De Zijl Bedrijven: goede organisatie Schrijvende Lezers/Info Auto-journalist te weinig kritisch ingesteld? Auschwitz-herdenking «P - WOENSDAG 8 FEBRUAR11995 WO N BRANDENBURG, 071-351 OMBUDSMAN LEIDSCH DAGBLAD Een lezer nam met belangstel ling kennis van de bijlage Auto Rai '95 in de krant van woens dag 1 februari. Maar er moest hem nu echt iets van het hart: „Hoe komt het toch", zo zei hij, „dat de krant zo kritisch is je gens personen en zo weinig je gens produkten. Ministers, wet houders en andere autoriteiten worden vaak scherp aangeval len, maar als ik zo'n bijlage over de Auto Rai lees dan tref ik daarin geen woord van kritiek. Alles is mooi, alles is prachtig. Jubeltonen op alle pagina's. Geen auto is scherp onder de loupe genomen, nergens is er nagegaan of prijs en produkt wel met elkaar in evenwicht zijn en wat de bewuste auto voor bijdrage levert aan de milieu vervuiling. En helemaal gene geerd wordt de vraag of al die nieuwe merken überhaupt ei genlijk wel zo nodig zijn. Het lijkt wel of de autofabrikant de krant heeft mogen volschrijven. Als dat niet zo is dan had hij geen betere pleitbezorgers kun nen vinden dan de journalisten die op dit terrein werkzaam zijn". De lezer wilde 'deze ser viele houding' nu wel eens ver klaard zien. Volgens de hoofdredactie, aan wie ik deze op- en aanmer kingen voorlegde, moet men zo'n bijlage met een ander oog bekijken. „De krant geeft de le zer inzicht in wat hij op de Auto Rai aan nieuwtjes te zien zal krijgen. Niets meer en niets minder. Daarvoor is zo zakelijk mogelijk informatie gegeven. De lezer beschouwt het kenne lijk als bejubeling van al die nieuwe merken omdat hij in al die beschrijvingen geen kriti sche toets heeft kunnen ontdek ken. Maar dat is op dit moment ook nog niet mogelijk. Het gaat RUUD PAAUW laten weinig bekend is. Pas grondige tests in de komende tijd kunnen antwoord geven op de vragen die de lezer stelt". De uitleg van de hoofdredac tie over hetgeen de bijlage Auto Rai'95 beoogt, kan ik onder schrijven, maar ik wil er toch nog iets meer over zeggen. De lezer heeft namelijk wel degelijk een teer punt aangeraakt. De auto-journalistiek en toerisme- journalistiek zijn in bredere journalistieke kring in Neder land niet onomstreden. Tussen auto-journalisten en autofabri kanten/dealers (en tussen reis organisaties en journalisten op het gebied van toerisme) zou niet altijd voldoen de afstand bestaan. Er zou sprake zijn van een zekere we derzijdse afhanke lijkheid. Ik schrijf 'zou', want ik kan er niet zelf over oordelen. Ik con stateer slechts dat in de journalistieke gelederen er op ge zette tijden opmer kingen over wor den gemaakt en bepaald niet altijd zachtzinnige. Ik heb er eens met een auto-journalist over ge sproken. Hij vond dat de kritiek op hem en zijn vakgenoten van onvoldoende kennis van zaken getuigde. „Waar het om gaat is dat er geen slechte auto's meer worden gemaakt. Als fabrikant kun je onmogelijk meer met een rommelig produkt aanko men, dan word je weggelachen. De consument pikt dat eenvou dig niet. Wat de laatste jaren op de markt verschijnt zijn stuk voor stuk technisch hoogwaar dige produkten, het resultaat van langdurige, nauwgezette re search en ontwikkeling. Dat be tekent dat de kritiek op een nieuwe auto tamelijk beperkt zal zijn. Zoveel valt er niet meer op aan te merken. Het heeft niets te maken met het naar de mond praten van een dealer of Emily „Gaan we hier nu ook al Engel se toestanden beleven?", zo vroeg een lezeres naar aanlei ding van het artikel Emily, is ze het nou of is ze het niet? in de krant van donderdag 2 februari. „Het artikel ging om niets, het was louter lucht. En waarom