'Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest' Film Filmsensatie van de eerste orcj Meer dan een noodlotsromance FILM DONDERDAG 30 DECEMBER 1999 947 O Primeiro Dia: PIETER VAN LIEROP O Primeiro Dia Regie Walter Sal les en Daniela Thomas Met Fernando Torres en Matheus Nachtergaele. te zien Den Haag. Haags Filmhuis. Amsterdam, Rialto Vandaag kan men er nog tegen aan kijken als een toekomstvi sie, over een week is de Brazili aanse film O Primerio Dia een gepasseerd station. Het is een van de vele drama's die ooit zo alert vooruitliepen op de mil lenniumwisseling. O Primeiro Dia werd vervaardigd door Wal ter Salles (twee jaar terug we reldwijd succesvol met Centro Do Brasil) in samenwerking met de minder bekende Danie la Thomas. De twee hadden in het verleden vaker hun krach ten gebundeld. Hun slechts 75 minuten Eer ste Dag speelt in Rio de Janeiro, waar op 31 december 1999 een gevangenisoproer plaats heeft en dan een zekere Jaö tot ont snappen wordt aangezet door twee bajesmaten die hem de uitdrukkelijke opdracht meege ven om de man te vermoorden die hen met zijn loslippigheid achter de tralies heeft gebracht. Mocht Jaö verzuimen om die moord te plegen, dan zal zijn eigen naam bovenaan een do denlijst komen te staan. Er is in O Primeiro Dia toch nog iets meer aan de hand dan de simpele noodlotsromance. De hoofdpersonages verbeel den het verscheurde karakter van Rio. laö staat voor de mil joenen kansloze armen uit de favela's, de gigantische slop penwijken, waar de wet van de jungle regeert en de politie niet naar binnen durft. Wil het ooit iets worden met Brazilië dan zullen die twee totaal van elkaar gescheiden werelden moeten integreren, en om te beginnen in elkaar geïnteresseerd moeten raken. De hoop op betere tijden zie je in O Primeiro Dia heel even opvlammen. Maar uitein delijk levert de film een onder streping op van de visie die aan het begin al door een hoogbe jaarde bajesklant gegeven was over de betekenis van een nieuw millennium: „Alle ne gens worden nullen en de een die wordt een twee. Verder ver andert er niets." Op het puntje van je stoel bij The Sixth Sense Het jongetje Cole Sear is met zijn 'zesde zintuig' in staat de doden te zien, en dan ook nog alleen die door geweld om het leven zijn gekomen. Psychiater Malcolm Crowe moet Cole onderzoeken. foto»pr RECENSIE MARC FLOOR The Sixth Sense, regie: M. Night Shyama- lan; met: Bruce Willis en Joel Osment; te zien Leiden, Lido. Den Haag. Pathé Bui tenhof; Scheveningen, Pathé; Amster dam, Calypso 1 In India geboren, 29 jaar oud, 10 miljoen gulden voor een nog ongeschreven film en nog eens 10 miljoen voor het regisseren van dezelfde film. Het over kwam de Amerikaanse filmma ker M. Night Shyamalan, die daarmee de hoogste gage ooit in de wacht sleepte voor een nog niet bestaande film. Inmid dels staat het project op de rails en moeten komend voorjaar de opnames beginnen voor wat Unbreakable is gaan heten, met Bruce Willis in de hoofdrol. Shyamalan kreeg zijn aanbie ding naar aanleiding van zijn derde film The Sixth Sense, ook al met Willis. De film werd in de VS het afgelopen jaar in recette alleen voorbijgestreefd