Earring 'hot', Dick Dale 'cool'
Echte krakers
houden film op
Rotterdam boos over 'Hollandse krenterigheid' van kabinet
Cultuur&Kunst
rondere wereld bij Wendy
Longdon feest om te zien
Froger overweldigend
op mega-formaat
MAANDAG 26 JUN11995
chef gert visser, 071 -356441
Bundel van Schrijversclub Leiden
leiden De Schrijversclub Leiden 1990 presenteert op 3 juli haar
eerste lustrumbundel: 'Mijn favoriete voordeurdeler'. De Schrij
versclub bestaat uit een groep enthousiaste mensen die elkaar
stimuleren en uitdagen tot verkenningen op literair gebied. Op
maandag 3 juli zal het eerste exemplaar van de lustrumbundel
worden overhandigd aan de directeur van de Openbare Biblio
theek in bibliotheek aan de Nieuwstraat 4. Na afloop krijgen be
zoekers de gelegenheid om kennis te maken met de schrijvers
en om de bundel te kopen.
Nieuw cursusprogramma Expressie 70
alphen aan den run» Het Centrum Kunsteducatie Expressie 70,
gevestigd in het Alphense Park Rijnstroom, heeft het nieuwe
programma gereed met de cursussen die vanaf 4 september van
start gaan. Voor meer informatie of een programma met in
schrijfformulier kan men terecht bij Expressie 70, tel. 01720-
93737.
Exposities in de regio
leiden Zes leden van de Kunstkring Leiderdorp exposeren van
29 juni tot en met 17 augustus in het gemeentehuis van Leider-
Mj dorp. De tentoonstelling is op maandag tot en met vrijdag van
8.30 tot 12.30 uur en op woensdagavond van 18.30 tot 20.00 uur
te zien. Inez Creuwels exposeert haar grafiek, textiele werkvor-
men en gemengde technieken, in het Diaconessenhuis Leiden,
Deze expositie is dagelijks te bezichtigen van 8.00 tot 20.00 uur.
i Leidse en Amsterdamse stadsgezichten van Jacques Wesselius
zijn tot 17.juli te zien bij Restaurant Bernsen aan de Breestraat
j 157 te Leiden, op maandag tot en met zaterdag van 9.30 tot
20.30 uur.
dans
f recensie maarten baanders
van The Wendy
School of Dancing. Gezien:
(5/6, schouwburg, Leiden. Aldaar nog te
nj zien: 26/6 en 27/6.
i
Longdon sluit vijftien
jaar lesgeven aan haar ballet
school af met een groot ballet
Ver 'Alice in Wonderland en in
rljpiegelland'. Honderdvijftig
leerlingen zetten de avonturen
yan Alice kleurrijk en vol fanta
sie op het toneel.
J Behalve serieuze klassieke
)Jans, enkele scènes jazzdans en
(3en traditionele Schotse
zwaarddans, zijn er talloze hu
moristische vondsten. Voor de
mooie, vaak grappige kostuums
je ogen tekort. De leerlin
krijgen alle kans te laten
wat ze kunnen en dat is
De groepsdansen worden
en toch speels uitge
De diverse solo's bewij-
jen dat er heel wat veelbelo
vend talent op het toneel staat.
",en compliment verdient Han-
lah Hellmann met haqr vertol-
jrpng van Alice. Zuiver en helder
:et ze het personage neer en
laar veelzijdigheid blijkt als ze
iet alle wonderlijke wezens die
in Wonderland ontmoet
ieedanst. Ook Juliëtte Wey-
tingh in haar rollen van onder
andere het konijn en de leeuw
valt op. Ze beeldt de dieren met
veel verve uit. Trefzeker, uitge
balanceerd en suggestief danst
Lisette Spaargaren, vooral in de
rol van de rups en de vlinder.
Het tafereel van de theepartij is
onvergetelijk, niet alleen door
de groepen die als theelepeltjes,
kopjes, suikerklontjes en thee
zakjes het toneel opkomen,
maar ook door de aanstekelijk
komische manier waarop de
hoedemaker, de haas en de
muis er een vrolijk rommeltje
van maken.
