c "Ik weet pas nu dat ik actrice wil zijn" PGDCM Diva: een bijzondere kijkervaring 'De Achtervolging': oude maar best lekkere koek iiiiiiiiimiiiiniiiiiiiiiiiiuuii 3- "Stilte rond Christine M." bij K&O Anouk Aimée en de mythe Debuterende regisseur Beneix toont veel lef Ui', ''ih, 'Hik, 'i| vjr av 4 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiini VRIJDAG 28 JANUARI 1983 Robert Duvall zal de filmkijker als Robin Hood, de vrijbuiter die buiten de wet treedt maar zo dat hij daardoor een volksheld wordt, geen onbekende zijn. De rol, met de brede grijns en het optimisme, lijkt hem op het Ujf geschreven. De geregelde bio- scoopganger weet dan ook al wat voor film "Achtervolging" is: een film met veel actie, bescheiden spektakel en tamelijk platvloerse humor. Als D.B. Cooper weet Duvall in de ze film een verzekeringsmaat schappij voor 200.000 te flessen om met het geld en zijn vrouw op de loop te gaan. Spoorloos ver dwijnt hij en alleen twee oude Vietnam-makkers weten op zijn spoor te komen. Op dat moment begint de achtervolging die, als de titelrol over het doek is gegle den, nog niet is afgelopen. Voor wie niet al te veel op het ver haal let speelt zich een aardig spektakel af. Via wildwatervaren en stuntrijden komt Duvall uit eindelijk in een aftandse dubbel dekker terecht, waarin hij als Ba ron von Richthofen één van zijn ex-buddies te grazen neemt Het doel van de rit is Mexico, waar Cooper buiten het bereik van de federale politie aan leuk leventje kan gaan leiden. In "De Achtervolging" draait het dus vooral om racepartijen in rij dende roestbakken die ooit als auto van de lopende band zijn gerold. Het zal dan ook niemand k ''iii,.'i| \y «flimr <inar De Achtervolging (Theil Pursuit of D.B. Cooper); hoofdrolspelers: Robert Duvall, Treat Williams en Kathryn Harrold; regie: Roger Spottiswoode; theater: Eurocinema, Al phen aan den Rijn; alle leeftijden. verbazen dat een aantal rijp voor de schroothoop wordt gemaakt. Overigens een verademing in vergelijking met de rolprenten waarin blinkende en met chroom opgesierde luxe-auto's hetzelfde lot treft. "De Achtervolging" biedt aardig wat kijkplezier waarbij het ver stand niet wordt overbelast. RAYMOND PEIL Film Marleen Gorris maakte met "De stilte rond Christine M." haar re gie-debuut en deed meteen veel stof opwaaien. Deze film, die K&O dinsdag vertoont, gaat over drie vrouwen die in een Amster damse boetiek de verkoper ver moorden. In het verloop van de film wordt allengs duidelijk dat de moord moet worden opgevat als een voorbeeld. Het gaat niet om die ene man, maar om de mannen en de hele mannenwe reld. Cox Habbema en Edda Ba- rends spelen onder andere be langrijke rollen, (dinsdag 20.00 uur). In Het Kijkhuis een nog nooit ver toonde film van de Japanner Ku rosawa. De film, die als voor- Cox Habbema. is een typische samoerai-film vol ironie en humor, (donderdag 3, vrydag 4 cn zaterdag 5 februari 20.00 en 22.15'uur). "Die bleierne Zeit" van Margare- the von Trotta tenslotte valt van avond in het HF-Filmhuis in Al phen te bewonderen (21.00 uur). Twee Duitse vrouwen, twee zus ters. opgegroeid in en na de oor log, zijn allebei intensief betrok ken by de opstand van de jaren zestig. Ieder op hun eigen manier streven ze naar een nieuwe tyd en juist daardoor komen zjj te genover elkaar te staan. Later zal er. door omstandigheden, op nieuw een emotionele band tus sen beiden ontstaan. „Aimée": „Beminde", dat is de koosnaam die de Franse dichter Jacques Prevèrt en de Franse re gisseur André Cayatte gebruik ten voor Anouk Murray, de 17- jarige dochter van acteur Henri Murray. Ze speelde de hoofdrol in 'Les Amants de Vérone': Anouk was Juliet, het was al haar derde rol in 1949. De