Pierce Brosnan ziet zijn
droom in vervulling gaan
Film
Belle de Jour: grens tussen
droom en realiteit vervaagt
Documentary Filmfestival in Amsterdam
IWOENSDAG 29 NOVEMBER 1995
Jim Carrey: hoofdrol in Truman Show
Hollywood Terwijl zijn nieuwste Film Ace Ventura: When Natu
re Calls de Amerikaanse 'boxoffice' aanvoert, staat Jim Carrey
reeds geboekt tot in de 21ste eeuw. In één van zijn nieuwe pro
jecten zal hij zich voor het eerst van een meer serieuze kant la
ten zien. Carrey tekende onlangs een contract met Paramount
voor de hoofdrol in The Truman Show, de nieuwe film van Peter
Weir. Hierin speelt Carrey een verzekeringsagent, wiens leven
door een reeks onverwachte gebeurtenissen een compleet ande
re wending neemt. Aanvankelijk ging de acteur niet akkoord met
het geboden salaris van twaalf miloen dollar, aangezien zijn
vraagprijs tegenwoordig boven de twintig miljoen uitkomt. Maar
de kans met één van Hollywoods meest gerespecteerde filmma
kers te werken, deed hem het bod alsnog accepteren. Voor hij
aan The Truman Show kan beginnen zal Carrey eerst nog in
twee komedies aantreden, te weten Cable Guy en Liar, Liar. Ook
een vervolg op The MaskUgl in het verschiet.
Disney komt met animatie-primeur
hollywood The Walt Disney Company komt één dezer dagen
met een primeur: Toy Story is de eerste avondvullende animatie
film die volledig met behulp van computertechnieken tot stand
is gekomen. Hoewel de studio bij de vervaardiging van haar
laatste grote tekenfilms reeds computertechnieken gebruikte,
kwam het leeuwedeel van de animitie op traditionele wijze tot
stand. Toy Story, waarin twee stukken speelgoed strijden om de
macht over een kinderkamer, is echter beeld voor beeld digitaal
vervaardigd. Disney produceerde Toy Story in samenwerking
met Pixar, het computerbedrijf dat met dezelfde technieken al
een Oscar won voor de korte film Tin Toy. De film wordt in Ame
rika in de kerstvakantie uitgebracht, en wordt gezien als één van
de belangrijkste publiekstrekkers.
FILMSIN LEIDEN
FILM OVERZICHT
MARCO VAN PELT
Parkfilmhuis. Comelis Geellaan 2. Al-
jphen aan den Rijn: Rear Window, do
[20.30 uun LAKcinema. Cleve-
|ringaplaats 1. Leiden: Belle de Jour, ma
[20.30 uur. Kijkhuis. Vrouwenkerksteeg
10. Leiden: The Doors, ma 20.00 uur.
belemmering voor de mens, die
zich daardoor niet volledig kan
uiten.
Een jonge doktersvrouw leidt
's middags een geheim leven in
een bordeel. Haar klanten be
vredigen daar haar sado-maso
chistische verlangens, die lange
tijd alleen maar in haar dromen
bestonden. Een jeugdige gang
ster, vertolkt door Pierre dé
menti, wil haar voor zich alleen
hebben en dreigt haar echtge
noot alles te vertellen.
Bunuel vermengt in Belle de
Jour bizarre humor met ontroe
rende momenten; hij maakt van
het boek van Joseph Kessel een
film die de grens tussen droom
en werkelijkheid doet vervagen.
The Doors
Toen acteur Kyle MacLachlan
tien jaar was, stonden The
Doors op het hoogtepunt van
hun roem. Echte herinneringen
zal hij dan ook niet aan de band
hebben. Toch speelde hij in
1991 de hoofdrol in de film The
Doors, en de gelijkenis met Jim
Morrison was treffend.
Regisseur Oliver Stone slaagt
er in de film van enkele intieme
momenten te voorzien. Hij
brengt de jaren zestig, met de
drang naar vrijheid en uitspat
tingen, uitstekend in beeld,
maar over de persoon Morrison
kom je door het zien van The
Doors niets te weten.
