De wortels van de nederpop blootgelegd Het stukgeslagen racket TELEVISIE TOEGELICHT TV-RUBRIEK sst PAGINA 38 RADIO-TV ZATERDAG 8 JULI 1989 IN HET WEEKEINDE G'oud en Nieuw Het zwaard... Frank Masmeijer presenteert vanavond de zevende aflevering van het NCRV-showprogramma 'G'oud en Nieuw'. In dit program ma zullen als gebruikelijk 'oude bekenden' en nieuwe lichting-ar tiesten optreden. De artiesten die in dit programma verwacht wor den zijn: Justian en Mandy, Rudy Bennett, Rob de Nijs, Eddy Chris- tiani, Mieke en ook The Sisters die hun nieuwe single presente ren. Als 'Nieuwe van de week' is de kleurrijke groep 'Never Ever Getting Girls' uit Arnhem te zien. Natuurlijk kent deze aflevering ook weer een 'Gouwe Kanjer' die zoals gebruikelijk pas in het pro gramma bekend wordt gemaakt. (Ned. 1, zat. 20.20 uur). De VARA zendt het eerste deel van 'Het zwaard van Gideon' uit, een tweedelige film waar het draait om het morele dilemma van Avner, hoofd van de Mossad, de Israëlische Geheime Dienst. Zijn ploeg krijgt opdracht om ze ven terroristen van de Palestijnse Zwarte September-beweging te berechten, die op vijf september 1972 tijdens de Olympische Spe len in München een aanslag pleegde op een Israëlsche ploeg. Met elf sportmensen als gijzelaars probeerden de terroristen te ont komen. Het Duitse leger maakte snel een einde aan deze actie. Daarbij vloeide veel bloed, waar onder dat van alle atleten. Ir. 'Het zwaard van Gideon' een terugblik naar deze wereldschokkende ge beurtenissen. (Ned. 1, zon. 22.40 uur). Op leven en dood Terugblik In 'Op leven en dood', de Veroni- ca-talkshow die wordt gepresen teerd door Koos Postema, wordt vanavond gepraat met priesters, dominees en psychiaters die in hun beroep beslissingen moeten nemen over leven en dood voor anderen. Ze staan mensen bij op de uiteindelijke drempel tussen leven en dood. In de studio vertel len tien mensen het verhaal van hun leven, onder anderen de lijk- verzorger die spreekt met de do den, de psychiater die overlede nen behandelt na de collectieve zelfmoord van een sekte, de man die duivels uitdrijft, de evangelist die zalft en geneest en de bis schop die mensen oproept meer kinderen te nemen. (Ned. 2, zat. 21.20 uur). Boris Godoenov Teleac brengt het eerste deel van de tweedelige historische Russi sche speelfilm 'Boris Godoenov'. De film is gebaseerd op het gelijk namige toneelstuk van de Russi sche schrijver Poesjkin. Boris was rond 1600 Tsaar van Rusland. Hij had een grootse toekomst voor zich, maar door de moord op prins Dimitri, de rechtmatige troonpretendent, was het voor hem niet mogelijk zich staande te houden. Veel dramatiek, liefde, lijden en bloed kenmerken deze periode in Boris' leven. De dra matische en spectaculaire film geeft een gewetensvol en getrouw beeld van de gebeurtenissen, om standigheden en kostuums van het Rusland in de zestiende en ze ventiende eeuw. (Ned. 3, zat. 20.30 uur). De tweede aflevering van 'Fietsen door de jaren '80', een televisie programma van de VPRO, dat te rugblikt op de ontwikkelingen in Nederland in het afgelopen de cennium. Bibliotheken zijn in middels volgeschreven over het levensgevoel van de jaren tachtig: carrière maken mag, trouwen is in, wie links stemt is dom, het tweede huis als levensdoel en he le volksstammen komen zonder gel de dag niet door. Rowan Moore, ex-zangeres van Center fold, toont ons de lifestyle van de jaren '80. Zij spreekt met Jan Kui tenbrouwer, het intellectuele ge weten van