Blinde vlekken in het LAKtheater
'Te leuk en te goed om het bij één keer te laten'
'en spaarvarkentje uit de Leidse gracht
Cultuur Kunst
Reserveren
Bambie: rauw en teder tegelijk
Kunstacademies grijpen naast rijksgeld
Regisseur Van Diem stopt met thriller
ios angeles De Nederlandse regisseur Mike van Diem heeft zijn
iverk aan de film 'Spy Game' gestaakt. De reden is volgens het
Amerikaanse blad Daily Variety dat hij het met de producenten
in Hollywood niet eens kon worden over de omvang van de
thriller. Van Diem won in 1998 met 'Karakter' de Oscar voor de
beste niet-Engelstalige film. Hij werkte al anderhalf jaar aan zijn
rolprent over twee agenten van de CIA, de Amerikaanse gehei
me dienst. Van Diem wordt mogelijk vervangen door regisseur
Tony Scott, bekend van onder meer Top Gun (1986) en True
Romance (1993). Robert Redford en Brad Pitt zullen in Spy
Game de hoofdrollen spelen.
Oasis zonder Gallagher op PinkPop
tuswuK De Britse popgroep Oasis zal het voor de rest van de
r Europese toemee, en daarmee her optreden op PinkPop, zon
der zanger-gitarist Noel Gallagher moeten stellen. De opstandi
ge popheid heeft het in Parijs weer eens aan de stok gekregen
met zijn broer Liam en de band de rug toegekeerd. Gallagher
leeft aangekondigd later dit jaar wel mee te doen aan de optre-
lens in Groot-Brittannië. ,,De organisatie van de Oasis-tour
heeft gezegd dat het optreden niet is doorgegegaan omdat
drummer Alan White een tennisarm heeft," zegt Jan Smeets, di-
recteur van PinkPop. De band staat voor zaterdagavond 10 juni
1} gepland op PinkPop. Gitarist Matt Deighton is als plaatsvervan-
ger voor Noel Gallagher aangetrokken,
ve
Smashing Pumpkins willen uit elkaar
De Amerikaan
se rockgroep Smashing
Pumpkins wordt waar
schijnlijk eind dit jaar op-
i geheven. Volgens publici-
reitsmedewerkster Annie
Ohayon praten de groeps
leden al enige tijd erover
Oeen einde aan hun geza
menlijke optredens te ma
ten. Van diverse kanten
g sverd op een spoedige ont-
C binding van de groep ge
zinspeeld, nadat oprichter
>n zanger Billy Corgan
B dinsdag in een interview
had gezegd dat hij en de
andere Pumpkins emotio
neel, geestelijk en muzi-
aan het einde van
ïun Latijn zijn. De groep
maakte dit jaar haar vijfde
studioalbum
MACHINA/the machines of God', maar die was geen succes.
Er werden in de Verenigde Staten tot dusver niet meer dan
141.000 exemplaren van verkocht. Bovendien zegden de
Pumpkins vorige maand een toemee in de Verenigde Staten af.
Eorgan richtte de groep in 1988 in Chicago op. Van de cd's van
de Pumpkins werden zo'n 16,5 miljoen exemplaren verkocht.
foto anp
Tekening Michelangelo door leerling'
onden Een tekening van Michelangelo die deze zomer in het J
Britse veilinghuis Christie's wordt verkocht, is mogelijk niet van
djn hand. Dat heeft de Duitse kunsthistoricus A. Perrig gezegd.
Volgens Perrig heeft een leerling van Michelangelo een sculp-
mur van de kunstenaar nagetekend. Het gaat dus niet om een
'oorstudie door Michelangelo zelf, zoals anderen beweren. Op
de tekening is een Christusfiguur te zien. Christie's spreekt de' j
uitspraken van de Duitse wetenschapper tegen. Vakgenoten
hebben namelijk wel de echtheid van het werk vastgesteld en I
;ezegd dat het een hoge kwaliteit heeft. De tekening is in het
lezit van de Britse verzamelaar Sir Brinsley Ford. Hij kocht de
ichets in 1963, ook tijdens een veiling bij Christie's.
