody",
„ffhv Yortt* minning disaster" en „I've
gotta get a message to you" hun
laatste hitsingle het langste in de
herinnering bleven hangen. Uiteraard
kleeft er aan een dergelijke reeks
cesplaten een groot gevaar: zouden de
heren BeeGees het ook in zaal kunnen
waarmaken? Gisteravond gaf het Haag
se organisatiebureau Paul Acket hen in
een niet geheel uitverkochte Houtrust-
hal de gelegenheid te bewijzen, dat zij
ook op het toneel hun mannetje staan.
De BeeGees hebben het overtuigend
bewezen. Hun specifieke sound, dat dui
delijk steunt op een massale orkestra-
tie. kon worden waargemaakt door het
inschakelen van een Nederlands orkest,
waarin o.m. violist Sem Nijveen zat.
Het orkest stond onder leiding van diri
gent Bill Shephard, die ook op alle Bee-
Geesplaten zijn muzikale steentje bij
draagt. Bij de aanvang van het concert
bleef het hele podium gehuld in 'n angst
vallig duister, terwijl het orkest instru
mentaal „New York Mining Disaster
1941" inzette. De BeeGees stonden met
hun rug naar het publiek toe om vervol
gens toen het toneel Ineens met felle
spots tot leven lew am, al omdraaiend
de vocale part te verzorgen. Toen al
bleek, dat de onnatuurlijk hoge stem
metjes, die volgens velen typisch studio
werk zouden zijn. wel degelijk natuur
lijk zijn. Robin Gibb die zich als
een oud-Engelse baron over het toneeJ
beweegt en een weergaloos talent voor
cabaret heeft bezit inderdaad die tril
lende hoge stem ,die veel meisjeshar
ten in vlam zet. Hetzelfde geldt \oor
Barry, die vanwege zijn uiterlijk bij de
vrouwelijke fans het hoogst genoteerd
staat. In mindere mate treedt Maurice
op de voorgrond, ofschoon hij met zijn
zuivere kopstem toch wel een onmisbaar
onderdeel van de BeeGees-sound vormt.
FAMILIE-BEDRIJF
De BeeGees is eigenlijk een typisch
familie-bedrijf. De drie gebroeders G'bb
zijn de dominerende figuren in de vijf-
bezetting, ofschoon drummer Co-
n Peterson en sologitarist Vince Me-
louney nauwelijks misbaar genoemd kun-
worden. De show, die deze vijf kna
pen op een onwaarschijnlijk professione
le manier brengen, steunt op de bekende
hits. Alle werden gisteravond voor de
enthousiaste menigte ten gehore gebracht
op weergaloos knappe wijze. Wij mo
gen er in Den Haag trots op zijn de
ze familie-nv binnen de pop-muren ge
had te hebben.
HAN AVÓT
Na de grote successen die de Neder
landse Comedie de afgelopen seizoenen
artistiek en commercieel heeft gehad
met werk van Edward Albee („Wie is
bang voor Virginia Woolf"? en „In
Wankel Evenwicht"), heeft het gezel
schap zaterdagavond in de Amsterdam
se Stadsschouwburg opnieuw een stuk
uitgebracht van de nu veertig jaar oude
Amerikaanse auteur, die het publiek ook
nu weer op een boeiende manier voor ve
le vragen stelt. Het nieuwe stuk heet:
„Everything in the garden". „Alles voor
de tuin" in de heldere, wat steriele ver
taling van Ernst van Altena. Albee ba
seerde het op een stuk van Giles Cooper,
dat dezelfde titel droeg. Dat stuk kwam
uit Engeland, waar het in 1962 werd uit
gebracht.
