Het pop-feminisme van Kirsty MacColl TELEVISIE TOEGELICHT POP Karakterloos Protest songs Scherpe kantjes Net iets te iel PAGINA 34 RADIO-TV IN HET WEEKEINDE G'oud en nieuw Presentator Frank Masmeijer van 'het NCR V-programma G'oud en Nieuw blikt in Ponypark Slagha ren terug op de laatse acht afleve ringen. Zo worden de Sisters nog eens van stal gehaald voor het zin gen van een ABBA-medley, en musiceert René Froger samen met ouders Bolle Jan en Mien. Masmeijer zegt met veel plezier terug te kijken naar de serie showprogramma's. Vooral het 'op de motor zitten met Rob de Nijs' schijnt een onuitwisbare in druk op hem te hebben gemaakt. Ook is de presentator vol lof over producers Theo Smit en Remder Richters: "Het valt lang niet mee om midden in de zomer een showprogramma te maken van zo'n kwaliteit". (Zat, Nederland 1, 20.21 uur) Film 1 De zaterdagavond op Nederland 2 wordt gevuld door Veronica. Maar de 'vulling' stelt weinig voor: weer veel buitenlandse se ries, plus aflevering 9 van een in formatieprogramma over wijnen. En verder Nederland-Muziek land, dat zich ditmaal afspeelt in België. Daarin zijn te zien en te horen: Imca Marina, Rob de Nijs, Gerard Joling, Dennie Christian, Selena, Soul Sister, Avenue en Clouseau. De presentatie is in handen van Erik de Zwart. (Zat, Ned. 2, 21.20 uur) Film 2 Vijf minuten na middernacht neemt de AVRO de uitzending van Veronica op Nederland 2 over. Als nachtfilm wordt ver toond de Amerikaanse speelfilm Edge of Doom (1950), naar de ro man van Leo Brady. Het is het trieste verhaal van Martin Lynn, die na zijn vaders zelfmoord sa men met zijn moeder in armoedi ge omstandigheden achterblijft. Kommer en kwel dus, vooral als moeder ook nog overlijdt. Lynn eist van de kerk een stijlvolle, gra tis begrafenis voor zijn moeder, maar pastooi weigert. Lynn slaat de pastoor met een kruisbeeld neer. De ellende begingt pas goed als hij ook nog verdacht wordt van een roofoverval op een bio scoop.... (Zat, Nederland 2, 0.05 uur). aantal indrukwekkende creaties neer. De NOS zendt de komende vijf zaterdagavonden een Craw- ford-cyclus uit. De keuze van de openingsfilm, The Woman' van regisseur George Cukor, is ietwat curieus, omdat de ster slechts vier scènes meespeelt. Het is het ver haal van een brave rijke dame (Norma Shearer), die met lede ogen moet toezien hoe haar echt genoot wordt ingepalmd door een geraffineerde, keiharde parfum- verkoopster (Joan Crawford). De film speelt zich volledig af in schoonheidssalons, mode-zaken en rond theekransjes. De film staat bol van smakelijke en spitse dialogen, overtuigend gespeeld door de twee actrices, die elkaar ook buiten de set niet konden luchten of zien. (Zat, Nederland 3, 20.29 uur). Talkshow Driehoeksrelaties, trouwen om geld, de Ku Klux Klan. Dit zijn enkele van de hoogst (onsmake lijke onderwerpen uit de 'Oprah Winfrey Show', de Amerikaanse talkshow die de VARA vanaf van avond wekelijk gaat uitzenden. Het programma is op dit moment één van de best bekeken en hoogst gewaardeerde shows op de Amerikaanse televisie. In het eerste jaar kon de vijfendertigjari- ge presentatrice