D Q Keurige psychiater leert een andere wereld kennen Een ontvoering Een wraakactie Vermaak volgens Hollywood Baby in de schoot geworpen FILMHUIZEN 'Man on fire' is een internationale produktie: een Israëlische produ cent. een Frans-Italiaanse co-pro- duktie. een Franse regisseur, Itali aanse lokatie en acteurs van diver se pluimage. Een CIA-man. gedes illusioneerd door het geweld in Vietnam en Libanon, denkt een rustig baantje te hebben als de op pas van een miljonairsdochter. Er wordt veel aandacht besteed aan de onderlinge relatie, maar als de oppasser (Scott Glenn) even niet oplet en kidnappers toeslaan, ont wikkelt 'Man on fire' zich tot een actiefilm in de bekende tradities. 'Manon de sources'; regie: Claude Berri; hoofdrollen: Yves Montand en Daniel Auteuil; theater: Greenway, Voorschoten De verflming van de lijvige streek roman 'l'Eau des collines' van Mar cel Pagnol werd door Claude Berri in tweeën geknipt. 'Jean de floret- te' werd deel één. 'Manon de sour ces' deel twee. De draad wordt na de dood van de boer Jean eigenlijk vrij willekeurig weer opgepakt en 'Manon de sources' kan daarom ze ker in het begin wel eens moeilijk te volgen zijn. In elk geval neemt Jeans dochter nu wraak op de pro vinciale gemeenschap.. BIOSCOPEN Bonnie Bedelia 'Die Hard'; regie: John McTiernan; hoofdrol len: Bruce Willis, Alan Rickman en Bonnie Be delia; theaters: Luxor, Leiden en Euro, Alphen Het orkestje bovenin de torenflat speelt 'Alle Menschen werden Bru- der', want het is kerstavond. Maar beneden in de parkeerkelder loert het gevaar. Boven heeft John McLane zich even van het feestje teruggetrokken. Hij staat zich in een spierwit onderhemd te verfris sen als een groep terroristen van beneden naar boven is gereisd. Ruim twee uur later strompelt McLane naar buiten, zijn hemd rood van al het bloed. Wat zich in die tussentijd heeft afgespeeld is een soort samenvat ting van filmvermaak volgens Hollywood: het geweld van Ram- bo, het understatement van Bog- art, het spektakel van de rampen films (de parallellen met 'Towering Inferno' zijn overduidelijk) en het gevecht van de solist tegen een overmacht. Daarvoor laat zich de titel van een willekeurige western invullen. Alle clichés komen er in 'Die Hard' aan te pas, maar krijgen door de ironische toon een dubbele bo dem. En dan toch de spanning we- gpd) ten vast te houden, dat is knap. Over 'Die Hard' is goed nage dacht. Het uitgangspunt is waar schijnlijk de kleine hausse aan po litiefilms geweest, te denken valt aan 'Lethal Weapon' en nog recen ter Deadly Pursuit'. Maar het bud get was ditmaal kennelijk onbe perkt, dus wordt er op een onge meen spectaculaire wijze uitge pakt. Cameraman Jan de Bont moet lenzen te kort zijn gekomen. 'Die Hard' speelt zich af op kerst avond. John McLane, een politie man uit New York, is speciaal naar Los Angeles gereisd om de kerst dagen in de schoot van het overi gens uiteengerukte gezin te vieren. Hij haalt zijn vrouw op bij de firma, waar zij een prestigieuze functie vervult. Kort na zijn aankomst slaan de terroristen toe, ze sluiten de communicatie af, nemen de feestvierende personeelsleden in gijzeling, maar zien John McLane over het hoofd. Als een eenzame cowboy gaat hij de ongelijke strijd aan? Via een walkie talkie vraagt de bendeleider welke heldenrol McLane op zich genomen heeft, Rambo of John Wayne? McLane antwoordt: Roy Rogers. En dat kan maar uit een mond komen: Bruce Willis, de ac teur met dat innemende oplichters- hoofd. BART JUNGMANN 'House of Games'; regie: David Mamef; hoofdrollen- Lindsay Crouse en Joe Manteg- na; theater: City, Katwijk David Mamets debuut als regisseur maakt vooral één ding duidelijk: hij is een begenadigd schrijver, en dat was al