Schrijvende Lezers/Info Christelijke normen Te vaak voorwaarden bij politieke interviews Zouteloos en oubollig? WOENSDAG 29 MAART 1995 Vorige week had een lezer nogal wat aanmerkingen op het inter view met WD-fractieleider Bol- kestein, in de krant van 11 maart. Hij vond dat de journa list de liberale politicus te veel zijn gang had laten gaan, te wei nig kritische vragen had gesteld. „Het leek nu meer op bewiero king en dat moet hij maar aan de partijgenoten overlaten. Dat is niet de taak van de journa list." Het ging hem overigens niet louter om Bolkestein. De meeste interviews met politieke leiders vond hij te zacht. „Wat ze zeggen wordt te weinig tegen het licht gehouden." Het bracht hem tot de verzuchting: „Waar is toch het harde, degelijke, po litieke interview gebleven?" Ik schreef daar toen over dat de dagelijkse praktijk in Den Haag dal nauwelijks nog toe stond en beloofde daar uitge breider op terug te komen. Bij deze. In het vakblad De Journalist is onlangs een discussie opgelaaid over wat in feite de teloorgang is van het echte steekspel tussen een journalist en een politiek ambtsdrager. Vreemd genoeg werd het probleem niet aange sneden door een parlementair verslaggever, maar door Ronald Florisson, directeur voorlichting van het ministerie van financi en. Hij verbaasde zich erover dat een gemiddeld Haags interview eindigt met de vraag aan de voorlichter om diens faxnum mer 'dan stuur ik je morgen de tekst". Hoe komt het toch, zo vroeg hij zich af, 'dat parlemen taire journalisten het autorise ren (ter goedkeuring voorleg gen) van interviews zover heb ben verinnerlijkt dat de voor lichter er niet eens meer naar hoeft te vragen? En hoe komt het toch dat zichzelf respecte rende journalisten hun werk aan voorlichters en geïnterview den voorleggen? Bij journalisten uit de Angelsaksische traditie valt de mond open als ze over de Haagse mores leren'. Tja, hoe is het zo gekomen? Daarvoor zijn tal van oorzaken aan te voeren. Mi nisters en andere politieke mandarij nen zijn behoedza mer geworden. Jour nalisten hebben niet altijd vakwerk afge leverd. Nuancerin gen in een betoog werden wel eens overboord gezet waardoor een ver keerd beeld ont stond, soms werden de vragen in het ar tikel weggelaten waardoor het leek of de geïnterviewde aan één stuk door zelf was leeg gelopen enz. Anderzijds vinden journalisten het ook wel prima dat een interview wordt goed gekeurd. Dan zijn ze tenminste af van het eeuwige verwijt 'woorden uit de context te heb ben gelicht' of 'het niet goed be grepen te hebben' dat zo vaak als uitvlucht wordt gehanteerd door de politicus die door zijn uitspraken in moeilijkheden is geraakt. Florisson gewaagt ook van de gemakzucht van menige jour nalist. In begeleidende briefjes wordt hem soms gevraagd even bepaalde cijfers in de tekst van het concept-interview in te vul len. Het komt ook voor dat hij feitelijke zaken 'gerust' mag ver anderen als ze niet mochten kloppen. Als voorlichter zou hij heel gelukkig met die situatie moe ten zijn: een stevige greep op de materie. Maar dat is hij niet he lemaal. De nadelen zijn hem niet ontgaan. „Ik heb te vaak concentratieverlies (bij de geïn terviewde) gezien omdat de voorlichter 'er toch nog naar kijkt'. Dit komt de kwaliteit van het interview niet ten goede". Een goed journalist, zo is zijn conclusie, kent zijn verantwoor delijkheid en weet