door Star Wars, The Phantom Mena ce. Het moet dus nogal een film zijn, die The Sixth Sense. En dat is het ook. In The Sixth Sense staat het jongetje Cole Sear (de 11-jarige Haley Joel Osment, eerder te zien als jonge Forrest Gump) centraal die over een bijzonde re gave beschikt. Met zijn 'zes de zintuig' is hij in staat de do den te zien, en dan ook nog al leen die door geweld om het le ven zijn gekomen. Wordt een fietser op straat doodgereden, dan komt zijn verschijning even later bloedend Icings een doodsbange Cole gewandeld. - Cole's moeder gelooft de verha len van haar zoontje maar half en huurt psychiater Malcolm Crowe (een prachtige rol van Bruce Willis) in om Cole te on derzoeken. Ook Crowe gelooft aanvankelijk weinig van de gave van zijn patiëntje, maar ziet langzamerhand in dat het jochie wel eens daadwerkelijk een lijntje met het hiernamaals zou kunnen hebben. Crowe's vrouw Anna (Olivia Williams) ziet lijdzaam toe hoe haar man steeds meer gebiologeerd hrt door het jongetje, hetgeeij" huwelijk niet ten goede ko^r The Sixth Sense is een cqk natie van thriller, horror enl ma, en het knappe eraan W( alledrie tot het uiterste wd benut. Met minimale midjs - de film doet nauwelijks special effects - weet Shyir lan zo'n spanning te crje dat je op het puntje van jepi kom te zitten Voeg daarq>i maximale effecten van htv< (zo eng dat het in je hoofd d naspoken) en tragiek (i zakdoek mee naar de vood ling) en je ondergaat een s l tie zoals je zelden in del scoop beleeft. Hoewel de film wat lang k op gang lijkt te komen, slot zo verrassend en drt tisch dat je bereid bent da n te vergeten. Bovendien i einde zo origineel, dat dei erdoor in een totaal ander komt te staan. De clou w ven zou zonde zijn, want Sixth Sense moet je als v< i sing ondergaan. 1999 Markeert het jaar van de terugkeer van Sissy Spacek AMSTERDAM PIETER VAN UEROP In tegenstelling tot vrijwel alle filmpersonages die ze speelde, schijnt Sissy Spacek voor het geluk te zijn geboren. Dat mag ook wel als je het levenslicht aanschouwde op eerste kerst dag, hetgeen geschiedde in 1949. De nu 50-jarige actrice won in 1979 de Oscar voor Coal Miner's Daughter en nóg vier keer werd ze genomineerd: voor Carrie. Missing, The River en Crimes Of The Heart. De af gelopen vijftien jaar heeft ze haar aandacht vooral gewijd aan de opvoeding van haar kroost: 1999 markeert evenwel het jaar van haar terugkeer met drie films. Meest bijzonder is The Straight Story, een warm menselijke 'road movie' van de doorgaans zo malicieuze David Lynch. Spacek: „Het is inderdaad een bijzonder jaar. Want ik ben ook nog 25 jaar getrouwd. Zo veel als ik van het filmvak houd, van het echte leven houd ik nog meer. Dat is waarom ik het als actrice een tijd kalm aan heb gedaan. Ie verandert als je kin deren krijgt. Al het andere boet in aan betekenis. Kleine kinde ren hebben niks met Oscars, eten vinden ze veel belangrij ker. Ik wilde bij hen blijven en elke beweging in de gaten hou den, geen woord missen. Ik heb twee dochters. Madison is tien. Schuyler is zeventien. Ze wilde ook actrice worden en heeft in middels in zes films gespeeld. Tien jaar geleden hoefden