De betovering van de Balinese dans
POOIUMBLIK
Stuk van Sam Shepard
staat als een huis
Frans Halsmuseum viert jubileum
PAGINA 21
(7, m
Reinild Mees (piano), Leendert
de Jonge (fluit) en David Prins
(cello). In die ruimte hangen
schilderijen van Jessie Gordon,
die associaties moeten oproepen
met de uit te voeren werken. Het
gaat om composities van o.a. Ba-
dings. Rachmaninov, Ibert en
Roussel. Later op de avond ver-
laatst een en ander zich naar de
schouwburgzaal. Musici en pu
bliek nemen op het podium
plaats, waar men in de zaal. uit
gelicht en wel. andere schilderij
en ziet hangen. Op het program
ma staan dan werken van o.a.
Dvorak. Ravel en Henfiette Bos-
'Aspectasia' wil volgens een
toelichting op het programma 'de
raadselachtige grenzen onder
zoeken tussen het auditieveen het
visuele, het oosterse en het wester
se'. Dit bijzondere theaterexperi
ment begint om half drie.
Balinese dansen
Redactie Pieler C. Rosier
gelachtige actrice verpersoon
lijkt het flegmatische element, de
tegenover haar klein lijkende
Goores met zijn uitdagende rela
tiverende humor vormt de leven
dige. ondernemende tegenpool.
Dat heeft volgens de dansrecen-
seute Ina Rietstap een amusante
en spirituele drie kwartier du
rende voorstelling opgeleverd,
waafin het spel de dans over
heerst. De voorstelling begint met
enkele filmbeelden op een groot
voordoek. Ze doen denken aan de
aankondigingen van tv-pro-
gramma's met hun steeds ver
schuivende vormen en kleuren, al
dan niet in een omlijsting gezet.
Het plotseling opdoemende sil
houet blijkt uit twee personen te
bestaan - twee geaardheden in
eén verenigd. Als het grote voor
doek eenmaal is weggehaald,
ontwikkelt zich een serie gekke si
tuaties. De produkie wordt om
schreven als luchtig en zonder
pretentie.
Giovanni's Room
Mannenliefde. Daarover gaat
de in 1956 verschenen roman
Giovanni's Room' van de Amer-
kaanse schrijver James Baldwin.
De deining, die ruim dertig jaar
geleden rond het boek onstond,
had te maken met de openlijke
manier, waarop een homoseksue
le relatie wordt beschreven.
Giovanni's kamer is een vuil
nisbelt. waarop glie mislukkin
gen van het leven op een hoop
worden gegooid. Maar ook een
zoete wereld van verlangen en te
derheid. In deze kamer onstaat
een liefde, die later onmogelijk
blijkt. Dat proces wordt geschetst
in de gelijknamige theatervoor
stelling. die de (Arnhemse) thea
terwerkplaats Independance op
basis van Baldwins roman
maakte. De toneelbewerking
geeft de acteurs Hajo Bruins en
Peter Sonneveld alle ruimte om
het verloop van een vriendschap
in verschillende stijlen te schet
sen. In de voorstelling lopen vol
gens een in het Haarlems Dag
blad begin dit jaar gepubliceer
de recensie dialogen, monologen,
literaire beschrijvingen en bewe
gingen soepel in elkaar over en
door elkaar heen. Bruins en Son
neveld vertellen en spelen het ver
haal (met Parijs als plaats van
handelingvan de Amerikaan
Daviddie verliefd raakt op de
Italiaan Giovanni, maar niet
aan zijn gevoelens durft toe te ge-
Meneer Flakkee
De zondagmiddagvoorstelling
in het LAK wordt het komende
weekeinde verzorgd door het
Leidse kindertheater Klapsi-
gaar. Op liet programma staat
de voorstelling 'Meneer Flakkee
en Overgoeree'. Voor kinderen
van vijf tot twaalf jaar. Aan
vang 15.00 uur. -
LEIDEN- Toneel, muziek en dans
deze week in de Leidse theaters
met als extra bijzonderheid de
Europese première van een Bali
nese dansvoorstelling.
Amerikaanse Pausin
De nieuwe theaterweek begint
vanavond in de Leidse Schouw
burg met 'De Amerikaanse Paus-
in een door Esther Vilar gesch re
ven theatermonoloog. De vertolk
ster van deze monoloog is de
Vlaamse actrice Ivonne Lexdie
met haar Antwerpse gezelschap
al meer voorstellingen in Leidse
heeft verzorgd.