Albee verplaatste de geschiedenis er
van niet alleen naar zijn vaderland (hij
laat het spelen in de sjieke. burgerlijke
woonwijken, op Long Island), hij wijzig
de heel veel in het stuk, zodat de essen
tie ervan, een scherpe aanval op de hui
chelarij, die een noodzakelijk levenspa
troon is in onze commerciële samenle
ving, scherper doorkomt. De uiterlijke
gebeurtenissen in het stuk van Cooper
zijn weliswaar gelijkgebleven.
is veel veranderd in de vorm e
zenlijke inhoud, zodat het stuk
lijk sterker is geworden.
De eerste toneelaanwijzing die Cooper
geeft, toont na vergelijking met wat men
bij de Nederlandse Comedie ziet al zon
neklaar het verschil. Cooper wenst dat
zijn stuk speelt in een „agressief norma
le" woonkamer. Roger Chailloux ont
wierp voor de Albee-versie een zeer ge
stileerd decor, dat wel aggressief in zijn
kilheid is, maar zeker niet „normaal"
mag heten. Allerlei metalen elementen
vormen de structuur van de huiskamer,
die niet realistisch is benaderd.
Zo is de hele opzet van de voorstelling
onder regie van Lo van Hensbergen (die
voor het eerst bij de Nederlandse Come
die als regisseur optreedt) niet realis
tisch. De geschiedenis van Cooper en Al
bee krijgt zware accenten door deze be
nadering. Het stuk speelt rond een pro
blematiek die bijvoorbeeld Godard mede
heeft geïnspireerd tot zijn film „Deux ou
trois chose que je sais d'elie": een ge
trouwde vrouw die zich prostitueert om
het te kleine Inkomen van haar man aan
De vrouw in dit stuk, Jenny, wil alles
doen om de tuin zo mooi mogelijk te hou-
1 den. Wanneer zij contact krijgt met 'n
bordeelhoudster, gaat zij heimelijk als
prostituèe geld verdienen. Dan komt
1 haar man er achter. Er volgt een gewel
dige uitbarsting, die uitloopt in een wan
hopige situatie als blijkt dat alle vrou
wen van vrienden en buren op dezelfde
manier geld bijverdienen. In een paniek
situatie vermoorden zij een buurman,
die achter deze feiten komt. Zij begra
ven hem in de tuin. Het leven gaat ver
der, met alle verrotting, die het ken
merkt, met alle corruptie en oneerlijk
heid, die verborgen wordt achter de
mooi onderhouden tuin, het uiterlijk.
In dit stuk over huichelarij heeft Al-
I bee een van Giles Coopers secundaire fi-
j guren een grotere rol toebedacht, door
I hem buiten de handeling van het stuk
commentaar te laten leveren in recht
streeks tot het publiek gerichte teksten.
Hij is de man die vermoord wordt en de
ironie wil, dat hij zijn grote vermogen
in zijn testament heeft toegewezen aan
het echtpaar, om wie het verhaal draait.
Zij weten dat niet en zullen het geld niet
krijgen.
Frank Converse (een ran de hoofdrolspelers i
mét de actrice Verna Bloom. De K.R.O.-t.v. zendt i
negen via Nederland I het eerste deel va
„And they named it
Holland" weer bekroond
BRUSSEL De Nederlandse film
„And They named it Holland" van Ge
rard Raucamp heeft op de internationa
le week van toeristische en folkloris
tische films te Brussel de wisselbeker
van het Belgische ministerie van Natio
nale opvoeding verworven.
Deze Nederlandse inzending werd de
beste toeristische film met de grootste
educatieve waarde geacht. Andere prij
zen in dit filmfestival gingen naar in
zendingen uit Italië, Denemarken, Cana
da. Ierland. Zwitserland, Frankrijk,
Spanje, België. Australië en Duitsland.
Op het Internationale Operafestival ln
Toulouse heeft de Nederlandse zanger
Lieuwe Visser zaterdag een der twee
gouden medailles gewonnen. Landge
noot Ruud van der Meer kreeg een
zilveren medaille.
Brazilië heeft het derde Internationale
Songfestival van Rio de Janeiro ge
wonnen. De volgende drie plaatsen
werden bezet door vertegenwoordigers
van resp. Canada, de Ver. Staten en
Italië.
