'Kinderen zijn tenminste eerlijk' Springpop als een gezellig familie-uitje Goed begin van Goede Week Cultuur Kunst Daryll-Ann: nog niet rijp Witrussische dans: soms op het kitscherige af OrLando Kwartet onstij gt de zwaartekracht -jü* NDAG 10 APRIL 1995 chef annemiek ruygrok. 071 -356471plv -chef jan rijsdam. 071-356472 l[Prijs Oude Muziek naar Christie ^sterdam De clavecinist en dirigent William Christie krijgt de Prijs van de Oude Muziek van dit jaar. De prijs bedraagt 10.000 ih gulden. De onderscheiding is -voor het eerst- toegekend door de in stichting Vriendenkring van de Organisatie Oude Muziek. Chris- j 54 tie is de uitverkorene „omdat hij een pionier is in het opgraven rug en uitvoeren van vergeten repertoire, in het bijzonder van Fran- jj!*" je muziek uit de 17de en 18de eeuw. Met verbluffende overtui- lingskracht heeft hij aangetoond dat deze muziek in de huidige p tijd levensvatbaar is." '5 if Met K O naar Mazowse -.71 |:i ieiden/den haag Het folkloristisch muziek- en dansgezelschap .lazowse uit Polen is op 26 april in het Nederlands Congresge- iouw in Den Haag. Er wordt gedanst in authentieke kostuums p uit meer dan 30 verschillende streken. Kaarten inclusief gratis busvervoer zijn te koop bij het Uit-bureau van K O, Oude Vest )e 21 ki Bewerking Dreigroschenoperdoor Lingua Müsica en Oerkest De Duitse schrijver Bertolt Brecht maakte een enorme klapper toen hij in de jaren twintig de bijna 200 jaar oude 'Beggaroper' uit de kast haalde en eens flink afstofte. Bruisend Berlijn liep massaal uit om zijn 'Dreigroscheno per' te zien. Alleen al in Europa werden binnen vijf jaar meer dan tienduizend voorstellingen gegeven. De opera, op muziek van Kurt Weill, is honderden keren bewerkt en was even zo vaak goed voor een doorslaand succes. Het Leidse Oerkest en het kamerkoor Lingua Müsica be sloten een bewerking van dit succes op de planken te brengen. Poolse folkloristische muziek- en dansgroep Mazowsze. FOTO MAREK KALINOWSKI pop recensie hans keuzers tyll-Ann: Jelle Paulusma, zang.gitaar, Soldaat, gitaar,zang, Jeroen Vos, Jeroen Kleijn, drums. Gezien: 8/4, LVC, Leiden. ie jaar geleden stond er in het orprogramma van de groep J illo Venray een fris en ener- ik popbandje. Op de debuut 'Renko' van Daryll-Ann was 1 wat aan te merken, maar li- vertolkte de groep de melodi ze nummers destijds met zo el extra inzet en bravoure dat sprake was van een sympa- ek bandje met grote moge- jcheden. Twee E.P's en een 7 euwe CD 'Seaborne West' ver- r en met heuse belangstelling nuit Engeland in de broekzak, :t de band rijp voor een door- in binnen- en buitenland. Ze hadden zaterdag in het 'C geen enkele moeite om de plat te spelen, maar dat 'C emt niet weg dat er nog heel aan Daryll-Ann gesleuteld moet worden. Van de ongecom pliceerde up-tempo gi taarsound is niet veel meer over. De groep schrijft over het algemeen wat rustiger en meer sofisticated werk, maar mist tij dens deze nummers vooral diepte. Net als bij de Deventer Blue Guitars klinken de vocalen van Jelle Paulusma erg iel en ka rig en ontbreken de zo brood nodige meerstemmige refrein tjes. Terwijl de Deventer-variant het ene na het andere pareltje uit de mouw schudt, blijven de rustige nummers van Daryll Ann spanning en vooral niveau missen. Zolang gitarist Anne Soldaat soleert klinken de nieu we nummers^ aangenaam, af wisselend en vol en hebben ze zonder meer een meerwaarde, als hij teruggrijpt op de basisak koorden blijft er weinig meer van de songs over. Kortom Daryll-Ann zet met 'Seaborne West' een stapje in de goede richting maar is jammer genoeg nog niet rijp voor het grote werk. leiden marco van pelt Niet met solisten, maar in een bijzondere 'concertante' uitvoe ring. De speciale bewerking met aangepaste kledij en zwart-wit dia's staat onder regie van Huub Notermans. De muzikale leiding is in handen van de diri genten Nico Hovius (Lingua Müsica) en Joost Walter (Oer kest). 