het verhaal zo te brengen dat het recht doet aan het besprokene en toch boeiend is voor de lezers. Hij of zij zal het dan alleen moeten doen. Dat de politicus zo ruimte krijgt om afstand van het inter view te nemen, moet hij maar op de koop toe nemen. Keerzijde Hans Goslings, voorzitter van de Parlementaire Pers vereniging, legde de andere kant van de medaille bloot. „De Haagse praktijk is dat journalisten die een minister willen interviewen op een wachtlijst worden geplaatst en maar moeten afwachten wanneer ze aan de beurt komen. De nieuwsgierigheid van de schrijvende media kan slechts zelden ter stond worden bevredigd (voor radio en tv ligt dat anders). Het brengt journalisten in een af hankelijke positie die ruimte schept voor het stellen van voorwaarden, waarvan het goedkeuren van het interview er maar één is. Steeds vaker komt het voor dat men niet alleen de gespreksonderwerpen wil we ten, maar ook de specifieke vra gen. Soms eist een politicus zelfs zeggenschap over het hele artikel". Hij vreest dat journalis ten 'meer en meer de gevange nen van de voorlichters zijn ge worden, simpelweg doordat we de regie steeds meer uit handen hebben gegeven". Goslings buigt zich ook over de vraag waarom journalisten onder die omstandigheden nog zo graag een politicus willen in terviewen. Zijn vermoeden is: het komt voort uit de sterk toe genomen drift 'om te scoren'. „Scoren doe je niet zo snel meer met een gedegen analyse, be schouwing of reportage, maar met nieuws en nieuwtjes, bij voorkeur in de vorm van snel verteerbare brokken. Een ge makkelijke manier om nieuws te scoren is het interview". Slui penderwijs heeft volgens hem het interview met een minister ook 'de status van iets sjieks ge kregen, iets waar de krant eer mee kan inleggen". Door die scoringsdrang worden de voor waarden van voorlichters of po litici op de koop toe genomen. „Dat is niet een kwestie van ver innerlijking, zoals Florisson ver onderstelt, de voorwaarden zijn gewoon bijzaak geworden." Waarom doe ik dit hele ver haal? Ten eerste om de lezer een kijkje te geven in de keuken van de parlementaire journalis tiek. Het is niet zo fraai als het de leek wellicht lijkt. En ten tweede om de lezer die verlang de naar het harde, scherpe poli tieke interview duidelijk te ma ken dat daar in het geschetste klimaat nauwelijks nog moge lijkheid voor is. Vrijwel niets wordt nog aan het toeval over gelaten. Men kan zich zelfs af vragen of parlementaire journa listen, als hen dan een interview wordt toegestaan, niet voor een bepaald karretje worden ge spannen. Waar het in Den Haag kenne lijk aan ontbreekt zijn politieke persoonlijkheden die het ge vecht 'in het open veld' aandur ven. Van grijze muizen hoeft men natuurlijk nooit iets te ver wachten. Rommelig Bericht in de krant van 20 maart: Jongen krijgt klappen in snack bar. Alphen aan den Rijn In een snackbar bij de Ridderhof in Al phen aan den Rijn hebben gis teravond twee onbekenden een 22-jarige Alphenaar mishan deld. De man haalde een snack uit een automaat en kreeg daar op commentaar van de man nen. Toen hij antwoordde kreeg hij meteen stompen in zijn ge zicht. De daders die ongeveer 16 en 19 jaar oud waren, namen vervolgens de benen. Een rommelig samengesteld bericht. Is iemand van 22 jaar een jongen (kopje) en is iemand van 16 of 19 jaar een man? En die tweede zin verdient stilis tisch ook al geen