Winfrey al drie Emmy Awards mee naar huis ne men. Vorig jaar werd een vierde aan de verzameling toegevoegd. Vanavond krijgt het Nederlandse publiek een studiogesprek met acteur Tom Cruise voorgescho teld. Als pikante omlijsting is de zaal volgestouwd met uitzinnige Cruise-fans. (Zon, Nederland 1, 20.30 uur) Film 4 Drachenfutter' heet de Westduit- se speelfilm die de VPRO uit zendt. Regisseur Jan Schütte ver wierf met de film een aantal be langrijke internationale prijzen, waaronder de trofee van de film critici op het festival van Venetië. De Pakistaanse vluchteling She- zad wacht in Hamburg op erken- ning van zijn politieke status. On- dertussen verkoopt hij 's nachts rozen in restaurants en kroegen. Hij vindt een baantje als borden wasser en bereider van soepen in een Chinees restaurant. Samen met kelner Xiao koestert hij een grote droom: samen een restau rant beginnen. (Zon, Nederland 2, 20.10 uur) Documentaire Kermisfamilies, binnenvaart schippers en werknemers van in ternationale bedrijven reizen doorgaans nogal wat af. Niet af en toe, maar jaar in, jaar uit. Voor de driedelige RVU/Educatieve Om roep- documentaire 'Het werk neemt je mee', brachten camera man Didi Klaassen en program mamaker Kees Boas de conse quenties van zo'n reizend bestaan in beeld. De makers trokken een tijdje in bij drie gezinnen en volg den hen in hun dagelijkse bezig heden. Vanavond de belevenis sen van binnenvaartschipper Sei ne en zijn gezin. De serie is eerder in 1987 uitgezonden. (Zon, Neder land 3,18.00 uur) Rijnland TV Omroep Rijnland heeft van het bezoek van George Bush aan Lei den een televisieregistratie ge maakt, die zaterdag en zondag (18.00 uur) wordt uitgezonden. De Bush-uitzending wordt op zater dagavond gevolgd door een ver slag van de die dag gespeelde hal ve finale in het Heineken Noord- zee-tennistoèrnooi. Op zondag avond wordt de finale daarvan uitgezonden. Film 3 Actrice Joan Crawford maakte veel furore in de jaren veertig. 'Glamour queen' Crawford bezat geen uitgesproken veelzijdig ac teertalent, maar zette toch een Jeremy Brett als Sherlock Holmes (I) en David Burke als dr. Watson zijn de hoofdrolspelers in de serie 'The adventure of Sherlock Holmes waarvan de NCRV vanmiddag een aflevering uitzendt. (Zat, Ned. 2, 16.13 uur) troto anpi Bijdragen: Herman Joustra, Wim Koevoet, Paul van der Kooij en Erna Straatsma Elisa Waut - 'Bloom bloom' (Ario- la) Drie Belgen groep Elisa Waut. Genoemd naar zangeres Elsje Helewaut, aangevuld met Hans Helewaut en Chery De- rijcke. In 1985 debuteerde de band met een wonderschone titelloze mi- ni-lp met daarop slechts zes num mers. Strakke enigszins kille synthi-pop met op de voorgrond de warme, sensuele stem van Elsje. Een stijlvolle combinatie die het prima deed. Twee jaar later ver scheen de opvolger 'Commedia'. Wederom een staaltje vakman schap, ditmaal koos het trio voor wat meer snellere nummers. 