<J3Rear Window (1954) van Alfred
■JHitchcock is een klassieker van
Jr;de eerste orde en een hoogte
punt uit het oeuvre van de re
gisseur. De hoofdpersoon (een
rol van James Stewart) is fotore
porter bij een roddelblad. Door
ieen ongelukje zit hij in het gips
ejèn in een rolstoel. Hij verveelt
te pletter en de enige die
®1zijn isolement doorbreekt, is
pijn verloofde, gespeeld door
iGrace Kelly. Om zichzelf bezig
|te houden en om de tijd te do
den, gluurt hij af en toe door
ieen telelens naar het flatge
bouw aan de overkant,
j Alles lijkt onschuldig, totdat
Stewart verdachte dingen ziet.
Volgens hem heeft de overbuur-
jjffnan zijn ziekelijke vrouw om
gebracht. Het probleem is dat
ndde moordenaar ontmaskerd
pamoet worden. Rear Window is
i Peen schitterende, voyeuristische
r [thriller met goede acteurs.
Bunuel
ttn Belle de Jour toont regisseur
Luis Bunuel zijn surrealistische
Kijk op de maatschappij met
'haar taboes. Bunuel ziet dit als
'Ik wilde niet het graf in als de man die bijna James Bond was geweest'
lames Stewart en Grace Kelly in Rear Window.
Acht jaar nadat hij voor het
eerst werd aangekondigd
als de nieuwe James Bond,
heeft acteur Pierce Bros
nan zijn droom alsnog in
vervulling zien gaan. Na
zes Bond-loze jaren gaat
op 7 december GoldenEye
in Nederlandse première,
met Brosnan in de hoofd
rol.
LONDEN PIETER VAN LIEROP (GPD)
Het zeventiende filmavontuur
van de superspion werd opge
nomen aan de Franse Rivièra,
in Zwitserland, Puerto Rico en
nooit gedacht dat het ooit
kon gebeuren Rusland. Ge
heim agent 007 neemt het op
tegen de Russische mafia. In de
internationale pers werd Golde
nEye al geestdriftig onthaald en
werd tevens geconstateerd, dat
Brosnan de sterkste Bond-crea-
tie te zien geeft sinds Sean Con-
nery.
Pierce Brosnan 42 jaar ge
leden in Ierland geboren en op
elfjarige leeftijd verhuisd naar
Londen was in 1986 voor de
Bond-rol uitgekozen op basis
van zijn spel in de tv-serie
Remington Steele. Die produktie
werd evenwel in de Verenigde
Staten zo hoog gewaardeerd,
dat het succes zich tegen de
ontplooiingskansen van de
hoofdrolspeler keerde. Brosnan
werd gehouden aan zijn con
tractuele verplichting, beschik
baar te zijn voor een eventuele
nieuwe reeks afleveringen van
Remington Steele. Zo ging de rol
van 007 in The Living Daylights
(1987) toch nog aan zijn neus
voorbij, om terecht te komen bij
Timothy Dalton, die Comman
der Bond nogmaals speelde in
License To Kill (1989).
Hoe geschikt Brosnan voor de
rol zou zijn geweest, demon
streerde hij in The Fourth Proto
colwaar hij zich deed gelden
als een Russische geheim agent
die zijn Britse tegenspeler Mi
chael Caine handenvol werk be
zorgde. Minder indrukwekkend
was hij daarna in de sf-film The
Lawnmower Man en nog min
der in Mrs. Doubtfire, waarin hij
de gladde vrijer speelde aan wie
Robin Williams zijn echtgenote
kwijtraakt. De ster van Pierce
Brosnan leek alle glans te heb
ben verloren. Zelden echter
ontving een filmacteur zo'n
riante kans om zich te revan
cheren.
Coulissen
Zo ziet Brosnan, die een con
tract tekende voor maar liefst
drie Bond-films, het zelf ook:
„Het is niet werkelijk zo dat ik
acht jaar lang in de coulissen
heb staan wachten tot ik mis
schien alsnog deze rol kon spe
len, maar het bleef me wel ach
tervolgen. Ik wilde pertinent
niet begraven worden met de
kreet op mijn zerk: 'Hier ligt de
man die bijna James Bond was
geweest'. Ik ben dus blij dat ik
heb kunnen afrekenen met het
oude spook van de gemiste
kans."
„James Bond, dat staat voor
mij voor gevaar, actie, intrige,
stijl, charme, humor. Die ingre
diënten stop je bij elkaar in een
mixer. Het leuke is dat de mixa
ge elke keer toch anders uitpakt.
