VARA toont een
gewaagde 'Medea'
Moordenaars tonen hun gezicht op de tv
Nelson Revue herleeft
op de VARA-televisie
TV-rubriek
RADIO
PROFITEER ER VAN!
JP.Groeneveld en Zn.
Klassiek drama als filmisch experiment
Radio - tv
door
Nico Scheepmaker
ZATERDAG 18 DECEMBER 1982
ZATERDAG
HILVERSUM I
NOS: Ieder heel uur nws. VARA:
18.06 Dingen van de dag. 18.30
Blaastest. 19.02 Van 'opus one' tot
nieuwe stukken of andersom. 20.03
Het Metropole Orkest olv Jan Stu-
len. NOS: 20.30 Langs de lijn. sport
en muz. 22.02 METRO'S Music.
323.02 Met het oog op morgen.
HILVERSUM II
AVRO: 18.00 Nws. 18.10 AVRO's Ra-
diojourn. P.P.: 18.20 Uitz. van de
Evangelische Volkspartij. OVER
HEIDSVOORLICHTING 18.30
Mens en samenleving. AVRO: 18.40.
Richting. 18.50 Jazz spectrum. EO:
19.45 3XM-Wereldwijd. (20.00 Nws.).
20.45 Laat ons de rustdag wijden.
21.26 EO-Metterdaad TELEAC:
21.30 Kunstgeschiedenis. 22.00 Kan
toorinnovatie. EO: 22.30 Nws. 22.40
Deze week. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: Ieder heel uur nws. 18.04
Avondspits. NCRV: 19.02 Op stap.
20:03 Elpee-pop. 21.02 Country style.
22.02 Weekend blues. 22.30 Pers-
vers. 23.02 Jazztime.
HILVERSUM IV
18.00 Nws. 18.10 Actueel. 18.30
Kioskmuz. 18.45 Missierubriek.
19.00 Nws. 19.10 Actueel. 19.30 Paar-
dekoersen. 19.33 Inform, progr.
19.36 Verzoekprogr. (20.00 Nws.).
21.00 Nws. 21.03 Lichte muz. 22.00
Nws. (22.10 Gesprek. 23.00 Nws.
23.10 Praatje en poezie). 23.40
Nws.
ZONDAG
HILVERSUM I
(NOS: Ieder heel uur nws.). NOS:
00.02 Take it easy. 1 02 De NOS-
Nacht. VARA: 7.02 Oeroude tover-
verhalen. 7.30 Vroege vogels. 9.30
Tekst en muz. IKON: 10.02 Om het
recht Üef te hebben (7). 10.12 Kerk
dienst 10.55 Wilde ganzen. 11.02 De
andere wereld van zondagmorgen.
(11.00 Korte berichten. 11.10 Doku-
ment. 11.30 Kommentaar van de
week (gastspreker). 11.35 In gesprek
met). KRO: 12.02 De huts. AVRO:
13.05 AVRO-Magaz. I. 13.40 Scha-
duwparlement. NOS: 14.02 Langs de
Ujn, sport en muz. 17.55 Meded. en
uitgebreid weerber. TROS: 18.05 In
kijk met Inbar. NCRV: 19.02 NCRV-
zondagavond. (19.02 In beweging.
19.15 Klassieke kerstmuz.). VPRO:
20.02 De Hongarijegangers. 22.02
Welingelichte kringen. NOS: 23.02
Met het oog op morgen. TROS: 0.02
De Nachtwacht. 4.02 Krieken met
Adje.
HILVERSUM II
NOS: 8.00 Nws. NCRV: 8.10 NCRV-
zondagmorgen. 8.40 Barok op zon
dag. 9.00 Bijbeloverdenking. KRO:
9.30 Kroost. 10.00 Nws. 10.02 Eucha
ristieviering. 11.00 'n Zondags pak
voor alledag. NOS: 12.00 Tambu.
12.30 Suara Maluku. 13.00 Nws.
13.10 Zorg en hoop. 13.55 Progr. voor
buitenlandse werknemers. IKON:
17.00 Kerkmuz. NOS: 19.10 Hobby-
scoop. AVRO: 19.45 Spel met poezie.
20.00 Nws. 20.03 AVRO-Magazine
Buitenl. 20.25 Europa plus service.
RVU-NOS: 22.10 Vrijheid van me
ningsuiting (3). AVRO. 22.30 Nws.