Habemus Papessam: wij heb
ben een pausin. Met deze woor
den richt het aan het brein van
Esther Vilar ontsproten vrouwe
lijke hoofd van de rooms-katho-
lieke kerk zich ergens in de ko
mende eeuw tot het volk. Het stuk
heet een manifest te zijn voor ern
stige bezinning binnen en buiten
de kerk over het al dan niet wen
selijk zijn van een ver doorgedre
ven liberalisering in de katholie
ke kerk. Pausin Johana II richt
zich overigens bij haar ambts
aanvaarding tot een handjevol
volgelingen. Ze houdt haar rede
voor de televisie, onderbroken
door reclamespots, omdat zij van
een dergelijke financiering afha-
nelijk is. Deze televisie-uitzen
ding kan in de opvatting van Vi
lar als symbolisch worden be
schouwd voor de verloedering
van de kerk in de jaren tweedui
zend.
bron van alle kwaad op Bah. De
monen. heksengoden en gewo
nestervelingen, zij allen spelen
een rol in een magisch drama,
waarin getracht wordt het kwa
de er toe te brengen terug te keren
naar de plek waar het thuishoort
door de krachten van het kwade
door middel van offers en cere
monies. Niet voor mets wordt Ba-
li het eiland van goden en demo
nen genoemd. In velerlei kunst
vormen komt dat tot uiting, voor
al ook in die van de danskunst,
die zo nauw verweven is met het
leven van alle dag op dit para
dijselijke eiland van goden en
demonen.
Aspectasia
Schilderijen en muziek vormen
de basis van de voorstellingdie
zondagmiddag in het theater
aan de Oude Vest plaats zal heb
ben. Het gaat om een project, dat
is opgezet door de Engelse schil
deres Jessie Gordon en de Cana
dese sopraan van Duitse afkomst
Jacqueline von Preus. Iii hun
projectAspectasiaworden beel
dende kunst en klassieke muziek
geintetegreerd in een bijzondere
theatervorm. Voor de pauze
treedt in de foyer van de schouw
burg genoemde zangeres op met
Allies van God
Op maandagavond komen
Linda van Dyck en Henny Om
opnieuw naar de Leidse Schouw
burg om een ex;tra voorstelling te
geven van Agnes van God', een
toneelstuk, dat de zalen vol doet
Amanpondo
Voor volgende week dinsdag
avond (6 oktober) vermeldt de
schouwburgagenda een voorstel
ling van 'Amampondo', uitge
voerd door Zuidafrikaanse mu
sici. dansers en zangers. Een
kijk- en luisterspektakel met het
geluid van de drum als basis.
En passant
De danser Arnold Goores en de
actrice Carla Mulder werken sa
men in de voorstelling 'En pas
sant'. die donderdagavond in het
LAK-theater gaat.
'Een dansspel vol uitdagende
humor, zo luidt de kop van een in
juli van dit jaar in NRC Han
delsblad afgedrukte recensie. De
tegenstelling tussen de vakmati
ge achtergronden van danser en
toneelspeelster, hun geaardhe
den en zeker ook hun lengte vor
men het uitgangspunt van de
voorstelling. De lange, wat slun-
De Balinese dansgroep Panti
Pusaka Budaya onder leiding
van de vermaarde danser I Made
Djimat begint donderdagavond
in de Leidse Schouwburg aan een
nieuwe tournee door Europa. De
groep, die hier vorig jaar ook te
zjen was, bestaat op het ogenblik
uit 32 dansers!essen) en gamel
anspelers. Ze zullen een theater-
)voorstelling brengen, waarin
volgens de programmatoelich
ting het wezen van de Balinese
cultuur is weerspiegeld. Een
danscultuur, die voornamelijk is
geënt op de aloude goden- en hel
denverhalen uit de Hindoetijd.
waarin rituele offeranden deel
uitmaken van het dansdrama.
Belangrijke figuur in deze voor
stellingenreeks is de heks Rang-
da. die wordt beschouwd als de
Hajo Bruins als de Amerikaan David en Peter Sonneveld als deltali
aan Giovanni in 'Giovanni's Room (foto Hummeiinck stuurman)
LEIDEN - Er bestaan op Bali
vele dansen, sommige ver
dwijnen, andere ontstaan op
eens. Maar hoe dan ook, het
dansen op dit eiland van go
den en demonen is nog
steeds een magische aangele
genheid, die met allerlei riten
wordt omgeven.