Dit zijn maar enkele voor
beelden van het hoge niveau
waartoe Wendy Longdon haar
leerlingen''heeft opgeleid. Ook
het weide-tafereel, de vijver van
tranen, de als lakeien verklede
vis en kikker, het varken en de
peper, de speelkaarten aan het
hof van de hartenkoning, de
ontwapenende katjes in de zit
kamer, de levende bloe
mentuin, Tweedledee en Twee
dledum die om een rammelaar
vechten, het dansende ei dat
breekt, de marcherende solda
ten, alle levende stukken van
het schaakspel en de vechtende
leeuw en eenhoorn met hun
supporters zijn een feest om te
zien.
muziek
recensie louis du moulin
midsummernight concert In the round1,
tené Froger. Gasten: Timeless, Ruth Ja-
ott en Marco Borsato. Gehoord: 24/6 en
25/6, De Kuip, Rotterdam.
dies kan René Froger gelukkig
naken,' maar nooit genoot de
Amsterdamse zanger zo van het
even als het afgelopen week-
iinde in het Feyenoordstadion.
•i Dit is echt het mooiste dat' ik
meegemaakt", bekende 's
inds eerste muzikale 'Kuipbe-
Iwinger' zaterdagavond aan het
lot van zijn overweldigende
:erste optreden op mega-for-
naat, dat gisteravond in het bij-
:ijn van prins Willem-Alexander
:n zijn Emily even soepeitjes
verd herhaald.
Van de vierkante meter op
iet cafébiljart tot een stadion-
vaardige volksheld, René Fro-
i;er heeft daar toch langer over
jjedaan dan menigeen nog altijd
'ermoedt, maar hij is er wel ge-
;omen.
René Froger heeft van zijn de-
)uut in de Kuip geen rijkelijk
'ersierde 'tour de force' willem
J naken, maar is blijven uitgaan
'an zijn eigen kwaliteiten en die
'an zijn vaste gevolg: The Fro-
;ettes en de René Froger Thea-
erband. Enige gelegenheidsat-
ractie zaterdagavond was de
nbreng van Timeless ('Where is
he Love') voor de pauze. Gis-
eravond kwamen daar vlak
'oor de finale Ruth Jacott en
/larco Borsato bij voor een
anggerekte versie van 'You've
;ot a Friend'.
Froger heeft met deze uiterst
;orte gastenlijst eigenlijk niets
Parkpop trekt 400.000 bezoekers
„Zijn er nog verzoekjes?", vraagt Barry Hay met een sar
donische grijs op zijn gezicht. Hij weet dat er tientallen
titels door elkaar geschreeuwd zullen worclen. Het is half
zeven 's avonds in het Haagse Zuiderpark. The Golden
Earring staat op het Parkpop-podium en due politie schat
het aantal bezoekers op 400.000. Evenveel als vorig jaar
en het jaar daarvoor.
den haag peter bruyn
Dat de Earring voor de klapper
van de dag zorgt, mag kenmer
kend heten voor Parkpop, het
grootste gratis toegankelijke
popfestival van Europa. Pro
grammeur John van Vueren
moet met een erg laag budget
werken en is daarom niet ..zel
den genoodzaakt te kiezen uit
acts die elders buiten de boot
vallen en - vaak met steun van
de platenmaatschappij - toch
nog graag op een groot festival
willen staan.
Het resultaat is een muzikaal
ratjetoe, in positiever bewoor
dingen ook wel 'voor elk wat
wils' genoemd. Want de 'Park
pop-formule' hoeft beslist niet
verkeerd uit te pakken. Integen
deel. Terwijl festivals als Half
way Amsterdam en Pinkpop
door hun gegarandeerde kwali
teitsprogrammering de laatste
jaren behoorlijk voorspelbaar
zijn geworden, kan het publiek
zich bij Parkpop nog echt laten
verrassen.
Door Dick Dale bijvoorbeeld,
want deze godfather van de
surfgitaar bleek de verrassing
van dit zonovergoten popfeest.
De inmiddels 57-jarige CalifoR-
niër speelt gitaar-instrumentals
van roestvrij staal-kwaliteit. Na
in de jaren zeventig en tachtig
volledig in de anonimiteit te
zijn verdwenen, is de veteraan
sinds een jaar of twee terug en
speelt scherper dan ooit.
Daarbij blijkt hij een festival
even gemakkelijk aan te kunnen
als een rokerige rockclub.