we bij het plannen van vakanties alleen rekening te houden met de draaischema's van Jack. Te genwoordig wordt het weer in gewikkeld en moeten we ook kijken wanneer Schuyler en ik vrij ziin." Jack is echtgenoot Jack Fisk, die Sissy Spacek leerde kennen op de set van Badlands, van Te rence Malick. In die film debu teerde Spacek als een gestoord meisje van vijftien. Fisk was er 'art director', evenals voor de films die Malick later gemaakt heeft: Days Of Heaven en vorig jaar The Thin Red Line. Hoewel Jack Fisk al lang en breed zelf carrière heeft gemaakt als regis seur (onder meer van Raggedy Man, met Sissy en Sam Shepard), neemt hij voor oude vrienden nog wel eens zijn ou de stiel weer op. Ook voor The Straight Story deed hij de art di rection. Mediteren Sissy Spacek: David Lynch en Jack kennen elkaar nog van de middelbare school en zijn ook samen naar de kunstacademie gegaan. Ik vind het dus niks bij zonders wanneer ik David aan de telefoon krijg. Maar ik vond het wel heel bijzonder toen hij mij in een keer een rol aan bood. Hij zei: 'Sis, ik heb een rol voor je. Een kleine maar prach tige rol. Je moet wel je haar la ten knippen.' Hij vertelde me om wat voor een vrouw het ging. Een tamelijk normaal ie mand, leek het. Dus ik probeer de al te bedenken wat voor vreemde draai hij er toch nog aan zou kunnen geven. Ik was verbijsterd toen ik het script las. Ik dacht dat er iets fout was ge gaan in de post en ze me het verkeerde script hadden ge stuurd. Want dit leek nergens op David. Het ging over zulke aardige en normale mensen al lemaal. Dit was wel het laatste wat ik verwachtte van de man die Blue Velvet, Twin Peaks en Lost Highway had gemaakt." „Ik heb een beetje het idee dat er barsten zijn gesprongen in die donkere, verontrustende kant van hem. Ik zei tegen hem: David, ik geloof dat al dat me diteren eindelijk vrucht af werpt'. Maar hij heeft nog steeds wel een paar donkere hoekjes in dat brein van hem. Ik was destijds zeer geschokt toen ik Eraserhead zag. Ik ben blij dat ik hem al kende voordat hij dat maakte. Want hij was al tijd de gezellige buurjongen, een soort Jimmy Stewart. Ik ken niemand die zo normaal werd opgevoed als hij. Dus waar hij al die naargeestigheid vandaan haalde?" Het verhaal van The Straight Story heeft zich werkelijk afge speeld. De 74-jarige Alwin Straight hoorde over de ernstige ziekte van oudere broer Lyle, met wie hij 20 jaar niet had ge sproken. Geld voor een bus kaartje had Alwin niet. Met een minitractor, eigenlijk alleen ge schikt om gras te maaien, reed hij van Iowa naar Winsconsin, in de hoop Lyle nog levend aan te treffen. Mary Sweeney - de vaste 'cutter' van bijna alle Lynch-films - las erover in de New York Times in 1994. Ie mand bezat al de filmrechten op het verhaal, maar Sweeney sloeg toe toen de optie verliep. Ze schreef een script en produ ceerde de film met Lynch als regisseur. De hoofdrol van de oude baas wordt prachtig geac teerd door de 79-jarige Richard Farnsworth. Sissy Spacek speelt Rose, de dochter die vruchte loos probeert de half blinde, oude baas de expeditie uit zijn hoofd te praten. Spacek: „Dit gaat niet over een gemiddelde