Bratatatata en een omhelzing bij de trap Trianon worstelt met distributeurs Scheldende minnaressen en musicerend schoelje Cultuur Kunst 'Heerlijke liedjes' van Neyman doen hqt goed VRIJDAG 21 APRIL 1995 chef annemiek ruygrok, 071 -356471plv -chef jan rijsdam, 071 -356-172 Leidse Bluesnacht in 't Spoortje leiden In buurthuis 't Spoortje aan de Bernhardkade wordt morgenavond de Leidse Bluesnacht gehouden met optredens van Backdoor Sneakers en Crippled Walter. Aanvang: 22.00 uur. Kaarten (12,50 gulden) zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij het buurthuis, Plato, So What, 't Praethuys en bij Sus Antigoon. Literaire middag in de Burcht leiden Café-literair 'A Propos' houdt aanstaande zondag in so ciëteit de Burcht een literaire middag. Te gast zijn: Leo van Za- nen, Jet de Wilde, Marc van Biezen en dichter/zanger Alex Roe- ka. Aanvang: 14.30 uur. Verhalen uit de Odyssee leiden In verteltheater 't Voorkamertje (Jeugdboekhandel Sil vester aan het Rapenburg) vertelt Anne Brands morgenavond verhalen uit de Odyssee over de Griekse held Odyseus die op zijn zwerftocht over zee door rampen wordt achtervolgd. De ver halen worden muzikaal begeleid door Margriet Boly. Aanvang: 20.00 uur. Kaarten kosten 10 gulden. Reserveren: 071-128658. Pop Art uit het bezit van acht Nederlandse musea in de Kunsthal recensie erna straatsma '20 Jaar Gouden Regen'. Jubileumconcert van Benny Neyman, met Neyman-band. Gezien: 20/4, schouwburg, Leiden. In de hitparades kom je hem niet meer tegen, maar in het land trekt Benny Neyman nog steeds volle zalen. De trouwe fans deinden, klapten en zon gen gisteren uitbundig mee tij dens een concert in de Leidse Schouwburg waarmee Neyman zijn 20-jarig jubileum als zanger viert. De enkele mannelijke bezoe ker die gisteren de Schouwburg binnenkwam voelde zich wat opgelaten. Een nagenoeg vrou welijk publiek is voor Neyman echter heel gewoon. ,,Het Ben ny Neyman-publiek bestaat voor 80% uit vrouwen, voor 10% uit nichten en voor de rest uit mannen," zei hij tussen de lied jes door. „Waar heb ik dat in godsnaam aan te danken? De meeste mannen zijn er boven dien alleen om hun vrouw na afloop van het concert naar huis te brengen." In chronologische volgorde zong Neyman een greep uit zijn repertoire aan Nederlandstalige liefdes-luisterliedjes. Het zijn al lemaal net geen schlagers en net geen chansons, het zit er er gens tussenin. 'Gewoon heerlij ke liedjes', klonk het in de pau ze uit menig mond. De grappen en verhaaltjes die Neyman gebruikte om de num mers aan elkaar te parten waren niet altijd even geslaagd. Veel van Paul de Leeuw afgekeken opmerkingen, die uit de mond van Neyman elke humor mis ten. Maar het publiek genoot met volle teugen en liet zich ook niet uit het veld slaan door een ongemeen felle uithaal van de zanger dat het publiek stil moest zijn ('Waarom? Omdat ik hier sta te zingen, daarom'). Na een ruim twee uur durend optreden, met enkele toegiften, was de terugkeer naar de wer kelijkheid onvermijdelijk. „Oh, heerlijk was dat," zwijmelde een van de bezoeksters na af loop. „Ik denk dat ik straks van Benny Neyman ga dromen." Buiten stond een aanzienlijke groep echtgenoten naast de au to te wachten voor het transport naai' huis. Het depot van de Neder landse musea met de col lectie pop art is praktisch leeg. Bijna alles hangt de komende maanden in de Kunsthal in Rotterdam. Tot en met 12 november is daar werk te zien van on der andere Andy Warhol, Claes Oldenburg, Roy Lich- tenstein en Christo. De tentoonstelling bevat zo'n 150 werken, uit de periode 1955-1970, die voor het merendeel afkomstig zijn uit het bezit van acht Ne