de snelle Nederlander, met gezinssociologe prof. Iteke Weeda die de ontwikkelingen in relaties bestudeert en met mode- styliste Lidewij Edelkort. Verder onder meer reportages over de zo genaamde 'nouveaux pauvres', over safe-sex-parties en over het huwelijk. (Ned. 2, zon. 20.10 uur). Talking Heads 'Stop making sense', is een sa menstelling van vier concerten van een van de meest succesvolle Amerikaanse rockformaties van de jaren tachtig: Talking Heads. De film wordt door de VPRO op het scherm gebracht. De concer ten vonden plaats in december 1983 in het Pantages Theater in Hollywood. 'Stop making sense', door de critici omschreven als een van de beste concertfilms al ler tijden, is op een unieke manier opgebouwd: de film begint met een solovertolking door David Byrne van het nummer 'Psycho killer', waarbij hij zichzelf op een kaal podium begeleidt met een akoestische gitaar en een casette- deck. Vervolgens wordt hij bij 'Heaven' bijgestaan door Tina Weymouth en zo verschijnen er bij elk volgend nummer meer bandleden op het podium. (Ned. 2,zon. 21.50 uur). Onze jongens De RVU/Educatieve Omroep komt met de documentaire 'Onze jongens...25 jaar', een verhaal over een drumband waarvan de leden wonen in de St. Augustinu- sstichting in Gennep, een inrich ting voor debiele en imbeciele mannen. De drumband op de stichting luistert alle festiviteiten op, zoals verjaardagen en jubilea. In deze documentaire zien we drie van de leden in hun dagelijks leven, bij uitvoeringen en repeti ties en ook bij hun ledenvergade ring. Tegelijkertijd krijgt de kij ker een goed beeld van de veran derde opvattingen in de zwakzin nigenzorg. Vroeger leefden de jongens en mannen allemaal bij elkaar achter de hekken van de stichting. Inmiddels wonen er al een aantal in Gennep. (Nederland 3, zon. 18.00 uur). De Talking Heads; morgenavond bij de VPRO. De meeste Nederpop- liefhebbers menen dat de oprichting van de Golden Earring in 1961 de grondslag voor de Nederlandse popcultuur is geweest. Voor die tijd hield de jeugd zich vooral bezig met de fanfare en het christelijk koor. Een grote misvatting, volgens musicologe Lutgard Mutsaers. In haar boek 'Rockin' Ramona, een gekleurde kijk op de bakermat van de Nederpop', dat vandaag verschijnt, geeft ze een indrukwekkend overzicht van de muzikale stroming die van 1956 tot 1965 de toon aangaf, maar waar nu bijna niets meer over bekend is: de Indorock. door Monique Brandt DEN HAAG - „Iedereen die ik er over vertelde, reageerde van 'hè, was er dan nog iets voor de Golden Earring?", vertelt Mutsaers. „Toch is de Indorock zo'n vijfjaar lang dé trend geweest. Overal traden in die tijd wel indobandjes op. Ik hoop dat door dit boek de Indorock eindelijk een vaste plaats krijgt in de Neder landse popgeschiedenis". De tientallen Indische bandjes die eind jaren vijftig opkwamen, be stonden uit Indische of Ambonese jongens. Ze speelden voornamelijk bestaande rock and roll- en country- nummers. De stroming was een uit vloeisel van de massale trek van Ambonezen en Indiërs naar Neder land in het begin van de jaren vijf tig- De Indische repatrianten, die meestal vry behoorlijk Nederlands spraken, werden opgevangen in pensions waar ze zich met een uit kering van een rijksdaalder in de week moesten zien te redden. De Ambonezen werden opgevangen in kampen. Zij mochten niet werken, spraken in veel gevallën geen Ne derlands en hadden geen paspoort. De positie van de Indiërs en Ambo nezen in Nederland was niet