Amerikaanse familie. Deze mensen leven be neden de armoedegrens. Ze wonen in een agrarische omge ving maar ze zijn geen boeren. Ik geloof dat er zeven kinderen waren. Ze verhuisden soms nl Sissy Spa t s The Straijn Story, verbij ste toen ik h script las ai ging ove n 1 ke aardig n normale iet sen allen lg< i lo Dit was het laats! n ik verwa< van de n die Blue vet, Twir no Peaks en n Highwayed gemaakt sp FOT twee keer per jaar. Mijn rol is tamelijk klein, wat voor het werk niet veel verschil maakt. Je dient toch voor jezelf een com pleet personage te ontwerpen. Rose is een simpele ziel. Ze ver afgoodt haar vader. Ze heeft van alles meegemaakt. Door zich te wijden aan het welzijn van pa, komt er weer richting in haar leven. Toen ik naar die fa milie ging om uit te vinden wat voor iemand Rose eigenlijk is, kreeg ik een vaag antwoord: 'O, ze is altijd zo geweest'. Daar moest ik het mee doen. Ze leek me lief en energiek. Ik zie haar als sterk, maar mentaal een tie ner gebleven. En ze stottert. Dat is niet iets wat wij erbij hebben verzonnen. Ik heb er speciaal voor naar video's gekeken en ik stond ervan versteld op hoeveel verschillende manieren men sen kunnen stotteren." Atoombom Sissy Spacek vertelt tegenwoor dig het avontuurlijke gevoel te rug te hebben gevonden dat ze gemist had sinds het begin van haar carrière. „Ik was begonnen met kleine onafhankelijke films waar altijd tekort was aan geld en tijd, maar waar het niet ont brak aan mooi materiaal, ener gie en passie. Maar op het mo ment dat de mensen je echt in de gaten hebben gekregen, lijkt het alsof een machine de boel overneemt. Je krijgt te maken met agenten, managers, publi- citeits-types en je wordt ge leefd. Dan verdwijnt het plezier in het werk. Dat was een moei lijke tijd voor mij. Vandaar dat ik eruit stapte toen ik kinderen kreeg." „Maar nu is het plezier in ac teren teruggekomen. Ik maak geen carrière-gerichte beslissin gen. Ik plan niets. Ik laat de dingen op me af komen. Krijg ik een boeiend personage aange boden, dan doet het er niet toe of de rol klein of groot is en of de film klein of groot is. Ik neem weer risico's, want er hangt niets vanaf. Ik ben geluk- kig getrouwd en ik heb fantasti sche kinderen." „Het mooie is dat de films die nu mijn kant op komen steeds interessanter lijken te worden. En ik krijg de kans om te wer ken met mensen die ik hoog acht. Zoals nu met David Lynch. Ook Blast From The Past, waar ik met Christopher Walken 35 jaar zit te schuilen voor een atoombom die nooit blijkt te zijn gevallen, was enig om te doen. En Affliction n Nick Nolte en James Co tel was eveneens een ongelotan ervaring. Fantastische acar En alle twee, zeer gepassio in de, lieve, grote beren. Jar h< tien jaar heel erg ziek ge\:n En dan komt hij terug op 11e manier en wint er zelfs ee :h car mee. Daar werden wi maal hevig door geënj neerd. Het is zo'n momei ik besef dat het leven prac Dl en dat ik zelfs gelukkige st dan ooit tevoren." The Straight Story* is meer te zien in Het Kijkh nl Leiden. FILMAGENDA LEIDEN LIOO 1 Hl 07151241307 5133210. Steenstraat 39 The world is not enough 12 jr., dag. 14.00 18 45 21.30. vr alleen 14.00. LIDO 2 Tarzan al Ned. gesproken, dag. 13 00 15 30 19 00. vr alleen 14 30. za alleen 14 30 19.00 The sixth sense 16 jr.. do za zo di en wc 21 30 Sneak Preview ma 21.30 LIDO 3 Star Wars - Episode I al dag. 14.00. 