'Spreekstalmeester' Aat van der Harst verbindt met Duitse teksten de 21 liederen waaruit de meest bekende volksopera van deze eeuw be staat. Toen Bertolt Brecht zijn 'Drei groschenoper' schreef, stond de wereldcrisis voor de deur. Het verhaal over de bendeleider Macki Messer was een regel rechte aanval op de armoede en sociale misstanden in het Lon den van de jaren twintig. Situa ties die volgens regisseur Noter mans absoluut niet tot het ver leden behoren. „Het stuk is ze ker niet achterhaald. Kijk maar eens wat er in de sloppenwijken van Rio de Janeiro of Lima ge beurt." De oorspronkelijke teksten van Brechts liederen zijn intact gebleven, evenals de muziek van Weill. Critici vroegen zich indertijd af waarom Brecht zo graag samen wilde werken met deze componist, van wie de muziek als 'atonaal' bekend stond. Weill zou zeker niet in staat zijn de teksten van muziek te voorzien die het publiek zou bevallen. „Maar", legt koordiri gent Hovius uit, „Weill wilde graag met Brecht werken. Hij moest dus een stapje terug doen en toegankelijke muziek schrijven. Na de 'Dreigroschen oper' heeft hij dat atonale min of meer losgelaten. Matinee Oerkest en Lingua Müsica ver zorgen voor kinderen een spe ciale matinee- uitvoering. Oer- a voor de bewerking van de Dreigroschenopera: „Het stuk is zeker niet kestdirigent Joost Walter en koorlid Greet Hooymans heb ben de verbindende tussentek sten geschreven van deze mo derne, Amsterdamse versie. In dichtvorm biedt dit de jeugd een vrolijke weergave van het verhaal van bendeleider Messer. Het koor zingt de liederen, net muziek recensie li dy van der spek K&O concert van het Orlando Kwartet Arvid Engegard, viool, Heinz Oberdorfer, viool, Ferdinand Erblich, altviool en Stefan Metz, violoncel. Gehoord op 9 apnl in het Groene Kerkje van Oegstgeest. Van begin tot einde vormde het Orlando (strijk)Kwartet gister avond in het Groene Kerkje een eenheid zonder ook maar iets prijs te geven aan individuali teit. De vonk springt over, een bekend kamermuziekrepertoire wordt een onvergetelijke ge beurtenis. Hier is nu het woord 'authentiek' op z'n plaats. Alle drie stukken zijn als nieuw, nooit eerder gehoord, zodat je denkt; dat stond de componist- -uitvoerder van weleer voor ogen. Het 'Vogel' strijkkwartet in C van Haydn heeft iets 20e-eeuws: messcherp, provo cerend, explosief. Zelden eta leert Sjostakowitsj zo schrijnend en naakt zijn pessimistische ge voelens als in het Lento uit het Strijkkwartet in G. De melodie die alt en cello samen inzetten, verdiept en verbreedt als ook de tweede en vervolgens de eerste viool zich voegen in deze stroom van trieste verlatenheid. De violist Arvid Engegard moet geboren zijn met een 1/4 viooltje in de knuistjes geklemd. De moeilijkste wendingen, posi ties hoog en laag komen beeld schoon en ijzersterk en als vol- laags Historisch ^Iuseum koopt itadsgezicht len haag anp Het Haags Historisch Muse- ïm heeft op een veiling van Ihristie's in Londen een 17e- leuws stadsgezicht op Den laag gekocht. Gezicht op de mnsessegracht te Den Haag verd gemaakt door de land- chapschilder Joris van der laagen (1625-1669). Het nuseum betaalde er 230.000 (ulden voor. Het schilderij vormt een lelangrijke aanvulling op de :ollectie van het museum en :hti:al over enkele weken te zien rijn. Voor zover bekend heeft 'an der Haagen vier keer een laags stadsgezicht vastge- egd, waaronder het nu ver- p vorven schilderij. Het werk is ook interessant imdat het de vroegst beken- Ie afbeelding van de Prinses- :egracht is. Het werd vlak na Ie voltooiing van de gracht 1 fn de bebouwing gemaakt. sn T )e opdrachtgever was moge- ijk Laurens Buysero, griffier E 'an stadhouder Frederik lendrik. Buysero was de louwheer van het pand op le hoek van het Korte Voor- lout - het zogenoemde Huis lan de Boschkant - dat op iet schilderij staat afgebeeld. )at maakt het schilderij ook :en belangrijk historisch