East 17 wil niet 'op
Vier strijkers met 'heli' de lucht in
Cultuur&Kunst
Wibi Soerjadi spant kort geding aan
tegen Rotterdams Philharmonisch
ZATERDAG 24 JUN11995
chef gert visser, 071-356441
Swingen voor 30+ bij In Casa
leiden Vanaf 12 juli kunnen ook 30-plussers een dansje wagen
in Danssalon In Casa aan de Lammermarkt. De dansavond zal
in het teken staan van muziek uit de jaren zeventig. Speciale
gasten zijn The Gibson Brothers, onder meer bekend van het
nummer 'Non-stop dance'. Kaarten zijn in de voorverkoop ver
krijgbaar bij het VW (f 17,50) of aan de kassa van In Casa (f 20,-
Telefonisch reserveren is mogelijk: tel. 071-130445/124938.
Foto's van het Amerikaanse leven
rotterdam De Kunsthal Rotterdam exposeert van 8 juli t/m 3
september werken van de Amerikaanse fotograaf Dennis Stock
(1928). De ruim honderd foto's waaruit de tentoonstelling be
staat, geven een beeld van het Amerikaanse leven in de jaren
vijftig en zestig. Het werk is ingedeeld in thema's: Refugees, Jazz
Street, James Dean, Hollywood, Hippies, Festivals, On die road
en California.
Concert Björk en Ritchie Blackmore
rotterdam De IJslandse popzangeres Björk komt naar Neder
land voor een eenmalig concert op 10 oktober in Ahoy' Rotter
dam. Een week later, op 17 oktober, komt de gitarist Ritchie
Blackmore voor een concert naar Ahoy'.
Mesdag in Haags Historisch Museum
den haag Het Haags Historisch Museum besteedt in twee ten
toonstellingen aandacht .aan de schilder H.W. Mesdag: 'Was ge
tekend Mesdag' en 'De collectie Mesdag op bezoek'. Behalve
als kunstenaar was Mesdag ook actief als verzamelaar. Zijn col
lectie omvat tekeningen, grafiek en kunstnijverheid en bijna 300
schilderijen. De expositie duurt van 8 juli t/m 27 augustus.
Zomervoorstelling in Museon
den haag Tijdens de zomermaanden wordt in het Haagse Mu
seon de jeugdvoorstelling 'Het schip van de woestijn gestrand in
het zand' vertoont. De voorstelling, te zien van 24 juni tot en
met 3 september, is bedoeld voor kinderen vanaf zes jaar. Het
stuk gaat vooral over de biologische kenmerken van de kameel,
die het mogelijk maken om in de woestijn te leven.
Geld voor uitbreiding Rembrandthuis
Amsterdam De gemeente Amsterdam draagt 700.000 gulden bij
aan de uitbreiding van het museum Rembrandthuis. B en W
hebben daartoe besloten. De totale kosten van de uitbreiding
bedragen een kleine vijf miljoen gulden. Het ministerie van
OCW en sponsors moeten voor de rest van het bedrag zorgen. In
het historische pand aan de Jodenbreestraat heeft Rembrandt
twintig jaar geleefd en gewerkt. Het museum trekt jaarlijks zo'n
13Q.000 bezoekers.
Fens schrijft essay over Campert
rotterdam Kees Fens zal een essay schrijven over het werk van
Remco Campert, wiens gedichten vorige maand compleet zijn
verschenen. Fens doet dat in het kader van de Poetry Internatio
nal Essay Opdracht. Jaarlijks wordt een Nederlandse of Vlaamse
schrijver gevraagd een opstel te maken over een dichter of een
oeuvre van zijn of haar keuze. De opdracht werd vorig jaar inge
steld bij het 25-jarig bestaan van Poetry International, het dich-
tersfeest in Rotterdam.
Succesvolle jongensgroep niet uit achterbuurtje weg te slaan
Gillende, huilende en hys
terische jonge meisjes. Dat
tafereel is de leden van de
jongensgroep East 17 de
laatste jaren zeer ver
trouwd geworden. Want de
Britse Tony, John, Terry en
Brian zijn razend populair
bij hun jonge, voorname
lijk vrouwelijke publiek.