18.45, vr alleen 14 00 Guest House Paradiso al dag 21.30, (beh. vr). LIDO 4 Tarzan al., oog Engelstalige versie, dag 14 30 19.00 21.30, vr. alleen 14 30 STUDIO tel 071-5124130 5133210. Steenstraat 39 Bowfinger a' dag 14 3019.00 21 30. vr alleen 14.30 LUXOR tel 071 - 5121239. Stations weg 19 Kruimeltje ritje al dag 13.30 16 00 19.00, vr alleen 14.15, za alleen 14 15 1900 Mickey Blue Eyes al.. dag. 21.30 (beh vr) TRIANON tel 071 - 5123875. Bree- straat 31 EndofOeysdag 14 15 19.00 21.30. vrza gesi Andre Hazes lag 14 30 19 15 21.30. vrza gesi HET KIJKHUIS tel 071-5661585. Vrouwenkerksteeg 10 The Straight Story vanaf zondag dag 19 15 Fight Club vanaf zondag dag 21.30 Harem Suare vanaf zondag dag 19 45 22.00 ALPHEN A/D RUN EUROCINEMA tel. 0172 - 420800; re serveren 24 uur per dag: 0900 - 2045678. Van Boetzelaerstraat 6 The world is not enough 12 jr., 31 dec 13 30; 1 |an 15 45 18 45 21 15. anderedagen 13 30 15.45 18.45 21.15 Guest House Paradiso 16 jr.. dag. (beh 31 dec.) 21 45. Bowfinger ai dag (beh. 31 dec.) 18.45 21 45 End of Days 16 jr.. dag. (beh. 31 dec 18.45 21.30. Kruimeltje ai 31 dec. 13.30; 1 jan 16.00 18.45; andere dagen 13.30 16 15 1845 Tarzan al.Ned gesproken. 31 dec. 13.45; 1 jan. 16.1b; andere dagen 13.30 16.30 PARKFILMHUIS tel 0172 - 493737 Cornells Geeilaan 2. Cookie's Fortune 31 dec 13.45. 1 ja. 16.15: anderedagen 13.30 16.30 VOORSCHOTEN CULTUREEL CENTRUM tel 071 5612377. Prinses Marijkelaan 4 De Koningen ik al., Ned. gesproken, doen zo t/m wo 13.30. Inspector Gadget al.. Ned gesproken, doen zo t/m wo 15.30 AMSTERDAM CINECENTER >020)6236615 Harem Suaré 19.00. 22 15; zo ook 13.15 The Straight Story 16.15.19.00. 22 00. zo ook 11 00. 13 45 AimeeA Jaguar 15 45.18 45. 21 45; zo ook 11 00 Celebrity .8 30. 19 15. 22.00; zo ook 11.15, 1400 The legend of 1900: 16 00 CINEMA AMSTELVEEN (020) 5475175 Kruimeltje: ma wo 19.30 Tarzan do di 19.30 DESMET (020) 6273434 Harem Suaré 19 45, 22.00 (beh vr za); do vr zo ook 14.30 Buena Vista Social Club: 19.15 (beh vrza); wo ook 14.30 Happiness 21.30 (beh vr za) Bedrooms Hallways do zo wo 18 00 Tu Ridi: do zo wo 17.00 NED. FILMMUSEUM (020) 5891400 Diascoop: nieuw werk do zo 15.00 Satyricon 22.00 (beh vr za) HET KETELHUIS (020) 6840090 André Hazes - zij gelooft in mij 19.30, 21 30 (beh vr za): ma alleen 21.30 KRITERION (020) 6231708 Les Convoyeurs Attendent 17.30, 22.15 (beh vr za); ma niet 22.15 Kruimeltje 7 .00 (beh vr za): ook 12 00. 14.30 (beh za) Crazy 20.00 (beh vr za ma) Qa commence aujourd'hui: 19.30 (beh vr za) Fight Club 21 45 (beh vrza di) Dekalog ma 20.00 BELLEVUE CINERAMA 1 (020) 6234876 Tarzan 19.45, 22.00 (beh vr); 17.30 (beh vr za) BELLEVUE CINERAMA 2 Andre Hazes - zij gelooft in mij 12.30. 14 45 (beh za); 17 15(behvr za). 19.30. 21 45 (beh vr) CALYPSO 1 020)6234876 The Sixth Sense 1 8.45; 21.30 (beh vr) CALYPSO 2 The Blair Witch Project: 12.15. 14 30 (beh za), 16 45 (beh vrza); 19 00. 