Het grote beeldenbos van Kr< >11 er-Miiller Pianistische egotrip Branieschoppertjes bij Scapino ballet Knap concert van Leids kamerkoor Conté: alle dertien goed James Taylor op z'n best Cher gedompeld in echo-baden Agneta's sterke metamorfose Henny Vrienten wil dat er meer wordt gelachen Kijker waardeert politieberichten op tv OTTERLO (GPD) - In het bos bij het Rijksmuseum Kröl- ler-Müller op de Hoge Velu- we wordt hard gewerkt om vóór zaterdag 11 juni de grootste beeldentuin van Eu ropa met nog eens 10 hectare uit te breiden. In het nieuwe beeldenbos worden werken van dertig kunstenaars uit binnen- en buitenland geplaatst ter ge legenheid van het vijftigjarig bestaan van het museum. En kele deelnemende kunste naars zijn: Rückriem, Ri chard Serra, Morellet, Jenny Holzer, Pjort Müller, Sjoerd Buisman en Fortuyn- O'Brien. Met de vergroting van het beelden park wordt voortgegaan op de weg die kunstverzamelaar mevrouw Kröller al insloeg. Het nieuwe ge deelte, dat nauwelijks in cultuur is gebracht, vormt de laatste sqhakel in het idee om cultuur en natuur te laten samengaan op de Hoge Velu- we, zo meent conservator moderne beeldhouwkunst Marianne Brou- Het beeldenbos sluit aan op het al bestaande beeldenpark. In dé tijd dat mevrouw Kroller nog leef de lag er al een plan om dit gebied als beeldentuin te gebruiken. „Er is destijds al geplant", stelt Marianne Brouwer, „er lag een laantje met exotische struiken en er is een aan tal beelden geplaatst van Raedec- ker. Mevrouw Kröller wilde er een terrein van maken dat aansloot op de plaats waar het museum oor spronkelijk is gedacht". „Volgens mij had ze een heel weids beeldenpark in haar gedach ten, waarin de veelbesproken twee- VERBODEN - 'Opus Pistorum', een boek van de Ajnerikaanse ro manschrijver Henry Miller, is op de index geplaatst door het Westduit- se bureau voor censuur (BPS). Vol gens het bureau is er sprake van een „pornografisch werk, dat der halve gevaarlijk is voor de jeugd". Het boek staat vanaf heden op een lijst van boeken die gevaarlijk zijn voor de jeugd, en mag niet langer in de etalage van Westduitse boek winkels liggen. Elke publiciteit er over is taboe. Jubileum gevierd met ver dubbeling expositieruimte buiten door Henk Meutgeert eenheid van natuur en cultuur meespeelde. Het idee van een ge cultiveerd gebied dat overloopt in een wildbaan, met het museum als meest ver vooruitgeschoven post waar de cultuur werkelijk in de na tuur staat". De geschiedenis van de beelden tuin en de oorspronkelijke plannen daarvoor maken deel uit van het ju bileumboek dat ook op 11 juni wordt gepresenteerd. „Het wordt de grootste catalogus die we ooit hebben uitgegeven", aldus Brou- Eén van de problemen bij het sa menstellen van het jubileumboek is het feit dat een deel van het ar chief over het museum in de oorlog vernietigd is. Brouwer: „Het Król- ler-Miiller-archief lag in Den Haag. De enige bom die op het Lange Voorhoqt viel kwam daarop te recht. Op enkele brokstukken na is dat archief dus weg. Voor het boek hebben we geprobeerd zoveel mo gelijk nieuwe gegevens op te die pen. Er is een ander beeld ontstaan over de mythe van de Kröller-Miil- lers. Mijnheer Kröller komt veel meer uit de verf. Uiteindelijk heeft hij de Hoge Veluwe gekocht met Paolo Conté Paolo Conté is gemeengoed geworden. Een paar jaar geleden kon je nog opzien baren met een plaat van Conté op de pick-up. Maar sinds zijn laatste tournee, en vooral sinds zijn succes met 'Max', is de exclusiviteit er-wel van af. Conté is in zoverre nog ex clusief dat, getuige het concert in Utrecht, vooral in de betere krin gen wordt beluisterd. Van pick ups is dus ook al geen sprake Voor de grote groep die Paole Conté pas kent, heeft Ariola een verzamelplaat op de markt ge bracht. Dat is niet zo gek beke ken. 