Herinrichting Lakenhal hele klus
V erscheidenheid
bij Timdelerclub
Oï
Cultuur&Kunst
et
'War': verrassend toneelstuk met veel afwisseling
Mondriaan gemeden en
maling en Mahler
Van Oosten laat in Guilmantconcert
onmatige decibellen achterwege
Leiden Noord sociaal op de gevoelige plaat
ZATERDAG 13 MEI 1995
damde
^edeiia
'93 ope
nald H
Boer-
inderki
ist oud
logelijl
de acci
eer be
oals bij
nsplam
iver.V
mg dat
Leider
14 eenj
valide
:Donal
ig. dek
ictiesv
ling da
Dek kaï
;ns dai
,'andaa
Reggae in jongerencentrum Meddle
pup ade In het jongerencentrum Meddle in Oud Ade treedt
vanavond de Groningse Reggae-band 'Quest for Fire' op. De ne
gen-mans-band bereikte twee jaar geleden de halve finale van
de grote prijs van Nederland. Het concert begint om 23.00 uur.
Akkoord biografie Vestdijk
alkmaar Uitgeverij De Bezige Bij, Mieke Vestdijk-Van der Hoe
ven en de schrijver/uitgever Wim Hazeu zijn het volledig eens
geworden over de door Hazeu te schrijven nieuwe biografie van
de auteur Simon Vestdijk. Hazeu die volgende week zijn biogra
fie van de romancier/dichter Jan Jacob Slauerhoff presenteert, is
de tweede biograaf van Vestdijk. De eerste was Hans Visser,
wiens biografie 'Vestdijk, een schrijversleven' in 1987 verscheen.
Het is nog niet bekend wanneer de biografie verschijnt. Volgens
mevrouw Vestdijk is de termijn van acht jaar die Hazeu bij een
eerdere gelegenheid heeft genoemd 'realistisch'. „Hij moet zich
nog helemaal inwerken."
Hoogtepunten uit historie van Leiden moderner gepresenteerd
recensie wunand zeilstra
<ters door toneelgroep De Tim-
èrdub Regie: Auke Krispijn Gezien:
12/5, schouwburg, Leiden.
ïn luchtige binnenkomer over
sn nep-dief, een vlotte sketch
hongerige bejaarden
tehuisbewoonsters en een seri-
feus stuk over het 'open huwe
lijk': dat is de verscheidenheid
die de Timdelerclub ditmaal het
eigen publiek heeft te bieden.
Het meeste spelplezier straalt
f van het tussenstukje. Ver
momd als standbeeld pikt één
de hongerige bewoonsters
van het bejaardentehuis het
brood uit het lunchpakket van
argeloze bezoekers in het park.
Agnes Ouwerkerk-Van de Blij
Jeanne den Hoed-Buijs (die
I op het laatste moment voor de
ze rol moest invallen) hebben
zichtbaar lol in het neerzetten
deze twee dames, en dat
op de zaal.
Renate Hundersmarck kan
droog uit de hoek komen. Dat
komt haar hier van pas, als
wordt geconfronteerd met i
inbreker (Ronald van Brand
de wijk). Het stuk hoeft het niet
cijfei
le bal Recensie #pai
geld Theater 'De ware liefde' (Visser 't Hooft),
Kagerstaat 1Leiden; kindertoneel 'War*
van theater Pats. Gezien vrijdag 12 mei,
nog te zien op zondag 14 mei om 14.00
en 16.00 uur; reserveren: 071-171661
van de spanning te hebben,
maar meer van de situatiehu
mor. Wat eerst merkwaardig en
absurd lijkt, blijkt achteraf een
geestige koppeltruc van weder
zijdse vrienden en kennissen.
