Parijs: na roof schilderijen musea gesloten Waagstuk '90: kunst in acht smaken Rammelende ritmesectie en swingende Mei Tormé Ruzie organisatoren jazzfestivals KIJK UIT Exposities Concerten Theaters VRIJDAG 6 JULI 1990 PAGINA 23 Teddy Edwards tijdens zijn Tribute to Sarah Vaugh, Tribute to Sarah Vaughan' met: Deborah Brown (zang), Clark Terry, (trompet), Harry 'Sweets' Edison (trompet), Teddy Edwards (tenorsax), Kenny Drew (piano), Jimmy Woode (bas) en Ed Thigpen (drums).'Mel Tormé in Concert': Mel Tormé (zang), John Campbell (piano). Bob Maze (bas) en Don- ny Osborne (drums): gezien in Carré, 5 juli. AMSTERDAM Het is oorlog in het jazzwereldje. Bij het ope ningsconcert van het eerste Am sterdamse Jazzfestival, gister avond, werden bij de ingang van Carré folders van het concurre- rendè North Sea Festival aan de bezoekers uitgereikt. En zanger Mei Tormé vertelde aan een vol Carré dat we North Sea maar moesten vergeten en dat de orga nisatoren van het Amsterdamse festival, Hans en Annette Loon- stijn, de mooiste mensen van de wereld waren. Maar dat laatste werd wel meer gezegd. Officieel zou Sarah Vaughan het openingsconcert hebben ver zorgd, maar zoals bekend over leed de zangeres dit voorjaar. Nu werd onder de noemer 'Tribute to Sarah' opgetreden door zangeres Deborah Brown en zes musici die eerder met Sarah hadden ge werkt. Dat het allemaal wat moeizaam op gang kwam, had te maken met de rammelende ritmesectie. Drummer Ed Thigpen kwam con ditie tekort.' Snelle tempo's kon hij niet bijbenen. Pianist Kenny Drew leverde weliswaar prachti ge begeleidingen -zijn harmonisa tie van 'Body and Soul' kan zon der veranderingen worden uitge geven- maar het had geen kwaad gekund als hij de akkoorden even had doorgesproken met bassist x Jimmy Woode. Hoewel men zich 'kan afvragen of dat veel had ge holpen, want Woode intoneerde Dat laatste moet ook worden gezegd van tenorsaxofonist Ted dy Edwards. De andere twee bla zers kwamen beter uit de strijd. Clark Terry verviel nu eens niet tot humor en leverde ondanks de rammelende ritmesectie een paar heel inventieve solo's, vooral op bugel. Zijn collega trompettist Harry 'Sweets' Edison was echter de meest vitale van het gezel schap. Hij bleek nog niets van zijn oude vuur te hebben verloren. Zangeres Deborah Brown wordt wel eens vergeleken met een jeugdige versie van Sarah Vaughan. In Carré maakte ze de verwachtingen niet alleen audi tief waar. Ze leek zelfs uiterlijk op Vaughan. Brown verstaat de kunst van scatten, zónder dat het geforceerd overkomt. De ritme sectie wist ze echter niet tot sa menspel te inspireren. In een ra zendsnel gezongen 'Donna Lee' was Brown de enige van het ge zelschap die in uptempo musi ceerde. Tormé Zanger Mei Tormé had kennelijk de bon uit z'n omroepgids goed ingevuld, want van het gevulde heertje van welleer, was maar de helft over. Muzikaal was hij echter een top per. Met een uitstekende ritme- sectie liet hij zijn zeldzaam soepe le stem door zijn bekende reper toire kronkelen. Vol humor, met een maximum aan swing. Tormé bouwde zijn optreden uitstekend op. Hij begon met der mate veel vaart, dat de pianist pas na tien minuten zijn kruk omlaag kon schroeven. De finale was spectaculair. Terwijl hij een trom pet imiteerde riep Mei Tormé Harry 'Sweets' "Edison op het po dium. Dat mondde uit in een schitterend duet. Waarna Mei ook Teddy Edwards en Clark Terry bij zich op het podium riep. „Wat doen we jongens, 'Billie's Boun ce'?" vroeg de zanger. Hij legde zijn zangmicrofoon voor de bla zers op een barkruk en ging zelf achter de drums zitten. Ook drummend swingt Mei Tormé. TON OUWEHAND HAARLEM (GPD) - „Over en weer worden er stekelige opmerkingen gemaakt. Het is net eén stammen- oorlog". Dat