schoonheids prijs. De pseudo-precieze aandui ding van de leeftijden van de daders doet mij enigszins den ken aan de kopij die in ver ver vlogen dagen van dorpscorres pondenten kwam. Daarin kon je soms lezen dat een bijeen komst door 'ongeveer 54 perso nen' was bezocht. Er zijn dingen, zaken, die door moeten gaan. Ook noodgeval len kunnen maken dat er 's zondags gewerkt wordt. De mi nister wilde geen verplichting ook al had hij flexibele werktij den in petto. Maar... er wordt nu wel erg gemakkelijk over gepraat. Hoewel de zondag niet het zelfde is als de Joodse Sabbat is het toch een bijzondere dag. De eerste dag van de week, de Opstandingsdag van de Heer. Als je de betekenis daarvan be seft, voel je je een vrij mens. Dan zijn er ruime grenzen, maar je doet niet alles, want het is een dag om te vieren. Verder worden principes en waarden van bevolkingsgroepen mis kend en ondergeschoffeld. Deze dag is een dag van bezinning, Ik schrijf u deze brief om u te la ten weten dat uw toneelrecen sent van Sherlock Holmes totaal geen smaak heeft. Uw recensent schrijft dat het stuk zouteloos en oubollig is. Ten eerste is het niet zouteloos, het stuk zat vol met leuke grap pen, soms een beetje flauw, en wat betreft dat oubollige, niks van gemerkt. De inleving in de rol was perfect, de acteurs wer den enkel af en toe afgeleid door het erg enthousiaste pu bliek. De stukjes die de scènes verbonden, waren erg leuk, de ze lieten de 'verwikkelingen' in de cast zien. Het stuk was als het ware een toneelstuk (Sher lock Holmes) in een toneelstuk (de tussenstukjes). Ook de opmerking dat het publiek erg laat was en dat een groot gedeelte na de pauze weer vertrokken was, is wel erg over dreven. Oké, er was wel een enorme chaos in het begin, maar daar wordt altijd rekening mee gehouden wat betreft tijd. En zover ik heb kunnen zien, was het grootste gedeelte van het publiek er na de pauze nog, en degenen die weggegaan zijn, zullen dat wel gedaan hebben in verband met proefwerken, etc. kerkgang, gezin, rust, om kracht op te doen, een onderbreking van sleur, sociale contacten, ruimte scheppen voor welzijn. Kortgeleden liet een voorman van de WD nog weten dat de christelijke normen en waarden heel belangrijk zijn. Dat is een heel ander geluid. Dan moet je ook de kansen de mogelijkhe den geven om die christelijke normen en waarden in te vul len. Waar komt de mens vandaan, waar gaat de mens naar toe? Je kan niet alleen bij brood al leen leven, de Schepper heeft ons de goede weg gewezen. Maak er, 'in dat licht gezien', dan iets goeds van. J. Wassenaar, Noordwijkerhout. Het niet geheel begrijpen van het plot door uw recensent is best begrijpelijk, maar u moet weten dat het stuk vooral be doeld is voor middelbare scho lieren, waar het stuk al bespro ken is door middel van een boek met toneeltekst (in de vierde klas). En als uw recen sent een beetje op de hoogte was geweest van Victoriaanse gebruiken, dan was het haar duidelijk geweest dat het voor een koninklijke familie een schande is als een prins zijn liefde aan iemand belooft en vervolgens met iemand anders gaat trouwen (de zus van Alice Faulkner sterft trouwens aan een gebroken hart en Alice wil hierom wraak nemen). Mijn mening over het stuk: grappig en goed gespeeld, leuke stukjes die de scènes met elkaar verbonden - waar ik trouwens niets over las in de recensie - en zeer geslaagd. En wat betreft uw recensent, zij moet maar eens leren wat het (jongere) publiek leuk vindt. Het stuk is namelijk vooral bedoeld om het jongere publiek kennis te laten maken met (Engels) toneel/literatuur. Mark Rotteveel (V4 Agnes/ Bonaventura College), Oude Wetering. r RUUD PAAUW Het is niet te zien, maar het huis aan deZilkerbinnen- weg 30 in de Zilk heeft wel degelijk een naam. 