Vrouw neemt wraak op haar verkrachter 'Goede James Bond moet iets duivelachtigs hebben' Film Rogozjkin rekent af met slaapverwekkende imago Russische films Renaissance Man: Comedy in de goede zin des woords _ONDERDAG 26 JANUAR11995 Les Visiteurs nu The Visitors Parijs Les Visiteurs was het grootste bioscoopsucces uit de Franse Filmhistorie. In het buitenland liep eigenlijk niemand erwarm voor de komedie van Christian Clavier. Dit alles kan nog 'Veranderen, nu bekend is geworden dat Mel Brooks een En gelstalige nasynchronisatie heeft gedaan. Als vriendendienst jojvoor zijn Franse distributeur Gaumont wilde Brooks wel een po- 3nging wagen. Mocht The Visitors aanslaan in de VS, dan is het niet ^ondenkbaar dat de film via een omweg ook weer in de Neder landse theaters opduikt. Voor die tijd zal hoofdrolspeler Jean Re- sl^io hier al wèl te zien, ditmaal als huurmoordenaar in de harde s ifTiisdaadfilm Leon van Luc Besson. In een Engelstalige versie. -Nog meer Polanski Rotterdam Ter gelegenheid van de première van de nieuwste film van Roman Polanski, Death and the Maiden, worden door het Filmmuseum zeven klassiekers van hem opnieuw in roulatie Jgebracht. Het gaat om Mes in het Water, Polanski's eerste lange Speelfilm uit 1962, Repulsion (1965), Cul-de-Sac 1966), The Fearless Vampire Killers (1967)Rosemary's Baby (1968), China- 5\town (1974) en Le Locataire 1976). De films zullen één voor één 'z,dit jaar worden uitgebracht, te beginnen op 2 februari met Chi natown, Polanski's hommage aan de Amerikaanse film tioir\an jde jaren veertig en een van de hoogtepunten uit het oeuvre van [van de Frans-Poolse filmmaker. Wie niet wil wachten tot de rlifilms op termijn in Haarlem te zien zijn, kan vanaf vandaag te- Ejrecht in Kriterion in Amsterdam, waar tijdens een speciale voor première-week, alle zeven films worden gedraaid, met elke dag enleen andere film, te beginnen met Mes in het Water, met als voor- ra'film Polanski's eindexamenfilm aan de filmacademie in Lodz, de ekabsurdistische korte komedie Twee Mannen en een Kast. Death and the Maiden: Sigourney Weaver speelt de rol van haar leven Roman Polanski's nieuwste film Death and the Maiden was gisteravond de openingsfilm van het Internationale Filmfestival Rotterdam. Het is de favoriete film van festi valdirecteur Emile Fallaux, die Polanski als eregast uitno digde om in Rotterdam voor een beetje glamour te zor gen. De film zelf biedt daar geen enkele aanleiding toe, want Death and the Maiden, is een serieuze en sobere psychologische thriller die diepe indruk maakt en be hoort tot het beste wat Polanski ooit heeft gemaakt. film recensie ;ILMS IN LEIDEN Shortcuts: 'American Dreamin duigen het verhaal van een onbekende man die plotseling opduikt uit het niemandsland tussen Texas en Mexico. Met een laatste krachtsinspanning strompelt hij een café binnen en zakt ineen. Aan de hand van een telefoon- numer dat de grote onbekende bij zich draagt, kan zijn identi teit worden vastgesteld. Travis is zijn naam en hij blijkt al vier jaar vermist te zijn. Dan begint een tweeënhalf uur durende zoektocht naar zijn •familie. We zien Travis het ver trouwen van zijn zoontje terug winnen. Samen gaan ze op zoek naar moeder die ook spoorloos is. Als ze haar in een seksclub in Houston vinden, is de familie weer compleet. Dankzij goede acteerprestaties en prima came rawerk is deze toch wel lange film de moeite meer dan waard. Short Cuts Short Cuts van regisseur Robert Altman is ook een prijswinnaar, namelijk van de Gouden Leeuw in Venetië. Altman toont zich een meester in het door elkaar