Je kunt jezelf ook niet wijsma
ken dat je volledig in de hand
hebt hoe je het er van af zal
brengen. Want je hebt dan wel
zo'n eigen idee hoe je een per-
Pierce Brosnan als geheim agent 007 in de nieuwe James Bond-film GoldenEye.
sonage wilt neerzetten, maar je
tegenspelers bepalen net zo
goed mee hoe jouw personage
reliëf krijgt, zo goed als ook de
regie en de montage dat doen
en zoals ook locaties de film
helpen in te kleuren. Het zal per
definitie anders worden dan jij
je als acteur ooit had kunnen
voorstellen."
„Voor mij is Sean Connery al
tijd de enige echte Bond geble
ven. Die films uit zijn tijd zien
er nu wat ouderwets uit natuur
lijk, maar Seans 007 werkt nog
steeds buitengewoon krachtig.
Hij is het geweest die de hele
serie zijn magie gegeven heeft.
Maar ook voor Roger Moore
neem ik mijn pet af, omdat hij
het personage over durfde te
nemen en naar zijn eigen hand
wist te zetten. Hij heeft het zes
films weten vol te houden en ik
ben er nu zelf achter wat voor
zware klus dat is. In zijn tijd zijn
de films wat minder grimmig
geworden, er kwam meer hu
mor in. Ook in GoldenEye zit nu
genoeg humor en aan erotiék
ontbreekt het evenmin."
„Mijn Bond is weer anders
dan die van Sean of Roger. De
oude 007 was al te onoverwin
nelijk. Ik geloof dat het huidige
publiek liever een held ziet die
toch ergens een zwakke plek
heeft, ietsje menselijker is, op
de manier van bij voorbeeld
Mel Gibson in Lethal Weapon.
Als me dat gelukt is, ben ik te
vreden."
„Als je deze rol accepteert zal
hoe dan ook altijd de schaduw
van Sean Connery over je heen
blijven hangen, zoals ook altijd
de schim van lan Fleming in de
formule een rol zal blijven mee
spelen. Maar de tijden zijn wel
veranderd. Sinds 1953, toen Ja
mes Bond door lan Fleming
werd bedacht, is de wereld an
ders geworden. Er zijn zoveel
grenzen geslecht in de poli
tiek, in de cultuur. Het is fantas
tisch om nu ineens naar Rus
land te kunnen gaan om daar
een James Bond film op te ne
men. Dat zou Fleming nooit
hebben kunnen dromen. Men
sen die vroeger bij de KGB za
ten, werken nu voor mafia-ach-
NIEUW OP VIDEO EN VIDEO CD Jan van der Nat
CD: De Tasjesdief (Shooting Star
Video) en Het Zakmes (Philips
Video CD). Twee kinderfilms die
je (niet alleen als kind...) gezien
moet hebben. De Tasjesdief van
Maria Peters is een spannende,
thrillerachtige film van hoog ni
veau. Niet voor niets kreeg deze
film dit jaar De Glazen Beer van
het filmfestival in Berlijn en The
Childrens Best Vision Award van
het kinderfilmfeest in Tokyo.
Het boek van Sjoerd Kuyper
stond model voor Het Zakmes
van Ben Sombogaart. Ook al een
film die ruim in de (internationa
le) prijzen viel: Gouden Kalf, Em
my Award en Cinekid Award. Een
heerlijke kinderfilm.
Chevy Chase is één van de popu
lairste (film)komieken van de
Verenigde Staten. Zijn specifieke
gevoel voor humor garandeert an
derhalf uur lang dolle pret. In
National Lampoon's Chrismas
Vacation (Warner Bros Mega Col
lection) is dat ook het geval. Che
vy Chase zorgt ervoor dat een an
ders zo rustige buurt in lichter
laaie komt te staan door 25.000
lampjes aan de daklijst van een
huis te bevestigen. En dat er ook
een kalkoen ontploft, zal nie
mand die Chase kent verbazen.
Traditioneel is er natuurlijk be
gin december weer een speciaal
aanbod dat gericht is op de kerst
dagen. Met het voorafgaande
weekeinde erbij levert dat dit jaar
vier vrije dagen op en dus moet
er wel tijd overblijven voor een vi-
deootje. Twee tips daarom. Bij
Warner Bros verscheen de gete
kende versie van Oliver Twist op
video, naar het befaamde verhaal
van Charles Dickens.
tige organisaties. Sommige van
Bonds vroegere vijanden wor
den in GoldenEye zijn mede
standers en vroegere vrienden
vindt hij als vijand tegenover
zich."
