bbbh TELEVISIE TOEGELICHT KLASSIEK I Bijdrage: Paul Korenhof Kleiber Mischa Maisky Haitink Neeme Jarvi Twee happenproef TV-RUBRIEK F PAGINA 38 RADIO-TV ZATERDAG 3 JUNI 1989 IN HETWEEKE N D E G'oud en Nieuw Frank Masmeijer presenteert de tweede aflevering van het achtde- lige NCR V-showprogramma 'G'oud en Nieuw'. In dit program ma treden Hollandse artiesten uit het heden en het nog niet verge ten verleden op. Dit jaar vast on derdeel in 'G'oud en nieuw' is 'De Nieuwe' van de week. Dit is een artiest die tot nu toe nog regionale bekendheid geniet, maar die het zeker in zich heeft om landelijk door te breken. Vandaag zal de Rotterdammer Bob Niekerk een gooi doen naar landelijke be kendheid. Verder zijn Gerard Jo ling, Peter Koelewijn, 'De Kili- ma's Hawaiians' met een medley, 'Hepie en Hepie', 'The Sisters' met een speciaal voor deze afleve ring geschreven medley van 'Ab ba'. Tijdens het programma zal de steengoede 'Gouwe Kanjer' (een Nederlandse artiest die al lang in het vak zit en nog steeds succes heeft) bekend gemaakt worden, (zat. Nederland 1, 20.21 uur). Leven en dood In het Veronica-praatprogramma 'Op leven en dood', een program ma waar Koos Postema praat met mensen die in hun beroep met de dood te maken krijgen, gaat het deze keer over mensen uit de me dia. Presentator Koos Postema praat met de verslaggever Hugo van Rhijn die aan het front in Iran werkte, met de fotograaf die in brak bij Willem Alexander, met de camereman Lajos Kalanos die vindt dat geen enkele opname zijn leven waard is en tot slot met journaliste Hummie van de Ton- nekreek die ongevraagd begrafe nissen bezoekt, (zat. Nederland 2, 21.25 uur). van hete luchtbalonnen en na tuurlijk zijn deskundigheid, (zat. Nederland 2, 22.10 uur). Sprekende film De NOS begint vandaag met een nieuwe serie, getiteld 'Sprekende film' (Talking Pictures). Het is een geschiedenis in tien delen van de filmindustrie in Holly wood. De eerste aflevering 'Holly wood krijgt een stem' gaat over de opkomst van geluidsfilms in 1927. Voor sommige acteurs bete kende het een doodklap, anderen als bijvoorbeeld Greta Garbo worden er nog beroemder door. In deze aflevering fragmenten uit die oude 'krakers', toegelicht door de pioniers die er 70 jaar ge leden bij waren. (zat. Nederland 3, 20.57 uur). Zomergasten De VPRO brengt opnieuw de se rie 'Zomergasten', een reeks van vier avondvullende programma's waarin Peter van Ingen praat met een gast in wiens leven televisie een belangrijke rol heeft ge speeld. Samen met de presenta tor kijkt de gast in een recht streekse uitzending naar een aan tal televisie-programma's of frag menten daarvan. Deze beelden zijn gekozen in overleg met de gast. Daartussendoor komt de gast uitgebreid aan het woord om zijn/haar keuze te verantwoorden en er commentaar op te geven. De eerste aflevering is gewijd aan de bekendste en meest gedre ven historicus in Nederland, prof. dr. L. de Jong. Vorig jaar sloot hij zijn levenswerk af, het impone rende geschiedwerk 'Het Ko ninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog'. De Jong, inmiddels rijkshisto ricus in ruste, was in de jaren zes tig zelf een bekende televisiever schijning. Hij presenteerde toen 'De bezetting', een reeks waarvan hij momenteel een gemoderni seerde versie voorbereidt. In 'Zo mergasten' kiest prof.dr. L. de Jong onder meer voor een afleve ring van de dramaserie 'The Glit tering Prizes' en voor fragmenten van: de documentaire over het maken van Fitzcarraldo, een