'Bloom bloom' is de derde lang- speler van Elisa Waut. Elf songs die in tegenstelling tot het werk op de vorige albums een stuk commercië ler klinken. Elisa Waut schreef eerst meer chansons dan songs, nu meer hits dan songs, noemt platenmaat schappij Ariola zoiets. Het stijvolle, elegante geluid van Elisa Waut - vaak omschreven als de Belgische Sade - is hierdoor groten deels verdwenen. De instrumenta tie is uitgebreid met een groep bla zers en de juist zo kenmerkende stem van Elsje heeft niet langer de hoofdrol. 'Bloom bloom' is een vlot en vrolijk album dat veel minder ruimte biedt aan het oude, warme, een beetje jazzy geluid. 'Let's have babies', 'In search of the new me', 'Cool in cold weather' en 'Stevie' zijn hierop gunstige uitzonderin gen. Maar in de overige sfengs heeft de erotiek plaats gemaakt voor weliswaar vlotte, maar karakterloze muziek. E.S. Het nieuwe album van Prefab Sp rout is eigenlijk een oudje, opgeno men en gemixed in september 1985. Aanvankelijk zou het als een ca deautje voor de fans dienen, bij de 'Two wheels good'-tour', dat jaar. Toen de groep met 'When love breaks down' scoorde, was platen maatschappij CBS bang dat een overlappende release verwarrend zou zijn en werden de twaalf num mers opgeborgen. En toen ging het mis. De nodige 'Protest songs' verdwenen en ein digden als bootleg. Na het nodige overleg besloten management en platenmaatschappij dat het album op lp, cd en cassette uit te brengen, maar dat er absoluut geen promotie komt. De groep neemt in de studio het nieuwe album 'Jordan: the co meback' op, en is wederom bang voor verwarring. En dat is jammer. De helft van de nummers is goed tot uitstekend. 'Tiffanys', "Wicked Things' en 'Life of surprises' zijn popjuweeltjes met Elisa Waut: ...erotiek verdwenen zeer functionele gitaar-, toetsen- en harpgeluiden. 'The world awake' is in al zijn eenvoud een regelrecht hit kandidaat. De teksten stemmen tot nadenken en een stemmige grijns: 'Just say you were happy, as happy would allow'. En: 'Now everybody wears the look of the child who wants to marry you. Who, knocking proudly on your door, was greeted by your pretty wife'. Zo mag iedereen van mij protes teren. De laatste paar nummers zijn minder. Daar is de treffende sober heid van de goede nummers omge slagen in kaalheid, zijn de melodie tjes aan de magere kant en klinkt al- leskunner Paddy McAlloon wat ge forceerd. P.vd.K Afgaand op de soloplaten die zijn verschenen van de leden van de in 1980 uiteengevlogen Eagles, draai de deze legendarische westcoastfor- matie vooral op de creativiteit en bezieling van drummer/zanger Don Henley. Zijn voormalige collega Glenn Frey moet zijn eerste behoor lijke soloplaat nog afleveren, van anderen horen we al jaren niets en Joe Walsh is nooit een echte Eagle geweest en moet in dit verband dus buiten beschouwing worden gela- The end of the innocence' is Hen ley's derde album en het is het beste want meest consistente geworden. De vorige twee waren ook al sterk maar Henley raakte er af en toe zelf verstrikt in zijn eigen extremiteiten. De zanger die al tijden niet meer drumt, bijgestaan door enige Toto leden, Tom Petty's Heartbreakers en Danny Kortchmar, begint op zijn derde plaat met de titelsong:' een fraai lied met hitpotenties vol zelf bezinning, opgetuigd met het uit duizenden herkenbare