lanine Kastelijn kampioen voorlezen
recht De 12-jarige Janine Kastelijn van de basisschool De I
Hoeksteen in Leersum heeft gisteren in Utrecht de finale van de
lationale voorleesdag gewonnen. Zij las een aangrijpend frag-
nent voor uit het boek 'Koka en de doodsviool van Bidshika'
ran André Boesberg. De jury prees haar 'natuurlijke en beheers-
:e manier van voorlezen'. Janine was een van de twaalf finalis-
en van de zevende nationale voorleesdag. Dit jaar nam een re- i
:ordaantal kinderen deel: ruim 67.500 scholieren, tegen 60.000
anderen in 1999. De 12-jarige Johannes Zandt uit Bome eindig-
Ie als tweede. Hij las een fragment voor uit 'Spijt' van Carry
ilee. Derde werd de 11-jarige Arman Avsaroglu uit Rotterdam,
lij las een fragment voor uit Roald Dahls 'Sjakie en de Chocola-
lefabriek'. Volgens de jury kon je de chocolade proeven toen
\rman voorlas.
Zeven blinde vlekken telt het programma van het Leidse
LAKtheater voor het seizoen 20Ö0-2001, maar dat is ge
heel volgens plan. Die avonden zijn namelijk gereser
veerd voor de zogenaamde Nieuwe Theatermakers. Wie
van tevoren inschrijft - voor weipig - geeft zich over aan
aanstormend talent en moet telkens maar afwachten
hoe zo'n toneel-, dans- of muziekavontuur afloopt. Vorig
jaar was die sprong in het duister een doorslaand suc
ces. Wat dat aangaat is LAK-directeur Roland Helmer
eerder beducht voor mogelijke andere blinde vlekken.
Gaten in het programma waar hij absoluut géén invloed
op heeft.
tuurgebied voor de komende
vier jaar. Als de Tweede Kamer
die aanbevelingen overneemt,
heeft dat verregaande gevolgen
voor het voortbestaan van een
aantal groepen, gezelschappen
en orkesten. En als direct ge
volg daarvan voor de program
mering van het LAKtheater.
Als de Raad zijn zin krijgt, valt
Helmer doelde tijdens de pre
sentatie van het nieuwe sei
zoensprogramma nadrukkelijk
op het rapport zoals dat on
langs is uitgebracht door de
Raad van Cultuur. Daarin zijn
voorstellen gedaan ten aanzien
van het subsidiebeleid op cul-
voor theatermakers Orkater, de
Gebroeders Flint en Caroussel
het doek. Voor hen gaat de sub
sidiekraan, net als voor toneel
groep De Appel en het Noord
hollands Philarmonisch Orkest,
zonder mededogen dicht. Geen
druppel krijgen ze meer en
daarmee is het lot van dit ge
subsidieerde toneel meteen ook
bezegeld. Hetgeen het LAK - als
'vlakke vloeren-theater' bij uit
stek een zaal die het van ver
nieuwende en experimentele
kunst moet hebben - zomaar
op zeven mogelijke gaten in het
programma komt te staan. En
daar is Helmer helemaal niet
blij mee.
Voor de goede orde: dat geldt
minder voor het in de war stu
ren van zijn zorgvuldig uitge
dokterde en afgewogen schema
dan voor het gegeven dat er een
abrupt einde komt aan theater
dat hem na aan het hart gaat.
„Logisch", zegt hij, „het is na
tuurlijk ook niet voor niets dat
we dit geprogrammeerd heb
ben. Maar ik begrijp het ook
niet. Met name dan van de Ge
broeders Flint en van Orkater.
Daarmee zet je niet zomaar een
toneelgroep buitenspel. Daar
mee gooi je een heel genre weg.
En iets dat weg is, komt niet
meer terug."
Dat door de Raad niet de
kaasschaaf is gehanteerd, maar
eerder de botte bijl, is iets dat
Helmer op zich kan billijken.
„Je moet de armoede niet ver
delen. Alleen, ik snap de rede
nering soms niet. Wat voor de
één geldt als pluspunt, wordt
bij een ander aangemerkt als
negatief. Overigens ben ik over
Orkater, die ik heel hoog heb
staan, in die zin positief ge
stemd dat als die extra 35 mil
joen van Van der Ploeg er komt,
zij ook de eersten zullen zijn die
ervan profiteren. En dus kun
nen blijven bestaan."