roos kleurig. Op straat werden ze uitge scholden, of in elkaar geslagen. Dolf de Vries, ex-lid van Black Dynamites: „Als je in de bus zat, mocht je blij zijn dat er iemand maast je kwam zitten. Echt hoor, dat voelde je heel sterk. Als iemand bij de patatboer zei, een patat met een gehakte bal, dan werd hij hard uit gelachen. Soms werd ik zo kwaad dat ik mijn patat naar het hoofd van de patatboer smeet". (Fragment uit Rockin' Ramona). De enige mogelijkheid voor deze jongeren om enigzins te ontsnap pen uit de harde werkelijkheid was de muziek. De Indische jongeren Als ik overdag naar de BBC kijk moet ik vaak aan mijn vrouw denken. Zij kijkt graag naar de BBC, maar houdt niet van sport. De BBC schrikt er desondanks niet voor terug om op de beide zen ders BBC 1 en BBC 2 's middags uren achtereen met sport te ko men. Op de ene zender Wimble don, op de andere zender cricket. Zou je daar ook voor moeten oefe nen, voor cricket? Ik hoor nooit van protesten van Britse kijksters die wel eens wat anders willen dan die domme sport, maar dat komt misschien omdat de overige (commerciële) zenders met iets an ders komen. Ikzelf zet voor Wimbledon bij voorkeur de BBC aan, tenzij het beeld van Nederland 3 beter is, - en dat wil wel eens gebeuren in deze hete dagen. De Britse com mentatoren zeggen voortdurend zinnige dingen over de slagwisse ling die je zojuist gezien hebt, en beperken zich niet zoals Heinze Bakker tot van die algemene kre ten als: 'Nu zal Wilander toch moeten uitkijken', of 'hieruit blijkt toch haar gebrek aan routi ne'. Zodra een jonger iemand een bal uitslaat van een ouder ie mand, gebeurt dat altijd uit ge brek aan routine, hoewel jonger iemand zo'n zelfde bal al sinds haar of zijn zevende jaar tiendui zend keer heeft goed geslagen. Daar word ik wel eens moe van- Zo hoorde ik ook van de BBC waarom Tim Mayotte ('Gentle man Tim') nu eigenlijk zo kwaad was op umpire Frame, die een uit gecallde service van Edberg als nog goedkeurde, waardoor Ed berg in de tie-break met 12-11 voor kwam te staan. Geen van de ver slaggevers in de vijf dagbladen die ik lees hebben dat goed. begre pen, leest u maar even mee: 1. In de zenuwslopende tie break van de tweede set corrigeer de Frame bij een 11-11-stand een 'uit' gegeven service van Edberg. In plaats van het punt over te la ten spelen kwam de Zweed op voorsprong, tot grote woede van Mayotte. 'Gentleman Tim, die zijn reputatie op Wimbledon al niet had waargemaakt door wegens vloeken een boete van ruim ze- venhbonderd gulden te incasse ren, schreeuwde het uit, sloeg zijn racket aan diggelen en verloor, na vier setpoinisprompt met 14-12 in de tie-break. 2. De Amerikaan deed zijn bijn aam van Gentleman Tim' geen eer aan. Gisteren werd al gespro ken over 'Hooligan Tim', omdat hij zijn racket expres aan digge len sloeg. Dat gebéurde nadat de umpire een opslag van Edberg 'in' gaf terwijl de lijnrechter het an ders had gezien. Mayotte rea geerde furieus. Heel ten on rechte was zijn reactie overigens niet. De umpire had het dubieuze punt beter kunnen laten overspe len. 3. Een lijnrechter gaf de bal na een service van Edberg uit, maar umpire Frame kende het punt toch aan de Zweed toe. Mayotte explodeerde bijkans, smeet een racket aan stukken en verloor de uiterst opwindende tie-break on gelukkig met 14-12 nadat hij vier setpunten had verspeeld. 