pianospel van Bruce Hornsby en afgerond met een vakkundige 6axsolo van Wayne Shorter. Daarna gaat er in twee stukken flink de beuk in. Henley heeft geen enkele moeite om er bovenuit te blijven komen, ondanks dat zijn stem veelvuldig de hogere registers "Pure popsongs, dat is wat ik wil maken. Vaak hoor je liedjes die helemaal niets voor stellen en die men dan met een slimme produktie nog wat probeert op te kalefateren, maar daar doe ik dus niet aan mee. Ik wil popsongs schrijven die des noods helemaal geen begeleiding nodig heb ben. Die je op straat kunt fluiten of onder de douche kunt zingen." Voor het eerst in tijden heeft de Engelse Kirs ty MacColl weer eens een album vol pure pop songs gemaakt. Het is bijna acht jaar geleden dat ze een hit had met de 'pure popsong met de pure poptitel' bij uitstek: 'There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears He's Elvis'. Deze week verschijnt de Kinks-cover 'Days' op single. Een eerbetoon. Want Ray Davis is toch wel de klassieke Britse songschrijver, meent de zangeres. Kirsty maakte de plaat samen met Steve Lillywhite, die behalve een der befaamdste pro ducers ter wereld (U2, Simple Minds, Rolling Stones, Peter Gabriel, etc.) ook haar echtgenoot is. En met ex-Smiths gitarist Johnny Marr, die zich tot een van de opvallendste duizendpoten in de Britse pop aan het ontwikkelen is. 'Kite', zoals het album heet, blijft echter een Kristy MacColl-plaat, niet in de laatste plaats door haar vlijmscherpe teksten, waarin ze afrekent met een fors aantal clichés over de man-vrouw rela- tie, die door nogal wat hitparadeliedjes in stand gehouden worden. "De liefde die in de meeste van die top-40 dis co-plaatjes bezongen wordt heeft niets, maar dan ook helemaal niets met reële relaties te ma ken. 'Love' is in die liedjes altijd kasteelroman liefde". "Luuuuwvw". Kirsty spuugt het woord uit alsof het een mierzoete stroperige substantie betreft. „Maar er zitten heel wat meer aspecten aan een relatie en ook aan een liefdesrelatie." Liedjes als 'Innocence', 'No Victims' en Don't come the Cowboy with me Sonny Jim!' zijn lovesongs met een zelfbewuste vrouw in de hoofdrol. In 'Fifteen Minutes' - de titel refereert aan het beroemde statement van Warhol - be zingt ze de mensen die hun hele relatie- en sex- leven aan de grote klok hangen om maar in de krant of een paar minuten op tv te komen. "Then there's always the cash. Selling your soul for some trash." De thematiek van het prachtige liedje 'What Do Pretty Girls Do?' is al niet veel anders. "Veel mannen pikken jonge modellen op, pronken er vijf of tien jaar mee en dumpen haar dan weer om een nieuwe piepjonge vlam aan de haak te kunnen slaan. Ik schrok er zelf van toen ik merkte hoeveel vrouwen zich door de song aan gesproken voelden". Toch wil Kirsty zichzelf geen feministe noemen. "Ik heb mij persoonlijk nooit achtergesteld gevoeld als vrouw en ik heb ook geen spandoek nodig om te laten zien wie ik ben. Ik denk dat vrouwen door hun handelen hun eigen feminisme kunnen bewerkstelligen". Kristy's vader is de Schotse folksinger en songschrijver Ewen MacColl, die