weven van acht op zichzelf staande verhalen. De film be gint met een insektenplaag die met veel helikopter- en insekti- cidegeweld te lijf wordt gegaan. In de loop van deze knappe film krijgen de 22 hoofdper sonen wel degelijk met elkaar te maken. Het mooie van Short Cuts is het in duigen vallen van de 'American Dream'die het niet kan opnemen tegen de werkelijkheid. Een schitterende film, met veel lof voor Altman, maar ook voor Raymond Car ver, die de verhalen voor het script schreef. De film is gebaseerd op het suc cesvolle theaterstuk van Ariel Dorfman, dat in 1991 in pre mière ging in Londen en een seizoen later ook in Nederland te zien was in een uitvoering van het RO-theater. Plaats van handeling is een niet nader aan geduid land in Zuid-Amerika, waar de dictatuur omver is ge worpen en men probeert af te rekenen met het bezoedelde verleden. Hoofdpersoon is een vrouw (Sigourney Weaver), die op een avond bij toeval de arts op bezoek krijgt, die haar vijf tien jaar eerder een tiental ma len heeft verkracht. Zij zat toen vast als politiek gevangene en werd indertijd gruwelijk mis handeld en gemarteld. Zij slaat direct helemaal op tilt en wil nu de 'gerechtigheid' waar ze jaren naar heeft ver langd. Een spannende bijkom stigheid is dat haar echtgenoot (Stuart Wilson) net daarvoor be noemd is tot voorzitter van een onderzoekscommissie die de politieke moorden en misdaden uit het verleden moet onderzoe ken. Het leidt tot een adembe nemend en subtiel machtsspel, waarbij de vrouw het heft in handen heeft en niet rust voor zij een verklaring heeft van de dokter over zijn misdaden uit het verleden. Sigourney Weaver (links) krijgt geweldig tegenspel van Ben Kingsley (rechts) en Stuart Wilson (midden) in een film waarin alles klopt. De basis van de film wordt het bij Polanski om meer dan seksueel slachtoffer was van de gevormd door de pychologische dat. Net als in zijn vorige film dokter, mishandelt en vernedert oorlogsvoering tussen de vrouw Bitter Moon, blijkt hij ook nu nu in blinde woede haar vroe- en de dokter (Ben Kingsley). gefascineerd door het erotische gere verkrachter en overweegt Hoewel daar een politieke oor- machtsspel tussen mensen. De zelfs hem eveneens seksueel te zaak aan ten grondslag ligt, gaat vrouw die eerder een willoos vernederen. Zij handelt uit puur persoonlijke wraak, terwijl haar politiek correcte echtgenoot haar vertwijfeld voor juridische misstappen probeert te behoe den. Polanski weet vrijwel vanaf het begin een intense en onont koombare spanning op te bou wen. Het overgrote deel van de film speelt zich binnenskamers af in een eenzaam en afgelegen huis, waar door het noodweer de elektriciteit is uitgevallen en de drie volkomen aan elkaar zijn overgeleverd. Sigourney Weaver speelt daarbij de rol van haar leven en ze krijgt geweldig tegenspel van Ben Kingsley en Stuart Wilson. Er wordt aangrij pend goed geacteerd in een film waarin alles klopt en Polanski qua stijl en vorm terugkeert naar de eenvoud waar hij ooit mee begon in Het mes. De film die hem bekend maakte en waarin eveneens drie personen in een geïsoleerde situatie een machtsspel met elkaar spelen. Daartussen ligt een bewogen le ven, dat de filmmaker rijper en serieuzer heeft gemaakt en dat uiteindelijk heeft geleid tot dit virtuoze en geraffineerde Kam- merspiel. Famke Janssen als Russische vijandin van Agent 007 p Idiot, do 26/1 tot en met zö 29/1 D.OO uur. Parkfilmhuis, Comelis Geel- jfan 2. Alphen aan de Rijn: Paris, Texas, p 26/1 20.30 uur. Het Kijkhuis, Vrou- Jenkerksteeg 10. Leiden: Short Cuts, di J 31/1 20.00 