4. De Zweed serveerde op 11-11 toen een bal van hem eerst uit en daarna toch in werd gegeven. Mayotte wond zich er zo over op dat de stand op 12-11 kwam ('de umpire had hier toch een let moe ten geven'), dat hij de concentra tie verloor en de tie-break met 14- 12 verloren zag gaan. 5. Bij een in gegeven bal op de service van Edberg op 11-11 in de tweede tie-break maakte Mayotte zich zo woedend op de umpire dat hij scheldend verhaal ging halen. Ten eerste krijg je uit deze ver slagen de indruk dat Mayotte zijn racket meteen na die beslissing van de umpire uit kwaadheid stuk sloeg, maar hij speelde eerst de tie-break uit tot 14-12, liep daarna naar zijn stoel, ging zit ten, en sloeg toen zijn racket met een harde klap op de grond in tweeën. En ten tweede blijkt uit geen van die verslagen waarom Mayotte wilde dat er een 'let' gege ven werd en Edberg die eerste ser vice nog eens over moest doen. Even de gang van zaken. Edberg serveerde, de bal kwam op de lijn, Mayotte sloeg de bal in het net ter wijl de lijnrechter 'out!' riep, de umpire corrigeerde die out-beslis- sing en het was niet daartegen dat Mayotte protesteerde (de bal was inderdaad 'in', op de lijn), maar tegen het feit dat hij naar zijn mening bij het retourneren van de bal gehinderd werd door de 'call' van de linesman, waar door hij de bal in het net sloeg. In dat geval was een 'let' billijk ge weest. De umpire was echter van mening dat Mayotte al terugge slagen had voordat de linesman riep, zodat Mayotte niet door diens foutieve 'call' beinvloed kon zijn geweest- Dat was woensdag. Donderdag liet de BBC deze situatie in sterk verlangzaamde beelden zien, met geluid. Je zag de bal duidelijk op de lijn opstuiten, je zag Mayotte de bal terugslaan (in het net) en je hoorde DAARNA een vreemde oerwoudkreet van de linesman: diens verlangzaamde o..o..o..u..u..u..t..t. De umpire had dus gelijk gehad. Maar hij had wel beter een 'let' kunnen geven... The Tielman Brothers', e 2 meest populaire rock and roll band uit hadden een gezamenlijke bakermat bestaande uit Hawaï-muziek en krontjong. Muziek en dans zijn im mers een vast onderdeel van de In dische cultuur. Omdat Australische en Amerikaanse zenders in Indone sië al vroeg konden worden ontvan gen, waren de Indos lang voordat Nederland ervan hoorde, op de hoogte van de Amerikaanse popu laire muziek zoals evergreens, con- try-muziek, en rock roll. De indobandjes met fantasierijke namen als Little Ritz and the Rocking Butterflies, Black Rocking Cats en de Hot Jumpers, schoten als paddestoelen uit de grond. Aanvan kelijk beperkten de optredens zich tot schoolfeesten en Indische avondjes, maar hun populairiteit groeide gestaag. Rond 1958 speel den de bands met hun zelfgemaakte of op afbetaling gekochte instru menten in clubhuizen en dancings. Daar zorgden ze voor tot dan toe on gekende taferelen. De muziek van de imitatie-Elvis- sen, Bill Haleys en Little Richards zweepte het publiek op tot wilde swingpartijen. Nederlandse meisjes raakten in katzwijm bij het zien van de ruige, mooie jongens met de glimmende gitzwarte vetkuiven en de flitsende kleding. Sommige Ne derlandse jongens probeerden 'er bij' te horen door het haar zwart te verven, maar de meesten waren niet blij met de overmatige belangstel ling van de Nederlandse dames voor de bandleden. Massale vecht partijen tussen 'pinda's' en 'blan da's' waren dan ook niet van de lucht. The Tielman Brothers Ook bij onze oosterburen werden de Nederlandse Indobandjes rond 1960 een ware trend. De in Duits land gelegerde Amerikaanse mili tairen wilden wel weer eens wat 'ei gen' muziek