22.40 Mensen, mensen. 23.00 Klas
siek met Caroline. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
(NOS: Ieder heel uur nws.). AVRO:
8.02 Ko de Boswachtershow. 8.30
AVRO's Sportpanorama. 9.02 Juist
op zondag. VARA: 10.02 Het zondag
se gezicht van de VARA op drie.
11.02 Dubbellisjes. 11.50 Het tele-
foonspel. TROS: 12.02 Europarade.
VPRO: 14.02 Spleen. 16.02 Courbois
in Berlijn. NOS: 17.30 Jazz uit het
historisch archief. 18.02 De Nationa
le Hitparade. 20.03 Radio thuisland.
21.02 NOS-Jazz. (21.02 Jazzgeschie
denis. 21.30 Internationaal Jazz Fes
tival Amsterdam 1982). KRO: 22.02-
24.00 Het hek van de Dam.
HILVERSUM IV
TROS: 8.00 Nws. 8.05 Er staat een
orgel in Steenderen. 8.35 Ontbijt
concert. 9.30 Cascade. NOS: 10.30
Musica Religiosa. 11.00 Fuer Elise.
13.00 Nws. 13.05 Opera-matinee.
14.10 Concerten op de zondagmid
dag: Rotterdams Philharmonisch
Orkest olv. James Conlon, mmv. El-
ly Ameling, sopr. en Raymond Del-
noye, fluit. (ca. 15.00-15.20 Praten
over muz ca. 16.20-17.00 Musica
Nova. TROS: 20.00 Specialiteiten a
la carte. 22.00 Koren en Korpsen.
22.30 Guitariteiten.
MAANDAG
HILVERSUM I
TROS: 7.02 Een gode morgen...met
de TROS. 9.03 Continue muz. 11.03
Nederlands fabrikaat. 12.03 Bame-
veld te gast bij Herman Emmink.
13.06 Aktua. 13.20 Raad een lied of
niet 14.03 Gerard de Vries draait op
verzoek. 16.02 Cafe Chantant. 16.30
De tien om kindershow. 17.02 Pie
kuur.
HILVERSUM II
(8.00 Nws.) 8.30 Nws. 8.33 Te Deum
Laudamus. 9.59 Moment. NOS: 9.05
Gymnastiek voor de vrouw. 9.15
Werkbank. 9.24 Waterstanden. 9.30
Nws. NCRV: 9.33 Plein Publiek.
(10.30 Nws.) 11.00 De wereld zingt
Gods lof. (11.30 Nws.) 12.00 Boer en
tuinder. OVERHEIDSVOORLICH
TING: 12.16 Vast en zeker. 12.26 Me
dedelingen land- en tuinbouw. 12.30
Nws. NCRV: 12.36 Hier en Nu. 12.55
Kunst en vliegwerk. 13.00 Nws.
13.10 Daar maken we werk van.
13.30 Nws. 13.33 Kerk vandaag. 13.55
Europa, de mensen en hun wereld
deel. 14.15 Vanderlandse Geschiede
nis. 14.30 Nws. RVU- NOS: 14.33 Ge
zondheid is een gezindheid. VOO:
14.53 Confrontatie. (15.30 Nws.)
16.00 Tineke. (16.30 en 17.30 Nws.)
17.36 Info.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. AVRO 7.02
Vol Gas. (7.30 AVRO's Radiojour
naal). 9.03 Bingo. (9.30 AVRO's Ra
diojournaal). 11.03 Cees van Zijt-
veld. (11.30 AVRO's Radiojournaal.).
12.03 Hollands Glorie 13.30 AVROS
Radiojournaal. 14.03 Muziek met
Meta. 15.03 Het Steenen Tijdperk.
(15.30 AVRO's Radiojournaal). 16.03
Toppop Disco. (17.30 AVRO's Ra
diojournaal). 17.56 Per
HILVERSUM IV
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Aubade. 8.30
Programmaoverz. 8.35 Symf. nr. 38
in D gr t. KV 504, Mozart 9.00 Op het
tweede gehoor. 10.00 Eliane Rodri-
gues, piano. 11.30 Blauwe Maandag.