derlandse musea en enkele particuliere verzamelingen. rotterdam gpd/anp Samensteller Piet de Jonge, conservator moderne kunst van Museum Boymans-van Beunin- gen, noemt de tentoonstelling uniek. Nooit eerder waren tie belangrijkste pop-artwerken van Nederlandse musea op één plek te zien. Boymans gaat de komende jaren vergelijkbare presentaties uit de depots van de Nederlandse musea samen stellen. In 1996 zal het expres sionisme centraal staan. Daarna volgen het impressionisme (1997) en het surrealisme (1998). Hal 2 van de Kunsthal heeft een spectaculaire verandering ondergaan. Een deel van de ruimte lijkt nu op een rekwisie tenzolder, een ander deel op een toneel: de expositie als showbusiness. Enkele figuren staan die - als de vrouw van Lot in de Bijbel - in wit zout veran derd lijken, staan verstard of in een omhelzing op of boven een brede, zwarte trap. Het zijn gipsafgietsels. De Amerikaan George Segal heeft ze van leven de mensen gemaakt. Pop-Art is zo gemakkelijk als pop-corn. Ze neemt dingen bij de kop op die we ook buiten de kunst tegenkomen. De expositie begint met de reconstructie van ■jj> W v|/" 1 n WH 'Marilyn (three times)' van Andy Warhol (1928-1987). een bedompt eetcafé aan de Santa Monica Boulevard in Los Angeles. Inplaats van hoofden hebben de levensgrote stamgas ten van 'The Beanery' klokken die stilstaan op 10 over 10, zo dat de wijzers wenkbrauwen suggereren. Edward Kienholz heeft zelfs de bij deze assembla ge behorende muziek en geur voorgeschreven. Hij voldeed daarmee aan het streven van de Amerikaanse schilder Rau- schenberg, die de kloof tussen kunst en leven wilde sluiten. Contrasten Zo homogeen als de tentoon stellingen van Andy Warhol en Tom Wesselmann in dezelfde Kunsthal waren, zo contrastrijk is deze gemengde expositie. In de jaren zestig is de pop art ge opperd als een internationale stroming, maar zelfs binnen de Amerikaanse afdeling zijn fun damentele verschillen. Tegen over de amorele ontkenning van waardeverschillen door Warhol (Marilyn inplaats van de heilige Maagd) - die in de expo sitie een hele wand heeft - staat de stille dramatiek van Segals gipsfiguren. Zij scheppen een sfeer als in een stuk van Beckett. Bij de Europeanen is er duide lijk geëngageerd werk. Enrico Baj - die het Museum Boymans- van Beuningen exemplaren van al zijn prenten heeft geschon ken - bespot geüniformeerde lintjesdragers. Gustave Assel- bergs protesteert tegen de Viet namese oorlog. In Europa kwam al snel de vraag op of de Amerikaanse pop-art de consumptiemaat schappij wilde omhelzen of juist aan de kaak stellen. Prominente popkunstenaars hadden aan vankelijk hun beroep gemaakt van reclame werk. In hun vrije kunst bewerkten ze publiek niet meer als koopvee maar ze be handelden de kijker als mede stander en dat wekte sympa thie. James Rosenquist slaagde er in, zijn bekwaamheden onaf hankelijk van opdrachtgevers te exploiteren. Hij werd beroemd door fragmenten van reclame platen, die een verlekkerd beeld geven van consumptiegoede ren, op te blazen tot ze bijna knallen. Lichtenstein heeft frag menten van strips over geweld, met teksten als 'Whaaam!' en 'Bratatatata', en seks vergroot. Hij versterkte daarbij de com positie heel subtiel. Neonlippen Claes Oldenburg blijkt in het deel van de 'collectie Neder land' zoals dat nu in de Kunst hal wordt getoond goed verte genwoordigd te zijn. Ook hij vergroot, sigarettenpeukjes bij voorbeeld. Maar hij maakt dikwijls slap wat hard was. Zijn slappe wastafel heeft iets aan doenlijks. Het woord mooi komt zelden op wat de Pop-Art betreft, maar Oldenburgs teke ningen zijn mooi. Anders dan men zou kunnen