zei de Amsterdamse advocaat mr. R.J. Polak gistermid dag namens de organisatie van het Drum International Jazz Festival, Hans en Annet Loonstijn uit Heem stede, in een kort geding dat door de organisator van JVC North Sea Jazz Festival was aangespannen. De organisatie van het North Sea Jazz Festival, Interfestivals BV uit Den Haag, eiste voor de Haarlemse rechtbankpresident dat Loonstijn onmiddellijk stopt met het laten plakken van zijn eigen affiches over die van de concurrent. Dé Heem- steedse organisator zou persoonlijk opdracht hebben gegeven om op di verse plaatsen in Amsterdam bui tenreclame voor het Haagse North Overplakken affiches aanleiding kort geding Sea Jazz Festival (dat volgende week begint) te bedekken onder een poster voor het Amsterdamse festival. Loonstijn was zelf niet ter plekke om zich tegen de beschuldigingen te verdedigen. Volgens zijn raads man had de Heemstedenaar het veel te druk met de officiële ope ning van zijn festival, die gisteren plaatsvond. De advocaat ontkende echter dat de festivalorganisator be trokken is bij de plak-pesterijen. Volgens Interfestivals, dat wordt geleid door het bekende organisa tiebureau Acket, is Loonstijn echter voortdurend bezig met olie op het vuur te gooien. „Hij praat regelma tig erg negatief over het North Sea Jazz Festival en heeft rancuneuze gevoelens", zei advocate mr. P.C.M. de Graaf namens de eisende partij. Interfestivals meent dat alleen Loonstijn verantwoordelijk is voor de 'stammenoorlog' die er nu is uit gebroken. De Graaf: „Er is met op zet niet gereageerd op. zijn prikke lende opmerkingen in de pers. Het is echt te kinderachtig om waar te zijn". De Haagse organisator vindt dat Loonstijn in feite al schuld heeft be kend doordat hij een Amsterdamse onderneming voor posterreclame zijn excuses heeft aangeboden voor de incidenten. Advocaat mr. Polak noemde dit gisteren onzin. Volgens hem waren de verontschuldigingen van de Heemstedenaar 'gewoon een kwestie van fatsoen' en niet een er kenning van zijn betrokkenheid. Volgens de raadsman van Loon stijn kan de eis nooit worden toege wezen, omdat de Heemstedenaar en zijn vrouw in persoon zijn gedag vaard. Dat is onjuist, zei Polak, om dat het Amsterdamse festival een samenwerkingsproject is van Drum en de onderneming van de Loon- stijns. „Elke grondslag voor de vor dering ontbreekt dus". Beide partijen droegen meerdere schriftelijke verklaringen aan, waaruit bleek dat de tégenstander ongelijk had. Ook kreeg de rechter foto's te zien, waarop de concurre rende affiches over elkaar zijn heen geplakt. Rechtbankpresident mr. H.F. van den Haak zou vanmiddag al uitspraak doen. PARIJS (AP) - Vijf kleine musea in Parijs hebben gis teren hun deuren gesloten, nadat de politie bekend had gemaakt dat woensdag op klaarlichte dag een derde museum in Parijs, het Car- navalet, door het dievengil de was bezocht, waarbij een doek van Paul Huet werd ontvreemd. Eerder was al bekend geworden dat uit het Louvre en het Museum Er- nest Hebert een Rénoir en een schil derij van Ernest Hebert waren ge stolen. Hét schilderij van Huet „De molens van Glacière" werd gewoon van de haak genomen, in tegenstel ling tot de beide andere doeken die uit hun lijst werden gesneden. Jac ques Sallois, directeur van de natio nale musea, heeft bekend gemaakt dat de veiligheidsmaatregelen in de grootste musea' verscherpt zullen worden, maar dat deze wel open blijven. De relatief kleine musea van Eugene Delacroix, Gustave Mo- reau, Jean-Jacques Henner, Hebert en Ennery die nu gesloten zijn, blij ven wel toegankelijk voor groepen met vooraanmelding. In het Louvre werd woensdag middag om kwart over twee de dief stal ontdekt van een schilderij van Renoir, „Portret