M* Wally Tax straalt t op matig festival Een liedje voor elk probleem Haitink zorgt voor ultiem Mahler-gevoel Cultuur&Kunst Di Gojim zingt met een mooie snik in de stem rouwen domineren bij Con Amore Festival 'De straat in huis' in LVC JERDAG 6 ME11995 CHEF GERT VISSER. 071 -356441 RECENSIE SUSANNE LAMMERS lojim Noch a shoh Gehoord 5/5, Schouwburg, Leiden ids een paar jaar vind je in de p [ere muziekwinkel een be- orlijke bak 'etnische' muziek, daarin rukt de joodse Klez- >r steeds verder op. Ktezmer :rd traditioneel gespeeld op i kat steuropese bruiloften. In etten lerika beleefde het genre een rival en vandaaruit veroverde Jansjtde wereld. Klezmer is feeste met een licht droevige on- 3rtoon, snel en swingend en een forse knipoog. Ideale 1 iziek voor een feestelijke dag een serieuze ondertoon. 33 8- fct zo gek dus om op de vijfde i een Klezmer-groep te ho- spelen in de Schouwburg. )i Gojim is niet joods maar 3 hollands. Ze hebben hun 3jswerk echter goed gemaakt klinken behoorlijk authen- Als er gezongen wordt, is )x29tmet een mooie snik in de m, hoewel die niet altijd even hoorbaar is: de stemmen in vaak ten onder in het ge ld van trombone, trompet en 16-21 >-17 5-11 1 )i Gojim overbluffen de luis teraar met virtuoze loopjes en trillertjes, met grapjes en een uitgekiend programma en met veel muzikaliteit. Hun makke blijft echter toch dat hun dans- muziekjes door alle vaste wen dingen en riedels erg veel op el kaar gaan lijken. De nummers met zang zijn beter herkenbaar, maar misschien komt dit ook door de aankondigingen van Jaap Mulder en Tjeerd Nauta. Jaap Mulder is een virtuoos. Hij bespeelt zijn saxofoons en klarinet met groot gemak in de meest onmogelijke houdingen. Toch maakte de muzikaliteit van Sjaak van der Rjeijden (trompet) op mij een grotere in druk. Zijn- toon is mooier en voller en zijn techniek bijna vol maakt. De grote kracht van Di Gojim is hun enthousiasme. De show sprankelt en door hun inzet en klaar blijkende lol vergeef je ze dat er ter afwisseling niet meer smartlappen in hun show zit ten. Hun speelplezier komt niet alleen tot uitdrukking in het motto: 'Noch a sjoh', Jiddisch voor: 'nog een keertje'. Het bleek ook uit het drietal toegif ten waarom het publiek niet lang hoefde te smeken. Weinig publiek bij Bevrijdingspop Sassenheim Groepjes mensen staan geformeerd rond de bar. Ze schijnen het geluid uit de boxen te tolereren als achter- grond-muziek voor hun conversaties. De podiumtent staat opgesteld in het midden van de parkeerplaats, die als festivalterrein dienst doet en maar ten dele haar func tie heeft moeten prijsgeven. Bevrijdingspop in Sassen heim is geen groot popfestival, en het weinige publiek mijdt de tent ten gunste van de bar zodoende alle ruimte voor de aanwezige kinderen latend, die dan ook naar hartelust tikkertje spelen. Wally Tax: muziek uit de oude rockdoos. FOTO LOEK ZUYDERDUIN SASSENHEIM PABLO CABENDA Als hoofdacts geprogrammeerd staan Saskia Laroo en Wally Tax, en als de blonde trompet- tiste opkomt wordt de tent ge lukkig een stuk voller. Met haar band de 'Chosen Phew' speelt Laroo een mix van hip hop en jazzdance en is daar uiterst be kwaam in. De muziek klinkt aanstekelijk en als het niet zo warm zou zijn zouden de hier en daar aarzelend schuifelende voeten waarschijnlijk wat uit bundiger bewegen. Muzikaal kan de band wedij veren met de bekendere jazz dance acts zoals US 3, alleen staat de helft van Saskia's Cho sen Phew op tape. Ritme tracks- en baslijntjes komen steevast uit een doosje, waarbij de live drummer meedrumt. Aan