do- lumen t. recensie maarten baanders Staatsdansgezelschap van Wit-Rusland. Gezien: 8/4 schouwburg, leiden. Het zaallicht gaat uit. Er klinkt Witrussische volksmuziek, voor namelijk cimbalen en accorde ons. Dan gaat het doek op. Links op het toneel zit een mu ziekgroep. Het wekt verbazing dat de muziek live wordt uitge voerd, zo gaaf en perfect klinkt het. De dansers en danseressen van het Staatsdansgezelschap van Wit-Rusland betreden het toneel. Het is een kleurrijk spec- takel: 40 mensen in prachtige kostuums. Ze dansen uitbundig in wisselende rijen en kringen. Vooral het voetenwerk is knap en de gestampte ritmes zijn spannend. De vrouwen stralen veel elegantie uit, de mannen zijn stoer en krachtig en maken keer op keer diepe indruk met hun hoge sprongen en werve lende draaibewegingen. In ge hurkte houding werpen ze hun benen in hoog tempo naar vo ren. Een danser staat ruggelings op handen en voeten en gooit met zoveel gemak zijn armen en benen omhoog, dat het lijkt of hij zweeft. Een danseres die langdurig als een tornado rondwentelt, heeft de allure van een prima ballerina. Er worden toeren uitgehaald met houten krukjes en doorgeefrituelen uit gevoerd met strooien hoedjes. Kortom: een zeer afwisselend Het staatsdansgezelschap van Wit-Rusland: perfectie en soms bijna ballet. programma. Bij elk nummer krijgen we weer de fraaiste nieuwe kostuums te zien en al les wordt even perfect en gedis ciplineerd uit{ Het gezelschap dwingt met deze prestaties grote bewonde ring af, maar de ver doorgevoer de discipline is toch ook een zwakheid. Ik mis de feestelijke, spontane sfeer waarin de ziel van de volksdans tot uiting komt. Er zijn nogal wat grapjes in de dans verwerkt, zoals wan neer de mannen om een vrouw concurreren. Op zichzelf zijn het aardige vondsten, maar ze komen wel erg ingestudeerd over. De bewegingen zijn voor een groot deel herkenbaar als traditionele folklore, maar de zorgvuldig uitgedachte choreo grafieën maken dat de dans recensie pablo cabenda nngpop: Soilent Green, Inner Sanctum, Panic In j|( troit. Behind The Sofa, Crackerman, El Legamo. j/-e^ Gezien 8/4, Antonius Clubhuis, Leiden. bf in wat oudere dame in mohair trui en aa odieuze bril verkoopt de kaartjes. Ver- hti irop staat de vermoedelijke echtgenoot ze vervolgens afscheurt waarna de eeéon een stempeltje afgeeft. Het lijkt er- dat met grenzeloze inzet van vrien- inj :n, familie en de gebundelde krachten Ine in het buurtcomité alles is gedaan om it Leidse Springpopfestival een zo pro- Di ssioneel mogelijk uiterlijk te geven. :rd Bij het betreden van de zaal valt heel va en de schrik om het hart. Een ruimte ;eliet het gemiddelde middelbare school- lité{a-allure waarin je je gemakkelijk bin 's en klaverjasavonden kunt voorstel- maar een popfestival? Het donker- uine parket intimideert blijkbaar ook het publiek dat dan in het begin van de avond angstig een gepaste afstand van een paar meter van het podium bewaart. Een verzameling van bands laat horen wat er zich muzikaal zoal afspeelt in en rond Leidens 'Rockcircus'. Opgesteld op het podium moeten een kleurrijke tros ballonnen, een tentdoek en drie hoepels dit thema illustreren. Op een nogal vroeg tijdstip en daarom voor nog wat gering publiek treedt Soi lent Green aan. De aanwezigen die me rendeels uit moeders, vaders, vriendjes en vriendinnetjes bestaan reageren de gehele avond enthousiast met een ge paste reserve. Uit loyaliteit voor bemin den en liefde voor familieleden wordt na elk nummer beschaafd geaplaudisseerd, maar het wordt al snel duidelijk dat je hier geen stagedivers hoeft te verwach ten. Net als de meeste bands die de avond nog spelen heeft Soilent Green zich gespecialiseerd in het 'Doorleefde Rock' genre. Een zanger met Jim Mor rison-allure maakt zeker die indruk en de onconventionele toepassing van viool en orgel geven de muziek nog een eigen gezicht. Waarna het thema van de avond nog