'In Den Groene Tuin' is af geleid van de Haar lemse stichting 'Het Hofje In Den Groene Tuin'die de woning in 1902 liet bouwen. Deze ver pachtte het land aan de overgroot vader van de huidi ge bewoner W. Warmerdam. De inkomsten hiervan werden gebruikt voor oudere vrou wen die actief wa ren geweest binnen derooms-katholie ke kerk. Zo konden zij onbezorgd van hun oude dag ge nieten. Waar vroe ger een veehoude rij was, bevindt zich nu een bollen- kwekerij. Onze fotograaf Wim Dijkman doorkruist dagelijks een groot deel van de streek om het nieuws voor de krant in beeld vast te leggen. Tijdens die ritten komt hij langs allerlei 'beeldige' plekjes die niet direct hot news vormen, maar het zeker waard zijn om te presenteren. ANNO 1895 - Tijdens den Fransch-Duitschen oor log bediende keizer Wilhelm I zich nu en dan van een stok met een appelvor- migen knop, waarop zijn beeltenis zeer fijn was uitgesneden. Deze stok be vindt zich thans in 't bezit van een ad vocaat te Namen, die hem, tot dank voor bewezen diensten, ontvangen heeft van de familie van een Spaan- schen diplomaat, wien de stok als aan denken door den keizer geschonken was. - Nabij White Feather, in West-Austra- lië, is een goudader ontdekt. De eerste drie centiaren bevatten voor een waar de van 37,000 pd. st. aan goud. Den ontdekkers is reeds 500,000 pd. st. voor de mijn geboden. - De Londensche politie zoekt op het oogenblik den dader van een verme- telen diefstal. Toen verleden week een brievenbesteller aan het gebouw van de Tower Tea Company kwam, stond er een man op den drempel, die, zijne hand uitstrekkende en den naam der Maatschappij noemende, van de niets kwaads vermoedenden besteller de brieven, enz., ter gezamenlijke waarde van 8400 gulden, in ontvangst nam. De Maatschappij, voor wie ze bestemd waren, heeft evenwel geen enkelen der brieven ontvangen. - De Sondersburger-Bank op het ei land Alsen (Sleeswijk-Holstein) heeft hare betalingen gestaakt ten gevolge van aanzienlijke verduisteringen, ge pleegd door den directeur Jörgensen en den - thans overleden - kassier. De ze beide heeren hebben in vier jaren tijds de bank voor een bedrag van 2,444,000 Mark opgelicht. - De stem des harten. - A. „Is het waar, dat je oom je heeft onterfd en zijn gan- sche vermogen aan een verre bloedver wante zal nalaten?" - B. „Dat komt uit. Maar gelukkig zal ik op dat meisje ver liefd raken." ANN01970 - De in Nederland geboren helderzien de Peter Hurkos heeft een opsporings ploeg naar de wrakstukken geleid van een klein vliegtuig dat sedert 13 maart in Zuid-Arizona werd vermist. Het wrak werd zaterdag gevonden in een dichtbegroeide kloof op 25 km ten zui den van Safford. Er was vanuit de lucht een week lang naar het toestel gezocht, maar op 22 maart werd het zoeken op gegeven. De vrouw van een van de in zittenden, Don tate, ging naar Califor- nië om de hulp van Hurkos in te roe pen. Ze namen kleren van haar man mee en een kaart van het gebied waar het toestel waarschijnlijk was neerge