lang bekend. Mamet heeft in eerste instantie naam ge maakt als toneelschrijver, hij geldt als een van de belangrijkste thea termaker in hedendaags Amerika. Vier jaar geleden won hij tal van prijzen voor 'Glengarry Glen Ross'. Sinds een jaar of acht werkt hij ook als filmscenarist. Mamet schreef onder meer 'The Untou chables' en 'The postman always rings twice'. Vooral de laatste film, een noodlotsdrama vol instinctieve driften, zal in zijn straatje te pas zijn gekomen. Een soortgelijk thema zit in 'House of Games', zij het dat dat een veel ingetogener film is, een ei gentijdse film noir. Ook hier wordt een verontrustende onderwereld betreden. Samen met een keurige psychiater leren we die wereld stap voor stap kennen. Margaret Ford verlaat voor één keer de muren van haar veilige werkkamer en treedt binnen in een andermans wereld, waarmee ze tot dan toe alleen in theoretische zin te maken heeft ge had. Een van haar patiënten, een dwangmatige gokker, kondigt zelf moord aan om aflossing van zijn speelschulden te ontlopen. Dr. Ford belooft te gaan praten met zijn schuldeisers en zo maakt ze haar entree in het 'house of games', het gokhuis. Dan begint het eigen lijk verhaal en dat kan hier beter onbeschreven blijven. De raadsel achtige geschiedenis, waarin prak tisch alles niet is wat het lijkt te zijn, is de grote charme van 'House of Games'. Mamet heeft zich voor deze eer ste keer achter de ringd door een groep bekenden. Echtgenote Lindsay Crouse speelt de rol van Margaret Ford en ook an dere acteurs als Joe Mantegna (hij heeft als oplichter Mike verreweg de aardigste en rol) en Mike Nuss- baum behoren tot de getrouwen van Mamet. Dat heeft het werken er waarschijnlijk een stuk gemak kelijker op gemaakt, zoals ook zijn ervaringen als toneelregisseur zul len hebben geholpen. David Mamet heeft samen met cameraman Ruiz Anchia voor een glasheldere stijl gekozen, waar door een haast ijzige sfeer is ont staan. In de kleuren en in de scha duwwerking wordt een tegenstel ling tussen de twee werelden van Margaret Ford gecreëerd. Echt op vallend is de regie overigens niet, ze is geheel in dienst gesteld van het verhaal. Terecht, want daar door is 'House of Games' een van de opvallendste films van 1988 ge worden. Baby Boom; regie- Charles Hyer; hoofdrollen: Diane Keaton en Sam Shepard; theater- Kijk- Baby Boom is alweer geruime tijd uit de bioscopen verdwenen op het moment dat de film in Leiden ver schijnt. Veel hadden we er overi gens niet aan gemist. In de ogen van filmproducenten slaat de titel waarschijnlijk op de enorme haus se van films met een baby in de hoofdrol, denk maar aan de Franse en Amerikaanse versie van 'Drie mannen en een wieg' of aan 'Rai sing Arizona'. De babygolf bij de generatie dertigers is in Hollywood goed aangeslagen. In 'Baby Boom' is er wederom sprake van een situatie waarin ie mand ongevraagd een baby in de schoot geworpen krijgt. Niet drie stuntelige mannen zijn dit keer het slachtoffer, maar- een vrouwelijke topmanager in New York, wiens le ven zo mogelijk nog minder is inge richt op de zorg voor ^en kind. Diane Keaton speelt de succes volle carrièrevrouw J.C., bijge naamd de 'tiger lady'. Ze werkt 80 uur per week. heeft bosjes secreta resses en assistenten, en sex wordt tussen het lezen van verschillende artikelen binnen de vijf minuten bedreven, kortom zij vertoont het typische managersgedrag, waar aan alle mannelijke collega's in de Hollywoodfilm al jaren lijden. Door de komst van een geërfde baby wordt haar loopbaan ernstig verstoord en na haar ontslag trekt ze zich met het kind terug in een dorpje in Vermont. Daar weet ze een groot bedrijf in babyvoeding op te bouwen. Ze ontketent een ware baby(voeding)boom, zodat