van een zittende vrouw". Ongeveer een uur later ont dekten suppoosten van het muse um Ernest Hebert dat Heberts „Por tret van Monaluccia" was verdwe nen. Gisteren bleek echter dat die ven eerder dié woensdag hadden toegeslagen in het Carnavalet-mu- seum. Volgens de politie is het mo gelijk dat de drie diefstallen door dezelfde persoon of groep gepleegd zijn. Het schilderij „De molens van Glacière" wordt op 29.000 gulden geschat. De Renoir vertegenwoor digt een waarde van tussen de 600.000 en 1.200.000 gulden. De Re noir is evenals de Hebert een klein schilderij. Uit een onlangs versche nen catalogus van gestolen schilde rijen blijkt dat dieven het meeste belangstelling hebben voor een der gelijk formaat. Tentoonstelling oude boeken bij universiteit LEIDEN - In de bibliotheek van de Leidse universiteit (Witte Singel 27) is vandaag een tentoonsteling ge opend van Nederlandse geïllu streerde boeken uit de zeventiende eeuw. Onder de titel 'Doorgaens verciert met kopere platen' worden vijf aspecten van dit omvangrijke onderwerp getoond: schrijverspor tretten, geïllustreerde bijbels, reis verslagen, historische werken en technische leerboeken. De exposi tie is verzorgd door studenten kunstgeschiedenis van de universi teit. De tentoonstelling duurt tot en met 20 augustus en is van maandag tot en met vrijdag geopoend van 8.30 tot 17 uur en op zaterdag van 9.30 tot 12.30 uur. Portret van een zittende vrouw' van Renoir is een van de schilderijen die woensdag op klaarlichte dag uit Parijse musea werden gestolen. (foto ap> Westduitser winnaar improvisatieconcours HAARLEM (ANP) - De Westduitser Wolfgang Hörlin heeft het improvisa tieconcours van het Internationaal Orgelfestival Haarlem gewonnen. De fi nale van het concours werd gisteravond gehouden in de Grote of St.Bavo- kerk in Haarlem. De prijswinnaar heeft een bedrag van 7500 gulden gekregen. Vier finalis ten dongen mee naar de prijs. De organisten moesten tijdens het concours improviseren op een aantal composities, die speciaal voor dit doel gecomponeerd zijn. Zij kregen de kans om hun improvisatietalent op verschillende manieren te laten horen. Het stimuleren van de improvisatiekunst heeft altijd grote aandacht ge had tijdens het internationaal orgelfestival in Haarlem. Het festival bestaat al sinds 1951. In 1988 werd besloten er een tweejaarlijks festijn van te ma ken. Expositie: 'Waagstuk '90'. acht Leidse gale ries exposeren werk in het Waaggebouw. Aalmarkt 21. Leiden. Tot 15 juli dagelijks te bezichtigen tussen 11.00 en 16.00 uur. LEIDEN - Ooit is er iets verge lijkbaars in het Leidse Waagge bouw georganiseerd: een exposi tie verzorgd door een aantal gale ries uit Leiden. Nu wordt het eve nement 'Waagstuk '90' genoemd en maakt het deel uit van de Leid se Lakenfeesten. Onder het motto: 'In Leiden is kunst dichterbij dan u denkt', ex poseren Galerie Coup d'Art, Fo togalerie De Kleine Klup, LAK- galerie, Galerie Liga Nieuw Beel den, Time is Art, Galleria Propi- tia, Amber en Galerie AZL een keuze uit hun werk. Waagstuk '90 geeft een goed beeld van de verschillende spe cialisaties van de deelnemende galeries. Coup d'Art exposeert overwegend actuele schilder kunst van Leidse kunstenaars. Maar er wordt gestreefd naar meer beeldhouwwerk en meer buitenlandse kunstenaars. Van daar dat de bezoeker hier de schil derijen van Ria Koot uit Leiden naast het beeldhouwwerk van de Fransman Dennis Mannac aan treft. Fotogalerie De Kleine Klup presenteert een voor zich zelf sprekend visite-kaartje: twaalf (zelfportretten van fotografen, die in de galerie hebben geëxpo seerd. De LAK-galerie exposeert ge woonlijk in de gangen van het Centraal Faciliteiten Gebouw van de universiteit. Hoewel de Stich ting