het eind van de set wordt de sfeer nogal loom en als op een gege ven moment alleen de drum mer op het podium staat en er klinkt een compleet nummer uit de boxen begin je een beetje te vrezen dat de band wat on wetend is van podiumpresenta tie. Wally Tax is heel wat ouder dan Saskia, en zijn muziek ook. Een sympathieke baas met lang haar die zich omringd heeft met muzikanten wier uiterlijk 'Rock Roll' schreeuwt speelt alle be kende nummers uit de oude rockdoos. En het weinige pu bliek herkent en beloont met beleefd applaus. Een jongen die elk nummer meespeelt op zijn eigen denk beeldige gitaar, gaat naar de band toe om ze mee te delen dat hij vindt dat ze 'erg goed' spelen. En een dame begeeft zich even naar voren om per soonlijk de hand van de zanger te schudden en hier en daar rennen nog wat kinderen die zich niet door de band van hun spel laten afhouden. Het lijkt alsof een groot aantal mensen hier toevallig aanwezig is en het festival ervaren als een leuke verrassing die volgde na dat ze hun huis verlieten om te kijken waar dat rumoer van daan kwam. Een aardig festival voor het-op-weg-naar-huis- van-het-boodschappen-doen. MUZIEK RECENSIE SUSANNE LAMMERS BrahmS Ein Deutsches Requiem de Christelijke Orationum Vereni- 'Con Amore', leden van het 'Aals- Koor' en het Noordhollands Phil- lisch orkest Gehoord. 4/5, Pieters kerk, Leiden het kader van het vijftigste lenkingsjaar van de bevrij- ig zong 'Con Amore' Brahms' quiem. Brahms noemde het i Deutsches Requiem', om- de tekst niet de gebruikelij- katholieke liturgie van de re- m-mis is, maar door hem- gekozen passages uit Lu- 5 vertaling van de bijbel. K angzaam en statig zette het ir in met de woorden 'Zalig zij die treuren, want zij zul- getroost worden,' maar echt ipvol klonk dat nog niet. In tweede deel zingt het koor drie keer terugkerende idpisonodeel dat alle vlees als is is, daarna volgt iets sneller vermaan geduld te hebben, idat alles zich ten goede ke- zal door de hereniging met d. In het vijfde deel belooft sopraan in haar solo dat het K erzien ook werkelijk plaats hebben. Sopraan Hanneke Kaasschie- heeft een iets te kleine stem tegen zo'n groot koor op te maar door haar vibrato ze haar aanwezigheid toch ibaar te maken. Vervolgens sleept de bariton het koor rrtee in de beschrijving van de Op standing. Charles van Tassel (bariton) zingt expressief en krijgt het koor zover dat het 'Tod, wo ist dein Stachel? Hölle. wo ist dein Sieg?' uitdagend klinkt. Dan zingt men in het concluderende slot: zalig zijn de gestorvenen die het goede ge daan hebben, want hun werken volgen hen na. 'Con Amore' zingt gediscipli neerd en zuiver. Een nadeel is echter dat de vrouwen nogal domineren. Daardoor ligt de nadruk sterk op de melodielijn en zijn met name de bassen, het fundament van elk koor, niet al tijd even goed te horen. Het Noordhollands Philharmonisch Orkest begeleidde koor en solis ten meer dan adequaat. MUZIEK ip ksen, de cl iet vo1 Ldï EUWE CD'S RECENSIE» JOS RUITERS Gustav Mahler Tweede Symfonie. Door Koninklijk Concertgebouworkest en Groot Omroepkoor Dirigent Bernard Haitink Gehoord 5 mei. Concertgebouw Amster dam TV-uitzending: 7 mei. Ned 1,14 00 Bernard Haitink zorgde gister avond voor het ultieme Mahler- gevoel. In een zinderende uit voering van Mahlers Tweede In het LVC wordt op zaterdag 13 mei het festival 'De straat in huis' gehouden. Dit theaterfes tival zit vol straat- en muziek theater, film en variété. Het fes tival begint om 20.00 uur met de film 'La strada' van Federico Fellini. Daarna treden vanaf 21.00 uur de