„Le déjeuner sur l'herbe" ofwel „Ba-
by'B groeien nooit aan een boom" is
in 1959 gemaakt door Jean Renoir,
tweede zoon van de befaamde impres
sionistische schilder. Zijn afkomst laat
zich in zijn filmwerk niet verloochenen,
al vermengt hij het impressionistische
element met een realistische toets.
Voor deze film heeft zij zich laten in
spireren op het schilderij met dezelfde
titel, in 1863 door Manet vervaardigd.
De film handelt over een biologiepro-
fessor, die meent dat de wereld be
volkt moet worden met een superieur
ras, dat slechts kan ontstaan door
kunstmatige inseminatie. Hij is ver
loofd met een Duitse gravin, leidster
van de vrouwelijke padvinderij. Zij
ontmoetten elkaar op een pastorale
picknick, maar daar ontmoet de prof
een forse boerendeern, die hem duide
lijk maakt dat de aloude methode van
liefhebben boven de reageerbuisjes
gaat
(Ned. II 21.00 uur)
Lo van Hensbergen heeft zich uitgeput
om in het stuk op 'n moralistische manier
te benadrukken. De eenzijdige zwaar
wichtigheid. waarmee hij er op heeft zit
ten duwen, maakt de voorstelling minder
komisch, dan hij had kunnen zijn. Door
de overdadige accentuering krijgt men
bovendien het onaangename gevoel, dat
deze aanval op de hypocrisie zelf ook niet
ver afstaat van een soort huichelachtig
heid. De opvoering is door dit alles star,
zeer statisch, vooral in het laatste be
drijf, waar men een grote beweeglijkheid
zou verwachtenl tijdens de party met
noodlottige afloop, maar waar de gasten
domweg op rijtjes staan om te worden
gerangschikt.
Elisabeth Andersen en Maxim Hamel
spelen het echtpaar met enorme kracht,
zodat de voorstelling ondanks genoem
de bezwaren, het aanzien ten volle waard
I is. De confrontatie van dit paar met de
werkelijkheid, de waarheid van hun léven
geven zij op meedogenloze wijze gestal-
te. Er is een ronduit voortreffelijke sce
ne in het tweede bedrijf, wanneer de
man via geld dat hij op onverklaarbare
I wijze ontvangt, langzaam achter de
I waarheid komt. De derde belangrijke
I spel bijdrage is van Guus Ostèr, die de
huisvriend (annex commentator) met 'n
voortreffelijk gedoseerde ironie speelt.
I Deze drie rollen zijn van zeer hoog ge-
I halte.
De andere medewerkenden blijven daar
bij ten achter, ook Ank van der Moei.
die do bordeelhoudster al te stereotiep
speelt De gasten op het feest zijn me
rendeels onverstaanbaar, gekunsteld en
zonder enige diepgang, met een uitzon
dering voor wat Liane Saalborn doet. De
joneensrol wordü door Coos Houwing
al te Ijverig gedaan, hij speelt veel te
veel. wat juist in zo'n rol, die het van
de spontane benadering moet hebben,
Vanwege de drie grote, belangrijke rol
len in „Alles voor «le tuin" is deze
voorstelling van dc Nederlandse Come
die een bezoek waard. Haagse toneellief
hebbers kunnen zich daar woensdag a.s.
van overtuigen, wanneer in de Koninklij
ke Schouwburg dit stuk xal worden ver-
JAN VERSTAPPEN.
NEDERLANDSE COMEDIE
ALLF8 VOOR DE TUES"
Auteur Edward Albee
Vertaling Ernest van Altena
Regie Lo van Hensbergen
Richard Maxim Hamel
Jenny Elisabeth Andersen
Jack GuusOster
on verder Coos Houwing, Bob Goed-
Elteren, Carola GIJsbers 'van^Wijk"
Gerard Schild en Karin Meerman.