verwachten, doet de expositie niet aan Las Vegas denken. Er zijn maar enkele werken die netvoeding nodig hebben. Een foto archief 'hoogspanningsschilderij' van Martial Raysse bijvoorbeeld: een portret van een vrouw met neonlippen. Men zou van deze vrolijke Fransman meer moeten zien om te merken dat hij de re clame bespot met de middelen van de reclame zelf. In totaal omvat de expositie omstreeks 150 werken. Begin mei levert het Stedelijk nog drie stukken aan de tentoonstelling, waaronder het stripdrieluik van Roy Lichtenstein. De kunstwer ken zijn nu nog uitgeleend aan een tentoonstelling in het bui tenland. Lichtensteins 'As I ope ned fire' siert ook de omslag van de catalogus. Pop Art. Kunsthal, Westzeedijk 341. Rotterdam. Di t/m za 10- 17, zon- en feestdagen 11-17, tot 12 nov. Complexe kunst Van Snick in De Lakenhal Ondanks tweede zaal is programmakeuze beperkt leiden erna straatsma beeldende kunst recensie titia fuchs Expositie. 'Philippe Van Snick, op de grens van schilderij en beeld' Te zien- t/m 12 ju ni, di. t/m vr. 10.00-17 00 uur, za. zo n- en feestdagen 12.00-17 00 uur, Stedelijk Museum De Lakenhal, Oude Singel 28- 32, Leiden In de Leidse Lakenhal is tot 12 juni een expositie te zien van de Belgische kunstenaar Philippe Van Snick. De in België bekende kunstenaar doet al ruim 25 jaar onderzoek naar kleur- en vorm. In deze periode is door hem het gedachtengoed van Mondriaans verder ontwikkeld. Van Snick heeft nu voor het eerst een ten toonstelling in een Nederlands museum. Op bet eerste gezicht lijkt zijn werk goed te passen in de tradi tie van minimalistische en con ceptuele kunst. En wat een kleuren! Te sprekend en explo sief om dit af te doen als een vrolijke noot aan de strakke es sentiële vormen van de sculptu- Bij het betreden van de en treehal staan we meteen mid den in de installatie Instability of Fundamentals (1990). De ruimte is gevuld met op schra gen rustende blokken in ver schillende kleuren, lengten en dikten. De blokken lijken slechts uit kleur te bestaan - het zijn drijvende 'kleurvolumes'. De schragen benadrukken de mo biliteit, want voor iedere nieuwe ruimte wordt een nieuwe op stelling (evenwicht) gezocht. De tentoonstelling gaat ver der op de eerste verdieping, waar zich het werk Efemeriden (1987) bevindt. Twee parallelle rijen 'sokkels', de ene koelblauw erj de andere diepzwart Cbij Van Snick symbolisch voor dag en nacht). Ondanks de aanvanke lijke minimalistische, zakelijke Ondanks de gisteren geopende, tweede filmzaal zijn de programma-mogelijkheden van Trianon beperkt. Slechts één distribu teur is tot op heden bereid de bioscoop in de Leidse Breestraat van nieuwe films te voorzien. Het streven om zes 'grote films' per jaar te vertonen is daardoor moeilijk haalbaar. Eigenaar Jan Boer zegt dat er minimaal zes grote publiekstrekkers per jaar nodig zijn om de grote zaal van Trianon in stand te houden. Bijna alle filmhits worden echter aan Lido/Studio/Luxor aangeboden. „Er is één distributeur die niet aan Lido levert, maar aan ons. Polygram is de basis voor ons programma, maar dat is niet voldoen de. Ik wil graag zes grote films per jaar ver tonen. Maar ja, hoe kom ik er aan?" Sommige distributeurs weigeren aan Trianon te leveren omdat de grote zaal niet aan de moderne, digitale geluidsnormen voldoet en het zitcomfort te wensen over laat. „Het publiek wil wel, maar de distribu teurs zijn terughoudend. Ze verzinnen steeds wat nieuws. Hoe zit 't met 't geluid, hoe zit 't met de stoelen. Maar ik vind het wel kinderachtig dat ze ook geen grote films aan mij geven als daarvoor geen plaats is in Lido of Luxor." Zo kon het