Theater Carver: virtuoze mime-sterren Cultuur Kunst Engelenzang maakt veel eoed in Guilmant-eoneert 1CHONE ïcHIJN Belg exposeert m Lakenhal lous Stuijfzand doorbreekt grenzen en lijnen Het Arsenaal van wisselend niveau in Ceaucescu Voor je het weet maken kunstenaars er een lusthof van ITERDAG 8 APRIL 1995 CHEF ANNEMIEK RUYGROK. 071 -356471PIV.-CHEF JAN RUSDAM, 071 -356472 bjUar>ken uit verschillende culturen n eefapENNiet een mooie compositie en harmonie van tonen is elangrijk bij een klankconcert, maar het geluid zelf en de uit- ferking daarvan. Jimmy Frederiksz en Bashir Rakels geven een (antal Oorspronkelijke Klanken Concerten met Tibetaanse 'PAf*Jankschalen, regenstokken, een Birmese gong, een 18e eeuwse 'Peefepanse tempelklok en de Didgeridoo. De instrumenten komen 3laal|it verschillende culturen, en waren vroeger vaak onderdeel van tuelen en ceremonies. De concerten worden gehouden op de ondagen 9 april, 14 mei en 18 juni in de Gong aan de Medusa- ipftraat, van 14.00 tot 16.00 uur. Kaarten kosten 15 gulden, mi 'sterlTragikomedie van Neil Simon 0-27 moFSARENDSVEENToneelvereniging St. Pancratius speelt op za- Pu irdag 8 en zondag 9 april de tragikomedie 'Een doos vol krui nels' van Neil Simon. Hierin worstelt een nachtclubzangeres net haar alledaagse problemen en alcoholverslaving. Het stuk badi "orc*t °Pgevoerd in de Alkeburcht aan de Noordhoek. Aanvang: p»0.15 uur. Kaarten kosten 7,50 gulden, voor 65+ ers en CJP hou- ers 5 gulden. Met 'De witte hal' in LAK en Park-theater leiden. ron rughard Geroutineerd spel Ben van Oosten MUZIEK recensie lidy van der spek -ent ilmant-cydus 1995. Ben van Oosten ii lelt de eerste en tweede sonate van ji ixandre Guilmant Gehoord 7 april in de Nieuwe Kerk in Katwijk aan Zee. alloos zijn de werken die exandre Guilmant (1837- bie 111) voor orgel schreef; dat be kent niet dat al die composi- !S even interessant zijn. Van n acht Sonates zijn de derde, fde en zevende wel de beste ook de meest gespeelde. Ben in Oosten zal in de loop van 195 alle acht sonates bijna ironologisch achtereen spe- ii, vrijdagavond waren de eer- e twee aan de beurt. De Sonate (in d) was oor- ironkelijk een Symphonie, la- r voor orgel-solo bewerkt en 314i deze zetting ook verreweg het ikendst geworden. Wat opvalt last zoetelijke oppervlakkig- •id is de typisch Franse stijl, F| ïarmant, zeer melodieus, in LI :n consciëntieus mathemati- :he vorm opgebouwd, verwant ^jui Lully en de Franse claveci- ^Misten. Deze avond viel voor 't eerst (lijn óog op de nep rozet boven S+2 et Van den Heuvelorgel: goede arm, sierlijk en illustratief, in ijstinten, maar 't wordt nooit pn 'grisaille'. Zo is het ook on- eveer met de composities van iuilmant, 't wordt nooit een ranck of Handel, al zijn er feminiscenties aan deze in alle Ipzichten grotere jongens te espeuren. Het ligt dus niet aan Ben van lostens spel. Van Oosten speelt eroutineerd, buit de mogelijk- eden van het orgel en het welwerk uit, weet exact z'n Voor sommige zal het mis schien geen schok zijn, maar iet moet rnij van het hart dat ik het Leidse gemeentebestuur niet erg netjes vind op haar par ken en hoven. Goed, hdt Van der Werfpark krijgt nu een grote opknapbeurt. Toch een mooi initiatief van B en W, zult u zeg gen. Da's waar. En als ik de da me en heren regenten op een rijtje zet moet ik ook ronduit :oegeven dat hun haardossen er altijd uitzien als keurig aange- 1 harkte tuintjes. Haar, werpt u nu eens een blik in de tuin van het Centrum 'Beeldende Kunst (CBK) aan de iHooglandsekerkgracht. Nee, pier valt niet de hovenierskunst nan Infratuin te bewonderen. Infrapuin, daar lijkt het meer op. Om te huilen, dus. Het is maar goed dat het CBK geen duizenden bezoekers trekt, an ders zouden de medewerkers van het Centrum