NEDERLAND I
STER
(Rcclameuitzendingen om
18.55, 19.03, 19.56 en
20.16)
NTS
18.50 uur:
De fabeltjeskrant
19.00 uur:
Nieuws in het kort
KRO
19.06 uui1:
Rinaldo Rinaldini,
'•"*.t.v.-serie
CVK/IKOR
19.31 uur:
Kenmerk
NTS
20.00 uur:
Journaal
KRO
•20.20 uur:
Politie New York
20.45 uur:
Flitsen uit het dagboek
van Joop ter Heul,
21.30 uur:
Frits van der Poel
22.20 uur:
Oscar Peterson Trio,
jazzprogramma
NTS
22.30 uur:
Tweede journaal
22.35 uur:
Meten en vergelijk
IERLAND II
STER
(Reclameuitzendingen t
18.55 en 20.16)
NTS
18.50 uur:
fabeltjeskrant
19 i
VPPO
19.03 uur:
Toontje
in het kort
Concert voor jonge
NTS
20.00 uur:
Journaal
VPRO
20.20 uur:
Mensen onder mensen,
documentaire
•21.00 uur:
Le déjeuner sur
l'herbe. film
NTS
22.28 uur:
Tweede journaal
Televisie morgen
NEDERI AND I
NTS/NOT
11.00 uur:
Ontdekkingen in onze
samenleving
11.25 uur:
Van Wilson tot
Johnson
De met aangegeven programma.'s zijn kleurenrelevlsleprogramma'a.
RADIO HEDENAVOND
HILVERSUM I
NCRV
20.30—21.10 uur:
Amsterdams Kamer
orkest
23.30—23.55 uur:
Consonance, sonische
structuur
HILVERSUM II
NRU
20.05—22.20 uur:
Scala internationaal
22.55—23.55 uur:
Metro's Midnight
Music
RADIO
NIEUWSDIENST
HILVERSUM I: 7.00,
7.30, 8.00, 8.30, 12.30,
18.30, 22.30, 23.55
HILVERSUM II: 7.00,
8.00, 11.00, 13.00, 16.00.
18.00. 19.30, 22.30, 23.55
HILVERSUM III: Elk
heel uur vanaf 9.00
(ADVERTENTIE)
RADIO
HILVERSUM II (298 in) - AVRO: 18.00
zcrin Fanny Elsslei. operette van Johann
Strauss (uitvoering In verkorte vorm), door
ken. l'rs's1 MededelingenKR CL °°1200 Van
Wijnvat" het lan cL*Médede flngen voor
dc operette. AVRO Uelaai dwedslrljd. 15.10
Stereo: New York Brass Quintet: klassieke
en moderne muziek. 15.40 Weerklank uit het
verleden (I). een stemmingsbeeld. 16.00
PROGRAMMA
HILVERSUM I (401 m) 18.00 Stereo
Meisjeskoor met Instrumentaal sextet. 18.19
Uitzending van het Gereformeerd Politiek
Verbond. Spreker: de heer W. G. Beeftlnk.
voorzitter van het G.P.V. 18.30 Nieuws
en weerpraatje. 10.40 Actualiteiten. 19.05 Ll-
terama: radiokroniek over boeken, schrijvers
«n toneel. 19.20 Stereo: NCRV^Vocaal ensem-
liet Promenade Orkest en zangsollsten. 19.30
Nieuws. 19.35 R.V.U.: Nieuwe wetenschappe-
'a.Man tenNRU"20*05" Scala^iuemaHona^
kunstkroniek. Bond zonder Naam 22.20 Ver
veling... Is geen werk!. lezing. 22.30 Nieuws.
AVRO: 22.40 Radiojournaal. NRU: 22.55.