koos naam werd artiestennaam. In de jaren '60 werd Anouk Aimée een mythe in rollen onder beroemde regisseurs als Becker, Fr^ju, De my, Fellini, De Sica, Lattuada, Cukor, Lumet en vooral Le- louch, die haar wereldfaam be zorgde als de vrouw uit 'Un hom- me et une femme'. In de jaren '70 staakte ze haar car rière plotseling en bleef zeven jaar inactief, tot ze terug voor de camera werd gehaald door Le- louch in 'Si c'était a refaire'. Sindsdien heeft Anouk Aimée drie keer gespeeld onder regie van Elie Chouraqui, die de actri ce tevens in zijn leven een hoofd rol gaf. 'Qu'est-ce qui fait courir David?' heet de derde film die ze samen maakten. De ophanden zijnde Nederlandse première bracht het tweetal voor een halve dag over onze grenzen. Chouraqui's film gaat over een jon ge cineast (afkomstig uit een uit bundig levende joodse familie in Frankrijk) die de greep kwij traakt op de realiteit, omdat hij zich volledig stort in de cinema tografische fantasieën, die (na het bekende veelbelovende de buut) moeten leiden tot een tweede film, die moeilijker te maken zal zijn dan de eerste. Hij is bezig een liefdesrelatie te ver knallen en de wanorde lijkt ver der toe te nemen als zijn vroege re vriendin, een filmactrice, op nieuw contact met de cineast op neemt en prompt de hoofdrol krijgt aangeboden voor ook weer de volgende film. De dood van zijn moeder veroorzaakt een schok die de man in staat stelt een betere balans te vinden tus sen droomwereld en realiteit. Het lijkt nogal autobiografisch allemaal. Elie Chouraqui: „Het is ook be hoorlijk autobiografisch. Wat al leen volstrekt niet autobiogra fisch is, is de opgewekte toon soort van de film. Het is een ko medie bijna. Ik heb wel min of meer de situaties meegemaakt zoals die werden gerecon strueerd, maar ik ben zelf nogal zwaar op de hand. Mijn eerste door Pieter van Lierop film, 'Mon premier Amour' is nogal somber geweest, en daar wilde ik de mensen niet opnieuw mee vermoeien en ook mezelf niet. Ik heb het verhaal luchthar tig willen verpakken, maar je moet daar doorheen kunnen kij ken". Maar toch, de finale van de film, waar iedereen dan een en al saamhorigheid, de familie èn de filmvakmensen, in de beste ver standhouding samen zijn ge bracht, dat is dan nogal een bui tensporig soort happy-end. Of moet dat gezien worden als een wensdroom? Elie Chouraqui: „Iedereen mag dat begrijpen zoals hij wil, maar het hoeft niet per se een droom te zijn. Zelfs dat de vriendin en de vroegere vriendin in de finale ge zellig samen staan te keuvelen, dat is iets wat bestaan kan. Dat weet ik. En ik zal zeggen hoe ik Anouk: „Je gaat je gang maar..." Elie: „Anouk en ik hebben een he le tijd samengeleefd en daarna zijn we uit elkaar gegaan. Ik ben nu getrouwd met iemand anders, maar met Anouk ben ik niet al leen vrienden gebleven, ze is nu ook bevriend met mijn echtgeno te. Ze zijn zelfs heel dikke vrien dinnen. De verstandhoudingen zijn goed gebleven, wat mag blij ken uit het feit dat we hier samen zitten". Elie: „Precies. Misschien hebben we iets voor elkaar gekregen wat buitengewoon is, maar het is géén droom. Het is mogelijk om na een spaak gelopen verhou ding, over de puin heen en de haat en de rancune, die valse emoties zijn, werkelijke vriend schap over te houden". Anouk: „Persoonlijk geloof ik dat het begrip liefde te vaak te eng wordt opgevat, tot alleen liefde tussen één man en één vrouw in de betekenis van een love-story. De liefde die voor mij het leven belangrijk maakt is een liefde in bredere zin, ook liefde voor kin deren, voor familie voor vrien den. Voor mij is het belangrijk dat liefde dóórgaat". „Als een verhouding spaak loopt, dan is er meestal toch iets moois geweest, dat niet met