De uitvoering is onderhoudend,
al had het spel hier wel wat flit-
sender mogen zijn. Niet zo zeer
door sneller te spelen dan wel
door alerter op elkaar te reage-
Het laatste stuk van Dario Fo
is bekend en stelt nogal wat ei
sen aan de beide spelers. Met
name Magda de Frel vertolkt
haar rol van de vrouw die de ze
geningen van het open huwelijk
heeft leren waarderen, met ver
ve. Als de gekwetste ziel is ook
haar echtgenoot (Robert Em-
men) op dreef. De afwisseling
tussen spelscènes en de vertel-
momenten wordt door hen bei
den knap opgepakt. Het enige
zwakke punt ligt hier vooral in
de hoeveelheid tekst. De Itali
aanse auteur Fo kan soms een
zekere breedsprakerigheid niet
ontzegdworden. In dit stuk
heeft hij voor het uitleggen van
zijn standpunt heel veel woor
den nodig. Daarin had het nodi
ge geschrapt kunnen worden,
de boodschap kan anno nu met
minder volstaan.
Vervolg van voorpagina
Bijna iedere Leidenaar kent
het. Het is een beetje 'De
Nachtwacht' van deze stad:
het schilderij van M.I. van
Bree waarin burgemeester
Pieter Adriaensz. van der
Werff zijn degen aanbiedt
aan het volk. Op 3 oktober
komen elk jaar weer een
paar duizend Leidenaars
naar De Lakenhal om het
doek te bekijken dat ver
haalt over de laatste dra
matische dagen vooraf
gaand aan Leidens Ontzet.
Het schilderij is niet alleen in
drukwekkend om z'n formaat,
ook de heldendaad die er op te
zien is spreekt zeer tot de ver
beelding. De hongerende bevol
king liep op z'n laatste benen,
ook al zou je dat aan de stede
lingen die op het doek staan af
gebeeld niet direct zeggen: de
mannen, vrouwen en baby's zit
ten nog behoorlijk in het vlees.
In het schilderij is sprake van
een gefantaseerd stadsbeeld
met op de achtergrond een ook
al vrije afbeelding van de Hoog
landse Kerk. Centraal op het
doek zien we burgemeester Van
der Werff die bekend staat om
zijn heldhaftige optreden tij
dens het beleg. Een van zijn hel
dendaden zou zijn de hier afge
beelde zelfopoffering: het aan
bieden van zijn arm of lichaam
als voedsel voor de hongerende
bevolking.
Waarschijnlijk klopt er niets
van dit verhaal. In de vroegste
verhalen over de periode van
het beleg komt dit relaas name
lijk helemaal niet voor. Pas ja
ren later steekt het de kop op.
Vermoedelijk is het verzonnen
om het blazoen van Van der
Werff nog meer op te poetsen.
Koning Willem I gaf in 1816
opdracht aan de Antwerpenaar
Van Bree om deze voorbeeldige
gebeurtenis uit de vaderlandse
geschiedenis uit te beelden. Dat
we te maken hebben met een
'De Nachtwacht van Leiden' verdwijnt binnenkort uit de hal
De lakenhal.
Zuidnederlandse schilder ver
klaart een beetje de Ruben-
siaanse wijze waarop de stede
lingen zijn afgebeeld.
Van Bree was in zijn tijd een
beroemd historieschilder. Dat
de fantasie van de kunstenaar
een grotere rol speelde dan de
historische werkelijkheid werd
hem niet kwalijk genomen. In
tegendeel: zijn pathetische
weergave van de roemruchte
gebeurtenis uit de Leidse ge
schiedenis werd juist heel pas
send gevonden. Ook met het
stadswapen was Van Bree niet
goed bekend want hij beeldt de
Leidse sleutels ondersteboven
af.
De verhuizing van het schil
derij van Van Bree is onderdeel
van een grotere herinrichtings
operatie in De Lakenhal waar
mee al enkele jaren geleden een
begin is gemaakt. Belangrijk on
derdeel daarvan is oude kunst
en kunstnijverheid in samen
hang met elkaar te presenteren.
Als gevolg daarvan is op de be
gane grond een logische loop
route ontstaan waar op chrono
logisch wijze een beeld wordt
gegeven van de oude kunst en
stijlen, uitmondend in de mo
derne kunst en vormgeving uit
de twintigste eeuw.