wat uitgediept wordt met een optre den van een aandoenlijk jongleergroep- je. Drie meisjes en één jongen doen on der de begeleiding van Bach-elektro- nisch hun best de kegels niet uit hun handen te laten vallen, terwijl een meisje naarstig op zoek naar de wc onverstoord door het groepje heen en weer blijft lo pen. Later op de avond wordt deze'lfd act onbeschaamd nog eens opgevoerd. Inner Sanctum speelt technisch per fecte, maar nogal afgezaagde Heavy Me- tal.De gevoelige momenten worden be geleid met een, zo nu en dan, lekkend rookapparaat maar telkens weer in de kiem gesmoord door een serie snelle agressieve gitaarakoorden. Meer gitaar- geweld. Panic in Detroit weet gelukkig de rustige en hardere momenten wat beter met elkaar af te wisselen in een set van pakkende nummers die vaag doen denken aan jaren zeventig rock. De zaal wordt voller, de security lust nu ook wel een biertje, en er wordt zelfs een bepaal de mate van gezelligheid bereikt, als Be hind the Sofa - de enige niet-gitaarband - voor aangename afwisseling zorgt. Kleurrijke muzikanten in oversized kle ding weten met moderne folk, een over dosis aan spelplezier, en een springerig Repelsteeltje op saxofoon en bekkens het publiek aan het dansen te krijgen. Wat daarna volgt is meer rock van Crac kerman en El Legamo, waarbij de laatste band als opvallendste wapenfeit een ver taling van Radiohead's 'Creep' liet horen als 'Ik heb de griep.' Maar tegen die tijd waren de meeste mensen al weg en kon den de overgeblevenen nog even door de plassen bier glijden. als bij de avondvoorstellingen, in het Duits. Bang dat dit de kinderen afschrikt, is Walter niet. „Met vijftig man op het podium valt er genoeg te zien. Bovendien is de muziek opzwe pend genoeg. Trouwens, kinde ren zijn tenminste eerlijk als ze het niets vinden. Volwassenen FOTO HENK BOUWMAN vallen dan in slaap.' De 'Dreigroschenoper' is te zien van do 20 tot en met zo 23 april in het LAKtheater, Cleve- ringaplaats 1 in Leiden. De voorstellingen beginnen om 20.30 uur; de matinee-voor- stelling van zo 23 april begint om 15.00 uur. maakt vanzelfsprekend uit zijn instrument getoverd. Mèt de rotsvaste achterhoede van tweede viool en alt is de cello de pulserende motor. Stefan Metz met zijn prachtige toon, zijn op zwepend spel, dat toch nooit overheerst, nooit omfloerst is of zwaar, vormt het dragende ele ment. Letterkundig Museum kan in Den Haag blijven den haag «anp Beethovens Strijkkwartet in F werd een aangrijpend gestruc tureerde 'passie in noten', mis schien wel het mooist uitge voerde werk in samengebalde kracht, hartstocht, absolute pre cisie, concentratie en samen spel. Dit kwartet ontstijgt de zwaartekracht. Het kan wél an ders, maar niet mooier. Het Letterkundig Museum in Den Haag hoeft niet te verhuizen. Onlangs sloot het een nieuw ip-jarig huurcontract voor het hui dige onderkomen in het gebouwencomplex van de Koninklijke Bibliotheek. De huurprijs is met ingang van 1995 ruim zes ton lager dan tot dusver. Twee jaar geleden maakte het ministerie van welzijn, volksge zondheid en cultuur bekend dat het museum een half miljoen gulden moest bezuinigen op de woonlasten. Daardoor was de instelling genoodzaakt andere huisvesting zoeken. Een aanbod van de gemeente Den Haag voor vestiging in het voormalige stadhuis aan de Dagelijkse Groenmarkt, wees directeur A. Korte- weg af. Het pand zou te weinig kantoor- en studieruimte heb ben. Er kwamen vervolgens aanbiedingen uit Leiden, Rotterdam en Amsterdam, maar het museum gaf er de voorkeur aan in de residentie te blijven. Circus Carré op Malieveld den haag «anp Theater Carré trekt met een circus het land in. Morgen is de première op het Malieveld in Den Haag. Zeven maan den lang reizen de artiesten het land door, waarbij ze 24 plaatsen aandoen. De bedoe ling van de initiatiefnemers is het „klassieke" circus terug te brengen: Een familiefestijn waarin olifanten en paarden