bijvoorbeeld ge beuren dat 'Time Cop' pas drie maanden na de release-datum in Leiden op het doek kwam. Boer: „Toen heeft de film één week in Luxor gedraaid." Dit jaar heeft Trianon goed gescoord met 'Nell', die deze week voor het laatst draait. De film is bezig aan zijn tiende week. „'Nell' loopt gewoon goed. De tweede week had den we een recordomzet van 17.000 gulden. Maar eind mei hebben we pas weer een an dere grote film. Dus tot die tijd moet ik een beetje rommelen." Trianon is vaak aangewezen op wat ou dere films, of films die voor de tweede keer in roulatie gaan. Maar ook dan vist Boer, te vens eigenaar van het Kijkhuis, soms achter 't net. „Ik had hier graag 'Forrest Gump' te ruggebracht, maar dat is niet gelukt." 'For rest Gump', onlangs bekroond met enkele Oscars, draait deze weken voor de tweede keer in Studio. Ook voor de nieuwe, kleine zaal is Tria non voor een groot deel aangewezen op iets oudere films of herhalingen. De zaal telt 87 stoelen, en ligt achter de grote filmzaal die 766 stoelen telt. Gisteren werd de zaal in ge bruik genomen met 'Shallow Grave'. „Die kleine zaal geeft toch wat meer inkomsten. Ik wil de nieuwe zaal gebruiken voor films waar vooral jongeren op af komen. Thrillers en horrorfilms zijn bijvoorbeeld geschikt." In het Kijkhuis lukt het Boer wel om re gelmatig premières te brengen, maar alleen films die een klein publiek trekken. Soms staan er zelfs films op het programma die landelijk nog niet in première zijn gegaan. „Dat is nooit mijn bedoeling. Ik draai soms met een landelijke première mee, die dan op het laatste moment wordt afgelast. Maar dan heb ik die film al op mijn programma staan en wil ik hem toch draaien. De laatste keer, met 'Amateur', ging dat overigens niet door. MGM (Metro Goldwyn Mayer, red.) stak er een stokje voor. Maar meestal heeft niemand 't in de gaten." Boer hoopt dat Trianon goed kan gaan draaien als de grote zaal is opgeknapt. Over de problemen met distributeurs maakt hij zich vooralsnog niet al te druk. „Ik heb al genoeg problemen met de rekeningen die binnenkomen. Zo'n nieuwe projector bij voorbeeld, die kost 60.000 gulden. Ik ga me pas echt druk maken over de houding van de distributeurs als de grote zaal klaar is." „Ik ben zo iemand- die z'n hoofd in de strop steekt, 't Publiek moet uiteindelijk uit maken hoe Trianon 't doet. Bij de distribu teurs blijf ik net zo lang emmeren en don deren tot ik m'n zin heb. Ik heb met het Kijkhuis al 25 jaar tegen de stroom in ge werkt en dat is ook gelukt. Misschien moet ik er nu nog 25 jaar aan vastplakken. Tegen die tijd zal het met Trianon ook wel in orde zijn." De installatie 'Instability of Fundamentals' (1990) van Philippe van Snick, nu te zien in de entreehal van Ste delijk Museum De Lakenhal. foto pi indruk blijken, als je dichterbij komt, de 'sokkels' afgedekt met glasplaten. Aan de binnenkant zijn ze elk in een andere kleur geschilderd. Dit zorgt voor een verrassende afwisseling van in drukken. Het werk wordt hier door veel gevoeliger en per soonlijker dan je van een af stand zou denken. De creaties van Van Snick be zitten vele kanten, waarvan er hierboven slechts een beschre ven is. De kunstenaar werkt binnen rationele systemen en waagstukken - een kleuren - schema, symmetrie tegenover assymmetrie en het grensge bied tussen schilderkunst en sculptuur. Toch doet het werk ook een beroep op de subjecti viteit en het associatieve vermo gen van de bezoeker. Deze moeilijke combinatie van mathematische eenvoud en persoonlijke associatie en ge voeligheid zorgt ervoor dat het werk door veel mensen als on toegankelijk wordt ervaren. Het is om zo te