Goed, dat scheelt dan alweer
drie blinde vlekken. Maar hoe
zit het met de rest van het pro
gramma, wat springt er wat
Helmer betreft bovenuit? „Dat
vind ik dus een hele moeilijke
vraag. Dan kan ik alles wel op
noemen. Ik ben wel erg verguld
dat we Maarten en Nicolien als
reprise hebben, naar Voskuils
boek 'Het Bureau'. Dat was dé
hit van vorig jaar en lang niet
iedereen heeft dat stuk kunnen
zien. Verder ziet onze eigen
kerstproductie van Jan Rot en
Marjolein Meijers er prachtig
uit. Dat wordt feest. En uiter
aard ben ik benieuwd naar de
serie De Nieuwe Theaterma
kers, of dat avontuur net zo'n
succes wordt als vorig jaar. Je
moet durven, nietwaar, om als
toeschouwer zo'n blind date
met je theater aan te gaan.
Evenals in voorgaande jaren
is bij het LAKtheater ook in
het nieuwe seizoen de zon
dag doorgaans bestemd voor
de jeugd. Het LAK legt daar
bij de lat laag, want er zijn al
voorstellingen voor kinderen
vanaf 3 jaar, zoals op de ope
ningsdag Zachtjes fut rd van
Cees Brandt. De voorstellin
gen beginnen altijd om 15.00
uur en de entree bedraagt
acht gulden. Reserveren is
aanbevolen.
De losse verkoop voor alle
andere voorstellingen in het
komende seizoen begint op
maandag 4 september om
14.00 uur. Vanaf 12.00 uur
worden volgnummers daar
toe verstrekt. In de nieuwe
brochure, verkrijgbaar bij
het LAKtheater aan de Cleve-
ringaplaats 1 in Leiden, staat
alles over abonnementen,
donateurschap, kortingen en
uiteraard de voorstellingen.
Gitariste Corrie en de Grote Brokken weer bij elkaar
lieuwe afdeling over middeleeuwen bij Rijksmuseum van Oudheden
dders die tegen de achter-
ond van mistige kastelen
'ldhaftige toernooien houden,
onniken die bij het schijnsel
flakkerende kaarsen ver-
elde perkamenten bestude-
Middeleeuwse beelden,
aar wat deden de wouwen
n die ridders, wanneer hun
annen door de velden joegen?
brachten kinderen hun
looldagen door? En wat
aafte de middeleeuwse pot
jenlijk? Deze vragen over het
gelijks leven komen aan de
de op de vernieuwde afdeling
ederland in de Middeleeu-
:n', vanaf zaterdag in het
jksmuseum van Oudheden.
Herkenbaarheid was het
lofddoel van conservator An-
Ömarieke Willemsen. Want
nsluiting op de alledaagse
leving was nu niet het sterk-
punt van de oude afdeling
er de middeleeuwen. In een
donkere ruimte stonden ar-
eologische vondsten streng
rangschikt, soort bij soort en
tmaal in strikte chronologi-
e volgorde. „Je kreeg een
rzameling voorwerpen voor-
rgo schoteld maar moest zelf
- aar ontdekken wat het nu ei-
nlijk allemaal was. Daardoor
ird het een beetje een zoek-
leling." En dus kwam de ver-
tuwing van het Rijksmuseum
H,„
Oudbeden niet ongelegen,
let was een mooi moment
de hele afdeling eens een
-lift te geven." En ditmaal
het niet alleen om de voor-
rpen zelf, maar ook om de
alen die de voorwerpen
ellen. „Wat je eigenlijk wilt
ten, is hoe de mensen toen
fden."
Deze zilveren Vi-
kingschat, van
omstreeks 850
na Christus, te
zien op de ver
nieuwde afde
ling 'Nederland
in de Middeleeu
wen', is het eer
ste bewijs dat de
Vikingen ook in
onze streken zijn
geweest.
foto pr
men, wat geloofden de middel
eeuwers en waar speelden de
kinderen mee? Willemsen:
„Daarbij is een pracht van een
laat-middeleeuwse afbeelding
te zien van het interieur van
een huis. Er staat een kandelaar
op, een boek, een mes, een
kruik en schrijfgerei. En die
voorwerpen zijn op de tentoon
stelling ook allemaal in het echt
te zien."
Ook de collectie voorwerpen
is aangepast. Er zijn voorwer
pen verdwenen - zo is de verza
meling potten en kruiken klei
ner geworden - maar er zijn ook
vondsten toegevoegd. Nieuw is
bijvoorbeeld een met zilver be
slagen gordel uit een zevende-
eeuws ruitergraf in Geldrop,
een vijfde-eeuws gouden han
gertje in de vorm van een vogel
tje en een spaarvarkentje uit
een Leidse gracht.
