Moeilijke selectie uit
honderden De Koonings
Cultuur Kunst
Belegen Simple Minds
Croiset presenteert opera van vlees en bloed
Alert spel Concordia
Voorspelbare, maar
toch leuke 'Woonboot'
Forse kritiek
op Aad Nuis
-Bandag 3 april 1995
FEL
ïast 17 geeft concert in Ahoy'
[Rotterdam East 17 komt vrijdag 2 juni naar Nederland voor een
'enmalig concert in Ahoy'. In Engeland is de populariteit van
last 17 vergelijkbaar met die van Take That, maar ook in Neder-
ïfcnd heeft de groep al verschillende grote hits gehad, waaronder
wjteam' en 'Stay Another Day'. De nieuwe single 'Let it Rain'
W taat momenteel genoteerd in de tipparade. De kaartverkoop
iegint zaterdag 8 april bij de bekende voorverkoopadressen.
165
MJnieke altaarsteen opgegraven
aarlo Een unieke, gave pre-Romaanse altaarsteen van dui-
end jaar oud is gevonden in Taarlo (de Drentse gemeente
fries). Het is voor het eerst dat in Nederland een dergelijke
andstenen plaat van ruim twee bij één meter ongeschonden is
ipgegraven. De altaarsteen, voorzien van wijdingskruizen, komt
tit een kerk die in de omgeving van Vries moet hebben gestaan,
•lders in ons land zijn eerder slechts altaarresten gevonden on-
|er de hervormde kerk in Barendrecht.
Vloord op 'koningin van de texmex'
'orpus christi De zangeres Selena Quintanilla, de 'koningin van
le texmex'-muziek, is vrijdag in een motel in het Texaanse Cor-
jus Christi doodgeschoten. De dader was waarschijnlijk een
Vriendin van de 23-jarige artieste, meldt de politie. Het motief
/oor de moord is nog niet duidelijk. Selena Quintanilla kreeg in
1993 de hoge Amerikaanse Grammy-onderscheiding voor haar
Dijdrage aan de texmex, een combinatie van Texaanse en Mexi-
;aanse muziek.
Boekenzondag in teken bloem en plant
■Eiden De vierde Leidse boekenzondag op 9 april, staat in het
teken van 'bloem en plant'. Dit onderwerp is gekozen ter gele
genheid van de komende verhuizing van het Rijksherbarium
naar een nieuwe plek binnen Leiden. De auteurs Modeste Her
wig en Peter van Zonneveld houden om 13 en 15 uur in het
.Rijksherbarium, Rapenburg 70-74 een lezing over een botanisch
onderwerp. De opbrengst van de entree-gelden 7,50) is be
stemd voor de hoognodige restauratie van een boek uit de col
lectie van het Rijksherbarium, een in 1608 in Leiden uitgegeven
exemplaar van het 'Cruydt-Boek' van Rembertus Dodonaeus.In
de Pieterskerk wordt van tien tot zes een boekenbeurs gehou
den, boekhandels en antiquariaten zijn van elf tot vijf uur ge
opend.
■c: w
Dit 'Cruydt-Boek' uit 1608 is hard aan restauratie toe. foto pr
j recensie louis du moulin
Simple Minds. Voorprogramma: The Sur
fing Brides. Gehoord: 2/4, Statenhal, Den
Haag.
Minds hebben sinds ja-
nuari, vanaf het verschijnen van
hun dertiende album Good
news from the next Generation,
veelvuldig laten weten afstand
te willen nemen van de in de ja
ren tachtig opgebouwde mega-
status. Weg met de advocaten,
de planningsvergaderingen en
de stadion-massaliteit, terug
naar het spontane avontuur van
de street fighting years, was het
bijgestelde devies van het kern
duo Jim Kerr (zang)-Charlie
Burchill (gitaar). Het vreemde
eraan was alleen dat de muzika
le inhoud van voornoemde co-
me-backplaat amper strookte
met dat gepredikte nieuwe élan.
En hetzelfde geldt inmiddels
ook nog eens voor het podium-
bestaan van de Schotse neo-ve-
teranen, moesten ruim 12.000
trouwe liefhebbers gisteravond
in de Haagse Statenhal consta
teren.