stort. Hurkos wees daarop een plek op de kaart aan. De vijf inzittenden van het vliegtuig zijn allen om het leven ge komen. - In de Poolse pers is gisteren gemeld, dat op 18 maart, tijdens de wedstrijd tussen Gornik Zabzre en de Bulgaarse ploeg Levski Sofia voor de Europa Cup voor bekerwinnaars twee toeschou wers het leven hebben verloren. De mensen, aldus het blad Express Wieczorny, werden getroffen door lege wodkaflesen, die door dronken men sen in het publiek waren geworpen. Drie andere toeschouwers zouden met ernstige hersenschuddingen in het zie kenhuis zijn opgenomen. Na het wer pen van de flessen zouden in het sta dion van Chorzow gevechten zijn ont staan. Het stadion biedt plaats aan 100.000 toeschouwers. CHEF ADRIAAN 8RANDENBURG.071-3! ZIEKENHUIZEN N ONGEVALLENDIENST Academisch Ziekenhuis vanaf zaterdag 13.00 t/m dinsdag 13.00 en vana woensdag 13.00 t/m vrijdag 13.00, woensdag 13.00 uur (Diaconessenhu dagelijks St.Elisabeth Ziekenhuis. BEZOEKUREN DIACONESSENHU IS (tel 071-178178): dagelijks 14.30-15.15 uur en 19.00-19.45 uur. Kraam- en zwangerenafdeling: buiten de gewone bezoektijden, voor partnt bovendien van 10.30 -11.15 uur en van 19.45 - 21 00 uur Special Care Unit: 10.30-11.00 uur, 15.00- 15.30 uur en 19.00-19.30 en na overleg met de dienstdoende verpleegkundige. Kinderafdeling: 10.30-19.00 uur, na overleg met de dienstdoende verpleegkundige Jongerenafdeling: 14.30-15.15 uur en 19.00-19.45 uur. RIJNLAND ZIEKENHUIS vestiging St. Elisabeth (tel. 071-454545): dagelijks 14.00-15.00 uur en 18.30-19.30 uur, klas en II daarnaast ook 11.15-12.00 uur. Kraamafdeling: 14.30-15.30 uur en 18.30-19.30 uur (voor vaders tot 21 uur). Kinderafdeling: 14.30-19.00 uur (voor ouders de gehele dag). Afdeling hartbewaking (CCU)en intensive care (IC): 14.00-14.30 uur en 18.30-19.00 uur. Spoedeisende hulp: dagen nacht geopend RIJNLAND ZIEKENHUIS vestiging Rijnoord (tel 01720-63131): dagelijks 14.00-15.00 uur en 18.30-19.30 uur, kl< en II daarnaast ook 11.15-12.00 uur. Geen spoedeisende hulp meer mogelijk ACADEMISCH ZIEKENHUIS (tel. 071-269111): alle patiënten (behalve kinderen) 14.15-15.00 uur ei 18 30-19.30 uur. Avondbezoekuur afdeling Verloskunde 18.15-19.00 uur, 19.00-20.00 ui (Alleen Partners/echtgenoten met kinderen. Voor zwangeren: zaterdag en zondag van 10.00 tot 11.00 uur, uitsluitend partners/echtgenoten en eigen kinderen. Kinderafdelingen-, voor ouders van opgenomen kinderen is er een ruime b< mogelijkheid in overleg met de hoofdverpleegkundige Voor andere bezoekers gelden de volgende tijden: keel-, neus- en oorheelk en neurologie: 14.15-15.00 uur en 18.30-19.30 uur; oogheelkunde en heelkunde 14.15-15.00 uur en 18.30-19.00 uur. Kmderkliniek: zalen voor peuters, kleuters en grote kinderen: 15.15-17.0 uur; babyzaal en boxenafdeling: volgens afspraak. BIOSCOPEN LEIDEN LIDO 1, 2, 3, 4 en STUDIO tel: 071- 124130/133210, Stèenstraat 39 LIDO 1 Drop Zone 16 jr., dag. 19.00, 21.15, vrza zo woe ook 14.30. Ac tiefilm van John Badham waarin po litieagent Wesley Snipes de schuld krijgt van een vliegtuigkaping waar bij terroristen een computerkraker ontvoeren. Zonder wapen en pen ning probeert Snipes de daders op te sporen. De Leeuwekoning al., vr za zo woe 14.30. Op een mooie dag wordt op de Afrikaanse steppe het leeuwtje Simba geboren. Als zoon van de ko ning is hij voorbestemd zijn vader op te volgen. Maar oom Litteken