De Balinese dansgroep van I Ma
de Djimat komt ditmaal naar ons
land met o.m. de Calonarang. Be
kend of minder bekend, in elk
geval speelt de figuur van Rang-
da er evenals in de befaamde ba-
rongdans een belangrijke rol in
Wie tot het diepst van zijn ziel
geraakt wil worden door hetzij
de Balinese dansen, hetzij de Ja
vaanse hofdansen, moet naar één
van de vele desa's rond Den
Pasar of naar de kraton van
Jogjakarta. Daar ziet men hoe de
ze dansen tot in de perfectie wor
den uitgevoerd, ervaart men hoe
het ritueel er aan ten grondslag
ligt. raakt men in de ban van het
mysterie, dat elke dansvoorstel
ling op Java of Bali omgeeft. Er
wordt in het Balinese dansdrama
weinig geïmproviseerd, vrijwel
elke beweging ligt in al haar ge
varieerdheid vast. De blik van de
ogen alleen al kent tal van varia
ties. Een suggestie van liefdesbe-
toon. een gevoel van smart, een
uiting van angst en nog oneindig
veel meer kan er- in opgesloten
liggen.
Bali kent duizenden dansers
en danseressen, die naamloos in
hun eigen desa leven en op geen
enkele wijze roem nastreven. De
danskunst wordt er anoniem be
dreven uit eerbied voor de goden
als onderdeel van een religie.
Maar ook zijn er de voorstellin
gen, die .met behoud van ge
noemde eerbied, voor de toene
mende stroom toeristen worden
gegeven. Dan wil een minimaal
gebaartje als het afwissen van
een traan of het buigen van het
hoofd bij het aanduiden van ver
driet - smart wordt altijd in vage
vormen aangeduid - wel eens ex
tra worden aangezet.
Balinese danser in actie
Het is niet iedereen gegeven
om naar het godeneiland af te rei
zen, dus valt het toe te juichen
dat een Balinese dansgroep af en
toe in westwaartse richting trekt
nu dat dank zij de vogel Garuda
(of welke andere vliegmaat
schappij dan ook) mogelijk is ge
worden. Ook al zal men de sfeer
van een maanverlichte tropen
nacht en het ruisen van de
zwoele wind in het harde neon
licht van het theater moeten mis
sen, men krijgt met elk optreden
van welke Balinese groep dan
ook op zijn minst een indruk van
de artistieke verfijning die bij de
ze uit een oude en rijke traditie
voortgekomen danskunst wordt
toegepast. Soepelheid en sier
lijkheid zijn de kinderen van de
zon voor een belangrijk deel aan
geboren. maar ze worden voor
wat Bali betreft geperfectio
neerd op de beroemde Kokar-
school in Den Pasar. Het resul
taat van die discipline kan men
donderdagavond in de Leidse
Schouwburg aanschouwen. Het
zijn de goden die deze perfectie
eisen en die wordt in de Balinese
danskunst fot in de uiterste per
fectie nagestreefd.
De Balinese dans heeft in elke
streek, soms zelfs in elke desa
een eigen vorm, die vaak nauw
verbonden is aan het toneelspel.
Ze is in elk geval gebaseerd op
oude verhalen, die in de kern
nooit veranderen. De kostuums,
die bij de dansen van Bali wor
den gedragen, zijn een lust voor
het oog. maar voor alles ligt de
schoonheid van de Balinese dans
in de beweging. De vaardigheid
van het bewegen, daar gaat het in
eerste instantie om. Men zal zich
daar tijdens de komende voor
stellingen reeks - behalve op 1 ok
tober in Leiden zijn er optredens
van de Balinese dansgroep o.m.
in het Tropeninstituut in Am
sterdam op 9,10.11 en 30 oktober
en in Scheveningen op 14 okto
ber - van kunnen overtuigen.
Wat voor de Balinese dansen
in het algemeen geldt, is ook van
toepassing op de gamelanmu-
ziek van Bali, die veel heftiger en
emotioneler is dan de dromerige
en zachte gamelanmuziek van
Java. Kent de Balinese gamelan
vrijwel dezelfde instrumenten en
toonsystemen als op Java. deze
gamelan wordt toch vooral ge
kenmerkt door plotselinge con
trasten in dynamiek en tempo.