New York haar terug wil. De film zoekt het op alle fronten in de stijlvorm van de overdrijving. De potentiële adoptie-ouders, de potentiële oppassen, het zijn allen karikaturen; een sneeuwstorm lijkt in niets op een echte, maar heeft alle kenmerken van een te ruim uitgestorte emmer toneel- sneeuw, ga zo maar door. Spijtig genoeg werkt de gevolgde metho de niet. Ook het gestuntel met een baby werkt geen moment op der lachspieren, zoals in 'Drie manen en een wieg'. Baby Boom' stapelt stilistisch cliché op cliché en voegt daar als boodschap aan toe, dat een vrouw alleen het ware geluk vindt met man en kind. Wat mij betreft maakt alleen de romance met Sam She pard de film draaglijk. LEONARD ENGEL (OP)NIEUW Die Hard' - Luxor, Leiden en Euro. Alphen Passion Pit" - Rex. Leiden Manon des sources' - Greenway. Voorschoten 'Man on fire' - City, Katwijk House of games' - Citv, Katwijk 'Cry Freedom' - Richard Atten- borough maakte een grootscheeps drama van de vriendschap tussen journalist Donald Woods en activist Steve Biko, Greenway. Voorschoten BLIJVERS 'Big Business' - Bette Midler en Lily Tomlm beiden in een dubbelrol als tweelin, Lido. Leiden 'Bright lights, big city' - Michael Fox dreigt te verzuipen in het opwinden de grotestadsleven, Euro, Alphen 'Red Heat' - Arnold Schwarzenegger als een Russische agent die Chicago op stelten zet. Lido, Leiden 'Nico' - politieman met die naam laat zich door niets en niemand weerhou den in zijn streven naar gerechtig heid. City, Katwijk 'Drie mannen en een baby' - Franse komedie over drie verstokte vrijgezel len en een meisje van een paar maan den op z'n Amerikaans overgedaan. Greenway, Voorschoten 'Bambi' - Greenway. Voorschoten 'Pinkeltje' - Greenway, Voorschoten 'Coming to America' - Eddie Murphy verovert als een Afrikaanse prins Amerikaanse harten, Lido, Leiden en Euro, Alphen Good Morning Vietnam' - Robin Wil liams als een disc-jockey die met zijn muziek en grappen de Vietnamese oorlog draaglijk maakt, Lido. Leiden en Euro. Alphen 'De ondraaglijke lichtheid van het be staan' - stijlvolle en elegante ver filming van roman van Milan Kunde- ra, Lido, Leiden 'The last emperor' - Oscar-winnend epos over laatste keizer van China, Trianon, Leiden 'Jungle Book' - Walt Disney-film vol komische avonturen van het jongetje Mowgli - Lido, Leiden DEN HAAG 'Big Business' - Asta (463500), al. 'Masquerade' - Asta. al. The seventh sign'. Asta, 12 jr. 'A World Apart' - Babylon (471656), al. Good Morning Vietnam' - Babylon, 'Die hard' - Cineac, 16 ji 'Red Heat' - Cineac, 12 jr. 'Coming to America' - Metropole (456756). al. The house on Carroll Street' - Metro- 'Frantic' - Metropole, al. Last temptation of Christ' - Metropo le. 12 jr. 'De ondraaglijke lichtheid van het be staan' - Metropole. al. 'Nico' - Odeon (462400). 16 jr. 'Coming to America' - Odeon. 16 jr. 'Die Hard' - Odeon. 16 jr. 'Deadly Pursuit' - Odeon. 12 jr Beyond Therapy' - Studio 656402). al. Hairspray' - Studio, al. 'Hope and glory' - Studio, al. AMSTERDAM 'A World Apart' - Alfa (278806). al. 'Last temptation of Christ' - Alfa, 12 jr. 'Spoorloos' - Alfa. 16 jr. 'Milagro Beanfield War' - Alfa, al. 'Spoorloos' - Alhambra (233192). 16 jr 'De ondraaglijke lichtheid van het be staan' - Alhambra. al. 'Deadly Pursuit' - Bellevue Cinerama (234876), 12 jr 'Good Morning Vietnam' - Cii al. 'Beyond Therapv' - Cinecenter (236615). al. 'Under the volcano' - Cinecenter. 16 jr 'Cry Freedom' - Cinecenter. al. 'Oci Ciornie' - Cinecenter, 16 jr. 'Hairspray' - Cinecenter. al. 'Mean Streets' - Cinecenter, 16 jr. 'Coming to America' - Cinema Int.. al. Die hard' - Cinema Int.. 16 jr 'Nico' - City (234579), 16 jr. 'Die Hard' - City. 16 jr. 