'Aguaplano', zijn laatste elpee die in Nederland ook flink' wordt verkocht, is slechts het topje van de ijsberg. Paol« Conté heeft al lang geleden zijn advoca tenpraktijk opgegeven voor een professionele zangcarrière. Sinds het verschijnen van de elpee 'Paolo Conté' in 1984 heeft dat ook internatonaal enige zo den aan de dijk gezet. Voor 'Collezionë' zijn van die plaat ook een paar nummers ge plukt, waarvan 'Sotto le stelle del jazz' en 'Gli Impermeabili' de be kendste zijn. Dit verzamelstuk in de traditie van alle dertien goed bestaat verder voor bijna de helft uit het repertoire van 'Aguapla no'. Wanneer ik als consumen tenman deze twee laatste elpee's naast ekaar leg, zou ik 'Collezio- ne' aanraden. Conte's vroegere werk is zeker niet het slechtste, integendeel zelfs. De twee genoemde num mers behoren tot de beste die hij heeft gemaakt. Bovendien staan op de binnenhoes van 'Collezio- ne' de teksten tweetalig vermeld, zodat de luisteraar zich ook kan verdiepen in Conte's soms onna volgbaar beeldende poëzie. B.J. Kwellingen zijn hem niet be spaard gebleven. Depressies, he roïne, de voor hem traumatische scheiding van Carly Simon, drank, een handblessure die hem het gitaarspelen lange tijd belet te. Dit alles heeft onmiskenbaar een stempel gedrukt op de twaalf lp's die de Amerikaanse popzan ger James Taylor in de afgelopen twintig jaar afleverde. Maar hoe wisselend dat spec trum van gevoelsuitingen ook was, nimmer deed hij afstand van zijn oorspronkelijke muzika le idioom dat in niet geringe ma te stoelt op de melodieuze en tijdloze easy icestcoast-tradities. Een stijlenpalet dat gekenmerkt wordt door de dominante aanwe zigheid van ragfijne vocale har monieën en flinterdunne instru mentaties. De kwetsbare Taylor, ook een eminent akoestisch gita rist, is daarvan een duidelijk voorbeeld, en misschien zelfs de ongekroonde koning. Na andermaal een periode van grote depressies keerde hij zo'n twee jaar geleden redelijk her steld terug met de lp 'That's why I'm here' en een formidabel op treden in het Amsterdamse Car ré. Maar nog nooit maakte hij als tekstdichter/componist zo'n vol groeide indruk als op zijn on langs verschenen dertiende lp 'Never die young'. Van de nodige weemoed blijft deze bijna 40-jarige romanticus natuurlijk niet verstoken, maar toch lijkt hij z'n zorgen voorgoed van zich af te hebben geschre ven. Dat heeft een smaakvol werkstuk opgeleverd, voorzien van boeiend en poëtisch tekst materiaal en instrumentaal neer gezet door een volleerde studio band. Een plaat die moeiteloos de tand des tijds zal doorstaan. Dat hij nog lang moge leven. W.S. 'Cher' - Cher (Geffen Records). Als filmactrice blijkt ze de laatste jaren een groot en over rompelend succes. Dat zal er de reden van zijn dat Cher het ook weer eens solo op de plaat pro beerde. Om het kort te houden: een in alle opzichten overgepro- duceerde plaat waarop een in echo-baden gedompelde gaten kaas van hinderlijke elektronica de rommel moet verhullen. een enorm vooruitziende blik. Ook staan er in het boek bijstelingen over de aankoopdata van schilde rijen van Seurat en Léger." Het jubileum wordt gevierd met tentoonstellingen van de eigen col lectie. Deze maand is er een exposi tie van schilderijen en tekeningen die Henry van der Velde, de archi tect van het museum, maakte. Hoogtepunt zal echter de opening van het beeldenbos zijn. Het zal enorm verschillen van de huidige beeldentuin. „In wezen wordt het daarvan het tegendeel", zegt conservator Marianne Brou wer. „De werken worden zo ge plaatst dat, wanneer je het één ziet, je het ander niet kunt zien. Je krijgt het gevoel dat er iets geheimzin nigs in het bos staat. Een heel an der uitgangspunt dus. Het terrein wordt ook niet afgerasterd en blijft het hele jaar open. Dat is één van de zorgen die we hebben. We vragen ons af in hoeverre je er fragiele beelden kunt neerzetten die slecht weer kunnen overleven". „We hadden een aantal