moest het op de voorpagina? Daar kon toch wel wat interes santer nieuws staan?" Wat haar vooral stoorde, was 'het stuiten de gedrag van fotografen die blijkbaar geen boodschap heb ben aan iemands recht op pri vacy'. Door artikel en foto op te nemen, bevordert de krant dat soort praktijken al leen maar, zo meent deze lezeres. „En je wel het begint, maar niet waar het eindigt." Ik vind het nogal meevallen met die 'Engelse toestanden' hier. Van de grove in discreties waaraan de kranten zich in Groot-Brittannië schuldig maken, is geen sprake. Zeker, er bestaat ook in Ne derland belangstel ling voor het doen en leden van het konink lijk huis. Het zou vreemd zijn als dat niet zo was. Het is ten slotte geen gewone familie. In dit geval probeerden foto grafen een foto te maken van wat werd aangeduid als 'de nieuwe vlam' van de kroon prins. Ik kan dat niet iets vrese lijks vinden. Welke Nederlander zou niet even via een foto ken nis willen nemen van Emily? Engelse toestanden, nee, maar we moeten nou ook weer niet het kampioenschap 'braaf- en saaiheid' willen nastreven. De lezeres wil ook weten waarom het stuk op de voorpa gina werd geplaatst. Tja, het had ook op 'binnenland' ge kund. Maar maakt het, voor waar het hier om gaat, iets uit waar het staat? Oma? Grote verontwaardiging maakte zich meester van een lezeres over de kop Ook oma met vrees voor automaten blijft welkom op de feiten en meningen pagi na van 20 januari. Het betrof een artikel dat nader inging op een experiment van de RABO- bank met zelfbediening op beeldschermen. Schandelijk, vond ze het. „Een belediging van de ouderen in het algemeen en vrouwon vriendelijk in het bijzonder. On begrijpelijk dat de krant zich van zo'n achterhaalde en deni grerende term bedient. Ik dacht dat het betitelen van ouderen De ombudsman van het Leidsch Dagblad is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9.30-11.30 uur onder telefoonnummer (071)-356215. Brieven kan men richten aan het adres: Ombudsman Leidsch Dagblad, Postbus 54,2300 AB Leiden. Het werk van de ombudsman valt buiten de verantwoordelijkheid van de hoofdredactie. Voor klachten over de bezorging gelieve men te bellen (071) - 143241 (nazes uur) en 128030 (overdag). met opa en oma, daar waar geen enkele familieband in het geding is, nu toch wel tot het verleden behoorde. Maar nee. de krant begint er weer mee'. Ze had, zo bleek uit haar ver haal, eerst contact gezocht met de RABO-bank, omdat ze meende dat die voor het ge- oma verantwoordelijk was, maar dat werd daar krachtig ontkend: 'Wij maken de koppen van de krant niet'. En nu vroeg ze mij om een oordeel. In het algemeen gesproken: ook ik stoor mij aan het ge-opa en ge-oma tegen mensen die je opa en oma niet zijn. Het is me al te ver doorgevoerde populari sering. De kop Ook ouderen (of gewoon: mensen) met vrees voor automaten blijven welkom was uit dat oogpunt beter geweest. Maar wat er nu staat kan ik niet 'schandelijk' vinden, zie ik er iets gericht vriendelijks in. Zo erg is het nu ook weer niet. Niemand hoeft zich hier namelijk rechtstreeks aangesproken te voelen. 'Oma' staat als het ware symbool voor de vrees die er zeker bij vele ou deren bestaat voor die ongrijp bare automatiseringswereld. Als zodanig was de kop even helder als sprekend. En dat hoort hij voor alles te zijn. De lezeres zag niets in mijn standpunt. Haar conclusie kwam er op neer dat zo'n om budsman toch ook niet alles is. Ik heb het niet tegengesproken. Vrije tijd De rubriek VRIJE TIJD is een verzamelplaats voor aankondi gingen van kaart- en bingo avonden, lezingen, voorstellin gen e.d. Maar op 23 januari be gon de rubriek aJs volgt: Verkrachting. Slachtoffers van een verkrachting of ander seksueel geweld kunnen vanaf woensdag 25 januari deelne men aan een gespreksgroep bij de Stichting Maatschappelijk Werk aan de Langegracht in Leiden. Er zijn vijftien bijeen komsten die duren van 14-16 Een lezeres maakte zich daar boos over. „Het gaat om iets heel traumatisch en dat rang schik je toch niet onder 'vrije tijd', bij de bingo-avonden. Ik vind dat een pijnlijk staaltje on gevoeligheid van de krant". De lezeres heeft volledig gelijk. De ze aankondiging hoorde niet in de sfeer van de rubriek VRIJE TIJD thuis. Soms kom je in een positie waarin je het jezelf bijzonder lastig maakt. Zo ook dus in dit geval. In het 'Leidsch Dagblad' van 10 augustus '94 hekelde ik, in generaliserende zin, de wijze waarop in mijn ogen sociale werkplaatsen onrecht deden aan de grote groep verstandelijk gehandicapten die van hen af hankelijk is. Ik was blij verrast dat ik juist uit de hoek van de sociale werkplaatsen een reactie mocht lezen in het 'Leidsch Dagblad' van 17 augustus. Ge rard Bovens, directeur van de DZW stelde in zijn reactie dat ik de suggestie wekte dat ik mijn ervaringen weergaf t.a.v de DZB. Dit was dus niet zozeer mijn bedoeling, maar ik had wel tot dan toe de indruk dat de so ciale werkplaatsen in het alge meen aan sociale mogelijkhe den aan het inleveren waren. Mijn ergernis ging echter vooral richting sociale werkplaats Den Haag. De uitnodiging van dhr. Bovens in zijn reactie in het LD om zelf te komen kijken hoe het ook kan, heb ik dan ook met graagte geaccepteerd. Als ik na melijk iets stel wat hij aanvecht, wil ik wel graag zelf vaststellen wat er wel en niet klopt aan mijn idee. Op 15 december ben ik dus, samen met een collega, een he le middag rondgeleid in de ves tiging van de DZB in Room burg, waar men een inpakbe- drijf heeft, dat uitsluitend werk verricht voor een chocoladefa brikant. Dhr. Bovens heeft die middag alle tijd genomen om ons niet alleen het bedrijf te la ten zien, maar hij heeft ook uit gebreid verteld over het hoe en waarom van de werkwijze bin nen de DZB en vooral de visie die men heeft t.a.v. de rol daar in van de verstandelijke gehan dicapte. Wat mij heeft getroffen tij dens de rondleiding is de wijze waarop de directeur in het be drijf staat. Niet een 'hogere macht' die vanuit zijn onzicht bare burelen zijn invloed en macht uitoefent, maar een war me persoonlijkheid die bekend is bij alle medewerkers, die hem enthousiast verwelkomen op de werkvloer. De kreet 'Hoi Gerard' was alom hoorbaar en 'Gerard' nam ook de tijd om hier en daar met zijn mensen te kletsen. Het bedrijf maakte op mij een dege lijke indruk. Goed georgani seerd, prettige omgeving en vooral de aandacht voor sfeer. Het doet mij vooral goed dat het uitgangspunt van de DZB is dat werk niet per definitie aan hoog niveau gekoppeld behoeft .te worden. Creativiteit t.a.v. de inrichting van het werk speelt veel meer een rol. De DZB laat zien dat werk passend gemaakt kan worden door te kijken naar wat medewerkers nodig heb ben. Tijdens de rondleiding werd ik even voorgesteld aan iemand als „die briefschrijver, weet je wel". Zijn antwoord was: „Oh, dan zien we vast binnenkort een rectificatie in het L.D.!" Bin nenkort is helaas niet gelukt. Ook een groepsleider in de ge handicaptenzorg heeft zo zijn beslommeringen. Maar hierbij dan toch mijn welgemeende ex cuses voor de onjuist gebruikte generalisering in mijn eerste brief. 