Beeldende Kunst de hele dag kunnen dwei len. Er zullen misschien mensen zijn die denken: ik heb in dat CBK nog nooit een Van Gogh aan de muur gezien, dus voor mij hoeven er in de achtertuin ook geen 'Bloeiende amandel- 'takken' te hangen. Tja, daar valt wat voor te zeggen. Maar om de boel nu zo te laten verslonzen... Er zal maar een bus volgepropt met Japanners, volgens de schrijver Andreas Sinakowski de kakkerlakken van het heden daagse toerisme, voor de deur stoppen omdat ze achter de schilderachtige gevel een dé pendance van de Hortus Bota nicus vermoeden. Dan schaam :je je toch zeker rot. Eerlijk gezegd vermoed ik dat de gemeentebestuurders er nauwelijks weet van hebben. En jals ze er al mee bekend zijn zul len ze voor een weelderige tuin achter het kunstcentrum geen cent over hebben. De Leidse be: stuurders zijn nu eenmaal beter jn kortwieken en ombuigen dan in het planten en zaaien. Bo vendien, zullen ze denken, als je 'het CBK een vinger geeft willen ze straks je hele arm. Geef ze tempo te bepalen, is buitenge woon maatvast, is technisch vakbekwaam. De spannendste stukken van beide Sonates zijn de derde de len, op de vette pompeuze 'slotscènes' na. De Finale van de Sonate nr 1 is een meesle pende steigerende toccata, con trasterend met een koraalachtig tweede thema en in het Allegro Vivace van de tweede Sonate weerklinkt een fleurig menuet, waarin Guilmant ook zijn vaar digheid toont in de contrapun- tiek, beide helder, verfrissend vertolkt. Maar wat te denken van de Pastorale? Een kinderlijk nasaal melodietje, fugatisch opge bouwd waar een weke koraal zang doorheen resoneert. Veel gebruik van klef zwelwerk, zoet gevooisde vla als je 't mij vraagt, evenals het Larghetto in Sonate nr 2 in D. De 'Marche Funèbre et Chant Séraphique' opgedragen aan Guilmants in 1867 overleden moeder, en nu gespeeld in me- ver, verplaatst u zich eens in moriam voor een in januari mij'. Ook Robert Altman ver overleden bestuurslid, heeft in filmde in zijn prachtige 'Short de aanvang zeker een ingetogen Cuts' de verhalen van deze gedragen thema, dat helaas schrijver en wie die film vol weer eindigen moet in een oor verdovend onweer in de vorm van een zeer lang aangehouden triller van het pedaal. De Enge lenzang maakte veel goed, leiden waarin van Oosten een prachtig evenwichtige melodie deed ho- De Belgische beeldend kunste ren in de pedaalpartij, omrankt naar Philippe Van Snick heeft Je moet wel een enorme azijnpisser zijn, wil je je gezicht in de plooi houden bij een voorstelling van Theatergroep Carver. Slapstick van hoog niveau in de geest van Buster Keaton is zeldzaam in de vaderlandse theaters en de Car- ver-leden behoren ongetwijfeld tot de grootste droogko mieken van het kleine-zalencircuit van Nederland. Ze slagen er bovendien in op ontroerende wijze Klein en Al ledaags Leed te vertolken. Kortom: Carver kent haar gelij ke niet. eenzame en verhaspelde levens zag, begrijpt waar de wortels van Theatergroep Carver liggen. Na de mislukkelingen in het legendarische 'Café Lehmitz' volgde in '92 'Koorts', over de wederwaardigheden van een ploeg ploeteraars in een keuken onder een groot hotel. Sterk was de suggestie van broeierige spanning en verstikkende stoomhitte, die ervoor zorgde dat de personeelsleden elkaar met messen achterna gingen. Het moordend tempo, gedic teerd door de keukenlift, maak te dat de lenige 't Hof, de vileine Melissen en de onhandige Bree- derveld hun bedrevenheid in kunst- en vliegwerk volop kon den etaleren. In '93 maakten Breederveld en Melissen (zij bedenkt elk jaar het concept voor de te fabrice ren voorstelling) met zijn twee- en een voorstelling, Apachen - dans. De enige keer dat werd af gezien van het uitnodigen van gastacteurs. Het motto van de