„Ik ben zelf altijd een grote
Bond-fan geweest. Erom Russia
With Love en Goldjinger zijn
mijn persoonlijke favorieten uit
de reeks. Goldjinger zag ik toen
ik tien jaar oud was. Ik herinner
me dat als een buitengewoon
opwindende ervaring De Bond
formule bracht iets totaal
nieuws. Er was seks. Er was daar
een beest te zien op het scherm;
een killer die dan ook nog goed
overweg kon met vrouwen. Dat
gebeurde in de jaren zestig, een
tijd van culturele vernieuwing,
van spectaculaire ontwikkelin
gen in de popmuziek, van de
seksuele revolutie. De mannen
vonden dit nieuw type held ge
weldig en zouden zelf James
Bond willen zijn. En de vrou
wen wensten met hem in bed te
liggen. Enne... ik denk dat het
nog steeds zo is."
Een bijzondere (ammatie)film
is ook The Nightmare before
Christmas (Touchstone Home Vi
deo), een wel heel speciale kerst
fantasie. Deze film van Tim Bur
ton kreeg een paar jaar geleden
een Grammy-nominatie als beste
kinderfilm en een Oscar-nomina
tie voor de beste visuele effec
ten.
Olivier Tuinier is een naam om te
onthouden. Hij is zo ongeveer de
Nederlandse Macaulay 'Home
Alone' Culkin en dus een groot
talent.
...«„vsSniSs ÜL
Er ligt momenteel nog meer Ne
derlands werk op de plank. Bij
voorbeeld Flodder 3 (CNR Vi
deo), volgens de plannen de
laatste in de serie. En dat is te
recht, want inmiddels weten we
wel wat we kunnen verwachten
van Nelly Frijda, Coen van Vrij-
berghe de Comngh, Stefan de
Walle en uiteraard Tatjana Si-
mic, van wie iedereen weet waar
om zij een hoofdrol speelt in de
ze film van Dick Maas.
Een heel ander soort film is
Transit (Shooting Star Video).
Een actuele film over illegale
buitenlanders, leerzaam voor een
ieder die daarover een mening
heeft. Het is het verhaal van vier
illegale Brazilianen, die naar Am
sterdam komen om daar hun ge
luk te beproeven. Alleen de
sterksten zullen het avontuur
overleven. Je moet goed bij de
les blijven, want hoewel het een
Nederlandse film is, wordt een
deel ondertiteld. Dat moet na
tuurlijk ook wel, want Portugees
is nu eenmaal wat lastig te ver
staan. Een aanrader, zonder
meer.
Hij speelt de hoofdrol in twee
Nederlandse films, die onlangs
werden uitgebracht op video en
Whïi'v iMi'giiiiuiliiniiliii
fit lm lik dlué hm/
Het levensverhaal van de nimmer
oud wordende rock 'n' roll-legen-
de Tina Turner zou een boek op
leveren van flinke omvang. Anna
Mae Bullock, zoals haar meisjes
naam luidt, maakte in haar rela
tie met muzikant Ike Turner wer
kelijk alles mee. Tina Turner,
schertsend wel de 'grandmama
van de soul' genaamd, is echter
een oersterke vrouw. River Deep,
Mountain High was letterlijk op
haar van toepassing. Angela Bas-
sett en Laurence Fishburn zetten
het unieke koppel op verbluffen
de wijze neer in Tina, What's love
got to do with it (Touchstone Ho
me Video).
AMSTERDAM STAN LAPINSKI
[luim honderdvijftig documentai
res, dat is een massa films. In het
kader van het International Docu
mentary Filmfestival Amsterdam
[in het kort: IDFA) zijn ze van 6 tot
j?n met 14 december op vier ver
schillende locaties in de hoofdstad
e zien. Het IDFA bestaat nu acht
aar. Sinds 1988 is het uitgegroeid
ot één van de belangrijkste docu-
nentaire-festivals ter wereld.
Bij het woord 'documentaire'
Killen de meesten van ons niet in
tie eerste plaats aan bioscoop of
filmtheater denken. Documentai
re, dat is meer iets voor de televi
sie. Dit is niet altijd zo geweest.
Denk bij voorbeeld aan de films
lan Bert Haanstra die in de jaren
rijftig volle zalen trokken, of aan
Herman van der Horst die op pres
tigieuze filmfestivals de ene Zilve
ren Leeuw na de andere Gouden
Palm wegsleepte. Wie toen 'Neder
landse film' zei. bedoelde door-
feaans documentaire, want speel
films werden er nauwelijks ge
maakt.