ooit de ever greens 'The first Time ever I saw Your Face' (Roberta Flack) en 'Dirty old Town' (Dubliners, Pogues) schreef. Ze groeit op bij haar moeder Jean MacColl, die van Ewan scheidt als Kirsty nog heel jong is. Van de lagere school en een paar jaar kunstacademie neemt ze behalve een behoorlijke taalvaardigheid de overtuiging mee dat ze songschrijfster en zangeres wil worden. Op haar negentiende is het zover en maakt ze haar eerste plaat. Twee jaar later scoort ze met haar eigen klassieke 'Chip Shop'. Er volgen nog wat kleinere hits, waaronder een prachtige co ver van Billy Braggs 'A new England'. Daarna wordt het wat stiller. Kristy trouwt met produ cer Steve Lillywhite. Het paar krijgt twee zoons. En Kristie is vooral als gastvocaliste te horen op de platen die Steve produceert, zoals albums van The Pogues en 'Dirty Work' van The Rol ling Stones. "Die Stones-sessie stelde eigenlijk niet zoveel voor. Iedereen die in de studio was werd erbij gesleept om wat koortjes te zingen, ook Bobby Womack en zo. Maar ik vind het wel leuk, dat sessie werk. Je bent nooit zo gespannen als bij het maken van je eigen platen". Ze is zelf ook veel te rusteloos om erg lang aan haar eigen album te werken. Kite - Engels voor 'vlieger', "Een positieve titel omdat een vlieger kleurrijk boven alle troep uitstijgt." - werd in een dag of tien bijna 'live' opgenomen. "Dat mijn man Steve de plaat heeft geprodu ceerd is heel gemakkelijk. Hij is op zijn best met musici die hun eigen songs schrijven, zoals ik. Hij hoeft ook niet diplomatiek tegen me te zijn, zoals tegen andere artietsen die hij niet zo goed kent. En dat bespaart een hoop tijd. Kijk, als het professioneel tussen ons niet zou klikken, dan zouden we het nooit gedaan hebben, want ons huwelijk mag er in geen geval onder lijden. En een bijkomend voordeel is dat je elkaar weer eens ziet. Want Steve heeft het zo ontzettend druk, dat dat ook een schaars goed is". PETER BRUYN smÊËËÊSHmiÈÊÊÈiËgËmÊËÊmËsaÊÊBm Horizontaal: 1. rivier, 6. smal gedeelte, reep, 9. slagader, 10. smaakgewaarwording, 12. ne velig, 15. heldendicht, 16. lage temperatuur, 19. gevoelig, zacht, 20. vis, 21. hagedis, 25. vereerd symbool, 28. wat over blijft, 29. vervelend, 30. draad v. elektr. geleiding, 31. spellei- ding, 32. stuk gereedschap, 34. gelijk aan waarde (handelst.), 35. gebeurtenis, 37. giftslang, 40. eetbare wortel, 43. berouw, 46. pl. in Zwitserland, 47. oud-Ger maans schriftteken, 49. voor treffelijk, 50. bloemruiker, 51. lofspraak, 52. toestand v. onze kerheid, 53. ongevulde ruimte. Verticaal: 2. uitstapje, 3. malle jan, 4. plaats waar iets verhan deld wordt, 5. eentonig geluid, slag, 6. bij elkaar, 7. stilte, 8. brandstof, 10. stapel, grote hoe veelheid, 11. beëdigd vertaler, 13. tijdelijke verblijfsplaats, 14. opzoekt. Toch kunnen Henley s rockers mij niet geheel bekoren. De gitaren gieren te weinig en de drum mer houdt zich te veel in. Het effect is veel geschreeuw, weinig wol. Henley en Kortchmar hebben dit èuvel bij de produktie geprobeerd ongedaan te maken maar dat is niet volledig gelukt. Bij de Eagles deed zich hetzelfde