waarvoor de beeldentuin gewoon te klein is geworden. Sinds de zo genaamd land-art is er heel wat veranderd in de wereld van de beeldhouwkunst. Daarvoor is bin nen de beeldentuin nooit een be vredigende oplossing gevonden, die is te klein en te aangelegd. Ri chard Long kon hier bijvoorbeeld niéts beginnen. Het beeldenbos is een antwoord op een vraag om op een andere manier met beelden om te gaan". „Heel iets anders dan het plaat sen van beelden op een gazon. Voor de jubileumexpositie zoeken we naar dingen die honderd pro cent zijn. Het is geen signalerings expositie, dat zat er ook al niet in Bart Jungmann Bijdragen: Bram van Leeuwen Willem Schrama Namaak-passie van het type Maywood of op z'n best Jennifer Rush. Een smakeloze remake van het aloude Sonny Cher- succes Bang-Bang maakt de ca tastrofe zowaar compleet. Ik word een beetje misselijk van dit soort reut, die nu al zo'n twee ge neraties lang bezig is de zintui gen van een massapubliek af te stompen. W.S. Het is al weer zes jaar geleden dat de op The Beatles na best ver kopende Zweedse groep Abba (een slordige 250 miljoen platen en banden) uiteenviel. Een van de A-tjes, Agneta Faltskrog, is sindsdien op de solotoer en haar elf elpees hadden wisselend suc ces. Ze werden onder meer ge produceerd door bekende figu ren als Eric Stewart en Mike Chapman. Voor haar allernieuwste ging Agneta in zee met ex-Chicago- zanger Peter Cetera, die inmid dels ook een solocarrière heeft opgebouwd. Ze ontmoette Peter op een liefadigheidsshow van het UN-kinderfonds in Stock holm en dat resulteerde uiteinde lijk in de een studio in Californië opgenomen elpee. Ditmaal ge,en eigen materiaal van Agneta, maar een tiental nummers van uiteenlopende componisten en tekstdichters onder wie Pete Sinfield en Al- bert Hammond. Met als rode draad de melancholie, waarbij Agneta's vocale prestaties het best tot hun recht komen. Voor 'I stand alone' onderging Agneta een complete me tamorfose. Van het Zweedse schoonheidsideaal (lang blond haar) naar een zeer eigentijds kort meerkleurig kapsel dat voor de hoes werd vastgelegd door de Amerikaanse sterfotograaf Al berto Tolot. Blijkens het tv-interview dat Ivo Niehe deze week met haar had is ze daarvan inmiddels te ruggekomen. Wat betreft 'I stand alone': ik aarzel niet de plaat de beste te noemen die tot dusver dit jaar in het populaire genre is verschenen. Sterke teksten ge projecteerd tegen een zeer ver zorgde achtergrond in ballad- en up-tempo. Daarbij zijn nummers die on miskenbaar herinneringen op roepen aan de Abba-periode, zoals 'If you need somebody to night' en 'Little white secrets'. Maar tegelijkertijd slaagt Agneta met haar heldere en zuivere stem erin een eigen stempel op de plaat te drukken in bijvoorbeeld 'The last time' en het titelnum mer van de plaat. Dat Agneta ook muzikaal haar nek wenst uit te steken blijkt uit nummers als 'Let it shine', 'Are you gonna throw it all away' en 'Love in a world gone mad'. Met de steun van Cetera's bekwame sessiemuzikanten leidde dat tot een regelrechte aanrader. B.v.L. vanwege het beschikbare geld. De tentoonstelling bestaat uit een aan tal bruiklenen en werken die we al aangekocht hebben of graag willen aankopen". Tot de aangekochte werken behoren in het Arnhemse park Sonsbeek tentoongestelde- werken van Luciano Fabro en Ma rio Merz. In het bos is begonnen met de bouw van een bakstenen huisje van de Deen Per Kirkeby. „Die huisjes vind ik prachtig", aldus Brouwer. „Zijn nieuwere werk be gint een beetje glad te worden; het was nu of nooit. Je merkt dat, wan neer je kunstenaars vraagt iets voor zo'n beeldenbos te maken, ze dat zelf ook als een soort mijlpaal zien. Shirazeh Houshiary maakt haar eerste buitenbeeld. En Peno- ne maakt een een bronzen boom van zeven meter hoog, ook z'n eer ste buitenwerk". Welke beelden uiteindelijk blij ven staan, weet Marianne