Evenementenfonds Leiden, organisator van Waagstuk '90, een aparte expositieruimte als selec tiecriterium heeft gehanteerd, is er voor de LAK-galerie terecht een uitzondering gemaakt. Lei- dens oudste galerie heeft haar sporen immers al lang verdiend. In het Waaggebouw is de galerie vertegenwoordigd met onder meer fotografisch werk van An- dré Thijssen. Een mooie bewerk te foto van bladeren met grillige nerven, die omgeven wordt door een kader van even grillige ge kreukte en beschilderde kranten. Maar het totaalbeeld levert juist een heel ritmisch en streng ge structureerd beeld op. Onder de geëxposeerde wer ken van Galerie Liga Nieuw Beel den trof ik een heel mooi schilde rij van Riemko Holtrop aan. 'Ge vallen maan' is een groot schilde rij, in stemmig zwart en grijs, ge kenmerkt door krachtige een voud. Liga Nieuw Beelden is ge specialiseerd in 'oudere' naoor logse kunst. Peter de Ru maakte voor Time is Art een omvangrijke installatie bestaande uit een aantal losse schilderijen. Uitbundig in kleur gebruik, pretentieus in afmetin gen en zakelijk door de strakke vormen. Figuratie-surrealistische prent kunst is één van de specialisaties van Galleria Propitia. In de over volle ruimte worden onder meer prenten van Jan Krejcien geëxpo seerd, zwaar beladen door hun symboliek. De sobere presentatie van Am ber steekt scherp af bij die van Galleria Propitia. Maar soberheid is dan ook net datgene waar eeu wenoude Japanse rolschilderin- gen, schalen en prenten om vra gen. Amber is gespecialiseerd in Zuid-Oost Aziatische kunst- Ik heb het 'lekkerste' voor het laatst bewaard. De galerie van het Academisch Ziekenhuis Leiden heeft twee heel sterk uiteenlopen de werken in de expositie opge nomen, die mij erg aanspreken. Het eerste is een enorme kleuren foto van Hans Ansems van een kaal interieur. De foto is beschil derd en er is een graffiti-tekst op geschreven. Er spreekt een vrij gevochten stedelijke sfeer uit dit werk, maar ook agressie. Het tweede werk is een lieftal lig structuurtje van Yvon Koop man. Een bootje met een krullen de tak, beplakt met papier en be schilderd met kleurige, glinste rende verf. Het doet denken aan de Japanse bloemschikkunst, de Ikebana. Niet voor niets was me vrouw I. Roefs, eigenaresse van Amber, blij met AZL-galerie als buur. Het bootje is heel liefdevol op de scheidslijn tussen de twee exposities geplaatst, dat wil zeg gen: op de grens tussen de Japan se en Westerse kunst. Roefs denkt er over om het werk van Yvon Koopman in Amber te gaan expo seren. Waar een waagstuk al niet toe kan leiden. Waagstuk '90 is een gevarieerde en informatieve expositie, waar hele mooie dingen te zien zijn. Een evenement, dat een vervolg waard is. LISETTE OOMEN Theaterfestival voor drie jaar naar Den Haag DEN HAAG (ANP) - Het Theater festival wordt de komende drie jaar in Den Haag gehouden. De gemeen te 's-Gravenhage is bereid het festi val jaarlijks een subsidie van ruim twee ton te geven. Volgens de ge meente maken de rijke theatertradi tie van de stad en de mogelijkheden van de Koninklijke Schouwburg en ander theaters Den Haag bij uitstek geschikt om dit festival onderdak te bieden. De organiserende stichting wii het festival gedurende drie jaar in Den Haag houden, met een mogelij ke verlenging van twee jaar. Daarna zal een andere stad worden gezocht om nieuw publiek voor theater te interesseren. Het festival had de af gelopen jaren in Rotterdam plaats, maar moet daar weg. De stichting heeft verder het voornemen het fes tival aansluitend ook in Brussel of Antwerpen te houden. Daarover is nog overleg. Het festival wordt gefinancierd door het definitief beëindigen van de subsidie aan het Holland Festi val. Volgens het college zijn er on voldoende