Hun geheim: een wellui
dende combinaüe van rap,
hip hop, swing en mierzoe
te ballads. De combinatie
slaat aan. Ze haalden de
toppen van de hitiijsten
met nummers als 'Around
the World', het gevoelige
'Stay another Day' en het
broeierige 'Steam'Ook de
nieuwe single loopt als een
trein.
amsterdam monique brandt
Dit voorjaar werd hen dan ook
de Brit-Award toegekend omdat
ze de beste Britse export-groep
zijn. Wat plaatverkoop betreft
zijn ze met de laatste cd 'Steam'
hun grote concurrent Take That
voorbijgestreefd.
Maar de overtuigde aanhang
van deze laatste band moet niet
veel hebben van East 17, en zo
werkt dat omgekeerd ook. Er
zijn concerten geweest waar
beide groepen optraden, en
prompt gingen daar de East
17'ers met fanatieke Take That-
bewonderaars op de vuist.
„Ja, we worden door elkaar
achtervolgd", verzucht Brian, de
22-jarige grappenmaker van het
stel. „Overal waar we komen
wordt ons gevraagd wat we van
Take That vinden, en zo vergaat
dat hen ook. Maar we zijn ge
woon twee verschillende bands,
al spreken we allebei een jong
publiek aan."
Roem
In een paar jaar tijd heeft het
viertal van East 17 een heel an
der leven gekregen. De band-
naam slaat op de wijk in Lon
den waar ze zijn opgegroeid en
ook nog allemaal wonen: een
achterstandsbuurt waar werk
loosheid en criminaliteit welig
„East 17 en Take That dat zijn gewoon twee verschillende bands."
tieren. Het viertal kent elkaar
van heel vroeger. Tot de dag dat
hun muziek bleek aan te slaan
en een platenmaatschappij
brood zag in een contract,
speelde hun leven zich vooral af
op straat. John kan urenlang
vertellen over de 'botsingen' die
hij had met plaatselijke bende
leden of de jeugdvrienden die
hij steeds meer zag afglijden
naar het criminele circuit.
Brian: „Het succes heeft ons
persoonlijke leven natuurlijk in
grijpend veranderd. We hangen
niet meer op straat rond om on
ze vrienden te ontmoeten. We
kunnen geen plannen meer
maken omdat je nooit weet
wanneer je weer op reis moet,
maar het is het waard. Voor ons
was de keuze eenvoudig: hard
werken en écht iemand worden
of doorleven als vroeger en een
niemand zijn. Maar uit onze
wijk zijn we niet weg te slaan. Ik
ken er elk hoekje en gaatje, ik ga
er nooit weg. We spelen ook
nog wel eens in het buurthuis,
dat is leuk. Het succes heeft me
niet zó veranderd dat ik opeens
in een sjieke wijk wil wonen."
Wieg
Tony die alle nummers schrijft
voor East 17, stond aan de wieg
van de band. Al vanaf zijn ze
vende jaar wilde hij beroemd
worden. Hij schreef gedichten
die hij later weer omwerkte tot
liedjes, en hij maakte muziek
met zijn muzikale broer. Een
jaar of zes geleden liep hij een
belangrijke platenmanager te
gen het lijf. Hij vertelde de man
dat hij popster wilde worden,
waarop hij het antwoord kreeg
dat-ie dan eerst maar eens een
band bij elkaar moest zoeken.
Zo kwam East 17 ruim vijf jaar
geleden bij elkaar.
Brian: „Het begon al snel te
lopen. We namen een paar
nummers op, waaronder 'Love
is more then a feeling'. Eén pla
tenmaatschappij zag ons wel
zitten en zo begon het balletje
te rollen. We hadden geluk, er
bleek een markt voor ons te
zijn. In die tijd had je alleen Ta
ke That. In dat opzicht hebben
we mooi meegesurfd op de be
hoefte aan jongensbands."
Jeugdbandjes zijn meestal
geen lang leven beschoren, het
viertal is zich daar ook van be
wust. Maar het feit dat hun
tweede album nog succesvoller
was dan het eerste, staaft hun
overtuiging dat ze blijverdjes
zijn.
Terry: „Toen we begonnen,
maakten we dezelfde soort mu
ziek als nu. We pinnen ons niet
vast aan een genre, maar laten
ons door allerlei muziekstijlen
beïnvloeden. Zo krijg je ook een
heel breed, uiteenlopend pu
bliek. We blijven ons vernieu
wen. We zijn echt niet van plan
nu even leuk wat geld te innen
en daarna iets anders te doen.