Stereo: Metro's Midnight Music: Metropole
BRUSSEL NED. (324 m) - 18.00 NlCUWS
18.03 Voor de soldaten. 18.30 Kamermuziek.
18.52 Taal wenken. 18.55 Grammofoonmuzlek.
19.40 Amusementsmuziek. 20.00 Opernpro-
gramma. 22.00 Nieuwsoverzicht en bcrich-
land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws. 21.41 Ac
tualiteiten; 13.Ou Raden maar...!). 14.00 Con-
Buui thuiswerk op Curagsol^SpVe^r^Henk
Deniiert. 17.10 Voor de kinderen.
Nieuws. 7 iu Ochtendgymnastiek. 7.20 Ste
reo; Lichte grammofoonmuzlek. VPRO 7.S4
Deze «lag. AVRO. 8.00 Nieuws. 8.11 Radlo-
m ui lek' (vervolg), lom 8 30-8.33 ^"'groente-
man). 8.50 Morgenwijding. NRU: 9.0U Olym
pische Spelen 1968: feiten en commentaar uit
het Olympisch Centrum. 9.40 Muziek uit de
Nieuws. 10.02 Braziliansl.atllns-Amerikaan-
*e lichte muziek. 18.30 Land der Muzen
kunstkroniek. 17.00 Zing niet ons mee: lled-
Mededellngen.
HILVERSUM lil (240 m en FM-kanalen)
VARA: 9 00 Nieuws H.' Plaatjes vooi de
11.00 Nieuws. iL03^Pow-Pow: plicht platen-
ikspres: gevarieerd platenprogramma. (14.00
- Drie: lichl muziekprogramma. 16.00
Nieuw». 18.03-18.00 Mix: licht muzlekpro-
Portugal. 19.50 Stereo: Muziek rond de klok
van achten: licht gevarieerd muziekprogram
ma (gr.), 20.25 Op de man af, praatje. 20.30
Stereo: Amsterdams kamerorkest en solis
ten: oude muziek. 21.10 Tajecho-Slowa-
klja overvallen - 1938: documentair klank
beeld. 21.35 Stereo: Amsterdams Kamerorkest
en solisten: moderne muziek. 22.20 Avond
overdenking. 22.30 Nieuws. 22.40 Stereo: Mo
derne kamermuziek (opn.). 23.10 Stereo: Lich
te orkestmuziek. 23.30 consonance: voor
dracht en muziek. 23.M-14.oo N\e«ws.
Nleuws. 23.10 Koormuziek. 23.4u Nieuws.
23.45-0.30 Uitzending voor de zeelleden.
HILVERSUM I '(•402SIrn)G NCRV: 7.00
Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het
actualiteiten. 8.00 Nieuws. 8.11 Gewijde mu
ziek. 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de hulsvrouw.
(9.00-9.10 Gymnastiek voor de huisvrouw).
9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00
Bijbelse verkenningen (1), lezing 10.15 Opera
AVRO "100"voor "en*klm?ters. "uuo Ar
beidsvitaminen: populair verzoekplatenpro-
gramma. (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Alt en
plano (gr.).: Britse volksliederen. 11.55
Beursberichten. 12.00 Harmonie-orkest. 12.2#
Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.29
Overheidsvoorlichting: Uitzending voor de
landbouw. 12.39 Sportrevue. 13.00 Nieuws.
13.11 Radiojournaal. NRU: 13.30 Stereo:
Spiegel van Belglc: muziek en nieuws vsn
de Zuiderburen. 14.00 De Lichte Mum bellebt'
BRUSSEL NED. (324 in) 12.00 Nieuws.
12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht, me
dedelingen, progranimaoverzlcht en SOS-be-
rlchten voor de schippers. 12.48 Lichte orkest
muziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00
Nluw8, weerbericht en beursberichten. 13.20
Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolra
dio (15.00 Nieuws). 16.00 Nieuw*. 16.03
Beursberichten. 16 09 Lichte muziek 18.1R
Nieuws, weerbericht en raededsllngen ÏT.U
Origin*
PITTIG, MAAR TOCH LEKKER ZACHT 1.25