zeggen: interessante maar complexe kunst. Er is een kleine, mooi uitgevoerde, cata logus bij de Lakenhal verkrijg baar - helaas is de tekst hierin eveneens interessant maar 'voor gevorderden'. Maar de be zoekers kunnen natuurlijk ook zonder die theoretische ballast, denkend aan Piet Mondriaan of de minimalist Donald Judd, door de zalen lopen en genieten van de kleuren en de vormen. Andere ECI-prijs voor auteurs den haag gpd De tweejaarlijkse ECI-prijs wordt voortaan toegekend aan een auteur die is opgenomen in een speciaal door deze boeken club samengestelde lijst. Alleen voor plaatsing op deze lijst krijgt de auteur al 5.000 gulden. Elke twee jaar, voor het eerst in februari 1997, kiest een jury uit de genomineerden een win naar die 35.000 gulden ont vangt. Het gaat daarbij in prin cipe om diens eerste boek. ECI is mët de essay-prijs gestopt. BIOSCOPEN muziek recensie susanne lammers Die Dreigroschenoper Oerkest en Lingua Musica o.l.v Joost Walter. Gezien: 20/4, LAKtheater, Leiden. Nog te zien aldaar: 2122 en 23/4 (familiematinee) Oèrkest en Lingua Musica bren gen niet de originele 'Dreigro schenoper', maar ze spelen wel de oorspronkelijke muziek van Kurt Weill. Dat heeft voor een deel te maken met de rechten; als je de muziek bewerkt, vra gen de erven Weill hoge vergoe dingen. De erven Brecht doen het omgekeerd. De originele tekst uitvoeren kost hopen geld. Zeker in het licht van de au teurskwestie die onlangs nog eens is opgerakeld, is dat wrang. Het is nu wel zo goed als bewe zen dat Brechts assistente Elisa beth Hauptmann voor nogal wat meer verantwoordelijk is dan alleen de 'werk-vertaling' uit het Engels van John Gay's 'Beggar's Opera', die aan de 'Dreigroschenoper' ten grond- Er werd dus een beetje ge sleuteld aan de verbindende teksten, maar een grotere in greep was dat het koor de solos tukken met zijn zevenentwinti gen zong. Dat is een riskante onderneming. De teksten, waar van het cynisme afdruipt, zijn niet altijd verstaanbaar, nootjes die kort en pesterig moeten zijn, klinken te lang door en sommi ge liederen voor een of twee personen krijgen door de mas saliteit een wel erg bizar effect. Je mist vaak de angel. Alleen bij het 'Eifersuchtduett' waarin twee minnaressen van de vrou wenjager Mackie Messer elkaar verrot schelden, leverde dit een aardig Brechtiaans effekt op. Gezongen door tig dames krijg je een mooi beeld van de schan dalige levenswandel van dit heerschap. In wat kleinere en sembles zouden de razendsnel le liederen pregnanter zijn ge weest en veel van de duetten helderder. Nu werd het toch te vaak tam, hoewel men expres sief zong en niet 'klassiek mooi'. Oerkest speelde prachtig. De muziek swingde zalig, de trom petten en saxofoons waren ge past vet en de klarinet van Erna Schmidt wrong zich met snelle loopjes in spannende bochten. Oerkest gedroeg zich als een stelletje wilde beesten in de 'Ka nonensong' en in de 'Ballade vom angenehmen Leben'. Ze speelden heerlijk decadent in de 'Zuhalterballade', een sardo nisch meesterstukje van de middeleeuwer Villon, dat net zo dansant klonk als Weill het be doelde. De aankleding bood nog een extra schouwspel. Zoals wan neer het musicerend schoelje zingt en speelt van ouwe kran ten in plaats van bladmuziek. En verteller Aat van der Harst spreekt weliswaar niet accent loos Duits, maar hij vertelt het verhaal geestig, geholpen door dwaze en/of rake lichtbeerden. Maar het bezienswaardigst was toch de bas die een tand miste. 124130/133210, Steenstraat 39. LIDO 1 Outbreak 16 jr., dag. 18.45 en 21.15; vrza zoen woe ook 14.15. LIDO 2 101 Dalmatiërs al., vr za zo en woe 14.30. Legends of the Fall al., dag. 18.45 en 21.15. LIDO 3 Drop Zone al., dag 18.45; vr zazo en woe ook 14.30. Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45. LIDO 4 Dumb and Dumber 12 jr., dag 18.45; vr za zo en woe ook 14.30. Forrest Gump al.dag. 20.45. STUDIO Imortal Beloved 12 jr., dag 18.45; vrza zo en woe ook 14.15. LUXOR tell 071-121239, Stationsweg 19. Stargateal., dag. 18.45, 21.15; zo ook 14.30. TRIANON tel: 071-123875, Bree straat 31 Shallow Grave do t/m woe 19.30, 21.45. Nell do t/m zo 19,30, 21.45 uur. The Shaws Hank Redemption ma t/m woe 20.00. KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrouwen kerksteeg 10. Heavenly Creatures do t/m woe 19.30,21.45. Priest do t/m zo 20.00, 22.15. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert ma 20.00, 22.15. Farewell to my Concubine di 20.00. The Remains of the Day woe 20.00. LVC tel: 071-146449. Trois Couleurs: Blanc do vr 20.00. Dekaloog 6 t/m 8 zo 20,00 uur Friends za 20.00. Cultureel Centrum de X Halfaouine woe 20.30 uur. ALPHEN AAN DEN RIJN EURO 1 Dumb and Dumber al., dag. 19.00, zo en woe ook 13.45, 19.00; zo ook 16.15. DropZone 16 jr., dag. 21.45. EURO 2 Stargate 12 jr., dag. 18.30, 21.15. EURO 3 Forrest Gump al.dag. do ma di 20.30; vr 18.45, 20.30; za 13.30, 18.45, 21.30; zo 13.30, 16.30, 20 30. 101 Dalmatiëers al., za woe 14.00; zo ook 16.15. EURO 4 Outbreak 16 jr., dag. 18.45, 21.30; zazo woe ook 13.45, 18.45; zo ook 16.15. PARKFILMHUIS Fearless vr en za 20.30. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071 - 614354, Prinses Marijkelaan 4. De Leeuwekoning al., za zo woe 14.00. The Pagemasteral., Nederl. gespr.; za zo woe 15.30. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500,'Spui 27. Stargate 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 2. Legends of the Fall 12 jr., dag, 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 3. Shallow Grave 16., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast Centraal Station. Immortal Beloved 12jr.,dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. BABYLON 2 Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15, 16.30,20.30. BABYLON 3 DeTasjesdief al., dag. 13.15, 16.00; di alleen 16.00 Amateur 16 jr., dag. 18.45, 21.30. CINEAC 1/2/3 Wegens verbouwing ge sloten. METROPOLE 1 tel. 070-3456756, Carnegielaan 15. Outbreak 16 jr., dag, 13.15, 16.00, 18.45,21.30 METROPOLE2 My Life al., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. METROPOLE3 Nell al., dag. 18.45, 21.30; do vr madiook 13.15, 16.00. 101 Dalmatiërs al., za zowo 13.15, 16.00. METROPOLE4 Dumb and Dumber al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. Little Women al., dag. 21,30. METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr.dag. 21.15. 101 Dalmatians al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. ODEON 1 tel. 070- 3462400/3462401. Herengracht 13. DropZone 16 jr., dag. 16.00, 18.45, 21,30, do vr ma di ook 13.15. ODEON 3 Star Trek Generations al jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ODEON 4 Riksbioscoop The Mask 12 jr., dag. 11.45, 14.15, 16.45, 19.15,21.45. HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030, Spui 191. Moeder Dao 16 jr., dag. 18.30, zo ma wo ook 16.15 uur. Jour de Fête al., dag 20.15, zo wo ook 16.15 Les Silences du Palais 16 jr., dag. 22.00, wo ook 16,15. Lamerica al., dag. 19.30, 22.00, zo woe ook 16.15. 100 jaar kleur in film-Memphis Bel le en Monatschau do vr 19.30, 21.45. XIV Olympiade, The glory of Sport za zo 19.30, 22.00. Carmen comes Home di 19.30, 21.45. An American in Paris woe 19.30, 21.45. The Iron Mask zo 16.15

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 19