alle geweld tot de grond toe hoeft te worden Anouk Aimée: het begrip liefde wordt te eng opgevat... afgebroken. Het karakter van de liefde verandert weliswaar, maar je moet, volgens my, gevoelens die er geweest zijn kans geven te overleven en zich om te zetten in een andersoortige liefde die eveneens grote waarde kan heb ben. Mooie dingen moeten door kunnen gaan. Ik hoop niet dat het oppervlakkig overkomt, want dit is voor my iets heel es sentieels in het leven". - Waarom heeft uinde jaren zeven tig zolang niet in films gespeeld, of deed u toen theater? Diva is een film waarin eigenlijk twee verhalen worden verteld die toevallig verweven raken. Di va is daarom ook een film die twee introducties behoeft. Eerst een romantische: opera-diva Cynthia Hawkins zingt een aria uit 'La Wally' van de componist Alfredo Catalani. Lyrisch in beeld gebracht door Beneix, waarbij de camera vooral oog heeft voor de postbode Jules. Hy is een groot fan van Hawkins en maakt een illegale opname van het recital. Diezelfde Jules keert terug in de tweede inleiding van Diva. De cor is ditmaal een station in Pa rijs, de toon is duidelijk anders en met snel wisselende camera standpunten wordt de sfeer van een thriller gecreëerd. De prosti tuee Nadia laat - vlak voordat zij wordt gedood - een cassette in de tas van Jules glijden. Diva is (daarom?) tevens een film die zich niet in één genre laat vat ten. Postbode Jules raakt in twee dingen verstrikt: allereerst in eer voorzichtige romance met zijn idool Cynthia Hawkins; hun ont moeting in een slapend en ont wakend Parijs is adembene mend mooi verfilmd. Ten tweede in een net van gangsters en poli tie die het én op zijn illegale op name van Hawkins én op de mysterieuze cassette gemunt hebben. Debutant Beneix maakt het de toe schouwer dus niet eenvoudig. De lijnen van de twee verhalen lopen al snel door elkaar en met Jules raken wij evenzeer ver strikt in het spinneweb. Dat ge voel wordt nog versterkt door jde zeer ongewone vormgeving. In tegenstelling tot de meeste Fran se films gunt Jean-Jacques Be neix zijn acteurs geen ruimte voor improvisatie. Elke scène, el ke beweging is uitgedacht. Diva is een zorgvuldig gestructureer de film. Elk verband met de realiteit ver breekt hij bovendien met een fascinerend kleurenspel. Vooral waar Diva zich op het thriller- vlak begeeft kiest debutant Be neix (wat een lef om met zo'n film te beginnen) voor een veelal blauwachtig neonlicht. Elke scè ne is een plaatje op zich; sommi ge, zoals de rendez-vous van Ju les en Cynthia, lijken zo geknipt uit een chique blad als Avenue. Wie het wel erg ingewikkelde eer ste half uur doorkomt en nog enigszins de geschiedenissen Diva; regie: Jean-Jacques Beneix; hoofdrollen: VV'il- helmina Wiggins Fernan dez, Frédéric Andrei en Richard Bohringer; thea ter: Studio, Leiden; leef tijd: 16 jaar. kan volgen, zal aan Diva een bij zonder plezier beleven. Een - om dat dure woord maar te ge bruiken - aparte en fascineren de kijkervaring. BART JUNGMANN Anouk: „Nee, ik heb toen helemaal niet geacteerd, ook niet in het theater. Na 'Un homme et une femme' heb ik in Amerika ge werkt en ik verloor daar de greep op wat er met me gebeurde. Alles ging me te snel. In Hollywood moet je proberen om het systeem naar je hand te zetten. Als het systeem jou naar zyn hand zet, dan ben je verloren. En ik dreig de er mezelf te verliezen en toen heb ik met de hele boel gekapt. Toen deed ik dus niets meer. En dat heeft zes jaar ruim geduurd. En terwijl ik me afvroeg wat ik zou kunnen doen, kwam lang zaam het besef terug dat ik weer wilde gaan acteren, maar dan in Europa, net als vroeger". Het is uiteindelijk Lelouch ge weest die u weer voor de came ra's gehaald