Leidse schept aangename werelden
Cultuur Kunst
H
Wat mag dat project van
de eeuw eigenlijk kosten?
\ad Nuis vraagt extra
aandacht voor jongeren
Lisa Marie verlaat Michael Jackson
leTdte jazzweek
CHEF GERT VISSER. 071-5356441
4nne Kruytbosch, creatief aanneemster: 'Het is net als de was ophangen
ien zuilengalerij hier, een antieke tuinbank daar. Fres-
:o's op de muren. Het zijn de middelen waarmee de
,eidse Anne Kruytbosch haar fantasiewerelden schept.
Tien jaar geleden ontdekte ze haar vaardigheden als de-
:oratieschilder. Nu voert ze met haar bedrijf Metropolis
ils creatief aanneemster totaalprojecten van woningen
>n bedrijven uit.
IIDEN
RUDOLF KLEUN
)e resultaten zijn apart, een
nengeling van neo-klassiek en
rt-deco. In samenwerking met
ien stucodoor 'Romeinse' zui-
:n en timpanen van hout,
unststof of beton die ze met
ehulp van oude verftechnieken
elf 'marmert'. Een andere verf-
echniek die ze toepast is het
ïouten', het met verf weerge-
en van houststructuur. Daar-
laast schildert ze eigenhandig
illerlei al dan niet symbolische
aferelen of maakt ze 'trompe
le oeil' ('gezichtsbedrog') fres-
*Vs.
Alle benodigde technieken
leeft ze zichzelf eigen gemaakt.
Na de middelbare school heb
een jaar toneelacademie in
laastricht gevolgd. Min of
leer bij toeval kwam ik vervol-
ens in Antwerpen in aanraking
iet cursussen 'houten' en
narmeren'. Ik bleek er gevoel
oor te hebben. Dat is belang-
jk. Maar verder is het vooral
en kwestie van het heel veel
jen."
Opdrachten beperkten zich
anvankelijk tot kleiner werk.
[et opknappen van meubels,
et decoreren van (winkel)ge
els en kamers. Jarenlang
laakte ze ook de klassiek-ge-
nte decors voor de folders van
■n fabrikant van exclusieve
adkamers. Ook schilderde ze
ecors voor televisiereclames.
Al doende ontwikkelde Anne
zich tot een aannemer die ook
grote projecten uitvoert. Het in
richten van grand cafe's in Lei
den en Zoetermeer, een zonne-
centrum in Amsterdam en het
decoreren van de villa van een
winnaar van de postcodeloterij
zijn enkele van die grote klus
sen.
De uitvoering van het werk.
waarbij geen detail van het inte
rieur wordt overgeslagen, bete
kent vooral veel organiseren. „Ik
heb zelf geen personeel. Ik
maak de schetsen en ga dan op
zoek naar vakmensen om het
uit te voeren. Een bouwbedrijf,
een meesterstucadoor die alle
ornamenten kan maken zoals ik
ze wil hebben, een smid.''
Dat neemt overigens niet weg
dat ze ook bij dat soort projec
ten zelf de kwast hanteert. „Drie
weken voor de oplevering van
een grand café kreeg ik negentig
hardboardplaten aangeleverd
die ik allemaal moest houten.
Dat doe je gewoon, je gaat door.
Dan heb je geen tijd om in de
stad de kunstenaar uit te han
gen. heb je toch al niet in dit
werk. Ik moet dan altijd denken
aan de uitspraak van Herman
Brood toen hem werd gevraagd
wat hij voelde als hij schilderde.
Die zei toen dat het net zoiets is
als de was ophangen. Nou, dat
is bij dit werk net zo."
Ze is inmiddels zover dat ze
vooral opdrachten aanneemt
die ze zelf mooi vindt. In het
verleden werd ze ook nogal
Anne Kruytbosch bij haar schilderij 'Visioen': „Mijn grote doorbraak moet nog komen."
eens gevraagd om in ontwerpen
van anderen 'hout' of 'marmer'
techniek te verzorgen omdat ze
nu eenmaal een van de weinige
decorschilders in Nederland is
die dat kan. Een beroep op die
ambachtelijke vaardigheden zal
ze nog steeds niet per definitie
afwijzen. „Maar verder wil ik
wel kunnen doen wat ik zelf
mooi vind. Toen laatst iemand
veranderingen bleef vragen in
mijn ontwerp heb ik uiteindelijk
ook gezegd dat hij maar een an
der moest zoeken. Dat ging ge
woon te ver."