'The Presidio' - City, 12 jr, 'Red Heat' - City, 12 jr, The house on Carroll Street' - City, al. 'Poltergeist III' - City, 16 jr. 'The seventh sign' - City, 12 jr. 'Tampopo' - Kriterion. (231708), 16 jr. 'Dramma della gelosia - Kriterion, 16 jr. 'Drowning by numbers' - The Movies (245790), 16 jr. Big Time' - The Movies, 16 jr La dolce vita' - The Movies. 16 jr. Frantic' - Tuschinski (262633), al. Masquerade' - Tuschinski, al. 'Hairspray' - Tuschinski, al. Crocodile Dundee 2' - Tuschinski. al. 'Coming to America' - Tuschinski. 16 jr. Hope and Glory' - Tuschinski. al. 'Fatal Attraction' - Tuschinski Cineac (243639). al Distant Voices. Still Lives' De Uit kijk (237460). 16 ir TELEVISIE Jennifer Jones maakte haar film debuut als Bernadette, het meis je dat de katholieke kerk ervan moest overtuigen dat Maria aan haar verschenen was. Ze kreeg prompt voor 'The song of Berna dette' een Oscar. Een snel hoog tepunt dat werd gevolgd door een carrière, waarin ze niet zo na drukkelijk voor het voetlicht trad. BBC 2 haalt haar morgen avond uit de betrekkelijke anoni- mieit door twee films met Jones in de hoofdrol uit te zenden. 'Gone to earth' (22.40 uur) maakte ze veertig jaar geleden onder regie van Michael Powell in Engeland. Ze speelt een bijge lovig meisje dat trouwt met de plaatselijke dominee en later wel wat voelt voor de rechter. Derge lijke amoreuze problemen waren ook het uitgangspunt voor 'Ruby Gentry' (0.35 uur) die vier jaar la ter werd gemaakt. Ditmaal speelt Jennifer Jones een vrouw van lichte zeden die trouwt met een rijke man om haar vroegere min naar (Charlton Heston) te grazen te nemen. Regie is van King Vi- dor. Dezelfde zender is vorige week vrijdag begonnen met 'Fatal At tractions', een serie films waarin de liefde zich ook van haar verra derlijke kant laat zien. Vanavond is de befaamde film 'Farewell, my lovely' aan de beurt. Het is de oude versie van Raymond Chandler's verhaal, waarin Dick Powell de rol heeft van detective Philip Marlowe. Hij heeft af te re kenen met de onberekenbare en onbetrouwbare Claire Trevor (1.45 uur). Ook een soort vervolg op vori ge week is 'Dressed to kill' van Brian de Palma. Vorige week was van hem 'Blow Out' te zien, een seksueel getinte thriller. 'Dressed to kill' was ook zo'n ty pe film (De Palma ging later nog een stukje verder in 'Body Dou ble'). Angie Dickinson speelt een vrouw die wordt opgejaagd door een lustmoordenaar en steun zoekt bij psychiater Michael Cai- ne (23.20 uur, België 1). Op het tweede net van de Bel gen is (als het voetbal geen roet in het eten gooit) volgende week woensdag 'The Killers' te zien. Don Siegel verfilmde dit He- mingway-verhaal in 1964 en koos eveneens Angie Dickinson voor een van de rollen. 'The Killers' gaat over een groep huurmoor denaars die na een makkelijk klusje proberen uit te zoeken waarom ze die moord nu eigen lijk moesten plegen (20.15 uur). Een paar jaar geleden wierp Hollywood zich opeens op het boerenbestaan en hoewel dat be staan nog altijd penibel is, lijkt die trend alweer voorbij. 'The River' was een van die films. Mark Rydell situeerde het ver haal in Tennessee, waar Mel Gib son en Sally Fields een echtpaar spelen. Hun boerderij moet wij ken voor een stuwdam (zondag, 20.15 uur, Duitsland 1). In afwachting van 'Powaqqatsi', de nieuwste film van Godfrey Reggio, draait het Kijkhuis het vier jaar oude 'Koyaanisquatsi' (overigens voor het eerst in Lei den). In die twee films, de titels suggereren terecht een bepaald verband, gaat de ex-priester Reg gio in op de toestand van de we reld. Hij doet dat in een woordloze stroom van beeld en muziek, een soort kosmische reis door de na tuur. Philip Glass tekende in bei de gevallen voor de composities. Het woord 'Koyaanisquatsi' leende hij van de Hopi-indianen. Het betekent zoiets als 'leven uit balans'. Gebruik makend van al le soorten van technologische middelen maakt Reggio visueel imponerende films die tegen strijdige reacties losmaken. De een is diep onder de indruk, de ander vindt het kitsch, een tus senweg lijkt er niet te zijn. 