Er is veel veranderd. Met de op-
;omst van de televisie verdwenen
le documentaires uit het theater.
)e televisie was (in Amerika een
ijdje, in Europa misschien tot op
heden) de moordende
concurrent van de bio
scoop. De bioscoop
moest iets brengen wat
de televisie nooit zou
kunnen. Typische
Hollywood-slagzinnen
als 'We'll give them so
mething television
can't' en 'Make them
big, show them big and
sell them big' spreken
wat dat betreft boekde
len en geven meteen
aan waar de documen
taire-schoen wringt.
Een documentaire is
immers haast per defi
nitie een 'kleine film', in ieder ge
val nooit een blockbuster.
Toch werden er sindsdien jaar
lijks documentaire-films gemaakt
die ten onrechte niet of nauwelijks
in het theatercircuit werdén ver
toond films die naar fotografi
sche en dramatische maatstaven
beoordeeld. regelrechte cine
matografische juweeltjes zijn.
Films van cineasten als Jean
Rouch, Claude Chabrol, Alain Re-
snais, Frederick Wiseman, Marcel
Ophuls, Johan van der Keuken of
Jos de Putter, om er een paar te
noemen. Wat dat betreft zullen er
ook op het komende festival onge
twijfeld weer de nodige
ontdekkingen gedaan
kunnen worden. Een
festival als het IDFA
heeft op dit punt in be
langrijke mate bijge
dragen aan de
'emancipatie' van de
documentaire. Ik denk
dat het een voorname
stimulans is voor re
cente serieuze pogin
gen deze films op het
grote doek te krijgen
vaak met succes.
De documentaires
zijn ondergebracht in
een aantal parallelle
programma's. In het hoofdpro
gramma, de competitie, draaien 29
films uit zestien landen, waaronder
vier uit Nederland: De slag in deja-
vazee (van Niek Koppen), Daders
(van Hans Otten), Gevangen op Ja
va (Jan van den Berg) en Procedure
769, the Witnesses to an Execution
(Jaap van Hoewijk). Al die films
die volgens het vernieuwde com
petitie-reglement niet eerder op
televisie of in de bioscoop mogen
zijn vertoond dingen mee naar
de Joris Ivens Award ter grootte
van tienduizend gulden, die op 14
december zal worden uitgereikt.
Daarnaast is er een programma
van veertig films, Focus France, ge
wijd aan de Franse documentaire.
Met daarin speciale aandacht voor
Chris Marker, maker van schitte
rende films als Sans Soleil. In het
programma Silhouets on Screen
worden zogeheten portretfilms
vertoond, films die de dramatische
lotgevallen volgen van één per
soon. Films met een held dus. Ik
noem hier Nico-Icon van Susanne
Ofteringer (over actrice en Velvet
Underground-zangeres Nico), An
ne Frank Remembered van John
Blair en Crumb van Terry Zwigoff
(over de eigenzinnige stripteke
naar).
De jaarlijkse Top 10 wordt deze
keer gepresenteerd door de Ameri
kaanse filmmaakster Barbara
Kopple. Verder zijn er, zoals dat
een festival past, de nodige talk
shows en discussies bij te wonen.
Hierin komen onder andere ethi
sche vraagstukken aan de orde als
'hoe wordt er wereldwijd met ge
vangenen omgesprongen' en 'hoe
kan een documentairemaker de
dood in beeld brengen'.
Net als voorgaande jaren speelt
het Documentary Filmfestival zich
af rond het Leidseplein: in De Ba
lie, Arthouse Alfa, Paradiso en het
even verderop gelegen Nederlands
Filmmuseum.