De meest ingrijpende veran
dering, vertelt Lakenhaldirec
teur Jetteke Bolten, is de nieuwe
inrichting van de Grote Pers,
dat is de zaal op de verdieping,
aan de voorkant van het oude
gebouw. Hier krijgt vanaf 23
mei de Leidse textielgeschiede-
nis de volle aandacht. De serie
panelen van Isaak Swanenen-
burg die de saaiproduktie ver
beelden domineren de grote
zaal. Ze hebben de plaats inge
nomen van de schutterstukken
van Joris van Schooten die deels
naar de schilderijenzalen zijn
verhuisd.
Een ander belangrijk onder
deel is de nieuwe inrichting van
het gerestaureerde Paviljoen
waar de geschiedenis van Lei
den wordt geschetst: van
Lugdunum Batavorum tot he
den. De oude opstelling was
sinds de jaren dertig niet meer
veranderd. In oktober moet de
herinrichting zijn voltooid. Dan
zullen hoogtepunten uit de his
torie van Leiden op moderne
wijze in beeld worden gebracht.
„Zo'n herinrichting heeft heel
veel voeten in de aarde", wil di
recteur Bolten wel kwijt. „Alles
heeft met alles te maken. „Als je
de schutterstukken uit de Grote
FOTO HIELCO KUIPERS
Pers weghaalt moet je ze weer
ergens anders ophangen. Die
kun je niet in het depot zetten.
En als je het 18de eeuwse zilver
in de zaal bij de achtiende
eeuwse schilderkunst wilt zet
ten om een chronologische pre
sentatie te krijgen, dan zijn er
weer nieuwe vitrines nodig. Dat
kost veel geld", aldus Bolten.
Geld dat het stedelijk muse
um nog niet heeft. Er is zo'n 2,5
ton nodig om de gehele opera
tie uit te voeren, maar in de be
groting zijn een aantal posten
nog niet gedekt. Daarvoor heeft
de museumdirecteur haar ogen
gericht op mogelijke sponsors.
Het Hoogheemraadschap van
Rijnland heeft inmiddels een
substantiële bijdrage toegezegd.
Bolten zegt goede hoop te heb
ben dat anderen zullen volgen.
Een ritueel, daar begint het
mee. Voordat de toeschouwers
de voorstelling van Kinderto
neel Club Pats mogen zien,
worden zij in een afgesloten
ruimte, voor de ingang van het
theater, onder begeleiding van
mysterieuze muziek onderge
dompeld in een nevel van bloe
mengeur.
Een mooie introductie om in
hogere sferen te raken, want het
stuk 'War' zit vol magische han
delingen. Drie eilandkinderen
voeren een modeshow op. Clas-
tina (Barbara Mulder), Versia
(Layla de Jonge), Warda (Lieke 't
Hooft) en (Jitte Hoekstra)
showen hun bizarre kleding.
Een barokke hoepeljurk met
een pruik van gouden closetrol
letjes, knalroze laarzen onder
een badjas, een broek met
schort en een streep T-shirt met
plastic halter. De kinderen zijn
al duizenden jaren oud, maar
blijven in leven door de karak
ters van aangespoelde kinderen.
Deze karakters worden opge
borgen in een schedel. Langza
merhand beginnen de kinderen
zich zorgen te maken, want er is
nog maar één karakter over.
Een van de kinderen is zijn ge
heugen al kwijt.
Voordat de voorstelling be
gint, zijn de kinderen van Pats
nauwelijks zenuwachtig. Ze
hebben zo'n voorstelling al eens
vaker meegemaakt, en boven
dien vertrekken ze komende
maandag naar Toulouse om
daar Nederland tijdens een in
ternationaal kindertoneel-festi
val te vertegenwoordigen.
'War' is een verrassend stuk
met veel afwisseling. Kinderen
in de zaal kijken ademloos naar
de rituelen. Er wordt gedanst op
muziek van orkest Plons, ge
neuried en geblazen om het ka
rakter in de schedel te eren.