Staande op de rand van het po
dium zet hij zijn prijsnummer
'Ghost Riders in the Sky' in. Na
het intro gooit, hij nonchalant
een stukgespeeld plectrum het
publiek in, om zonder moment
van aarzeling met een nieuw
verder te spelen.
Wat een verrassing had kun
nen worden, maar het niet
werd, was het weerzien met de
ambitieuze Amerikaanse soul-
rocker Terence Trent d'Arby. De
man had sinds z'n acht miljoen
exemplaren verkopende de
buutalbum uit 1987 niet bijster
veel meer van zich laten horen.
Onlangs verscheen 'TTD'S Vi
brator' een pretentieuze en uit
dagende nieuwe plaat. De in
middels geblondeerde soulzan
ger verscheen ook pretentieus
en uitdagend op het Parkpop
podium. Met: een vijfkoppige
begeleidingsband en een knal
roze broek. Alsof hij Prince naar
de kroon wilde steken. Hij zette
'Jumping Jack Flash' van de
Stones in. Het was niks en het
bleef niks.
Gezellig
Veel muziek tijdens Parkpop
was eerder 'lekker' of 'gezellig'
dan dat het echt spectaculair of
wereldschokkend was. Het ui
terst 'publieksvriendelijke'
Schotse Stiltskin bijvoorbeeld.
Absoluut niet origineel, maar bij
de fans van U2, Simple Minds
en The Sound gaat het erin als
Parkpop is een familiefestival bij uitstek. Ruim 400.000 bezoekers bezochten het zonovergoten Zuiderpark in
Den Haag. foto gpd
koek. Of de Britse raggea-show-
man Pato Banton, die een zaal
vol manisch depressieven nog
tot polonaise kan doen aanzet
ten. Zijn muziek is echter even
onbekommerd als onbenullig.
The Sparks, twintig jaar gele
den kortstondig hip met 'novel
ty hits' als 'This Town ain't big
enough for the Bothy of us' en
'Amateur Hour' werkt aan een
comeback. Uitgedund tot zan
ger Russel Mael, diens excen
trieke broer Ron op toetsen en
percussionist Christie Haydon
lijken ze wat op het Zwitserse
Yello, maar weten niet langer
dan een kwartiertje te boeien.
De Malinees Salif Keita lukt
dat wel. Al is zijn uitstraling -
zeker in vergelijking met bij
voorbeeld Youssou Ndour -
weinig flamboyant, hij zingt ge
weldig. En hij blijft een muzi
kaal vernieuwer, door zijn mix
van traditionele en eigentijdse
Afro-pop steeds meer richting
jazz te sturen.
Na Golden Earring vallen er
voor de twee slotacts weinig
potten meer te breken. De Dijk
is na tien jaar terug op Parkpop.
Ditmaal als topact en zo spelen
ze ook. Veel minder enerverend
is het optreden van Mike the
Mechanics. Deze bijwagen van
Genesis speelt nette kraak-
noch-smaak-pop waar niemand
zich een buil aan valt. Maar als
zanger Paul Carrack ergens hal
verwege zijn oude Ace-hit 'How
long (must this be going on)' in
zet, mompel je onbewust
„inderdaad". Dan toch liever
huiswaarts met de Earring's
'Long blond Animal' nagalmend
in m'n hoofd.
Parkpop. Met onder ande
ren: The Pilgrims, Stiltskin, Sa
lif Keita, Dick Dale, Terence
Trent d'Arby en De Dijk. Ge
zien op 25/6 in het Zuiderpark,
Den Haag.
anders gedaan dan de meeste
internationale supersterren.
Waarschijnlijk omdat hij don
dersgoed weet dat de tweemaal
60.000 fans die voor zijn 'IVfids-
ummernight Concert In The
Round' zoals zijn Kuipspektakel
was gedoopt, een kaartje had
den gekocht toch vooral hem
wilden zien en horen.
Voor wat het visuele gedeelte
aangaat, heeft hij een niet ge
ringe gok genomen door vanaf
de middenstip te opereren zon
der gebruik van videoschermen.
Het gemis aan close ups werd
echter behoorlijk gecompen
seerd door het geregelde ge
bruik van een aantal passerels
naar de tribunes, wat voor Fro
ger gedurende tweeënhalf uur
showtime op misschien wel een
paar kilometer loopwerk kwam
te staan.