Naast haar werk als creatief
aanneemster geeft Anne Kruyt
bosch van tijd tot tijd cursussen
aan mensen die zelf willen mar
meren of houten. Binnenkort
begint ze weer met lessen
wandbeschildering en marme
ren. Bovendien schildert ze ook
nog. Een van haar schilderijen
'Visioen', waar ze een jaar aan
werkte, gaat naar een Amster
damse opdrachtgever. Als het
aan haar ligt zal het daar niet bij
blijven. „Iemand heeft mij voor-
WASHINGTON RTR/ANP
EN HAAG ANP
let cultuurbeleid voor de komende jaren moet jonge mensen ver-
ouwd maken met kunst en cultuur. Dat schrijft staatssecretaris
luis van cultuur in zijn adviesaanvraag voor de Cultuurnota 1997-
ooo.
Het stuk volgt op de notitie Pantser of ruggegraat, waarin de be-
indsman de uitgangspunten voor zijn beleid voor 1997-2000
:hetste. Het dient als uitgangspunt bij de beoordeling van de be-
idsplannen van de ruim vierhonderd kunst- en cultuurinstellin-
en. Die plannen moesten zij voor 1 januari indienen.
In mei brengt de Raad voor cultuur advies uit over de beleids-
lannen. Mede op basis van dat advies presenteert de bewindsman
p prinsjesdag de Cultuurnota 1997-2000.
Michael Jackson en Lisa Marie
Presley gaan scheiden. De we
reldberoemde Amerikaanse
zanger en de dochter van wij
len Elvis Presley waren ruim
twintig maanden getrouwd.
De scheiding is aangevraagd
door de 28-jarige Presley Haar
publiciteitsagent. Paul Bloch,
motiveerde de stap met „on
overbrugbare verschillen",
zonder op de details in te gaan.
Lisa Marie Presley, het enige
kind van de 'King of Rock 'n
Rolf, en Jackson stapten op 26
mei 1994 in het geheim in het
huwelijksbootje in de Domini
caanse Republiek. Presley
bracht twee kinderen mee uit
haar vorige huwelijk met de
muzikant Danny Keough. Het
echtpaar Jackson verdeelde
zijn tijd tussen Neverland
Ranch van de popster en Pre
sley's residentie Hidden Hills.
Elf weken na het huwelijk
verklaarde een schijnbaar ge
lukkige echtgenote nog: „lk
ben heel erg verliefd op Mi
chael. Ik wijd mijn leven eraan
om een goede vrouw voor hem
te zijn. Ik begrijp en onder
steun hem. We zien ernaar uit
een gezin te stichten en een
gelukkig en gezond leven te
leiden."
Kritische waarnemers spra
ken over een showhuwelijk dat
moest afleiden van de schan
dalen rond Jackson. De inmid
dels 37-jarige zanger gaat ge
bukt onder openlijke beschul
digingen van seksueel mis
bruik van jongens.
EN ARCHITECT VOOR DE LAKENHAL
Prijsvragen zijn
een prikkel om
de artistieke tem-
eratuur te laten stijgen'. Dat
ei staatssecretaris Nuis van
ultuur onlangs bij de uitreiking
in de Prix de Rome in het Ne-
erlands Architectuurinstituut
JAi). 'Maar er zitten ook slech-
kantjes aan wedstrijden',
)egde hij er aan toe. Nuis doel-
daarmee op instellingen die
rijsvragen uitschrijven om
oedkoop aan ideeën te ko
len' en competities die in het
ven worden geroepen om 'po-
tieke tijdwinst te boeken',
fzou bijna denken dat de
aatssecretaris Leiden voor
gen had toen hij deze uit-
>raak deed. Toch is dat de situ-
ie die mijn goede collega
ans Bik voorstelt in zijn inge-
anden stuk in het LD van 5-1-
Mij lijkt het niet zo'n goed
lee want perikelen in het verle
en zijn er mede de oorzaak
in dat Leiden voorkomt in het
NA-zwartboek van prijsvra-
en.
e architectenkeus voor De La-
fnhal zou naar mijn mening
fn prima gelegenheid zijn voor
- gemeente Leiden om van dit
echte imago af te komen. Hoe
at zou kunnen volgt hieronder,
aarbij ik het verwijt van frikke-
gheid maar even op de koop
ie neem.