horen. Voor de muzi kanten was het gunstig om daar te spelen; enthousiast publiek, niet geplaagd door vooroordelen en zeer hoge verdiensten. De legendarische 'The Tielman Brothers' waren ongetwijfeld de po pulairste en meest gevraagde band met de rebelse Andy Tielman als ongekroonde koning van de indo rock. Tielman had genoeg van de slechte behandeling door de neder- landers. Andy Tielman: Na 1964 hebben we alleen nog maar tour nees gedaan door heel Duitsland, langs alle clubs. Ik wilde nooit te ver buiten Duitsland spelen, we wil den Duitsland helemaal pakken en we hébben Duitsland helemaal ge pakt. Daarna Oostenrijk, Zwitser land, Zweden. We voelden ons thuis in Duitsland. Misschien omdat mijn moeder half Duitse is. We waren er trots op. En, ik haatte Holland. Want daar werden we helemaal niet go^d behandeld door het publiek en de muzikanten. Ik dacht, waaróm nou toch. We maken toch mooie mu ziek!" (Fragment uit Rockin' Ramo na) de beginjaren '60. (foto gpd> Ondanks de grote populariteit is de indorock altijd een under- groundstroming gebleven, gene geerd door de platenindustrie en de media. Platen werden vrijwel niet gemaakt. Slechts de gepolijste ar tiesten werden door de platenbazen acceptabel gevonden. Sandra (Ree- mer), het schattige tienerzangeres je, en de Blue Diamonds, het vrien delijke duo van het type 'ideale schoonzoon', waren enkelingen die het verder brachten dan optredens in jeugdclubs. De overige bands wa ren te onbehoorlijk, of te gevaarlijk voor de jeugd. De indopop verdween even plot seling als het ontstaan w^s. Geïnspi reerd door de Beatles stortten tien tallen Nederlandse bands zich rond 1963 in de muziekbusiness. Indi sche muzikanten raakten hun broodwinning kwijt. „De meeste muzikanten kijken op die periode terug als.de mooiste tijd van hun leven, maar slechts en kelen beseffen het belang van die periode. De Indopop is de basis voor de Nederlandse pop geweest. De indos zjjn niet degenen die de muziek in Nederland hebben ge bracht, maar ze hebben het wel een belangrijke nieuwe wending gege- Rockin' Ramona, een gekleurde kijk op de bakermat van de Ne derpop door Lutgard Mutsaers, verschijnt bij SDU-uitgeverij, Den Haag. droogoven; 13. snel; 15. lang zaam, traag; 18. misleiding; 21. vernis; 22. korte slaap; 25. goud (scheik. afk.); 27. letter v.h. Gr. alfabet; 28. gedroogde vrucht; 30. adreskaartje; 32. enig; 34. platte vloersteen; 35. deel v.e. boom; 36. deel v.h. lichaam; 37. hoge berg; 38. vordering; 42. aankondiging; 44. kleurloos; 45. op aanvraag (Eng. afk.); 46. zee meeuw; 47. bevel; 48. hetzelfde (Lat. afk.); 49. deel v.h. hoofd; 51. afzonderlek; 54. dwaling; 55. deel v.e. toneelstuk; 56. bid (Lat.); 58. gesteente; 60. punt (v.d. lijst); 62. lokspijs; 65. ieder; s 67. dozijn (afk.); 68. de oudste (Lat. afk.). Oplossing Horizontaal: 1. insekt; 4. schrif telijke verklaring van iets; 7. let sel, kwetsuur; 10. tijdseenheid; 12. fluweelachtige wollen stof; 14. bleek; 16. gewichtsmaat; 17. welpenleidster; lij. insekt; 20. soort verlichting; 22. dominee (lat. afk.); 23. ondiepte in zee; 24. fam. lid; 26. vaarwel; 27. smalle doorgang in e. gebergte; 28. de Koninklijke Majesteit (Lat. afk.); 29. bunzing; 31. touw, spandraad; 33. bekende motor races; 36. Turkse titel; 39. stokd weil; 40. bestuur, directie; 41. omslag voor papieren; 43. on dernemingsvorm (afk.); 45. boom; 47. sneeuwschaats; 49. namelijk (afk.); 50. plat ovalen vat (Fries); 52. slordig; 53. riv in Gr. Brit.; 