volgende artiesten op: Wilrna Paalman met Franse chansons, Kuiper en Berbée, Jakjo met goochel- en jongleer- acts, Bert Romijn, Henk bingo the Bingolets, The Dolly Roc kers en Enge Buren. Symfonie sloten Haitink en»het Koninklijk Concertgebouwor kest elkaar innig in de armen. Orkest en dirigent spreken nog altijd dezelfde muzikale taal en hebben daarvoor weinig woor den nodig. Ogenschijnlijk lijkt Haitink na anderhalf uur muziek-op-het-allerhoogste-n iveau nog altijd een zekere emotionele afstandelijkheid te houden. De muziek is het klin- Droge warmte Mahlers Tweede is bij het KCO onder Haitink vooral innerlijk beschaafder geworden. Op deze uitvoering valt weinig aan te merken. Met een eerste trom pettist, wiens toon niet echt 'lekker zat' en een andere mi nieme ontsporing bij de blazers door de droge warmte, zijn de enkele missers genoemd. Waar het feitelijk om ging wa ren de tempi, die bij Haitink strakker zijn geworden en daar mee stabieler, de soli die bij de houtblazers slanker klonken en minder ingedikt, de klank van de strijkers die hecht leek en over de gehele linie de realisti sche, 'no-nonsense'-opvatting van Haitink. In het eerste en tweede deel viel de gedurfde timing op. In tiem was de sfeer van het twee de deel, andante moderato. In het derde deel spoorde Haitink de blazers aan tot grote indivi duele creativiteit. Jard van Nes en Charlotte Margiono zongen individueel zeer fraai, maar wis ten elkaar in het samenspel moeizaam te vinden. Het magi strale slot met een klokgaaf zin gend Groot Omroepkoor klonk groots en meeslepend. Hero ASSIEK rliner Philharmoniker o.l.v. rnard Haitink - Mahler: mfonie nr. 7 in e - nr. 10 in ve Adagio (Philips); Koninklijk ncertgebouworkest o.l.v. irdo Chailly- Mahler: fonie nr. 7 in e (Decca). finnei1 Mahler Feest is in volle ie fit Het cd-front laat zich niet et N( ,etuigd en zo verschenen ier meer twee opnamen van Zwee pootse Zevende Symfonie, Joha donderdag in Amsterdam gevoerd wordt door de Wie- Philharmoniker onder Si- 'n Rattle. Dat levert een leuke met jff>e'ijking op, want de nieuwe als i 'amen werden gemaakt met rjjf m twee eerdere opnamen in .genl sterdam zette Haitink met Finl Berliner Philharmoniker een jnie oering neer die over het ge- larop een fractie vlotter is, maar in intensiteit zeker niet voor rt beide oudere versies onder- beid it. Ook Chailly heeft in Ma- tzijn draai gevonden en lieren dt steun in een alert reage- lzegel d, in klanktechnisch schitte- - - TiKon.Concertgebouwor- t. dat deze muziek (mede mei 'kzij Haitink!) toch net iets )e Ze er in het bloed heeft zitten. moeilijke keuze die wellicht r 5 kif'makkelijker wordt door de relié wullingen'. Haitink houdt' itet Jbij Mahler en vergast ons een monumentale verklan- gvan het Adagio uit de (on voltooide) Tiende Symfonie. Chailly zorgde voor een al even indrukwekkende vertolking van 'lm grossen Sch weigen' van Mahlers vriend Alphons Die- penbrock. In dit groots opgezet te 'symfonisch gedicht' op een tekst van Nietzsche werd hij bij gestaan door de Zweedse bari ton Hakan Hagegard, met wie hij afgelopen week de 'Lieder eines fahrenden Gesellen' uit voerde. Paul Korenhof POPULAIR Lori Carson - 'Where it goes' (Play it again Sam/Restless re cords). Mooie, dromerige muziek met veel akoestische instrumenten maken de ervaren begeleiders van de New Yorkse Lori Carson. De zangeres zelf is verantwoor delijk voor de enige wanklank op haar plaat. Het bereik van haar stem is beperkt en de kunst van het variëren verstaat ze onvoldoende. Carson is duidelijk beïnvloed, zowel