et zal LD-redacteur Jan Rijs-
ain hopelijk niet zijn ontgaan
it goede architectuur slechts
in gedijen bij een optimale re-
tie tussen opdrachtgever en
'chitect. Welke eisen stellen we
an de opdrachtgevér? Wat mag
et eigenlijk kosten dat 'project
an e eeuw' van Rijsdam? De
rid,se architect is dood, sugge-
'ert hij. Zou de doodsoorzaak
tisschien wurging geweest
jn? Of ondervoeding?
vraag mij af of de stad er niet
lee gediend zou zijn als de
eer Rijsdam zijn pijlen een an-
ere kant uit richtte, in plaats
an zijn heil te verwachten van
•n al te vaak geprostitueerde
ïroepsgroep?
Het Stedelijk Museum De Lakenhal is een belangrijk
gebouw voor de stad Leiden. Uitbreiding van het muse
um gebeurt maar één maal in een eeuw en is dus een
ambitieuze opdracht voor architecten. In deze krant
een debat over Leidse bouwkunst en over de vraag wie
de opdracht moet krijgen voor de uitbreiding van De
Lakenhal.
De gemeenteraad die deze stad
bestuurt moet zelf (geen com
missies of ambtenaren) het
voortouw nemen en beslissen
wat er gaat gebeuren. De raad
zou in de eerste plaats, en in al
le openheid, moeten aangeven
op welke wijze er ontworpen en
gekozen gaat worden: via een
prijsvraag, nationaal of interna
tionaal, een meervoudige op
dracht, enkele uitnodiging of
langs de weg van de door de
Bond van Nederlandse Archi
tecten (BNA) uitgedachte 'visie-
presentatie'. Via de BNA te Am
sterdam kan men eerste klas
advies inwinnen over de ver
schillende mogelijkheden.
Uit de keuze van de gemeente
raad zal wel blijken of men 'ar
chitectuur met een kleine of
grote A' wenst. Wil men een
buitenlandse hotemetoot, of
een Nederlandse architect? Er
zijn er genoeg die het kunnen.
Gaat Leiden Groningen achter
na, ja of nee?
Tenslotte iets over het interview
met Fons Verheijen (LD 16-12-
95), onder de titel 'Aannemers
houden de vernieuwing in de
bouw tegen'. Mijns inziens gaat
FOTO LOEK ZUYDERDUIN
speld dat mijn grote doorbraak
nog moet komen. Wie weet is
het daar wel mee."
Voor inlichtingen over de cur
sus wandbeschildering en
marmeren: Metropolis, 071-
51418431.
Het Groot Niet
Te Vermijden
mijdt diepgang
THEATER
RECENSIE HANS VERSLUIS
Voorstelling 'Back in town' door Het
Groot Niet Te Vermijden (Louis Kockel-
mann. Anton van der Burgh. Jochem
Kroon, Bert van Bommel en Peter Tinke),
regie Rien Kroon Gezien 18/01, schouw
burg, Leiden.
Verheijen met die uitspraak een
station te ver. Het gebeurt niet
zo vaak dat ik het als architect
opneem voor de aannemer.
Meestal zijn we opponenten, en
zo hoort het ook. Maar hier past
een kanttekening. Want wat is
vernieuwing?
Echte vernieuwing is toch niet
dat mensen zich in aluminium
huizen lekker moeten voelen.
Zoals ook de préfab-bouw en
robotisering geen architectuur-
vernieuwing brengt: zie Ameri
ka en Japan waar je de mooiste
geprefabriceerde Hans-en-
Grietje huizen in de catalogus
kunt uitzoeken. De aannemer
in Amsterdam of Leiden heeft
een heel andere bouwopgave:
zorg om de voorthollende ver
nieuwing bij te houden, zorg
voor goede uitvoering van de
bedenksels van ontwerpend en
regelgevend Nederland en Eu
ropa. Milieuzorg. 'Education
permanente'. Ook voor archi
tecten!
De klacht van Verheijen dat de
prijzen van aannemers altijd in
'rook' gehuld zijn raakt kant
noch wal. Dat hebben we met
z'n allen toch zo gewild? Ook de
architecten. Vrije concurrentie
moest er zijn, ook in Europees
verband. Lang leve de vrije
markt-economie!