optreden. De onderneming is een eerbetoon aan de oprichter van het theater, Oscar Carré. Hij reisde in de vorige eeuw met zijn circus door het land totdat hij 107 jaar geleden zijn eigen circusgebouw aan de Amstel neerzette. In de loop van deze eeuw zijn de dieren geleidelijk naar de achtergrond verdwenen. En tegenwoordig zijn de voorstellingen maar al te vaak op volwassenen gericht, aldus een woordvoerster van Circus Carré. Het eigen kerst circus van het theater richt zich wèl op kinderen, maar dat evenement is er slechts twee weken per jaar en dat blijft zo. Bovendien bevindt het zich binnen de theater muren. „Een echt circus hoort naar het publiek toe te komen", zo vindt Carrédirec teur Van der Linden. Als regisseur wist het de Italiaan Fredy Knie jr. aan te trekken. De artiesten komen van over de gehele wereld. Een van de grote sterren is de Zwitserse clown Pio Nock. De 74-jarige artiest heeft ruim zestig jaar ervaring in de piste. Naar verluidt was hij de favoriet van Charles Chaplin, die de meeste ande re clowns verafschuwde. Het circus heeft weinig in ternationale aspiraties. Het wil hooguit zo nu en dan naar België afreizen, verder blijven de optredens binnen de grenzen. In elke plaats blijft de tent minstens een week staan. Er zijn tweedui zend zitplaatsen. Een twaalf mensen tellend circusorkest begeleidt de acts. De dieren die optreden zijn voorname lijk olifanten, paarden en honden. Er zijn geen beren of apen, want daarmee verval je volgens de producenten al gauw in „dieronwaardige" toestanden. muziek recensie susanne lammers Matthaus Passion van J S. Bach. Leids Kamerkoor Leids Bach- ensemble. Koor en Orkest van het Rotterdams Barokensemble o.l.v. Ton Beckers. M m v het Maasstedelijk Jongenskoor, Yoshi- fumi Hata, Henk van Hijnsbergen e.a. Gehoord: 9/4, Hartebrug- kerk, Leiden. Het absolute hoogtepunt van deze Matthaus Pas sion was de sterf scène van Jezus en het daarop volgende koraal 'Wenn ich einmal soil scheiden'. De keuze voor Yoshifumi Hata als evangelist werd niet alleen gerechtvaardigd door zijn prach tige stem, maar ook door zijn grote gave voor de voordracht. Als hij verhaalt van de duisternis die van het zesde tot het negende uur over het land valt, is het haast of zich een mistig waas door de kerk verspreidt en wordt het griezelig echt. Het koor zingt dan het daaropvolgende koraal als ge hypnotiseerd. Uiterst innig, zeer langzaam, maar vloeiend. De betovering is voelbaar. Hata, als evangelist een van de pijlers, zong warm, glanzend en expressief, evenals de inval lende Henk van Hijnsbergen als Christus. Hij hoorde gisteren, twee uur voor de uitvoering in Rotterdam, 'dat Jezus ziek was', zoals iemand in het publiek zich uitdrukte. Zijn medewerking kan niet anders omschreven worden dan als een ge luk bij een ongeluk. Tegenover deze twee stond helaas de snijdende tenor van Stefan Vinke. Het was geen genoegen om naar hem te luisteren. In het 'Ich will bei meinem Jesu wachen' klopte er weinig van zijn intonatie en tempo. De.voorkeur voor een counter tenor boven een (vrouwelijke) alt is persoonlijk. Een alt klinkt war mer, ébn hoge mannenstem is ontegenzeglijk 'authentieker', maar koeler en harder. De stem van Meindert Zwart kleurde wel erg mooi bij die van de sopraan, Deanna Lang - die hopelijk ook niet haar beste avond had - maar na de pauze nam het niveau van zijn verrichtingen, en met name van zijn intoneren, steeds meer af. De inbreng van de niet-professionele musici maakte echter veel goed. De koren zongen helder en doorzichtig; evenwichtig en gedisciplineerd wat betreft inzetten, dynamiek en tempi. De be geleiding door met name het Leids Bachensem- ble was hier en daar voortreffelijk. In het 'Erbar- me dich' stelde violist Peter Schrier de stem die hij moest begeleiden veruit in de schaduw. De meest opvallende blazer was fagottist Wim Der- ksen. Ton Beckers mag trots zijn op zijn koren en ensembles en op het alleszins bevredigende eind resultaat dat hij ermee bereikt heeft. De Goede Week is goed begonnen met deze Matthaus. BIOSCOPEN vaak academisch aandoet en in de richting van ballet gaat. Het kan dan erg zoetelijk worden. Het meest extreem is dat het geval bij een liefdesdans, waar bij de dansers en danseressen zich met kransen van varens ge tooid hebben: door de simpele lieflijkheid en de weinig verras sende choreografie wordt de grens tussen kunst en kitsch ge vaarlijk dicht genaderd. 