We zijn muzikanten die zich
ontplooien, groeien, en ons pu
bliek groeit mee. Ik geloof niet
dat het succes zo voorbij is. Als
je al je energie erin steekt, dan
lukt het, ook in de toekomst."
Stockhausens droom komt maandag tot leven
NIEUWE CD'S
amsterdam fran^oise ledeboer
Componist Karlheinz Stockhau-
sen had een droom. Het was
1992 en hij hoorde en zag vier
strijkers door de lucht vliegen.
Tegelijkertijd zaten er mensen
op aarde in een zaal, omgeven
door torens met televisiescher
men en luidsprekers.
Stockhausens droom komt
maandag tot leven op het ter
rein van de Westergasfabriek,
als het Arditti String Quartet
zich opsplitst en aan boord gaat
van de helikopters van het
Grasshopper-demonstratie-
team. Door onder meer de inge
wikkelde techniek heeft het er
lang om gespannen, maar het
Holland Festival kan 'tenslotte
toch de wereldpremière van zijn
'Helikopter-strijkkwartet' pre
senteren.
De partituur van de wereld
beroemde Duitse avantgarde-
componist zou in 1993 al op het
programma worden genomen
van de Salzburger Festspiele.
Maar na eindeloze inspannin
gen van de Festspiele-directie
liep de geplande première toch
spaak.
Toen Holland Festival-direc
teur Jan van Vlijmen van het ge
strande project hoorde, besloot
hij te kijken of er in Nederland
wel mogelijkheden waren. Voor
produktieleider Sigi Giesler bra
ken toen driikke tijden aan.
Tussen haar andere festivalwerk
door moést ze eerst op zoek
naar een helikopterteam: „In
Lelystad worden helikopters
verhuurd, maar die vielen af
vanwege de hoge kosten voor
Irvine Arditti naast een Alouette lll-helikopter die speciaal geprepareerd is voor de uitvoering van Stockhau
sens helikopter strijkkwartet. foto cpd
de vliegtijd naar Amsterdam en
de repetitie-uren.
'The Grasshoppers', het En
gelse woord voor sprinkhanen,
boden tenslotte uitkomst. Het
demonstratieteam werd in 1973
opgericht ter gelegenheid van
de zestigste verjaardag van de
luchtmacht. „De vliegers waren
meteen hartverwarmend en
thousiast", aldus Giesler. Ze
moest echter eerst vergunnin
gen regelen van onder meer het
stadsdeel Westerpark, de politie
en de Rijksluchtvaartdienst
(RLD). Vanwege de nabijheid
van Schiphol zou het fiat van de
RLD doorslaggevend zijn.
Toen tenslotte iedereen het
groene licht had gegeven, waren
er nog allerlei technische hob
bels te nemen. Zo moest bij
voorbeeld worden uitgevonden
op welke plaats het beste de mi
crofoons aan de helikopter kon
den worden bevestigd. Want de
wieken moeten de musici na
tuurlijk niet overstemmen. De
microfoons komen onder de
treeplanken en verder worden
de helikopters voorzien van lan
ge antennes aan de zijkanten.
Beneden op de grond staan
vier technici klaar die met richt-
antennes het in en door de toe
stellen geproduceerde geluid
opvangen en naar Stockhausens
mengpaneel in de zaal zenden.
Een ander probleem waren
de 'gewone' violen en de cello,
met een geluid dat niet hard ge
noeg bleek om de vlieggeluiden
te overstemmen. Electric
Sounds uit Almere, importeur
van gavanceerde popinstru
menten, deed een onmisbare
duit in het zakje door voor niets
instrumenten te regelen waar
van de 'houten brug' van de
snaarinstrumenten is vervangen
door een elektrische. Zo kan het
Arditti String Quartet, in 1974
opgericht en befaamd door zijn
uitvoeringen van hedendaagse
componisten als Cage, Kagel en
Nono, straks wel de gewenste
sterkte produceren.
De musici hebben koptele
foons met clicktrack-apparaten
op omdat ze elkaar niet horen
en toch de juiste maat moeten
kunnen houden. Een technicus
zit naast de piloot om de ge
luidsopname in de cockpit in
goede banen te leiden en een
ingebouwde camera straalt in
tussen beelden naar beneden
door.