Wat de voormalige hemelbe
stormers na bijna vier jaar afwe
zigheid in de aanbieding had
den, bleek niet veel meer dan
een routineuze bloemlezing uit
de succesperiode (grofweg
1981-1991), voorzichtig aange
vuld met een enkele song van
Good News... Door met de re
cente single She's a River te
openen wekten Kerr, Bürchill en
hun drie begeleiders aanvanke
lijk nog even de indruk op een
ander spoor terecht te zijn ge
komen, maar vanaf het aanslui
tende Up on the Catwalk werd
resoluut de koers een kleine
twee uur lang hoogst veilig te
ruggekoppeld naar pakweg
Heerenveen '91 en De Kuip '89.
Voor een groot deel van het pu
bliek werd het zodoende inder
daad een vrijwel vlekkeloos
meezingfeest der herkenning,
maar toch: de gehoopte sensa
tie bleef uit. Wat zou er nou
werkelijk in de verre van simpe
le bovenkamer van voorman
Jim Kerr omgaan? Zou de in
middels 35-jarige zanger, door
hele volksstammen (in ons
land) jarenlang net zo als een
soort Messias vereerd als U2's
Bono, echt niet beseffen dat de
artistieke stilstand bij SM rond
uit verontrustend kan worden
genoemd? Of is deze altijd voor
integer versleten predikant van
geloof, hoop en liefde dan toch
gewoon de kluit aan het belaze
ren? Ofwel: bezig met een ver
kapte, lucratieve afscheidstour-
nee? In elk geval hoeven Simple
Minds als ze deze 'grootste hits
formule' blijven hanteren niet
meer bang te zijn voor verse
mega-stardom-perikelen. Want
op deze manier zijn ze zowel te
gedateerd om nog een nieuw
publiek voor zich te winnen als
te belegen voor alle kenners die
de band ooit echt hebben zien
vlammen.
Jongste werken schilder naar Boymans-van Beuningen
Uit vele honderden vrij
nieuwe schilderijen van
Willem de Kooning maakt
Karei Schampers, hoofd
conservator moderne
kunst van het museum
Boymans-van Beuningen,
dezer dagen een keuze. Sa
men met zijn collega Gary
Garrels in San Fransisco is
het Schampers gelukt een
overzichtstentoonstelling
samen te mogen stellen
van het jongste en nauwe
lijks bekende werk van de
in Rotterdam geboren kun
stenaar. De twee hebben
hiervoor de vele barrières
weten te overwinnen die
de familie van De Kooning
en zijn zaakgelastigde had
den opgeworpen tegen het
exposeren van dit werk.
Tot nu was dit niemand
anders ter wereld gelukt.
san fransisco/rotterdam gpd
De artistieke waarde van deze
schilderijen is zeer omstreden
omdat de bijna 91-jarige De
Kooning ze gemaakt heeft sinds
hij de ziekte van Alzheimer
heeft. De meningen van medici
en kunsthistorici zijn verdeeld
over de mate waarin deze ziekte
de creatieve gaven van De
Kooning kan of moet hebben
aangetast.
„Die late werken van De
Kooning zijn nog steeds door
slechts weinig mensen gezien.
Mede daarom zijn er veel mis
verstanden over ontstaan. Wij
vinden het dus belangrijk dat
een selectie uit die schilderijen
straks getoond kan worden, ook
in Rotterdam," aldus Scham
pers.
Hij is in Amerika om samen
met Gary Garrels de definitieve
selectie te maken uit de schilde-
opera
recensie nick moritz
'Faust' van Charles Gounod door de Nationale Reisopera,
begeleid door het Brabants Orkest. Muzikale leiding Ed
Spanjaard, regie: Hans Croiset, decor: Tom Schenk, kos
tuums Elena Mannini, licht: Reinier Tweebeeke Ge
hoord: 1/4, Stadsschouwburg. Eindhoven
De Nationale Reisopera bewees haar lande
lijke reikwijdte afgelopen zaterdag met een
première in Eindhoven. Hiermee werd af
stand gedaarrvan het automatisme om En
schede als standplaats van het gezelschap
de première te gunnen. Met een prachtige
'Faust' van Charles Gounod bevestigde de
Nationale Reisopera in Eindhoven de artis
tieke groei in dit seizoen. Toneelregisseur
Hans Croiset is erin geslaagd opera-valkui
len te vermijden en mensen van vlees en
bloed op het podium te creëren.