Brouwer zelf nog niet. „Dit jaar bouwen we voornamelijk en de aankoopkos- ten proberen we uit te smeren over een aantal jaren. Bij een aantal din gen moesten we vooraf beslissen. We hebben gezegd: verder zien we wel. Wat er uiteindelijk overblijft weten we gewoon nog niet". Het houten paviljoen dat Pjotr Miillei Kröller-Müller maakte. UTRECHT - „We beleven podium- loze tijden", klaagt Hennie Vrien ten, ooit nationaal idool iri de pop groep Doe Maar. Tegenwoordig wordt hij amper nog herkend op straat en dat bevalt hem goed. Henny Vrienten richtte twee jaar geleden The Magnificent 7 op, een gezelligheidsband die onder ande re (film)muziek speelt uit lang ver vlogen tijden en dat doorspekt met humor. „Er moet meer gelachen worden in de popmuziek", meent Vrienten. In de Magnificent 7 zitten klin kende namen: Jan Pijnenburg (ex- Doe Maar), Jan de Hont (ex-Neer- lands Hoop), Fay Lovsky, Joost Belinfante en Jan Kooper. Zeven popmuzikanten, die ieder afzon derlijk hun sporen hebben ver diend. Ze vinden het alle zeven magnifiek om nu met elkaar te mu- Veel optreden doet de groep niet. „Twee keer in de week is al veel in deze podiumloze tijden. De ene week wat vaker, de andere week helemaal niet. Het wisselt sterk. Maar ieder van ons heeft nog tal van andere werkzaamheden, meestal in de muziek. Het spelen moet een lolletje blijven". „Het is voor een band ontzettend moeilijk aan de slag te komen. Ik hoor iedereen in het vak zeggen dat het aanbod van werk een schaduw is van vroeger. Mager en margi naal. Het zijn hoofdzakelijk buiten lands acts die volle stadions trek ken". „Wat er mis is? We hebben niet zoveel te bieden, denk ik. Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen, geen nieuwe trends. Wat hebben we nou? Herman Brood heeft een fan tastische nieuwe plaat gemaakt, maar Brood is al vele malen be roemd geweest. Die is gewoon niet weg te denken. Verder zou ik op dit Met de Magnificent 7 vallen jullie ook terug op muziek die z'n wortels heeft in een ver verleden. Uit die hoek komt de vernieuwing ook niet? Vrienten: „Absoluut niet. Daar hoeft men ook niet op te wachten. Deze band is heel anders. Waarom we oude muziek ten gehore bren gen? De reden is dat ik twee jaar geleden wel zin had om te spelen, maar geen popmuziek. Dat zou te veel gaan lijken op wat geweest is. Toen ben ik met een aantal vrien den, met wie ik veel over muziek praat, gestart met deze band. En met het spelen van filmmuziek. Dat is namelijk muziek met melo die". Vrienten: „Het is een grote bon bondoos. In 't begin was het moei lijk om te kiezen. Ik heb dat voor namelijk zelf gedaan. Tegenwoor dig gaat 't makkelijker en helpt ie dereen mee. We doen veel tv-the- ma's, zoals van de Thunderbirds, de Wrekers, Ivanhoe...dan zit je daar als volwassen mensen Ivan- hoe op het,podium te spelen, oei, oei. Voor ons heel leuk en het pu bliek amuseert zich kostelijk". Vrienten: „Nee, zelden. Natuur lijk is het verleden niet weg te cijfe ren. Het gebeurt wel dat iemand in een al te overmoedige bui een titel roept. Nee, we hadden aanvanke lijk veel erger verwacht. Maar ik heb het zelf min of meer in de hand gehad. Na het ophouden van Doe Maar ben ik bewust niet versche nen in tv-spelletjes en panels, ik heb geen interviews gegeven, niet aan films of reclamespotjes meege werkt. Kortom, van alles wat de be kende Nederlander pleegt te doen, heb ik mij afzijdig gehouden. Ik heb dat allemaal consequent niet gedaan. Dan heb je 't in de hand. Als je dat nu al zo'n vijf jaar vol houdt, dan kun je niet anders ver wachten dat mensen tegenwoordig eerst drie keer moeten kijken, voordat ze mij herkennen. Daar ben ik blij mee". op 4 LEIDEN - Marius van Paassen mocht ik eenmaal eerder beluis teren op een recital in Kasteel Duivenvoorde, waar hij evenals nu een programma speelde met werken van Beethoven, Anton Rubinstein en Ravel. Hij