Giesler hoopt dat de musici
niet luchtziek worden. Zoals het
er nu naaruit ziet, lijkt dat het
enige dat maandag nog roet in
het eten kan gooien.'
Het Helikopter-kwartet duurt
25 minuten en wordt uitge
voerd om 16.30, 18.30 en 20.30
uur. Er zijn op dit moment nog
genoeg kaarten beschikbaar.
abbekerk» hans visser
Wibi Soerjadi spant via zijn ad
vocaat A. Moszkowicz een kort
geding aan tegen de leiding van
het Rotterdams Philharmonisch
Orkest. De concertpianist wil
daarmee het orkest (iwingen de
aankondiging van een serie
concerten te rectificeren. Begin
dit jaar heeft het orkest brochu
res verspreid waarin vier con
certen worden aangeboden met
Soerjadi als solist.
„We zijn in onderhandeling
geweest met het orkest", zegt
de concertpianist, „maar toen
de brochure verscheen, waren
we nog niet rond. Ik wist zelfs
niet wie de dirigent zou zijn.
Die naam las ik pas in diezelfde
folder, iemand van wie ik nog
nooit heb gehoord."
De cóncerten volgend jaar op
29 februari en 1 maart in het
Utrechtse Vredenburg en op 2
en 3 maart in de Rotterdamse
Doelen gaan nu niet door.
„Jammer", vindt Soerjadi, want
hij had graag met het orkest wil
len optreden. Maar volgens Ma
rion Klijnsmit, die de belangen
van Wibi behartigt, waren de
voorwaarden die de orkestlei
ding in het contract wilde opne
men nogal 'kleinerend'.
De pianist heeft daarop zijn
eigen voorwaarden gesteld,
waarop het orkest niet reageer
de. Wel verschenen twee folders
waarin de concerten werden
aangekondigd. Daarop is het or
kest verzocht die aankondigin
gen in te trekken. Toen dat niet
gebeurde, werd de advocaat in
geschakeld, maar ook op zijn
aandringen is niet gereageerd.
Woensdag kondigde de advo
caat aan stappen te zullen on
dernemen als het orkest niet
voor donderdagmiddag 12.00
uur zou rectificeren. Het orkest
niet en dus besloot
Moszkowicz tot een kort geding.
Voor Soerjadi is het een sim
pele zaak: „Ik had best verder
willen onderhandelen, maar
door die folders ben ik voor het
blok gezet: spelen of proteste
ren. Want als je niet komt opda
gen, loopt je reputatie schade
op. Het publiek geeft jou de
schuld. Maar als ik wel zou spe
len, geef ik toe aan dergelijke
ongehoorde praktijken. Je wordt
dan gebruikt om publiek te
trekken."
Het Rotterdams Philharmo
nisch Orkest is niet bereid zijn
visie op het conflict te geven.
POP
Teenage Fanclub - 'Grand Prix'
(Creation Records/Sony)
Soul Asylum - 'Let your dim
light shine' (Sony)
In de boekjes van de twee, bijna
tegelijkertijd verschenen, nieu
we CD's van de Amerikaanse
bands Teenage Fanclub en Soul
Asylum hadden verwijzingen
naar Tom Petty en Roger Mc-
Guinn (The Byrds) niet mis
staan. Soul Asylum en Teenage
Fanclub hadden zelfs elkéér de
groeten kunnen doen.
Soul Asylum doet in muzikaal
opzicht nog het meest z'n best
om zijn 'roots' te verhullen. De
groep van gitarist/zanger David
Pimer gaat op de gekste mo
menten als een grunge-beest te
keer om even later over te scha
kelen op een rustig liedje waar
in een verhaal is verwerkt. Door
die merkwaardige overgangen
wekt het gezelschap uit Minne
apolis de indruk dat het ieder
een terwille wil zijn.
Teenage Fanclub is veel stijl
vaster. De groep klinkt drie
kwartier lang als Tom Petty die
zojuist een trap onder zijn kont
heeft gehad. Uit alle hoeken en
gaten klinken gitaren, de koor
zang is aanstekelijk en de song
teksten zijn heerlijk naiëf.
Big Country - 'Why the long
face' (Castle)
Big Country is een typische ja
ren tachtig-groep die nooit uit
de schaduw heeft kunnen tre
den van Simple Minds en U2.