probleem voor. Mijn voorkeur blijft dan ook uit gaan naar de wat rustigere, melan cholieke stukken, zoals 'New York minute' waarin hij de scherpe, dikwijls cynische contrasten van het grote stadsleven bezingt. Hen ley waant zich er een desperado. Ht beste ruige stuk is 'If Dirt were dol lars'. Tekstueel is Henley hier zeer goed op dreef. Henley zal bij veel mensen bekend zijn om zijn be schaafde, aan de liefde gewijde bal lades, waarin hij met de Eagles gros- sierde. Ook op deze plaat staat de liefdesrelatie centraal. De scherpe kantjes zijn echter intact gelaten. I W.K. Zou het z'n debuutelpee zijn ge weest, dan had je er het etiket 'be loftevol' op kunnen plakken. Maar van Pete Townsend, de gitarist met de 'propellorslag' en de zanger met de nasale stem, mogen we toch wel wat meer verwachten. 'The iron man', zijn laatste creatie, is zeker niet slecht te noemen maar valt in het niet bij 'White city', 's mans voorlaatste plaat. •Townsend heeft in dit geval voor een geheel andere benadering geko zen en presenteert ons een heuse musical waarvoor het gelijknamige kinderboek van Ted Hughes de ba sis vormt. Het verhaal tussen de ontluikende vriendschap tussen de boerenzoon Hogarth en een robot, geprogrammeerd om elke machine te vernietigen die een bedreiging vormt voor de mensheid. Hij vreet dus ook allerlei militair materieel ('I eat heavy metal'). Helaas, de muziek kabbelt te veel voort, kent te weinig hoogtepunten. Meer achtergrond- dan voorgrond- muziek. Toch zijn hier en daar nog wel wat aardige momenten te be speuren. Vooral wanneer de oude bluesfiguur John Lee Hooker (die de rol van de robot speelt) zijn strot opendoet. Nina Simone en Roger Daltrey hebben ieder ook hun rol len. Een eervolle vermelding ver dient Simon Phillips, de meester- drummer die ook op deze plaat weer voor een smaakvolle en swin gende ondersteuning komt. Maar het is allemaal net iets te iel. Nee, 'Tommy', die 'andere' musical waaraan Townsend destijds een grote bijdrage leverde, is van een heel ander kaliber. H.J. gewicht, 17. te eniger tijd, 18. opzwellen, 22. slot, afloop, 23. Grieks eiland, 24. gebergte in de S.U., 25. verschil tussen bruto en netto, 26. kunstgoud, 27. uit gelezen gezelschap, 33. vol doende gekookt, 34. bedrag, 35. deel v.e. riem, 36. ijver, 38. vol leven, 39. afzetsel v. verbran ding, 40. klepper, 41. bloedge ver, 42. schermwapen, 44. sier- vogel, 45. vrouwelijk dier, 47. ankerpl. voor schepen, 48. vo- gel woning. □BBBBQ Q .aSCQDQ ar qi o ia ^G a BaaaiajQEDH id 0r ^BQEiHQr ^0 Q 0k. Air B EffiHB BSE S0HS DQBBmlioaciad!aaa a nr^Qk ia a B Ek. iQQQDQk ja B ei BQQdvaaoBBa a Bk ar b ia ja maandS' a laaaaaa i de Leidsch Dag blad-handdoek zijn: A.N. Peters, Lupinetuin 8, Leiden en J. v.d. Berg-Kortekaas, Koekoeklaan 12, Noordwijkerhout. De prijs wordt de winnaars toege zonden. Oplossingen onder vermelding van 'Puzzel' voor donderdag op briefkaart of in een enveloppe zen den aan: Redactie Leidsch Dag blad, Postbus 54, 2300 AB Leiden. ZATERDAG Radio 1 na 18 uur TROS: 18.07 Coulissen. NOS: 19.02 Een zomeravond in 1956. 22.02 Metro's music. 