21 15 (beh vr) CINEMA 1(020)6151243 The world is not enough 19.00, 22 00 (beh vr); 16.00 (beh vr za) End of Days: 21.45 (beh vr) Kruimeltje 18.30 (beh vr) CITY 1 (020) 6234579 End of Days 18.45. 21.30 (beh vr); 13.15. 16.00 (beh vrza);vr 12.45, 15.30; zo ook 10.30 Kruimeltje 13.15. 16.00 (beh vr za); 18.45 (beh vr):vr 12.45. 15.30; zo ook 10.30 CITY 2 Bowfinger: 12.45. 14.45 (beh za); 17.00 (beh vr za); 19.15, 21.45 (beh vr); zo ook 10.15 CITY 3 Guesthouse Paradiso 12.15. 14.15 (beh za); 16.30 (beh vrza); zo ook 10.00 Deep Blue Sea 19.00. 21.45 (beh vr) CITY 4 Notting Hill: 12.45 (beh za); 21.30 (beh vr wo): zo ook 10.15 Random Hearts 15.30 (beh vr), 18.30 CITY 5 StarWars 12.15. 15.15 (beh za); 18 15.21.15 (beh vr) CITY 6 Blue Streak: 16.30 (beh vr za); 19.00. 21.45 (beh vr) CITY 7 Fight Club: 21.15 (beh vr) TUSCHINSKI (020) 6262633 The World Is Not Enough 12.00, 15.00 (beh za); 18.15. 21.30 (beh vr) Guesthouse paradiso 18.45,21.45 (beh vr) Analyze This 16.00 (beh za); 21.45 (beh vr) Runaway Bride 16.00 (beh vr za); 19 00 (beh vr) The general's daughter 18.30. 21.30 (beh vr) Mickey Blue Eyes 18.45. 21.45 (beh vr) RIALTO(020)6753994 OProme.ro Dia 19.45. 21.45 (beh vr: d. niet 21.45); zo ook 13.00, 15 30 The Hole 13.45 Dance of dust- 20.15 (beh vr) Of freaks and men: 17.45 (beh vr) De Stilte 22.00 (beh vr); zo ook 15.45 Los Amantes del Circulo Polar: 18.00 (beh vr) De blinde fotograaf: di 22.00 THE MOVIES (020) 6386016 The Straight Story 17 30. 19.45, 22.00 (beh vr) Les Convoyeurs Attendent 19.30. 21.45 (beh vr) Mifune's last song 17.45,20.00. 22.15 (beh vr) Los Amantes del Circulo Polar 14,30. 19.00 (vr niet 19.00; za niet 14.30) Eyes wide shut: 21.30 (beh vr) Festen: 1/15 (beh vr) Buena Vista Social Club: 12.30, 17.00 (vr niet 17.00; za niet 12.30) DE UITKIJK (020) 6237460 Mifune's last song: 15.15 (beh vr; za met 15.15). 19.45.22.00 Tea with Mussolini 12.45, 17.30 (beh vr za) DEN HAAG BABYLON reserveerhin 0900 - 9363, kassa: 070 - 3471656, in winkelcen trum Baby Ion. Les Convoyeurs attendent 16 jr., dag. (beh. vr za) 21.45. The straight story 16 jr., dag. (beh. vr za) 19 0021 45 Mifune's last song 16 jr dag. (beh. vr za) 21.30 Buena Vista Social Club al. dag (beh vr za) 19.00 Tea with Mussolini al., dag. (beh. vr za) 16 15 Kruimeltje al., dag. (beh za) 10.45 13.30 16.15; dag (beh vrza)ook 19 00 Tarzan al.. Ned. gesproken, dag. (beh. za) 11.00 13.30 16.15 Kirikou en de heks al., dag. (beh. za) 11 30 13.30. PATHÉ Scheveningen info reserveer- lijn 0900 -1458, Kurhausweg 2. Bowfinger al .dag. 11.50 14.30 16.50 19.10 21.30; vr alleen 11.50; za alleen 19.10 21.30. Blue Streak 12 jr.. dag. 12.00 14.20 17.00 19.30 21.50; vr alleen 12.00 14.20; za alleen 19.30 21.50. Deep Blue Sea 16 jr., dag. 12.10 21.40; vr alleen 12.10; za alleen 21.40. Tarzan al., Orig. Engelstalige versie. dag. 14.50 17.10 19.20; vr alleen 14.50; za alleen 19.20. The world is not enough 12 jr., dag 12.20 15.20 18.20 21.20; vr alleen 12.20; za alleen 18.20 21.20. Guesthouse Paradiso 12 jr.. dag. (beh. vr) 19.40 22.00. Fight Club 16 jr.. dag. (beh. vr) 18.10 21.10; di niet 21.10. The Blair Witch Project 16 jr., za. 00.10. Star Wars Episode I, a l., dag. (beh vr) 18.00. The sixth of sense 16 jr.dag. 21.30, zaook 24.00 End of days 16 jr.. dag. 12.30 15.10, 19.00 21.50; vr met 19.00 21.50; za met 12.30 15.10. Kruimeltje al., dag. (beh za) 12.40 15.40. De IJzeren Reus ai., dag. (beh za) 11.40 13.50 16.00. Tarzan al.. Ned. gesproken, dag. (beh za) 12.50 15 10 17.20 (vrniet 17.20). HAAGS FILMHUIS tel. 070 - 3656030, Spui 191. 