13.00 Nws. 13.05 Jeroen Reuling.
13.40 Kollage van alledaags en zeld
zaam. 14.50 Aan woorden voorbij-
VARA: 15.00 VARA-klassiek Vo
cale werken van Martinu. 20.00
Kerstverpers van Claudio Montever
di^
Wij hebben dat nooit zo in de
gaten gehad, maar BGTV, de
actualiteitenrubriek van de
VPRO, blijkt in de loop der
tijd een reeks necrologiepro
gramma's te hebben aange
legd om die eens op samen
vattende wijze te kunnen ge
bruiken als in Suriname de
bom barstte. Op 8 december
barstte die bom en werden 14
of 17 of nog meer ongelijkge-
zinden van Desi Bouterse ge
marteld en standrechtelijk
geëxecuteerd (het woord
„standrechtelijk" klinkt ei
genlijk nog te mooi voor de
realiteit) en BGTV kon nu
woensdagavond aan de hand
van eerdere programma's een
deel van de moordenaars en
hun slachtoffers tonen zoals
zij waren voordat die 8e de
cember het Surinaamse volk
in tweeën splitste.
Het was in zeker opzicht mooi
verdeeld. We zagen drie da
ders, nog in hun gewone
doen: Bouterse, Horb en Si-
tal. We zagen drie slachtof
fers, al enigszins verontrust:
Daal, Slagveer en Wijngaar-
de. En we zagen Haakmat,
die zich ergens tussen deze
twee partijen ophoudt, maar
nog wel in leven is. Vak
bondsleider Daal legde aan
de BGTV-verslaggever uit,
dat hij een staking onder
dwang had moeten afgelas-
HILVERSUM (GPD) - Klassiek
drama in een experimentele
vorm, voor televisie geregi
streerd door een filmer die zijn
naam nu ook niet bepaald in het
genre „De boezemvriend" heeft
gemaakt. Dat moet haast wel een
loodzware avond worden. De uit
voering van het Griekse drama
„Medea" die de VARA zondag
uitzendt, is inderdaad niet het
meest toegankelijke televisiepro
gramma dat de laatste tijd te zien
was. Maar daar zijn er dan ook
meer dan genoeg van. Het is wel
een van de fascinerendste. Niet
alleen door de inhoud van het
stuk en de vorm die de actrices
Canci Geraedts en Josée Ruiter
het hebben gegeven, maar vooral
ook door de speciale tv-verfil-
ming die Frans Zwartjes ervan
heeft gemaakt.
De oorspronkelijke theateruitvoe
ring was een bewerking van het
klassieke drama van Euripides.
Aan dat drama is een mythe ver
bonden zodat het enige toelich
ting behoeft. De hoofdpersoon in
het stuk is Medea, de vrouw van
de koningszoon Iason. Hun hu
welijk kwam voort uit de tocht
die Iason met zijn argonauten
maakte om „het gulden vlies" te
bemachtigen, voorwaarde voor
het bestijgen van de troon.
Medea is de dochter van de koning
van Colchis waar het gulden
vlies zich bevindt en zij stelt haar
bovennatuurlijke gaven in Ia-
son's dienst. Zij heeft een hart
stochtelijke liefde voor de ko
ningszoon opgevat.
Wanneer Iason met haar hulp het
vlies bemachtigt en terugkeert
naar huis, weigert zijn vader hem
desondanks de troon. Hier is het
Medea die Iason's wraak in da
den omzet en de koning ver
moordt. Verbanning van Iason
en Medea naar Corinthe is het re
sultaat. Daar leiden zij enige tijd
een onbekommerd leven en Me
dea baart twee kinderen. De op-
pertunist Iason laat zijn toege
wijde Medea echter vallen voor
de dochter van Corinthe's ko
ning.
ten, niet met zoveel woorden,
maar wel met zoveel andere
woorden die voor iedere goe
de verstaander duidelijk zou
den zijn geweest, behalve
voor deze verslaggever, die
toch wel graag van Daal wil
de horen dat hij NIET onder
dwang had gehandeld.
Omdat ik altijd het goede en
aardige in de mensen zoek,
zoals het een waar christen
betaamt, neem ik voetstoots
aan, dat de interviewer door
een ontkenning van de vak
bondsleider dat hij NIET on
der druk was gezet door Bou
terse c.s. wilde aantonen dat
deze dus WEL onder druk
was gezet, maar het was wel
zo dat Daal, lichtelijk wanho
pig over zoveel aanhoudend
heid op een punt waarover
hij voor de goede verstaander
al duidelijk genoeg was ge
weest, ten slotte een voor mij
nieuwe uitdrukking gebruik
te:
„Ik dacht dat ik geen water in
de mond had genomen!"