124130/133210, Steenstraat 39. LI DO 1 Time Cop al., dag. 18.45, vrza zo woe 14.30. LIDO 2 De Leeuwekoning al., vr za zo woe 14 30. Legends of the Fall al., dag. 18.45 en 21.15. LIDO 3 Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45. The Lion King al„ dag. 18.45, vr za zo woe ook 14.30. LIDO 4 Dumb and Dumber al., dag 19.00; vrzazowoe ook 14.30 Bullets over Broadway al., dag 21.15. STUDIO Drop Zone 16 jr., dag. 19.00, 21.15, vrza zo woe ook 14.30. LUXOR tel: 071-121239, Stationsweg 19. Stargate al., dag. 19.00 en 21,30, zo ook 14 .30 TRIANON tel: 071-123875, Bree- straat31. Nell do t/m zo, 19.30,21.45. Reality bites ma t/m woe, 19.30, 21.45 uur. KIJKHUIS tel: 071-142895. Vrouwen kerksteeg 10. Hoogste Tijd do t/m woe, 19.30, 21.45. Première. Reservoir Dogs ma, 20.00, 22.15. Once were Warriors di, 20.00, 22.15. The Age of Innocence woe, alleen 20.00. LVC tel: 071-146449. Dekaloog 1 t/m 3 zo, 20.00 uur ALPHEN AAN DEN RIJN EUROCINEMA tel: 01720-20800, Van Boetzelaerstraat 6 EURO 1 Drop Zone 16 jr.dag. 18.45, 21.15 The Lion King al., dag. za, zo, woe 13.45, zo ook 16.15. EURO 2 Stragate 12 jr.. dag 18.45,21.30, za ZQwoe ook 13.45, zo ook 16.15. EURO 3 Forrest Gump al., zo t/m do 20.30, vr, za 18.45, 21.30, za, zo, wo 13.45, zo ook 16.30. EURO 4 Dumb and Dumber al., dag. 18.45, 2115, za zo woe 13.45, zo ook 16.15. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071 614354, Prinses Marijkelaan 4. De Leeuwekoning al., za zo woe, 14.00 Junior al., za zo woe, 15.30. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27. Stargate 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. ASTA 2. Star Trek Generations al., dag. 13.15, 16.00, 18.45.21.30. ASTA 3. Needful Things 16 jr., dag. 18.45, 21.30, do vr ma di ook 13.15, 16.00. De Leeuwekoning al., za zo woe 13.15. 16 00. BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast Centraal Station. Legends of the Fall 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. BABYLON 2 De Tasjesdief al., dag. 13.15, 16.00,21 30 Bullets over Broadway 16 jr., dag. 21.30. BABYLON 3 The Shawshank Redemption al., dag. 13.15,21.30. Hoogste Tijd 16 jr., dag. 16.00, 18.45. METROPOLE 1 tel. 070-3456756, Carnegielaan 15. Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15, 16 30, 20.30 METROPOLE 2 Little Women al., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. METROPOLE3 Nell al dag. 13.15, 16.00, 18 45. 21 30. METROPOLE4 Just Cause 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. De Leeuwekoning al., za zo woe 13.15. METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr.. dag. 21.15. The Lion King al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. ODEON 1 tel .070- 3462400/3462401. Herengracht 13. DropZone 16 jr., dag. 13.15, 16 00, 18.45.21.30. ODEON 3 Dumb and Dumber al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. Disclosure "Sexis Macht" 12 jr., dag. 21.30 ODEON 4 Riksbioscoop When a Man loves a Woman al., dag. 11 45, 14.15. 16.45, 19.15, 21.45. HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030. Spui 191. Moeder Dao 16 jr., dag. (beh, do) 19.30, do 20.30 uur, woe ook 16.15 uur. Les silences du palais 16 jr., dag 21.45, zo wo ook 14.15 ViveL'Amour 16 jr., dag. 19.30. Pas Trés Catholique 16 jr., dag 21.45 (beh do), ma ook 19.30, woe ook 16.15. The Kingdom 16 jr., dag. (beh, ma) 19.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 23