uur. Russische regisseur Alexan- ler Rogozjkin won met zijn ab surde en grappige Living with \n Idiot vorig jaar de persprijs a»p het Filmfestival van Rotter dam. De première, een kleine wee maanden geleden, ontlok- së het publiek verbazing. Living yith an Idiot is namelijk alles lehalve slaapverwekkend, wat >e|ij veel films van Russische ma kelij nogal eens het geval is. Rogozjkins produkt is volgens e critici macaber, cynisch en ;uker dan Monty Python. In Li- mg gaat het om de Russische itellectueel Vova die met enke- simplistische ideeën denkt de trereld te kunnen verbeteren, -let verhaal heeft daarnaast een ï.bolitieke lading: het behandelt liet disfunctioneren van het lommunisme. Vova ontpopt zich dan oo"k nog eens tot vredelievend me iemens als hij een gek uit het ;esticht in huis neemt. Deze eemdeling beheerst al snel 'tjiet leven in huis en verandert in ;en gevaarlijke psychopaat die :o uit Silence of the Lambs had ;unnen komen. De 'gast' sleurt 'ova en zijn vrouw mee in een ipiraal van geweld. Cinema Classique In de serie Cinema Classique srengt het Parkfilmhuis Paris, Texas, een klassieker uit 1984 iet Nastassja Kinski in één van ie hoofdrollen. De regie is van foVim Wenders. Paris, Texas is londen pieter van lierop Famke Janssen: „Ik kan absoluut niet inschatten of deze rol zal uitpak ken als een belangrijke opstap of juist als een handicap voor een verde re carrière als serieus actrice." „De meest hitsige seksscène uit de hele Ja mes Bond-serie." Dat is één van de speciale attracties die Pierce Brosnan als de nieuw gerecruteerde geheim agent 007 in het vooruitzicht stelt voor GoldenEye, de zeven tiende aflevering uit de meest succesvolle speelfilmserie aller tijden. De vrijpartij zal zich afspelen in een zwembad en Brosnans tegenspeelster is de Nederlandse actrice Famke Janssen die de rol speelt van de Rus sische spionne Xenia. Haar charmes zullen levensgevaarlijk blijken. De Russische maffia krijgt een CD-schijfje in handen waarmee in één klap alle elektra en elektronica van een te chanteren natie ontregeld kan worden zodat vervolgens aanvalsraketten-met-zenuwgas vrij spel hebben. James Bond moet dit geheime wa pen, 'GoldenEye' gedoopt, zien uit te scha kelen, maar zal meerdere malen het pad kruisen van de doortrapte, vrouwelijke killer Xenia die niet alleen seks als wapen ge bruikt, maar tevens virtuoos is met geavan ceerde vuurwapens en... vergif. In door Rolls Royce afgedankte fabrieks hallen in Leavesden, een uur rijden ten noorden van Londen, wordt gefilmd aan GoldenEye, onder regie van Martin Camp bell. Buiten staan Russische Mig-straalja gers opgesteld, die bij nadere bestudering nep blijken. Binnen bevindt zich een drietal Russische T-54 tanks, die echt zijn: a raison van 60.000 gulden per stuk zijn ze opge kocht bij het leger van Tsjechië. Radarpost Eén hal blijkt volledig te zijn gevuld met een minutieus nagebouwd berglandschap in de sneeuw, waar in de diepte een Russische le gerplaats met radarpost gelegen is. Als een technicus via afstandsbediening een Tiger- gevechtshelikopter (van een meter lengte) voor het schaalmodel laat rondcirkelen, wordt de illusie kompleet dat je naar een le vensecht panorama kijkt van een vallei in de Oeral. Een kopie van dat vliegtuig op wa re grootte, zal Famke Janssen als pilote krij gen. Als de 30 jaar geleden in Amstelveen ge boren actrice al last van zenuwen mocht hebben vanwege haar eerste rol in een su perproductie (de kosten van GoldenEye zijn begroot op circa 55 miljoen dollar) dan is dat in elk geval niet aan haar te merken. Ogenschijnlijk domineert