Het museum houdt sterk re
kening met de schoolkinderen
die binnenkort in groten getale
deze afdeling bezoeken om hun
kennis van de middeleeuwen
uit te breiden. Behalve speciaal
lesmateriaal en rondleidingen
die in voorbereiding zijn, heeft
Willemsen bewust aansluiting
gezocht bij de thema's die in de
basisvorming aan bod komen.
„Stad en land, de familie. Dat
zijn trouwens thema's die voor
iedereen interessant zijn."
maarten baanders
Voorstelling: 'Gorilla meets Bambie' door Lieber Gorilla en
Bambie. Gezien: 24/5 LAKtheater Leiden.
Aan het eind kijken ze het publiek ontwape
nend aan, met een blik die zegt 'Wat een troep
hebben we gemaakt, hè?'. Stapje voor stapje
trekken ze zich terug, als een dicht opeenkleu-
mend groepje. Maar zo verlegen als ze er in de
laatste seconden uitzien, zijn ze bepaald niet
geweest tijdens de voorstelling. Dansgroep Lie
ber Gorilla en mimegroep Bambie hebben zich
zo te zien flink uitgeleefd. 'Gorilla meets Bam
bie' is een zee van absurde vondsten, waarin we
alle verdraaiingen en verknopingen die met het
menselijk lichaam mogelijk zijn, kunnen zien
en waarin de ene waanzinnige situatie zich op
de andere stapelt
Neem die scène waarin ze elkaar zoenen en
tegelijk ook slaan, trappen en onderuithalen.
Het is zo'n idiote combinatie: daar kijk je met
een al van op. En daar komt dan nog die snel
heid en droogkomische expressie bij, die onver
biddelijk op de lachspieren werkt. De combina
tie van dans en mime werkt zeer vruchtbaar,
want het is «lapstick, maar al die armen en be
nen en zoenende monden vormen ook een
prachtig, vloeiend in elkaar kronkelend bewe
gingsspel. Als tenslotte één van de danseressen
buiten westen ligt, leggen de anderen zorgzaam
opgevouwen kleren onder haar armen en be
nen en gaan knus bij haar liggen. Zo is 'Gorilla I
meets Bambie': rauw en teder tegelijk. Onlwa-
penender kan het bijna niet.
De voorstelling laat prachtige momenten van *i
kleine humor zien, met als hoogtepunt een
goochelachtige scène waarin meesterlijke din- I
gen met een vergrootglas worden uitgehaald, i
Maar naast de leuke details wordt er ook een I
weldadige streep gezet door subtiliteit. Het gaat
hard tegen hard en absurde situaties worden
ver doorgevoerd, zoals de man die een hele
berg kleren in zijn onderbroek verstopt. Als ze
zich met z'n allen verkleden, doen ze dat niet
een beetje, nee, dan dossen ze zich ook wel heel
bizar uit en daarbij helpen ze elkaar niet zacht
zinnig.
Grenzen lijken niet te bestaan en dat maakt
dat je steeds je adem inhoudt en dan toch weer
moet lachen. Het leuke is dat je ernaar kunt kij
ken zonder je af te vragen: wat betekent dit? Het
betekent namelijk helemaal niets. 'Gorilla
meets Bambie' is humor die volledig op zichzelf
steunt.
Aan het slot is het toneel en alle troep die
daarop staat, ondergestoven met meel, dat ook
nog eens klontert door de rijkelijk rondgespo-
ten en gemorste champagne. In dit soort onge
remde overdrijving is onmiskenbaar regisseur
Ko van den Bosch herkenbaar. Met Alex d'Elec-
trique heeft hij al menig theater op stelten ge
zet. Lieber Gorilla en Bambie voelen zich prima I
thuis in deze stijl.
den haag
De archeologische vondsten
zijn rond een aantal thema's
gerangschikt, waarbij - net als
in de Asterix-tentoonstelling -
gebruik is gemaakt van klein
schalige reconstructies. Middel
eeuwse graven, terpen, een
scheepswrak, een beerput en
een kasteel. „Rond het Viking
schip liggen bijvoorbeeld de
vondsten uit een Vikingschat,
wapens en sieraden", verduide
lijkt Willemsen. „En op dezelfde
plek krijgt de bezoeker een ver
haal voorgeschoteld over de Vi
kingen in Nederland. Samen
geeft dat een mooi afgerond
beeld."