ou dejaarsconference van Wim Kan, de nieuwe versie van De Bezet ting. het gesprek van Adriaan van Dis met Simon Schama en de film Bernstein dirigeert West Side Story. (zon. Nederland 2, 20.10 uur). De koppelaar Vanavond brengt de NOS 'De koppelaar', een hilarische televi siefilm van Lars Molin. Voor het eerst sinds tijden gaat Vera op de versiertoer. „Wiè mooi wil gaan, moet pijn doorstaan", denkt ze en aarzelt niet om haar verfletste haar met de strijkbout bij te wer ken. Tegen de verwachtingen van haar vriendin Lisbeth in, die zich veel voorstelt van twee snelle mannen en een 'bubble bath', valt Vera als een blok voor een verte genwoordiger. Het dansen gaat Vera rampzalig af, totdat de saxo fonist ontdekt dat ze danst als een fee op 'Petit Fleur', (zon. Neder land 3, 21.10 uur). Green Ice Vanavond brengt Veronica 'Green Ice', een Americaanse speelfilm uit 1981 waarin Ryan O'Neal een hoofdrol speelt. Jo seph Wiley (Ryan O'Neal), een electronica-expert, heeft een gro te schuld en vlucht naar Mexico. Onderweg geeft hij een lift aan ene Holbrook (Anne Archer). De fortuinelijke Meno Argenti (Omar Sharif), eigenaar van een vesting waar smaragden worden gewon nen, hoopt ooit met Holbrook te trouwen. Holbrook hoort dat haar zuster gedood is terwijl ze een re belleider te hulp schoot en zij be sluit haar plaats in te nemen. Wi ley zint op een plan de smarag denvesting van Argenti te ber oven, daarbij gebruik makend Het is 6 juni 1964, de Beatles varen door de grachten van In een documentaire blikt de VARA terug op het bezoek vc de popgroep aan Nederland, (zon. Nederland 1,22.56 uur) Amsterdam, n de beroem- (foto ANP) Nieuwjaarsconcert 1989. Wiener Philharmoniker o.l.v. Carlos Klei ber. CBS M2XK 45564 (2 cd's). Het lijkt vreemd om nu aandacht te vragen voor een Nieuwjaarscon cert, maar waarom niet? Weinig mu zikale evenementen zijn zo feeste lijk als het jaarlijkse tv-optreden van de Wiener Philharmoniker en de muziek van de familie Strauss is aan geen seizoen gebonden. In dit geval is bovendien sprake van een uitzonderlijke uitgave, na melijk de eerste opname van diri gent Carlos Kleiber, sinds deze vijf jaar geleden in het Concertgebouw de Vierde en Zevende Symfonie van Beethoven op beeldband vast legde. Kleiber, die weinig voor het voetlicht treedt, staat bekend als een moeilijk en eigenzinnig man, stuurs op het podium en bovendien overdreven kritisch op het punt van opnamen maken. Dat hij het Nieuwjaarsconcert wilde dirigeren, verbaasde velen, de wijze waarop hij dat deed, was des te opmerkelij ker. Zijn optreden, meer ontspan nen dan menigeen hem ooit gezien had, miste iets van de Weense "Schmelz" die Karajan twee jaar ge leden opriep, maar daar stond te genover dat Kleiber als een van de weinigen hetzelfde technische ni veau wist te bereiken. Zijn aanpak was strak, maar het orkest bereikte in spel en balans een hoge graad van perfectie, wat door de heldere opna me nog eens onderstreept wórdt. Bovendien is dit de eerste maal dat we het hele concert op de plaat krijgen en niet alleen de tweede helft plus de toegiften. Bijna ander half uur muziek past natuurlijk niet op één cd, maar de prijs van deze uitgave ligt desondanks niet veel hoger. Schubert: Arpeggione-sonate. Schumann: Fantasiestücke - 5 Stücke im Volkston. Martha Arge- rich (piano), Mischa Maisky (cel lo). Philips 412 230-2 (cd), 412 230-1 (lp). Geen nieuwe plaat, maar na het benefietconcert ten bate van de Stichting Yoeri Egorov van afgelo