Met andere woorden: ik dacht
dat ik toch wel duidelijk ge
noeg was geweest. Ik dacht
dat ik zo toch wel het achter
ste van mijn tong had laten
zien. Ik dacht dat ik op deze
manier toch geen blad voor
de mond had genomen.
Daar begint het drama van Euripi
des. De wraak van Medea om Ia
son's trouweloosheid uit zich in
de moord op koning Kreon en
zijn dochter en uiteindelijk haar
eigen kinderen. Euripides vertelt
het verhaal van Medea's strijd
die eindigt met de moord op haar
kinderen.
Van Euripides' drama hebben de
beide actrices weer een bewer
king gemaakt. Hun doel was de
emoties van Medea en de om
standigheden die haar tot de uit
eindelijke daad dreven zo duide
lijk mogelijk zichtbaar te maken.
Daartoe hebben zij die delen van
de tekst, in vertaling van Pé Ha-
winkels, gebruikt die het meest
direct uit de emoties van Medea
voortkomen. Dat is gedeeltelijk
ten koste gegaan van de verhaal
structuur van het oorspronkelij
ke drama. De maaksters wilden
echter juist uitstijgen boven het
specifieke verhaal van Iason en
Medea en de algemene geldig
heid van emoties die ontstaan uit
een scheiding die door slechts
een van de partners gewild
wordt laten zien.
Een aantal technieken dient dat
doel. Zo wordt gebruik gemaakt
van moderne attributen als filter
sigaretten en megafoons. Zo
moet de verwisselbaarheid van
rollen - Geraedts en Ruiter spe
len zes verschillende rollen door
elkaar - duidelijk maken dat der
gelijke emoties niet persoonsge
bonden zijn en onderstreept deze
het harde gelag van Medea: de
wetenschap dat zij inwisselbaar
is. De naaktheid van Josée Rui
ter wanneer zij, uitgerust met
een enorme fallus, Iason speelt
heeft tot doel aan te geven dat
deze emoties niet vrouwgebon
den zijn en dat het oppertunisme
van Iason niet mangebonden is.
Anderzijds wordt door gebruik van
attributen en decor een symboli
sche lading aan het stuk gegeven
die het oorspronkelijke drama
niet zo duidelijk heeft. Medea die
wordt ingekapseld in het huis-
houdplastic waar de fallus van
Iason uit bestond staat voor de
Donderdagavond toonde Hier
en Nu het nut aan van actuai-
teitenrubrieken, want terwijl
het Journaal de toespraak
van Bouterse, zoals die door
de Surinaamse televisie was
uitgezonden, na een minuut
of zo afbrak op een moment
dat je nu eigenlijk wel eens
wilde zien hoe hij zijn argu
mentatie verder inkleedde,
kregen we later op de avond
bij Hier en Nu de hele toe
spraak te zien, en de hele be
kentenis tussen aanhalings
tekens van Slagveer. Mooi
primitief is de televisie dan
nog, geen technische hoog
standjes, meer een soort po-
diumgebeuren waar je, door
een gaatje in de muur, naar
mag zitten kijken. Hebt u ook
met argusogen zo groot als
vrouw die in haar mogelijkheden
wordt beperkt in een mannenwe
reld. Ook de slotscènes zijn
zwaar symbolisch geladen en
zijn voor verschillende interpre
taties vatbaar. Die werkwijze
heeft van Medea geen eenvoudig
avondje theater gemaakt.
Close-ups
Zwartjes heeft het stuk opnieuw
geïnterpreteerd. Er zijn scènes
weggelaten; de tijdloosheid
wordt onder meer onderstreept
door naast het toneel ook de
kleedkamer en de koffiekamer
als lokatie te gebruiken; de volg
orde van scènes is veranderd en
belangrijke monologen worden
elders in het stuk verhaald.
Bovendien heeft de filmer zijn
middelen gebruikt om de doel
stelling van de actrices te berei
ken. Het veelvuldig gebruik van
close-ups - soms zien we alleen
maar een oog of een mond of ge
bruikt Zwartjes extra kaders in
het beeld waardoor er twee of
drie close-ups tegelijk gemaakt
worden - sluit aan bij het streven
de emoties duidelijk zichtbaar te
maken. Bezwaar van die aanpak
is dat het de begrijpelijkheid van
het stuk niet altijd bevordert.