Afwijkend van opzet is het
deel over de late middeleeu
wen: 'Leven in de stad'. Deze
afdeling is helemaal opgehan
gen aan( vragen als: wat waren
betaalmiddelen, hoe woonde
De vernieuwde afdeling 'Nederland
in de Middeleeuwen' van het Rijks
museum van Oudheden (Rapenburg
28 in Leiden) is vanaf zaterdag 27
mei te zien. Een dag later leidt con
servator Willemsen het publiek vanaf
14.00 uur lan^s de vernieuwde op
stelling, waarbij ze speciale aandacht
zal besteden aan vroeg-rniddeleeuw-
se graven.
De plannen van drie gerenom
meerde kunstacademies om het
onderwijs te verbeteren zijn on
der de maat. Dat betekent dat
zij niet in aanmerking komen
voor extra geld van het Rijk. Het
gaat om de Gerrit Rietveld Aca-
demie (Amsterdam), de Hoge
school van Beeldende Kunsten,
Muziek en Dans (Den Haag) en
ds Hogeschool Alkmaar. Hun
plannen om het onderwijs
'transparanter en flexibeler' te
maken, kunnen volgens een ad
viescommissie niet door de
beugel. De plannen moesten
ook een garantie bieden voor
de bedrijfseconomische stabili
teit van de opleidingen.
Staatssecretaris Van der Ploeg
van Cultuur toonde zich giste
ren enigszins verrast door het
harde oordeel van de commis
sie onder leiding van het vroe
gere Tweede-Kamerlid Van Gel
der. „Naar reputatie zijn het
niet de minste instellingen",
stelde de bewindsman vast.
„Maar ze hebben dit oordeel
wel aan zichzelf te danken."
Van der Ploeg zal de adviezen
waarschijnlijk overnemen. De
plannen van zes andere scho
len om het onderwijs te verbe
teren, zijn wel in orde. Zij kun
nen de komende vijf jaar reke
nen op extra geld. Vijf hoge
scholen moeten voor 1 januari
met een beter plan komen. Van
der Ploeg wil de hogescholen
dit jaar ondersteunen met 9,3
miljoen gulden, volgend jaar
met 12 miljoen.
amsterdam/leiden wim koevoet
Haar persmap is indrukwek
kend. Met zo'n enorme stapel
lovende concert- en cd-bespre-
kingen, had ze toch eigenlijk al
lang beroemd moeten zijn,
krijgt gitariste/componiste Cor
rie van Binsbergen (42) dan ook
van menigeen te horen. Maar
de Amsterdamse, moeder van
een dochter van acht jaar, heeft
het 'slechts' geschopt tot de
status van 'lieveling van de
pers', terwijl ze zo'n beetje de
helft van haar leven beroeps
matig met muziek bezig is.
Het grote publiek kent haar
nog altijd niet. Ook 'Kado uit de
hel!', zoals de huidige toernee is
gedoopt, brengt daar vermoe
delijk weinig verandering in,
ook al heeft ze haar 'dream
team', de Grote Brokken, weer
bij zich. En omdat ze aan con
cessies een broertje dood heeft,
lijkt haar lot bezegeld.
„Maar ik mag niet klagen, dat
doe ik ook niet. Dit mag geen
triest verhaal worden, integen
deel. Ik doe nog altijd de dingen
die ik leuk vind. Ik probeer een
brug te slaan tussen pop en
jazz. Dat doe ik niet als zende
ling - hoewel het me goed doet
om te merken dat de grenzen
van stijlen in het algemeen af
brokkelen - maar omdat ik dat
op dit moment het interes
santst vind om te doen."
„Natuurlijk wil ik graag dat
mijn cd's goed verkopen. De
enthousiaste reacties op onze
optredens zijn altijd veelbelo
vend, maar vertalen zich toch
niet volledig in de cd-verkoop.
Als ik echt voor de grote getal
len muziek zou willen maken,
moet ik op bepaalde aanbiedin
gen ingaan. Zoals het voorstel,
een tijd geleden, om samen met
Berdien Stenberg bekend klas
siek werk in een populair jasje
te steken, met fluit en elektri
sche gitaar. Daar ben ik niet op
doet ze niet. Er moet nog er
gens een tape liggen waarop
haar eerste vocale pogingen in
haar allereerste groep met een
4-sporenrecorder zijn vastge
legd. „Ik heb dus absoluut geen
volume."