'De Zijl Bedrijven' kun je inderdaad aanmerken als een prachtig bedrijf. Om het in de woorden van Gerard Bovens te zeggen: „Een heel gewoon pro- duktiebedrijf. Alleen zijn de me dewerkers hier misschien wat minder vaak chagrijnig. John van der Meer, Na de teleurstelling die ik vorige week vrijdag had ondervonden, omdat op één of andere manier uitgerekend van 09.50 uur tot 12.15 uur de kabel was uitgeval len, waardoor ik de voor mij be langrijke Auschwitz-herdenking niet heb kunnen volgen, ben ik zeer getroost door de vele men sen die na het lezen van het ar tikel hierover in dit blad mij een dag later hebben gebeld met het aanbod om de door hen opge nomen uitzending op video band te kunnen lenen. Mijn dank aan al die mensen die de moeite namen hierover te bellen. Ik ben nu in het bezit van een geleende band en heb me op de hoogte gesteld van de gebeurtenissen op die vrijdag in Polen. Nogmaals dank voor uw bereidwilligheid mij te helpen. In 1887 kwam het zogeheten huis me oude i de Herengracht ge reed. Een prachtig pand in neo-renais- sance stijl, dat een ontwerp is van ar chitect W.C. Mul der. Alleen gerefor meerde hulpbehoe vende Leidenaars waren overigens welkom in het op vanghuis. Tegen woordig doet het 'oude liedenhuis' dienst als studen- tenpand. iiSsSÉ? \j ji«É| 'f, «ff- te jbartw Onze fotograaf Wim Dijkman doorkruist dagelijks een groot deel van de streek om het nieuws voor de krant in beeld vast te leggen Tijdens die ritten komt hij langs allerlei 'beeldige' plekjes die niet direct hot news vormen, maar het zeker waard zijn om te presenteren. ANNO 1895 - Te Winterswijk heeft een geval plaats gehad van even zeldzame als onge dachte uitredding van levensgevaar. Terwijl een treinsmid op het terrein der H.IJ.S.M.' werkzaam was, naderde hem vanachteren een trein, welke langzaam rangeerend achteruit stoom de. De man, die dit niet had opge merkt, werd door een der buffers om- vergestooten en viel tusschen de rails, maar behield zijne tegenwoordigheid van geest. „Ik voelde dat ik omviel", heeft hij later verteld, „maar ik begreep dadelijk wat er gebeurde, en ik dacht: „Nou moet ik plat gaan liggen." Zoo rolden dan ook de wagens een voor een over hem heen, maar de locomo tief die achteraan kwam, moest wegens hare eigenaardige inrichting hem zeker vermorzelen, want niemand van het personeel had den man opgemerkt. Maar juist toen de locomotief hen ge naderd was, stond de trein stil, en stoomde daarna weer even langzaam vooruit, daar hij nu juist den gezochten wissel voorbij was; en de man stond ongedeerd weder op. - Door minnenijd gedreven, schoot te Venloo een huzaar op het dienstmeisje van den koffiehuishoudster V.Ó. Laatsgenoemde plaatste zich tusschen beiden, om het meisje te beschermen wat echter ten gevolge had dat hem vier kogels troffep, borst, die zijn overbrenging naar het gasthuis noodzakelijk maakte. De da der is in arrest. - Te Groot-Kikinde, een plaatsje bij Te- mesvar, geeft thans een menagerie voorstellingen, waarvan de „klaveraas partij in de leeuwenkooi" the great at traction uitmaakt. Toen verleden vrij dag drie personen, die als kaartspelers moesten fungeeren, vóór de voeding der leeuwen in hunnen kooi hunne plaatsen hadden ingenomen, sloeg plotseling een van de leeuwen zijner klauwen in het been van de dierentem- ster, onder wier toezicht dit nummer van het programma zou worden opge voerd. terwijl de ander onder lijk gebrul hare hand beetpakte. De spelers konden zich redden. Het geluk te de dieren van hun slachtoffer, dat het bewustzijn verloor, te verwijderen; maar men twijfeld of zij er van zal op komen. In den overvollen circus ver wekte het geval natuurlijk eene groote ontsteltenis. ANNO 1970 - De Nederlands-Amerikaanse filmac trice Adrey Hepburn (40) heeft zater dag in een ziekenhuis in Lausanne het leven geschonken aan een zoon. Het kind heeft de naam Luca gekregen. Het