Geholpen door een nimmer opdringerige
en steeds spannende muzikale visie van di
rigent Ed Spanjaard, was de muziek perfect
opgenomen in het verhaal zonder ooit als
doel op zich of als overbodige opsmuk te
kunnen worden opgevat. In dat kader was
het niet meer dan logisch dat de solisten
niet in de eerste plaats opvielen door groot
se vocale prestaties maar meer of minder
overtuigden door een combinatie van 'aan
wezigheid' en stem.
Gounod's ópera vertelt het verhaal van de
opgebrande Faust die door een pact met de
duivel zicht krijgt op een nieuwe jeugd. Hij
gebruikt zijn nieuwe levenskracht om de
vrouw van zijn dromen, Marguérite, te ver
leiden. Meegesleept door de duivel laat hij
haar vervolgens zwanger in de steek en zet
daarmee de vernietiging van meerdere le
vens in gang. Besef van zijn daden komt
voor alle betrokkenen te laat en Faust zelf
wordt door de duivel opgeëist. Marguérite
staat een hard lot voor haar toegeven aan
de verleiding te wachten, maar vindt voor
haar dood redding in het geloof.
Croiset verplaatst de handeling xten dit
verhaal naar een mafioos getinte jaren '30-
stijl. De sfeer die hiermee wordt bereikt, kan
consequent worden volgehouden en doet
volkomen natuurlijk aan. Dat zou waar
schijnlijk bij elke willekeurige andere keus
gelijk zijn gebleven, want Croiset is er voor
al in geslaagd de personages een eigen ge
zicht te geven. De naïveteit van Marguérite,
rechtlijnigheid van Valentin of de arrogan
tie van satan zijn geen gegevens maar ka
raktertrekken die gaandeweg in de voorstel
ling vorm en duidelijkheid krijgen. De toe
schouwer hoeft niet te weten hoe de ver
houdingen en karakters in deze opera lig
gen. Deze ontstaan in de voorstelling en
worden onontkoombaar gepresenteerd. En
de psychologische tekening behoeft geen
expliciete aandacht maar is volkomen na
tuurlijk opgenomen in het verhaal dat zich
vol leven en fantasie op het toneel ontrolt.
Fantasie is er volop nodig geweest om tot
de oplossingen te komen waar deze opera
Ameling: extra Klassieke Edison
amsterdam anp
Bij de toekenning van de Edisons Klassiek is de sopraan Elly Ame
ling voor haar hele platenoeuvre bekroond met de Extra Edison. De
jury prees vooral haar verdiensten op het gebied van de liedkunst,
zo bleek tijdens de bekendmaking in het Amsterdamse Concertge
bouw. Al vier keer eerder, in 1965, 1970, 1979 en 1980 heeft zij een
Edison ontvangen. De Edisons zijn de jaarlijkse onderscheiding van
de Nederlandse platenindustrie voor de beste opnamen van het
voorgaande jaar. Het is de derde keer dat de extra Edison wordt uit-
gereikt. In 1988 ontving het Concertgebouw de onderscheiding en
leiden De regentenkamer van de Leidse Pieterskerk heeft onder meer een houten plafond vol wapens van
kerkmeesters uit de 17de en 18de eeuw en wanden bekleed met goudbehang. De kamer ondergaat op het
ogenblik een drastische restauratie, uitgevoerd door de Delftse restaurateur Pieter de Ruyter. Begin mei zal
deze stijlkamer weer een volle glorie te zien zijn. Ook tijdens het museumweekeinde, op 22 en 23 april, is
de kamer te bezichtigen. foto pr
Het is moeilijk te begrijpen
waarom staatssecretaris Nuis
van cultuur zo'n gebrek aan
besluitvaardigheid vertoont
ten aanzien van de monu
mentenzorg. De Tweede Ka
mer heeft Nuis gevraagd een
begin te maken met uitvoe
ring van het Strategisch Plan
Monumentenzorg, maar tot
nu toe heeft hij niet veel
meer dan vijf miljoen gulden
beschikbaar gesteld, terwijl
er de komende tien jaar elk
jaar 140 miljoen gulden no-
dig is.