De eerste toegift Eigen Huis
(Officieel: Alles kan een mens
gelukkig maken) doopte Froger
nog toepasselijk om in Eigen
Kuip en bracht hem, moe maar
voldaan, al woordgrappend» tot
het uitspreken van de wens om
'elkaar iets vaker simpelweg
hier te zullen ontmoeten'. Die
hartekreet vond uiteraard een
optimale weerklank, dus is de
kans groot dat René Froger bin
nen afzienbare tijd weer groot
schalig 'in het rond' zal optre
den.
Op een traditie in het Feye
noordstadion hoeft Froger zich
niet te laten vastpinnen, want
volgend jaar komt voor hem
ook de Amsterdamse Arena in
beeld. Kan hij eindelijk in zijn
thuishaven eens flink uitpak
ken!
Bezetting set 'Advocaat van de Hanen
amsterdam anp
leiderdorp Op de muziek van de Carmina Burana beeldde Patricia Suer gisteren het 'Woeste baren' uit in
de vijver van de Leiderdorpse Houtkamp. Ze zeilde iin kleurrijk kostuum over het water. Suer was 's mid
dags een van de vele attracties tijdens het Houtkam pfestival. foto loekzuyderduin
Nooit had hij durven dromen
dat de werkelijkheid zijn fanta
sie zo snel zou inhalen. Maar
dat is precies wat auteur A.F.Th,
van der Heijden zondagmiddag
in Amsterdam voor zijn ogen
zag gebeuren. Tijdens de opna
men voor de op zijn boek
'Advocaat van de Hanen' geba
seerde speelfilm over de Am
sterdamse kraakbeweging in de
jaren tachig, stormden echte
krakers de filmset in de Ruysch-
straat op en bezetten twee pan
den.
„Niet slecht geregisseerd,
dacht ik. Totdat het tot me
doordrong dat het echt was",
zegt een verbouwereerde Van
der Heijden minuten na de
overval. Hooffolspeler Pierre
Bokma kijkt van een afstand
hoofdschuddend toe. „Erg, erg
overdreven en een beetje pro
vinciaals", vindt hij.
De echte krakers zijn boos.
Volgens hen gaat het niet aan
om een geromantiseerd beeld
te geven van de gebeurtenissen
die in de jaren tachtig leidden
tot de dood van kraker Hans
Kok in een politiecel. Het feit
dat politieagenten zijn inge
huurd om de rollen van krakers,
ME'ers en agenten te spelen be
tekende olie op het vuur. „Een
poging van de politie het be
smette blazoen te zuiveren",
vinden de krakers.
Van der Heijden zucht geïrri
teerd. „Heb je ze gevraagd of ze
het boek hebben gelezen? Tuur:
lijk hebben ze dat niet. Dat
soort mensen leest niet. Het
góét niet over Hans Kok. Het
gaat over een jonge, briljante
advocaat, Ernst Quispel, met
een alcoholprobleem. Hij is on
gewild getuige van de dood van
een kraker in een cellenblok van
de politie. Om zijn carrière niet
te schaden ho.udt hij de ware
toedracht voor zich."
Maar ontkennen dat hij een
flinke scheut werkelijkheid door
zijn fictie heeft gegoten doet
Van der Heijden niet. „De poli
tieke zaak ligt natuurlijk aan de
wortels van het boek. Aan het
slot laat ik de drie hoofdverant
woordelijken, de minister van
justitie, de burgemeester en de
hoofdcommissaris van politie
aftreden. Dat is een statement,
die vrijheid heb je als schrijver."
Begrip heeft de auteur niet voor
de actievoerders. „Het boek
staat juist volledig aan hun
kant."
Op het moment van de kraak-
actie staan de scenes 34, 35 en
36, goed voor een paar minuten
film, er nog lang niet op. „Het
wordt steeds moeilijker om in
Amsterdam opnames te ma
ken," zegt producent Matthijs
van Heijningen. „De bewoners
willen het niet meer." Nee, dan
New York, zegt de producent.
„Daar vinden de mensen het
leuk. Ze houden van film." Hij
had wel een actie verwacht,
maar niet een van deze aard.