pen zondag zeker de moeite van het signaleren waard. In het Concertge bouw zorgde de cellist Misch Mais- ku voor een adembenemend hoogt- punt door de wijze waarop hij sa men met de pianiste Maria Jaoa Pi- res de Arpeggione-sonate van Schu bert vertolkte. (Iedereen kan zich daarvan vergewissen als de NCRV Bernhard Haitink: dirigeert meer vanuit de grote beweging en minder uit de pols. (foto Clive Barda) het concert op 4 juli via Radio 4 in de ether brengt). Op deze lp/cd is Martha Argerich zijn partner en ook hier bepeelt Maisky zijn instrument met een natuurlijkheid en een Itali aanse zangerigheid, waarvan ik niet genoeg kan krijgen. Andere cellis ten hebben misschien meer brons in hun toon, maar juist het feit dat Maisky aan dit sonore instrument ook momenten van broze lyriek weet te ontlokken, maakt zijn ver tolkingen des te opmerkelijker. Een begenadigd musicus, maar wel is het fascinerend te constateren dat een tamelijk intieme studio-opna me een totaal andere sfeer over brengt dan een uitvoering in het Concertgebouw, waar diezelfde lichte toon een enorme ruimte vul de. De radio-uitzending zal moeten aantonen of de uitvoering in Am sterdam inderdaad nog iets impo- nerender was, of dat de sfeer en de herinnering mij parten spelen. Mahler: Symfonie Berliner Philharmoniker o.l.v. Bernard Haitink. Philips 422 355-2 (cd). De persinformatie bij deze uitga ve maakt vol trots melding van het feit dat een cd van 78 minuten en 47 seconden de langste is die het Poly gram-concern tot nu toe op de markt heeft gebracht. Zulke cijfers zeggen natuurlijk niet alles, maar opmerkelijk is wel dat Haitink met deze nieuwe opname zijn versie met het Concertgebouworkest uit 1970 met zes minuten overtreft en dat hij in zijn tempi dicht bij die van Barbi- rolli komt, die in '69 misschien wel de maatgevénde opname heeft vast gelegd. In het eerste en laatste deel is Barbirolli langzamer, maar voor de drie middendelen heeft Haitink zes minuten meer nodig. Het groot ste verschil zit in het bekende Ada- gietto (door Visconti gebruikt in "Death in Venice"), dat bij Barbirol li nog geen tien minuten duurt, maar bij Haitink bijna veertien. De eerste indruk is dat Barbirolli emotioneler dirigeert en Haitink monumentaler, maar zo'n simplifi cering doet beiden onrecht en snel wordt duidelijk dat de betrokken heid van Haitink niet minder is dan ooit tevoren. Hij dirigeert echter meer vanuit de grote beweging en minder vanuit de pols dan Barbirol li, waarbij een in de eerste maten in gezet patroon tot het einde toe wordt vastgehouden in een streven van de hele symfonie één grote cli max te maken. Het resultaat is adembenemend en ademt behalve aan de gecompliceerde Mahleriaan- se gevoels- en klankenwereld een Wagneriaanse grandeur. Na de eer der verschenen Eerste Symfonie blijkt nu al, dat de Mahler-cyclus die Haitink nu met de Berliner Phil harmoniker maakt, zijn Amster damse opnamen wel eens over de gehele linie zouden kunnen over treffen. Sjostakovitsj: Symfonie nr. 7 in C, op. 60 ("Leningrad"). Scottish National Orchestra o.l.v. Neeme Jarvi. Chandos CHAN 8623 (cd). Een van de drukst bezette diri genten is de uit Letland afkomstige Neeme Jarvi, die al zijn collega's overtreft op het punt van plaatpro- dukties. Zijn opnamen verschijnen vrijwel aan de lopende band op ver schillende labels, maar tot de hoek stenen van zijn cd-repertoire beho ren toch vier cyclussen op Chandos: Proljofjev, Dvorak, Sjostakovitsj en •Strauss. Hoewel