Vooral het werken met close-ups
heeft tot gevolg dat aanwijzingen
in het decor of het totaal van de
handeling nu vaak wegvallen.
Daar weegt echter ruimschoots te
genop dat Zwartjes' film van een
ongekende fotografische
schoonheid is, waarbij het licht
van Paul Hosek doorslaggevend
is. Het slotbeeld van Medea die
in foetushouding in een roodge
kleurd bad ligt, zal menig kijker
nog uren op het netvlies gebei
teld staan.
De VARA zal Medea vooraf laten
gaan door een gesprekje waarin
de kijker de nodige voorkennis
en uitleg krijgt toegediend. Dat
lijkt geen overbodige luxe. Des
alniettemin is het verheugend
dat een gewaagde bewerking van
klassiek drama, gefilmd door een
experimenteel filmer, de weg
naar het televisiescherm gevon
den heeft (zondag, Ned. 2, 21.25).
schoteltjes zitten kijken naar
de voorgelezen bekentenis
van Jozef Slagveer, in de
hoop door een of andere
stembuiging, of aarzeling, of
oogopslag, of schier onmerk
baar trekje om de mond, te
kunnen merken dat deze zo
genaamde bekentenis was af
gedwongen en door een an
der voor hem op papier was
gezet? Wredere behandeling
dan deze Slagveer onderging
is bijna niet denkbaar. Hij zal
altijd getekend blijven als de
man die schuld bekende en
ettelijke namen noemde van
„medeplichtigen" die daarna
plompverloren werden dood
geschoten, zonder daar zelfs
zijn huid mee te hebben kun
nen redden. Vermoord, net
als de anderen, maar eerst
nog even voor het oog van
De VARA laat deze vooroorlog
se revue herleven in het ka
der van een serie „De witte
raaf', waarin volgens de ver
antwoordelijke programma
maker Han van Essen die
amusementsprogramma's
worden uitgezonden die an
ders niet zo gauw op het
scherm worden gebracht.
Eerder zond de VARA in het
kader van deze serie bijvoor
beeld een registratie uit van
een poppenspel; en er volgt,
zo belooft Van Essen, in elk
geval nog een programma
over een optreden van Bram
Vermeulen.
In de jaren '20 en '30 drukte de
Duitser Rudolf Nelson zwaar
zijn stempel op het cabaret-
wereldje in Berlijn. Hij intro
duceerde in zijn theater aan
de Kurfurstendamm vele
grote artiesten, onder wie
Hans Albers, Willy Forst en
ook Marlène Dietrich. Grote
populariteit genoot ook de
Nelson Revue, een niet-poli-
tieke, maar vooral onderhou
dende voorstelling, bestaan
de uit conférences, sketches
en veel liedjes, die in die ja
ren ook vaak in Amsterdam
was te zien.
Uit de reconstructie blijkt dat
de Nelson Revue voor het
grootste deel ook voor deze
tijd nog een actuele bood
schap heeft. De teksten zijn
voor bijna 80 procent ge
schreven door Rudolfs zoon
Herbert, die samen met Eva
Nelson een opmerkelijk
groot aandeel heeft in de her
nieuwde opvoering van de re
vue zoals die zondag bij de
VARA is te zien
In een interview in de VARA-
gids maakt Herbert Nelson
duidelijk hoe hy de terugkeer
ervoer naar wat ook deels zijn
eigen verleden is. „Het was
traumatisch om plotseling te
worden teruggeworpen in
een tijd waaruit ik me had be-
zijn volk vernederd. Wreder
kan het bijna niet.
Het feit dat BGTV in enkele ta
melijk willekeurige uitzen
dingen 20 procent van de
slachtoffers voor de camera
bleek te hebben gehad, be
wijst intussen wel dat Bou
terse c.s. waarlijk hun best
hebben gedaan de topfiguren
van de oppositie voorgoed uit
te schakelen. Maar nu iets
heel anders.