is het eerste kind uit haar huwelijk met de Romeinse psychiater Andrea Dotti met wie zij anderhalf jaar geleden trouwde. Audrey Hepburn heeft al een zoon uit haar huwelijk met Mel Ferrer. - Het Vaticaan heeft vandaag alle roomskatholieke priesters opgeroepen om hun belofte ten aanzien van het niet trouwen en de gehoorzaamheid aan de wetten der kerk elk jaar te her halen, en wel op Witte Donderdag, de donderdag voor Pasen. Deze gelofte, aldus wordt in het desbetreffende do cument gezegd, zouden de geestelijken privé kunnen doen „in de intimiteit van het eigen geweten", maar ook op een speciale mis door de plaatselijke bisschop te celebreren. ZIEKENHUIZEN ONGEVALLENDIENST Academisch Ziekenhuis vanaf zaterdag 13.00 t/m dinsdag 13.00 en vanaf woensdag 13.00 t/m vrijdag 13.00, woensdag 13.00 uur (Diaconessenhui^ dagelijks St.Elisabeth Ziekenhuis. BEZOEKUREN DIACONESSENHUIS (tel 071-178178): dagelijks 14.30-15.15 uur en 19.00-19.45 uur. Kraam- en zwangerenafdelmg: buiten de gewone bezoektijden, voor partnd bovendienvan 10 30-11 15uuren van 19.45-21.00 u- 1 Special Care Unit: 10.30-11.00 uur, 15.00 - 15.30 uur e overleg met de dienstdoende verpleegkundige. a overleg met de dienstdoende Kinderafdeling- 10.30-19.00 u verpleegkundige. Jongerenafdeling: 14.30-15.15 uur en 19.00-1' RIJNLAND ZIEKENHUIS vestiging St. Elisabeth (tel. 071-454545): dagelijks 14.00-15.00 uur en 18.30-19.30 uur, klas* en II daarnaast ook 11.15-12.00 uur. 1 Kraamafdeling: 14.30-15.30 uur en 18.30-19.30 uur (voor vaders tot 21 Kinderafdeling: 14.30-19.00 uur (voor ouders de gehele dag). Afdeling hartbewaking (CCU)en intensive care (IC): 14.00-14.30 uuren 18.30-19.00 uur. Spoedeisende hulp: dagen nacht geopend RIJNLAND ZIEKENHUIS vestiging Rijnoord (tel 01720-63131): dagelijks 14.00-15.00 uuren 18.30-19 30 uur. kla en II daarnaast ook 11.15-12 00 uur. Geen spoedeisende hulp meer mogelijk ACADEMISCH ZIEKENHUIS (tel. 071-269111): alle patiënten (behalve kinderen) 14.15-15.00 uuren 18.30-19.30 uur. Avondbezoekuur afdeling Verloskunde 18.15-19.00 uur, 19.00-20.00 uur (Alleen Partners/echtgenoten met kinderen. Voor zwangeren: zaterdagen zondag van 10.00 tot 11.00 uur, uitsluitend vl partners/echtgenoten en eigen kinderen. Kinderafdelingen: voorouders van opgenomen kinderen is er een ruime bezi mogelijkheid in overleg met de hoofdverpleegkundige. Voor andere bezoekers gelden de volgende tijden: keel-, neus- en oorheelkuij en neurologie: 14.15-15.00 uuren 18.30-19.30 uur; oogheelkunde e heelkunde 14.15-15.00 uuren 18.30-19.00 uur. Kinderkliniek: zalen voor peuters, kleuters en grote kinderen: 15.15-17.00| uur; babyzaal en boxenafdeling: volgens afspraak BIOSCOPEN halve e> e steppe het leeuwtje Sm i van de koning is nij vader op te volgen, n wil daar een stokje zijn zin beladgd door ex-m sDe- rdt ten onrechte b schuldigd van seksuele intimidatie. LID0 2 The Lion King al dag. 19 00,21.15, vr za zo woe ook 14.30. LID0 3 ith the Vampire 16 jr., dag 18.45, 21.15, vi lan. Sarcastische grapjes over de leze filr ordV vanzelfsprekend, rij Junior al., dag. 18 45, 21.15, vr za zo woe ook 14.15. Arnold Schwarzeneg ger in verwachting! De ruwe bolster wordt na een medisch experiment o.l.v. Danny de V alle emotionele gevolgen v het verleden gemarteld. J Bandit Queen do t/m woe 19 30. 