de geestdrift over de hoofdrol in een produktie die gedurende 18 draaiweken van Engeland zal voeren naar Sint Petersburg, Monte Carlo en Puer to Rico. Ze studeerde kortstondig economie in Amsterdam, maar verkaste 12 jaar geleden naar New York en schreef zich aan de Co lumbia University in voor een studie letter en. Tolstoj, Nabokov en Harry Mulisch re kent ze tot haar favoriete auteurs. Famke Janssen had al uitgebreide ervaring als foto model toen ze haar interesse naar het film vak verlegde. Ze nam acteerles en verhuisde naar Los Angeles. Star Trek Ze speelde kleine rolletjes in de tv-film Mo del By Day, figureerde in The Untouchables en Star trek. In haar eerste bioscoopfilm had ze Jeff Goldblum als tegenspeler in Fathers And Sons. Haar eerste grote rol is binnenkort te zien in Lord of Illusions, een door Clive Barker geregisseerde sf-thriller die komende zomer naar Nederland komt. GoldenEye moet Famke wereldberoemd kunnen maken. Janssen: „Ik kan absoluut niet inschatten of deze rol zal uitpakken als een belangrijke opstap of juist als een han dicap voor een verdere carrière als serieus actrice. Het is in elk geval een voordeel dat ik al in meerdere films heb gespeeld. Maar ik vind het ook allemaal niet zo geweldig belangrijk. Ik zie mezelf als iemand die veel verschillende carrières kan hebben." Het acteren ziet Famke niet als een lo gisch vervolg op haar bestaan als fotomo del: „Het enige gemeenschappelijke is dat je gewend bent in de publiciteit te treden. Maar als model dien je je volledig van de camera bewust te zijn. Bij filmen gaat het er juist om dat je de camera leert vergeten. Daarom ben ik ook heel blij dat er een aan tal jaren gezeten heeft tussen het een en het ander." Het acteren kwam niet uit de lucht vallen. Famke's jongere zus, Marjolein Beu- mer, is ook actrice. En een oudere zus (An toinette Beumer, Beumer is de naam van de moeder) regisseert. Ploeteren Het succes in Amerika kwam p'hs na vier jaar ploeteren: „Er zijn in Amerika miljoe nen mensen die hongeren naar een carrière in Hollywood. Het krioelt van de werkloze acteurs en actrices. Dus als je auditie doet voor een rol, heb je een enorme concurren tie. Je moet er tegen kunnen om eerst vaak afgewezen te worden voordat eindelijk eens een keer iets lukt. Aan dat verleden als mo del heb ik weinig voordeel gehad, maar ik ben achteraf niet ontevreden over hoe het allemaal gegaan is." Voor de rol van Xenia had men eigenlijk een actrice in gedachten die liefst ook nog met vechtsport uit de voeten kan: „Ik heb zes weken training achter de rug. Ik ben niet heel erg lenig. Ik doe wel veel aan sport, maar dat soort strekoefeningen als je voor ongewapend gevecht nodig hebt, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden. Dat was dus wel een probleem." De voorbereiding op de rol bestond ver der uit het oefenen op een Russisch accent, het omgaan met een Kalashnikov-geweer en het leren van de beginselen van het vlie gen met een helikopter. „Ik mag alleen sim pele handelingen verrichten, want meer wordt niet toegestaan door de verzekerings maatschappij. De ingewikkelder toeren worden uitgevoerd door een 'stunt doublé'. Ik mag ook rijden in een Ferrari dat moet minder problematisch zijn." „Ik heb hoge verwachtingen van de nieu we inhoud die Pierce Brosnan nu gaat ge ven aan deze James Bond van de jaren ne gentig. Hij is voor drie films gecontracteerd. Maar terugkijkend op de vier James Bonds die we tot dusver hebben gehad, blijft Sean Connery vooralsnog mijn favoriet. Hij had grote charme, maar voegde daar soms iets satanisch aan toe, dat je ook vaak ziet bij Jack Nicholson. Een goede James Bond moet iets duivelachtigs hebben. Dat vind ik aantrekkelijk in een man." BIOSCOPEN AMSTERDAM 22 ALFA 2 What's Eating Gilbert Grape? 