De tweede aflevering van „Op
sporing verzocht", het
AVRO-programma van Jaap
van Meekeren, waarin recon
structies worden gegeven
van onopgehelderde overval
len en moorden, en waarin
gestolen goed getoond wordt
waarvan de eigenaars onbe
kend zijn, in de hoop dat de
daders en de wettige bezit
ters daarvan worden opge
spoord dank zij de inschake
ling van het publiek. Aan de
hand van deze tweede uitzen
ding (de eerste kon ik helaas
niet zien, omdat ik toen vast
zat op het hoofdbureau) kan
ik niet anders zeggen dan dat
de gevallen sober maar effi-
ciént m beeld worden ge
bracht. maar toch voldoende
kwaliteiten van de speurders
roman in zich bergen (met
name die uiteenrafeling van
de Rabobank-overval met de
speedboat) om de aandacht
van de kijker vast te houden.
Als je zoiets doet, moet je na
tuurlijk de geëigende midde
len van de televisie gebrui
ken om een maximaal effect
te sorteren, anders kun je het
net zo goed laten, zonder
daartoe te vervallen in over
bodige gruwelfoto's, opzwe
pende filmmuziek en derge
lijke. Ik vond dat Opsporing
verzocht precies het juiste
midden hield tussen „te veel"
en „te weinig", en dat je op
die manier punten kunt sco
ren, zowel bij de kekers als
bij de recherche, bleek wel
uit de resultaten van de eer
ste uitzending: een moord
opgelost, gestolen spullen te
rug bij de eigenaars. Aan het
einde van de tweede uitzen
ding bleken de gestolen goe
deren ook alle al te zyn geï
dentificeerd. Maar nu even
iets heel anders.
Had u dat nu ook, toen u bij
Hier en Nu naar Bouterse en
Graanoogst zat te kijken, die
aandrang om Jaap van Mee
keren te bellen en te zeggen:
„Kijk gauw. er zitten twee
moordenaars op de televisie,
die spreken ons momenteel
toe, waarschuw als de blik
sem de plaatselijke politie
van je woonplaats!"
Gerrie van der Klei liggende op de vleugel vn Herbert Nelson.
HILVERSUM (GPD) - Het zondag door de VARA-televisie uit te zenden programma
„De Nelson Revue" is een ingekorte versie van de voorstelling die deze zomer in
het kader van de manifestatie Amsterdam-Berlijn 1920-1940 werd opgevoerd in
café-theater Odeon in Amsterdam.
vrijd", zegt hij. „We maken
nu al zo'n 25 jaar cabaret in
Amerika, steeds actueel, he
dendaags, volkomen anders
dan bij de Nelson Revue"
Ook laat hy weten zichzelf
toen in zijn teksten niet goed
te hebben kunnen uiten.
„Mijn vader, die ook in Ber
lijn al a-politiek cabaret
maakte, wilde in Nederland
helemaal niets meer van poli
tiek weten. We zijn in een
gastland, zei hij, en dan zou
den we moeilijkheden kun
nen krijgen wanneer wij plot
seling tegen Hitler van leer
trekken".
Nu, in 1982, spreekt de revue -
misschien mede door het
niet-politieke karakter - nog
steeds aan. Het speciaal voor
de gelegenheid opgerichte
Forellen Quartett slaagt er in
met zijn zang in close-harmo
ny een intieme sfeer te kwe
ken. Zangeres Gerrie van der
Klei als „femme fatale" is on
navolgbaar en presentator
Carel Alphenaar praat vlot de
diverse onderdelen aan el
kaar. Voor de muzikale bege
leiding zorgt het Resistentie
Orkest.
De Nelson Revue wordt zon
dagavond om 20.45 uur via
Nederland 2 uitgezonden.
ADVERTENTIE
Koop i
verst kipspecialiteiten rechtstreeks van de groothandel
Uw voordeel: - Uitsluitend kersvers
- De beste kwaliteit
- Natuurlijk de laagste prijs.
Iedere dinsdag vanaf 8 uur tot 13.00 uur in de
(•roenoordhallen.
Kuikenpoten pr,5kC 25.-
Kuikenfilet gnkg 13.-
Braad-grill kuikens iPim «sotr ip«,i»k 5.50
Kuikenrolladc kt 13.-
T.V. Mapjes lmrli,k grkraMl kt 5.-
Drumsticks p.,k, 8.-
Kipkarbonade kg 7.-
LET Ol'! Dinsdag 21 decem
ber verkoop van een grandioos
assortiment KERSTBOUT
o.a. kalkoen, kalkoen braad
stukken, kalkoen rollades,
tam konijn, tam konijn
braadstukken, fazant, eend,
etc. Natuurlijk tegen
kgroothandelsprij/en.