0 primeiro dia 16 jr., dag. (beh vrza) 21.45: do zo t/m wo ook 16.15. The Shining 16 jr di wo 19.00. Golden Earring 16 jr.. do zo t/m wo 16.15 Sneak preview 16 jr., ma 22.00. Cirkelientje al., vanaf 4 jaar (Ned. ge sproken), do zo t/m wo 14.00. Ikke Niet al., vanaf 8 jaar (Ned. on dertiteld), do zo t/m wo 14.00. PATHÉ METROPOLE info reserveerlijn 0900 -1458, Carnegielaan 16. The world is not enough 12 jr.. dag 12.15 15.15 18.45 21.45; vr.av. en za.mid. gesl. André Hazes 16 jr.. dag. (beh vr) 21.15. The General's Daughter 16 jr.. dag. (beh vr) 21.15. Mickey Blue Eyes 12 jr., dag. (beh vr) 18.15 21.15. Notting Hill al dag. 12.30 15.15 18.15 21.15; vr.av. en za.mid. gesl. Tarzan al., Ned. gesproken, dag. 12.30 15.15 18.15; vr.av. en za.mid. gesl 11.30 13.50 16.10 OMNIVERSUM tel. 0900 - omnive (0900 - 6664837786). Pres. Ken laan 5. Cocos, Island of the sharks al., 13.00 16.00 19.00;vr alleen 1 16.00; dag. (beh vr). Africa's Elephant Kingdom 12.00 15.00; za alleen 15.00. Whales al .dag 10.00 14.00 1 za alleen 14 00 17.00 Extreme al., dag. (beh vr) 20.0C 1 Reis naar de planeten al. dag. 1 18.00; vr alleen 11.00; za allee 18.00 Een zee van leven al., dag. (beh 21.00. Bestaande uit 'Cocos, Is of the Sharks' en 'The Living Se gesl. Kruimeltje a Harem Suaré 16 jr.. dag. (beh s k 14.00. za) 19.15; di wo ook 1 La vida es silbar 16 jr dag (beh vr za) 19.15; do zo ma ook 16.15. Relax, it's just sex 16 jr.. dag (beh vr za ma) 21.45. Of freaks and men 16 jr., di wo 16.15. Aimée und Jaguar 16 jr.. dag. (beh vr za) 19.15. Los Amantes del Circulo Polar 16 jr.. dag. (beh vrza) 19.15; dozomaook 14.00 al dag. 13 0015.45 18.45; vr.av. en za.mid. gesl. De IJzeren Reus a Ned. gesproken, dag 12 30 15.15; za.mid. gesl. PATHÉ BUITENHOF info reserveerlijn 0900-1458, Buitenhof 20. The world is not enough 12 jr.. dag. 12.20 15.20 18.20 21.30; vr alleen 12.20 15.20; za alleen 18.20 21.30. End of days 16 jr.dag. 10.45 13.20 16.00 18.50 21.40; vr alleen 10.45 13.20; za alleen 18.50 21.40 Tarzan al., orig. Engelstalige versie, dag. 12.00 14.10 16.30 19.00 21.50; vr alleen 12 00 14 10. zaal- leen 19.00 21.50. Blue Streak 12 jr dag. (beh vr) 22.00. The sixth sense, 16 jr dag. (beh vr) 18.1021.00. The Blair Witct (beh vr) 18.40 21.x Kruimeltje al., dag. 10.55 13.30 16.20 19.10; vrniet 16.20 19.10; za niet 10 55 13 30 16 20 Tarzan al.. Ned. gesproken, dag. (beh za) 11.00 13.10 15.50. Inspector Gadget al. dag. (beh za) TOP 10 Bestt 1 (3) Kruimeltje 2 (1) The world is not enou 3 (4) Disney's Tarzan 4 (2) End of Days 5 (5) Bowfinger 6 (6) Guest House Paradis 7 (7) Blue Streak 8 (17) De IJzeren Reus 9(8) Andre Hazes-Zi| gelt in mi] 10(10) Stars Wars 0 ïaPreuw binnengekomen Wi hfc

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1999 | | pagina 18