voorstelling, 'Wist ik toch te denken. Wist ik toch te voelen' (Pessoa), werd belichaamd door twee compagnons die een the ma-week 'De indiaan in ons be staan' organiseren. Het indirec te, de oppervlakkigheid en het gekunstelde van de moderne mens werd met veel aplomb te kijk gezet, zondereen verma nend vingertje te heffen. Zo rolt er vlak na het telefoontje van een broer over het overlijden van de vader al een fax van hem binnen met een assortiment aan doodskisten. In 'Ware liefde' nam Carver vorig jaar de opgeklopte toe standen rond de relatie-markt Het succes van de groep is dan ook enorm. Al met de tweede produktie 'Café Lehmitz' ('91) scoorde de groep een hit. Een onthutsend en ontluisterend portret van vier honkvaste be zoekers van café Lehmitz was het, maar nooit zo pijnlijk dat het niet om te lachen was. De Carver-leden toonden toen al hun grootste kracht: het publiek weer eens goed laten kijken naar de alom aanwezige troos teloosheid en het laten lachen om die vergeten mensjes, de ra dertjes in het systeem dat sa menleving heet. De categorie caissière, automonteur en ver zekeringsagent - de 'gewone' man en de 'gewone' vrouw - krijgen van Carver een eigen ge zicht. Dat is knap. Ondanks hun literaire achtergrond ontmoet je bij Carver geen intellectuelen die uitleggen hoe ze in hun be nauwde zieltjes zitten te poken. Liever het wijdse gebaar van de uitvergrote struikel dan het ge- analyseer op de vierkante milli meter. In '89 stapten Leny Breeder veld, Beppie Melissen en René van 't Hof uit Theatergroep Car rousel om voor zichzelf te be ginnen. Mirjam Koen werd en bleef spelstimulator en orde nende hand. Carver noemden ze zich, naar de Amerikaanse schrijver Raymond Carver. Op basis van zijn verhalen werd de eerste produktie gemaakt: 'Car- 'De witte hal' door Carver is een terugkeer naar de werkvloer. Het uitgangspunt is prikkelend. Een oude kerk wordt door vijf werknemers in gereed heid gebracht voor de opening als tapijtenhal. foto ben van duin op de hak. De Carver-groep nam ter voorbereiding zelf pols hoogte bij een ontmoetings weekend voor alleenstaanden. Dat resulteerde in 'Ware liefde' in het steriele decor van een soort bezinningscentrum, waar vijf ontheemden van middelba re leeftijd zoeken naar de ware. Gedwongen gesprekjes en kneuterige spelletjes in een ritu ele paringsdans zijn het gevolg. Iedereen komt voor hetzelfde, dus elke vorm van spontaniteit is uitgesloten. Met dat soort on gemakkelijkheid weten de Car ver-leden wel raad. Nu is er dan 'De witte hal', in de 'Café Lehmitz-bezetting, dus met Van 't Hof en Jim van der Woude, aangevuld met de jonge Jacob Derwig. 'De witte hal' is een terugkeer naar de werk vloer. Het uitgangspunt is prik kelend. Een oude kerk wordt door vijf werknemers in gereed heid gebracht voor de opening als tapijtenhal. Coördinatie ont breekt en talloze koddige mis verstanden houden het werk op. De sociale inkleuring van dit gegeven is minimaier dan ooit, en de voorstelling daardoor he laas minder schrijnend. 'De wit te hal' is een inkijkje in de we reld van de ramsj-verkopers, maar vooral een vehikel voor de virtuoze mime-sterren van Car ver. Van 't Hof doet een mooie salto achterover in een opblaas boot en raakt bovenop een lad der bevangen door hoogtevrees. Van der Woude doet een magnifieke spierverslappings- act, waarin hij er maar niet in slaagt op te staan. Melissen drentelt eigenzinnig heen en weer, zonder veel voor elkaar te krijgen en de gortdroge Bree derveld heeft als altijd zwijgend commentaar. 