Echte vernieuwing zou zijn als
architecten zich samen met
aannemers zouden inspannen
voor vergroting van de architec
tonische kwaliteit. Een eeuw of
langer geleden waren ze nog
een en dezelfde persoon. Grote
vormgevers beschikken nog
steeds over een eigen werk
plaats. Het is de beste manier
om voeling te houden met de
techniek.
Fons Verheijen kan mooier
bouwen dan interviews geven.
Leiden moet hem bij het zoeken
naar een architect voor de uit
breiding van De lakenhal zeker
niet passeren. Evenmin als zijn
collega Hans Bik.
ir. Jaap Franso, architect BNA-
BASSIC INSTINCT
Zevenkoppig gezelschap met een reper
toire dat bestaat uit rock-, soul- funkco-
vers. waarbij driestemmige (en soms
zelfs vijfstemmige!) vocalen opvallen.
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21.
HANS EN CANDY DULFER
Hans en Candy Dulfer nemen de war
ming up van het Jazzfestival voor hun
rekening Veelzijdige Hans combineert
op onvoorstelbare wijze jazzmuziek met
pop. freefunk. avantgarde-rock en zelfs
speedmetal. Dochter Candy werkte sa
men met sterren als Prince, Van Mor
rison, Pink Floyd en Aretha Franklin.
22.30 u. De Waag, Aalmarkt 21.
B B. ANDTHE BLUESFACTORY
Amerikaanse rhythm blues van acht-
mans-band met spetterende blues en
Rumoer achter in de zaal: een
zwerver verstoort de voorstel
ling van het trio De Groot. Met
zijn winkelwagen gevuld met le
ge Hessen en plastic zakken rijdt
hij het podium op. De man be
tast de microfoon, krabt aan
zijn achterste, snuift, rochelt en
zet plotseling met een dijk van
een stem een liefdeslied in,
waarna hij door de toneelmees
ter de coulissen wordt inge-
jaagd.
Eigenlijk stonden er geen vijf,
maar wel honderd artiesten op
de bühne van de Schouwburg,
zo snel wisselden de spelers van
rol en instrument. Het Groot
Niet Te Vermijden bracht giste
ren voor de 54ste keer in het
land en voor de eerste keer in
Leiden de show 'Back in town'.
Het vijftal onder leiding van
Louis Kockelmann speelde, ac
teerde en goochelde alsof het de
eerste keer was: vol passie,
energie en virtuositeit. Theater
om naar te luisteren' of 'muziek
om naar te kijken', zoals 'Het
Groot' zijn optredens typeert,
'Back in town' is het allebei.
Humor is een belangrijk ele
ment van de show. Parodie, dat
is het wapen. De goochelaar die
al rennend en met drukke arm
gebaren een nar tevoorschijn
tovert. Het blokfluitensemble
van de Gereformeerd Vrijge
maakte Kerk dat voor ons een
'licht erotisch lied van de Zuid
nederlandse componist Van
Willigen' speelt. Niet alle grap
pen zijn even orieineel en som
mige neigen naar het clichéma
tige, zoals de kruiskrabbende
ceremoniemeester en de repe-
terendegrammofoonplaat.
In verbazingwekkend tempo,
met uitzondering van de ouver
ture, volgen de acts elkaar op,
van zingende officieren van het
Rode Leger tot kerkorgels en
partyband. Kockelmann impo
neert niet alleen met zijn zang
talent, maar ook als acteur.
Het is jammer dat 'Back in
town' enige diepgang ontbeert.
De acts hebben weinig of niets
met elkaar te maken, elke rode
draad ontbreekt. Alles draait om
amusement, amusement en
nog eens amusement. Indruk
wekkend amusement, dat wel:
'Het Groot' slaagt erin vanaf het
begin de zaal in vervoering te
brengen. Het publiek laat zich
gewillig meetrekken in het
spektakel. 'Inhaken!' en de
voorste rijen deinen direct mee
op de klanken van het huwe-
lijksbandje. Maar niemand weet
zich, eenmaal buiten, meer dan
de slotmelodie te herinneren.
TALENT AWARD 1996
Voorde Jazz Talent Award 1996 treden
vijf veelbelovende talenten in het strijd
perk Nr. 3: drummer Joop Kooger
20.30 u. De Waag. Aalmarkt 21
WILLEM BREUKER KOLLEKTIEF
Breuker richtte in '74 zijn Kollektief op
De muziek omvat alles. Een humorist i
sche mengelmoes van diverse muziek
stijlen. Van klassiek tot opera, freeiazz,
filmmuziek en zelfs marsmuziek.