Er bestaan overigens verschil
lende soorten gamelans naarma
te de gelegenheid dat vereist.
Voor deze gelegenheid reist er
een aangepast en uitgebreid ga
melan-orkest met de groep dan
sers en danseressen mee.
PI ETER C ROSIER
'Vuur in de Sneeuw' door het
RO Theater. Tekst: Sam
Shepard, vertaling: Lodewijk
de Boer. regie: Antoine Uitde-
haag, decor: Hayden Griffin,
licht: Henk van der Geest, Mu
ziek: Foor Wheel Drive. Gezien
op 26 september in Theater
Zuidplein, Rotterdam.
ROTTERDAM - Wie hoogge
stemde opvattingen heeft over
het gezin als hoeksteen van de
samenleving, moet niet naar
Shepard's 'Vuur in de Sneeuw'
gaan. Het gaat over familie,
bloedbanden, mensen die in el
kaar vastzitten, schreef Shepard
in een terzijde bij het stuk. Ver
trekpunt in 'Vuur in de Sneeuw'
is, in hulpverleningsterminolo
gie. een geweldsdelict. Jake (Hu-
go Maerten) slaat zijn ega Bet
Joke Tjalsma) de hersens in. Zo
hard dat hij denkt dat ze dood is.
Ze blijkt het niettemin, welis
waar met een hersenbeschadi
ging, te hebben overleefd. "Hu
mor is noodzakelijk", schreef
Shaperd terecht in dezelfde ter
zijde. Het Ro Theater volgde de
raad op en maakte er een prachti
ge 'filmische' voorstelling van.
Shepard heeft 43 toneelstuk
ken geschreven en 8 filmscena
rio's maar wordt op dit moment
vooral geassocieerd met die ene
film: Paris Texas. Dat is natuur
lijk een beetje onrechtvaardig,
aan de andere kant, een betere
introductie tot de wereld van
Shepard is er niet. Wat ook weer
in 'Vuur in de Sneeuw' opvalt is
de dubbelzinnige fascinatie van
Shepard voor de Amerikaanse
archetypen: de highway'- en
'western'-cultuur, de stoere indi
vidualist en de God en Vader-
land-cultus. Een klassiek
Shepard-beeld is een cactus op
een kale vlakte en in de verte een
bloederige zonsondergang. Er
gens op dit vlakte is een weg en
een motel met de Amerikaanse
vlag in top, Denk er nog een
pompstation bij waar de ge
zinsleden elkaar in grote loyali
teit naar het leven staan en het
universum van Shepard is zo
goed als compleet. En natuurlijk
is er ook de muziek. In 'Vuur in
de Sneeuw' is dat de oermuziek
van de Amerikaanse pioniers: de
'blue grass'.
Op het achtertoneel is in 'Vuur
in de sneeuw' een verhoging ge
maakt, zodat er van een beneden -
en een boventoneel sprake is.
Achtergrond van het bovento
neel is een heldere hemel, soms
helblauw, soms met ondergaan
de zon. soms met een maantje er
Vuur iu de sneeuw' hij RO Theater
Fragment uit 'Vuur in de sneeuw'met v.l.n.r. Allard van der Scheer.
Pauline van Rhenen, Hubert Ferminen Dries Smits.
in. Het zorgt voor een Panorama-
Mesdagachtige diepte. Op het
boventoneel spelen vaak de mu-
sikanten van de blue grass-for-
matie de '4-Wheel Drive' met hun
typische instrumenten. De mu
ziek heeft een centrale functie in
het geheel, net als in Parijs Texas
maakt de muziek dc dialogen af.
De personages zwijgen en de
lucht wordt gevuld met de mel
ancholieke trillers van de dobro.
De musici van de '4-Wheel Drive'
spelen en zingen onbewogen als
etalagepoppen tussen de scènes
door hun levensliederen. Ze vor
men een ingehouden en uitste
kend werkend contrast met de
acteurs die er keihard invliegen.