Jarvi met meerde re orkesten werkt (in mei begonnen zijn opnamen met het Concertge bouworkest), werd het merendeel van zijn opnamen voor Chandos bo vendien gemaakt met het Scottish National Orchestra, een van de min der bekende Britse ensembles, dat zich onder Jarvi ontwikkelde tot een ensemble van groot formaat. Ooit dacht ik dat die indruk vooral te danken was aan goede opname technici, maar sinds ik in februari in Glasgow de opnamen van de Acht ste Symfonie van Sjostakovitsj meemaakte, weet ik beter. Het Schotse orkest blijkt onder Jarvi in staat tot een overweldigende klank rijkdom en een verbazend tech nisch meesterschap. Het beste wordt dat mischien gedemon streerd door een cd met de Zevende Symfonie van Sjostakovitsj, die soms smalend als "effectwerk" wordt afgedaan. Jarvi tracht daar de aanwezige effecten niet te verdoeze len, maar het lijkt of hij ze uitbuit en zelfs nog wil versterken. Het resul- tat is van dien aard, dat zelfs over tuigde tegenstanders van de mu ziek van Sjostakovitsj er wel eens door bekeerd zouden kunnen wor den. Woensdagavond werden we ver gast op de twee happenproef: eerst van 6 tot 8 uur de wedstrijd Finland-Nederland, daarna van 8 tot 10 uur de wedstrijd in dezelf de groep: Wales-Westduitsland. Voor de outsiders: ik heb het over voetbal, al staat er geen FC voor de namen. Deze opeenvolging van twee wedstrijden deed mij terugden ken aan de gelukzalige tijd dat ik, in de jaren vijftig, in Belgrado studeerde en elke zondag in het Stadion JNA twee wedstrijden in de 'eredivisie' kreeg te zien voor één geld. Belgrado telde toen vier eredivisieclubs en maar een groot stadion, zodat de wekelijkse twee thuiswedstrijden bij elkaar hok ten. Het was een hele zit, drie uur voetbal, maar aan de andere kant: de tennisliefhebbers moeten vaak nog langer zitten kijken naar maar twee spelers, terwijl wij er 44 te zien kregen, - en vaak nog een paar meer. Het Nederlands elftal won in een ijverige wedstrijd van Fin land, maar in de wedstrijd daar na zag je pas goed wat nu precies het verschil is tussen ijver en tota le doodsverachting. De Welshmen, die moesten winnen om nog een kans op de eindronde van het WK in Italië te hebben, speelden een soort kamikaze-voetbal dat res pect afdwong. Maar ik prees mij ook gelukkig dat mijn zoon, die ik niet heb, niet bij Wales meespeel de,- of bij Westduitsland. Des noods kopten de spelers van Wales snel even hun doelpaal opzij, als de bal in het net dreigde te ver dwijnen... Hoe dat Nederlandse elftal van sissies ooit in Wales van Wales moet winnen is mij een raadsel. Maar voorlopig staan we boven aan dankzij dat doelpunt van Wim Kieft, dat zo'n mooie illu stratie leverde van mijn bezwa ren tegen de soortverslaggeving die we altijd van de radtongige Evert ten Napel en Eddy Poel- mann voorgeschoteld krijgen. Zij bereiden zich zo goed voor op een wedstrijd, dat zij hun feiten, wis sewasjes en grappen ('je móet de huid niet verkopen, voordat het rendier geschoten is') maar ter nauwernood in anderhalf uur aan ons kwijt kunnen. Kon het u echt iets schelen waar die Poolse scheidsrechter precies vandaan kwam? Ik weet niet eens waar Er- win Koeman woont. En zat u nu, vijf minuten voor tijd bij de stayid 0-0 te wachten op een beschou wing van Evert ten Napel over de consequenties van een gelijk spel, terwijl Gullit intussen twee Fin nen voorbijpingelde, afstopte, te rugdraaide, de bal schuin naar achteren leek te zullen passen, maar opnieuw richting uitlijn