55. heiblok; 56. in orde (Eng. afk.); 57. reeds; 59. vo- geleigenschap; 61. gereed; 63. een zekere; 64. aanvankelijk; 66 adviescollege; 68. pakhuis; 69. delfstof; 70. aandoening v.h. huidweefsel; 71. gebogen. Verticaal: 1. lichtzinnig; 2. waardigheidsteken; 3. schaak term; 4. Bromium (chem. afk.); 5. draai; 6. heilige (afk.); 7. deel v.e. stad; 8. gezongen toneel spel; 9. gang v.e. paard; 11. de Leidsch Dag blad-handdoek zyn: L. van Dissel- Verkerk, de Sitterlaan 66, 2313 TR Leiden, J. van der Mark, Willem de Zwijgerlaan 9,2351 RA Leiderdorp. De prijs wordt de winnaars toege zonden. Oplossingen onder vermelding van 'Puzzel' voor donderdag op briefkaart of in een enveloppe zen den aan: Redactie Leidsch Dag blad, Postbus 54, 2300 AB Leiden. ZATERDAG Radio 1 na 18 uur TROS: 10.07 Coulissen. NOS: 19.03 De Samenloop. 20.02 De sa menloop. 22.10 Metro's music. 23.05 Met het oog op morgen. Radio 2 na 18 uur KRO: 16.04 Quarlier Latin. 18.15 Levenslief en levensleed. 19.03 KRO's country time. 20.00-7.00 Zie radio 1. Radio 3 na 18 uur NOS: 18.04 Driespoor. NCRV: 19.03 Koploper. 20.03 Harro de Jonge, met om 20.03 Elpee pop special; 21.03 Elpee- en CD pop; 22.03 Country style. 23.03-24.00 Late date. Avondstemming. 20.00 Nws. 20.02 KRO-Klassiek op zaterdagavond 22.00 Orgelrubriek;22.20 Radio 5 na 18 uur NOS: 18.00 Nws. EO: 18.10 lyi Ha- berler, 18.25 Kayen Rasja. IOS: 18.40 Arabisch progr. NOS: 19.00 Progr. voor buitenl. werknemers. EO: 20.30 Laat ons de rustdag wij den. 21.15 Reflector. 21.30 Popu laire orgelbespeling. OMROEP RIJNLAND 13.00-15.00 Noordwijk Lokaal 15.00-17.00 Vandaag de dag 17.00-19.00 Dance Flash 19.00-20.00 Voorhout Lokaal VLOK KATWUK 09.00-10.00 muziekprogramma 20.02 Toppers van toen. NOS: 21.02 Play it again. 22.02 Now's the I time. 23.05 Met het oog op morgen. 11.00-13.00 'Jongerensoos', jon TROS: 0.02 TRÖS Nachtwacht; 6.02-7.00 Een goede morgen met Ron Brandsteder. 13.00-14.00'Groeten en verzoe ken', populair verzoekplatenpro' gramma 14.00-15.00 'Het blijft Hollands' 15.00-17.00'Sport'. meto.a.v bal en duivesport 17.00-18.00'Het overstuur', ziekprogramma Radio 1 NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 7.02 KRO's ontbijtshow. 7.53 Ter ove weging. EO: 8.05 Groot nieuws. VOO: 9.02 VOO Tourradio. TROS: 10.02 Wegwezen. VARA: 11.02 Zomereditie. NCRV: 13.05 Hier en Nu. NOS: 14.02 Radio Tour de France. 18.02 Meer over minder op zondag. VPRO: 19.02 The Groove Juice Special. AVRO: Radio 2 NOS: elk heel uur nieuws. VARA: 0.02 Vroege Vogels. 10.02 Tony van Verre ontmoet Josepha Men- dels (3). AVRO: 10.30 Muziekmo- zaïek. 12.02 AVRO muziektheater. 13.02 AVRO's radiojournaal. 14.02 Kom'ns langszij. 16.30 Kom 's langs op de Zeeuwse toer. 18.02 Swing low. 19.02 Leuterkoek en zandgebak. 19.10 Ssssssst 19.30 Hersengymnastiek uit Egyp te. 20.00-7.00 Zie radio. 1. Radio 3 NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 8.02 Heksennest, dorp der dorpen. 9.02 Zin in pop. 10.02 De wakkere wereld. 12.02 KRO-miniparade. 13.02 Het weeshuis van de hits. 15.02 Tijd voor toen. 16.02 KRO's Zalige Liefdeslijn. 18.02 KRO's Hit week. 19.02 Pop-eye. 20.02 Radio Thuisland. 21.02 De krijsende tafel. 22.02-24.00 Op slag van maandag. Radio 4 NOS: 8.00 Nws. 8.04 H-Vier. 9.00 Onder de Groene Linde. 9.15 Musi- ca Religiosa et Profana. 9.55 Pro gr.-overz. 10.00 Nws. KRO: 10.02 Eucharistieviering. NOS: II.OOZo- meracademie 1989: Nederlandse Mozartweek 1989. 13.00 Nws. 13.02 Opera Matinee. 