mogelijkheden het Hol land Festival in Den Haag een eigen gezicht te geven. Het college wijkt af van het advies van de commissie Haags festivalbe- leid. Deze commissie heeft enkele maanden geleden geadviseerd de subsidie van het Holland Festival toe te voegen aan het budget van het Holland Dance festival. In het najaar komt het college met een na der oordeel over de positie van di verse dansfestivals in Den Haag. Leiderdorper wint schilderwedstrijd LEIDEN - In de Hooglandse Kerk vond gistermiddag de prijsuitrei king plaats van de Rembrandt- schilderwedstrijd 1990. Uit de vele inzendingen rond het thema 'Lei den' koos de vakjury, bestaande uit mevrouw R. Riethoven eti de heren Fer Hakkaart en Bert Kienjet, zeven winnaars. De eerste prijs (een be drag van 750,-) werd toegekend aan J.C. Lampe (jonge vos) uit Lei derdorp voor zijn werk "Annie's verjaardag - met volle kracht voor uit", vanwege de originele weerga ve van een bruisend stukje Leiden. De tweede prijs ging naar twee stadsgezichten van de Leidse schil der A. Maaskant, die geprezen werd om zijn vakmanschap en ingetogen heid. Mevrouw M.J. Veerman-Jan- sen uit Leiden ontving de derde prijs voor haar twee schilderijen, voorstellende de Zijlpoort en "Ach tertuinen in de Merenwijk". Onafhankelijk van de vakjury kwam een persjury bijeen om een aanmoedigingsprijs toe te kennen bestaande uit een bedrijf in een ate lier in de Oostenrijkse plaats Ehr- wald, aan de voet van de Zugspitze. De keuze van deze jury, gevormd door Inge Lemmerzaal (Nieuws- week), Narfcy Stoop (Leidsch Dag blad) en Ronald Veeren (De Leide- naar) getuigde van grote eensge- zinsheid met de andere drie jury-le den, want opnieuw ging de eer naar J.C. Lampe, vanwege de originele opvatting en de dynamische uitwer king vna het thema 'Leiden'. Leiden Koninklijk Penningkabinet - Rapenburg 28. 'Geld van het Koninkrijk', Nederlands geld van 1814-1990, t/m jan '91; di. za. 10-17 uur. zon- en feestd. 12-17 uur Rijksmuseum van Volkenkunde - Steen straat 1, tentoonstelling 'Schilderkunst uit Bali, t/m 19/8; di t/m za 10-17 uur, zo 12-17 Rijksmuseum van Geologie en Mineralogie - Hooglandse Kerkgracht 27. Milieu-ten toonstelling EEG. tot eind sept; ma t/m vr 10-17 uur, zo 14-17 uur. Pesthuis - Pesthuislaan, 'Dinosauriërs in Leiden', 8 verschillende soorten dino sauriërs op v/are grootte, t/m 28/10; dag. '10- Universiteitsbibliotheek - Witte Singel 27, 'Doorgaens verciert met kopere platen', Ne derlandse geïllustreerde boeken uit de ze- 't Huys Benee - Nieuwe Rijn 3, permanente tentoonstelling van werk Leny Noyen, vr 14- 16 uur en za. en zo. van 12-16 uur. Het Achterhuis - Nieuwe Rijn 38, permanen- Signaal, Studio voor Vormgeving - Groenesteeg 10, ontwerpers en vormge vers tonen diverse ontwerpen, tevens pre sentatiemappen, do 12-21 uur, vr 12-18 uur, za 12-17 uur. n Oever, nadere informatie ti Sociëteit Quintus - Korte Mare 34, tentoon stelling van leden van Quintus in de vorm van schilderij, druk, foto, tekening of beeld. Atelier Jeanmarie Mersman - Oude Rijn 89, Frank Borst, Robin Akkerman en Jean Ma rie Mersmans, verschillende technieken, el ke eerste zondag van de maand open. Onderzoekcentrum Sturing en Samenle ving - Maresingel 3, Dimitros Xanthopoulos: tekeningen, schilderijen en keramisch werk, t/m 12/7; geopend tijdens kantooruren. Galerie Time is Art' - Nieuwstraat 10, Peter de Ru: abstrakte portretten, t/m 15/7; ma t/m vr 12-17 uur. za en zo 11-16 uur. Galerie Bleijenberg Breestraat 113, Bernie Autsema met olieverven, t/m 7/7, di t/m za 9- 18 uur, do 9-21 uur, eerste zondag van de maand 12-17 uur. Galerie Amber - Hooglandse Kerkgracht 8. miniaturen uit Kishangarh Art Centre, en aardekleurige kommen en schalen van Jan van