'De witte hal' is even vaak absurdistische clow nerie als voorspelbare grapjas serij. Carver anno '95 biedt lichtvoetig vermaak. Niet meer, niet minder. Theatergroep Carver. De witte hal. Regie: Mirjam Koen. Spel: Leny Breederveld, Jacob Derwig, René van 't Hof, Bep pie Melissen en Jim van der Woude. Te zien: 12 en 13/4 in het LAK, Leiden en en 19/4 in Parktheater Alphen. leiden schonken aan deze kunstenaar, J O J door harpachtige steeds terug kerende figuren in het manuaal, haarfijn vertolkt, zij het met wéér die nasmaak van vals sen timent, maar dat is niet van Oostens schuld. binnenkort een expositie in het Leidse Stedelijk Museum De La kenhal. Onder de titel 'Philippe Van Snick, op de grens van schilderij en beeld' wordt van 14 april tot 12 juni aandacht ge schonken aan deze kunstenaar, die Mondriaans gedachtengoed op eigen wijze verder ontwik kelde. De expositie in De Lakenhal is tot stand gekomen in samen werking met Zeno X Gallery in Antwerpen en het Provinciaal Museum te Hasselt. beeldende kunst recensie roos van put Expositie Lous Stuijfzand, gemengde technieken en werk op papier, te zien t/m 20/4, do., vrij., za. en zo. 13.00- 18.00 uur en op afspraak. Galleria Propitia, Nieuwe Rijn 93, Leiden. Aan het begin van de jaren 50 stapte Lous Stuijfzand, toen een kind van 10, al in de bus om een bezoek te brengen aan het Ste delijk Museum in Amsterdam voor een eer ste kennismaking met abstracte kunst. De fascinatie voor abstractie heeft zij altijd ge houden. In haar oeuvre heeft zij zich vrijwel con stant geconcentreerd op het gegeven 'uit de (contour)lijnen willen breken'. Op zoek naar een harmonieus beeld binnen dit the ma houdt zij in het dagelijks leven een dag boek bij. Dit is niet een dagboek waarin zij een schriftelijk verslag van de dag maakt, het is een schetsboek op miniformaat waar in zij visuele notities maakt. Dit zijn dan zo wel tekeningen van vormen, als aanteke ningen in de vorm van een schriftuur. On leesbare (oer)tekens gaan samen met ab stracte vormen op het platte vlak in een beeldend dagboek. De impressies die zij gedurende een dag opdoet, wanneer zij bijvoorbeeld met de trein van Leiden naar Den Haag reist, ver werkt zij in poëtisch beeldende notities. Die impressies kunnen ontstaan wanneer zij bijvoorbeeld uit het treinraam kijkt als het regent. Het beeld achter de ramen, die be slaan zijn door de warmte van binnen, is als het ware opgebouwd uit verschillende la gen. Deze gelaagdheid is direct terug te vinden in haar recente (maar ook vroegere) werk. Stuijfzand breekt uit de (contour)lijnen door in haar werk, litho's en gemengde technieken op papier, bewust met verschil lende gelaagdheden te experimenteren. Vanuit de schijnbare transparantie van de lagen, bij bijvoorbeeld de aquareltechniek die zij ook toepast, creëert zij een diepte op het platte vlak. In haar recente werk past Stuijfzand beeldelementen toe die zowel symbolisch als poëtisch zijn. In het ene werk zijn Egyp tische oersymbolen terug te vinden, in het andere zijn gestileerde mensachtige (oer)fi- guren op een dichterlijke wijze gecompo neerd. De achtergrond waartegen deze ele menten zijn afgebeeld bestaat uit verschil lende lagen die met name door de compo sitie een verwijzing inhouden naar de the matiek: het uit de lijnen willen breken. Stuijfzand is zoekende naar grenzen, wil de ze doorbreken en opnieuw leggen. Dit uitgangspunt is goed te zien in de drie werken zonder titel die boven elkaar zijn gehangen in Propitia. Zij breekt in deze werken inhoudelijk èn visueel door de (kunsthistorische en visuele) lijnen. theater De tuin van het Centrum Beeldende Kunst, straks een beeldentuin vol billen en borstetn? foto hielco kui pers Twee stoffelijke overschotten van pluche knuffel beesten liggen bekneld tussen de bestrating in de tuin van het CBK. foto hielco kuipers recensie dick van teyungen Het arsenaal speelt Ceausescu Tekst: Ine ke van der Sar Regie Ruud Wessels en Jaap Metzlar. Gezien op 7 april in