14.00 Con cert op de zondagmiddag. Concert gebouworkest met piano.( In de pauze: ca 14.40 Praten over mu ziek). 16.00 NOS Jazzgeschiede nis. 16.30 Diskotabel. 18.00 Nws. TROS: 18.02 Continu Klassiek. 20.00 Nws. NOS: 20.02 Specialitei ten la carte.22.00 Kamerconcert: Orlandofestival 1988.23.00 - 00.00 Finale. NOS: 6.30-6.49 Scheepvaart- en marktberichten en uitgebreid weer bericht. 9.00 Nws. NCRV: 9.02 Woord op zondag. 9.30 Te deum laudamus. NOS: 9.55 Waterstan den. IKON: 10.00 Zo moet het kun nen. 10.10 Kerkdienst. 10.58 Wilde Ganzen. 11.00 De andere wereld van zondagmorgen. NOS: 12.00 Nieuws. VOO: 12.05 Het zwarte gut. 14.00 Radio Romantica. 16.00 Bodylijn. NOS: 16.55 Mededelin gen en schippersberichten. IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58 Wilde Ganzen. NOS: 10.00 Nieuws. IKON: 18.10 Liturgie en kerkmu ziek. IOS: 18.40 De onbekende Is lam. NOS: 19.00 Programma voor buitenlandse werknemers. 19.20 Suara Maluku. 19.55 Tambu. 20.30 Zorg en Hoop. FEDUCO/NOS: 21.20 Medelanders Nederlanders. NOS: 22.10-22.40 Jazz uit het his torisch archief. LOKALE OMROEP ALPHEN 20.00-21.00 Alphens Nieuwsma- |l .00-22.00 Sportcarrousel VLOK KATWUK 09.30Kerkdienst OMROEP RUNLAND 10.30-11.00 Radio Gezondheid 11.00-12.00 Sassenheim Lokaal 12.00-13.00 Noordwijkerhout Lo- 13.00-14.00 Lisse Lokaal 14.00-18.00 Sport 18.00-19.00 Warmond Lokaal 19.00-22.00 Rijnland Royaal MAANDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. NCRV: 7.04 Hier en nu. 7.15 Het Levende Woord. 7.22 Lichte muziek. NOS: 7.30 Nws. NCRV: 7.33 Hier en nu. 8.30 Nieuwsoverzicht Hier en Nu. 8.32 Maandagmorgen magazine. (9.30,10.30 en 11.30 Nieuwsover zicht Hier en Nu). 12.06 Boer en tuinder. 12.30 Nieuwsoverzicht Hier en Nu. 12.32 Over kopen ge sproken. 12.49 Moment. NOS: 12.55 Meded. t.b.v. Land- en Tuin bouw. NCRV: 13.09 Hier en nu. NOS: 14.06 Radio Tour de France. VOO: 17.06 Veronica Nieuwsradio. Radio 2 voor 8 uur NOS: elk heel uur nieuws. TROS: 7.04 Een goede morgen met Ron Brandsteder (0.04-8.15 TROS-Ak- tua). 9.04 TROS Gouden Uren. 11.04 Op Volle Toeren. 12.04 TROS Dierenbingo. 13.04 Tros Ak- tua. 13.15 Tijd voor Tetske. 14.04 EO: 17.04 Ronduit Radiokrant. Radk>3v r 181 NOS: elk heel uur nieuws. AVRO: 6.02 De Baas van de week. 9.04 Ar beidsvitaminen. 12.04 Hollands Glorie. 14.04 Toppop Radio. 16.04 Toppop twintig. Rad» 4 voor 18 uur KRO: 7.00 Nws. 7.02 Aubade (8.00 Nws). 9.30 Daar word ik stil van. 10.00 Rondom de revolutie. 11.00 Werelmuziekconcours. Radio Ka mer Ork. en form, uit Groot Omroep Koor. (13.00 Nws.). 14.30 KRO- Klassiek op maandagmiddag. 16.00 In antwoord op uw schrijven - Radio 5 voor 18 uur NOS: 6.30-6.49 Scheepvaart- en marktberichten en uitgebreid weer bericht. 9.00 Nws. 9.02 NOS Spor tief. 9.25 Waterstanden. RVU: 9.30 Roemenië. VARA: 10.00 Factor 5. met om 11.00 Berichten van en over ouderen. NOS: 12.00 Nws. HUM.VERBOND: 12.05 Het voor deel van de twijfel. NOS: 13.00 Nws. VARA: 13.10 Faktor 5, met om 13.10 Bericht van buiten en 15.00 Bericht uit het koninkrijk. NOS: 16.30 NOS Kindermagazine. 17.00 Wat een taal. 17.30 Broken arrows, ongelukken met kernwa pens. 17.55 Meded. en schippers berichten. radkTwest 7.15-8.00 ochtendmagazine, met nieuws, aktualiteiten, weersberich- ten en verkeersinformatie. 12.00-13.00 Lunch-uur. met nws- overzicht, progr.aank.. serviceru- br., weerber., verkeersinf., land- en tuinbouwinf., de kwis Hebbes en de voorstelling van de dag.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1989 | | pagina 38