'Koy aanisquatsi' draait tot en met woensdag (19.30 en 21.45 uur). Tot en met zondag is om 20.00 en 22.15 uur 'Baby Boom' met Diane Keaton te zien. 'La Dolce Vita' is een oudje van Federico Fellini, waarin hij een beeld geeft van de elite in het Rome van de jaren vijftig (maandag, 20.00 uur). Andrei Tarkovski maakte 'Nostalghia' ook in Italië en in de persoon van een Russische dich ter verbeeldt hij gevoelens van nostalgie en heimwee (dinsdag, 20.00 en 22.15 uur). 'Barfly'gaat eveneens over een dichter. De Franse regisseur Barbet Schroe- der maakte aan de zelfkant van Los Angeles een portret van Charles Bukovski (20.00 en 22.15 uur). LAK-Cinema verzorgt aan het begin van de week een mini-fes tival over de Spaanse film. Met 'Werther' bewerkte regisseur Pi lar Miró Goethe's klassieker 'Die Leiden des jungen Werthers'. In haar bewerking drijft het nood lot een man in de armen van een gescheiden vrouw (maandag, 20.00 uur). 'La Mitad del cielo' gaat in op de sociale verhoudin gen in Spanje. Rampspoed ach tervolgt een jonge moeder in een van de achterlijkste provincies van Spanje (maandag, 22.00 uur). In 'A un dios desconocido' wordt teruggekeerd naar 1936, de periode vlak voor het begin van de Spaanse burgeroorlog en het jaar waarin de dichter Garcia Lorca werd vermoord. Regisseur Chavarri volgt de moordenaar ruim veertig jaar later (dinsdag, 20.00 uur). 'La Caza' is een oude film van Carlos Saura, gemaakt in de tijd dat hij nog rekening moest houden met de censuur van het Franco-regime. Drie vrienden gaan op konijnenjacht en Saura heeft daarin allerlei ver hulde verwijzingen naar Franco en de burgeroorlog verwerkt (dinsdag, 22.15 uur). Philip Glass maakte de muziek )Oor 'Koyaanisquatsi'. Filmhuis LVC besteedt vol gende week woensdag en don derdag aandacht aan Joris Ivens. Twee van de drie Vertoonde films (te weten 'De Brug' en 'Spaanse Aarde') waren deze week al bij LAK-Cinema te zien. Nieuw is 'Rotterdam Euro poort'. een documentaire die Ivens in 1966 maakte (21.15 uur). Van- en morgenavond draait in het filmhuis 'Der Himmel über Berlin', aanvang zelfde tijd. Wim Wenders maakte onder deze titel een sprookjesachtige film, waar in Bruno Ganz een engel speelt, die graag onder de mensen wil komen. De liefde voor een cir cusmeisje doet dat verlangen groeien. FILMS OP VIDEO Romantische komedies zijn schaars. Ze zijn ook niet eenvou dig te maken, het genre vraagt nu eenmaal veel van scenarioschrij vers en acteurs. Meestal wordt het een flauwe boel, maar dat geldt niet voor 'Sharing Ri chard'. Niet dat de film van Peter Bonerz zo formidabel is, maar hij kan er best mee door en het ver haal is heel aardig. Het gaat om een vierhoeksver houding: een man, drie vrouwen. Het leuke zit 'm in het feit dat de drie vrouwen vriendinnen zijn, maar dat voor de schuinsmar cheerder verborgen houden. Dat levert mooie scènes op. Ed Mari- naro speelt kundig de mannen rol. Hij moet opboksen tegen Ei- leen Davidson, Nancy Frangione en Hillary Bailey Smith. Van CB S/Fox. 'Invasion of the bodysnat- chers' is een beroemd geworden science-fictionfilm waarin ruim tewezentjes zich in mensen nes telen, die daarop moorddadig ge drag gaan vertonen. De we zentjes zijn een soort 'peulen'. In latere films in hetzelfde genre gaan complete monsters in en uit mensen (zie 'Alien'). Ook in The hidden' van Jack Sholder doet een ruimtemonster vreemde dingen. Hij gaat van de ene in de andere mens en ook dat leidt tot moord en doodslag. Mi chael Nouri is de rechercheur die de door het monster bezeten moordenaars onschadelijk moet maken en Kyle MacLachlan is een heel merkwaardige FBI-man die hem wil helpen. 