Jake heeft Bet in elkaar ge
mept en vindt - volkomen uitge
put en overstuur - onderdak bij
zijn moeder (Geert de Jong) en
zus Sally (Yvonne van den
Hurk). Ook Bet is in de ouderlij
ke kring opgenomen. Frankie
(Hubert Fermin), de broer van
Jake, zoekt Bet op en belandt
daar met een schotwond agn zijn
been op de divan. Subtiel en sug
gestief beschrijft Shepard de ge
compliceerde en pijnlijke rela
ties relaties van de verschillende
gezinsleden. De verwarde Jake
bereikt uiteindelijk - het is gaan
sneeuwen - het huis van Bet. Mi
ke (Dries Smits), de broer van
Bet. eist een schuldbekentenis
van Jake en houdt hem voor dat
zijn broer een verhouding met
Bet is begonnen. Jake zegt dan
tegen Bet: "Alles in mij liegt.
Maar jij. Jij benter. Jij bent waar.
Ik hou meer van jou dan van dit
leven. Jij blijft. Jij blijft bij hem.
Hij is mijn broer". Het is een
hartverscheurende tekst. De va
der van Bet weet op hetzelfde
moment de Amerikaanse vlag zo
te vouwen dat de sterren aan de
binnenkant en de strepen aan de
buitenkant zitten en geeft na
twintig jaar zijn vrouw weer een
kus. Vervolgens trekt regisseur
Antoine Uitdehaag wijselijk in
het slotbeeld alle registers van
het melodrama open.
'Vuur in de sneeuw' van het Ro
Theater is een voorstelling die
staat als een huis. Jammer was
het zenuwpezige spel van Jake
(Hugo Maerten) en Bet (Joke
Tjalsma) voor de pauze, een tand
je minder erop zou beslist geen
kwaad kunnen. En het spel van
Allard van der Scheer (Baylor)
was een feest om naar te kijken
RADBOUD ENGBERSEN
T entoonstelling
Lichtensteiii:
20.000 bezoekers
AMSTERDAM (ANP) - De zondag
afgesloten overzichtstentoonstel
ling van tekeningen (1961-1986)
van de Amerikaanse pop-art kun
stenaar Roy Lichtenstein in het
Amsterdamse privémuseum Over-
holland heeft meer dan 20.000 be
zoekers getrokken. Negentien pro
cent van de bezoekers was buiten
lander.
De tentoonstelling die 18 juli
werd geopend, zou oorspronkelijk
tot 13 september in Amsterdam te
zien zijn. Aangezien de toeloop tot
dat moment al groot was werd be
sloten de Lichtenstein-expositie
twee weken te verlengen. Dit lukte
door de medewerking van het Mu
seum voor Moderne Kunst in Tel
Aviv waar de expositie na Amster-
I dam te zien is.
De volgende tentoonstelling in
Overholland is gewijd aan de West-
I duitse kunstenaar Thomas Schüt-
i te. Ook van hem zal werk op papier
te zien zijn, een tak van de beelden
de kunst waar dit privémuseum
aan het Museumplein zich in speci
aliseert.
De retrospectieve tentoonstel
ling in Overholland duurt van 10
oktober tot en met 29 november.
Na de expositie van Schütte wor
den de zalen van het kleine Muse
um Overholland ingeruimd voor
I werk van de Oostenrijkse beelden-
I de kunstenaar Arnul Rainer.
Norman Lui)off
(70) overleden
J BYNUM (UPI) - De Amerikaanse
componist Norman Luboff, leider
van het internationaal vermaarde
Norman Luboff Choir, is vorige
week op 70-jarige leeftijd aan long
kanker overleden.
De as van Luboff, die volgens
zijn vrouw tien maanden ziek is ge
weest, zou ter bijzetting worden
overgebracht naar Zweden, waar
de familie een tweede huis had.
i Norman Luboff studeerde ook
bij de componist Leo Sowerby en
hij begon zijn carrière als zanger en
arrangeur bij de radio. In deze
laatste capaciteit deed hij werk
voor sterren als Bing Crosby en
Frank Sinatra. Ook componeerde
hij filmmuziek.
In 1963 richtte Luboff het naar
hem genoemde koor op. Het zou
hem internationale erkenning be
zorgen. Het repertoire varieerde
van klassiek tot gospel en pop.
AMSTERDAM/LEIDEN (ANP) -
De Emmy van Leersumprijs 1987
voor de gebonden kunsten van het
Amsterdams Fonds voor de Kunst
is posthuum toegekend aan de op
28 februari van dit jaar overleden
kunstenares Désirée Scholten -
Van de Rivière.
De jury onderscheidde de overle
den kunstenares voor haar gehele
oeuvre, in het bijzonder voor haar
laatste serie kleden, in opdracht
vervaardigd voor het gebouw van
de faculteit der Letteren van de
Rijksuniversiteit Leiden.