het LAKtheater Vanavond herhaling. Vervol genstournee. De ambitie en inzet van toneel groep Het arsenaal heeft een nieuwe Nederlandse toneeltekst opgeleverd. Ineke van der Sar, die eerder meewerkte aan de film over Goeie Mie, schreef Ceausescu. De aanleiding was het Roemenië van de titelheld, maar het stuk wil geen docu mentaire zijn en gelden voor hier en nu en ons. Angst is het grote thema. Ceausescu is opgebouwd uit scènes waarin steeds typerende aspecten van het failliet van het communisme centraal staan: de ongebreidelde macht van enke len, hun willekeur en ijdelheid, de jaknikkers, de wrede, alom tegenwoordige veiligheids dienst, de systematische onder drukking, de dappere dissident, het falen van de planeconomie, de dictatuur van de streefcijfers, de beheersing van het kindertal, de rijen voor de winkels, de ver klikkers, de kansloze gewone mensen. Ineke van der Sar heeft die to talitaire verwijzingen helder en kernachtig in beeld gebracht. De keerzijde van die concreet heid is dat je snel geneigd bent de tekst alleen te betrekken op daar, toen en heh. De scènes verschillen weinig van emotie, toon en dynamiek. Het profiel moest daarom komen van de regie, die veel vondsten invoer de. Het arsenaal streeft naar produkties van hoog, zelfs pro fessioneel niveau. Dat er gezien Ceausescu nog wat te wensen overblijft, komt vooral door het gebrek aan con sistentie. Het spelpeil was wis selend; Peter Kuhn en Wilco Maas speelden sterk, anderen bleven steken bij acceptabel studententoneel. De regievon- sten varieerden van aardig uit gevoerde klassieke dramaoefe ningen (doe met z'n zessen een fabriek na) en bruikbare impro visatievondsten tot functionelp en stuwende ingrepen. Voof een beklemmende voorstelling is meer overtuiging en een con stantere kwaliteit nodig. BIOSCOPEN een aardig tuintje en je zult zien dat ze er binnen de kortste ke ren een beeldentuin van willen maken. Kost een paar centen. En wat het verder allemaal niet voor gevolgen heeft las ik deze week nog in de lezing die Anna Tilroe heeft uitgesproken in De Balie in Amsterdam: het li chaam in de westerse kunst is zo openbaar geworden dat het nauwelijks nog intimiteit lijkt te verdragen. Met andere woor den: kunstenaars maken overal een lusthof van. Voor je het weet is zo'n stadstuin een beel dentuin vol-billen en borsten die bij de onschuldige toekijker enkel onzedige gedachten op roept, zoiets als het op klaar lichte dag plegen van overspel. Of er hangt straks een wip aan een afgezakte boomtak waarin één of ander tandeloos kneusje uit een goedkoop bordeel zono dig haar kunsten moet vertonen voor de licht gecondenseerde lens van een plaatselijke docu mentaire-fotograaf. Ik kan mij vergissen, maar ik vermoed dat de meeste Leidse politici niets van al dat moderne kunstgedoe moeten hebben. De doorsnee CDA-er ziet liever iets van Rien Poortvliet boven de schoorsteenmantel en een beetje D66-er zou iemand van de Home Garden Fair inhu ren om de tuin van het CBK beeldig te laten decoreren met een leuke betonnen kikker of zo n aardig stenen konijntje. En De Groenen zullen er wel een groentetuintje van willen ma ken, biologisch geteelt uiter aard, terwijl de groenten voor de WD weer niet bespoten ge noeg kunnen zijn. Eigenlijk moet je er niet aan denken dat de politiek zich er mee gaat bemoeien. Ze zijn het immers maar over één ding eens, zo'n CBK mag niet teveel kosten en dat achtertuintje he lemaal niet. Een beetje fraai aangelegde beeldentuin kost een paar ton. Kijk, op televisie lult Linda de Mol met één ge handicapte in tien seconden zo'n bedrag bij elkaar, maar voor het Leidse gemeentebe stuur is dat uiterst moeilijk bij elkaar te schrapen. Ik begrijp dat best. Dus over een barokke tuin omringd met pergola's