Plotseling spoelen drie Nieuwe
kinderen aan op het eiland: Jojo
(Sanne Langelaar), Maradella
(Monique Guffens) en Hoi Wing
(Paulien van Slingerland). De
Eilandkinderen proberen ze te
vangen. Wanneer de eilandbe
woners en de nieuwelingen met
elkaar in contact komen, be
staan er in het begin flink veel
vooroordelen tussen beiden.
„Ze hebben puntoren, beschil
derde gezichten en zijn agres
sief', zegt een Eilandkind over
de Nieuwen.
Twee Nieuwe kinderen veran
deren in willoze poppen, nadat
hun karakters dan toch zijn af
genomen. Nadat Clastina be
veelt ook het verstand van het
laatste kind, Maradella, in te
pikken, protesteren de anderen
De Mondriaantentoonstelling in
het Haags Gemeentemuseum
was nog maar net, met tegen
vallend resultaat, afgesloten of
het Mahlerfeest barstte al weer
los. Ik weet niet wat u er van
denkt, maar zelf koester ik toch
enig wantrouwen tegen al die
heisa. Wat nou feest? Koningin
nedag met de majesteit die
langs zaklopers en paalzitters
schreidt, dat is feest! Maar de
uitvoering van Mahlers Zesde
Symfonie roept bij mij toch een
heel andere gevoel op.
Ik begrijp ook niet die opdrin
gerigheid van de organisatoren
om mensen zelfs in een tent sa
men te drijven om van Mahlers
muziek te mogen genieten.
Tuurlijk kan ik mij voorstellen
dat de organisatoren van het
feest Mahler prachtig vinden,
maar als je je vrouw mooi vindt
wil je toch ook niet dat Jan en
alleman er over heen gaat?
Wat hebben we allemaal al niet
doorstaan in de afgelopen ja
ren? Het Van Goghfeest, een
Mozartmania, het Rembrand-
tjaar. Het is één grote door-
draaishow. En dan al die op
smuk rond de feestelijke ope
ningen: een half uur van tevo
ren stroomt het bont en de glit
ter toe in hun ordi-sportkarre-
tjes. Het gaat er natuurlijk voor
al om gezien te worden. Vaak is
er ook nog een goed doel aan
zo'n happening verbonden,
want het is pas echt genieten als
je je volpropt bij het kaviaarstal-
letje in de wetenschap dat een
deel van de recette ten goede
komt aan de Vereniging van
Dakloze Mond- en Voetkunste
naressen, of zoiets.
Een fatsoenlijk mens die ge
woon stil wil genieten, durft te
genwoordig bijna geen i
of concertzaal meer in. Want
voor je het weet zit je met een
vlaggetje in je hand of met een
travestiet met tuitlipje op
schoot, omdat het weer feest is.
En dan dat gedoe er om heen:
Mondriaan als aansteker, Ma
hlers profiel geweven in een zij
den stropdas of vergulde man
chetknopen met de beeltenis
van de componist. Ik associeer
zoiets altijd eerder met de huis
houdbeurs dan met het con
certgebouw, maar het schijnt er
tegenwoordig allemaal bij te
moeten horen. U begrijpt het al:
ik heb Mondriaan gemeden en
maling aan Mahler.
Natuurlijk zullen de organisato
ren van dit soort festijnen altijd
beweren dat het hen te doen is
om de verlaging van culturele
drempels of om het aloude be
grip van spreiding van kunst en
cultuur. Maar volgens mij gaat
daar allang niet meer om. Kunst
en cultuur gaan zo langzamer
hand alleen nog maar over geld
verdienen, zaalbezetting, ver
koopbaarheid, kortom: over het
tot een RTL 4-kloon maken van
de musea en muziekzalen.
Mahlers symfoniën, uitgevoerd
door het Berliner Philharmoni-
scher Orchester zijn ongetwij
feld een muzikaal hoogtepunt
en een uitdaging voor orkest en
dirigent. Maar, laat u niks wijs
maken:-het Mahlerfeest is voor
al een commercieel feest waar
bij KPN (van de telefoons) en
Shell als hoofdsponsor optre
den. Ze zouden ieder een mil
joen hebben bijgedragen. Met
andere woorden: het concertge
bouw is dol op kunst en cultuur,
maar grof geld is ook nooit weg.