had. Zoals het ook Lelouch was geweest die u voor 'Un homme et une femme' terug naar Frankrijk had gehaald, na dat u zeven jaar enkel in Italië had gewerkt. Is dat toevallig? „Misschien heeft het zo in de ster ren gestaan en het betekent iets speciaals. Zeker. Claude Lelouch kwam en vroeg me om 'Si c'etait a refaire' te doen. En ik weet dat het niet de beste rol in de wereld was, maar het was prettig om weer met hem samen te werken. Ik houd ervan om met Claude sa men te werken. Dat mag ik toch zeggen Elie?" Elie: „Je gaat je gang maar" In 1980 werden Michel Piccoli en u in Cannes bekroond als beste ac teur en actrice voor uw beider spel in 'Salto Nel Vuoto', van Bel- locchio. Met name de Engelse en Amerikaanse journalisten heb ben zich toen nogal druk ge maakt over het feit dat er rollen werden bekroond die door ande re acteurs in het Italiaans waren ingesproken. Anouk: „Het zou natuurlyk schan delijk zijn geweest als acteurs prijzen terecht zouden komen by mensen die niet eens hun eigen dialogen hadden uitgesproken. Maar met 'Salto Nel Vuoto' is er sprake geweest van een misver stand. Die journalisten hadden hun huiswerk beter moeten doen. 'Salto Nel Vuoto' was een Italiaans-Franse coproduktic. Er hebben twee versies van ge draaid in Cannes. Een Italiaanse, met Engelse ondertitels en een volledig Frans gesproken versie. Die Italiaanse was nagesynchro niseerd door Italiaanse acteurs, dat klopt Maar in de Franse ver sie spraken Michel Piccoli en ik wel degelyk met onze eigen stemmen en de jury heeft beide versies gezien en het op basis van de twee versies de moeite waard gevonden om ons te be kronen". - Maar u heeft erg veel films in Ita lië gespeeld, wordt u daar dan altijd nagesynchroniseerd? Anouk: „Nee, nee. Ik spreek wel degelyk Italiaans, zy het met een gering Frans accent waar men meestal geen last van heeft. Maar in 'Salto Nel Vuoto' speelden Mi chel en ik broer en zus Michel spreekt ook Italiaans, maar niet al te goed. Als ze alleen hem had den nagesynchroniseerd, had je een broer gekregen die perfect Italiaans sprak en een zus met een licht Frans accent. Dat was gek geweest. Daarom zijn we alle twee nagesynchroniseerd. Maar Piccoli heeft in genoeg films geacteerd om van hem te mogen geloven dat-ie praten kan". „In 1981 draaide ook weer in Can nes 'La Tragedia di dn Uomo Ri- dicolo', van Bertolocci. Daann had ik ook een hoofdrol en dat was wel degelyk met myn eigen Italiaans. En het is ook de bedoe ling dat ik myn eigen stem ge bruik in de film die ik nu ga doen, met opnieuw Michel Pic coli en met Marcello Mastroianni onder regie van een nieuwe re gisseur: Lucino Tovoli. Maar dat is eigenlijk een Franse film, al wordt hij in Italiè opgenomen. Ik werk nauwelyks nog in Frank rijk. Alleen met Claude en Elie heb ik sinds 1976 nog in Frank ryk gewerkt Na de volgende Ita liaanse film. staat er inmiddels alweer een Belgische prod uk tie op stapel waarin ik zal spelen. Ik heb er echt weer zin in". „Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat ik inderdaad actrice wil zijn. Ik ben eigenlijk al te vanzelfspre kend in dit vak gerold, zonder dat ik me de tijd gaf na te gaan of ik niet liever iets anders wilde. Terwijl ik door bleef springen van de ene film naar de andere, groeide mijn onzekerheid, tot ik in Amerika de beslissing geno men heb om eerst orde op zaken te gaan stellen. Lelouch heeft me teruggehaald en daarna heb ik drie films gemaakt samen met Elie en gaandeweg ben ik het ac trice- ziin weer gaan waarderen Ik zie acteren nu als iets anders dan ik het vroeger gedaan heb Je zou kunnen zeggen dat het wel veel tijd heeft gekost om er achter te komen. Dagelijks ont dek ik nog dingen die ik twintig jaar geleden