23.05 Met het oog op morgen. KRO: 0.02 Een- Radio 2 na 18 uur KRO: 18.04 Ouartier Latin. 18.15 Levenslief en levensleed. 19.03 KRO's country time. 20.00-7.00 Zie radio 1. Radio 3 na 18 uur NOS: 18.04 Driespoor. NCRV: 19.03 Koploper. 20.03 Harro de Jonge, met om 20.03 Elpee pop special: 21.03 Elpee- en CD pop; 22.03 Country style. 23.03-24.00 Late date. - Radio 4 na 18 uur NOS: 18.00 Nws.VOO: 18.02 Avondstemming. NOS: 20.00 Nws. r: Camera Obscu- Radio 5 na 18 uur NOS: 18.00 Nws. EO: 18.10 lyi ha- berler (Goed nieuws). 18.25 Kayen Rasja (Er is hoop). IOS: 18.40 Ara bisch progr. NOS: 19.00 Progr. voor buitenl. werknemers. EO: 20.30 Laat ons de rustdag wijden. 21.15 Reflector. 21.30-22.00 Popu laire orgelbespeling. OMROEP RIJNLAND 11.00-12.00 Oegstgeest Lokaal 12.00-13.00 Hindoestaans/Suri- VLOK KATWUK 09.00-10.00 muziekprogramma met Hans Susan 10.00-11.00 Informatief, nieuw: en actualiteiten 11.00-13.00 'Jongerensoos', jon gerenprogramma 13.00-14.00'Groeten en verzoe ken', populair verzoekplatenpro- gramma 14.00-15.00'Het blijft Hollands', muziekprogramma 15.00-17.00 'Sport', met o.a. voet bal en duivesport ZONDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 7.02 KRO's ontbijtshow. 7.53 Ter overweging. EO: 8.05 Groot nieuws. VOO: 9.02 Tour de France extra.TROS: 10.02 Wegwezen. VARA: 11.02 VARA Radio 1 zonda geditie. NCRV: 13.05 Hier en Nu. NOS: 14.02 Radio Tour de France. Radio 1 na 18 uur 18.02 Meer over minder op zondag. VPRO: 19.02 The Groove Juice Special. AVRO: 20.02 Toppers van toen. NOS: 21.02 Play it again. 22.02 Now's the time. 23.05 Met het oog op morgen. TROS: 0.02 TROS Nachtwacht; 6.02-7.00 Een goede morgen met Ron Brandste den Radio 2 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. VARA: 8 02 Vroege Vogels. 10.02 Tony van Verre ontmoet Josephs Men- dels (5). AVRO: 10.30 Muziekmo- zaïek. 12.02 AVRO Muziektheater. 13.02 AVRO's radiojournaal. 14.02 Nederlands op AVRO 2. 15.02 Mu ziek met Meta. 16.02 Zomerradio. Radio 2 na 18 uur 18.02 Per Modulatie. 19.02 Leuter- koek en zandgebak. 19.10 dio.1. Radio 3 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 8.02 Heksennest, dorp der dorpen. 9.02 Zin in pop. 10.02 De wakkere wereld. 12.02 KRO-miniparade. 13.02 Het weeshuis van de hits. 15.02 Tijd voor toen. 16.02 KRO's Zalige Liefdeslijn. Radio 3 na 18 uur 18.02 KRO's Hitweek. 19.02 Pop- eye. 20.02 Radio Thuisland. 21.02 KRO's koele korridor. 22.02-24.00 Op sl&g van maandag. NOS° a.OONw? am H-Vier. 9.00 Onder de Groene Linde. 9.15 Musi- ca Religiosa et Profana. 9.55 Pro- gr.-overz. 10.00 Nws. KRO: 10.02 Eucharistieviering. NOS: 11.00Zo- meracademie 1989: Nederlandse Mozartweek 1989. 13.00 Nws. 13.02 Opera Matinee. 14.00 We reld muziek concours 1989. 16.00 NOS Jazzgeschiedenis. 16.30 Dis- kotabel. Radio 4 na 18 uur 18.00 Nws. TROS: 18.02 Continu Klassiek. 20.00 Nws. NOS: 20.02 Specialiteiten ia carte.22.00 Ka merconcert: Orlandofestival 1988. 23.00-0.00 Finale. Radio 5 voor 18 uur bericht. 9.00 Nws. NCRV: 9.02 Woord op zondag. 9.30 Te deum laudamus. NOS: 9.55 Waterstan den. IKON: 10.00 Zo moet het kun nen. 10.10 Kerkdienst. 10.58 Wilde Ganzen. 