wil daar een stokje voor steken. De nieuwste Walt Disney. LID0 2 Legends of the Fall al., dag. 18.45 en 21.15. Familierelaas van Edward Zwick waarin Anthony Hopkins tot de conclusie komt dat het raar kan lopen in het leven. Als soldaat gooit hij het bijltje er bij neer: hij wenst niet langer onschuldige Indianen de dood in te jagen. Hij koopt een ranch, maar zijn vrouw verlaat hem al snel. Hopkins blijft alleen achter met zijn drie zonen. LI DO 3 Pulp Fiction 16 jr., dag. 20 45. Film van Quentin Tarantino. Vertelt over gangsters die een koffieshop bero ven. een bokser die weigert knock out te gaan zoals afgesproken en een gangster die op de vrouw van de baas moet passen. Met John Travol ta, Harvey Keitel, Uma Thurman en uiteraard de hilarische Tarantino- dialogen. The Lion King al., dag. 18.45, vr za zo woe ook 14.30. LID0 4 Star Trek generations al., dag. 18.45, 21.15, vrza zo woe ook 14.15. De bemanning uit de oor spronkelijke televisie-serie uit de ja ren zestig gaat met de nieuwe crew van de nieuwe enterprise op pad om een maniak te vangen die het univer sum wil opblazen. Met Whoopi Gold berg en Captain Kirk (William Shat- ner), maar zonder Mr. Spock (Leo nard Nimoy). STUDIO Disclosure 12 jr., dag. 18.45, vr za zo woe ook 14.15. Een spannende en zwoele thriller over de keiharde strijd op de werkvloer van een com puterbedrijf in de negentiger jaren. Michael Douglas, tegen -zijn zin be laagd door zijn chef en ex-minnares Demi Moore, wordt ten onrichte be schuldigd van seksuele intimidatie. Just Cause 16 jr., dag. 21.15. Thril ler van Arne Glimcher. Sean Connery is hoogleraar in de rechten die be kend staat als overtuigd tegenstan der van de doodstraf. Een onbeken de zwarte vrouw roept zijn hulp in voor haar zoon Bobby'Earl: hij zit in de dodencel en is onschuldig. LUXOR tel: 071-121239, Stations weg 19 Dumb and Dumber al., dag. 19.00 en 21.30 uur, zo ook 14.30. Kome die van Peter Farrelly. De niet al te slimme Jim Carrey en Jeff Daniels vinden een koffer met geld en gaan op zoek naar de aantrekkelijke eige naresse. Spoedig hebben ze allerlei elkaar beconcurerende boevenben- des achter zich aan. TRIANON tel: 071-123875, Bree- straat 31 Nell dag. 19.30, 21.45. Ontroerend drama van Michael Apted. Jodie Foster speeft een meisje dat in het oerwoud is opgevoed en een heel ei gen taal spreekt. Met behulp van dokter Liam Neeson trekt ze de wij de wereld in. KIJKHUIS tel: 071-142895, Vrouwen kerksteeg 10 Reality Bites do t/m zo 19.30, 21.45. Première. Romantische ko medie van Ben Stiller met Winona Ryder over moderne jongeren die vrij willen zijn, maar zich toch willen binden. La Scorta do t/m zo 20.00, 22.15 Italiaanse film van Ricky Tognazzo waarin vier lijfwachten een rechter moeten beschermen die corruptie- en maffiapraktijken onderzoekt. Betty Blue (lange versie) ma t/m woe 20.30. Regisseur Jean Jacques Bei- neix vertelt het verhaal van een schrijver wiens vriendin gek wordt als ze teveel tegenslagen te verwer ken krijgt. The piano ma 20.00, 22.15. Drama van Jane Campion waarin de immer zwijgende Holly Hunter alleen voor haar piano leeft. Ze wordt uitgehu welijkt aan een man die niets in haar piano ziet. De buurman wel en dit leidt tot dramatische verwikkelin gen. The Joy Luck Club di 20.00. Een ontroerende film van Wayne Wang over vier vrouwen, nazaten van Chi nese emigranten, door hun moeders onderwezen