21 45. Verfilming van een waar ge beurd verhaal dat in India hevige com motie opriep. Phoolan Devi, kind van arme ouders uit een lage kaste, is vol gens de Indiase rangen-en standen maatschappij bij haar geboorte al kansloos. Ze pikt dat niet, begint een carriere als bandiet en weet zich op te werken als hoofd van de bende. Eat drink man woman do t/m zo 20 00, 22 15 Première in Leiden. zijn drie dochters het mc butler (Anthony Hopkins) kijkt terug op zijn liefde voor zijn huishot (Emma Thompson) en raakt d The Snapper di 20 00,22.15 Een ontroerende komedie van Stephen Frears over een Ierse familie wiens le ven op zijn kop wordt gezet als de oud ste dochter zwanger blijkt te zijn en Como agua para chocolate woe 20 00, 22.15. Een komische familiesage waarin volgens de traditie de jongste n uitlaatklep :t zorgen Ze vindt heerlijkste Mexicaanse gerechten .VC tel: 071-146449 Dracula do 2, vr 3, 20.00. Andy War hols versie over de beroemde vampier. Alleen door het drinken van maagden bloed kan Dracula m leven blijven. Hij komt bedrogen uit als hij zijn zinnen ir Hou Hsiao Hsien brengt e w Japanse bezetting v; mmoeeld. Door het bij «rawerk krijgt het alledó n mystieke dimensie ALPHEN AAN DEN RIJN EUROCINEMA tel; 01720-20800, V Boetzelaerstraat 6 EURO 1 Disclosure 12 jr., dag. 18 45, 21.3 za woe ook 13.45, zo ook 13.30, 16.00. EURO 2 The Lion King al., dag. 18.45, 21 za woe ook 14.00, zo ook 14.00, 16.30. EURO 3 Frankenstein 16 jr., dag. 18.45 De Leeuwekoning (Ned. gesproken)' al., za woe 13.45, zo 13.45, 16 15' EURO 4 Junior al .dag. 18.45. 21.15. zaw ook 13 45. 18.45, zo ook 13.30, 16.00 Only You al., dag 21.30. Komedie Norman Jewison. De romantische C PARKFILMHUIS tel: 01720-95600 Kika vr 3, za 4. 20.30.Tiende film v de Spaanse regisseur Ped/o Almodo 'var. Aan de hand van diverse perven ster die passen. Met John Travolta. Harvey Keitel, Uma Thurman en uiteraard d hilarischeTarantino-dialogen. lijk' wezen van dat op zoek gaat naar LUXOR tel: 071-121239, Stationsweg TRIANON tel: 071-123875, Breestraat 31. Dead and the maiden dag 19.30, 21.45. Roman Polanski verfilmde het gelijknamige toneelstuk van Ariel Dorf- i. Vrouw (Sigourney Weaver) is in genoeg voor hoge kijkcijfers. LISSE FILMHUIS LISSE tel- 02522-13458. TroisCouleurs: Rouge di 20 30. Dei e onmogelijk. VOORSCHOTEN KINDERBIOSCOOP CC tel 614354, Prinses Marijkelaan 4 orden. Tegen de ac sanno 1910 snelt tergrond van Parijs a een straatkat te hulp. Baby's day out al woe 15 30 Regi maanden oude yuppiebaby Bink. Ze krijgen daar al snel spijt van. DEN HAAG ASTA 1. tel: 070-3463500, Spui 27. Interview with the Vampire 16 jr d. 16 00, 18.45, 21.30. do vrm 13 15 ASTA 3 Junior al., dag. 13.15, 16 00, 18.4 Centraal Station. Dead and the maiden 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45.21.30 BABYLON 2 The Lion King 12 jr., dag. 13.15, 16.00, 18.45, 21.30 BABYLON 3 Four weddings and a funeral al d< 18.45, 21.30, do vr ma di ook 13 The River Wild 16 jr., dag. 13 15, 16.00, 18.45,21.30. METROPOLE 2 Pulp Fiction 16jr.,dag. 13.15, 16.30, 20.30 METROPOLE 3 The Lion Kingal dag. 18.45, 21 3 dovrmadiook 13.15, 16.00. METROPOLE4 Renaissance Man 16 jr., dag 13.IE 16.00, 18.45,21.30. METROPOLE 5 Frankenstein 16 jr., dag. 13.15, 16.00, 18 45,21.30. ODEON 1 tel 070-3462400/346240 Herengracht 13. The Specialist 16 jr., dag. 18.45, 21.30, dovrmadiook 13.15, 16.Q ODEON 2 Chasers al dag. 13.15, 16.00, 18.45,21 30 ODEON 3 Timecop 16 jr., dag. 13.15, 16 00. 18.45,21.30. De Leeuwekoning al., za zo woe 13.15, 16 00 ODEON 4 Riksbioscoop The Client 16 jr., dag. 11.45, 14 1' 16.45, 19.15, 21.45. HAAGS FILMHUIS tel. 070-3656030 Spui 191. ZAAL The Bandit Queen 16 jr.. dag. 19 30. 21 45, zo woe ook 16.15. II Gr topardo 16 jrzo en woe 14.00 ZAAL II Eat drink man woman 16 jr dag 19.30, zo, woe ook 16.15. The n het water do 19 30, 21.45 Repulsii r 19 30. 21 45. Cul de Sac za 19 30 2145 The Fearless Vampire Killers zc 19.30.21.45 Rosemary's Baby n

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 20