FILMS AMSTERDAM
ALFA 1(020)6278806
13.30, 16.00, 19.30, 22.00:
Something to talk about
ALFA 2
dovrzazomawo 13.00, 15.45,
18.45, 21.30: The Bridges of
Madison County
ALFA 3
13.00, 15.45. 18.45,21.30:
Carrington
ALFA 4
16.00, 19.30 Antonia
13.30, 22.00: Roma, Citti Aper-
ta
ALHAMBRA 1 (020) 6233192
18 15,21.15 The Bridges of
Madison County
ALHAMBRA2
18.45. 21.30, do vr ma di ook
13 15, 16 00 Smoke
BELLEVUE CINERAMA (020)
6234876
12.45, 15.30, 18 30.21.30
CINERAMA 2
13 15. 16.00. 19.15. 22.00: Ni
ne Months
CALYPSO 1 (020) 234876
13 15. 16 00, 19.15.22.00:
Desperado
CALYPSO 2
13 15. 16 00. 18 45,21.30
While You Were Sleeping
CINECENTER CORALINE (020)
6236615
14 00. 16.15. 19.30 Belle Epo
que
22.15; zo ook 11.00: The City of
Lost Children
PEPPE NAPPA
13.30. 16.00, 19.15, 22.00; zo
ook 11,00: II Postino
PIERROT
13 30, 16 00, 19.00, zo ook
11.00: Lang Leve de Koningin
21.30: El Callejon de Los Mila-
gros
JEANVIGO
14.00, 16 15, 20.00, 22.00, ZO
ook 11.00: Living in Oblivion
CINEMA 1 (020)6151243
19.15, 22.00, za, zo wo ook
13.00, 16.00: Seven
CINEMA 2
18.45,21.30: Assassins
CINEMA OSCAR (020) 5475175
vr, za, ma 20.30: Antonia
CITY 1(020)6234579
13.15, 18.45.21.30; dovrzazo
ma ook 16.00: Jade
CITY 2
13.15, 1600, 18.45.21 30; di
alleen 16.00. 18.45, 21 30 Ass-
CITY3
20.30, do vr ma di ook 13.15,
16.30: Braveheart
CITY 4
18 45, 21.30, do vr ma di ook
13 15. 16 00 French Kiss
CITY 5
16.00. 18 45.21 30; do vr ma di
ook 13 15: Safe Passage
CITY 6
12.45, 15.30,18.15. 21.15:
Waterworld
CITY 7
13.15, 16 00, 18 45,21 30; di
alleen 16 00. 18 45.21.30:
DESMET (020) 6273434
19.00. 21 00. zo ook 16 30: Lis
bon Story
do t/mza 20.00; zo 14.15 Rosi-
22.00: Land And Freedom
zo t/m wo 20.00 Les Roseaux
Sauvages
KRITERION 1 (020)6231708
18.00, 20.00, 22.15 (di niet
22.15). Postman
di 22.15: Sneak Preview
KRITERION 2
17 15, 21.45 (ma niet om
21.45): Tot Ziens
19 30. The City of Lost Children
ma 21.45: Bad Taste
FILMMUSEUM
21.30 (wo ook 19 00) Hart Der
Duisternis/Samba, Der Held Des
Urwalds
do 19.00: Simba The King Of Be
asts
vr 19.00 Het Geheim Van Het
Zwarte Werelddeel
za 19.00 Langs de Nijl naar het
hart van Afrika
zo 19.00 Voyage au Congo
ma 19.00 Kehre Wieder, Afrika!
di 19.00: LaCroisière Noire
20.00: Cinematheek
RIALTO 1 4 2(020)6753994
do vr za zo 16 00. 18 00. 20 00,
22 00 za. zo ook 14 00 Africa
in the Picture, Part V
RIALTO 1
ma di wo 18.00 Xime
ma di wo 20, 22.00 Chungking
Express
RIALTO 2
ma di wo 19.45 Ben-Hur
THE MOVIES 1 (020) 6386016
17.15, 19.30, 21.45; vrza ook
00.15. zo ook 15.00 Smoke
THE MOVIES 2
20.00, 21 45; zo ook 15.15: All
Men Are Mortal
17.30: Carrington
THE MOVIES 3
I to, 19 45, 22 00. zo ook
15.00: II Postino
THE MOVIES 4
1/15 Antonia
10 to, zo ook 14 45: The Brid
ges of Madison County
22.00 Between The Devil And
The Deep Blue Sea
TUSCHINSKI1(020)6262633
18 45, 21.30; do, vr. ma. diook
13.15, 16.00 Pocahontas
TUSCHINSKI 2
13 15, 16.30, 20.30; wo alleen
13.15: Apollo 13
TUSCHINSKI 3
13 15. 16.00, 18 45,21.30
The Net
TUSCHINSKI 4
18 45. 21.30; do vr ma diook
13.15, 16.00 All Men Are Mortal
TUSCHINSKI 5
13 15. 16 00, 18 45,21.30:
Forget Paris
TUSCHINSKI CINEAC
1 1 45, 14 15. 16 45, 19.15,
21 45 Don Juan
DE UITKIJK (020) 6237460
15 00, 17 30, 19 45.22 00
Smoke
Het programma van de
Haagse en Leidse biosco
pen staat op de kunstpagi-