12 j., dag. 13, 15.45, 18.45, 21 30 ALFA 3 Priscilla 16 j., dag. 13, 15.45, 18.45,21.30 ALFA 4 Schindler's List 12 j, dag. 20, do vr ma di ook 14 ALHAMBRA1 tel. 6233192, Forrest Gump 12 j., dag. 20.30, do v madiook 13.15, 16.30 ALHAMBRA 2 Four Weddings and a Funeral dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 BELLEVUE CINERAMA tel. 6234876 Pulp Fiction 16 j., dag. 13. >5, 16.30, 20.30 CINERAMA 2 Interview With The Vampire 16 j., dag 13.15, 16, 18.45,21.30 CALYPSO 1 tel. 6234876 Death and the Maiden 16 j., dag. 13.15, 16. 18.45,21.30 CALYPSO 2 True Lies 16 j., dag. 12.45, 15.30, 18.15,21.15 CINECENTER-CINEMA CORALINE tel. 6236615 Exotica 16 j., dag. 14, 16.30, 19.30, 22, zo ook 11 CINECENTER-PEPPE-NAPPA Before The Rain 16 j., dag. 14, 16.30, 19.45, zo ook 11 Toxic Affair 16 j., dag. 22.15 CINECENTER-PIERROT Eat Drink Man Woman 16 j., dag. 13.45, 16.30, 19.30, 22.15, zo 11 CINECENTER-CINEMA JEAN VIGO Four Weddings and a Funeral, dag. 13.45, 16.30, 19.15, 22,zoook 11 CINEMA 1 INTERN, tel. 6151243 Disclosure, dag. 18.45, 21.30, za zo wo ook 13, 15.30 CINEMA 2 INTERNATIONAL When A Man Loves A Woman dag 19.15,22 CINEMA OSCAR tel. 5475175 The Remains Of The Day, vr za 20.30 II Gattopardo 16 j., ma di 20.30 CITY 1 tel 6234579 Disclosure, dag. 13.15,16, 18.45, 21.30 CITY 2 Renaissance Man, dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 CITY 3 The Specialist 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 CITY 4 Speed 12 j., dag. 13.15, 16, 18.45, 21.30 CITY 5 Timecop 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 CITY 6 Junior, dag. 13.15, 16, 18.45, 21.30 CITY 7 New Nightmare 16 j., dag. 16, 18.45,21.30, do vr madiook 13.15 DESMETtel 6273434 The Sun's Burial 16 j., do, za t/m di 22.15, vr wo 19.15, zo ook 14.30 Satantangó 16 j.vr 19, wo 15.30 Trois Couleurs: Rouge 16 j., do, za t/mdi 19. 21, vr wo alleen 21 Trois Couleurs: Bleu 16 j., do za zo 18.45 Trois Couleurs: Blanc 16 j., ma di 18.45, wo 16 Living With An Idiot 16 j., do, za t/m di 20.45, zo ook 13 KRITERION 1 tel. 6231708 The Innocent 16 j., dag. (beh. ma) 19.30 The Wooden Man's Bride 16 j., dag. 17.15 Roman Polanski Retro, dag. 21.45: do Repulsion, vr Fearless Vampire Killers, za Chinatown, zo Cul-de-Sac, ma Mes In Het Water, di Rosemary's Baby, wo The Tenant KRITERION 2 Burnt By The Sun 16 j., dag. 17 The Big Chill 16 j.. ma 19.30, vr za ook 00.15 Widow's Peak 16 j., dag. 20.15 Priscilla, Queen of the Desert 16 j., dag. (beh. di) 22.15 RIALTOl tel. 6623488 Take Care of Your Scarf, Tatjana 16 j., dag. (beh. za) 20, 22 De Force avec d'Autres 16 dag. (beh.za) 18 Bandit Queen 16j.,za 19.30 RI ALTO 2 Eat Drink Man Woman 16dag 19.30, 22 Le Collier Perdu de la Colombe 16 j., dag. 17.45 Rit over de Grens 16 j.,zo 14.30 THE MOVIES 1 tel. 6386016 Pulp Fiction 16 j., dag. 16.15, 19, 21.45, zo ook 13.30, vrza ook 00.15 THE MOVIES 2 Burnt by the Sun 16 j., dag. 21.15, zo ook 15 Toxic Affair 16dag. 17.45, 19.30, zo ook 15.30 THE MOVIES 3 Schindler's List 16 j dag. 16.15, zo ook 12.30 THE MOVIES 4 Natural Born Killers 16dag. 20, zo ook 13 Reservoir Dogs 16 j., dag. 22.15, vr za ook 00.15 1000 Rosen 16)., dag. 17.45 TUSCHINSKI 1 tel. 6262633 The River Wild 12) dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 TUSCHINSKI 2 Frankenstein 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 TUSCHINSKI 3 The Lion King dag. 18.45, 21.30, do vr