worden in hun geschie denis en culturele erfgoed. Natural Born Killers woe 20.00, 22.15. Realistische film van Oliver Stone die laat zien hoe in Amerika twee moordenaars tot helden ge maakt worden omdat nieuws alleen nog maar gebracht wordt als het sensationeel genoeg is. LAK CINEMA tel: 071-124890 Nosferatu, eine Symphonie de Grauens ma 27, 20.00. Klassi horrorfilm uit 1922 van FW.N nau die zich afspeelt in een ec slot. Max Schreck is een overgi ke vampier in een benauwende LVC tel: 071-146449. Last Tango In Paris do 23, vr 2 20.00. Marlon danst in Parijs het laatst de tango als zijn geli het beu is dat hij haar alleen o seks aantrekkelijk vindt. ALPHEN AAN DEN RIJN EUROCINEMA tel: 01720-2080 Van Boetzelaerstraat 6 EURO 1 Disclosure 12 jr., dag. 21.00. The Lion King al., dag. 18.45, woe ook 14.00, zo ook 16.30. EURO 2 Drop Zone 16 jr., dag. 18.45, 21.30, za zo woe ook 13.45,2 16.15. EURO 3 Terminal Velocity 16 jr., do. t/i 18.45, 21.30. Als mooie vrou1 stassja Kinski al na haareersti chute-sprong te pletter valt, gi structeur Charlie Sheen op on< zoek uit. Hij krijgt met allerlei dernissen te maken. De Leeuwekoning (Ned. gespri al., za woe 13.45, zo 13.45, 1 Forrest Gump al., madiwoe 2) Drama van Robert Zemeckis rn Oscarnominaties. Tom Hanks) rest Gump: onnozele hoofdrols zwijgende getuige en vólksheli een stukje Amerikaanse gesch EURO 4 Dumb and Dumber al., dag. lj 21.15. za zo woe 13.45, zo od 16.15. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel: 071. 614354, Prinses Marijkelaan 4 i Junior al., za zo woe, 15.30 De Leeuwenkoning al.,zazo| 14.00. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500, Spj Legends of the fall 12 jr., dag 13.15, 16.00, 18.45,21.30 ASTA 2. Star Trek Generations al., dag> 13.15, 16.00, 18.45,21.30 ASTA 3. I. Disclosure 12 jr.. dag. 18.45t 21.30, do vr ma di ook 13. 15 16.00. De Leeuwekoning al., za zo w! 13.15,16.00. BABYLON 1 tel. 070-3471656t Centraal Station. Bullets over Broadway 16 jr., 13.15, 16.00, 18.45,21.30 BABYLON 2 Hoogste Tijd 16 jr., dag. 13. i 16.00,18.45,21.30. BABYLON 3 The Shawshank Redemption!: dag. 13.15,21.30. r Quiz Show al., dag. 16.00, 1^ CINEAC 1/2/3 Wegens verbouw! sloten. b METROPOLE 1 tel. 070-3456X Carnegielaan 15. li Just Cause 16 jr., dag. 13.1S| 16.00,18.45,21.30. i( METROPOLE 2 r The River Wild 12 jr., dag. II 21.30, do vr ma di ook 13. ll 16.00. METROPOLE 3 1" Nell, al., dag. 13.15, 16.00pt 21.30. [i METROPOLE4 F The Lion King al., dag. 13. lfs 16.00, 18 45. |c Forrest Gump 12 jr, dag. 21,2 De Leeuwekoning al., za zo T 13.15, 16.00. METROPOLE 5 Pulp Fiction 16 jr., dag. 20. e vr ma di ook 13.15, 16,30. g The Pagemasteral., zazowi7 13.15,16.00. fi ODEON 1 tel. 070- r 3462400/3462401. Herengr Drop Zone 16 jr., dag. 13 1 16.00. 18 45.21.30 ODEON 2 Leon 12 jr., dag. 13.15, 16h| 18.45,21.30. )n ODEON 3 L( Dumb and Dumber al., dag.h 16.00.18.45,21.30. c ODEON 4 Riksbioscoop s I Love Trouble al., dag. 11 \7 14.15, 16.45, 19.15,21 HAAGS FILMHUIS tel. 070-3L Spui 191. ZAAL Vive L'Amour 16 jr., dag zo woe ook 14.00. ZAAL II Pas Trés Catholique l£f dag. 21.45, zo woe ook 16.15 1 ZAAL III The bandit Queen 1&>P 19.30, zo woe ook 16.15. Nige 16 jr., dag. 21.45, woe ook lfJi< Kingdom 16 jr., dag. 19.00. Iai al., zo, woe, 14.00. Deonvooijg tocht al., zo woe 14.00. Safetj zo 16.15. Li

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 10