Die kritiek leverde de voor
zitter van het Nationaal Mo
numenten Contact (NCM)
en commissaris van de ko
ningin in Flevoland, H. Lam-
mefs, tijdens de monumen
tenstudiedag in Zwolle. Hij
wees erop dat de ministers
Zalm (Financiën) en Melkert
(Sociale Zaken) hebben on
derschreven dat een forse in
jectie in de monumenten
zorg positieve effecten heeft
voor economie en werkgele
genheid. „Zij verwachten
echter wel een eerste gebaar
van de staatssecretaris", al
dus 1 anrnpr
chef annemiek ruycrok, 071 -356471plv -chef jan rijsdam. 071-356472
muziek
recensie dick hermsen
Concert: Concordia, Jaaruitvoering. Diri
genten G. Geusenbroek, René de Jong,
J.A. Buis. Presentatie' Fred Kuyvenhoven.
Gezien: 1/4, Stadsgehoorzaal, Leiden.
Mocht het u ontgaan zijn: pre
cies vijftig jaar geleden werd
Nederland bevrijd na vijf jaar
barbaarse onderdrukking. Voor
veel bands is dit een prachtige
aanleiding om hun jaarlijkse
uitvoering 'bevrijding' als the
ma mee te geven.
Concordia bleef niet achter.
Afgelopen zaterdag had zij haar
jaaruitvoering in de Stadsge
hoorzaal. Rode draad van het
programma was inderdaad...
'vrijheid'. Alhoewel van deze
draad nogal eens werd afgewe
ken, stond het laatste deel van
het concert op orinele wijze in
het teken van de tijd die vijftig
jaar achter ons ligt. Landen die
ons los maakten uit de boeien
van de vijand, werden op een
speciale manier belicht. Typi
sche volksmelodieën uit onder
andere Frankrijk, Engeland, en
Amerika kregen een eigen ver
tolking. Zo klonk een opzwe
pende Franse Can-can en een
korte Amerikaanse In the Mood.
Elk land heeft zo zijn eigen
sfeer, waar de stijl op moet wor
den aangepast. Een lastige op
gave waar de musici zich uitste
kend doorheen worstelde.
Het orkest laat zich van haar
goede kant horen. Het geluid is
compact. Voor wat betreft de ti
ming zit alles goed onder elkaar.
Intonatie van met name het ho
ge hout verdient wellicht nog
wat aandacht. Behalve de ge
noemde landenmedley's, krijgt
de Rock Fantasy een aparte ver
melding. Een boeiend stuk met
'een paar lastige sologedeelten,
gestoken in een fraai arrange
ment van dirigent Guus Geu
senbroek. Knap is dat alle muzi
kale lagen goed hoorbaar blij
ven. 'Zie ginds komt de Stoom
boot', jawel, zelfs op 1 april,
krijgt een uitvoering die ver
bleekt bij alle andere winterver-
sies.
Knap spel ook bij de senioren
en de tamboers. Er wordt alert
gespeeld met veel aandacht
voor nuance, zowel in klankver
houding als ritmiek.
De junioren geven de vereni
ging het geruste gevoel dat ze
zich geen zorgen hoeft te ma
ken voor de toekomst. Jonge ta
lentjes zijn duidelijk hoorbaar
in het gedeelte voor de pauze.
Samen met de majorettes bren
gen ze een goed programma op
de planken. Ook al klinkt er wel
eens een onbedoeld nootje van
het podium of vliegt er zo nu
dan een baton van de majoret
tes tussen de muzikanten, het
orkest kan trots zijn op deze ju
niorenafdeling. Een gegaran
deerd succes voor de komende
jaren.
theater
recensie wunand zeilstra
'De Woonboot', komedie van Haye van
der Heyden. Spel: Trudy Labij, Gees Lin-
nebank, Bodil de la Parra, Peter Smits,
Hugo Metsers iii en Kenan Karatas. Regie:
Andy Daal. Gezien: 1/4, schouwburg Lei-
Seated Woman is de titel van het beeld van Willem de Kooning dat op het Rotterdamse Weena prijkt. In het
najaar zullen tientallen schilderijen van de schilder in Boymans-van Beuningen te zien zijn. foto gpd
rijen van De Kooning die zij wil- De tentoonstellingsreeks be- in september'96 Rotterdam. In
len tonen. „We kunnen kiezen gint in september dit jaar in San het museum Boymans-van
uit honderden werken. Ik denk Fransisco. In elke 'halteplaats' Beuningen zullen de werken tot
dat we uiteindelijk ongeveer zullen de werken twee tot drie en met november hangen. De
vijfenveertig werken overhou- maanden te zien zijn. Na San reeks vindt vervolgens een af-
den die we op de expositie wil- Fransisco komt Milwaukee, sluiting in het Museum of Mo
lenhebben." daarna Madrid en vervolgens, dern Arts (MOMA) in New York.
om vraagt. Het decor is sfeervol, multifunc
tioneel en dient evenzogoed als achter
grond voor kerkdienst, burenruzie en
kroegfestijn als voor de dramatische onder
streping van belangrijke momenten in de
opera. De onmogelijke veelheid van indruk
ken uit de derde akte zijn ook Croiset te
veel geweest, maar verder waren koor- en
solistenscènes uitermate geslaagd en lo
gisch.