11.00 De andere wereld van zondagmorgen. NOS: 12.00 Nieuws. VOO: 12.05 Het zwarte gat. 14.00 Radio Romantica. 16.00 Bodylijn. NOS: 16.55 Mededelin gen en schippersberichten. IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58 Wilde Ganzen. Radio 5 na 18 uur NOS: 18.00 Nieuws. IKON 18.10 Liturgie en kerkmuziek. IOS: 18.40 De onbekende Islam. NOS: 19.00 Programma voor buitenlandse FEDUCO/NOS: 21.20 Medelan ders Nederlanders. NOS: 22.10- 22.40 Jazz uit het historisch archief. LOKALE OMROEP ALPHEN 20.00-21.00 Alphens Nieuwsma- ll .00-22.00 Sportcarrousel RADIO WEST 09.00-11.00 Arie op muzieksafari met licht klassieke verzoekplaten. 11.00-12.00 Opus 88.4, klassieke muziek uit de verzameling van gastpresentatoren uit de regio. 12.00-13.00 Muziek met een mooie M. geschikt voor de vroege zondagmiddag. 13.00-14.00 Rood Wit Blauw met Zuidhollands ranaje. veel wielrennen e OMROEP RIJNLAND 10.30-11.00 Radio Gezondheid 11.00-12.00 Sassenheim Lokaal 12.00-13.00 Noordwijkerhout Lo kaal 13.00-14.00 Lisse Lokaal 14.00-18.00 Sport 18.00-19.00 Warmond Lokaal 19.00-22.00 Rijnland Royaal MAANDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. NCRV: 7.04 Hier en nu. 7.15 Het Levende Woord. 7.22 Lichte muziek. NOS: 7.30 Nws. NCRV: 7.33 Hier en nu. 8.30 Nieuwsoverzicht Hier en Nu. 8.32 Maandagmorgen magazine. (9.30, 10.30 en 11.30 Nieuwsover zicht Hier en Nu). 12.06 Boer en tuinder. 12.30 Nieuwsoverzicht Radio 2 voor 8 uur NOS: elk heel uur nieuws. TROS: 7.04 Een goede morgen met Ron Brandsteder (8.04-8.15 TROS-Ak- tua). 9.04 TROS Gouden Uren. 11.04 Op Volle Toeren. 12.04 TROS Dierenèingo. 13.04 Tros Ak- tua. 13.15 Tijd voor Tetske. 14.04 Muziek uit duizenden. 15.04 Anita Meyer in Concert. 16.04 Monterey popfestival 1967. EO: 17.04 Rond uit Radiokrant. Rad» 3 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. AVRO: 6.02 De Baas van de week. 9.04 Ar beidsvitaminen. 12.04 Hollands Glorie. 14.04 Toppop Rad». 16.04 Toppop twintig. Radio 4 voor 18 uur KRO: 7.00 Nws. 7.02 Aubade (8.00 Nws). 9.30 Daar word ik stil van. 10.00 KRO-klassiek op maandag morgen: Rondom de revolutie (8). 12.00 Werelmuziekconcours 1989, Kerkrade. 14.00 Mis in A voor de kroning van Karei de Tiende. Che- rubini. Philharmonics Koor en Or kest. 15.00 Wereld Muziek Con cours 1989, Kerkrade. 16.00 In ant woord op uw schrijven - klassiek. Rad» 5 voor 18 uur NOS: 6.30-6.49 Scheepvaart- en marktberichten en uitgebreid weer bericht. 9.00 Nws. 9.02 NOS Spor tief. 9.25 Waterstanden. RVU: 9.30 Het tweede begin. VARA: 10.00 Factor 5, met om 11.00 Berichten van en over ouderen. NOS: 12.00 Nws. HUM.VERBOND: 12.05 Het voordeel van de twijfel. NOS: 13.00 Nws. VARA: 13.10 Faktor 5. met om 13.10 Bericht van buiten en 15.00 Bericht uit het koninkrijk. NOS: 16.30 NOS Kindermagazine. 17.00 Wat een taal. 17.30 Broken arrows, ongelukken met kernwa pens. 17.55 Meded. en schippers berichten. RADIO WEST 06.00- 9.00 Mogge provincie. 09.00-14.00 Speurwerk. 14.00-16.00 Ie wie west weg. 16.00-17.00 Gesprek van de dag 17.00-18.00 Tot Zes met actuali teiten.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1989 | | pagina 36