Gek genoeg laten die twee
grootmachten het in de jaren
negentig tot dusverre volkomen
afweten, terwijl Big Country op
'Why the long face' z'n
(voort)bestaansrecht krachtig
bewijst.
Niet dat Big Country vernieu
wing op vernieuwing stapelt.
Nog altijd maken de Schotten
enigszins melancholieke gitaar
rock met Keltische invloeden en
een socialistische ondertoon
('You dreamer').
In de loop der jaren is Big
Country wat minder houterig
gaan klinken. Er zit meer ver
nuft in de arrangementen en
beetje bij beetje stopt leider
Stuart Adamson meer country
western in zijn songs ('Far from
me to you'). 'Why the long face'
is daarmee een van de betere
platen van Big Country gewor
den.
Wim Koevoet
JAZZ
John McLaughlin - 'After the
Rain' (Verve/Polygram)
BIOSCOPEN
Na zijn ietwat tegenvallende
hommage aan Bill Evans, 'Time
Remembered', van twee jaar ge
leden, draagt gitarist John McL
aughlin nu een CD op aan een
andere grootheid, John Coltra-
ne. Het trio speelt niet alleen
stukken die ook qua sfeer met
de grote saxofonist geassocieerd
worden, maar ook twee nieuwe
originals van McLaughlin zelf.
De groep met Joey DeFrancesco
op orgel en Elvin Jones, een lid
van het vroegere kwartet van
Coltrane, aan het drumstel,
klinkt een stuk conservatiever
dan 25 jaar geleden het trio van
Tony Williams waarin McLaug
hlin met de individualistische
organist Larry Young musiceer
de.
Vooral dankzij het kleurrijke
en deels polyritmisch begelei-
dingswerk van Jones is het een
CD geworden die niet alleen
McLaughlin-fans zal aanspre
ken. McLaughlin spreekt zijn
techniek van parelende accele
raties alleen aan waar dat func
tioneel is, terwijl DeFrancescós
Hammond-orgel meer voort
brengt dan uitgerekte vibratós
of iele loopjes in het hoog. Een
soms hard swingend, geslaagd
tribuut waarin niet vruchteloos
geprobeerd wordt Coltranes
speelwijze na te volgen.
Ken Vos
KLASSIEK
Beethoven: Die Geschöpfe des
Prometheus. Chamber Or
chestra of Europe o.l.v. Niko-
Iaus Harnoncourt. Teldec
Deze nieuwe opnaipe van
Beethovens muziek voor het
Prometheus-ballet van Salva-
tore Viganö, waarvan we
meestal alleen de ouverture ho
ren, verrast vooral door de the
atrale sfeer. De ouverture sug
gereert die al, maar in de zeven
tien delen die erop volgen, is er
geen moment sprake van een
inzinking. Vreemd toch dat de
ze partituur nog zo vaak stief
moederlijk behandeld wordt.
Niet door Harnoncourt overi
gens, want het meeslepende ka
rakter van deze uitgave wordt in
hoge mate bepaald door zijn
aanpak. Na zijn complete opna
me van Beethovens symfonieën
met het Chamber Orchestra of
Europe plaatst hij wederom een
voltreffer, ook nu met een com
binatie van meeslepende dra
matiek en tintelend, doorzichtig
orkestspel. Heel fraai opgeno
men ook!
Paul Korenhof
LEIDEN
LIDO 1,2, 3, 4 en STUDIO tel:
071-124130/133210, Steenstraat
39.
LIDO 1
Bad Boys 16 jr., dag. 18.45,
21.15; vrza zo woe ook 14.15.
101 Dalmatiërs al., vr za zo woe
14.30
LIDO 2
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.15.
LIDO 3
Streetfighter 12.jr., dag. 18.45;
vrza zo woe ook 14.30.
Pret-è-Porteral., dag. 21.15.
LIDO 4
Zwanenprinsesa.l., vr za zo woe
14.30.
Forrest Gump al.dag. 20.45.
STUDIO
Jungle Book al., dag. 18.45; vr za
zo woe ook 14.30.
Rob Roy 12 jr., dag. 20.45.
LUXOR tel 071-121239, Stations
weg 19.
Die Hard... with a vengeance 16
jr., dag. 18.45, 21.30, zoook
14.30.