draaide, zijn tegenspeler op snel heid voorbijging, de bal perfect voorzette en tot zijn voldoening zag dat Wim Kieft attent voor zijn mandekker opdook en de bal, via de handen van de Finse keeper, in het doel kopte? „Hij zit erin!" riep Evert ten Napel verrast, midden in zijn be toog over de 0-0 stand, een beetje beledigd leek het wel dat de voet ballers dwars door zijn beschou wing heen hadden gevoetbald. Gebeurde er eindelijk iets, en bovendien iets wonderschooiw dat nogal wat tijd in beslag nam, en kregen we geen woord van be geleiding, geen uitroep van en thousiasme of bewondering, ter wijl wij daar toch in een vijftal se conden een paar staaltjes hoge schoolvoetbal te zien kregen! Het wordt tijd dat onze voetbal verslaggevers geïnstrueerd wor den zich tijdens het spel bij het spel te houden, en hun feitenken nis en beschouwingen te bewaren voor de momenten waarop het spel dood is. Die momenten doen zich in het huidige betaalde voet bal vaak genoeg voor! Ook donderdagavond kreeg ik een soort dubbelwedstrijd te zien, zij het van geheel andere aard. Eerst op de BBC van half 11 tot half 12 een Brits-Italiaanse docu mentaire over de palio in Siena, de oudste (jaarlijkse) paarden race ter wereld op het schelpvor mige plein te Siena: drie rondjes die alles bijeen 90 seconden in be slag nemen maar de inwoners van Siena een jaar lang hoofd- en hartpijn bezorgen. Gevolgd, van half 12 tot half 1 op Nederland 1, door de VAR A-re gistratie van een concert in Carré van de Italiaanse componist, dichter en zanger Paolo Conti met zijn orkest. De BBC had de Itali aanse palio-teksten onverlet gela- ten en braaf ondertiteld, de VARA echter had (uit luiheid, onver schilligheid, gemakzucht, zuinig heid of onbegrip?) verzuimd de poëtische teksten van Conti in het Nederlands te ondertitelen. Ter wijl dat zo makkelijk had gekund, want al zijn teksten (zeg maar: gedichten) zijn in een speciale uit gave in het Nederlands vertaald. Niet voor niets dus, want die tek sten zijn het waard begrepen te worden. Het argument dat de mensen in Carré ook geen onderti teling erbij kregen gaat niet op. Ik zat ook in de zaal, heb het tekst boek gekocht, bovendien: in de zaal kreeg ik ook geen close-ups. Dan had de VARA die ook weg moeten laten, als het haar opzet was het zaaloptreden zoveel mo gelijk in tact te laten... to's, zo te horen. 12. Taart in het ziekenhuis. 18. Zeer in de buurt staan van een hele bekende. 19. Zo tillen we het op, zo te horen. 23. Onvriendelijke café's. 24. Ti- na is overal tegen, maar ze is dan ook niet zo goed. 25. Drie kwart van de mensen danst dit. 26. Voorbij. Oplossing Horizontaal: 7. Uit deze streek komt de verdunde melk. 8. Ga door met sterk muzikale onder gang. 13. Bent U in een restau rant. 14. Rivierplant in een con tract verpakt. 15. Hoe je 't ook bekijkt, het blijft gek. 16. Water hoofd? 17. Direct samenge voegd bij i. 20. Te dun om ze daardoor te laten glijden. 21. Een lange tijd geheel om A lo pen. 22. Een water waar een be diende in i6 verdronken. 27. Was een superman waarbij ve len slagen. 28. Zo is het half leeg. Verticaal: 1. Punt, uit. 2. Stof noch wal. 3. Met nadruk een val zetten. 4. Welke man laat Aat nou vallen als hij rad spreekt? 5. Er niet zeker van zijn of een vrouw in tel is. 6. Minder voor uit als je vertrekt. 9. Na de ka de grootste kwajongens onder de dieren. 10. Vierdaagse brevet. 