Prijs posthuum
toegekend aan
Désirée Scholten
De jury kwam overigens al una
niem tot haar oordeel twee weken
voordat mevrouw Scholten - Van
de'Rivière overleed.
Het werk van Désirée Scholten
getuigt volgens de jury van'een uit
zonderlijke affiniteit voor textiel.
Bij elk werk paste zij een grote vari
ëteit aan textiele materialen toe
met een zeer eigen kleurgebruik
verwerkt in fijne geweven structu
ren. opgenomen in grote formaten,
aldus de jury. Zij koos haar materi
alen doelbewust en liet ze dan in
een kleed geheel tot hun recht ko-
Het bedrag van 10.000 gulden,
verbonden aan de prijs, zal worden
gebruikt als bijdrage in het tot
stand komen van een publikatie
over leven en werk van de be
kroonde.
Met reeks exposities en evenementen
HAARLEM (ANP) - Het Frans
Halsmuseum in Haarlem bestaat in
mei 1988 75 jaar en het zal dit jubi
leum vieren met een reeks tentoon
stellingen in het museum en zijn
dependance, de 'Hallen' (Vlees- en
Vishal) aan de Grote Markt. Daar
naast zullen tal van evenementen
worden opgezet.
De grote jubileumtentoonstel
ling wordt van 11 mei tot 17 juli
1988 gehouden en heeft als onder
werp de schutterij in de zestiende
en zeventiende eeuw en de beteke
nis daarvan voor Holland. Aanlei
ding tot de tentoonstelling is het
dan gereed komen van de restaura
tie van de vijf schuttersstukken
van Frans Hals.
In een andere jubileumexpositie.
'Gemaakt 1913', worden de geves
tigde en avant-garde-kunst ge
toond uit 1913, het oprichtingsjaar
van het museum. De tentoonstel
ling zal een dwarsdoorsnede geven
van het kunstaanbod uit één jaar:
schilder-, teken- en beeldhouw
kunst, grafiek en industriële vorm
geving. met aandacht voor het
kunstbeleid en de kunstkritiek.
Deze tentoonstelling is te zien van
4 november tot en met 15 januari
1989.
'Hollywood in Holland' heet de
expositie die van 30 juli tot en met 9
oktober is gewijd aan de geschie
denis van de Nederlandse film van
het eind van de negentiende eeuw
tot ongeveer 1930, toen de geluids-
VERKEERDE FOTO - Bij de za
terdag in deze krant gepubliceerde
recensie van een optreden van de
Amerikaanse komiek Avner Eisen
berg in de Leidse Schouwburg is
abusievelijk een verkeerde foto af
gedrukt. De foto had met de voor
stelling van Eisenberg niets te ma
ken.
In het Frans Halsmuseum wordt hard gewerkt aan de restauratie van
het schilderij Maaltijd van Haarlemse schutters' van Cornells van Haar
lem. Twee tondo's (ronde schilderijen), die worden toegeschreven aan H.
Goltzius, worden geretoucheerd door Ella Hendriks rechts). <roto anp>
film in Nederland werd geïntrodu
ceerd. In Haarlem stond aan het
Spaarne de filmfabriek Hollandia.
Daar werden tussen 1912 en 1923
zo'n zestig lange speelfilms en een
groot aantal documentaires en op
drachtfilms gemaakt. Dit bedrijf,
dat Haarlem de bijnaam 'Hol
lywood in Holland' bezorgde, zal
centraal staan in de expositie.
Charles Trenet zingt al 50 jaar
PARIJS (AFP) - De Franse 'poete musicien' Charles Trenet heeft zater
dagavond in het Théatre des Champs Elysées in Parijs het feit herdacht
dat hij sinds een halve eeuw chansons schrijft en zingt.
De 74-jarige zanger zong voor een volle en dankbare zaal -- waarin o.a.
Charles Aznavour en Guy Béart - een twintigtal van zijn beroemdste
chansons, waaronder 'La Mer', 'Y'a d'la joie', 'Douce France'. 'Polka du
Roi'. 'Jardin extraordinaire' en 'La route enchantée.
Charles Trenet heeft in zijn halve eeuw ongeveer 700 liedjes gemaakt.
Onder zijn toekomstige engagementen is een optreden in New York in
oktober.