„Een demonstratie, oké. Wat ze
nu doen is huisvredebreuk. Wij
huren die huizen van de recht
matige bewoners."
Als de onderhandelingen tus
sen krakers en filmploeg zijn af
gelopen haalt Van Heijningen
zijn schouders op. „Ze willen
dat we in de aftiteling een ver
klaring meenemen dat de film
niet over. Hans Kok gaat. Vind ik
best." Buiten moet produktie-
leider Groenewegen die verkla
ring hardop voorlezen. Pas dan
zijn de krakers tevreden. „Kra
ken gaat door", scanderen ze,
terwijl het spandoek wordt op
gerold en de stoet zich lang
zaam over de trambaan richting
uitgang begeeft.
Vanaf de zonovergoten trap
pen van het Wibauthuis aan de
overkant krabbelen tientallen fi
guranten overeind én wandelen
richting filmset. „Een typisch
Amsterdamse revolutie", zegt
Matthijs van Heijningen cy
nisch. „Die beginnen na de
lunch en zijn weer afgelopen
voor het avondeten."
Rotterdam anp
'eleurgesteld en vol onbegrip. Zo reageert de
(emeente Rotterdam op het besluit van de
ninisterraad om geen substantiële bijdrage te
everen aan de kandidatuur van Rotterdam als
culturele hoofdstad van Europa in 2001.
-Typisch Hollandse krenterigheid", zo om-
chrijft hoofd culturele zaken K. Weeda de be-
lissing van Den Haag. „Blijkbaar denkt het
kabinet dat het alleen om cultuur gaat. De po
sitieve gevolgen voor de werkgelegenheid en
de totale economie van de stad tellen kenne
lijk niet mee."
De Haagse bijdrage van zeventien miljoen
is relatief klein, vergeleken bij de totale kosten
van vijftig miljoen die Rotterdam en sponsors
voor hun rekening willen nemen. Staatssecre
taris Nuis van cultuur wil hooguit de helft van
de gevraagde bijdrage neertellen. De andere
helft van nog eens circa acht miljoen gulden
moet van andere ministeries komen, maar die
hebben het er niet voor over, zo bleek vrijdag
na afloop van de ministerraad.
„De kandidatuur ktètst dus af op dat laatste
kleine bedrag. Wij voelen er weinig voor om
dat bedrag erbij te nemen. Rotterdam draagt
al meer dan genoeg zelfbij", aldus Weeda.
De kosten zijn even hoog als die van Ant
werpen, dat in 1993 culturele hoofdstad van
Europa was. Ook daar nam de stad het groot
ste deel van de kosten voor eigen rekening. De
Belgische stad heeft geen dubbeltje schuld
overgehouden en profiteert volgens Weeda
nog steeds van de effecten.
Weeda: „Het zou een mooie afsluiting zijn
van de wederopbouw van de stad. We timme
ren al tien jaar aan de weg op cultureel ge
bied. Rotterdam is al lang niet meer uitslui
tend een werkstad."
De kandidatuur moet uiterlijk 1 juli binnen
zijn in Brussel. Andere gegadigden zijn Edin-
burg, Helsinki, Avignon, Bologna, Praag, Tu
rijn en Barcelona. De Tweede Kamer zou vol
gende week nog kunnen ingrijpen, maar die
kans is gering omdat dergelijke kandidaatstel
lingen aan het kabinet worden overgelaten.
Weeda: „Als we het niet halen, zullen we het
in elk geval opnieuw proberen voor 2002."
BIOSCOPEN
LEIDEN
LIDO 1,2, 3, 4 en STUDIO tel
071-124130/133210, Steen
straat 39.
LIDO 1
Bad Boys 16 jr., dag. 18.45,
21.15; vrza zo woe ook 14.15.
101 Dalmatiërs al., vr za zo woe
14.30.
LIDO 2
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.15.
LIDO 3
Streetfighter 12 jr., dag. 18.45;
vr za zo woe ook 14.30.
Pret-a-Porteral., dag. 21.15.
LIDO 4
Zwanenprinsesa.l., vr za zo woe
14.30.
Forrest Gump aldag. 20.45.
STUDIO
Jungle Book al., dag. 18.45; vr
za zo woe ook 14.30.
Rob Roy 12 jr., dag. 20.45.
LUXOR tel: 071-121239, Sta
tionsweg 19.