ma di ook 13.15, 16 TUSCHINSKI 4 The Mask dag. 13.15, 16, 18.45, 21.30 TUSCHINSKI 5 Clear And Present Danger 16 j., dag. 13, 15.45, 18.30,21.30 TUSCHINSKI 6 Interview With The Vampire 16 j., dag. 13.15, 16, 18.45,21.30 TUSCHINSKI CINEAC The Getaway 16 j., dag. 11.45, 14.15, 16.45, 19.15,21.45 DE UITKIJK tel. 6237460 Trois Couleurs: Rouge 16 j dag. 18, 20, 22, zo ook 15 Het programma van de Haagse en Leidse bioscopen staat op de pagina 'Info'. Rol van Bill Rago is Danny DeVito op het lijf geschreven film recensie Den Haag, City 2, Amsterdam In de jaarlijkse Flollywood-pro- duktie van komische films zijn globaal twee tradities te onder scheiden: de klucht en de co medy. Bij die eerste soort gaat het om films met een vooropge zette soms opgelegde hu mor. Je ziet dat meteen aan de gezichten van de acteurs. Ze hebben iets in hun blik van 'zie mij eens leuk doen'. Dit kan tot fraaie resultaten leiden, denk aan de Marx Brothers of aan de Naked Gun-serie. De tweede soort is subtieler. De humor is in deze films niet voorgekookt, maar komt op een natuurlijke manier voort uit de (tegenstrijdige) situaties en vooral uit de karakters van de hoofdpersonen. Zo'n film is Renaissance Man (regie Penny Marshall). De hoofdpersoon heet Bill Rago (uitstekend gespeeld door Dan ny DeVito), een gesjeesde recla meman die via de sociale dienst een baantje krijgt als leraar En gels in een kazerne. Hij krijgt een achttal kneuzen (zeven jon gens en een meisje) onder zijn hoede, de Double D's (wat 'dubbel dom' betekent). Rago komt er al gauw achter dat het stuk voor stuk lower class-kin- deren zijn, die het leger gebrui ken om te ontsnappen aan het getto of de blanke achterbuurt. Danny DeVito (rechts) als een gesjeesde reclameman die via de sociale dienst een baantje krijgt als leraar En gels in een kazerne. Links de Double D's. Uitgerekend met hen gaat hij geven en het nemen van meni- ge begrippen worden gecombi- Hamlet van Shakespeare analy- ge komische hindernis. Hij be- neerd. Zijn leerlingen: 'De oxy- seren. Dat lukt dankzij een oor- handelt de oxymoron, een stijl- wat?' 'Zoiets als de combinatie spronkelijke methode van les- figuur waarin twee tegenstrijdi- van intelligentie en leger,' zegt hij, en het begint zijn gehoor te dagen. Het aardige van deze scènes is dat ze ook de kijker een originele introductie op Shakespeare bieden. Flier is met kennis van zaken geschreven door scenarist Jim Burnstein. Zo wordt er door Bill Rago letterlijk gehamerd op het fameuze ritme van de oude Bard (als tegen prestatie komen zijn leerlingen aanzetten met een heuse Flam- let-rap: To Be Or Not To Be). De rol van Bill Rago lijkt Dan ny DeVito op het lijf geschre ven. Dat is een compliment aan scenarist Burnstein, de regie van Marshall en de acteerpres taties van DeVito zelf. Hij schmiert nergens, maar zet ge nuanceerd een karakter neer. Je ziet hem groeien van een zich zelf overschreeuwend reclame baasje, via depressieve en manische momenten, tot een volleerde literatuurdocent. Vol leerd is het juiste woord, hij staat er zelf van te kijken. Hij wist niet dat hij het in zich had, zo heeft ook hij iets opgestoken van de Double D's. Je zou dit een film van het Clinton-tijd- perk kunnen noemen. Renais sance Man levert een pleidooi voor één van Clintons politieke programmapunten: de verbete ring van het belabberde Ameri kaanse onderwijs. De film slaat desondanks nergens een dram merige toon aan, maar blijft van begin tot eind innemend en ele gant comedy in de goede zin des woords.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1995 | | pagina 11