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
SCOTT HAMILTON
Wereldberoemde tenorsaxofonist Scott
Hamilton op herhaling in Leiden Werk
te met Benny Goodman, Gerry Mulligan
en Rosemary Clooney en had een thea
tertournee met Pim Jacobs en Rita
Reys.
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel.
BIRD NIGHT
Unieke film en muziekgebeurtenis. Film
over saxofonist Charlie Parker met mu
ziek van orkest Nine is Fine.
20.00 u. LAKTheater, Cleveringaplaats.
JEAN 'TOOTS' THIELEMANS QUARTET
De eerste van drie topartiesten in de
kerk. Deze wereldberoemde mondhar
monicaspeler speelde met alle groten in
de jazz en wordt begeleid door het Com
bo Erik Kooger en Simon Rigter.
20.00 u. Hooglandse Kerk, ingang
Nieuwstraat.
JAZZ TALENT AWARD 1996
Voor de Jazz Talent Award 1996 treden
vijf veelbelovende talenten in het strijd
perk. Nr, 4: altsaxofonist Rik van de
Bergh.
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21.
B B. AND THE BLUESFACTORY
Achtmans-band brengt spetterende
blues en soul.
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
JOFEL SHOWFULL
Onder leiding van Huub Weijers
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
tÊBBMRESHSEMÊM
HIGH TEA MET THE JAZZY RABBITS
Jazzprogramma voor 55-plussers Hol
landse onzintekst naast een serieus
stukje Ellington, New Orleans, Haagse
stijl en zelfs Sinterklaasliedjes.
14 u. De Waag, Aalmarkt 21.
KROEGENTOCHT
Met de bus langs 41 kroegen. Overal li
ve-muziek
21-2 uur, Binnenstad.
JAZZ TALENT AWARD 1996
Voor de Jazz Talent Award 1996 treden
vijf veelbelovende talenten in het stri|d
perk. Nr. 5; gitarist Raymond Nijenhuis
20.30 uur, De Waag. Aalmarkt 21.
OPENINGSCONCERT
De officiële opening wordt dit jaar ver
zorgd door de West Coast Big Band en
de Intercity Jazz Men. Het repertoire van
de WCBB varieert van de klassieke big-
bandmuziek van o.a Glenn Miller tot
jazzrock, funk en swing van hedendaag
se componisten als Herbie Hancock. De
Intercity Jazz Men produceren swing,
mainstream, latin en bebop
14 u. De Waag, Aalmarkt 21.
JAZZ TALENT AWARD 1996
Voor de Jazz Talent Award 1996 treden
vijf veelbelovende talenten in het strijd
perk Nr. 1 saxofoniste Els Voorhoeve
20.30 u. De Waag. Aalmarkt 21.
THE DUKE'S ALL STARS
Plaatselijke band onder leiding van Toon
Griffioen.
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
THE BLUES BASTARDS
Optreden van Andrew Spieker en Martijn
van Iterson The Blues Bastards.
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
JAZZ TALENT AWARD 1996
Voor de Jazz Talent Award 1996 treden
vijf veelbelovende talenten in het strijd
perk Nr 2 zangeres Jitteke Blussé
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21.
THE HOUDINI'S
Bekend hardbop-sextet met als belang
rijkste inspirator Art Blakey. The Houdi
ni's brengen een eerbetoon aan de 'the
big five' te weten Irving Berlin, Jerome
Kern, Cole Porter, George Gershwin en
Richard Rogers.
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
XANGO
Specialisten in Braziliaanse muziek
Aanvankelijk alleen covers, later ook ei
gen materiaal
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
JAZZ IN CASA
Dolf del Prado en Don Bennet in nieuwe
lokatie.
15.30 u. Danssalon In Casa, Lammer
markt 100.
KAREL BOEHLEE BAND THE VOI
CES OF SOUL
Gloednieuwe gospel- en soulformatie,
opgericht door zangeres Simone Por-
mes. Met composities van o.a. Bebe&
Cece Winans, Quincy Jones, Take 6 en
Karei Boehlee,
22 u. De Waag, Aalmarkt 21
JAZZ AT THE TEMPLE
Jazz-diva van Surinaamse afkomst Deru
se Jannah vult de tempel met haar we
reldberoemde stemgeluid. Wordt bege
leid door het Combo Rik van den Bergh
20 u. Rijksmuseum van Oudheden, Taf-
feh-zaal, ingang Papengracht 29.