11. Het kostbare bakje met fo De winnaars van de Leidsch Dag blad-handdoek zijn: W. van Dijk, Hovens Greveplein 38,2331 RA Lei den, R.G.F.A. Moesman, Adm. de Ruytersingel 106, 2253 VA Voor schoten. De prijs wordt de winnaars toege zonden. Oplossingen onder vermelding van 'Puzzel' voor donderdag op briefkaart of in een enveloppe zen den aan: Redactie Leidsch Dag blad, Postbus 54, 2300 AB Leiden. ZATERDAG Radio 1 na 18 uur TROS. 18.07 Coulissen. NOS: 19.03 De Samenloop. 23.06 Met het oog op morgen. KRO 0.02 Eenzaam avontuur. 1.02-7.00 Nie mandsland. Radio 2 na 18 uur KRO: 18.04 Echo. 18.15 Levenslief en levensleed. 19.03 KRO's coun try lime. 20.00-7.00 Zie radio 1. Radio 3 na 18 uur NOS: 18.04 Driespoor. NCRV: 19.03 Koploper. 20.03 Harro de Jonge, met om 20.03 Elpee pop special: Van Morrison. 21.03 Elpee- en CD pop; 22.03 Country style. 23.03-24.00 Late date. Radio 4 na 18 uur NOS: 18.00 Nws.VOO: 18.02 Avondstemming. 20.00 Nws. 20.02 Holland Festival Journaal. KRO: 20.10 KRO-Klassiek op zaterdag avond, met om 20.10 II gruppetto; 21.00 Werken van Joep Straesser. 22.00 Orgelrubnek en om 22.20 Laudate. 23 00-24.00 KRO-literair Camera Obscura. Radio 5 na 18 uur NOS: 18.00 Nws. EO: 18.10 lyi Ha ir (Goed nieuws). 18.25 Kayen Rasja (Er is hoop). IOS: 18.40 Ara bisch progr. NOS: 19.00 Progr. buitenl. werknemers. EO: 20.30 Samenvatting EO familiedag 1989. 21.20 Reflector. 21.35 Deze week. 22.00-23.0 Zaterdag avonduur. OMROEP RUNLAND VLOK KATWUK 09.00-10.00 muziekprogramma met Hans Susan 10.00-11.00 'Informatief', nieuw: en actualiteiten 11.00-13.00 Jongerensoos', jon gerenprogramma 13.00-14.00'Groeten en verzoe ken'. populair verzoekplatenpro- gramma 14.00-15.00'Het blijft Hollands', muziekprogramma 15.00-17.00 'Sport', met o.a. voet bal en duivesport 17.00-18.00 'Het overstuur', mu ziekprogramma ZONDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 7.02 KRO's ontbijtshow. 7.53 Ter overweging. EO: 8.02 Groot nieuws. VOO: 9.02 Veronica sport. TROS: 10.02 Wegwezen. VARA: 11.02 VARA Radio 1 zondageditie. 12.02 Ophef en vertier. NCRV: Radio 1 na 18 uur 18.02 Meer over minder op zondag. VPRO: 19.02 The Groove Juice Special. AVRO: 20.02 Toppers van toen. 21.02 Play it again. 22.02 Now's the time. NOS' 23.06 Met het oog op morgen. TROS: 0.02 TROS Radio 2 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. VARA: 8.02 Vroege Vogels. 10.02 Tony van Verre ontmoet John Lilipaly. AVRO: 10.30 Muziekmozaïek. 12.02 AVRO muziektheater. 13.02 AVRO's radiojournaal. 14.02 Ne derlands op AVRO 2.15.02 Muziek met Meta. 16.30 Kom 's langs in Stillness. Radio 2 na 18 uur 18.02 Dat zoeken we op... 19.02 Leuterkoek en zandgebak. 19.10 Ssssssst19.30 De hersengym nastiek. 20.00-7.00 Zie radio. 1. Radio 3 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. KRO: 8.02 Heksennest, dorp der dorpen. 9.02 Zin in pop. 10.02 De wakkere wereld. 12.02 KRO-miniparade. 13.02 Het weeshuis van de hits. 15.02 Tijd voor toen. 16.02 KRO's Zalige Liefdeslijn. Radio 3 na 18 uur 18.02 KRO's Hitweek. 19.02 Pop- eye. 20.02 Radio Thuisland. 21.02 De krijsende tafel. 22.02-24.00 Op slag van maandag. Radio 4 voor 18 uur NOS 8.00 Nws. 8.04 H-Vier. 9.00 Onder de Groene Linde. 9.15 Musi- ca Religiosa et Profana. 9.55 Pro gr.-overz. 10.00 Nws. KRO: 10.02 Eucharistieviering. NO?: 11.00 Zo- merakademie 1989: NOS-Conser- vatoriumproject 1988/1989. 13.00 Nws. 13.02 Opera Matinee: Maria Callas op CD (16). 14.00 Holland Festival 1989: Amsterdam Baroque Ne- Koopman met sol. (In"pauze: Pra ten over muziek). 16.00 NOS jazz geschiedenis. 16.30 Diskotabel. 