'Kado uit de hel!' is een
avondvullend programma,
waarin messcherpe blazersar
rangementen, vokale hoog
standjes, swingende popsongs,
filmische muziek, dialogen, ge
componeerde en geïmprovi
seerde stukken elkaar in hoog
tempo afwisselen', luidt de
tekst op de flyer.
Kenners weten nu uit welke
hoek de wind waait: net als de
vorige keer zijn er veel overeen
komsten met en referenties
naar wijlen Frank Zappa. Voor
al de live-dubbelaar 'Make a
jazz noise here' uit 1991, een
van de zwaarste platen van de
Amerikaanse duizendpoot, die
dit jaar centraal staat tijdens
het Holland Festival, is een be
langrijke inspiratiebron. Ontoe
gankelijke muzikantertmuziek,
sneerden de critici destijds. Ook
van Van Binsbergen wordt dik
wijls gesteld dat ze muzikan
tenmuziek maakt. In haar geval
is dat echter als compliment
bedoeld.
Net als haai- idool deed, laat
Van Binsbergen alle concerten
op band vastleggen. Zij - en
niemand anders - bepaalt wel
ke opnamen er worden ge
bruikt voor de live-plaat die op
een nog nader te bepalen tijd
stip moet uitkomen. „Ik heb het
eindwoord, ja. Over de teksten,
de opnamen. Ook heb ik pas
nog geschrapt uit een gëimpro-
viseerd deel. Dat duurde te
lang, haalde de spanning uit de
show. Misschien ben ik wel een
dictatortje, ja."
Corrie De Grote Brokken spelen op
25 mei in het Leids Vrijetijdscentrum
(LVC) aan de Breestraat en op 26 mei
in het Patronaat in Haarlem.
Carrie van Binsbergen zit tussen de Grote Brokken. Vanavond te zien in het LVC.
I
injgegaan. Dat zou ten koste zijn
gegaan van mijn geloofwaardig
heid."
•De Grote Brokken, met kop
stukken uit de Nederlandse
pop- en jazzmuziek, zoals zan
ger Bob Fosko (Raggende Man-
ne), zangeres Beatrice van der
Poel (Beeswamp) en vier Hou-
dihi's op trompet, trombone en
sax, bevonden zich ook in Van
Binsbergens kielzog tijdens een
rondreis in 1997 en 1998 langs
de Nederlandse poppodia, met
als: hoogtepunt een speelplek
op North Sea Jazz. De voortref
felijke dubbel-cd met studio-
én liveopnamen die het gevolg
was van het samenzijn, werd al
om bewierookt maar is in pla
tenzaken niet of nauwelijks
(meer) te vinden, niet in de
laatste plaats doordat de pla
tenmaatschappij 'failliet, of in
elk geval op sterven na dood is'.
De winnares van de VPRO-
Boy Edgar Prijs („Gelukkig be
staat die prijs ook uit een aardig
geldbedrag, want voor het ove
rige had ik er niet veel aan") én
de bezoekers van haar concer
ten met de Grote Brokken be
waren goede herinneringen aan
'het project', zoals zij de toer
nee en de plaat bestempelde.
Een project waarvan ze toen
nog dacht dat het eenmalig zou
zijn. „Omdat het een hele klus
is om alle Brokken op de been
te krijgen. Iedereen speelt ook
nog in andere bandjes. Maar
het was te leuk en te goed om
het bij die ene keer te laten.
'Kado uit de hel!' is geen herha
ling van zetten. Dit is een stap
verder. Er zitten meer teksten
in, er is meer samenhang, er is
meer aandacht voor decor en
licht. Voor zover er een verhaal
zit in 'Kado uit de hel!' gaat dat
over het mannetje en het
vrouwtje. Liefdesperikelen dus,
in de breedste zin van het
woord."
Van Binsbergen heeft zelf de
teksten uitgezocht. Haar bron
nen zijn onder anderen Dante,
Deelder, Weemoedt en Maria
Goos, die de scenario's schreef
voor de tv-series 'Pleidooi' en
'Oud Geld'. De gitariste is op
het punt aanbeland dat ze meer
wil zeggen dan ze met haar in
strument kan doen. Zelf zingen