Per concert zijn 250 plaatsen
(van de 2000) voor de hoofd- en
andere sponsors.
De KLM vervoert alle orkesten,
dirigenten en solisten gratis en
kreeg in ruil daarvoor het recht
tot 1 januari de 500 kaarten te
distribueren die per concert of
recital voor niet-Nederlandse
bezoekers zijn gereserveerd.
Het is de aanzet voor een we
reldwijd netwerk van kunstrei
zen. Tuurlijk is hier sprake van
een typisch geval van spreiding
van kunst en cultuur, onder een
culturele elite wel te verstaan.
Neemt u maar van mij aan dat
als het Mahlerfeèst met een ba
tig saldo wordt afgesloten dat
de organisatoren als muziek in
de oren zal klinken. Ach, ik gun
ieder z'n muzikale hoogtepunt,
daar niet van. Alleen: volgens
mij komt het gerinkel van de
kassa in de partituren van Ma
hler toch echt niet voor.
Dit is voorlopig de laatste
'Schone Schijn'. Na de zomer
keert deze rubriek terug.
leidelijk culminerend in een climax met veel
zwelwerk. Toch was ook hier het crescendo niet
al te overweldigend. Na deze 'beheerste' eruptie
een aarzelende teruggang naar een ontroerend
koraal in gregoriaanse stijl 'Jerusalem, convertere
ad Domineum Deum tuum'.
In schril contrast met dit klaaglied staat de
Marche Triomphale in Es: bombastisch geschal,
maar ook hier wist van Oosten gas terug te ne
men, waardoor onmatige decibellen achterwege
bleven.
Het 'Allegretto' opus 19 is een elegant en vrien
delijk stuk waarin een fragiele hobomelodie is ge
weven, met in de aanvang vier noten zó gerang
schikt dat ze doen denken aan een 'Lied ohne
Worte' van Mendelssohn; zonder pretentie, echt
mooi door Van Oosten geïnterpreteerd, als een
wiegende barcarolle met hier en daar vogelge
zang in de achterhoede.
Tot slot de minder spectaculaire 4e Sonate in d.
Het Allegro, geschreven in de sonatevorm (the
ma, doorwerking, reprise) speelde van Oosten
stoer, tempovast op enkele gedoseerde rubato's
na. Een fiks Menuet (dat niet tot dansen uitno
digt) werd koen en voortvarend vertolkt, met een
middenstuk waarin van Oosten als het ware een
muziekdoosje af liet spelen, heel grappig. Als eind
goed, al goed een zwaarmoedige doch daverende
Finale waarin alle registers even werden uitge
trokken en waarin van Oosten toonde dat ook de
ze vierde sonate zeker de moeite van 't spelen
waard is.
Recensie Udy van der Spek
Concert op het Van den Heuvel-orgel door Ben van Oosten met
werken van Alexandre Guilmant (1837-1911). Gehoord in de
Nieuwe Kerk op 12 mei in Katwijk aan Zee
Guilmant was een veelschrijver, maar zijn bete
kenis als virtuoos, componist, muziekgeleerde
mag toch niet worden onderschat. Tot zijn voor
naamste sonaten (hij schreef er acht) behoren de
derde en vijfde, beide in c en de zevende (Suite in
F), van welke Ben van Oosten gisteravond de der
de speelde. Deze sonate is opgebouwd uit drie
delen: Prelude, Adagio en Fuga.
De snelle zestiende triolen in het korte maar
hevige Preludio (een allegro maestoso e con fuo-
co) speelde van Oosten aanvankelijk wat romme
lig en onevenwichtig, maar gaandeweg kreeg zijn
spel meer flair en tempovastheid. Het Adagio
heeft één romantisch thema in een registratie van
zwevende strijkers, sereen en pril vertolkt.