HET HEELKUNDE COMBO
Sinds I ')H3 maken de H artsen gezellige
jazzmuziek.
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
THE ROSENBERG TRIO
Tweede avond van de Highland Jazz
Concerts met de neven Rosenberg. Ook
bekend van het North Sea Jazz Festival
Grote voorbeeld was Django Reinhardt
Mmv. Combo Raymond Ni|enhuis
20 u. Hooglandse Kerk, ingang Nieuw-
THE BIMBO BOX BLUES BAND
Leidse blues- en boogie band. Veelzijdig
repertoire van o.a. Muddy Water, Robert
Johnson en Stevie Ray Vaughari
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21
MR BOOGIE WOOGIE THE FIRES-
WEEPBLUESBAND
Leids gezelschap Mr. Boogie Woogie.
Enc-Jan Overbeek en zijn band spelen
repertoire van Muddy Waters, Robert
Johnson en Stevie Ray Vaughan
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
JIM WAKE THE SLEEPWALKER
De Amerikaanse songwriter/zanger/gita
rist Jim Wake woont en werkt sinds em
ge tijd in Leiden. De muzikanten van
The Sleepwalker zijn eveneens afkom
stig uit de Leidse blues en popscene
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
LEIDSE JAZZWEEK GALA 1996
Een speciale Leidse versie van Jazz At
The Philharmonic. Bernard Berkhout
ontvangt met zijn nieuwe band The New
Thundering Swingmates een aantal spe
ciale gasten, o.a Pim Jacobs en de
Amerikaanse zanger Ingram Washing-
DE GIGANTJES
Zoals sterren als Big Joe Turner en Louis
Jordan dat zo'n 45 jaar geleden deden
De Gigantjes met aanstekelijke rhythm
en bluesmuziek
20.30 u. De Waag. Aalmarkt 21.
JAZZ FOR KIDS
Blazers tot 20 jaar kunnen deelnemen
aan een openbare repetitie van de pro
fessionele big band The Highlight Jazz
Orchestra Presentatie Meta de Vries.
14 u. De Waag, Aalmarkt 21.
JAZZ TALENT AWARD
Uitreiking van de award waarna Wik
Horn Kwartet.
16.30 u. De Waag. Aalmarkt 21.
THE STRAIGHT SOUL BAND
Voor de vierde keer speelt deze band,
waarvan de roots in Leiden liggen, tij
dens de Leidse Jazzweek Muziek van
o.a. Otis Redding, James Brown en
Aretha Franklin.
22 u. De Waag, Aalmarkt 21.
BASSIC INSTINCT
Opnieuw, rock-, soul- funkcovers, waar
bij driestemmige (en soms zelfs vijl
stemmige!) vocalen opvallen.
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
GOSPELCONCERT
Milly Scott met haar kwartet olv Jan Wi
chert Bunschoten, mmv The St. John's
Jazz Pilgrims. Zij zingt spirituals en
gospels die zij van haar grote voorbeeld
Mahalia Jackson leerde
15 u. Hartebrugkerk, Haarlemmerstraat
106-110.
JAZZ IN CASA
Dolf del Prado en Don Bennet in nieuwe
15.30 u. Danssalon In Casa, Lammer
markt 100.
THE LAND OF OO-BLA-DEE
Won vorig jaar mei het internationale
jazzconcours in Breda. Op het repertoire
eigen bewerkingen van muziek van o.a
Duke Ellington maar ook prachtige stuk
ken uit het repertoire van Sarah Vaug
han.
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21
NUEVO MANTECA
Afsluiter van de Jazzweek. Jazz en Latin
Jazz. Een jaar geleden maakte de band
met succes haar debuut aan de Amen
kaanse westkust
20.30 u. De Waag, Aalmarkt 21.
JAMSESSION OF SURPRISE ACT
Uitswingen van de Leidse Jazzweek
21.30 u. Jazzcafé The Duke, Oude Sin
gel 2.
Voor verdere informatie over de Leidse
Jazzweek: zie de dagelijke Uit-pagina in
deze krant.