Houdt, t/m 19/8. De Waag - Aalmarkt, 'Waagstuk '90', expo sitie van acht Leidse galeries, t/m 15/7; ma t/m vr 12-17 uur, za en zo 11-16 uur. Leiderdorp Gemeentehuis - Statendaalder, expositie van leden van de Kunstkring Leiderdorp, t/m 12/8; ma t/m vr van 9-17 uur. woe ook van 18.30-20 uur. Lisse Museum voor de Bollenstreek - Heereweg 219, permanente tentoonstelling, elke eer ste zondag van de maand rondleiding om 14 en om 15.30 uur. Noordwijkerhout Bibliotheek - Herenweg, Heide Westheide met aquarellen en Doris Lorenzen met kera miek, tot 28/8; tijden openingsuren van de bibliotheek. Oegstgeest De Beukenhof - Terweeweg 2-4, Zomerex- positie: 'Beelden in de Tuin 1990', werk van Mattheus Germann, Helen Nagel en Joke Crul, tot 1/9; ma t/m vr van 10-12 uur en van 15-18 uur. Het Don Kozakkenkoor vanavond in de Hooglandse kerk. (fotop.r.) Rijnsburg Genootschap Oud Rijnsburg - Oude Vliet- weg 6, permanente tentoonstelling 'De an dere Middeleeuwen'; thema tentoonstelling: "Wintersalon van Oost Europese kunste naars, een brug tussen Oost en West', vr. 19-21 uur, za. 10-16 uur. Voorschoten Galerie Mercedes - Voorstraat 35b, Mare Jonc: Landschappen en naakt In olieverf, t/m 7/7; wo en do 13-17 uur. vr en za 11-17 Klassiek Het Don-Kozakkenkoor vo&n vwiavuiiu composities uit de rijke volksmuziek-cultuur van het Oude Rusland uit in de Hooglandse kerk. aanvang 20.00 uur. De Amsterdamse organist Dick Koomans treedt morgenmiddag op in de Hooglandse Kerk, aanvang 13.30 uur. juli, in de Pieterskerk vijf uitvoeringen gege ven van de muziek-produktie Praagse Zo mer. Tsjechische muziek (Martinu, Sme- tena, Janacek en Dvorak) en poëzie (Kun- dera, Seiffert en Havel) worden ten gehore gebracht. Aanvang: 22.30 uur. Warmond Het Oude Raadhuis - Dorpsstraat 36, weef sels van Lon Blom, beelden van Corrie de Jong, t/m 11/7; di 19-21 uur. wo 14-16 uur. do, za en zo 14-16 uur. Galerie de Pomp - Dorpsstraat 38. keramiek van Adrana H M. de Lange van Dijk, ab stracte gouaches van Mieke van Oostrum en Julie de Boer, t/m 12/7, di 19-21 uur, woe 10-12 en 14-16 uur. do. za, zo 14-16 uur. Kleurthema in de werkkamer is groen- /blauw. Leiden Micro-Theater wo 10, do 11, 21.00 uur; Experimentele Theatergroep 'Eccentric Steady Stand' m 'Haarlemmerstraatrapsodie', met Peter de Groot, Kim van der Heijden, Jaap Metzlar en Astrid Vlasman, regie en tekst: Klaas Bol huis. Amsterdam dam. Bebop Night met o.a. Clark Terry/Bob Brookmeyer Quintet, Johnny Griffin Quartet, Harper Brothers e.a. za 7, 20.00 uur; Salena Jones Her Quartet, Astrud Gilberto en haar band. ma 9. 20.00 uur; James Williams Quartet. Astor Piazolla and Salzburg String Quartet, di 10. 20.00 uur; Ladies of the Blues met Dee Dee Bridgewater en Nina Simone. Concertgebouw vr 6, 20.00 uur; Int. Jazz Festival Amster dam. Gershwin Night met o.a. Scott Hamil ton Quintet, Staphane Grappelli Trio en Toots Tielemans Trio, za 7. 20.00 uur; Piano Night met Kenny Draw Trio, Michel Legrand Trio en Ahmad Jamal Trio. di 10, 20.00 uur; Tribute to Norman Granz. Jazz at the Philharmonic met Benny Carter. Clark Terry en vele anderen, zo 8, 14.15 uur; Radio Philharmonisch Or kest olv Kenneth Montgomery, mmv Ana Maria Vera (piano), werk van Beethoven, Mozart en Tsjaikowsky. ma 9, 20.15 uur; Amsterdamse Bachsolis- ten olv Thomas Hengelbrock, mmv Jaap van Zweden (viool), werk van Purcell, Bach, Hëndel en Vivaldi. wo 11. 20.15 uur; Jean-Yves Thibaudet (piano), werk van Brahms en Rave'. Genty: 'Op drift', choreografie: Mary Under wood. Stadsschouwburg vr 6. za 7. 20.15 uur; Bovenzaal. Horizon Theater: 'Duet for One', engelstalig toneel stuk, met Gabrielle Clark en Wilkie Collins. J

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1990 | | pagina 23