en cascades, zult u mij niet horen. En een Van Gogh aan de ge- stucte muren van het CBK, ik durf er niet eens aan te denken. Maar een klein gazonnetje zon* nebloemen, dat moet er toch af kunnen? LEIDEN LIDO 1, 2, 3, 4 en STUDIO tel: 071- 124130/133210, Steenstraat 39. LIDO 1 Time Cop al., dög..l8.45, vr za zo woe 14.30. LIDO 2 De Leeuwekoning al vr za zo woe 14.30. Legends of the Fall al., dag. 18.45 en 21.15. LIDO 3 Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45 The Lion King al., dag. 18.45, vr za zo woe ook 14.30. LID04 Dumb and Dumber al., dag 19.00; vrza zowoe ook 14.30. Bullets over Broadway al., dag. 21.15. STUDIO Drop Zone 16 jr., dag. 19.00, 21.15, vrza zowoe ook 14.30. LUXOR tel: 071-121239, Stationsweg 19. Stargate al., dag. 19.00 en 21.30, zoook 14.30. TRIANON tel: 071-123875, Bree- straat31. Nell do t/m zo, 19.30,21.45. Reality bites ma t/m woe, 19.30, 21.45 uur, KIJKHUIStel: 071-142895, Vrouwen kerksteeg 10. Hoogste Tijd do t/m woe, 19.30, -21^45. Première. Nighfwatcli Uu U'm zu 2ümT22A5. Reservoir Dogs ma, 20.00, 22.15. Once were Warriors di, 20.00, 22.15. The Age of Innocence woe, alleen 20.00. LVC tel: 071-146449. Take care of your Scarf, Tatjana do t/m za, 20.00. Dekaloog 1 t/m 3 zo, 20.00 uur ALPHEN AAN DEN RIJN EUROCINEMA tel: 01720-20800, Van Boetzelaerstraat 6 EURO 1 DropZone 16 jr., dag. 18.45, 21.15. The Lion King al., dag. za, zo, woe 13.45, zo ook 16.15. EURO 2 Stragate 12 jr., dag. 18.45, 21.30, za zo woe ook 13.45, zoook 16.15. EURO 3 Forrest Gump al., zo t/m do 20.30, vr, za 18.45, 21.30, za, zo, wo 13.45, zoook 16.30. EURO 4 Dumb and Dumber al.dag. 18.45, 21.15, za zo woe 13.45, zoook 16.15. PARKFILMHUIS Shadowlands vr en za, 20.30. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071- 614354, Prinses Marijkelaan 4. De Leeuwekoning alza zo woe, 14.00. dtmiorai., zazowoe, ib.3U. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27. Stargate 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 2. Star Trek Generations a Idag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ASTA 3. Needful Things 16 jr., dag. 18.45, 21.30, do vr madiook 13.15, 16.00. De Leeuwekoning al., za zo woe 13.15, 16.00. BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast Centraal Station. Legends of the Fall 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. BABYLON 2 De Tasjesdief al., dag. 13.15, 16.00,21.30 Bullets over Broadway 16 jr.dag. 21.30. BABYLON 3 The Shawshank Redemption al., dag. 13.15,21.30. Hoogste Tijd 16 jr., dag. 16.00, 18.45. CINEAC 1/2/3 Wegens verbouwing ge sloten. METROPOLE 1 tel. 070-3456756, Carnegielaan 15. Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15, 16.30, 20.30 METROPOLE 2 Little Women al., dag. 13.15, F&QQr-f8,45, 21 30. METROPOLE 3 Nell al., dag. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. METROPOLE 4 Just Cause 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30. De Leeuwekoning al za zo woe 13.15. METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr., dag. 21.15. The Lion King al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. ODEON 1 tel. 070- 3462400/3462401. Herengracht 13. DropZone 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45,21.30. ODEON 3 Dumb and Dumber al., dag. 13.15, 16.00, 18.45. Disclosure "Sex is Macht" 12 jr., dag. 21.30. ODEON 4 Riksbioscoop When a Man loves a Woman al., dag. 11.45,14.15,16.45,19.15, 21.45. HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030, Spu. 191. 16.15 uur. Les silences du palais 16 jr.dag 21.45, zo wo ook 14,15 ViveL'Amour 16 jr., dag. 19.30. Pas Trés Catholique 16 jr., dag. 21.45 (beh do), ma ook 19.30, woe ook 16.15. The Kingdom 16 jr., dag. (beh. ma) 19.00.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 17