TRIANON tel: 071-123875, Bree-
straat 31.
Don Juan do t/m woe 19.30,
21.45.
Little Women do t/m woe 19.30,
21.45.
KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrou
wenkerksteeg 10.
Heavenly Creatures do t/m woe
19.30,21.45.
Killing Zoe do t/m zo 20.00,
22.15.
Death and the Maiden ma 20.00,
22.15
1492, Conquest of Paradise di
20.00.
Once were warriors woe 20.00,
22.15.
ALPHEN AAN DEN RIJN
EUROCINEMA tel: 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6
Die Hard with a vengeance 16 jr.,
dag. 18.30, 21.30, za woe ook
13.30, zoook 13.15, 16.00.
Bad Boys 16 jr., dag. 18.30,
21.15; za zo woe ook 13.45, zo
ook 16.15.
Streetfighter 12 jr., dag. 18.45;
zazowoeook 13.45, zoook
16.15.
Outbreak 12 jr., dag. 21.15.
101 Dalmatiërs al., za zo woe
14.00, zoook 16.15.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel: 071
790698, Prinses Marijkelaan 4.
Blinky Bill, het koalabeertje al.
Ned. gespr., za zowoe 14.00.
Richie Rich, al., za zo woe
15.30.
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui
ASTA2
Kiss of Death 16 jr., dag. 18.45,
21.30; do vr madiook 13.15,
16.00.
De Zwanenprinses aIza zo woe
13.15, 16.00.
ASTA 3
The Brady Bunch movie al., dag.
13.15, 16.00, 18.45, 21.30.
BABYLON 1 tel. 070-3471656,
naast Centraal Station.
La Reine Margot 16 jr., dag.
13.15, 16.30,20.30.
BABYLON 2
Pret-a-Porteral., dag. 13,15,
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 3
Farinelli, il Castrato 16 jr., dag.
18.45, 21.30; do vr ma di ook
13.15, 16.00.
De Tasjesdief al., za zo woe
13.15, 16.00.
METROPOLE 1 tel. 070-3456756,
Carnegielaan 15.
Die Hard with a vengeance 16 jr.,
dag. 12.45, 15.30, 18.15,
21.15.
METROPOLE 2
Outbreak 12 jr., dag. 18.45,
21.30-, do vr madiook 13.15,
16.00.
101 Dalmatiërs al., za zowoe
13.15, 16.00.
METROPOLE 3
Rob Roy 16 jr., dag. 13.15,
17.00,20.30.
METROPOLE 4
Boys on the Side 12 jr., dag.
18.45, 21,30; do vr ma di ook
13.15, 16.00.
De Zwanenprinses al., za zo wo
13.15, 16.00.
METROPOLE 5
Nostradamus 12 jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
MOVIEWORLD Kurhausweg 2. tel:
070-3515738, reserveren tel:
070-3515778
Rob Roy 16 jr., dag. 21.20.
The Jungle Book al., dag. 14.00,
16.30, 19.00; za en zo ook
11.35.
Don Juan al., dag. 16.10, 18.30,
21.20.
Outbreak 12 jr., dag. 13.10,
16.00, 18.50,21.40.
Streetfighter 12 jr., dag. 15.50,
21.10.
Die Hard with a vengeance 16 jr.,
dag. 13.00, 15.45, 19.40,
21.30.
Kiss of Death 16 jr., dag. 19.25,
22.00.
101 Dalmatiërs al., dag. 13.30,
18.20; za en zo ook 11.30.
Nostradamus 12 jr., dag. 22.10.
DeZwanenprinses al., dag.
14.20, 16.40; za en zo ook
12.10.
Richie Rich al., dag. 13.50; za
en zoook 11.40.
Bad Boys 16 jr., dag. 13.40,
16.20, 19.15,21,50.
The Brady Bunch movie al., dag.
12.10, 14.10, 16.50, 19.35; za
en zo ook 12.00.
ODEON 1 tel. 070-
3462400/3462401. Heren
gracht 13.
Die Hard with a vengeance 16 jr.,
dag. 12.45, 15.30, 18.45,
21.30.
ODEON 3
Bad Boys 16jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
ODEON 4 Riksbioscoop
Wayne's World 2 al., dag. 11.45,
14.15, 16.45, 19.15,21.45.