In de Fuga levert Guilmant het bewijs van zijn
grootmeesterschap. Van Oosten danste over het
manuaal, huppelde over de pedalen, het synco
pisch ritme met zich meetrekkend, vreugdevol
maar binnen de perken van het toelaatbare.
'Lamentation', opus 45 nr 1, schreef Guilmant
ter nagedachtenis aan de abbé Henri Gros die op
31-jarige leeftijd sneuvelde in de Duits-Franse
oorlog (1870). De smartelijke'eenvoudige melo
die, ondersteund door wat pedaal-pizzicati,
maakt zich los en drijft de kerkruimte in, zeer ge-
leiden «johanz
Leiden Noord wordt in septem
ber van dit jaar sociaalvernieuw
(en)d op de gevoelige plaat
vastgelegd. Professionele foto
graaf Mare de Haan verzorgt sa
men met de bewoners uit De
Kooi, Noorderkwartier, Groen-
oord en Maredijk een fotorepor
tage die geëxposeerd en gepu
bliceerd wordt. Dit plan nam de
wijkgroep 'sociale vernieuwing
Leiden Noord gisteren tijdens
haar maandelijkse vergadering
over van Centrum Beeldende
Kunsten.
De bedoeling van het project
is de sociale vernieuwingen in
de wijk vast te leggen. Mare de
Haan zal dat op zijn eigen ob
jectieve en artistieke manier
doen. De bewoners, van jong
tot oud, allochtoon en autoch
toon, krijgen een camera en de
opdracht hun directe omgeving
te fotograferen.
Daarbij moet vooral gelet
worden op zaken die de laatste
tijd veranderd zijn, bijvoorbeeld
activiteiten die vanuit de sociale
vernieuwing zijn begonnen. Zo
wil de wijkgroep een zeer per
soonlijk en subjectief beeldver-
slag krijgen van wat de bewo
ners van Leiden Noord van hun
huidige leefomstandigheden
vinden.
BIOSCOPEN
hevig. In woede gooit Clastina
de schedel op de grond. In het
flitsende licht van een strobos
coop en een opwervelende
rookpluim verschrompelen de
gezichten van de Eilandkinde
ren - onzichtbaar zetten de kin
deren maskers op - en vallen
dood neer.
'War' is een meeslepend fan
tasievol toneelstuk voor kinde
ren. Omdat de kinderen van
Pats nooit rollen van volwasse
nen spelen -en zich dus niet
hoeven te forceren- doet het to
neel 'echt' aan.
Vooral Aldert Busscher, wijk
agent in De Kooi en lid van de
wijkgroep Leiden Noord, is en
thousiast over het project. „Je
staat ervan te kijken, wat er alle
maal in de buurt te zijn is. Het
leeft hier echt. En dan is riet
vooral mooi om de bewoners de
opdracht te geven hun eigen
omgeving in beeld te brengen."
Vier mensen uit de wijkgroep
zullen zich nu met de voorbe
reidingen van het project bezig
gaan houden. Er moeten bij
voorbeeld uit alle bewoners
zo'n dertig mensen worden ge
selecteerd die met een camera
op pad gaan.
LIDO 1, 2, 3, 4 en STUDIO tel 071-
124130/133210, Steenstraat 39
LIDOl
Outbreak 16 jr., dag. 18.45 en
21.15.
101 Dalmatiërs al., vrt/mzoen woe
14.30 uur.
LID0 2
Richie Rich al., vr t/m zo en woe
14.30.
Pret-a-Porter al., dag. 18.45 en
21.15.
LID0 3
Legends of the Fall al., dag 18.45;
vrt/m zoen woe ook 14.15.
Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45
LIDO 4
Dumb and Dumber 12 jr., dag
18.45; vr t/m zo en woe ook 14.30.
Forrest Gump al., dag. 20.45.
STUDIO
Stargate 12 jr., dag 18.45 e
Streetfighter 12 jr., dag. 19.00,
21 30; zoook 14.30
TRIANON tel: 071-123875, Bree-
n 20.00.
Time Cop do t/m woe 19.30, 21.45.
KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrou
wenkerksteeg 10.