'The hidden' is vaardig gemaakt en knap spannend. CBS/FOX. Ralp Bakshi heeft jaren gele den naam gemaakt met 'Fritz the cat', een tekenfilm voor boven de zestien met ruime aandacht voor sex. 'Fritz' was een succes, maar dat zit er voor 'Wizards', ook een tekenfilm voor ouderen van Bakshi, maar dan zonder sex, ab soluut niet in. Het gaat om een gewelddadig sprookje met veel sf-figuren, dat prachtig is gete kend in vele wisselende stijlen die uitstekend bij elkaar blijken te passen, maar je vraagt je toch af voor wie de film is gemaakt'. Voor de liefhebbers van teken en kleurtechnieken misschien, maar dat zijn er vast niet al te veel. CBS/Fox. Voor iedereen, maar vooral voor jong, is 'Bigfoot and the Hendersons', een van de kerst films van vorig jaar. 'Bigfoot' is een aapachtig monster dat in Amerikaanse kinderverhalen voorkomt. Regisseur William Dear maakte van de reus een schat van een wezen dat verte dert en waar om te lachen valt. Een goedwillend gezin tobt met het wezen om en dat leidt tot ver makelijke scènes. De hoofdrol is voor de nep-aap, maar naast hem wordt kundig geacteerd door Geen enkele aanbeveling is no dig voor 'E.T.', het buitenaardse wezentje van Steven Spielberg. De film is een jaar of zes oud en het grootste kassucces ooit ge maakt. Ergens in Vuurland-zuid moet een grijsaard rondlopen die 'E.T.' niet heeft gezien, maar hij is een buitenbeentje. Slimme Spielberg heeft jaren lang geweigerd de film op video uit te laten brengen. Hij wist na tuurlijk best dat het er toch een keer van zou moeten komen, maar hij heeft gewoon gewacht tot al de bioscoopbezoekers de avonturen van het prachtige ruimtewezentje opnieuw zouden willen zien op video. Die tijd is dan nu aangebroken en Esselte CIC heeft gezorgd voor de cas settes. Kinderen van tien jaar en ou der zullen plezier beleven aan 'Secret witness' van Eric Laneu- ville. Een jongen ziet zijn vader bij een vrouw die vlak erna dood wordt gevonden. Hij verdenkt zijn vader van moord en raakt in grote problemen als een vriend verdacht wordt. Samen met een meisje probeert hij de zaak in goede banen te leiden, maar de verwarring wordt alleen maar groter: volwassenen gedragen zich nu eenmaal niet altijd zoals kinderen zouden willen. CB S/Fox. Voor de iets oudere jeugd is 'Revenge of the Nerds, deel 2' gemaakt. In deel één had een groepje oenige studenten het aan de stok met studiegenoten die er uit zagen als aanstaande yuppies. In deel twee gaat de tweestrijd verder. Nu in Miami waar het warm is en waar veel meisjes in badpakken zijn. Grappen en grollen te over, maar veel nieuws is er niet onder de zon. Joe Roth regiseerde en produceerde en hij levert precies wat je mag ver wachten: puberhumor. CB S/Fox. Vorig jaar beleefden de lief hebbers van Prince veel plezier aan diens Sign o' the times-toer- nee. Van enkele concerten (o.m. in het Rotterdamse Ahoy) zijn opnamen gemaakt die werden verwerkt in de film 'Sign o' the times' waarin Prince zijn grote talenten toont. Esselte CIC brengt de film uit op cassette en komt ook met 'Hail! hail! Rock 'n' roll', een filmisch eerbetoon aan rockveteraan Chuck Berry ter gelegenheid van zijn 60ste verjaardag, bijna twee jaar gele den. De liefhebbers van de Mo- town-sound worden bediend door distributeur Video Excel lent dat 'The Four Tops The Temptations' en 'Marvin Gaye' op de markt brengt. PETER DE ZWAAN Joe Mantegna en Lindsay Crouse in 'House of Games'

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1988 | | pagina 19