trof mij toen als een pianist die gefasci neerd wordt door het pianistisch mogelijke of nog net mogelijke. In de hoofd zaak oorverdovende variaties op het thema Yankee Doodle op 93 die de 19e eeuwse klaviervirtu oos Anton (niet Arthur) Rubin stein schreef werd weliswaar de grens van wat technisch moge lijk is bereikt, maar het aantal no ten per minuut noch het aantal decibellen zijn een graadmeter, die bruikbaar is bij het meten van muzikale beleving. Met een sonate van Beethoven, no. 7 in D op. 10/3, weet van Paassen eigen lijk geen raad. Het presto is vin gervlug maar afgeraffeld, het menuet schools en ook het rondo blijkt veel noten te bevatten. In het largo valt hij definitief door de mand: physiek drukt hij een bewogenheid uit die in de klan ken nergens te vinden is. De vier Mazurka's van Chopin doen snakken naar een vleugje poezie, Turina's Andalusische dansen zijn weliswaar fel maar koud als steen en dood als een pier, en ook Alborada del gracioso van Ravel wordt gereduceerd tot een tech nisch hoogstandje zonder meer. Van Paassen communiceert niet met zijn toehoorders door mid del van zijn spel. Door zijn fasci natie met de uiterlijkheden blijft hij daar steken en kan hij zijn pu bliek ook geen deelgenoot ma ken van wat achter de noten staat. Pas in zijn toegift Oiseaux tristes uit Miroirs van Ravel klonk enige subtiliteit door. Voor het overige was zijn pu bliek getuige van de pianistische egotrip van een jeugdige piano leeuw. MIES ALBARDA Voorstelling: Scapino Ballet met de tweede acte van Coppelia, choreografie Armando Navarro, muziek Leo Delibes; Pub van Nils Christe, muziek Bohuslav Martinu. Gezien op 4 maart in de Leidse Schouwburg in de cyclus Theater Overdag. LEIDEN In het kader van de cyclus Theater Overdag presen teerde de Leidse Schouwburg gistermiddag het Scapino Ballet, een gezelschap dat waarschijn lijk even vaak 's middags als 's avonds op zal treden. Vrijwel ie der Nederlands kind (en volwas sene) groeit op met de educatie ve schoolvoorstellingen van het Scapino en ook gisteren reden bussen vol kinderen af en aan. Theater Overdag Ballet was dit maal dus een openbare school voorstelling, luidruchtig en le vendig. Het programma bestond uit Pub van Nils Christe en de tweede ac te uit Coppelia die artistiek lei der Armando Navarro in 1971 be werkte. Deze Frans-romantische klassieker uit de 19e eeuw wordt bij Navarro een kruising tussen een toneelstuk en een ballet: een pantomime met andere woor den, een lekker degelijk verhaal waarin elke beweging en elk ge baar direct te vatten is. Swanhilda's verloofde Frans is verliefd op Coppelia, die in de etalage van poppendokter Cop- pelius altijd een boek leest. Zij blijkt echter een pop, waarop Swanhilda zich als de lezende Coppelia voordoet. Frans breekt in het atelier van Coppelius in, die hem op heterdaad betrapt en hem met een slaapmiddel ertoe brengt Coppelia tot leven te brengen. Coppelia blijkt Swan hilda en Frans en zij leven nog lang en gelukkig. Factoren als de kleine ruimte, het publiek en het verhaal ma ken van Navarro's Coppelia geen choregrafisch hoogstandje maar het beantwoordt zeker aan de be hoefte van de kinderen. En als volwassene heb ik me prima geamuseerd met de elastieke 'centenbak' grimassen van Cop pelius vertolker Rinus Sprong. Pub van de andere artistiek lei der, Nils Christe, is wat abstrac ter van aard, hoewel het zich in een disco-café afspeelt. Theatra le bewegingen (veel tot hilariteit leidende sexuele toespelingen) en pure dansvormen wisselen el kaar af. Net als de muziek van Bohuslav Martinu (Jazz Inspired Compositions) is Pub een com positie die het compilatiekarak- ter eigenlijk niet ontstijgt, voor kinderen ongetwijfeld geen en kel bezwaar maar voor de wat meer verwende kijker zijn beide choreografieën toch wat mager tjes. De in de 'entre-acte' uit het publiek geplukte