Killing Zoë do t/m woe 19.30,
21.45.
Vive I'amour do t/m zo 20.00,
22.15
The House of the Spirits ma 20.00.
LAK CINEMA tel: 071-124890. Cle-
veringapiaats 1.
A City of Sadness ma 20.30 uur.
LVC tel: 071-146449, Breestraat 66
La Strada za 20.00.
ALPHENAAN DEN RUN
EUROCINEMA tel: 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6
EURO 1
Dumb and Dumber al dag. 18.45;
zoen woe ook 13.45; zoook 16.15.
Leon 16 jr., dag. 21.15.
EURO 2
Richie Rich al., dag. za zo woe
13.45; zoook 16.15.
Nell al dag. 18.45,21.15.
EURO 3
Outbreak 12 jr.. dag. 18.45,21.30;
za zo woe ook 13.45; zo ook 16.15.
EURO 4
Forrest Gump al., dag. 20.30.
101 Dalmatiërs al., dag. 18.30; za
zoen woe ook 14.00; zoook 16.15.
PARKFILMHUIS tel: 01720-93737,
Corn. Geellaan 2.
Jourde Fête za 20.30
Playtime zo 20.30.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel: 071
790698, Prinses Marijkelaan 4.
Duimelijntjeal, za zo woe 14.00.
Kuifje en het Haaienmeer al., Ne-
derl. gespr.; zo woe 15.30.
DEN HAAG
ASTA 1 tel: 070-3463500, Spui 27.
Malice 16 jr., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 2
Stargate 12 jr., dag. 13.15, 16.00,
18.45,21.30.
ASTA 3
Highlander 3, The final conflict 16
jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30.
BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast
16.00, 18.45,21.30.
BABYLON 2
Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15,
16.30, 20.30.
BABYLON 3
Immortal Beloved 12 jr., dag.
18.45,21.30; do vr madiook
13.15,16.00.
De Tasjesdief al.zazo wo 13.15,
16.00.
METROPOLE 1 tel. 070-3456756,
Carnegielaan 15.
De Vliegende Hollander 16 jr., dag.
13.15, 17.00,21.00.
METROPOLE 2
Legends of the fall 12 jr., dag.
18 45,21.30; do vr madiook
13.15, 16.00
101 Dalmatiërs zazo wo 13.15,
16.00.
METROPOLE 3
Outbreak 12 jr., dag. 18.45, 21.30;
do vr ma
Richie R
16.00.
METROPOLE4
Muriel's Wedding al., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
METROPOLE 5
Pulp Fiction 16 jr., dag. 21.15.
101 Dalmatians al., dag. 13.15,
16.00, 18.45.
MOVIEWORLD tel. 070-3515778,
Kurhausweg 2.
Disclosure 'Sex is macht' 12 jr.,
dag. 19.10, 22.05.
Bullets over Broadway a I., dag.
19.40; do vr ma di ook 13.30.
Needful Things 16 jr., dag. 22.15;
jr., dag. 19.30,21.55; dov
16.00, 19.10,21.50.
Streetfighter 12 jr., dag. 11.30,
14.00, 16.30. 19.10,21.55.
101 Dalmatiërs al., za zowo 14.10,
16.10.
Dumb and Dumber al., za zo wo
14.00, 16.30.
Richie Rich dag. 13.50, 16.20.
ODEON 1 tel 070-
3462400/3462401. Herengracht 13
Street Fighter 12 jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
ODEON 3
Drop Zone 16 jr., dag. 18.45,
21.30; do vr madiook 13.15,
16.00.
101 Dalmatiërs al., zazo woe
13.15, 16.00.
DEON 4 Rik
The Specia
14.15, 16.45, 19.15, 21.45.
HAAGS FILMHUIS tel. 070-
3666030, Spui 191.
KillingZoe 16 jr., dag. (beh ma)
21.45; wo ook 16.15.
Trés Irmaos 16 jr., dag. 21.45; zo
wo ook 16.15.
Lamerica 16 jr., dag. 19.30; wo ook