al had moeten we ten. Ik ben langzaam en daar door blyf ik jong". De Oscar voor beste niet-Engels- talige film ging vorig jaar naar Mephisto en die film is zondag avond op Duitsland 1 te zien. Een uitbundig gefilmd portret van de acteur/regisseur Hen drik Höfgen (fantastische rol van Klaus Maria Brandauer) die, komend van een klein theatergroepje in Hamburg, zijn grote kans krijgt bij het Staatstheater in Berlijn. Dan komen de Nazi's aan de macht en staat Höfgen met al zijn col lega's voor de keuze: vluchten of onder het juk van de nieuwe machthebbers doorgaan. Höf gen doet het laatste, wordt in tendant van het theater en viert triomfen als Mephisto van Goethe. Die rol is hem zelden was die uitdrukking passender - op het lijf ge schreven. Dezelfde dag maar dan op Duits land 2 wordt Een stille liefde van René van Nie uitgezonden. Eine stille Liebe heet het dan. Samen met Kind van de zon de bekendste film van Van Nie, waarin Cor van Rijn een ge scheiden vader speelt die er mijn zoontje naar België van door gaat. Sinds een paar weken is Lino Ventura weer in de Nederland se bioscopen te zien in zijn be kende creatie van nors politie man (Garde Vue). Een persi flage op zo'n rol speelde Ven tura in 1973 samen met Jac ques Brei in l'Emmerdeur. Dit maal is Ventura een beroeps moordenaar die bij één van zijn opdrachten wordt lastig gevallen door een overhem denvertegenwoordiger die er een eind aan wil maken. Dins dag Duitsland 2. Volgende week vrijdag op België 1 Force Ten from Navarone, dat een soort vervolg is op de beroemde kanonnen van Na varone. Een groep Amerikaan se militairen moet in Joegosla vië een strategisch belangrijke brug opblazen. Het groepje on der leiding van Harrison Ford krygt gezelschap van een En gelse kolonel die een Duitse spion bij de partizanen moet ontmaskeren. Dat geefi onder ling spanningen. De 'late film' op Nederland 1 is vrijdag Pickpocket van de Franse regisseur Robert Bres son. Martin Lasalle speelt een jongeman die zich met al zyn intellect boven de wet ge plaatst meent. Om dat te bewij zen bekwaamt hij zich in het zakkenrollen en weet lange tyd uit handen van de politie te blijven. Maar uiteindelijk gaat het toch mis. Het programma: ZATERDAG The thirty nine steps; 16.00 uur; Bel 1 (regie Alfred Hitchcock met Robert Donat. Engelse film uit 1935). The downhill racer; 20.15 uur; Dtsl. 2 (regie: Michael Ritchie met Robert Redford. Ameri kaanse film uit 1969i The Cheyenne Social Club; 22.20 uur; Dtsl. 1 (regie: Gene Kelly met James Stewart. Ameri kaanse film uit 1970). De drie musketiers; 23 15 uur; Ned. 2 (regie: Bernard Borderie. Fran se film uit 1961). ZONDAG: Een stille liefde; 14.50 uur, Dtsl. 2. Mephisto; 21.10 uur; Dtsl. 1. MAANDAG The villain still pursued her, 23 30 uur, Dtsl 1 (regie: Edward Cline met Anita Louise. Amerikaanse film uit 1940). DINSDAG: l'Emmerdeur; 19.30 uur. Dtsl. 2 WOENSDAG: Rockers; 22.15 uur; Dtsl 3 (muziekfilm over reggae uit Jamaica). DONDERDAG Ring of fire; 20.15 uur; Dtsl 3 (regie: And rew Stone met David Janssen. Amerikaanse film uit 1961). VRIJDAG: The wild country; 20 15 uur; Dtsl. 1 (regie: Robert Totten met Steve Forrest Amenkaanse film uit 1970). Force Ten from Navarone; 20.20 uur; Bel. 1. No way to treat a lady; 23.05 uur; Dtsl. 2 (regie: Jack Smight met Rod Steiger Amenkaanse film uit 1967) Pickpocket; 23.23 uur; Ned. 1 BLIJVERS "Annie" - Bruisende musical voor jong en oud. Luxor, Leiden. Euro 1 en 2. Alphen "E.T." - Ontroerende film voor kin deren van 9 tot 90. Lido 1. Leiden. Euro 3, Alphen "Raider* of the lost ark" - Pnma avonturenfilm. Lido 3. Leiden. •Tbr Thing" - Horror zonder raad sels. Lido 4. Leiden. "Porky'» pikante pretpark" - Sprankelende humor. City 2. Kat- "Hot bubble gum maagd" - Banale humor en overdreven Amerikaan* sentiment. Trianon, Leiden. (OP)NIEUW "Big bomber" - Bekende werk van Bud Spencer. Lido 2. Leiden. 