branieschop pertjes die pop mogen spelen, maken echter veel goed. INGRID VAN FRANKENHUY- ZEN Concert door het Leids Kamerkoor met werken van Purcell, Monteverdi en Mozart. Medewerking verleenden orkest en solis ten te weten Els van Onselen - sopraan. Wil Veldkamp - sopraan, Boukje Tijmstra - alt/mezzo, Hanneke Schneiders - alt. Peter van Kempen - tenor. Hubert v.d. Sommen - tenor, Henk Post bariton. Martine Beider - cello en Marline v.d. Meyden - orgel. Het geheel stond onder leiding van Ton Bec kers. Gehoord op 4 maart in de Marekerk. LEIDEN - Feestelijke kroon luchters rondom verlichtten het Leids Kamerkoor bij haar ge slaagde concert in de Marekerk. Vanuit het midden vulden zich langzamerhand de koorbanken tot achteraan toe. Het hele pro gramma leek reeds afgestemd te zijn op de komende lijdenstijd in het kerkelijk jaar. De Funeral Sentences van Henry Purcell re lativeren het leven op aarde in het aanschijn van de dood. Met heldere, doorzichtige stemvoe ring liet het koor meteen horen dat het de lastige, soms wat stug ge samenklanken bij Purcell tot een goed einde wist te brengen. Zelfs grote, moeilijk te zingen sprongen in de melodievoering werden zonder merkbare aarze ling uitgevoerd. Wie de 'Madrigali Guerrien et Amorosi' van Claudio Montever di uit de kast heeft opgediept, verdient alle lof. Een prachtig werk, een opera in het klein. Met een piepklein ouverturetje, heel authentiek klinkend gespeeld door de twee violen. Met licht voetige koorzang en enthousiast zingende solisten, zij het ook dat ze de Italiaanse dramatiek wat missen. Welliefst drie mooi schallende trombones symboli seerden Mars, de god van de oor log. Het steeds sterker wordende ge druis van stemmende strijkers en pauken kondigt het einde van de pauze aan en de nadering van het werk waarvoor misschien wel veel bezoekers zijn geko men: het Requiem van Mozart. Niet meteen een makkelijk werk. Men is benieuwd of deze ambitie waargemaakt zal worden en men zal niet bedrogen uitkomen. Al in het begin weet Ton Deckers met zijn verende slag de muzika le essentie te voorschijn te halen. Natuurlijk zijn er momenten, waarop het duidelijk is dat dit géén professioneel koor is; af en toe wat verslapping in de vaart, soms wordt er meer afwachtend dan stuwend gezongen. Maar over het geheel genomen kon men zich weinig meer wensen. Dat geldt ook voor de solisten: heel mooi en zuiver zong Els van Onselen. Boukje Tijmstra har monieerde daar met haar iets metaliger stem wat minder bij. Een prachtige inzet levede Henk Post in het Tuba mirum. Vol overgave voegde zich daarbij Hubert v.d. Bommen. Bij al dit moois grote lof voor de dirigent, die met niet aflatende energie het koor en orkest telkens weer naar nieuwe hoogtepunten wist te voeren. MONICA SCHIKS. HILVERSUM (ANP) - De politie- De uitzendingen na het acht-uur berichten die de NOS al sinds tien journaal worden met een gemid- jaar na de journaals van acht uur en delde kijkdichtheid van 23 procent half elf verzorgt, worden zeer goed het best bekeken. De belangstel- bekeken, zo blijkt uit een recent ling voor de politieberichten na het onderzoek van de kijk- en luisteraf- half-elf journaal ligt aanmerkelijk deling van de NOS. lager met een gemiddelde van 9 procent. In totaal worden de be- Van de kijkers gaf 94 procent te richten door gemiddeld 4,2 miljoen kennen de afgelopen maanden een personen van 6 jaar en ouder beke- dergelijk bericht te hebben gezien, ken. waarop de berichten op de televisie worden gebracht kan de goedkeuring wegdragen van negen van de tien kijkers. Een ruime meerderheid van de onder vraagde kijkers was van mening dat wat hen betrof er vaker politie berichten op televisie konden wor den vertoond. Slechts 1 procent was van mening dat deze berichten niet op de televisie thuishoorden.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1988 | | pagina 37