18.00 Nws. TROS: 18.02 Continu Klassiek. 20.00 Nws. NOS: 20.02 Holland Festival Journaal. TROS: 20.10 Specialiteiten la carte. Radio 5 voor 18 uur NOS: 6.30-6.49 Scheepvaart- en marktberichten en uitgebreid weer bericht. 9.00 Nws. NCRV: 9.02 Woord op zondag 9.30 Te deum laudamus. NOS 9.55 Waterstan den. IKON: 10.00 Zo moet het kun nen. kinderverhaal. 10.10 Kerk dienst. Gezamelijke Hervormde en Gereformeerde Kerkdienst. 10.58 Wilde Ganzen. 11.00 De andere wereld van zondagmorgen. NOS: 12.00 Nieuws. VOO: 12.05 Het zwarte gat. 14.00 Radio Romanti ca. 16.00 Bodylijn. NOS: 16.55 Me dedelingen en schippersberichten. ZvdK: 17.00 Kerkdienst. Baptisten gemeente. 17.58 Wilde Ganzen. Radio 5 na 18 uur NOS: 18.00 Nieuws. IKON: 18.10 Mensen. IOS: 18.40 De onbekende Islam. NOS: 19.00 Programma voor buitenlandse werknemers. 19.20 Suara Maluku. 19.55 Tambu. 20.30 Zorg en Hoop. FEDUCO- /NOS: 21.20 Medelanders Neder landers. 21.45 Medelanders Ne derlanders. NOS: 22.10-22.40 Jazz uit het historisch archief. LOKALE OMROEP ALPHEN 20.00-21.00 Alphens Nieuwsma- ll .00-22.00 Sportcarrousel OMROEP RUNLAND 10.30-11.00 Radio Gezondheid 11.00-12.00 Sassenheim Lokaal 12.00-13.00 Noordwijkerhout Lo kaal 13.00-14.00 Lisse Lokaal 14.00-18.00 Sport 18.00-19.00 Warmond Lokaal 19.00-22.00 Rijnland Royaal MAANDAG Radio 1 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. NCRV: 7.04 Hier en nu. 7.15 Het Levende Woord. 7.22 Lichte muziek. NOS: 7.30 Nws. NCRV: 7.33 Hier en nu. 8.30 Nieuwsoverzicht Hier en Nu. 8.32 Maandagmorgen magazine. (9.30, 10.30 en 11.30 Nieuwsover zicht Hier en Nu). 12.06 Boer en tuinder. 12.30 Nieuwsoverzicht Hier en Nu. 12.32 Over kopen ge sproken. 12.49 Moment. NOS: 12.55 Meded. t.b.v. Land- en Tuin bouw. NCRV 13.09 Hier en nu. VOO' 14.06 Veronica Nieuwsradio. 11.04 Op Volle Toeren. 12.04 An- dré van Duin. 13.04 Tros Aktua. 13.15 Tijd voor Tetske. 14.04 Mu ziek uit duizenden. EO: 15.04 Met muziek het hele land door. 16.57 EO-Metterdaad hulpverlening. 17.04 Ronduit Radiokrant. Radio 3 voor 18 uur NOS: elk heel uur nieuws. AVRO: 6.02 De Baas van de week. 9.04 Ar beidsvitaminen. 12.04 Hollands Glorie. 14.04 Toppop Radio. 16.04 Toppop twintig. 9.30 Daar word ik stil 10.00 KRO-Klassiek op maandag morgen. 11.50 Over muziek. 12.00 London Fortepiano Trio (13.00 nws). 13.02 KRO-Klassiek op maandagmiddag: Alceste, opera van Von Gluckan op een libretto van Du Rouillet. 15.50 KRO-L.te-f rair: Over poëzie. 16.00 In ant woord op uw schrijven - klassi> k> 5 voor 18 uur NOS 6.30-6 49 Scheepvaart- en marktberichten en uitgebreid weer bericht. 9 00 Nws 9 02 NOS Spor tief. 9.25 Waterstanden. RVU: 9.30 De kracht van het geluid. VARA: 10.00 Factor 5, met om 11.00 Be richten van en over ouderen. NOS: 12.00 Nws. HUM. VERBOND: 12.05 Het voordeel van de twijfel Afl.Met een kus vol belofte. NOS 13.00 Nws. VARA: 13.10 Faktor 5, om 13.10 Bericht van buiten AVRO: 14.00 Moetje horen... 14.05 naadje van de kous. VARA: 14.25 Radio Driehoog achter. t.45 Chips die je niet kunt eten. 15.00 Bericht uit het koninkrijk. NOS: 16.30 NOS Kindermagazine. 17.00 Wat een taal. 17.30 De jaren vijftig. 17.55 Meded. en schippers berichten. 7.15-8.00 ochtendmagazine, met nieuws, aktualiteiten, weersberich- ten en verkeersinformatie. 12.00-13.00 Lunch-uur. met nws- overzicht, progr.aank., serviceru- br.. weerber., verkeersinfland- en Douwinf., de kwis Hebbes en de voorstelling van de dag.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1989 | | pagina 38