'The Border" - Indrukwekkende belevenissen van politieman die vluchtelingen aan de grens met Me xico moet oppakken. City 1, Kat wijk. "Allgator" - Krokodil raait dood en verderf. City 3. Katwyk. "Op hoop van zegen" - De vt* wordt duur betaald. City 4. Katwijk. SEXFILMS "Meisjes die de mannen pakken Rex. Leiden "Meisjesinternaat" - City 4, Kat- Nachtfilms "Blonde ambities" - Rex. Leiden. "Kostschoolmeisjes klappen uit de ■cboot" - Euro 1. Alphen "Sex als dessert" - Euro 2. Alphen. "Jaguar lives" - Euro 3. Alphen. "De grote achtervolging" - Euro 4. Alphen DEN HAAG "Annie" - Asta (463500), aJ. "Une affaire d'hommes" - Bijou (461177), 16 jr. "The world according to Carp" - Ca lypso (463502). 12 jr. *"E.T." - Babylon 1 (471656), aL 'Tempest" - Babylon 2. aL "A Midsummer Night's sexeome- dy" - Babylon 3. al. "Still of the night" - Cineac 1 (630637). 16 jr 'The Excorcist" - Cineac 2, al. "Het huia by het kerkhof' - Cineac 3. 16 jr "Thunderball" - Du Midi (855770), al. "De boezemvriend" - Euro. aL "ET" Metro pole 1 (456756), 16 Jr. "Best little whorehouse in Texas" - Metropole 2. 16 jr. "Garde A vue" - Metropole 3, 16 Jr. "Van de koele meren dea doods" - Metropole 4, 16 jr. "Trail of the Pink Panther" - Metro- pole 5, al. "Le Choc" - Odeon 1 (462400), 16 jr. "Best little whorehouse in Texas" - Odeon 2, 16 jr. "Identificazione di una donna"- Odeon 3, 16 Jr. "Missing" - Odeon 4. 16 jr. "Raidera of the lost ark" - Odeon 5, 12jr "Konigin van het liefdesspel" - Le Pans 1 (656402), 18 jr "Het meisje met de hete hobby" - Le Pans 2. 18 jr. "'n Wellustig vrouwtje" - Le Paria 3, 18 jr. "Body and Soul" Passage (460977), 16 jr. AMSTERDAM 'The world according to Garp" - Al fa 1 (278806), 12 jr "Het geheim van Nimh" - Alfa 2. al. "Victor. Victoria" Alfa 3. aL "Un homme et une femme" - Alfa 4. 12 jr. "Garde vue" - Alhambra 1 (233192), 16 jr. "Van de koele meren dea doods" - Alhambra 2 (233192), 16 jr "Annie"- Bellevue Cinerama (234876266227), al "E.T." - Calypso 1 266227-234876). aL "Trail of the pink panther" - Calyp so 2. a.l. "QuereUe" - Calypso 3. 16 jr "Puberty Blues" - Cineac Damrak 1 (245648), aL "Pruimenbloeaem" Cineac Dam rak 2. 18 jr. "Het huis bij het kerkhof' Cineac (243639), 16 Jr. "Lea fantómes du Cha peil er" Cine- center (236615). 16 jr "Yol" Cineccnter (236615), 16 Jr. "Casanova" - Cinccenter. 16 jr "Het afscheid" - Cinecenter, 16 jr. "E.T." - Cinema 1 (151243), al "Jabberwoeky" - Cinema 2, 16 jr. "Best little whorehouse in Texas" City 1 (234579), 16 jr. 'identificazione di una donna"- Ci ty 2. 16 jr "De boezemvriend" en 'The pirate movie" - City 3. aL "Missing" - City 4. 16 Jr. "Still of the night" - City 5 (34579), 16 Jr "Garde A vue" City 6 (234579), 16 jr. "Diva" City 7 (234579). 16 Jr. "Annie Hall" Cine 'D'. 16 jr 'Tempest" - Leidseplnn theater (235909), al. 'The Excorcist" Nóggera- thi248933), 16 jr. "Le choc" - Hem brandtpleintheater 1 (223545). 16 jr "De kannibalen vallen aan" - Rem- brand tplein theater 2 (223545). 16 Jr. "Who'» afraid of Viorguua Woolr' Studio K (231706). 16 jr "Andrej Roebtyev" Kn tenon (231708.. 16 jr "Diva". "Identificazione di una don na". "1900", deel 1 en 2. - The Mo vies (245790). 16 jr IT". Tusohinki 1 (262833), a I "Still of the night" - Tuschinaki 2.16 J' "Les una et lea autre*" Tuschinaki 3. aL Trail of the Pink Panther" - Tu- schinski 4 (262633), al "Hotel des Amtnques" - Tuschinstu 5. 16 jr "A midsummer night's sex come dy" - De Uitkijk (237460), al.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1983 | | pagina 15