Die Hard... with a vengeance 16
.jr., dag. 18.45, 21.30, zo ook
14.30.
TRIANON tel: 071-123875, Bree
straat 31.
Don Juan dot/m woe 19.30,
21.45.
Little Women do t/m woe 19.30,
21.45.
KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrou
wenkerksteeg 10.
Heavenly Creatures do t/m woe
19.30,21.45.
Death and the Maiden ma
20.00,22.15
1492, Conquest of Paradise di
20.00.
Once were warriors woe 20.00,
22.15.
ALPHEN AAN DEN RUN
EUROCINEMA tel: 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6
Die Hard with a vengeance 16
jr., dag. 18.30, 21.30, za woe
ook 13.30, zo ook 13.15,
16.00.
Bad Boys 16 jr., dag. 18.30,
21.15; za zo woe ook 13.45, zo
ook 16.15.
Streetfighter 12 jr., dag. 18.45;
za zo woe ook 13.45, zo ook
16.15.
Outbreak 12 jr., dag. 21.15.
101 Dalmatiërs al., za zo woe
14.00, zo ook 16.15.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel: 071-
790698, Prinses Marijkelaan 4.
Blinky Bill, het koalabeertje al.,
Ned. gespr., za zo woe 14.00.
Richie Rich, al., za zo woe
15.30.
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui
27.
Don Juan al., dag. 13.15,
16.00, 18.45, 21.30.
ASTA 2
Kiss of Death 16 jr., dag. 18.45,
21.30; do vr ma di ook 13.15,
16.00.
DeZwanenprinses al., za zo woe
13.15, 16.00.
ASTA 3
The Brady Bunch movie al., dag.
13.15, 16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 1 tel. 070-3471656,
naast Centraal Station.
La Reine Margot 16 jr.dag.
13.15, 16.30,20.30.
BABYLON 2
Pret-a-Porteral., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 3
Farinelli, il Castrato 16 jr., dag.
18.45, 21.30; do vr ma di ook
13.15, 16.00.
De Tasjesdief al., za zo woe
13.15, 16.00.
METROPOLEI tel. 070
3456756, Carnegielaan 15.
Die Hard with a vengeance 16
jr., dag. 12.45, 15.30, 18.15,
21.15.
METROPOLE 2
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.30; do vr ma di ook 13.15,
16.00.
101 Dalmatiërs al., za zo woe
13.15, 16.00.
METROPOLE 3
Rob Roy 16 jr., dag. 13.15,
17.Q0, 20.30.
METROPOLE 4
Boys on the Side 12 jr.dag.
18.45, 21.30; do vr ma di ook
13.15, 16.00.
DeZwanenprinses al., za zo wo
13.15, 16.00.
METROPOLE 5
Nostradamus 12 jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
MOVIEWORLD Kurhausweg 2. tel:
070-3515738, reserveren tel:
070-3515778
Rob Roy 16 jr., dag. 21.20.
The Jungle Book al., dag. 14.00,
16.30, 19.00; za en zo ook
11.35.
Don Juan al., dag. 16.10,
18.30,21.20.
12 jr.,
16.00, 18.50,2
Streetfighter 12 jr., dag. 15.50,
21.10.
Die Hard with a vengeance 16
jr., dag. 13.00, 15.45, 19.40,
21.30.
Kiss of Death 16 jr., dag. 19.25,
22.00.
101 Dalmatiërs al., dag. 13.30,
18.20; za en zoook 11.30.
Nostradamus 12 jr., dag. 22.10.
De Zwanenprinses aldag.
14.20, 16.40; za en zo ook
12.10.
Richie Rich al., dag. 13.50; za
en zo ook 11.40.
Bad Boys 16 jr., dag. 13.40,
16.20, 19.15,21.50.
The Brady Bunch movie al., dag.
12.10, 14.10, 16.50, 19.35;
za en zo ook 12.00.
ODEON 1 tel. 070-
3462400/3462401. Heren
gracht 13.
Die Hard with a vengeance 16
jr., dag. 12.45, 15.30, 18.45,
21.30.
ODEON 3
Bad Boys 16jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
ODEON 4 Riksbioscoop
Wayne's World 2 al., dag.
11.45, 14.15, 16.45, 19.15,
21.45.