in haar muziek als in haar veelal aan relaties gewijde tek sten, door Joni Mitchell. Instru mentaal wordt het niveau Mit chell af en toe wel gehaald maar Carsons iele stem haalt het ge middelde weer omlaag. Ook de hoeveelheid muziek, nog geen drie kwartier, laat te wensen Aphex twin - 'I care because you do' (Play it again Sam). Aphex twin, de eenmanspost van de technotovenaar Richard James, pest op 'I care because you do' de luisteraar op onuit staanbare en tegelijk magneti serende wijze. Prachtige melo dielijnen worden weggedrukt door snerpende, minuten lang aanhoudende pieptonen. Zoals wel vaker op zijn platen, zijn de beats vreselijk vervormd. Alleen de hi-hats, die heel scherp sissen, zijn loepzuiver. De vervormde bestanddelen verdringen fraaie en unieke elektronisch opgewekte klanken naar de achtergrond om, net als de luisteraar daaraan is gewend, weer een andere plek in het ge luidsbeeld in te nemen. Een na re man, die James. Hij geeft ner gens om. Wim Koevoet Jan ten Hoopen (I.) en Hans Stoop herenigd als duo. „Als wij samen spelen, ontstaat er een energiegolf." FOTO LOEK ZUYDERDUIN JAZZ Ab Baars - 'Sprok' (Geestgron- den/BVHaast); De Boventoon - 'De Boventoon' (A-Records/Munich Records). Twee albums met typisch Ne derlandse muziek. 'Sprok' is de tweedé CD van het Ad Baars Trio met Wilbert de Joode op contrabas en Martin van Duyn- hoven op drums. Titels als 'Spui', 'Knets' en 'Schets' geven al een idee van wat de luisteraar te wachten staat. Geen gezellig swingend amusement, maar lo gisch ontwikkelde muziek van de klare lijn. Meer nog dan de vorige produktie ligt de nadruk op heldere contrasten en het gebruik van stiltes. Baars (klari net en tenorsax) is een buiten gewoon bondige schrijver en improvisator die met zijn me demusici veel suggestieve kracht in zijn stukken verwerkt. Een CD die alleen al om zijn ge luid de moeite waard is. Een waar instituut is het leeror- kest de Boventoon waar sinds 1974 onder leiding van Herman de Wit en een gastdirigent ge vorderde jazzamateurs speeler- varing op kunnen doen. Op de eerste CD van dit orkest van big band-formaat staan gesjaagde composities van onder andere De Wit, Theo Hoogstins en Wil lem van Manen en de arrange menten zijn ook van niveau. Het solowerk van de uiteraard onbekende musici is van een aanzienlijk wisselvalliger kwali teit, hoewel ook hier aardige ideeën te horen zijn. Beslist on der de maat is helaas de on doorzichtige opnamekwaliteit. Ken Vos LEIDEN ERNA STRAATSMA Eind jaren tachtig rees zijn ster in snel tempo, maar even zo snel werd het weer stil rond Jan ten Hoopen. De Leidse zanger werd begin jaren '90 overvallen door ziekte en 'andere proble men'. Een maand of drie gele den pakte hij de draad weer op, samen met zijn oude kameraad en gitarist Hans Stoop. Het duo 'Hoop en Stoop' neemt volgend weekeinde een live-cd op in het LAK-theater. „We beginnen weer langzaam wakker te wor den." Ten Hoopen kreeg in 1988 landelijke bekendheid als win naar van NCRV's talentenjacht 'Showmasters'. Niet lang daar na verscheen zijn eerste cd met de hit 'Jij bent alles' en mocht hij een televisieprogramma van Joop van den Ende presenteren. Op de radio presenteerde Ten Hoopen een New Age-program- ma. In 1990 verscheen een tweede cd. „Ik ben lange tijd ziek ge weest. Twee halswervels die op elkaar zaten. Nog het gevolg van een verkeersongeval van vlak na de bevrijding, een jaar of 25 ge leden. Daar kreeg ik ineens last van. Heel veel migraine, maar dat wordt nu minder. Ik stop binnenkort ook met Prozac." De samenwerking met stad genoot Hans Stoop is niet nieuw. Begin jaren '80 trad het duo 'Hoop en Stoop' op in Leid se cafés. Met zang en gitaar ver tolkten ze luisterliedjes. Halver wege de jaren '80 splitsten hun wegen zich. Stoop speelde van 1988 tot 1994 als gitarist/zanger in drie theaterprogramma's met Joke Bruijs. schrijf ik er een liedje over. Meestal over de ellende van hartstochtelijke achtervolgin gen." Dus de bezoekers van het LAK- tlieater moeten zich voorberei den op een avondje treurigheid? 