Het was Daniel Sumegi die als Satan van
meet af aan het beste in zijn rol zat. Hij be
heerste bij elke opkomst het toneel, be
schikte over voldoende vocale capaciteit
om alleen daar al mee te overtuigen maar
pakte vooral door zijn uitstraling. In zijn
driedelig pak had hij geen bokkepoten of
hoorntjes nodig om satanisch le zijn. Zelfs
achterin de zaal was één wenkbrauwbewe
ging of smedend opgetrokken mondhoek
voldoentle om zijn arrogante ego gestalte te
geven. Het leek erop dat zijn combinatie
van stem en uitstraling in de hele voorstel
ling geen gelijke zou vinden; tot de laatste
scène.
Angelina Ruzzafante had geen beter mo
ment kunnen uitkiezen dan de bevrijding
van haar alter ego Marguérite om op gelijke
voet met 'satan' te komen. Haar stem had
de hele voorstelling door al prachtig geklon
ken, maar de diepte van de emotie die zij in
de slotscène wist aan te spreken bracht tra
nen in de ogen.
zwolle anp
Scène één toont ons een huwe
lijk in staat van ontbinding. De
slotscène laat zien, hoe beide
partners uit datzelfde huwelijk
het toch weer met elkaar gaan
proberen. Daartussen zitten de
scènes waarin we zien, dat bei
de echtelieden tijdens de schei
ding naarstig proberen om zich
tegenover elkaar niet te laten
kennen, en natuurlijk het om
gekeerde bereiken. 'De Woon
boot', het nieuwe stuk van Haye
van der Heyden, is dus berken-
baar, zelfs zeer voorspelbaar en
toch onderhoudend en
amusant.
Haye van der Heyden heeft
zich de laatste jaren ontwikkeld
tot een schrijver van vlotte dia
logen, waarop een komedie
schijnbaar moeiteloos kan drij
ven. Verder maakt hij uitermate
handig gebruik van tal van stan-
daardgrappen en klassieke blij
spelsituaties. Op die manier
biedt hij uiterst degelijk materi
aal voor een avondje eigentijds
amusementstheater.
Trudy I-abij en Gees Linne-
bank spelen het echtpaar in cri
sis. Nu eens driftig, dan weer
gemeen superieur of gespeeld
onnozel of gekwetst: Trudy La-
bij weet als geen ander dit soort
stemmingen hoogst komisch
over te brengen. Als ster van de
avond krijgt ze vakkundig weer
werk van Linnebank. Meestal
wordt dan de rest \*in het blij
spel met onbeduidende bijrolle
tjes opgevuld. Niet echter bij dit
stuk. Bodil de la Parra heeft een
belangrijk aandeel in het succes
van 'De Woonboot'. Zij speelt
de nieuwe vrouw van Linne
bank, die hij in Bangkok in
Thailand heeft 'gekocht'. Vooral
haar pogingen om Nederlands
te spreken - een klassieke truc,
maar door De la Parra hoogst
aanstekelijk gespeeld - doen het
goed.
Tegen het einde gaat Linne
bank tegen zijn tweede vrouw
nogal huichelachtig tekeer. De
hele schouwburg roept 'Ohh',
als hij het op een gegeven mo
ment te bont maakt. Wanneer
de zaal kennelijk zo meeleeft,
zijn spelers en auteur in hun
opdracht geslaagd.
BIOSCOPEN
124130/133210, Steenstraat 39
LIDOl
DropZone 16 jr.dag 19.00,
21.15, vrza zo woe ook 14.30.
LID0 2
De Leeuwekoning al., vr za zo woe
14.30.
Legends of the Fall al., dag. 18.45
en 21.15.
LID0 3
Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.45.
The Lion King al., dag. 18.45, vr za
zo woe ook 14.30
LID0 4
Bullets over Broadway aldag.
19.00 en 21 15.