'Hoop en Stoop' nemen live-cd op in lAK-theater Om als duo weer een beetje op elkaar ingespeeld te raken tre den 'Hoop en Stoop' sinds een paar maanden op in een aantal restaurants in de regio. Ten Hoopen: „Hele gezellige avon den en dan hebben we ook weer eens goed te eten." Stoop: „Nieuwe liedjes kun je boven dien op een klein publiek uit proberen." Ten Hoopen: „De opnamen in het LAK zijn een soort feeste lijke vastlegging van onze her nieuwde kennismaking. De cd wordt een soort erekruis van wat we samen hebben gedaan. In twee avonden doen we zo'n 30 liedjes. We brengen een overzicht van Nederlandse lied jes, vanaf 1966 tot heden. Voor namelijk mijn liedjes. Ik heb in totaal 893 liedjes geschreven, want als ik een probleem heb „Nee hoor. De meeste liedjes zijn eigenlijk heel vrolijk. Maar mijn streven is gewoon om lied jes te schrijven met een eerlijke bril op. Dan komen er allerlei gevoelens naar boven. Soms voel ik me zo klote dat ik me bij wijze van spreken als grafzerk kan verhuren, maar als ik dan met Hans speel verdwijnt dat. Als wij samen spelen is er een energiegolf. Het helpt mij ook. Dan hoef ik niet meer naar die chiropractors en acupuncturis ten en zo..." Stoop: ..Ik ben ei genlijk jouw Prozacje." Ten Hoopen: „Best mogelijk dat er een paar van de num mers van mijn eerste twee cd's ook op de live-cd terechtko men. Als ik mijn eerste cd nu opzet vind ik daar geen fuck meer aan. We gaan die num mers nu veel soberder spelen. Zang en gitaar, verder niets. Jan ten Hoopen 'Unplugged' eigenlijk. Stoop: „Nou, die sfeer zal het wel een beetje hebben." Ten Hoopen: „Hele stemmingsvolle liedjes worden het. Af en toe gaat er een lampje aan om klei ne gevoelentjes opnieuw te be leven." Dat klinkt een beetje thera peutisch. Stoop: „Waarom dan? Jan zingt gewoon over zijn eigen ge voelens." Ten Hoopen: „Ja, het gaat over mijn eigen gevoelens, die je soms moet oproepen. Ik suggereer tenminste geen ge voelens zoals de Rob de Nijzen en Benny Neijmannen. Alle tek sten zijn door mijzelf geschre ven en gaan over mijzelf/' De live-cd is een voorloper op een theatertoer van het duo, die in september van start gaat. Ten Hoopen: „Ik ben ook bezig met een eigen cd met nieuwe lied jes, maar dat staat hier los van." De theatertoer bestaat voor het overgrote deel uit een program ma met eigen liedjes. Ten Hoopen: „Maar ook een paar evergreens. En verder vertel je tijdens zo'n toer natuurlijk wat verhaaltjes. Je weet wel, een beetje soft-cynisch geklets tus sen de nummers door." 'Hoop en Stoop' zaterdag 13 en zondag 14 mei in het LAK- theater; opnames live-cd; aan vang 20.30 uur. Ook op 22 en 23 september. BIOSCOPEN LEIDEN LIDO 1, 2. 3, 4 en STUDIO tel; 071 124130/133210. Steenstraat 39. LIDOl Outbreak 16 jr., dag. 18.45 en 21.15. 101 Dalmatiërs al do t/m zo en woe 14.30 uur. LID0 2 Richie Rich al do t/m zo en woe 14 30. Pret-a-Porteral .dag. 18 45en 21.15 LI DO 3 Legends of the Fall al., dag 18.45; do t/m zo en woe ook 14.15. Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45. LIDO 4 Dumb and Dumber 12 jr., dag 18.45; do t/m zo en woe ook 14.30. Forrest Gump al dag. 20.45. STUDIO Stargate 12 jr., dag 18.45 en 2115; do t/m zo en woe ook 14 15. LUXOR tel; 071-121239, Stations- wee 19 Streetfighter 12 jr., dag 18.45, 21.30; zo ook 14.30. TRIANON tel; 071-12387$, Bree- straat 31 Schindler's List do t/m zo alleen 20.00. Quiz-show ma t/m woe alleen 20.00. Wes Craven's New Nightmare do t/m woe 19.30, 21.45 KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrou wenkerksteeg 10 Muriel's Wedding do t/m woe 19.30,21.45. Les Silences du Palais do t/m zo 20.00.22.15. In the Name of the Father ma 20.00. Natural Born Killers di 20.00, 22 15. Como Agua Para Chocolate woe 20.00. 22.15 uur. LAK CINEMA tel; 071-124890. Cle- veringaplaats 1 Curfew ma 20.30 uur. LVC tel; 071-146449, Breestraat 66. Bloodsucking Freaks za 20.00. Troma's Warza 21.45 Tromabilla za 23.30 Toxic Avenger zo 115. ALPHEN AAN DEN RUN EURO 1 Dumb and Dumber aldo vr zaen woe 13.45. 18 45; zo ook 16.15; madi 18 45. Stargate 12 jr., dag. 21.15 EURO 2 Richie Rich al., dag. do vr za zo woe 13.45; zoook 16.15 Nell al dag. 18 45, 21.00; do t/m zoen woe ook 13.45; zoook 16.15. EURO 3 Outbreak 12 jr., dag. 18.45, 21,30 EURO 4 Forrest Gump al., dag. 20.30. 101 Dalmatiërs al., do vr za zo en woe 13.45, 18.30; zoook 16.15. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071 - 614354, Prinses Marijkelaan 4. De Leeuwekoning al., do za zo woe 14.00. The Pagemasteral Nederl. gespr., do za zo woe 15.30. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27. Stargate 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 2. Highlander 3, The final Conflict 16 jr., dag 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 3. Shallow Grave 16., dag. 13.15, 16.00, 18.45.21.30. BABYLON 1 tel. 070-3471656. naast Centraal Station. Pret-a-porter al dag. 13.15, 16.00. 18.45,21.30. BABYLON 2 Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15, 16.30.20.30. BABYLON 3 De Tasjesdief al dag. 13 15. Immortal Beloved 12 jr., dag. 16.00, 18.45,20.30. METROPOLE 1 tel. 070-3456756, Carnegielaan 15. Outbreak 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30 METROPOLE 2 Legends of the fall 12 jr dag 18.45,21.30. 101 Dalmatiërs dag 13.15, 16.00. METROPOLE 3 Nell al., dag. 21.30 Richie Rich al dag. 13.15, 16.00, 18.45. METROPOLE4 Dumb and Dumber al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. My Life al dag. 21.30 METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr., dag. 21.15. 101 Dalmatians al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. MOVIEWORLD 1 tel. 070-3515778, Kurhausweg2. Richie Rich al., dag 11.40, 13.50, 19.00. Disclosure 'Sex is macht' dag. 18.10,21.00. MOVIEWORLD 2 Bullets over Broadway al., dag. 17.20, 19.20. Needfull Things 16., dag. 22.05. MOVIEWORLD 3 Stargate 12 jr., dag. 13.00, 15.50, 18.55,21.45. MOVIEWORLD 4 Pret-a-porter al dag. 12.30, 15.20, 18.20,21.10 MOVIEWORLD 5 Schindler's List 12 jr., dag 14.30. Immortal Beloved 12 jr.dag. 11.50, 19.30.22.20 MOVIEWORLD 6 Outbreak 16 jr dag 12.50, 15 40. 18.40,21.30. MOVIEWORLD 7 Highlander 3, the final conflict 12 jr.. dag. 12.00, 14.40, 16.50, 19.40,23 10. MOVIEWORLD 8 Streetfighter 12 jr., dag 11.30, 14.00. 16.30. 19 10. 21.55 ODEON 1 tel. 070- 3462400/3462401. Herengracht 13. Street Fighter 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ODEON 3 DropZone 16 jr., dag. 18.45, 21.30. 101 Dalmatiërs al., dag. 13.15, 16.00. ODEON 4 Riksbioscoop The Flintstonesal., dag. 11.45, 14.15, 16.45, 19.15,21.45

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 17