Star Trek generations vr za zo woe
14.15.
STUDIO
Dumb and Dumber al., dag 19.00
en 21.30, vrza zo woe ook 14.30.
LUXOR tel: 071 -121239, Stations
weg 19
Time Cop al., dag. 19.00 en 21.30,
zo ook 14.30.
TRIANON tel: 071-123875, Bree-
straat 31.
Nell dag. (beh ma), 19.30.
Sneak Preview - Shallow Grave ma,
21 45.
KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrouwen
kerksteeg 10.
Shawshank Redemption do t/m wo,
alleen 20.30.
Troiscouleurs: Bleu ma, 20.00,
22.15.
Trois couleurs: Blanc di, 20.00,
22.15.
Trois couleurs: Rouge woe, 20.00,
22.15.
LAK tel. 071-124890
Born on the fourth of July ma 3,
20.30.
ALPHEN AAN DEN RUN
EUROCINEMA tel 01720-20800,
Van Boetzelaerstraat 6
EURO 1
Disclosure 12 jr., dag. 21.00.
The Lion King al., dag. 18.45, za zo
woe ook 14.00, zo ook 16.30.
EURO 2
DropZone 16 jr., dag. 18.45,
21.30, za zo woe ook 13.45, zo ook
16.15.
EURO 3
De Leeuwekoning al., za zo woe
13.45, zo ook 16.15.
Forrest Gump al., dag. 20.30.
EURO 4
Dumb and Dumber al dag. 18.45,
21.15,zazowoe 13.45, zo ook
16 15.
FILMHUIS LISSE
Exotica di, 20.30.
VOORSCHOTEN
KINDERBIOSCOOP CC tel 071
614354, Prinses Marijkelaan 4
De Leeuwekoning al woe, 14.00
Junior al., woe, 15 30.
DEN HAAG
ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27.
Stargate 12 jr., dag, 13.15, 16.00,
18.45, 21.30.
ASTA 2.
Star Trek Generations al., dag.
13 15, 16.00, 18.45,21.30.
ASTA 3.
Disclosure 12 jr., dag. 18.45,
21.30, do vr ma di ook 13.15,
16.00
De Leeuwekoning alza zo woe
13.15, 16.00
BABYLON 1 tel. 070-3471656, naast
Centraal Station.
Legends of the Fall 12 jr., dag.
13.15, 16.00, 18 45,21 30.
BABYLON 2
Bullets over Broadway 16 jr., dag.
13.15,16.00.18 45,21.30
BABYLON 3
The Shawshank Redemption al.,
dag. 13 15,21.30
Hoogste Tijd 16 jr., dag. 16.00,
18.45.
METROPOLE 1 tel. 070-3456756,
Carnegielaan 15.
Forrest Gump 12 jr., dag. 13.15,
17.00, 20.30
METROPOLE2
Just Cause 16 jr., dag. 13.15,
16.00, 18.45,21.30.
METROPOLE 3
Nell, al dag. 13.15, 16.00, 18.45,
21.30
METROPOLE4
The River Wild 12 jr., dag 16.00,
18.45, 21.30. do vr madi ook
13 45
De Leeuwekoning al., za zo woe
13.15.
METROPOLE 5
Pulp Fiction 16 jr., dag. 20.30.
The Lion Kingal dag. 13.15,
16.00. 18.45.
ODEON 1 tel 070-
3462400/3462401. Herengracht 13.
DropZone 16 jr., dag. 13.15,
16.00, 18 45,21.30.
Legends of the Fall 16 jr.za 00.15.
ODEON 3
Dumb and Dumber al., dag. 13.15,'
16.00, 18.45.
Leon 16 jr., dag., 21.30.
Needful things 16 jr., za 00.15.
ODEON 4 Riksbioscoop
The Chase 12 jr., dag. 11.45,
14.15, 16.45. 19.15,21.45.
HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030,
Spui 191.
ZAAL Les silences du palais 16 jr., dag
19.30, 22.00. zo wo ook 14.00,
16 30. Sneak preview rna 22.00.
ZAAL II Vive L'Amour 16 jr., dag.
19.30, zo woe ook 16.15.
Pas Trés Catholique 16jrdag. 21.45
(beh ma), zo woe ook 16.15.
ZAAL III The Kingdom 16 jr., dag.
19.00 Tik Tak al., zo. woe. 14.00 De
onvoorstelbare tocht al., zo woe 14.00.